Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

G_Dragon schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:53:
[Video: unnamed]
Dat was S.T.A.L.K.E.R. 2.
Wat een prachtig spel en een mega grote plottwist bij mijn einde waarvan ik toch echt wel even bij moest komen.. pff...

spoiler:
ik had het Kaymanov eind - Project Y
Hoeveel uur heb je er uiteindelijk over gedaan?

Gisteren tijdens een main quest 3 bloodsuckers tegelijkertijd. Zag er 2 en snapte maar niet waarom ze zo snel waren en niet neer gingen. Tot ze lagen en ik er ineens 3 zie liggen :D

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:57
A13X schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:28:
[...]

Hoeveel uur heb je er uiteindelijk over gedaan?

Gisteren tijdens een main quest 3 bloodsuckers tegelijkertijd. Zag er 2 en snapte maar niet waarom ze zo snel waren en niet neer gingen. Tot ze lagen en ik er ineens 3 zie liggen :D
Rond de 48 uur :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35

jgj82

Ja, maar = nee

Afhankelijk van welke versie je hebt, maar zeker <€2,50 per uur. Prima investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
jgj82 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:58:
[...]

Afhankelijk van welke versie je hebt, maar zeker <€2,50 per uur. Prima investering.
Welke versie? :p ik heb de laatste update en S.T.A.L.K.E.R 2 kunnen spelen omdat hij in Game pass is uitgekomen :)

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 18-12-2024 22:46 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 19:56
jgj82 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:58:
[...]

+ dat je hem nog een keer kunt spelen en dan andere keuzes maken zodat je game toch net iets anders verloopt

• G_Dragon
WhiteSnake76 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:05:
[...]

+ dat je hem nog een keer kunt spelen en dan andere keuzes maken zodat je game toch net iets anders verloopt
Ik heb gisteren per ongeluk mijn save overschreven waar ik nog naar het ander eind kon, want het telkens op de juiste momenten opgeslagen. Maar ach dit spel is ook geen straf om nogmaals opnieuw te spelen, de focus mag van mij wel weer meer naar single player! Want wat was dit spel tof :D

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:52:
[...]

Ik heb gisteren per ongeluk mijn save overschreven waar ik nog naar het ander eind kon, want het telkens op de juiste momenten opgeslagen. Maar ach dit spel is ook geen straf om nogmaals opnieuw te spelen, de focus mag van mij wel weer meer naar single player! Want wat was dit spel tof :D
Even een tijdje wachten totdat er flink wat (alle) updates overheen zijn gegaan.
Wellicht speel je dan een heel andere game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
HugoBoss1985 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:07:
[...]

Even een tijdje wachten totdat er flink wat (alle) updates overheen zijn gegaan.
Wellicht speel je dan een heel andere game.
Waarom zou je dat willen? Het spel is goed zoals het is, heb geen last gehad van grote problemen en de wereld + verhaal moeten ze echt niet gaan veranderen :D

Wat bugfixes zijn natuurlijk altijd welkom, maar het hoeft geen heel ander spel te worden O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 16:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

G_Dragon schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:18:
[...]

Waarom zou je dat willen? Het spel is goed zoals het is, heb geen last gehad van grote problemen en de wereld + verhaal moeten ze echt niet gaan veranderen :D

Wat bugfixes zijn natuurlijk altijd welkom, maar het hoeft geen heel ander spel te worden O-)
Niet op de man alsjeblieft. Het spel heeft nog veel te veel issues waardoor ik er ver bij vandaan blijf.

En er gaat niets verloren met wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Mog op 19-12-2024 11:17 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:25
[...]

Ehm omdat het spel zo niet goed is als het is? Lijkt me toch duidelijk met de half bakken NPC's die de immersie te niet doen.

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 13:08
Ik wil het spel gaan spelen via GeForce now. Is het dan beter om hem op Steam te halen of GamePass Ultimate te halen (als dit überhaupt kan voor deze game) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
[...]

Het spel is niet goed zoals het nu is (jouw mening is anders en dat is geen feit), tenminste niet voor iedereen.
Ik vind er wat anders van maar dat is ook geen feit.
Zeggen dat het spel goed is alsof het een feit is vind ik niet eerlijk richting de mensen die teleurgesteld zijn en richting nieuwe kopers.
Er zitten wel degelijk nog genoeg bugs in de game (feit).
De wereld wat voller/levendiger maken mogen ze van mij ze juist wel gaan veranderen.
Moeten is wel erg strak, van mij moeten ze niets maar wellicht koop ik dan ook niets (opnieuw) van hun.
De wereld kunnen/willen aanpassen is een ander verhaal en maar afwachten.
Ik speel zelf liever een definitieve versie van een game die wel echt "af" is, waar geen bugs meer in zitten, geen glitches, die soepeler loopt, etc, etc.
Tegenwoordig hoef je daar op release day niet op te rekenen, helaas.
Het verhaal hoeft van mij niet aangepast te worden.

Heel soms speel ik Cyberpunk, gelukkig heb ik dat in het begin niet gespeeld als ik alle ellende mag geloven.
Ik heb nog wel meegemaakt dat je karakters over de weg zag zweven alsof ze in een auto zaten, die niet gerendered werd :P
Nu vind ik dat gewoon een vrij goede single player game zoals die nu is maar we zijn wel een paar jaar (maarliefst) verder na release.
Je koopt het nu voor minder als je de aanbiedingen in de gaten houdt en dan heb je direct een goede game (vind ik) met naar mijn mening ook nog zeer mooie graphics.

[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-12-2024 09:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nopheros
Nieuwe 110GB update incl. fixes for A-life. Morgen heb ik 1,5 week vakantie, hopelijk is dit voldoende om het speelbaar te maken.......

https://steamcommunity.com/app/1643320

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
RoamingZombie schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:29:
[...]

Dat jouw kwaliteitsstandaard nu zo laag ligt betekent niet dat anderen dat hoeven te doen. Het spel heeft nog veel te veel issues waardoor ik er ver bij vandaan blijf.

En er gaat niets verloren met wachten.
Wil je er alsjeblieft geen persoonlijke aanval van willen maken en oordelen over mijn kwaliteitsstandaard? Dat zou ik ten eerste al ontzettend waarderen.. :D ! Het was niet de bedoeling dat je mijn reactie als een feit zou opvatten, want ik praat altijd vanuit mijn eigen mening en ervaring met het spel.

Iedereen ervaart een spel anders en komt andere fouten tegen, daar is nou eenmaal niks aan te doen. Mijn ervaring is heel positief en ben amper bugs tegengekomen, een prachtige grafische wereld met een sterk verhaal + einde wat je versteld achter laat :*) Heb ontzettend genoten van het ontdekken van de wereld, waarin ik nog steeds heel veel moet gaan ontdekken. Maar eerst Indiana Jones :P

Ik vind het heel vervelend om te lezen dat jij een andere ervaring hebt met S.T.A.L.K.E.R. 2 en hoop dat er snel een update komt die je game-breaking bug oplossen zodat je weet verder kan met spelen, ik haal alleen niet tegen welke problemen je aanloopt in het spel? Dat benoem je namelijk niet, want misschien heeft Google wel een oplossing of verklaring? :D
HugoBoss1985 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:44:
[...]

Het spel is niet goed zoals het nu is (jouw mening is anders en dat is geen feit), tenminste niet voor iedereen.
Ik vind er wat anders van maar dat is ook geen feit.
Zeggen dat het spel goed is alsof het een feit is vind ik niet eerlijk richting de mensen die teleurgesteld zijn en richting nieuwe kopers.
Er zitten wel degelijk nog genoeg bugs in de game (feit).
De wereld wat voller/levendiger maken mogen ze van mij ze juist wel gaan veranderen.
Moeten is wel erg strak, van mij moeten ze niets maar wellicht koop ik dan ook niets (opnieuw) van hun.
De wereld kunnen/willen aanpassen is een ander verhaal en maar afwachten.
Ik speel zelf liever een definitieve versie van een game die wel echt "af" is, waar geen bugs meer in zitten, geen glitches, die soepeler loopt, etc, etc.
Tegenwoordig hoef je daar op release day niet op te rekenen, helaas.
Het verhaal hoeft van mij niet aangepast te worden.

Heel soms speel ik Cyberpunk, gelukkig heb ik dat in het begin niet gespeeld als ik alle ellende mag geloven.
Ik heb nog wel meegemaakt dat je karakters over de weg zag zweven alsof ze in een auto zaten, die niet gerendered werd :P
Nu vind ik dat gewoon een vrij goede single player game zoals die nu is maar we zijn wel een paar jaar (maarliefst) verder na release.
Je koopt het nu voor minder als je de aanbiedingen in de gaten houdt en dan heb je direct een goede game (vind ik) met naar mijn mening ook nog zeer mooie graphics.
Ik praat ook altijd vanuit mijn mening en ervaringen, feiten zijn niet aan mij om te vertellen.
Dat heb je dus verkeerd opgevat, wat natuurlijk niet mijn bedoeling was! :D

Onthou wel dat er in elk spel wel min en plus punten zijn en het nooit perfect kan, ik heb de wereld namelijk niet als leeg ervaren want er was elke keer wel weer een gebouwd of van die anomalies die je weer tegenkwam. Maar dat het spel een update nodig heeft ben ik het ook zeker met je eens, er zitten nog genoeg kleine en grote bugs in. Als ik de berichten / verhalen van jullie lees mag ik volgens mij blij zijn dat ik geen game-breaking bugs ben tegengekomen?

Ik deel ook de mening met je dat spellen wel beter afgewerkt mogen worden, waar het tegenwoordig mis gaat? Geen idee, maar de afgelopen jaren zijn spellen wel half op de markt gebracht en later opgepoetst met updates. Er was een tijd dat dit anders verliep..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Het A-life systeem natuurlijk, wat de dode wereld moet verhelpen en immersie moet verbeteren.

Snap niet dat je nu doet of je dat niet gemerkt hebt? Kan ik me niet voorstellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 19-12-2024 10:10 ]

• HugoBoss1985
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:08:
[...]

Wil je er alsjeblieft geen persoonlijke aanval van willen maken en oordelen over mijn kwaliteitsstandaard? Dat zou ik ten eerste al ontzettend waarderen.. :D ! Het was niet de bedoeling dat je mijn reactie als een feit zou opvatten, want ik praat altijd vanuit mijn eigen mening en ervaring met het spel.

Iedereen ervaart een spel anders en komt andere fouten tegen, daar is nou eenmaal niks aan te doen. Mijn ervaring is heel positief en ben amper bugs tegengekomen, een prachtige grafische wereld met een sterk verhaal + einde wat je versteld achter laat :*) Heb ontzettend genoten van het ontdekken van de wereld, waarin ik nog steeds heel veel moet gaan ontdekken. Maar eerst Indiana Jones :P

Ik vind het heel vervelend om te lezen dat jij een andere ervaring hebt met S.T.A.L.K.E.R. 2 en hoop dat er snel een update komt die je game-breaking bug oplossen zodat je weet verder kan met spelen, ik haal alleen niet tegen welke problemen je aanloopt in het spel? Dat benoem je namelijk niet, want misschien heeft Google wel een oplossing of verklaring? :D

[...]

Ik praat ook altijd vanuit mijn mening en ervaringen, feiten zijn niet aan mij om te vertellen.

Onthou wel dat er in elk spel wel min en plus punten zijn en het nooit perfect kan, ik heb de wereld namelijk niet als leeg ervaren want er was elke keer wel weer een gebouwd of van die anomalies die je weer tegenkwam. Maar dat het spel een update nodig heeft ben ik het ook zeker met je eens, er zitten nog genoeg kleine en grote bugs in. Als ik de berichten / verhalen van jullie lees mag ik volgens mij blij zijn dat ik geen game-breaking bugs ben tegengekomen?

Ik deel ook de mening met je dat spellen wel beter afgewerkt mogen worden, waar het tegenwoordig mis gaat? Geen idee, maar de afgelopen jaren zijn spellen wel half op de markt gebracht en later opgepoetst met updates. Er was een tijd dat dit anders verliep..
Heb ik het verkeerd opgevat (dat is geen neutrale communicatie vanuit jou) of gaf jij gewoon heel stelling aan dat "het spel goed is zoals het is"? ;)

Met "leeg" doelen ik en veel andere op de AI (het gebrek) daar aan in de wereld, niet w.b.t. de statische elementen.
Gebouwen en ondergrondse elementen verkennen is juist zo tof en passend voor de Stalker games.

@Nopheros Dank voor je bericht over de update, ik ben zeer benieuwd.
Voor de lezers: die 110GB update maakt natuurlijk de game niet 110GB groter ;)
Wellicht iets groter en er gaat dus maarliefst +/- 110GB van de files aangepast worden.

De grootste update ooit in de game geschiedenis?

Ik hoop echt dat deze game veel beter wordt en mijn interesse weer weet te wekken.
En dat er eindelijk een COOP mod komt voor een Stalker (Stalker 2) game!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Nopheros schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:10:
[...]

Het A-life systeem natuurlijk, wat de dode wereld moet verhelpen en immersie moet verbeteren.

Snap niet dat je nu doet of je dat niet gemerkt hebt? Kan ik me niet voorstellen?
Ik ben het spel begonnen en heb het uitgespeeld zonder dat ik dacht wat is het dood of niet levendig, dat kan toch? Ik las hier en daar wel over het missen van dat A-life systeem waarover je het hebt en ik geloof ik direct dat systeem voor meer leven in de wereld gaat zorgen.

Vind het jammer dat er zo'n groot punt word gemaakt van iemand zijn speelervaring, die gewoon erg positief over het spel is. En ook inziet dat er updates nodig zijn, want zoals ik al eerder zei; Iedereen ervaart en speelt het op zijn eigen manier :X
HugoBoss1985 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:17:
[...]

Heb ik het verkeerd opgevat (dat is geen neutrale communicatie vanuit jou) of gaf jij gewoon heel stelling aan dat "het spel goed is"? ;)

Met leeg doelen ik en veel andere op de AI (het gebrek) daar aan in de wereld, niet w.b.t. de statische elementen.
Gebouwen en ondergrondse elementen verkennen is juist zo tof en passend voor de Stalker games.

@Nopheros Dank voor je bericht over de update, ik ben zeer benieuwd.
Voor de lezers: die 110GB update maakt natuurlijk de game niet 110GB groter ;)
Wellicht iets groter en er gaat dus maarliefst +/- 110GB van de files aangepast worden.

De grootste update ooit in de game geschiedenis?
Ja het spel is goed als je mij om een mening vraagt, ik vind het spel goed (dat is een persoonlijke mening).
Zal het de volgende keer duidelijker neerzetten, had niet verwacht dat dit nodig zou moeten zijn.
Mijn excuses daarvoor! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:31
G_Dragon schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:08:
[...]

[...]

Ik kan me perfect vinden in dit verhaal want ik beleef dat exact hetzelfde. Is de game perfect? nee. Is de game leuk? Absoluut.
Het continue moeten vermelden dat een game niet voldoet aan de soms hoge verwachtingen is een beetje vermoeiend. Als je de game leuk vind en je kan leven met het random spawnen van vijanden, de foutjes en andere fouten dan speel je hem. Als je daar niet mee kan leven dan speel je hem niet. Is het dan nodig om op iedereen die de game wel leuk vind te reageren wat er allemaal mis is? Ik zie daar totaal nut niet van in.

Dat gezegd hebbende, bijna vakantie en dan zal ik hem waarschijnlijk ook uitspelen en ga ik ook beginnen aan indiana Jones :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
mike0001 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:21:
[...]

Ik kan me perfect vinden in dit verhaal want ik beleef dat exact hetzelfde. Is de game perfect? nee. Is de game leuk? Absoluut.
Het continue moeten vermelden dat een game niet voldoet aan de soms hoge verwachtingen is een beetje vermoeiend. Als je de game leuk vind en je kan leven met het random spawnen van vijanden, de foutjes en andere fouten dan speel je hem. Als je daar niet mee kan leven dan speel je hem niet. Is het dan nodig om op iedereen die de game wel leuk vind te reageren wat er allemaal mis is? Ik zie daar totaal nut niet van in.

Dat gezegd hebbende, bijna vakantie en dan zal ik hem waarschijnlijk ook uitspelen en ga ik ook beginnen aan indiana Jones :)
Het continue blijven lezen hoe goed de game is en hoe probleemloos het wel niet draait doet precies hetzelfde bij mensen die dat niet vinden en dat niet ervaren.
Je kan je stelling ook gewoon precies omdraaien:
Als je de game niet leuk vind en niet kan leven met het random spawnen van vijanden, de foutjes en andere fouten dan speel je hem niet. Als je daar wel mee kan leven dan speel je hem wel.

Dit is een discussie topic en iedereen mag zijn mening hebben over de game.

Na lang niet reageren posten gaf ik alleen maar aan dat @G_Dragon wellicht kan wachten met de game opnieuw spelen tot dat de game "af" is.
Omdat je dan wellicht een hele andere game hebt (meer polished).
Daarna startte de disscussie.
Ik ga hier echt niet meer op iedereen die de game leuk vind reageren.

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-12-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pariah86
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-06 17:06
Op Xbox gelukkig maar 12GB. Nog maar sinds gisteren begonnen dus timing is ideaal!

• HugoBoss1985
  • Nu online
Pariah86 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:31:
Op Xbox gelukkig maar 12GB. Nog maar sinds gisteren begonnen dus timing is ideaal!
Zeker.
De grote veranderingen door updates zitten juist na de prologue, in het free roaming gedeelte van de game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik vind het ook een superleuke game, en ben elke keer weer enthousiast als er een patch wordt uitgebracht want dat maakt het alleen maar beter. Veel locaties zijn echt adembenemend, en ik haal ook veel plezier uit het feit dat ik steeds beter om kan gaan met de vijanden (goed, een Chimera is nog steeds niet te doen). Het draait bij mij ook retegoed, maar heb dan ook wel een relatief high-end systeem.

De leukste locatie vind ik SIRCAA.

spoiler:
Het doet me qua esthetiek soms een beetje denken aan het einde van de game Outlast. Het bevalt mij altijd megagoed als in een verder zo "grungy" wereld, ineens een heel erg cleane locatie wordt geïntroduceerd. Het geeft een beetje context aan het verval, super leuk.
Eens. Vooral omdat de ergste zwartkijkers het spel zelf niet eens spelen, dan kun je beter een andere hobby zoeken denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mike0001
HugoBoss1985 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:27:
[...]

Het continue blijven lezen hoe goed de game is en hoe probleemloos het wel niet draait doet precies hetzelfde bij mensen die dat niet vinden en dat niet ervaren.
Je kan je stelling ook gewoon precies omdraaien:
Als je de game niet leuk vind en niet kan leven met het random spawnen van vijanden, de foutjes en andere fouten dan speel je hem niet. Als je daar wel mee kan leven dan speel je hem wel.

Dit is een discussie topic en iedereen mag zijn mening hebben over de game.

Ik ga na heel lang hier niet reageren alleen maar aan dat @G_Dragon wellicht kan wachten met de game spelen tot dat de game "af" is.
Omdat je dan wellicht een hele andere game hebt (meer polished).
Daarna startte de disscussie.
Ik ga hier echt niet meer op iedereen die de game leuk vind reageren.
Er is een groot verschil of een game goed is of leuk. Volgens mij zeggen G_dragon (na correctie) en ik beide niet dat deze game goed is maar leuk.

En je hebt helemaal gelijk, je mag je mening zeker wel geven want het is een forum.
Maar om bij elke positieve note over deze game te moeten lezen wat er niet goed is, is best vermoeiend in mijn ogen.
Ik zou liever inhoudelijk lezen waar mensen tegaan lopen of ergens hulp bij nodig zijn of iets hebben ontdekt. Zo heb ik dankzij iemand hier op het forum de diamant skeleton armor gevonden wat ik nooit had gevonden zonder dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik had het al eerder vermeld maar wat mij nog tegenhoud om verder te spelen is het spawn systeem.

Het breekt mijn volledige immersie als ik niks in de omgeving zie en vanuit het niks ineens schade oploop, me omdraai en er tig zwijnen aan mijn rug aan het knabbelen zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
Sipio schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:36:
Ik had het al eerder vermeld maar wat mij nog tegenhoud om verder te spelen is het spawn systeem.

Het breekt mijn volledige immersie als ik niks in de omgeving zie en vanuit het niks ineens schade oploop, me omdraai en er tig zwijnen aan mijn rug aan het knabbelen zijn :P
Of honden. Ik haat honden in dit spel >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
Patriot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:32:

[...]

Eens. Vooral omdat de ergste zwartkijkers het spel zelf niet eens spelen, dan kun je beter een andere hobby zoeken denk ik.
Eh dus omdat ik minimalistische eisen heb aan wat ik speel moet ik een andere hobby zoeken? Vreemde opmerking.

Waarom zou ik een spel spelen wat nu nog niet de juiste ervaring bied? Is alleen maar zonde natuurlijk. Ik wil de volledige ervaring zoals de game makers het bedoeld hebben, niet een slap aftreksel daarvan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 19-12-2024 10:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nopheros schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:37:
[...]

Eh dus omdat ik minimalistische eisen heb aan wat ik speel moet ik een andere hobby zoeken? Vreemde opmerking.

Waarom zou ik een spel spelen wat nu nog niet de juiste ervaring bied? Is alleen maar zonde natuurlijk.
Ik heb het niet per se over jou, maar over mensen die excessief posten in dit topic terwijl ze de game niet spelen, dat zie ik als contraproductief en vooral vervelend voor anderen. Mijn punt is niet dat jij of iemand anders de game moet gaan spelen, maar bij bijna elk positief geluid in dit topic van iemand die zich vermaakt met de game wordt er obsessief geklaagd.

Deze tak van de discussie is ook weer ontsprongen uit iemand die positief was over de game en uit het niets werd geadviseerd de game weer te laten liggen tot een niet nader benoemd moment. Dat was helemaal nergens voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Patriot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:43:
[...]

Ik heb het niet per se over jou, maar over mensen die excessief posten in dit topic terwijl ze de game niet spelen, dat zie ik als contraproductief en vooral vervelend voor anderen. Mijn punt is niet dat jij of iemand anders de game moet gaan spelen, maar bij bijna elk positief geluid in dit topic van iemand die zich vermaakt met de game wordt er obsessief geklaagd.

Deze tak van de discussie is ook weer ontsprongen uit iemand die positief was over de game en uit het niets werd geadviseerd de game weer te laten liggen tot een niet nader benoemd moment. Dat was helemaal nergens voor nodig.
In dat geval nevermind i guess (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
Patriot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:43:
[...]

Wellicht kun je even teruglezen want die discussie is niet uit mij ontsprongen.

HugoBoss1985 in "[XB/PC] S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl"

Ik adviseerde (en dat was positief bedoeld) om na een full playthrough en het uitspelen van de game het spel later opnieuw te spelen wanneer het "af" is/meer patches gehad heeft.
Zodat men dan een (hopelijk) positievere en betere ervaring heeft.

Zo'n 110GB grote patch is wellicht een uitgesproken moment om het spel vanaf 0 weer te gaan spelen.

Dat was het enige wat ik aangaf, waarop er heel stellig en alsof het feiten waren werd geroepen dat de game goed is zoals die is en dat dat de wereld niet veranderd moet worden.
M.a.w. de discussie werd niet door mij gestart!

Ik heb hier verder heel lang niet (negatief) gepost, omdat ik ook andere hobbies heb/ergens anders hier op het forum negatief kan doen.

[ Voor 22% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-12-2024 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

HugoBoss1985 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:49:
[...]

*knip*

Ik heb hier verder heel lang niet (negatief) gepost, omdat ik ook andere hobbies heb/ergens anders hier op het forum negatief kan doen.
Hou dat anders nog ff een half jaartje extra vol, misschien heb je tegen die tijd wel een heel andere ervaring bij het posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
Patriot schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:57:
[...]

Hou dat anders nog ff een half jaartje extra vol, misschien heb je tegen die tijd wel een heel andere ervaring bij het posten.
Voor nu lees ik graag van anderen, die de game wél spelen op de pc, wat de 110gb update allemaal voor positieve zaken heeft opgeleverd.
Ik zie al dat er een hoop spawn issues zijn gefixed en dat er ook veel aan A-life is gedaan.
Misschien kunnen we het nu daar gezellig over hebben!

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-12-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@HugoBoss1985 Ik las op reddit ook al positieve dingen over de laatste patch zowel pc als console ben benieuwd, binnenkort weer ff opstarten.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:38
Ik heb met name een PSI tabletten te kort. Die kan je helaas niet overal ruim kopen. Daarbij had ik voor het eerst een serieus slaap te kort in game. Bizar wat dat met je doet.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
Sipio schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:16:
@HugoBoss1985 Ik las op reddit ook al positieve dingen over de laatste patch zowel pc als console ben benieuwd, binnenkort weer ff opstarten.
Gaaf man, ik lees net ook iets over controller dead zones.
Is dat nu beter voor jou, heb jij de game al gespeeld met de nieuwe update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:19:
[...]

Gaaf man, ik lees net ook iets over controller dead zones.
Is dat nu beter voor jou, heb jij de game al gespeeld met de nieuwe update?
Het controller deadzone probleem was al opgelost in de patch hiervoor, wat een verschil was dat (y)

Ga binnenkort deze laatste patch ff testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Man man man, wat een gezever.

Vooruit doe ik ook mee!

F3,FNV, F4 bugfesten bij release een nu sommige nog.
Starfield, nog steeds geen unieke werelden en voelt minder open wereld dan de o.g. stalker games, hel nog minder dan metro. Main questline? Word na verloop van tijd nog dunner dan die van F3.

Ze mogen van mij wel eens stoppen met inclusiviteit. Ontwikkel een game als Stalker 2 gewoon voor current/next gen pc hardware net als vroeger. Pc te oud of console te beperkend? Jammer dan. Nee nou ben je een game aan het ontwikkelen om nog te kunnen draaien op 3-5 jaar oude console hardware....

De game heeft bugs, nog geen game brekende mee gemaakt. Voelt het leeg? Misschien voor jou, voor mij niet. Heb zelf nog geen rare spams meegemaakt. Op pc met K/M zijn mutants pittig maar goed te doen.

Enige wat voor mij enigszins de boel verpest is dat het teveel lootershooter aanvoelt. Na 38uur duizenden kogels, paar honderd bandages en medkits, 300.000koupons. Teveel loot en de economie is uit balans.
spoiler:
Daar irriteer ik mij minder aan dan de brakke basebuilding in de quests van F4 bij release

/rant

@G_Dragon 38uur en ik zit pas in de swamps en net pas de quest gedaan waarin je clusterfuck vind. Denk niet dat ik het in 48 uur uitgespeeld krijg in dit tempo :+

Awesome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Modbreak:Kunnen we vanaf nu weer aardig voor elkaar zijn? Met een beetje respect voor de ander en zijn/haar mening komen we een eind en houden we de discussie leuk.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• HugoBoss1985
  • Nu online
A13X schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:23:
Man man man, wat een gezever.

Vooruit doe ik ook mee!

F3,FNV, F4 bugfesten bij release een nu sommige nog.
Starfield, nog steeds geen unieke werelden en voelt minder open wereld dan de o.g. stalker games, hel nog minder dan metro. Main questline? Word na verloop van tijd nog dunner dan die van F3.

Ze mogen van mij wel eens stoppen met inclusiviteit. Ontwikkel een game als Stalker 2 gewoon voor current/next gen pc hardware net als vroeger. Pc te oud of console te beperkend? Jammer dan. Nee nou ben je een game aan het ontwikkelen om nog te kunnen draaien op 3-5 jaar oude console hardware....

De game heeft bugs, nog geen game brekende mee gemaakt. Voelt het leeg? Misschien voor jou, voor mij niet. Heb zelf nog geen rare spams meegemaakt. Op pc met K/M zijn mutants pittig maar goed te doen.

Enige wat voor mij enigszins de boel verpest is dat het teveel lootershooter aanvoelt. Na 38uur duizenden kogels, paar honderd bandages en medkits, 300.000koupons. Teveel loot en de economie is uit balans.
spoiler:
Daar irriteer ik mij minder aan dan de brakke basebuilding in de quests van F4 bij release

/rant

@G_Dragon 38uur en ik zit pas in de swamps en net pas de quest gedaan waarin je clusterfuck vind. Denk niet dat ik het in 48 uur uitgespeeld krijg in dit tempo :+
Teveel loot, dat vond ik dus ook, het is meer arcade achtig.
Juist dat vind ik zo uitdagend en wat GAMMA spannend houdt.

Ik heb daar niets over gelezen in de release notes van de laatste patch, maar ik heb niet alles gelezen.
Want wat is dit een enorm grote patch met een enorme waslijst aan fixes.
Ik vind het toch knap van GSC dat ze dit in relatief korte tijd voor elkaar hebben gekregen.
Het geeft wel aan dat de game niet af was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17:39
Er is net een enorme update uptgebracht op steam van meer dan 100gb. ook wat Alife fixes.
Major Patch 1.1 is here!
Happy Holidays, stalkers!

Just before Christmas and New Year's, we are ready to present Patch 1.1. It is the first major patch for S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, and it will address over 1,800 issues, including the first iteration of the A-Life fixes.

We understand that the size of the patch is huge and the process of downloading will take some time. We would like to thank you for your understanding, and we will work on this aspect as well. So, let’s begin.

A-Life fixes

Fixed the issue with spawning NPCs behind the player's back.
Players can now encounter roaming NPCs across the Zone more often.
Greatly extended the distance at which A-Life NPCs are visible to the player.
Fixed the aggressive optimization issue that prevented A-Life NPCs to exist in Offline (out of player's visualization range).

In Offline mode, A-Life will continue to advance towards their goals over time.
Players may now have opportunities to encounter A-Life NPCs they've previously met by following in the same direction as the NPCs.

Improved A-Life NPCs navigation in Offline using GameGraph (global AI navigation map):

Fixed multiple issues where NPCs would fail to follow or find a path to their designated goals.
Fixed several issues with NPC being stuck in Online-Offline transition state,

Enhanced A-Life NPCs' motivation to expand territory and actively attack enemies and mutants.
Fixed issues that could result in fewer A-life NPCs encountered than intended.
Further contextual actions improvement to ensure seamless transitions between Offline and Online states for NPCs engaged in these actions.
The groups exploring the Zone are now more diverse regarding possible factions and group sizes.
Fixed issue that while roaming over the Zone, Human NPCs didn't satisfy their communication needs and talks.

And some other development related improvements.

AI improvements
Reduced the number of summons and increased time between spawns of Pseudodog phantoms.
Fixed an issue when zombies would have their arms and legs twisted while knocked down.
Fixed an issue when large mutants would hide behind small cover, such as trees.
Fixed an issue when mutant limbs stretch sometimes when firing automatic weapons.
Fixed an issue when bloody visual effects played a few times after Rat's death from grenade.
Fixed an issue where NPCs quickly detected the player when he was crouching.
Fixed an issue where NPCs would enter doors without opening them.
Fixed the issue when the controller could take the main story NPCs under control.
Fixed an issue when Chimera would try to enter a narrow passage that it couldn't enter instead of hiding in ambush.
Fixed an issue when NPC was teleporting to the restricted areas such as safe zones and hubs.
Fixed an issue where mutants that were in cover did not change their cover when receiving damage.
Fixed visual effects of Burer's telepathic ability.
Minor combat behavior fixes for NPCs shooting from covers.
Fixed Burer’s throwing objects animation.
Fixed some issues with NPC staying idle and refusing to start mission-related dialogs.
Fixed an issue when mutants kept attacking zombies in knockdown.
Fixed an issue when NPCs are stuck in aiming animation.
Fixed an issue when death animation was replayed for an NPC who was resurrected as a zombie.
Fixed an issue when a neutral NPC stays neutral after a player hits them by melee attack.
Fixed an issue with some NPCs' broken arms while shooting.
Generic improvement of combat experience and NPC pathfinding in big fights with lots of corpses.
Fixed an issue when Player was able to kill the chimera with the help of carousel anomaly.
Fixed an issue where NPCs would clip through objects and walls when shooting from covers.
Minor improvements for peaceful behavior of NPCs.
Fixed issue where NPCs wouldn't stop combat on emission start.
Fixed an issue when some mutants couldn't jump off an obstacle.
Fixed issue when NPCs were stuck after the end of emission.
Fixed bandits' behaviour after emission ends during the mission Bullseye.
Fixed an issue where NPCs could teleport if the NPC couldn't build a route.
Fixed an issue where NPCs could stop talking to each other after loading a save.
Fixed an issue when mutant dead bodies fly to a long distance from the places where they were killed by the shotgun.

And over 50 more minor “anomalies” were fixed.

Balance adjustments
Increasing rewards for several missions.
Fixed issue when artifacts with Physical Protection effect give maximum possible effect.
Changed "Goldfish" artifact value to 14000 coupons.
Fixed issue when player is able to have infinite coupons via selling and returning back any stackable consumable.
Fixed infinite money exploit with splitting a stack of weapons from selling windows.
Fixed issue when A-Life NPC's can be spawned dead with full clips of ammo.
Increased Snork's abilities cooldown time by 30%.
Gauss rifle damage was increased.
Increased difficulty for the fight with Korshunov.
Recalculated rewards for the Harpy's missions.
Fixed instant player death after getting almost full radiation bar.
Fixed that Poltergeist and Burer do not deal damage with thrown objects in some cases.
Removed the POS 8x scope from the assortment of several merchants.
Tweaked damage from PSY fields.

With over 10 more minor fixes delivered.

Crash Fixes, Performance, and Optimization
Investigated, and applied further improvements to dead zones and curves for gamepad movement, aiming and camera controls for a more smooth and controllable experience using sticks on controller.
Performance improvements in largely populated areas of the map.
Fixed performance drops on NVIDIA RTX 3000 series video cards with enabled FSR frame generation.
Fixed issue with game freezing on exiting a tunnel during A Light in the End of the Tunnel mission.
Fixed issue with not working Razer Kishi Ultra controller, which connected via Bluetooth or cable connection.
Fixed issue where MSI Force Pro Wireless Controller didn't work via Bluetooth or dongle connection.
Fixed issue when Xbox X/S controller didn't work via Bluetooth connection.
Controller input improvements.
Fixed issue with visual artifacts in In-Game UI with DLSS enabled.
Fixed issue when building disappears in player's camera at Factory location.
Fixed issue with a building near Yantar popping into Player's view while approaching it.
Fixed fps drops that could be created by large amounts of water particles.
Fixed fps drops during interaction with corpses in shallow water.
Fixed multiple EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION crashes.
Fixed multiple Fatal Errors, Low Level Fatal Errors, and Assertion Failures.

Overall, over 200 crashes were investigated, and further fixes were implemented.

Cutscenes
Multiple improvements to facial animations and voiceover for both languages in several cutscenes.
Fixed an issue with missing frames in several cutscenes.
Fixed an issue with missing NPCs in several cutscenes.
Fixed issue when main characters and NPCs can have idle behavior or detached parts of the body/equipment in several cutscenes.
Fixed an issue with missing subtitles in several cutscenes.
Fixed an issue with missing Haptic feedback in several cutscenes.
Fixed an issue with the final cutscene not playing in The Eternal Shining mission.
Fixed the issue where the cutscene at the end of the Back to the Slag Heap mission did not start.
Fixed an issue with invisible during the cutscene of In Search of a Guide mission.
Fixed an issue where Player could die during the cutscene during the The Last Step mission.

Overall, over 80 cutscenes issues were addressed.

Interactable Objects
Fixed an issue when the was closed after loading save during Wishful Thinking mission.
Fixed physics for ammo boxes and broken lamps.
Fixed some issues where NPCs could get stuck in a doorway at different locations.
Fixed issue where ladder descends, sound could loop and Players would clip through the ladder after climbing from it.
Fixed sound on interacting with the dead body.
Fixed issue where NPC touching the door during movement or combat caused the door shaking.
Fixed that interaction hints for loot and pick-up bodies appeared at different distances from the body.
Fixed the interaction prompt for healing being active when the player did not have medkit.
Fixed the issue when some consumables could have been non-interactable.

And up to 20 other related issues were fixed.

Main Line Missions and Story Progression
Fixed over 15 bugs related to the On the Edge mission, including issues when dying after entering the Zalissya clubhouse, bugs that prevented the from healing, allowed and mutants to get inside the , and others.
Fixed multiple issues with A Minor Incident mission, including an issue where journal stage about the scientists was cancelled instead of completed after dialog with if Player already had a mutant's collar, and bug with misleading marker in "Acquire the collar from the mutant" objective.
Fixed multiple issues in the Visions of Truth mission, where might not spawn if loading a previous old save, “anomaly” where could become hostile to the Skif, bug where the Player couldn't start the dialogue with the , and other things.
Fixed an issue when the player was unable to start dialogue with after beating squad during The Last Wish mission.
Fixed an issue when Player could get a softlock by wounding and making him hostile during The Last Wish mission.
Fixed an issue when was leaving his place at the balcony while the player fought with during The Assault on the Duga mission.
Fixed an issue with being stuck during in The Assault on the Duga mission.
Fixed an issue when the player was unable to help the soldier, surrounded by during the Just Like the Good Old Days mission.
Fixed an issue with being dead at Quiet's camp during Just Like the Good Old Days mission.
Fixed an issue when a player was unable to progress through the Subtile Matter mission if he looted mission items before the mission started.
Fixed an issue with an absent during An Act of Mercy mission.
Fixed an issue with the would remain closed during the mission Wishful Thinking.
Fixed an issue when Player could get stuck in Ventilation under ARL building during Wishful Thinking mission, if headed there before talking to .
Fixed an issue with not giving the mission dialog after killing blind dogs in the Dogfight mission.
Fixed the blocker where it was impossible to start the dialogue with after turning off during Hot on the Trail mission.
Fixed an issue with A Sign of Hope side mission being not available after completing Hot on the Trail mission.
Fixed an issue when was missing from his mission location during or after emission if A Sign of Hope mission was completed.
Fixed an issue with endless spawn in Chemical Plant during Escape from the Cage mission.
Fixed an issue where Player was not able to complete Explore Echo Station journal stage for Dead Frequency mission if was found before getting intel from team Bravo.
Fixed the stealth path to during the King of the Hill mission.
Fixed the issue where after , controls and horizontal camera movements are disabled after loading a save.
Fixed the issue with the unskippable black screen after the ending cutscene in There and Back Again mission.
Fixed the issue with absence of intro cutscene in There and Back Again mission.
Fixed the blocking issue where the objective Talk to Warlock about Hamster could not be completed if the player killed before speaking during the On the Fire mission.
Fixed an issue with the active Bandit Mayhem mission after Player returns cargo to .
Fixed an issue when the body of disappears when he is killed during summoning action.
Fixed an issue where would become hostile after attacking during Shift Change mission.
Fixed an issue where users were able to access unintended areas at the Red Fortress location.
Added armors with psi defence for the "Get Psi Armor" objective during Ad astra per aspera mission.
Fixed issue with standing idle at the pumping stations in Swamps region during Ad astra per aspera mission.
Fixed an issue when were present in the Infirmary during the Happiness for Everyone mission.
Fixed a softlock issue where Answers Come at a Price mission doesn't progress after were killed after emission.
Fixed the bug with missing after .
Fixed an issue where the Dark Times mission could not be completed after talking to during the Emission.
Fixed an issue where could spawn in the closed garage during the The Boundary mission.
Fixed an issue that could cause to disappear during a .
Fixed an issue where would not die after destroying the last monitor during a boss fight.
Fixed an issue where could be missing at marker location if Emission starts while player approaches Answers Come at a Price mission location.

Overall, over 250 bugs and blockers were fixed in the Main Missions section.

Side Missions and Open World Encounters
Fixed an issue when player could kill spectators during Arena fights on Rostok.
Fixed an issue when enemies could leave the Arena during the emission mid The Freedom Colosseum mission.
Improved balance for Arena fights on Rostok.
Fixed an issue when the guide in Enerhetyk Palace of Culture Hub could be used after point of no return during Down Below mission.
Fixed issue when missions were uncompletable after the .
Adjusted when appears after Vadyk Firecracker starts playing the melody.
Fixed situations when A-life NPCs killed Seryoga Root, Senya Noose and Haryk Jacket.
Fixed NPC blocking the passage in some areas of 100 Rads Bar.
Fixed Ward technician reputation.
Fixed an issue when encounters with at Agroprom Underground didn't start after completing In Search of Past Glory by Spark.
Fixed an issue when the gun remains as a mission item after killing the NPC that gives the mission to find it.
Fixed the issue when NPCs from the Rookie Village are missing after the The Legends of the Zone mission.
Fixed an issue when users can remain locked inside when they shoot a before the door closes.
Disabled spawn of before activation of at SIRCAA.
Fixed issue where encounter with begging Stalker wouldn't start after Monolith comeback
[/spoiler].
Fixed some issues in dialogue with NPCs at the Chemical Plant.
Fixed an issue where was teleported away from Player after getting reward from him at 100 rads Bar.
Fixed an issue that could cause the game to freeze during the dialog in the mission A Matter of Honor.
Fixed an issue where the player was not able to find encounter with after the end of the All that is left mission.
Fixed an issue where could be missing at the The Sound of Music mission location after talking to them during the Emission.
Fixed an issue where the player was not able to progress the missions from after the end of the On the Edge Mission.

With over 100 more bugs fixed.

Open World Direction, Exploration, and Zone Experience
Fixed that Lightning Ball sometimes gets stuck during movement in Opachychi village.
Fixed that sometimes artifacts did not appear in arch anomalies.
Improved dead bodies physics.
Fixed when player's equipment was damaged while player was crouching in Razor.
Fixed corpses disappearing issue.
Fixed stretched texture on some trees in the open world.
Fixed an issue with Toxic Cloud anomaly idle VFX.
Fixed an issue with rat swarms spawning above the cave in Mist archanomaly.
Fixed an issue when characters became wet in dry spaces after loading the last save.
Fixed an issue with sharp weather changes present at 4:30 morning time and 23:59 night time.
Fixed that Wandering lights anomaly doesn't always spawn its artifact.
Fixed issue with Bulba arch-anomaly sometimes not appearing.
Fixed issue with non-lootable corpses spawning at the border between Cordon and Lesser Zone regions.
Fixed that player was unable to reach the artifact near "Abandoned Hamlet" on Swamps.
Increase distance for combat barks.
Fixed an issue where NPCs would get stuck in a doorway during the emission in Zalissya hub.
Fixed an issue where NPCs could spawn and get stuck on isolated surfaces (cars, boxes etc.).
Improved bullet penetration visual effects.
Improved cloth simulation for corpses of NPCs.
Fixed issue with blood decals.
Fixed an issue where far distance areas of the environment appeared too bright at night.
Fixed an issue where Zombies' waking-up animation was restarted every time Player looked away.
Fixed an issue where sometimes an emission started during a cutscene would not end.
Fixed an issue where diggers around the Slag Heap did not stop being aggressive to Player after the end of combat.

And some other improvements.

Player Gear and Player State adjustments
Fixed issue that helmets don't have Psi and Rad protection.
Fixed issue with armors "SSP-100 Discovery" and "SSP-99 Ecologist" have no PSI protection.
Fixed issue when players can not install Lead Container upgrade on PSZ-5V Guardian of Freedom Suit.
Smoke was made less intense at shots from a weapon with silencer.
Fixed broken arm during magazine attachment to machine gun.
Fixed bullet visibility in magazine during reload.
Added splashing sound for bolts hitting the water surface.
Fixed an issue where empty shells were ejected instead of bullets when unloading after ammo type was changed.
Improved interruption for animation sequences with weapon reload and consumable items usage.
Fixed issue with bolt impact sound missing during long distance throws.
Minor fixes for rifle scopes appearance.
Fixed issue with items not being consumed when used via quick slot hotkeys.
Fixed issue where main weapon upgrades were applied to installed underbarrel modules.
Minor fixes for animations of jammed weapons.
Fixed an issue when the player was able to equip the detector with the primary weapon simultaneously.
The cause of death is now correctly displayed on the Death Screen.
Fixed issue where Player would clip into the wall or other object while performing a melee stealth kill close to it.
Fixed issue with VFX particles for psy phantoms missing, when shooting close to their models.
Fixed an issue that could cause losing controls after playing guitar.
Fixed an issue where player could get unlimited carrying capacity, upgrading unequipped armor.
Fixed an issue where player could get unlimited stamina after starting dialog while crouched.

And over 50 other issues were addressed.

Player Guidance, Game Setting and Menus
Updated in-game tutorials to improve first time user experience.
Fixed an issue where the player would approach a mission location and new weapons would randomly spawn and equip in hand.
Fixed an issue where the player is unable to swap compared weapons' positions while trading.
Enabled upgrades for X7 suit.
Added possibility to revert detachment of pre-installed modules in Upgrade menu.
Added unique markers for mutants with electro collars.
Reworked UI of system notifications for received items.
Updated descriptions of multiple armor upgrades.
Fixed issues where mission markers on NPC disappeared forever after NPC became hostile towards Player.
Removed ability to trade with NPCs at Noontide base.
Reworked a few UI elements in the Upgrades menu of the PDA.
Reworked design for a few icons in the PDA menu.
Fixed an issue where the upgrade tree UI changed its direction inconsistently after switching between different weapons.
Fixed missing animation for ammo type change from gamepad.
Fixed threat indication appearance after closing the main menu.
Fixed missing mouse scroll sound in PDA.
Fixed that output device option resets after restarting the client.
Fixed issue when after loading a specific save file, a black screen appears.
Removed redundant pop-up window on resetting settings to default.
Upscaling quality settings in options were translated.
Stashes marker color changed to violet.
Fixed technicians not being able to install certain armor upgrades.
Fixed that SSP-100 Discovery armor cannot be upgraded by any technician.
Fixed an issue where consumables could not be applied via quick slots.
Fixed issue where crosshair doesn't appear after reload if R button was pressed again.
Fixed scrolling issue inside a note in PDA.
Fixed an issue where the user would move slowly and was unable to sprint after loading a save file that was created when the user was leaning.
Fixed issue with "HDR White Point" option.

And almost 100 other “anomalies” were fixed in this section.

Achievements
Fixed the issue when "The four Winds" achievement cannot be received.
Fixed issue when "Bingo" achievement cannot be received.
Fixed issue when players were unable to unlock achievements in the EGS store.

Saves
Fixed the issue when the player was unable to load existing saves after the title and steam process was terminated unexpectedly.
Fixed issue with missing save files after PC\Xbox hard reboot.

Other improvements
Over 15 localization and voiceover updates.
Over 40 audio adjustments and volume tweaks of various types.
Over 20 improvements to some character and NPCs visuals appearance.

And over 500 fixes for
Foliage.
Texture flickering.
Bugs in navigation meshes.
Collisions.
Errors in object positioning and contextual actions.
VFX-related fixes.
Non-destructible objects.
And more.

• utbone
Demonslayer schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:42:
Er is net een enorme update uptgebracht op steam van meer dan 100gb. ook wat Alife fixes.

[...]
"Fixed an issue where mutants that were in cover did not change their cover when receiving damage". Ik heb hier toch ruim gebruik van gemaakt. Ik ga Stalker nog een keer spelen als ik van factions ga veranderen. Ik ben nu Ward loop jongen...

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Update zostraks gedownload en ik kom de game niet meer in omdat hij blijft hangen op Compiling Shaders... Heb hem al eens lekker een minuut of 15-20 laten staan met ouderwets de muis cursor op de laadbalk, geen pixel voortgang :P.

Na End Task en weer opnieuw opstarten gaat die wel opeens een stuk verder voordat hij weer vast loopt. Dus blijkbaar doet hij nog wel wat in de achtergrond, maar het duurt wel bizar lang en hij laat geen vooruitgang zien ingame dus.

• HugoBoss1985
  • Nu online
Propane schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:00:
Update zostraks gedownload en ik kom de game niet meer in omdat hij blijft hangen op Compiling Shaders... Heb hem al eens lekker een minuut of 15-20 laten staan met ouderwets de muis cursor op de laadbalk, geen pixel voortgang :P.

Na End Task en weer opnieuw opstarten gaat die wel opeens een stuk verder voordat hij weer vast loopt. Dus blijkbaar doet hij nog wel wat in de achtergrond, maar het duurt wel bizar lang en hij laat geen vooruitgang zien ingame dus.
Kijk eens of je de shaders van/voor Stalker 2 kan verwijderen (meestal gaat dat d.m.v. een map verwijderen) en/ook de shadercache in je videokaart drivers leeggooien/verwijderen (bij AMD gaat dat via een knop in de Adrenaline software).
Soms lijkt het alsof er niets gebeurd, het is wel belangrijk dat je van je muis en toetsenbord af blijft nadat je de game gestart hebt en dus ook tijdens het cachen.
Geduld dus.

"SOLUTION
For AMD - delete folders in AppData\Local\AMD
For NVIDIA - delete folders in AppData\Local\NVIDIA"

Nieuwste bios in je moederbord? Nieuwste drivers voor chipset en videokaart?

Er zijn meer mensen die hier last van hebben na deze update, ik weet niet (zeker) of bovenstaande gaat helpen.

Als men via Steam speelt: ook eens de game file integrity checken na de update.

[ Voor 15% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-12-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Shader caches legen, game files verifiëren en dergelijke oplossingen haalde niets uit. Nu na meerdere keren de game via Task Manager afbreken en dan opnieuw starten ging hij elke keer een stukje verder in het compilen. Ik denk dat hij gewoon geen progress meer liet zien maar op de achtergrond bezig was. Duurde enkel bizar lang. Nu het eenmaal gedaan is geen problemen meer, ook niet na opnieuw opstarten.

Dus mijn advies, geduld. En desnoods lekker afbreken en opnieuw starten.

• WhiteSnake76
mike0001 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:35:
[...]

Er is een groot verschil of een game goed is of leuk. Volgens mij zeggen G_dragon (na correctie) en ik beide niet dat deze game goed is maar leuk.

En je hebt helemaal gelijk, je mag je mening zeker wel geven want het is een forum.
Maar om bij elke positieve note over deze game te moeten lezen wat er niet goed is, is best vermoeiend in mijn ogen.
Ik zou liever inhoudelijk lezen waar mensen tegaan lopen of ergens hulp bij nodig zijn of iets hebben ontdekt. Zo heb ik dankzij iemand hier op het forum de diamant skeleton armor gevonden wat ik nooit had gevonden zonder dit forum.
Helemaal mee eens, ik vind de game echt heel erg leuk, maar jammer dat A-Life nog niet goed werkte, en er hier en daar nog een bug was die wel vervelend kon zijn, maar niet spel brekend was voor mij.

Die Diamond Exoskelleton had ik al vrij vroeg in de game, snap alleen totaal niet wat hij op die plek doet aangezien hij niet zo maar te berijken is
spoiler:
op de bunker in Yaniv waar je een krat naar toe moet schuiven om er op te kunnen klimmen
maar er lijkt daar helemaal geen missie te zijn, dus normaal gesproiken denk ik niet dat je er ooit bij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
HugoBoss1985 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:07:
[...]

Kijk eens of je de shaders van/voor Stalker 2 kan verwijderen (meestal gaat dat d.m.v. een map verwijderen) en/ook de shadercache in je videokaart drivers leeggooien/verwijderen (bij AMD gaat dat via een knop in de Adrenaline software).
Soms lijkt het alsof er niets gebeurd, het is wel belangrijk dat je van je muis en toetsenbord af blijft nadat je de game gestart hebt en dus ook tijdens het cachen.
Geduld dus.

"SOLUTION
For AMD - delete folders in AppData\Local\AMD
For NVIDIA - delete folders in AppData\Local\NVIDIA"

Nieuwste bios in je moederbord? Nieuwste drivers voor chipset en videokaart?

Er zijn meer mensen die hier last van hebben na deze update, ik weet niet (zeker) of bovenstaande gaat helpen.

Als men via Steam speelt: ook eens de game file integrity checken na de update.
In je AMD control panel kun je ook je Shader cache legen, dat staat onder het kopje spellen > beeldkwaliteit, en dan helemaal onder aan.

• G_Dragon
@WhiteSnake76

spoiler:
Na de hoofdmissie ''The Boundary'' kan je erin zonder dat je een krat hoeft te gebruiken

• HugoBoss1985
  • Nu online
Propane schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:22:
Shader caches legen, game files verifiëren en dergelijke oplossingen haalde niets uit. Nu na meerdere keren de game via Task Manager afbreken en dan opnieuw starten ging hij elke keer een stukje verder in het compilen. Ik denk dat hij gewoon geen progress meer liet zien maar op de achtergrond bezig was. Duurde enkel bizar lang. Nu het eenmaal gedaan is geen problemen meer, ook niet na opnieuw opstarten.

"If you are having long compiling, try clearing shader cache in Windows settings (using Windows 11, not sure if you can do this on 10). System -> storage -> temporary files -> DirectX shader cache. Worked for me. Should only compile once, after it should just be a couple seconds every time you start the game."

"AppData\Local\Stalker2\Saved - delete Config and GameSettings then Check ingame files via Steam - works for me"

Vooral die eerste helpt schijnbaar voor veel mensen.
Sommigen zeggen ook gewoon dat het hele spel opnieuw installeren helpt...

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-12-2024 12:54 ]

• WhiteSnake76
Na dat ik de Shader Cashe via de AMD Adrenalin software had gerest ging het Compilen van de Shaders veel sneller als ik verwachte, dus ik ga hem nu spelen.

Ben benieuwd wat er met me POS 8X scope is gebeurt, die paste op geen enkel wapen en zou nu ook niet meer verkrijgbaar zijn in de game, beetje lullig aangezien dat ding meer als 8000 coupons koste, dus zou het leuk vinden als ik de Falcon versie nu heb in plaats van de POS en hem kan gebruiken voor de Mark 1 EMR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
Ik hheb de RAM gekocht en geupgrade voor zo ver het kon. Ik speel op Stalker mode en het is me nu gelukt om de Pseugoggiant te killen. Paar nades en niet al te veel shells.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Demonslayer schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:51:
Ik hheb de RAM gekocht en geupgrade voor zo ver het kon. Ik speel op Stalker mode en het is me nu gelukt om de Pseugoggiant te killen. Paar nades en niet al te veel shells.

[YouTube: S T A L K E R 2 killing the Pseudogiant]
Ik heb hem niet gedood, er waren vijanden in het gebouw, en hij rende daar in, hij maakte ze bijna allemaal af, maar 1 of 2 die vermoedelijk op de boven stonden binnen hebben hem gedood, toen hoefte ik alleen nog maar met die 2 te dealen wat een makkie was.

Anyway, die POS 8x Scope is nog steeds onbruikbaar, maar Wreck verkoopt hem in iedergeval niet meer, ik hou hem maar als aandenken in mijn kist (misschien dat ze zich nog bedenken en hem aanpassen/veranderen zodat je hem wel kunt gebruiken.

P.S. ik vinmd de Saiga D12 de beste shotgun, en er moet ook ergens een Drum magazijn voor hem zijn, waarschijnlijk in Pripjat.
De Ram duurt zo lang om te laden met 14 losse shells

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteSnake76 op 19-12-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

De patch breekt m'n game...

Cache van directx en AMD geleegd, shaders lang (+/-1uur) hun gang laten gaan. Maar niks, kwam laatste keer wel wat verder als hiervoor maar helaas.

Nu gamesettings en config verwijderd en nu draait de verificatie. Gelijk nog naar eens caches legen.

Volgens AMD adrenaline gemiddelde fps.....218,6 4ms 95percentiel..... klinkt wat optimistisch

Hmm snoeiharde CTD, rapportje verstuurd, nu nog eens kijken. Gelukkig nu ook aan het klussen thuis dus af en toe even kijken. Hopelijk fixen voor vanavond.

WOOT 3e keer is scheepsrecht! Hij is weer opgestart, vanavond is de vriendin de hort op dus duik ik de zone weer in.

[ Voor 41% gewijzigd door A13X op 19-12-2024 15:18 ]

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Sipio schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:36:

Na de patch staan die zwijnen een stuk verderop d:)b

Wat een sfeer toch in deze game, gelijk bliksem, het gekraak van de bomen, de muziek, een paar van die bloodsuckers pff echt.

Ik had trouwens mijn crosshair gelijk in het begin al uitgezet voor immersie maar ik vind het dan moeilijk om vriend van vijand te onderscheiden, ik ben nieuw in de stalker wereld dus de outfits zeggen mij nog niet zoveel.

Met crosshair word die mooi groen bij een friendly maar ik speel liever zonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Sipio schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:18:
[...]

Na de patch staan die zwijnen een stuk verderop d:)b

Wat een sfeer toch in deze game, gelijk bliksem, het gekraak van de bomen, de muziek, een paar van die bloodsuckers pff echt.

Ik had trouwens mijn crosshair gelijk in het begin al uitgezet voor immersie maar ik vind het dan moeilijk om vriend van vijand te onderscheiden, ik ben nieuw in de stalker wereld dus de outfits zeggen mij nog niet zoveel.

Met crosshair word die mooi groen bij een friendly maar ik speel liever zonder.
Ohhh wat ga jij nog een verrassing krijgen....

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@A13X Hèhè ja dat geloof ik, ben echt nog in het begin van het spel.

Maar er komt morgen ook een andere game binnen die waar weer wat tijd in gaat zitten dus even zien hoever ik kom.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13

ikt

Micro-zeur :+

In Stalker: Call of Pripyat opent de PDA zicht door op het scherm van het game-element te renderen en de spelercharacter die dat voor z'n neus houdt. Jammer dat dit niet in Stalker 2 zit, voelt 0.05% minder immersief aan zo :P

Ook jammer dat er weinig in de PDA zit zoals die Contacts en Encyclopedia, mis ik wel een beetje. Heb je wat te doen tijdens schuilen voor Emissions.

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wE6V3tyL08LR0mSgNs4YNJQNrJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WECM2bZkBwX2Kh3tPXwy7mLo.jpg?f=fotoalbum_large

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Patch notes met een hoop A-life fixes, totaal 1800 bugs gefixt.

https://quoramarketing.com/stalker-2-patch-notes/

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 19-12-2024 18:58 ]

Awesome

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:55
A-life werkt iig beter nu.
Ik start hem net op, sta op de rand van Rostok met een side quest om bandits te doden.
1 minuut ingame en de guards van Rostok beginnen te schieten, 1 min later: quest klaar :-)
WhiteSnake76 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:21:

....
P.S. ik vinmd de Saiga D12 de beste shotgun, en er moet ook ergens een Drum magazijn voor hem zijn, waarschijnlijk in Pripjat.
De Ram duurt zo lang om te laden met 14 losse shells
Die drum is, voor zover ik weet, alleen beschikbaar tijdens de laatste paar missies helaas, na het point of no return.
Ben nu met de 2e playthrough bezig met een mod die deze eerder beschikbaar maakt.
Saiga is wmb ook de fijnste shotgun.

[ Voor 57% gewijzigd door Jbk23 op 19-12-2024 19:09 ]

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:56
De stashes zijn weer paar van kleur.. :o

Maar het is een stuk drukker nu, heb maar heel kort gespeeld maar merk het gelijk (zit nog in Garbage). Komend weekend nog is kijken, maar ziet er hoopvol uit.

Specs

• WhiteSnake76
Jbk23 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:58:
A-life werkt iig beter nu.
Ik start hem net op, sta op de rand van Rostok met een side quest om bandits te doden.
1 minuut ingame en de guards van Rostok beginnen te schieten, 1 min later: quest klaar :-)

[...]

Die drum is, voor zover ik weet, alleen beschikbaar tijdens de laatste paar missies helaas, na het point of no return.
Ben nu met de 2e playthrough bezig met een mod die deze eerder beschikbaar maakt.
Saiga is wmb ook de fijnste shotgun.
Je kan wel vroegtijdig Pripyat betreden en dingen spullen verzamelen door via een van de wagos in Yaniv te klimmen, terug volg je de zelfde weg, maar ik heb dat niet gedaan behalve bij een van de missies die ik kreeg van de Tech in Yaniv station, maar verder ben ik niet geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

De shaders blijven een geklooi. Moest vanavond weer Directx en amd shader legen en beest lang wachten tot hij wilde laden.

Wat ik verder van de update merk is goed. Meer mutants en stalkers/patrouilles. Geen regen meer in een gebouw. En de beste, meer opties om te schuilen voor emissies.

Het is een stuk drukker in de zone, gisteren veel door het swamp gerend en kan eigenlijk amper wat tegen. Soms wat beesten bij een gebouw. Nu al 3 bloodsuckers, pak honden, 3 groepen bandits en een poltergeist in een half uurtje. Al is die laatste denk wel locatie gebonden.

[ Voor 31% gewijzigd door A13X op 19-12-2024 21:57 ]

Awesome

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Veelbelovende patch, redelijk snel na release. Er is nog een hoop werk aan de winkel maar dit waren zeker grote pijnpunten. Toevallig zat ik gisteren vlak voor de patch nog in een trappenhuis in een militaire basis. De vijanden bleven maar onbeperkt op mij af lopen, vervolgens duik het trapgat in, en ze lopen mij straal voorbij om mij ergens anders te gaan zoeken, huh. Waarna ik ze 1 voor 1 kon neerhalen. Uiteindelijk een stuk of 20-30 kunnen neerschieten en alle guns kunnen unloaden. Dat gaf mij weer in ieder geval een paar honderd kogels. Kan ik met die honderden kogels weer 1 mutant mee neerschieten 8)7 >:)

Gelukkig is de game ook goed modbaar van wat ik toe nu toe zie, want ik mis ook wel een beetje variatie in de loot bijvoorbeeld. Elke keer 6 kogels, een worstje en een medpack had ik na het eerste uur wel gezien. :D

• WhiteSnake76
A13X schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:38:
De shaders blijven een geklooi. Moest vanavond weer Directx en amd shader legen en beest lang wachten tot hij wilde laden.

Wat ik verder van de update merk is goed. Meer mutants en stalkers/patrouilles. Geen regen meer in een gebouw. En de beste, meer opties om te schuilen voor emissies.
Ik heb alleen direct na de patch via de AMD Adrenalin software de shader cache geleegd en daarna ging het shader compilen best snel, laden van de game er na ging ook heel snel.
Heb hem wel op een M.2 SSD met zat ruimte, en die word ook regelmatig getrimt.

Heb nu na de update erg veel last van Bloodsuckers ten oosten van Yaniv station, gelukkig maakt een Saiga korte metten met ze, maar kost wel iedere keer munitie etc.

• Jbk23
WhiteSnake76 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:09:
[...]

Je kan wel vroegtijdig Pripyat betreden en dingen spullen verzamelen door via een van de wagos in Yaniv te klimmen, terug volg je de zelfde weg, maar ik heb dat niet gedaan behalve bij een van de missies die ik kreeg van de Tech in Yaniv station, maar verder ben ik niet geweest.
weet ik, maar die drum magazine krijg je pas na het point of no return.
dus je kan hem niet gebruiken in de open wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Damn, weet niet of het de swamp missie is of de update, maar de adreline en Fuck fuck fuck momenten zijn er weer volop.

Is het geen pseudodog, dan wel fleshes, dan wel bloodsuckers, controller, honden, zombies, bandits of een combinatie ervan die je op je af krijgt :X

Kogels waren nog niet eens het grote probleem, beide wapens hun durability ging eraan terwijl ik normale ammo had en ze beide net volledig had gefixt 8)7

Met een 150-200 shells of 200-250 kogels zou een wapen toch nog niet kapot moeten zijn. Of zit hier ook een slijtage in doordat je in een swamp loopt?

En dan heb je de eerste main missie daar klaar en denk je even nog het volgende punt en een journalist stash te pakken.... krijg je ook een leuke encounter. Liep vol diep water in, spel maar afgesloten en nu onderweg naar bed.

[ Voor 16% gewijzigd door A13X op 19-12-2024 23:42 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Net weer een update: 1.1.1

Fixed 2 crashes, eentje als je een Save Game probeerde te laden, en eentje waarbij de game crashde als de Shaders Gecompiled werden.

@A13X je hebt slijtage door gebruik, en slijtage door vervuiling van buiten af, als je je wapens upgrade krijg je bij sommige ook de opties om slijtage en/of slijtage door externe vervuiling te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

WhiteSnake76 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:56:
Net weer een update: 1.1.1

Fixed 2 crashes, eentje als je een Save Game probeerde te laden, en eentje waarbij de game crashde als de Shaders Gecompiled werden.

@A13X je hebt slijtage door gebruik, en slijtage door vervuiling van buiten af, als je je wapens upgrade krijg je bij sommige ook de opties om slijtage en/of slijtage door externe vervuiling te verminderen.
Ah vandaar, hopelijk komen ze dan met cleaning of repair kits ofzo. Zo is dat wel irritant dat je vrij snel terug moet naar een tech.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Propane schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:22:

Nope, hij lijkt niets te doen in de achtergrond als hij vastloopt (kun je ook zien aan je CPU-usage). Het is alleen zo dat hij steeds op verschillende punten vastloopt.

Het kost mij nu ook gemiddeld 3-4 pogingen voordat ik het spel kan opstarten. Elke keer loopt hij weer vast op een ander random punt (soms ook eerder dan de vorige poging), dus het is niet alsof er progress in zit.

EDIT: Patch 1.1.1 lijkt dit probleem verholpen te hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 20-12-2024 01:00 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
A13X schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 00:20:
Ah vandaar, hopelijk komen ze dan met cleaning of repair kits ofzo. Zo is dat wel irritant dat je vrij snel terug moet naar een tech.
Op zich is dat al zo vanaf SoC, alhoewel daar geen upgrade en geen repair opties zitten in de game, dus ben je continue wapens aan het verwisselen. Ik vond het zelf vrij bijzonder dat Strelok, de ervaren stalker, kennelijk geen verstand had van onderhoud van wapens, dus die dingen aan de lopende band weggooide. Beetje loop schoonmaken of iets dergelijks zou je toch wel mogen verwachten van zo iemand.

Vanaf CS en CoP waren er wel upgrade en repair opties, dus dan wilde je ook niet je wapen verwisselen. Grootste nadeel, vooral in CoP, vond ik dat het vrij duur was om je spul te laten repareren, en van wat ik lees is dat min of meer hetzelfde in Stalker 2. Dus moet je zeker weten dat je genoeg loot vindt op iedere tocht om de repareerkosten te kunnen betalen, wat ik zelf wat vervelend vond in CoP. En in CoP speel je een militair, dus die zou zeker wel moeten weten hoe je basic onderhoud aan een wapen moet doen.

Het probleem voor jou lijkt vooral de combinatie te zijn van veel spawns en bullet spongy mutants, waardoor de wapens snel slijten. En gezien de ervaringen met de vorige games, zou ik niet verwachten dat er cleaning of repair kits komen, maar misschien dat er uiteindelijk wel een mod voor komt, dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

henkie196 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:50:
[...]

Op zich is dat al zo vanaf SoC, alhoewel daar geen upgrade en geen repair opties zitten in de game, dus ben je continue wapens aan het verwisselen. Ik vond het zelf vrij bijzonder dat Strelok, de ervaren stalker, kennelijk geen verstand had van onderhoud van wapens, dus die dingen aan de lopende band weggooide. Beetje loop schoonmaken of iets dergelijks zou je toch wel mogen verwachten van zo iemand.

Vanaf CS en CoP waren er wel upgrade en repair opties, dus dan wilde je ook niet je wapen verwisselen. Grootste nadeel, vooral in CoP, vond ik dat het vrij duur was om je spul te laten repareren, en van wat ik lees is dat min of meer hetzelfde in Stalker 2. Dus moet je zeker weten dat je genoeg loot vindt op iedere tocht om de repareerkosten te kunnen betalen, wat ik zelf wat vervelend vond in CoP. En in CoP speel je een militair, dus die zou zeker wel moeten weten hoe je basic onderhoud aan een wapen moet doen.

Het probleem voor jou lijkt vooral de combinatie te zijn van veel spawns en bullet spongy mutants, waardoor de wapens snel slijten. En gezien de ervaringen met de vorige games, zou ik niet verwachten dat er cleaning of repair kits komen, maar misschien dat er uiteindelijk wel een mod voor komt, dat zou mooi zijn.
Loot vind je genoeg in 2, zit met 40uur op 300.000+ koupons. Repareren is niet goedkoop met 10k koupons voor een bijna defect wapen. Maar dat heb je zo aan loot gevonden. Onder de 60% ofzo ga je wel elke mag een failure hebben, dat is wel irritant.

Wil de saiga en clusterfuck upgraden, alleen geen tech in de buurt die dat kan en de eerst volgende zit 3km verderop.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Ben nu de game op mijn moeders PC aan het updaten zodat ik daar kan spelen als ik er een dag of langer ben, maar die M.2 SSD zit bijna vol en het gaat dus uren duren.

Edit: duurde nu nog 2 dagen, dus ik heb hem gedeinstalleerd en ben hem nu opnieuw aan het installeren, dat gaat een stuk sneller.

[ Voor 28% gewijzigd door WhiteSnake76 op 20-12-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
WOW! Wat een verschil met de laatste patch! Veel meer gevechten op grote afstand. Als je even stilstaat direct een muis, hond wat ff in je benen. Bizar verschil! Heel blij mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
utbone schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:33:
WOW! Wat een verschil met de laatste patch! Veel meer gevechten op grote afstand. Als je even stilstaat direct een muis, hond wat ff in je benen. Bizar verschil! Heel blij mee ;-)
Kun je wat meer vertellen over e.e.a. ?
Ik hoor graag wat de ervaringen zijn na 1.1 (1.1.1 inmiddels)

De game is nu overigens in de aanbieding op Steam; 10% goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-12-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:02
Voor iedereen die net zo'n hekel heeft aan 's nachts spelen als ik :

Er is weer een Longer Day's mod. Deze maakt je dag 4x langer.

https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/922

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:50:
[...]

Kun je wat meer vertellen over e.e.a. ?
Ik hoor graag wat de ervaringen zijn na 1.1 (1.1.1 inmiddels)

De game is nu overigens in de aanbieding op Steam; 10% goedkoper.
1000% meer bandits, veeeeeel meer beesten... echt veel moeilijker dan voor de patch. Ik heb wel een versie van A-live 2.0 en misschien haal ik die er wel vanaf. Ik wordt nu constant beschoten waar ik eerder uren lang zonder iets tegen te komen aan het roamen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
utbone schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:32:
[...]

1000% meer bandits, veeeeeel meer beesten... echt veel moeilijker dan voor de patch. Ik heb wel een versie van A-live 2.0 en misschien haal ik die er wel vanaf. Ik wordt nu constant beschoten waar ik eerder uren lang zonder iets tegen te komen aan het roamen was.
Wat vind je nu verder van de game op dit moment zijn er nog andere zaken (verbeterd) die opvallen?

@bojaaper Ik las net dat de daytime periode al veranderd is in de basis game, via de laatste patch, is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Ik probeer zo veel mogelijk de nacht te vermijden, nu helemaal, dus als het donker word probeer ik op een basis te zijn en door de nacht heen te slapen.
Is me niet opgevallen dat de daytime periode is veranderd.

Kan wel veel beter snipen, en sommige Mutants vallen niet meer direct aan waardoor je ze makkelijker kunt vermijden. Soms vallen ze pas aan als je te dicht bij komt of op ze schiet.

Compiling Shaders duurt op dit systeem een stuk langer, kan komen omdat ik een nieuwe install heb gedaan vanwegen ruimte gebrek op de M.2 SSD, maar mijn andere PC was er binnen een paar minuten mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
Snachts spelen vind ik handiger want er zijn minder vijanden die mij spotten. Terug onder weg naar een basis hoop ik altijd dat dan donker is.

Na de nieuwe update's heb ik wel vaker last van vastlopers er voor vrij wel nooit. Ze zijn ook wel gamebreaking als het tijdens een lange missie gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Hij blijft na een nieuwe installatie bij Compiling Shaders nu iedere keer crashen of vastlopen, meerdere keren opnieuw gestart, dan lijkt het of hij het wel gaat doen maar crashed weer na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Weer een nieuwe 8GB patch... hoop dat dit mijn Compiling Shaders isue oplost.
Staat nog geen Patch Notes voor Online op Steam, dat zal zo wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
utbone schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:33:
Reddit is ook enthusiast, de memes gaan alweer rond :9

[ Voor 17% gewijzigd door XWB op 20-12-2024 17:56 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhiteSnake76
1.1.2 patch notes staan online en hebben mijn game weer gefixt.
Stalkers!

Just before the holiday weekend, even more fixes were made for S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. These are addressing the most recent issues with the game. Thanks a lot for your continuous feedback and reports on the “anomalies” you found in the Zone. Together, we are making the Zone a better place.

List of recent changes:
Fixed some issues with shader compilation being stuck, leading to infinite wait time or crash.
Fixed some issues with loading saves.
Fixed a crash, that occurred during exiting the game
Added the functionality of back-up saves, that will be saved and stored automatically and last for 4 days (For PC only).

You can find the back-up saves here: C:\Users\%username%AppData\Local\Stalker2\Saved\Backup

Please, continue to share your feedback and comments. We are constantly reading and analyzing them. If you face some “anomalies” that are not supposed to be in the Zone — please, report them to our Technical Support Hub. That will help us investigate your particular case and implement fixes faster:

https://support.stalker2.com/hc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

WhiteSnake76 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:15:
1.1.2 patch notes staan online en hebben mijn game weer gefixt.

[...]
Hier nog niet, krijg hem nog niet opgestart. 2 harde crashes bij het laden van de shaders. Nu alle stappen weer gedaan en op het scherm zie ik niks, maar in taakbeheer en 10-20% load en en oplopend geheugen gebruik dus laat hem nog even lopen. Uiteindelijk ook maar afgebroken, directory nog verhuisd naar een m.2 drive maar ook daar crasht hij op shaders.

Tot nu toe 3 patches die een probleemloze opstart naar een drama hebben verandert. Gelukkig zitten ze er zo te zien wel bovenop.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 20-12-2024 22:57 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Sluit de game in Steam, en start hem weer opnieuw op, het kan zijn dat je dat een keer of 3 moet doen, maar uiteindelijk doet hij het wel.
De PC bij mijn moeder (Ryzen 7 3700X/RX 6700XT) moest ik ook zo aan de gang helpen, en straks ga ik kijken wat de PC thuis doet met 1.1.2, die had tot nu toe ook geen enkel probleem ergens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:26

Fanta

FordPerformance™️

Hier inmiddels ook weer alles up to date. Eerste paar keren opstarten ging nog niet helemaal lekker, 3x opstarten, 3x crash. Probleem leek hem te zitten in de 'compiling shaders' mod die ik had geïnstalleerd. Die heb ik even uit gezet, shaders laten compilen en sindsdien loopt de game weer goed. Qua A-Life weet ik nog niet wat ik er van vind. De eerste ervaringen waren nog niet zo goed, zo liep ik na een emission de schuilplaats uit, en liep er ineens een bandit in de basis (Slag Heap). Die had de emission nooit kunnen overleven. Ik loop de basis uit, en ik word direct aangevallen door 2 bloodsuckers. Hmmm.

Ja, het wordt er wel spannender op. Maar ik weet nog niet of ik dit nu de verbetering vind waar iedereen op zat te wachten. Nu eerst maar weer even verder spelen, kijken hoe het verder gaat.. :)

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

WhiteSnake76 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:40:
Sluit de game in Steam, en start hem weer opnieuw op, het kan zijn dat je dat een keer of 3 moet doen, maar uiteindelijk doet hij het wel.
De PC bij mijn moeder (Ryzen 7 3700X/RX 6700XT) moest ik ook zo aan de gang helpen, en straks ga ik kijken wat de PC thuis doet met 1.1.2, die had tot nu toe ook geen enkel probleem ergens mee.
Heb de GOG versie, ik zie vanavond of morgen wel weer. Vandaag toch geen tijd om te gamen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
Als er een nieuwe update is dan is het noodzaak om geactiveerde/geïnstalleerde mods uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Ik heb thuis (Ryzen 9 7900X/RX 7900XTX) na de instalatie van Patch 1.1.2 niet de Shader Cache geleegd en het Compilen van de Shaders duurde nu slechts een paar seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:02:
Als een nieuwe update is dan is het noodzaak om geactiveerde/geïnstalleerde mods uit te zetten.
Alleen als je een crash krijgt bij het opstarten van een save game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
utbone schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:25:
[...]

Alleen als je een crash krijgt bij het opstarten van een save game
De patches worden gedaan op/voor de base game, niet een gemodde variant.
Dat kan bredere problemen geven.
Maar dan weet men waar een potentiële issue zit wat ze kunnen troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Ik heb geen mods draaiende, komt vast weer snel een update.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk23
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:34:
[...]

De patches worden gedaan op/voor de base game, niet een gemodde variant.
Dat kan bredere problemen geven.
Maar dan weet men waar een potentiële issue zit wat ze kunnen troubleshooten.
dat kan maar dat hoeft niet perse.
afhankelijk van de mod(s) die je draait.
Ik heb een aantal mods draaien waarbij dat dus niet nodig was, kon gewoon spelen na de update, en de mods werkten gewoon.
Dus noodzaak zou ik het niet noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Jbk23 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:02:
[...]

dat kan maar dat hoeft niet perse.
afhankelijk van de mod(s) die je draait.
Ik heb een aantal mods draaien waarbij dat dus niet nodig was, kon gewoon spelen na de update, en de mods werkten gewoon.
Dus noodzaak zou ik het niet noemen.
Zo lang er geen bestanden worden gepatched die de mods nodig hebben gaat het goed, maar dat weet je niet, dus is het beter om ze eventjes er af te halen en na het patchen weer terug te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:19

Player1S

Probably out in the dark

mmm. vorig weekend 7+ uur kunnen spelen zonder problemen. Vandaag al 2x vastloper op Xbox Series S.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
Heb zelf 2 dagen geleden de game gekocht en inmiddels wat gespeeld. Tot nu toe ziet alles er of uitstekend of goed uit, geen klachten.

NPCs hadden nog wat slimmer mogen zijn maar het breekt voor mij op dit moment in ieder geval niet het spel plezier. Moet verder nog even wennen aan het schieten, heb soms het idee dat de hitboxes niet 100% kloppen maar kan ook aan mij liggen aangezien ik net begonnen ben.

Eindelijk weer stalker d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door Nopheros op 21-12-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Heel vreemd, mijn R9 7900X / RX 7900XTX draait de game probleemloos, misschien zelfs beter als eerst,
maar op mijn R7 3700X / 6700XT is het nu een drama sinds 1.1.2,
Crashed/Loopt vast tijdens het Compilen van de Shader, Crashed tijdens het laden van een Save Game, en Crashed Random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik heb op launch day dit spel gekocht. Heb ongeveer een uurtje of twee gespeeld en wat mij erg tegenviel was dat ik (bijna) alleen maar bloodsuckers tegenkwam en dat die dingen zelfs op laagste difficulty gewoon bulletspunges waren. Heb geloof ik 4 of 5 magazijnen leeg moeten sprayen om er een te killen en direct daarna spawnde er nog een. Toen oog rollend ge-alt-F4d.

Is dat inmiddels geadresseerd of zijn er mods die dit goed oplossen?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
DutchManticore schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:48:
Ik heb op launch day dit spel gekocht. Heb ongeveer een uurtje of twee gespeeld en wat mij erg tegenviel was dat ik (bijna) alleen maar bloodsuckers tegenkwam en dat die dingen zelfs op laagste difficulty gewoon bulletspunges waren. Heb geloof ik 4 of 5 magazijnen leeg moeten sprayen om er een te killen en direct daarna spawnde er nog een. Toen oog rollend ge-alt-F4d.

Goede mode om dat op te lossen! Nu (recente patches) zie je ook door een (oranje) doodskop dat er gevaarlijke beesten op de loer liggen. Je kan met de mods het tankgehalte halveren of welke optie je ook wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76

Huh? Ik had hem gepreordered en die Bloodsuckers schiet je zo dood met een paar schoten van je shotgun... misschien beter mikken? Ik wacht gewoon tot hij dichtbij is en schiet dan een paar keer en dood.

Kwam meer Fleshes, Boars, Bayuns, Honden en Ratten tegen in het begin, vind Honden, Bayuns en Ratten irritanter dan die Bloodsucker omdat ze kleiner, laag bij de grond, snel en in groepjes zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sindsdien is de game al gepatched en zijn veel enemies (waaronder Bloodsuckers) een stuk minder tanky.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.