Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:58
En een recente uitgebreide review (geen rijtest) van de Summit uitvoering door een Zwitserse (don't mind the accent...) veel-reviewer, SDA Dan Cars.

https://youtu.be/92ceeUOWIeI

[ Voor 4% gewijzigd door Alfred Spijker op 02-07-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hem
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

Dealer: de First Editions zijn in productie, de zwarte zijn deels geproduceerd. Dan volgen de gele en daarna de grijze exemplaren. Het transport is het grootste probleem. Er is een groot tekort aan chauffeurs. Stellantis werkte veel Oekraïense mensen, die nu niet beschikbaar zijn. Men is zelfs chauffeurs uit eigen gelederen aan het opleiden om de voertuigen bij dealers te krijgen. Mijn bestelde auto staat voor een transport van 9 september ingepland. Afwachten dus, komt vast goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Hem schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:47:
Dealer: de First Editions zijn in productie, de zwarte zijn deels geproduceerd. Dan volgen de gele en daarna de grijze exemplaren. Het transport is het grootste probleem. Er is een groot tekort aan chauffeurs. Stellantis werkte veel Oekraïense mensen, die nu niet beschikbaar zijn. Men is zelfs chauffeurs uit eigen gelederen aan het opleiden om de voertuigen bij dealers te krijgen. Mijn bestelde auto staat voor een transport van 9 september ingepland. Afwachten dus, komt vast goed.
Andere dealer andere verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Hem schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:47:
Haha wat een onzin verhaal zeg. Mijn dealer had het over de koplampen (en nog een ander onderdeel dat ik alweer vergeten ben) toen ik hem gister belde nav zn mail. Ze zeggen maar wat volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:56:
[...]

Haha wat een onzin verhaal zeg. Mijn dealer had het over de koplampen (en nog een ander onderdeel dat ik alweer vergeten ben) toen ik hem gister belde nav zn mail. Ze zeggen maar wat volgens mij.
Sowieso worden ze niet per kleur gemaakt
Alles door elkaar das gebruikelijk in een fabriek
Inderdaad ze kletsen maar wat
Genant gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 13:52
Even op de Duitse Avenger-fora gegluurd, meerdere berichten van mensen die gebeld zijn door de dealer dat hij binnen is. En ze zijn niet allemaal zwart 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:05:
Even op de Duitse Avenger-fora gegluurd, meerdere berichten van mensen die gebeld zijn door de dealer dat hij binnen is. En ze zijn niet allemaal zwart 😄
Haha dat verhaal leek me al heel sterk. Inclusief dat verhaal over chauffeurs uit Ukraine... Wat een kul.

Lijkt mijn dealer het nog het meest bij het rechte eind te hebben, dat de Nederlandse first editions gewoon later aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
outlandos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Haha dat verhaal leek me al heel sterk. Inclusief dat verhaal over chauffeurs uit Ukraine... Wat een kul.
Er staan daar ook veel opmerkingen over (gebrek aan) transport, maar dat zou nu verholpen zijn. Ook staat er dat de radio zonder navi niet op voorraad was/is, en dus zorgt voor vertraging bij de uitvoeringen zonder deze optie. Een enkeling meldt dat hij het advies had gekregen om te upgraden naar een versie met navigatie omdat hij zijn auto dan mogelijk eerder zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:45:
[...]
Lijkt mijn dealer het nog het meest bij het rechte eind te hebben, dat de Nederlandse first editions gewoon later aan de beurt zijn.
Jeep DE schijnt ook daar "gegarandeerd" te hebben, dat aflevering voor eind dec. 2023 gaat plaatsvinden, aangezien dat een deadline is voor hun subsidieverstrekking. Speelt in NL dus niet, aangezien hier een termijn van 18 maanden na aanvraagdatum wordt gehanteerd. Kan dus een verklaring zijn dat wij in NL "even" moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Veel mensen noemden idd december maar mijn Duits is niet zo heel goed 😁 Ik snapte niet echt wat ze bedoelden. Maar als wij moeten wachten tot elke Duitser zijn Jeep heeft..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Ach, ik wacht wel even...
Lees op italiaanse fora veel problemen bij benzine en/of BEV uitvoeringen:
- keyless entry werkt vaak niet; auto start niet
- Jeep-app werkt niet; kan niet registeren (vaak heeft dealer 'vergeten' de auto te koppelen)
- auto staat bij dealer maar mag niet uitgeleverd worden ivm een dringende update
- etc.
Dergelijke zaken zijn ws bijna altijd software-matig op te lossen, dus soms is het niet zo erg een beetje achterin de rij te staan...

[ Voor 5% gewijzigd door Alfred Spijker op 04-07-2023 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
De Fiat 600e is bijna zijn tweeling broer .
Van binnen helemaal.
Zo ook de "ipad cover"
https://www.autoweek.nl/a...er-bereik-en-retrodesign/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.monfrooij
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09-2024
Alfred Spijker schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Ik leef met je mee...
Zoals ik al eerder schreef, code 20 is veel interessanter...
Hij is sinds vandaag code 20, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
d.monfrooij schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:56:
[...]

First edition? Welke kleur? Met of zonder navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.monfrooij
outlandos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:44:
[...]

First edition? Welke kleur? Met of zonder navigatie?
First edition Geel met zwart met navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
d.monfrooij schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:51:
[...]

First edition Geel met zwart met navigatie
Die komen voor de Nederlandse markt niet eerder dan augustus volgens mn dealer.. ach ja ik verbaas me nergens meer over.

Wel leuk voor jou! Houd ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.monfrooij
outlandos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:53:
[...]

Die komen voor de Nederlandse markt niet eerder dan augustus volgens mn dealer.. ach ja ik verbaas me nergens meer over.

Wel leuk voor jou! Houd ons op de hoogte :)
De dealer verwacht hem ergens in juli te ontvangen. Als dat eind juli is zal levering augustus best kunnen.

We wachten nog even geduldig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy1727
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-11-2023
d.monfrooij schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:56:
[...]

Niiiiiiiiiiiice 👌🏼
Waar heb je de status kunnen bijhouden? (of heb je het via de dealer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.monfrooij
Jordy1727 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Niiiiiiiiiiiice 👌🏼
Waar heb je de status kunnen bijhouden? (of heb je het via de dealer?)
Ik heb een screenshot van de dealer ontvangen met de huidige status.
Helaas is er geen portal waar je dat zelf kan inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:57
Voor wie het leuk vind, hierbij de Certificate of Conformity van mijn Summit: https://github.com/hp197/shared/blob/main/CoF.pdf

Opvallend is daarbij dat de build datum van mijn auto al in April was (eind Juni geleverd).
Zou je toch gaan denken dat de summits een pre productie run zijn geweest misschien.

[ Voor 32% gewijzigd door hp197 op 06-07-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-04-2024
Nav mijn vraag voor een update aan de dealer krijg ik nu dit bericht:

Gister is er vanuit JEEP NL gecommenteerd dat de door u bestelde Jeep Avenger een definitieve productie datum heeft gekregen.
16-08-2023 zal de auto in productie gaan en naar verwachting incl. transport naar ons toe +- 4weken later bij ons op de stoep staan.
Heb de auto op 5 januari (first edition) besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Idcre8 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:51:

Gister is er vanuit JEEP NL gecommenteerd dat de door u bestelde Jeep Avenger een definitieve productie datum heeft gekregen.
16-08-2023 zal de auto in productie gaan en naar verwachting incl. transport naar ons toe +- 4weken later bij ons op de stoep staan.
Dan heb je hem medio september. Jammer, ik had het veel leuker gevonden het in de lente te krijgen dan in de herfst op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Idcre8 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:51:

Apart dat ze van sommigen al weten dat ie definitief in productie gaat en die van mij in de planning over twee weken nog niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Apart dat ze van sommigen al weten dat ie definitief in productie gaat en die van mij in de planning over twee weken nog niet zeker
Code 20 betekent toch zelfs dat hij al reeds is geproduceerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sixem
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-05 22:09
Goedendag iedereen

Ik had ook interesse in deze jeep heb hem toen ook besteld op 1-12-22 first edition zwart

Bij mossel jeep breda

Ik ben een week geleden gebeld dat hij binnen is
Ik heb hem vandaag opgehaald
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dFBvV4UCWpLmJMwQ5leYSx-JM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9K3iaLxWNv1dkmizZOFYBbbh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
@sixem gefeliciteerd, ziet er goed uit! Je was er snel bij.

Ik heb inmiddels weer een nieuw bericht van mijn dealer:

Hartelijk bedankt voor jouw bericht en wat ben jij ontzettend goed geïnformeerd!

Op woensdag hebben wij een bericht gekregen met de eerste 18 door ons in december bestelde Avengers, met een productiedatum.

Op woensdag werk ik nooit, vandaar nu pas mijn reactie.

Het forum is dus redelijk goed geïnformeerd, want dit zijn alleen maar de eerste 18 van de 63. En de in december bestelde Avengers en nog niet die van Januari en Februari.

Ik hoop je snel en juist te kunnen informeren, want we zien in de gegeven productiedata ook al weer een vertraging.

Uiteraard als jullie Avenger er nog niet is, keuren wij de Karl en nemen wij de kosten van de APK keuring voor onze rekening, maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn.

Fijne avond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.monfrooij
outlandos schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Code 20 betekent toch zelfs dat hij al reeds is geproduceerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQGnbK2Potthjmyms9XJZW6xGtI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bb3gW3g21qbhTt5EB0Aoee2Y.png?f=user_large

Dit is een gedeelte van wat ik van de dealer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxximum
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:43
Heb ook een zwarte Avenger Summit besteld. De dealer gaf aan dat het 26-28 weken kan duren, indien besteld met Navi, zonder navi kan het iets langer duren. Een andere dealer kon dat niet bevestigen. Voor de zekerheid met Navi besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
In de app van Broekhuis is vandaag de verwachte leverdatum van 10 augustus naar 1 november gegaan 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:07:
In de app van Broekhuis is vandaag de verwachte leverdatum van 10 augustus naar 1 november gegaan 😭
Jeetje, flinke vertraging weer. Welke kleur en met of zonder navi? Wanneer besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Zwarte 1st Edition met navi. Eind februari getekend, maar ik hoopte dat de mijne gewoon in een batch zat die de dealer eind 2022 besteld had. Ach hopelijk gaat het sneller nu de leveringen gestart (lijken te) zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BryanWo
  • Laatst online: 04-11-2023
Hier hetzelfde verhaal.
Gisteren mailtje van de dealer ivm vertraging. Half februari besteld, planning levering was 1e week augustus. Is nu op 30 september gezet.
Zwarte first edition met navi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 13:22
BryanWo schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:05:
Hier hetzelfde verhaal.
Gisteren mailtje van de dealer ivm vertraging. Half februari besteld, planning levering was 1e week augustus. Is nu op 30 september gezet.
Zwarte first edition met navi.
Mooi , duidelijkheid. Dus 2 maanden vertraging.

Valt 100% mee.

Toch ? Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryanWo
  • Laatst online: 04-11-2023
Lambiek19 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Mooi , duidelijkheid. Dus 2 maanden vertraging.

Valt 100% mee.

Toch ? Gr
Daar heb je zeker een punt.
Vertraging is nooit leuk, maar ik word in ieder geval op de hoogte gehouden en het kan 10x erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
BryanWo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:06:
[...]

Daar heb je zeker een punt.
Vertraging is nooit leuk, maar ik word in ieder geval op de hoogte gehouden en het kan 10x erger.
Alleen in de autowereld accepteert de consument dat blijkbaar schouderophalend.
Over 2 maanden komen ze weer met een ander uitstel verhaal
Zijn er die van 5 maanden naar minimaal 12 maanden levering gingen in 3 sprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Berry0299 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Alleen in de autowereld accepteert de consument dat blijkbaar schouderophalend.
Over 2 maanden komen ze weer met een ander uitstel verhaal
Zijn er die van 5 maanden naar minimaal 12 maanden levering gingen in 3 sprongen.
Tja, glas half vol.

Ik heb voordat ik ging bestellen bij 3 verschillende dealers leverdatum gevraagd.
3x juni onder voorbehoud. Datum kregen ze door van Jeep
De 3 verschillende dealers, zeiden ook meteen kan zomaar 2 a 3 maanden later zijn. Zoals bekend .......

Je hoeft geen raket geleerde, om zelf een redelijke inschatting te maken.

Bijzonder dat er geval is 12 maanden, die is gewoon verkeerd ingelicht, of opgelicht... vervelend !

En natuurlijk om dat de sepp subsidie mee speelde, heeft Jeep Nederland waarschijnlijk ook "verkeerde" inschatting gegeven.....zodat consumenten sneller gingen bestellen, achteraf niet nodig

Ik begrijp als je zonder auto komt te zitten klote enz

Verder , luxe probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Nou ja, luxe probleem...

Ik heb in februari schade gereden met mijn Golf 6 die al tegen de 4 ton liep. Economisch total loss en vervolgens besloten om te gaan leasen.

Om de levertijd te overbruggen heb ik van mijn vaste dealer een oude Seat Toledo gekocht, die het toch maar 6 maanden vol hoefde te houden. Maanden vertraging betekent voor mij extra risico op dure reparaties, en waardevermindering omdat niemand een oudere auto wil waarvan de APK bijna verlopen is.

Tel daar bij op dat je minder lang wegenbelastingvrij kunt rijden. Al met al heb ik de Avenger liever nu dan november met kans dat het nog later wordt.

Sorry, ik wil hier vooral geen klaagplek van maken maar gedeelde smart is halve smart :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berry0299
Lambiek19 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Tja, glas half vol.

Ik heb voordat ik ging bestellen bij 3 verschillende dealers leverdatum gevraagd.
3x juni onder voorbehoud. Datum kregen ze door van Jeep
De 3 verschillende dealers, zeiden ook meteen kan zomaar 2 a 3 maanden later zijn. Zoals bekend .......

Je hoeft geen raket geleerde, om zelf een redelijke inschatting te maken.

Bijzonder dat er geval is 12 maanden, die is gewoon verkeerd ingelicht, of opgelicht... vervelend !

En natuurlijk om dat de sepp subsidie mee speelde, heeft Jeep Nederland waarschijnlijk ook "verkeerde" inschatting gegeven.....zodat consumenten sneller gingen bestellen, achteraf niet nodig

Ik begrijp als je zonder auto komt te zitten klote enz

Verder , luxe probleem
Joh praat voor je zelf
Jij betrekt jou situatie op die van iedereen
Jij hebt er geen moeite mee dus moet niemand er maar geen moeite mee hebben
Zo werkt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 18:25
Een tijdje terug konden we op een Press Drive al met de Avenger rijden.
Best een goede wagen voor die prijs.
spam

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 09-08-2023 14:45 ]

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Berry0299 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:50:
[...]

Joh praat voor je zelf
Jij betrekt jou situatie op die van iedereen
Jij hebt er geen moeite mee dus moet niemand er maar geen moeite mee hebben
Zo werkt dat niet
Knip

En dat heb ik al in meerdere berichten aangegeven !!
Zie ondercstaande print screen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xq3ZS1gLRz9SDROlOdwwJ-17dqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYD0nwEbrGayPwttiJFdguFJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 12-07-2023 10:01 . Reden: Vriendelijk doen? Optie? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Het interesseert jou geen reet dat je je bestelde auto maanden later krijgt.
Prima.
Anderen interesseert het wel en hebben principes .
Ga ergens anders bij de hand doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Ik wens iedereen veel plezier met zijn Avenger
Ik ga wat nuttigs doen met mijn tijd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hp197
Laten we het hier gezellig houden aub.... (en bedenk je dat je tekst invloed kan hebben op anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Berry0299 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:56:
Het interesseert jou geen reet dat je je bestelde auto maanden later krijgt.
Prima.
Anderen interesseert het wel en hebben principes .
Ga ergens anders bij de hand doen
Ik schijf in meerdere berichten dat als je zonder auto komt enz klote is !!! En ik heb het telkens over vertragingen 2 a3 maanden, zoals als mij. Bestelling, waar ik gewoon vooraf rekening mee heb gehouden ( en waar 3 verschillende dealers ook al voor waarschuwden.....)

Principes prima! Maar in de echte wereld, .met auto leveringen of neem nou de bouw ....... hopelijk hoef je zelf geen huis te bouwen of te verbouwen ed, denk dat je met je Principes snel ergens in hoekje zwaar overspannen zit te bibberen.
Ivm levertijden, nakomen afspreken....bouwvakkers en technisch personeel.

Ben gewoon realistisch

En ik schreef ook al in eerder post 8 -12 maanden wachten de zijn gewoon voor de gek gehouden !!! Opgelicht.

Post al sinds februari in dit topic, dus.... succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joelio9675DH
  • Laatst online: 16-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48nU2Cy0-e8DMpAL8d3VJSWZW1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1ABaT4gnb5XL1tjE8k08hPO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
hp197 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:40:
Laten we het hier gezellig houden aub.... (en bedenk je dat je tekst invloed kan hebben op anderen)
Inderdaad, want interesseert mij wel een reet , maar niet voor 2 - 3 maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hp197
Oke, ik heb mijn eerste quirk waar ik morgen de dealer voor kan bellen.
TPMS is aan gegaan en ik kan nergens een resetknop ervoor vinden.

Service knop ingedrukt (in de auto), vriendelijke dame aan de lijn gekregen: Wat een Jeep Avanger? Nee sorry, die auto is te nieuw en hebben wij nog helemaal geen uitleg van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piepertie
Trailer vol Avengers gespot nabij Breda! Zwart en geel.

[ Voor 15% gewijzigd door Piepertie op 13-07-2023 10:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Randelll
  • Laatst online: 06-06-2024
Heb 'm in december besteld zou volgens leverancier in September worden...

Misschien handige link :) :
https://allecijfers.nl/au...ger/#registraties_maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:06
Berry0299 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:58:
Ik wens iedereen veel plezier met zijn Avenger
Ik ga wat nuttigs doen met mijn tijd
Knip

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 18-07-2023 14:34 . Reden: totaal niet nodig, dus doe ook maar gewoon niet (zulke opmerkingen) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.monfrooij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsyInuscSPWZoMyQlpCt5b-GHS0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5MOGpx1LXfk5w3FQ8L70e1LD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
In de mail:
Helaas moeten wij u mededelen dat Stellantis ervoor gekozen heeft het dealerschap van de merken Fiat, Abarth, Jeep en Alfa Romeo bij veel dealers op te zeggen, zo ook bij <Dealer X>. Dit betekent dat wij met terugwerkende kracht per 1 juli alle officiële activiteiten voor deze merken moeten stoppen. U moet hierbij denken aan het verrichten van werkzaamheden die onder de contractuele fabrieksgarantie vallen of het verkopen van nieuwe auto’s.
Is Stellantis dealers aan het uitwringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
hp197 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:49:
In de mail:

[...]

Is Stellantis dealers aan het uitwringen?
Dat hebben ze blijkbaar twee jaar geleden al aangekondigd. Dat zie ik na even googlen hoor , ik wist het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
Piepertie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Dat hebben ze blijkbaar twee jaar geleden al aangekondigd. Dat zie ik na even googlen hoor , ik wist het ook niet.
Idd, ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang was.
Heb een mail naar mijn dealer gestuurd wat dit gaat betekenen voor service/garantie van mijn auto en bij wie ik dan aan moet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Randelll schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:54:
Heb 'm in december besteld zou volgens leverancier in September worden...

Misschien handige link :) :
https://allecijfers.nl/au...ger/#registraties_maanden
4 stuks in juli... Wil nog niet echt op stoom komen voor ons Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelio9675DH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXHLXXlfwKQ7akeLq6if_XXGOQg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BxNbETbLQJsHoEc8ixBfMkgf.png?f=fotoalbum_large

Ipv 31 juli is het nu 09 september

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Dat is een flinke vertraging, maar ook ik heb te horen gekregen dat het zeer waarschijnlijk september wordt. 1e week van dit jaar besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

Hier vandaag ook bericht (originele verwachtte leverdatum zou begin augustus zijn, zwart, zonder nav.)
Van de leverende dealer hebben we vernomen dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 09-10-2023. De reden hiervoor is uitstel productie. De verwachte productie staat nu gepland voor week 38 (tweede helft september), levering zal dan oktober zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46
Misschien een rare vraag, maar… ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de Avenger en ben één ding vergeten te testen: de claxon. Is dat een beetje een imposant geluid of meer een pieptoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Net bericht gekregen. Mijn Avenger wordt in week 37 gemaakt en dan na een week of drie geleverd. Dat valt precies in de week dat ik jarig ben. Mooi uitgekiend. En mocht je er benieuwd naar zijn: het maakt voor mij niet heel veel uit, we hebben hier nog een auto staan en het OV is om de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Baassii schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:07:
Net bericht gekregen. Mijn Avenger wordt in week 37 gemaakt en dan na een week of drie geleverd. Dat valt precies in de week dat ik jarig ben. Mooi uitgekiend. En mocht je er benieuwd naar zijn: het maakt voor mij niet heel veel uit, we hebben hier nog een auto staan en het OV is om de hoek.
Nee, niet echt benieuwd of het je veel uitmaakt, maar wel wanneer je hebt besteld en welke uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Alfred Spijker schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Nee, niet echt benieuwd of het je veel uitmaakt, maar wel wanneer je hebt besteld en welke uitvoering.
Ah ja, dat zijn goede vragen: besteld in eerste week januari, geel/zwart zonder navi en het is de first edition.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Baassii schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:07:
[...]
Ah ja, dat zijn goede vragen: besteld in eerste week januari, geel/zwart zonder navi en het is de first edition.
Dan zijn we bijna "lotgenoten"...
Besteld 13/1/23, geel/zwart, wel navi.
En mijn redenen dat ik het niet zo erg vind wat langer te wachten, zijn m.n. de berichten uit Duitsland en Italië over problemen met de software, soms niet starten/laden, falende keyless entry, etc.
Nu weet ik ook wel dat eigenaren die geen problemen ondervinden zelden een (positief) bericht posten, maar toch...
Laat Jeep de komende maanden eerst maar lekker die problemen oplossen, dan zulen onze ervaringen straks alleen maar positief kunnen zijn, toch?
En dat we dan eigenlijk een "Last Edition" ipv een "First Edition" hebben, boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Weet iemand hoe lang de status "voertuig in productie" kan duren ?
Die van mij schijnt dat nu te zijn volgens de dealer sinds de week van 17 juli geen andere update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.monfrooij
Berry0299 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:39:
Weet iemand hoe lang de status "voertuig in productie" kan duren ?
Die van mij schijnt dat nu te zijn volgens de dealer sinds de week van 17 juli geen andere update gehad
Deze status heeft die van mij een maand of 2 a 3 gehad. Sinds dat hij is aangekomen in Antwerpen en wacht op transport zijn we ook bijna 2 weken verder. Ik heb zo het vermoeden dat het per auto heel erg kan verschillen hoelang een status kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46
Sandro! schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:16:
Misschien een rare vraag, maar… ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de Avenger en ben één ding vergeten te testen: de claxon. Is dat een beetje een imposant geluid of meer een pieptoon?
Gevonden!
YouTube: Jeep Avenger interior review @ 9:25

De reden dat ik het vroeg is dat een kennis een RAV4 heeft en die heeft écht een claxon die absoluut niet bij de auto past. Deze klinkt prima :)

Gelukkig maar ook, want deze week de Avenger Summit in het grijs besteld. De dealer had er al een aantal besteld waarvan ik er dus één neem, verwachte leverdatum ergens in december.

[ Voor 14% gewijzigd door Sandro! op 27-07-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelio9675DH
Heeft er al iemand in de auto gezeten terwijl de achterklep automatisch dicht ging. Gaat verre van soepeltjes dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hem

Hem

.

[ Voor 168% gewijzigd door Hem op 28-07-2023 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lambiek19
Hem schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:55:
We hebben besloten om een caravan te gaan kopen. Gaat niet met een Avenger.
Onze First Edition in het geel staat op levering 2e week september. Wie hem tegen de oorspronkelijke aanschafprijs wil overnemen mag zich melden.
We hebben navigatie erbij besteld.
Wij kopen hem ivm vastgestelde inruilprijs dus eerst zelf. Wellicht is met de verkopende dealer af te spreken dat het kenteken direct op naam van onze koper komt. Dit ivm subsidie aanvraag.
O
Jij was toch degene die met een vertraging vd auto METEEN de dealer aansprakelijk stellen, met brieven, advocaat enz . Schade vergoeding enz Ivm nalatigheid enz Ik schreef toen. domme aanpak . Gewoon overleggen met je dealer.

En nu moet je zelf op de knieën bij je eigen dealer.... haha

Als je nou een normale band zou hebben met je dealer. Dan zo hij zonder problemen het koopcontract ontbinden.
Maar kan begrijpen dat deze dealer bij jou denkt: betaal jij maar lekker met je Principes....de 15% boete. En zelfs verplicht de auto als 1e op jou eigen naam zet .

Dat bedoelde ik dus de vorige keer.....domme actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hem

Hem

De dealer wil wel annuleren zonder kosten( ze hebben meerdere gegadigden), dus dat zou een mogelijkheid zijn. Echter is de vorig jaar vastgestelde inruil is wel heel aantrekkelijk. Die is nu tussen de vier en vijf duizend lager bij inruil nu. En we moeten toch gaan inruilen. Beetje een luxeprobleem realiseer ik me. Denk dat we de Avenger maar gewoon gaan afnemen en daarna te koop aanbieden. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Hem schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:27:
De dealer wil wel annuleren zonder kosten( ze hebben meerdere gegadigden), dus dat zou een mogelijkheid zijn. Echter is de vorig jaar vastgestelde inruil is wel heel aantrekkelijk. Die is nu tussen de vier en vijf duizend lager bij inruil nu. En we moeten toch gaan inruilen. Beetje een luxeprobleem realiseer ik me. Denk dat we de Avenger maar gewoon gaan afnemen en daarna te koop aanbieden. Komt vast goed.
Ben benieuwd wat je inruild ??
2e hands auto s zijn afgelopen jaar toch weer duurder geworden

Misschien merk enz hier plaatsen, er kan natuurlijk interesse zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hp197
Joelio9675DH schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:21:
Heeft er al iemand in de auto gezeten terwijl de achterklep automatisch dicht ging. Gaat verre van soepeltjes dicht.
Bij onze auto gaat de achterklep soepeltjes...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d.monfrooij
Ik kan hem Maandag ophalen hij is vandaag ontvangen door de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 19:06
d.monfrooij schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:27:
Gefeliciteerd, ben benieuwd wat je ervan vindt! First edition ook? Welke kleur / uitvoering heb je?

[ Voor 6% gewijzigd door MrTomatosoup op 02-08-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrTomatosoup schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Gefeliciteerd, ben benieuwd wat je ervan vindt! First edition ook? Welke kleur / uitvoering heb je?
En wanneer besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.monfrooij
MrTomatosoup schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Thx
First edition geel met zwart met navi

Ingeschreven voor de actie via de jeep website bethefirst.jeep en toen het mogelijk was 6 jan uiteindelijk besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
d.monfrooij schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

Thx

Ingeschreven voor de actie via de jeep website bethefirst.jeep en toen het mogelijk was 6 jan uiteindelijk besteld.
Nice hoor! En je woont in Nederland? Dan is er toch nog hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.monfrooij
outlandos schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:12:
[...]

Nice hoor! En je woont in Nederland? Dan is er toch nog hoop.
:*) Ja ik woon in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
d.monfrooij schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

Thx

Nou dan mag ik nog even wachten vrees ik, ik heb hem eind april besteld :'(. Leverdatum nu in 3e week oktober maar ik vrees dat dat word uitgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hp197
en probleem #2 heeft zich aangedaan bij mij.
De gordelsensor is kapot, waardoor de auto blijft denken dat je zonder gordel rijd (en heel de tijd irritant staat te pingelen).
Gelukkig ging hij einde v/d maand toch al naar de garage voor de TPMS fout.

Hopen dat het hierbij een beetje blijft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
hp197 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:02:
en probleem #2 heeft zich aangedaan bij mij.
De gordelsensor is kapot, waardoor de auto blijft denken dat je zonder gordel rijd (en heel de tijd irritant staat te pingelen).
Gelukkig ging hij einde v/d maand toch al naar de garage voor de TPMS fout.

Hopen dat het hierbij een beetje blijft :)
Tsja, dit soort dingen zijn toch wel een beetje de zegen/vloek van de early adopters :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hp197
MrTomatosoup schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Tsja, dit soort dingen zijn toch wel een beetje de zegen/vloek van de early adopters :*)
true.dat

Daarom loop ik niet heel hard te klagen...
Maar het is wel goed dit soort dingen kenbaar te maken, zo kan je zien of er patronen ontstaan.

[ Voor 23% gewijzigd door hp197 op 03-08-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

Hier in ieder geval (weer) uitstel van early adopter mankementen:
Van de leverende dealer hebben we vernomen dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 03-11-2023. De reden hiervoor is: Vertraging fabriek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d.monfrooij
Nou hij is er inmiddels, en de achterklep gaat normaal dicht ;-)
Ik heb er nog maar 60 km mee gereden maar so far rijd het heel prettig.

Ik mis enkel de flap over de midden console die word nog na geleverd.

[ Voor 20% gewijzigd door d.monfrooij op 07-08-2023 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
d.monfrooij schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:36:
Nou hij is er inmiddels, en de achterklep gaat normaal dicht ;-)
Ik heb er nog maar 60 km mee gereden maar so far rijd het heel prettig.

Ik mis enkel de flap over de midden console die word nog na geleverd.
Mooi. Lekker genieten.
Dat het opvouwbare deksel bij aflevering ontbrak heb ik vaker gelezen. Dat geldt ook voor alle rubberen inlegbodems onderin alle opbergvakken, incl. de 'opbergplank' in het dashboard. Waren die allemaal bij jou wel aanwezig?
Ook lees ik verschillende berichten dat op de 1st Edition de hoogteverstelling van de passagierstoel ontbreekt, terwijl dat wel in de specificaties staat. Hoe is dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
d.monfrooij schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:27:
Heb jij al geprobeerd hoe automatisch achteruit inparkeren werkt? Ben ik wel benieuwd naar omdat ik m graag in de garage zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.monfrooij
Baassii schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Heb jij al geprobeerd hoe automatisch achteruit inparkeren werkt? Ben ik wel benieuwd naar omdat ik m graag in de garage zet.
Nog niet ik zal dit vanmiddag eens proberen. Hou je op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.monfrooij
Alfred Spijker schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

Mooi. Lekker genieten.
Dat het opvouwbare deksel bij aflevering ontbrak heb ik vaker gelezen. Dat geldt ook voor alle rubberen inlegbodems onderin alle opbergvakken, incl. de 'opbergplank' in het dashboard. Waren die allemaal bij jou wel aanwezig?
Ook lees ik verschillende berichten dat op de 1st Edition de hoogteverstelling van de passagierstoel ontbreekt, terwijl dat wel in de specificaties staat. Hoe is dat bij jou?
De andere rubber inleg bodems heb ik wel allemaal inderdaad. De bijrijdersstoel is inderdaad niet in hoogte verstelbaar. Ik zal de specs er nog eens op naslaan ik kan me dit inderdaad ergens herinneren dat het er wel bij stond. Hier had ik zelf nog niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
bpt schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:02:
Hier in ieder geval (weer) uitstel van early adopter mankementen:

[...]
Dan komt het wel heel erg in de buurt van end of year waardoor het aanlokkelijk wordt om te wachten met het op naam zetten tot 2 januari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
d.monfrooij schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:27:
[...]
De bijrijdersstoel is inderdaad niet in hoogte verstelbaar. Ik zal de specs er nog eens op naslaan ik kan me dit inderdaad ergens herinneren dat het er wel bij stond. Hier had ik zelf nog niet op gelet.
Ik zie nu dat ik op het verkeerde been ben gezet door een 'eigen' specificatie van de dealer bij een 1st Edition model die ze nu aanbieden (kennelijk zelf vooraf ingekocht of opgezegde overeenkomst klant). De officiële specs per 1-12-2022 vermelden een 6-voudig verstelbare bestuurdersstoel en een 4-voudig verstelbare passagierstoel. 6-voudig is dus: stoel naar voren+achteren, rugleuning naar voren+achteren en stoel omhoog+omlaag. Bij de passagierstoel ontbreken dus idd die laatste 2. Helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MadsaRprF1vHCHrK_kI1lwDs4TM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbOfADltALc4xMYVitteqgpt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Alfred Spijker op 08-08-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Alfred Spijker schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Ik zie nu dat ik op het verkeerde been ben gezet door een 'eigen' specificatie van de dealer bij een 1st Edition model die ze nu aanbieden (kennelijk zelf vooraf ingekocht of opgezegde overeenkomst klant). De officiële specs per 1-12-2022 vermelden een 6-voudig verstelbare bestuurdersstoel en een 4-voudig verstelbare passagierstoel. 6-voudig is dus: stoel naar voren+achteren, rugleuning naar voren+achteren en stoel omhoog+omlaag. Bij de passagierstoel ontbreken dus idd die laatste 2. Helaas.

[Afbeelding]
Dat is jammer! Zijn de stoelen eigenlijk elektrisch verstelbaar? Heb dat nog nergens zien staan dus ging er eigenlijk van uit dat dat niet zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred Spijker
MrTomatosoup schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:10:
[...]
Dat is jammer! Zijn de stoelen eigenlijk elektrisch verstelbaar? Heb dat nog nergens zien staan dus ging er eigenlijk van uit dat dat niet zo is.
Nee, volgens specs niet elektrisch verstelbaar. Waarschijnlijk nu wel als optie op de Summit uitvoering verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
nee, de summit die ze tot nu toe leveren is exact aan de 1st edition en heb je ook geen opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
hp197 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:39:
nee, de summit die ze tot nu toe leveren is exact aan de 1st edition en heb je ook geen opties.
Nee, dat is niet (meer?) zo. Summit heeft iig minimaal 4 opties: two-tone lak = €1250; Infotainment pak = €500; bekleding stof zwart/geel = €150; bekleding leer zwart/grijs = €1000.
Zie configurator.
Elektrische stoelverstelling kan ik idd niet vinden daar, dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Vorige week nog een bezoek gebracht aan de dealer. Nog steeds code 16 + productie in week 28. Dealer gaf dat hij verwachte dat auto nog voor de vakantiesluiting Poolse fabriek geproduceerd wordt omdat het een bestelling december betreft.
Zag wel dat er veel zijn doorgezet naar week 35 tot 37. Wel stond er ineens een infotainment pack in mijn bestelling / ik heb de first edition zonder besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:07:
Vorige week nog een bezoek gebracht aan de dealer. Nog steeds code 16 + productie in week 28. Dealer gaf dat hij verwachte dat auto nog voor de vakantiesluiting Poolse fabriek geproduceerd wordt omdat het een bestelling december betreft.
Zag wel dat er veel zijn doorgezet naar week 35 tot 37. Wel stond er ineens een infotainment pack in mijn bestelling / ik heb de first edition zonder besteld.
Gaat de hele fabriek met vakantie? :D

Mooi toch, een gratis infotainmentsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Mooie verrassing inderdaad dat het infotainmentsysteem is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Msc jeep schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:07:
Wel stond er ineens een infotainment pack in mijn bestelling / ik heb de first edition zonder besteld.
Kom je uit Nederland of België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Nederland
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste