En toch draag ik vrijwel nooit een exo, hou liever de mogelijkheid om nog te kunnen rennen. In ieder geval is het gebrek aan night vision momenteel geen minpunt voor de exo in Stalker 2...
In de exo kan je ook rennen, je hoeft alleen maar twee goedkope upgrades te doen bij een Technician. Voordeel aan de exo is wel dat je rond de 100gk aan gewicht kan dragenhenkie196 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:02:
[...]
En toch draag ik vrijwel nooit een exo, hou liever de mogelijkheid om nog te kunnen rennen. In ieder geval is het gebrek aan night vision momenteel geen minpunt voor de exo in Stalker 2...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit geldt helaas niet voor alle exo's.G_Dragon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:15:
[...]
In de exo kan je ook rennen, je hoeft alleen maar twee goedkope upgrades te doen bij een Technician. Voordeel aan de exo is wel dat je rond de 100gk aan gewicht kan dragen
Ik heb er gisteren een gevonden zonder sprint update.
en ik kan 140 kg dragen zonder exo
Oh dat wist ik niet, dat is inderdaad wel heel vervelend als je niet kan rennen.Jbk23 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:31:
[...]
Dit geldt helaas niet voor alle exo's.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
140kg zonder exo? Heb je TRT en steroïden gevonden in de zone?Jbk23 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:31:
[...]
Dit geldt helaas niet voor alle exo's.
Awesome
nee, er is 1 special artifact wat heel veel extra carry weight geeft.A13X schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:11:
[...]
140kg zonder exo? Heb je TRT en steroïden gevonden in de zone?
Daarnaast nog een andere artifact met extra carry weight en upgrade op armor van +10% carry weight.
Dan kom je op het maximale uit van 140kg carry weight.
Nice!G_Dragon schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:27:
Ben vandaag afgeweken van de hoofd missies en op avontuur gegaan, daardoor vond ik bij een bunker deze nieuwe armor. Enige nadeel van deze is dat je niet kan rennen, dus weet nog niet of ik hem ga houden.
[Afbeelding]
spoiler:
Heb je de truuk met het kistje gebruikt om op de bunker te komen, of zijn er nog meer manieren?
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Nee ik kwam hem gewoon tijdens het rondlopen tegen, pas toen ik ging zoeken hoe je ermee kon rennen kwam ik erachter dat de manier met een kistje er wasFanta schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:19:
[...]
Nice!
spoiler:Heb je de truuk met het kistje gebruikt om op de bunker te komen, of zijn er nog meer manieren?
G_Dragon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:45:
[...]
Nee ik kwam hem gewoon tijdens het rondlopen tegen, pas toen ik ging zoeken hoe je ermee kon rennen kwam ik erachter dat de manier met een kistje er was
spoiler:
Maar hoe ben je dan wel op die bunker gekomen? Want voor zover ik lees is dat kistje de enige manier, en is dat een behoorlijk omslachtig klusje. Als er een makkelijkere manier is hoor ik dat graag, want dan pik ik hem vanavond ook even op.. 
Fanta schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:54:
[...]
spoiler:Maar hoe ben je dan wel op die bunker gekomen? Want voor zover ik lees is dat kistje de enige manier, en is dat een behoorlijk omslachtig klusje. Als er een makkelijkere manier is hoor ik dat graag, want dan pik ik hem vanavond ook even op..
spoiler:
Er kwamen mannetjes uit de deur van de bunker lopen en toen kon ik door deze deur, dacht dat heel normaal was maar blijkbaar kan je er zo vroeg in het hoofdverhaal normaal gesproken helemaal niet naar binnen. Zoals ik zei, ik kwam het puur tegen toen ik aan het rondlopen was en ver de map over ging zonder dat ik er echt een doel had.
G_Dragon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:15:
[...]
spoiler:Er kwamen mannetjes uit de deur van de bunker lopen en toen kon ik door deze deur, dacht dat heel normaal was maar blijkbaar kan je er zo vroeg in het hoofdverhaal normaal gesproken helemaal niet naar binnen. Zoals ik zei, ik kwam het puur tegen toen ik aan het rondlopen was en ver de map over ging zonder dat ik er echt een doel had.
spoiler:
Toevallig las ik net ergens dat er veel locaties in het spel zijn waar je wél early in het spel in kan komen. Maar daar kom je vervolgens niet meer uit omdat de uitgang pas unlocked als je in diezelfde locatie komt door het verhaal te volgen. Dan kun je dus niet anders dan een eerdere savegame laden.
HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:33:
[...]
spoiler:Toevallig las ik net ergens dat er veel locaties in het spel zijn waar je wél early in het spel in kan komen. Maar daar kom je vervolgens niet meer uit omdat de uitgang pas unlocked als je in diezelfde locatie komt door het verhaal te volgen. Dan kun je dus niet anders dan een eerdere savegame laden.
spoiler:
Ik kon via een ladder naar het dak en er zo ook weer uit
Oké die hoofdmissie "The Forge of Progress" was een flinke uitdaging!
/f/image/VyepeCbFzvfYE8kLwgkES5Bc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DrP443j4KHA0b525B9lV8Nzv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4t2JLhrmdowP9bc9V1BSTQip.png?f=fotoalbum_large)
spoiler:
Eerst dat monster die gewoon je wapen uit je hand trekt en hem tegen je weet te gebruiken en daarna de trail kamers waarin je allemaal verschillende testen moet doen 
/f/image/VyepeCbFzvfYE8kLwgkES5Bc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DrP443j4KHA0b525B9lV8Nzv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4t2JLhrmdowP9bc9V1BSTQip.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1ZYwds93BWerwjcy2ChGQL40.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 86% gewijzigd door G_Dragon op 06-12-2024 08:27 ]
Dit is mijn eerste Stalker game die ik speel. Vooraf veel gehoord over de moeilijkheidsgraad maar ik vind het allemaal nogal meevallen. Er is meer dan genoeg loot en ammo te vinden, zelfs op Veteran. Misschien wel te veel.
Van te voren dingen gehoord als 'elke kogel telt' maar m'n stash zit boordevol met allerlei soorten ammo. Geld genoeg, eten genoeg. Maar het kan ook zijn dat ik veel te veel hamster. Heb er nu 50 uur in zitten, en ben pas net in Zaton.
Edit : Sinds gisteren de A-Life Extended mod geinstalleerd. Dit maakt het rond lopen toch wel een stuk leuker eigenlijk.
Van te voren dingen gehoord als 'elke kogel telt' maar m'n stash zit boordevol met allerlei soorten ammo. Geld genoeg, eten genoeg. Maar het kan ook zijn dat ik veel te veel hamster. Heb er nu 50 uur in zitten, en ben pas net in Zaton.
Edit : Sinds gisteren de A-Life Extended mod geinstalleerd. Dit maakt het rond lopen toch wel een stuk leuker eigenlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door bojaaper op 05-12-2024 20:57 ]
De hoeveelheid loot is on-stalker hoog. In de originele is het heel veel schaarser, zijn de mutants ook niet zo tanky maar ben je zelf ook veel kwetsbaarder. Paar hits een dan ben je weg.bojaaper schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:53:
Dit is mijn eerste Stalker game die ik speel. Vooraf veel gehoord over de moeilijkheidsgraad maar ik vind het allemaal nogal meevallen. Er is meer dan genoeg loot en ammo te vinden, zelfs op Veteran. Misschien wel te veel.
Wat dat betreft mogen ze daar nog wel aan sleutelen, of nog een extra modus toevoegen.
De mods zijn overigens nog genadelozer...
Awesome
Ik mis een beetje de uitdaging waar iedereen het over had. Je vind zo veel med kits dat je altijd kunt healen, volgens mij heb ik er in m'n stash alleen al 200 of meer. Standaard neem ik 10 bandages en 10 med kits mee, maar elke missie heb ik er een aantal over die ik dan weer in m'n stash prop.A13X schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:59:
[...]
De hoeveelheid loot is on-stalker hoog. In de originele is het heel veel schaarser, zijn de mutants ook niet zo tanky maar ben je zelf ook veel kwetsbaarder. Paar hits een dan ben je weg.
Wat dat betreft mogen ze daar nog wel aan sleutelen, of nog een extra modus toevoegen.
De mods zijn overigens nog genadelozer...
Over mods gesproken, de Modular Compas Icons mod is wel erg leuk. Deze verwijdert de rode driehoekjes en de rode streep op je kompas zodat je niet meer weet waar de vijanden zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door bojaaper op 05-12-2024 21:05 ]
Ik kom er gewoon niet doorheen. Ik schaar mezelf onder een "bovengemiddelde" gamer qua skill. Maar ik knap echt af op het feit dat ik telkens binnen een paar schoten dood ben. De enemies lijken altijd te raken en wanneer ik meerdere kogels in een lichaam knal rennen ze gewoon door. Daarnaast zijn veel mutants en huge bullet sponges dat het gewoon niet meer te doen is vind ik. Vind het daarom gewoon niet meer leuk. Ga met pijn en moeite nog even door want misschien is het omdat ik pas in zone 1 zit......bojaaper schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:53:
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Dat snel dood zijn is echt Stalker, dat scherp schieten ook (al is het nu wel een bug) in de oude kon je niks om je heen zien door begroeien maar de vijanden zagen wel allesFrez schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:34:
[...]
Ik kom er gewoon niet doorheen. Ik schaar mezelf onder een "bovengemiddelde" gamer qua skill. Maar ik knap echt af op het feit dat ik telkens binnen een paar schoten dood ben. De enemies lijken altijd te raken en wanneer ik meerdere kogels in een lichaam knal rennen ze gewoon door. Daarnaast zijn veel mutants en huge bullet sponges dat het gewoon niet meer te doen is vind ik. Vind het daarom gewoon niet meer leuk. Ga met pijn en moeite nog even door want misschien is het omdat ik pas in zone 1 zit......
Mutants zijn gewoon pittig, maar net een bloodsucker gehad die mij meeviel. Goed opletten wat hij doet als hij onzichtbaar is en juist dan schieten en weg straffen als hij zichtbaar word en in z'n flank knallen.
Burer koste mij wel wat moeite, die blijken ook wat meer truukjes te hebben. Maar na 4 pogingen ook gelukt. Veel mutants bewegen wel snel dus raken kan al een uitdaging zijn.
Maar goed, bij Stalker Anomaly (gratis voor pc) kwam ik rookie village nog niet eens uit door een roedel honden....
Edit: Meteen na verdergaan kom ik weer een bloodsucker tegen, 6-8 shotgun schoten van redelijk dichtbij en hij lag. Dat valt toch prima mee.
Edit 2: 1 gebouw door....4 medkits erbij

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 05-12-2024 22:33 ]
Awesome
Dat scherp schieten viel wel mee in de originele Stalker games. Als ik me goed herinner, hadden NPCs dezelfde nauwkeurigheid als jij met wapens, dus er wordt ook aardig wat misgeschoten. Het enige dat ik me kan herinneren hiervan was de 100% nauwkeurige grenade spam in Clear Skies, dat was behoorlijk notoir.A13X schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:57:
Dat snel dood zijn is echt Stalker, dat scherp schieten ook (al is het nu wel een bug) in de oude kon je niks om je heen zien door begroeien maar de vijanden zagen wel alles
Op de hoogste difficulty was het lastig tot je een scoped assault rifle had, daarna vooral een kwestie van alles van een afstandje neerschieten. Het voelde altijd eerlijk omdat jij snel dood ging, maar de NPCs ook.
Als je het spel verder wel leuk vind, zou ik aanraden om even wat mods te installeren. Er zijn mods die vuurgevechten een stuk realistischer maken (als in: de vijand schiet niet elke keer raak van 3 km) en mods waarmee je mutants minder tanky kan maken. Kost niets en maakt jouw speelervaring waarschijnlijk een stuk leuker.Frez schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:34:
[...]
Ik kom er gewoon niet doorheen. Ik schaar mezelf onder een "bovengemiddelde" gamer qua skill. Maar ik knap echt af op het feit dat ik telkens binnen een paar schoten dood ben. De enemies lijken altijd te raken en wanneer ik meerdere kogels in een lichaam knal rennen ze gewoon door. Daarnaast zijn veel mutants en huge bullet sponges dat het gewoon niet meer te doen is vind ik. Vind het daarom gewoon niet meer leuk. Ga met pijn en moeite nog even door want misschien is het omdat ik pas in zone 1 zit......
Ik vind het prima te spelen zonder dit soort mods, ben tot nu toe ook nauwelijks een echte bug tegen gekomen, wel veel kleine render foutjes. De enemies waren even wennen inderdaad maar als je eenmaal door hebt wat te doen is het pittig maar prima te doen. Ik hoop wel dat er iets gedaan gaat worden aan het loot gebeuren. Heb nu best wel ammo schaarste voor een bepaald wapen maar aangezien ik op bepaalde plekken niet meer terecht kan om ammo aan te schaffen en het ook niet kan vinden als loot is dit wapen praktisch waardeloos geworden.
Het plots spawnen blijft irritant. Loop ik een tunnel in via de niet gescripte weg geen boars, loop ik vervolgens weer naar buiten plots achtermij 4 van die krengen. Zelfde met een schip, niets aan de hand, sta ik na wat klimwerk boven op en plop! Tig honden en zombies. Die hebben een handje granaten gegeten 😎
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Dit is zo'n beetje het enige wat mij nog tegenhoud om verder te spelen.utbone schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:43:
Het plots spawnen blijft irritant. Loop ik een tunnel in via de niet gescripte weg geen boars, loop ik vervolgens weer naar buiten plots achtermij 4 van die krengen. Zelfde met een schip, niets aan de hand, sta ik na wat klimwerk boven op en plop! Tig honden en zombies. Die hebben een handje granaten gegeten 😎
Het doet voor mij persoonlijk echt af aan de beleving, niks mis met een aantal honden of whatever maar dan moeten ze niet ineens uit het niks komen.
Als dit wel zo'n beetje het spel is dan is het voor mij niet echt weggelegd denk ik.
Misschien dat ik over een tijdje nog eens een poging ga doen want de sfeer in het spel zelf is gewoon super.
Op welk platform speel je? Op de PC zijn er diverse mods beschikbaar die dit (deels) fixen.Sipio schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:36:
[...]
Dit is zo'n beetje het enige wat mij nog tegenhoud om verder te spelen.
Het doet voor mij persoonlijk echt af aan de beleving, niks mis met een aantal honden of whatever maar dan moeten ze niet ineens uit het niks komen.
Als dit wel zo'n beetje het spel is dan is het voor mij niet echt weggelegd denk ik.
Misschien dat ik over een tijdje nog eens een poging ga doen want de sfeer in het spel zelf is gewoon super.
XSX dus geen mods helaas anders had ik dat zeker al gedaanrgras schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:40:
[...]
Op welk platform speel je? Op de PC zijn er diverse mods beschikbaar die dit (deels) fixen.
Ik ga je niet vertellen dat je het maar met mods moet "fixen".Sipio schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:36:
[...]
Dit is zo'n beetje het enige wat mij nog tegenhoud om verder te spelen.
De ene vind het spawn systeem prima en vind het anders prima om het te modden, de ander denkt erover zoals jij (en ik).
Wellicht wordt het spawn systeem/A-life in de toekomst nog aanpast door GSC.
Misschien blijven bepaalde elementen wel zoals ze nu zijn...
Het kan best zijn dat Stalker 2 wat dit betreft "beperkt" is door de Xbox, er moet vermoedelijk rekening gehouden worden met de rekenkracht daarvan.
Mods hebben al laten zien dat het e.e.a. verbeterd/veranderd maar dat de cpu het dan zwaarder heeft.
Offtopic:
Ik vermaak me inmiddels heerlijk met de story mode van GAMMA, als Free Stalker op Hard & Survivalist.
Wat ik eigenlijk ben gaan spelen doordat Stalker 2 voor mij tegenviel.
Anomaly had ik al wel gespeeld.
Het installeren van GAMMA gaat met een hele handleiding maar dit vind ik wel een mooie en bijzondere game ervaring.
Er is tenminste iets van A-life, geen vaag spawn gebeuren (ok: bases worden vaak wel weer ingevuld a la Ubisoft), (mutant)loot, wapens modden & repareren, en de AI is ook degelijk.
Laatst was ik met wat militairen in gevecht, er kwamen er nog wat meer aan terwijl ik al in cover zat, die zagen mij niet en liepen langs mij naar de plek waar ik voor het laatst geschoten had.
Dat is nou immersion en iets van een stealth systeem.
Als je een Steam Controller hebt is het ook nog aardig speelbaar daarmee, een overlay gebruiken voor sommige controls is wel verplicht omdat er zoveel controls zijn.
En het draait nog aardig op 1440p met een RX480 8gb.
[ Voor 39% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-12-2024 12:06 ]
/f/image/Qd0meS5wVZcMdCEi7otJMjq7.png?f=fotoalbum_large)
Heerlijk om zo door de wereld te lopen en dan zie je hoe de regen op het water valt, ik blijf maar genieten van dit spel en zijn grafische pracht! Ben inmiddels weer 3 missies verder en zit nu echt net over de helft van het verhaal..
spoiler:
helaas is elk dorpje uitgemoord door the ward , nergens meer een plek om je armor te maken.
Er zitten best veel .missies in de game dacht al dat ik ver heen was maar blijkbaar nog niet op de helft te zitten. Ik dacht ook dat er weinig sidemissies waren maar er komen steeds meer karakters met sidemissies. Ik ben nu bezig met
"In Search of a Guide" en gekozen voor Shevchenko. Ik speel overigens nog altijd met de begin wapens zoals de AK met scoop die je tijdens een missie krijgt of vind en silencer er bij op en een extended magazijn. Ik denk dat de betere wapens nog moet komen al heb ik wel al de Veteran Rifle gevonden maar die valt wat tegen. Qua shotgun gebruik ik ook nog steeds de M860 Cracker.
"In Search of a Guide" en gekozen voor Shevchenko. Ik speel overigens nog altijd met de begin wapens zoals de AK met scoop die je tijdens een missie krijgt of vind en silencer er bij op en een extended magazijn. Ik denk dat de betere wapens nog moet komen al heb ik wel al de Veteran Rifle gevonden maar die valt wat tegen. Qua shotgun gebruik ik ook nog steeds de M860 Cracker.
Ja tis weer goed vertoeven in deze wereld, sta soms met verbazing te kijken hoe goed de wereld grafisch in elkaar steekt. Vind de review van Tweakers ook niet echt stroken met mijn ervaring op PC, maar goed, als je deze game op de Xbox, op rookie en niet in de oorspronkelijke taal speeltHeerlijk om zo door de wereld te lopen en dan zie je hoe de regen op het water valt, ik blijf maar genieten van dit spel en zijn grafische pracht! Ben inmiddels weer 3 missies verder en zit nu echt net over de helft van het verhaal..
spoiler:helaas is elk dorpje uitgemoord door the ward , nergens meer een plek om je armor te maken.
spoiler:
Ik heb een beetje hetzelfde maar dan met ammo voor een bepaalde gun, voor je armor kun je nog uitwijken naar Rostok (noord-westen ten opzichte van Zalissya) , daar zit een redelijk high level tech.
HerkenbaarG_Dragon schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:07:
[Afbeelding]
Heerlijk om zo door de wereld te lopen en dan zie je hoe de regen op het water valt, ik blijf maar genieten van dit spel en zijn grafische pracht!
:strip_exif()/f/image/X8Eere49RP5ZwKsCAPURvnsX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c44o66H7iTvdHEFxz9h8nfIv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B2cHnq5ki6fNKT4Rngjn1O0O.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer genoeg lijkt de Longer Days mod niet meer te werken
En ik vind her en der sleutels. Hartstikke leuk, maar zonder verdere omschrijving wat je er mee moet of kunt. Ik stop ze wel in m'n stash. Verder heb ik nog wat dingen opgepikt onderweg die nergens voor lijken te dienen maar ook niet uit je inventory kunt halen
spoiler:
[ Voor 21% gewijzigd door bojaaper op 08-12-2024 12:42 ]
Ik speel zonder mods, ik begreep dat na een patch de game niet meer zo goed werkt met mods actief.
Game opnieuw instaleren en een save voor de mod gebruiken schijnt de oplossing te zijn dan.
Game opnieuw instaleren en een save voor de mod gebruiken schijnt de oplossing te zijn dan.
Bij 1 quest had ik zo'n keycard nodig, die raakte ik weer kwijt na het afronden ervan.bojaaper schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:37:
[...]
Herkenbaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jammer genoeg lijkt de Longer Days mod niet meer te werken. Vind de nachten helemaal kut, en lang niet zo mooi als overdag.
En ik vind her en der sleutels. Hartstikke leuk, maar zonder verdere omschrijving wat je er mee moet of kunt. Ik stop ze wel in m'n stash. Verder heb ik nog wat dingen opgepikt onderweg die nergens voor lijken te dienen maar ook niet uit je inventory kunt halen
spoiler:Ik heb een elektronische halsband o.i.d. en nog een aantal dingen. Ik kan er verder niks mee.
[Afbeelding]
Sleutels raak je volgens mij weer kwijt nadat je alle deuren die erbij horen. Vond er 2 in een gebouw en nadat de bijbehorende deuren ontsloten waren verdwenen ze uit mijn inventory.
22uur in, 15% progress, ga niet zo snel
Zitten wel een paar mutants in die je niet meteen in de smiezen hebt. Vooral die ene die anomalies creëert.
Awesome
Waar kun je precies je voortgang zien? Ik heb er duidelijk al te veel tijd in zitten.A13X schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:13:
[...]
Bij 1 quest had ik zo'n keycard nodig, die raakte ik weer kwijt na het afronden ervan.
Sleutels raak je volgens mij weer kwijt nadat je alle deuren die erbij horen. Vond er 2 in een gebouw en nadat de bijbehorende deuren ontsloten waren verdwenen ze uit mijn inventory.
22uur in, 15% progress, ga niet zo snel![]()
Zitten wel een paar mutants in die je niet meteen in de smiezen hebt. Vooral die ene die anomalies creëert.
Afhankelijk van het platform waar je op speelt denk ik, ik zie mijn voortgang In de Xbox PC launcher.bojaaper schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:43:
[...]
Waar kun je precies je voortgang zien? Ik heb er duidelijk al te veel tijd in zitten.
/f/image/PT4pYvrHmWOvwopiDFNoDczn.png?f=fotoalbum_large)
Ik probeer de nachten ook zoveel mogelijk te vermijden door het slapen een beetje te timen maar zelfs dan zit je af en toe nog in het pikkedonkerbojaaper schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:37:
[...]Jammer genoeg lijkt de Longer Days mod niet meer te werken. Vind de nachten helemaal kut, en lang niet zo mooi als overdag.
spoiler:Ik heb een elektronische halsband o.i.d. en nog een aantal dingen. Ik kan er verder niks mee.
[Afbeelding]
De items in je inventory die je er niet uit kunt halen zijn quest items, zodra je de betreffende missie hebt voltooid zullen deze uit je inventory verdwijnen.
[ Voor 47% gewijzigd door ötzi op 08-12-2024 19:58 ]
Bij de GOG versie staat het op de launcher pagina in gog galaxy.bojaaper schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:43:
[...]
Waar kun je precies je voortgang zien? Ik heb er duidelijk al te veel tijd in zitten.
Awesome
Ik ben op Reddit wel al wat credit/coupon glitches tegen gekomen, maar degene die ik nu ervaar nog niet.
Ik zit nog niet zo ver in het spel, en ging bij Hamster langs om wat spul te verkopen. Maar zonder ook maar iets in de buy of sell inventories te zetten stond er al dat ik 5160 coupons zou krijgen. Kon gewoon op confirm rammen en elke keer geld krijgen. Blijft ook gewoon na herstarten van het spel en herladen saves. Dus ik ben ondertussen al miljonair ingame
.
Edit:
Grappig, maar haalt wel een deel van de fun weg. Zit nog een beetje na te denken of ik ga herstarten of gewoon mezelf gewoon koop discipline op leg
. Heb geen idee ook hoe de glitch getriggered is, dus ik wil ook niet de game opnieuw beginnen en dan later weer met hetzelfde probleem zitten.
En deze is ook leuk:
Ik zit nog niet zo ver in het spel, en ging bij Hamster langs om wat spul te verkopen. Maar zonder ook maar iets in de buy of sell inventories te zetten stond er al dat ik 5160 coupons zou krijgen. Kon gewoon op confirm rammen en elke keer geld krijgen. Blijft ook gewoon na herstarten van het spel en herladen saves. Dus ik ben ondertussen al miljonair ingame

Edit:
Grappig, maar haalt wel een deel van de fun weg. Zit nog een beetje na te denken of ik ga herstarten of gewoon mezelf gewoon koop discipline op leg

En deze is ook leuk:
/f/image/9wTlJd9xatQuJMMPqjNkDNqD.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Propane op 09-12-2024 10:43 ]
What? Dat is snel geld verdienen zeg, ik ben zelf niet van glitches enzPropane schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:30:
Ik ben op Reddit wel al wat credit/coupon glitches tegen gekomen, maar degene die ik nu ervaar nog niet.
Ik zit nog niet zo ver in het spel, en ging bij Hamster langs om wat spul te verkopen. Maar zonder ook maar iets in de buy of sell inventories te zetten stond er al dat ik 5160 coupons zou krijgen. Kon gewoon op confirm rammen en elke keer geld krijgen. Blijft ook gewoon na herstarten van het spel en herladen saves. Dus ik ben ondertussen al miljonair ingame.
Grappig, maar haalt wel een deel van de fun weg. Zit nog een beetje na te denken of ik ga herstarten of gewoon mezelf gewoon koop discipline op leg.
En deze is ook leuk:
[Afbeelding]
Ik heb geen geld meer over in het spel door het repareren van mijn Diamond Exoskeleton!
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 09-12-2024 09:42 ]
Ik kwam gisteren zo'n bunker tegen zoals waar de exo op zou liggen. Naar boven geklommen maar helaas lag er niet.G_Dragon schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:38:
[...]
What? Dat is snel geld verdienen zeg, ik ben zelf niet van glitches enz
Ik heb geen geld meer over in het spel door het repareren van mijn Diamond Exoskeleton!
Over het algemeen niet zo'n probleem met het spawn systeem, maar wel irritant dat mutants snel weer terug op hun plek zijn als je ook maar even het gebied verlaat. Had het gisteren met een bloodsucker maar ook met een poltergeist. Bij die laatste kun je nog wel weg rennen, maar dan nog is het irritant als je zoekt naar een cache.
Awesome
Ik word helaas erg duizelig van games die zo donker zijn. Herkennen jullie dit?
A13X schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:52:
[...]
Ik kwam gisteren zo'n bunker tegen zoals waar de exo op zou liggen. Naar boven geklommen maar helaas lag er niet.
spoiler:
Vlakbij Yaniv station..
Gisteren een behoorlijk moeilijke bossfight gehad, heb geen kogel meer over en moest uiteindelijk overgaan op mijn mesje..
spoiler:
ik moest een hond met twee hoofden verslaan
Duizelig niet, maar wel pijn aan de ogen van het turen/knijpen om dingen te onderscheiden in het donker.turkeyhakan schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:18:
Ik word helaas erg duizelig van games die zo donker zijn. Herkennen jullie dit?
Nachtkijkers/infrarood kijkers zouden wel een mooie aanvulling voor stealth in de nacht zijn. Nu moet je soms gewoon je lamp aan doen om in een gebouw te kunnen rondlopen. Dan word je echter ook bijna meteen gespot.
@Fanta ohhh daar ben ik nog lang niet in de buurt. Zit nog in de wild Islands.
@Fanta ohhh daar ben ik nog lang niet in de buurt. Zit nog in de wild Islands.
[ Voor 16% gewijzigd door A13X op 09-12-2024 11:55 ]
Awesome
Waarschijnlijk zal dit binnenkort wel een patch krijgen maar voor nu;
spoiler:
Kwam er gisteren achter dat armor stats stacken, ik deed een upgrade aan een nieuw gevonden armor (10% extra draagvemogen) en dit stackte bovenop mijn huidige armor. zelfs toen ik dit armor in mijn stash deed bleef het extra draagvermogen actief. Met een beetje geld heb je dus in theorie oneindig draagvermogen 
ötzi schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:13:
Waarschijnlijk zal dit binnenkort wel een patch krijgen maar voor nu;
spoiler:Kwam er gisteren achter dat armor stats stacken, ik deed een upgrade aan een nieuw gevonden armor (10% extra draagvemogen) en dit stackte bovenop mijn huidige armor. zelfs toen ik dit armor in mijn stash deed bleef het extra draagvermogen actief. Met een beetje geld heb je dus in theorie oneindig draagvermogen
spoiler:
140 kg is de hard max. Ook met deze glitch.
Had het op youtube voorbij zien komen, maar je kan relatief simpel aan de max komen zonder glitches.
Had het op youtube voorbij zien komen, maar je kan relatief simpel aan de max komen zonder glitches.
Moet zeggen dat de performance wel dik in orde is. Epic 3440x1440. Heb er een video van gemaakt. In stedelijk gebied zou het wel wat inpakken maar over het algemeen haal ik gemiddeld 140fps maar dar is dan wel met DLSS quality aan. Met DLAA zit het zo rond de 100 fps.
Tja. Zonder systeem specificaties een beetje een loze post, vind je ook niet?Demonslayer schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:49:
Moet zeggen dat de performance wel dik in orde is. Epic 3440x1440. Heb er een video van gemaakt. In stedelijk gebied zou het wel wat inpakken maar over het algemeen haal ik gemiddeld 140fps maar dar is dan wel met DLSS quality aan. Met DLAA zit het zo rond de 100 fps.
Ondertussen gevonden:
8700X3D. Vreemde CPU... Bedoel je 7800X3D?
32gb 6000mhz DDR5.
RTX 4090.
Dan mag dat ook wel!
[ Voor 12% gewijzigd door jgj82 op 10-12-2024 18:41 ]
Deze Reshade is wel een aanrader
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/226
Het was al belachelijk mooi, maar dit maakt het nog net een stuk beter. Af en toe stop ik met lopen om gewoon om me heen te kijken. Net zelfs veel zwaar bepakt veel te lang onderweg terug naar m'n stash aan het lopen geweest nadat ik uit een missie kwam. Betrapte mezelf er op dat ik een heuvel was opgeklommen om naar de ondergaande zon te kijken.
:strip_exif()/f/image/i9a9BKAzBmuMJTGguIlpMrt3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xzQFM1bXXYNDCr7NUiS5SXLj.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/226
Het was al belachelijk mooi, maar dit maakt het nog net een stuk beter. Af en toe stop ik met lopen om gewoon om me heen te kijken. Net zelfs veel zwaar bepakt veel te lang onderweg terug naar m'n stash aan het lopen geweest nadat ik uit een missie kwam. Betrapte mezelf er op dat ik een heuvel was opgeklommen om naar de ondergaande zon te kijken.
:strip_exif()/f/image/i9a9BKAzBmuMJTGguIlpMrt3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xzQFM1bXXYNDCr7NUiS5SXLj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GDFimUwJhqgK8vznDHpmnQvf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door bojaaper op 10-12-2024 19:57 ]
Ik had een serie gameplay video's op Youtube gezet maar er staat bij de video's auteursrecht maar ze staan wel gewoon openbaar en iedereen kan ze zien. Mag je tegenwoordig games meer opnemen en op youtube plaatsen?
Ik hoop dat ze snel fotomodus zullen gaan toevoegen
Ik heb nu een artifact gevonden die ik never nooit ga verkopen. Het vinden er van duurde ook een halve dag. Ik geloof dat je de artifacts ook maar 1 keer kunt vinden. Weird Water is een must have want je kan 40kg meer loot dragen.
Inmiddels heb ik 11 uurtjes in het spel zitten, en ben ik nu pas door het Northern checkpoint naar Garbage gereisd. Alle main en (waarschijnlijk) side missions in the Lesser Zone heb ik gedaan, maar ik ben nog niet eens klaar met exploren. Misschien kan ik hier en daar nog wel een side mission triggeren. Wat een heerlijke grote game is dit. Wat het ook leuk maakt, is dat je in een nieuw gebied ook direct nieuwe wapens vindt. Niet zoals in bijvoorbeeld Far Cry 6 dat je in het eerste gebied al bijna alle goodies kan vinden, waardoor het ontdekken van nieuwe gebieden niet meer echt beloond wordt.
Wat bugs betreft hoor je mij totaal niet klagen. Ik ben nog nauwelijks gamebreaking bugs tegen gekomen. Hooguit een keer een NPC die eerst in een bed ligt en daarna wat begint te zweven boven het bed, wat schokkerige schaduwen bij het Poppyfield en meer eigenlijk niet. Het spawn systeem en het ontbreken van A-Life is verre van ideaal, maar verpest mijn ervaring (nog) niet.
Wat bugs betreft hoor je mij totaal niet klagen. Ik ben nog nauwelijks gamebreaking bugs tegen gekomen. Hooguit een keer een NPC die eerst in een bed ligt en daarna wat begint te zweven boven het bed, wat schokkerige schaduwen bij het Poppyfield en meer eigenlijk niet. Het spawn systeem en het ontbreken van A-Life is verre van ideaal, maar verpest mijn ervaring (nog) niet.
ging iets fout
[ Voor 91% gewijzigd door Demonslayer op 11-12-2024 08:46 ]
Ging iets fout
[ Voor 87% gewijzigd door Demonslayer op 11-12-2024 08:45 ]
Ik heb op meerdere plekken in het spel dat ik loop en ineens een ander wapen in mijn hand heb. Dan is mijn wapen die ik in handen had in mijn inventory en heb ik een compleet nieuw wapen. Meer mensen hier "last" van? of is dit een bug/glitch?
Het zijn helaas wel vaak wapens die al broken zijn. dus fixen kost meer dan wat ze opleveren. Maar soms zijn het wapens in het geel en dan leveren ze alsnog wel wat op.
Het zijn helaas wel vaak wapens die al broken zijn. dus fixen kost meer dan wat ze opleveren. Maar soms zijn het wapens in het geel en dan leveren ze alsnog wel wat op.
Ja! Ik dacht dat het door m'n mods kwam dus ik was al aan het zoeken welke het was. Ook verschenen er ineens wapens en ammo in mn inventory.mike0001 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:48:
Ik heb op meerdere plekken in het spel dat ik loop en ineens een ander wapen in mijn hand heb. Dan is mijn wapen die ik in handen had in mijn inventory en heb ik een compleet nieuw wapen. Meer mensen hier "last" van? of is dit een bug/glitch?
Ik zit op de xbox en gebruik dus geen mods. Dus nee het is echt iets in het spel ietsbojaaper schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:00:
[...]
Ja! Ik dacht dat het door m'n mods kwam dus ik was al aan het zoeken welke het was. Ook verschenen er ineens wapens en ammo in mn inventory.
@bojaaper @mike0001 Volgens mij hadden jullie teveel vodka op, zijn jullie een controller tegengekomen of hebben jullie te lang in het klaproosjes veld gelopen
[ Voor 44% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-12-2024 09:46 ]
HugoBoss1985 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:45:
@bojaaper @mike0001 Volgens mij hadden jullie teveel vodka op, zijn jullie een controller tegengekomen of hebben jullie te lang in het klaproosjes veld gelopen
Ik kan me herinneren dat er een zone was als je van die berg (waar diode enzo zitten, kan de naam ff niet meer herinneren) loopt naar het noorden door dat moeras gedeelte. Daar kreeg ik iedere keer wapens. Ook had ik dit ergens in the red forest vlakbij zo'n bunker ingang waar al die soldaten aan resurrection doen. maar heb dit echt al op 4 a 5 plekken gehad dat ik ineens wapens kreeg.
En de Vodka verslaving heb ik even achter me gelaten sinds ik de tip hier kreeg om de juiste anomolies in mn pak te stoppen
Dat gaat vaak over de muziek. Je kan die het beste uit zetten als je gameplay upload.Demonslayer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:19:
Ik had een serie gameplay video's op Youtube gezet maar er staat bij de video's auteursrecht maar ze staan wel gewoon openbaar en iedereen kan ze zien. Mag je tegenwoordig games meer opnemen en op youtube plaatsen?
Ninety percent of everything is crap.
Zijn er hier mensen die de Oekrainse taal ook een beetje spreken? ik vin het jammer dar er geen ondertitels word gebruikt bij de radio's zenders maar goed je kunt niet alles hebben. Ik let wel erg op de details in de game. Deze radio zender bijvoorbeeld ben ik nieuweschierig naar waar de reporter het over heeft haha.
Ik kreeg het voor het eerst nadat ik die missie bij SIRCAA had voltooid. Ik was aan het terug sjouwen met veel te veel loot naar een basis om alles te verkopen/in m'n stash te gooien. Onderweg kreeg ik steeds dingen erbij in m'n inventory waardoor ik niet meer kom lopen omdat ik steeds net de 80kg aantikte.mike0001 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:17:
[...]
![]()
Ik kan me herinneren dat er een zone was als je van die berg (waar diode enzo zitten, kan de naam ff niet meer herinneren) loopt naar het noorden door dat moeras gedeelte. Daar kreeg ik iedere keer wapens. Ook had ik dit ergens in the red forest vlakbij zo'n bunker ingang waar al die soldaten aan resurrection doen. maar heb dit echt al op 4 a 5 plekken gehad dat ik ineens wapens kreeg.
En de Vodka verslaving heb ik even achter me gelaten sinds ik de tip hier kreeg om de juiste anomolies in mn pak te stoppensinds dien gaat het goed met mijn vodka inname
Ik hoop trouwens dat er snel weer een mod komt die werkt die de dagen langer maakt. Ben al aan het zoeken gegaan maar nog niks gevonden.
[ Voor 6% gewijzigd door bojaaper op 11-12-2024 19:18 ]
Gelukkig had ik hier een artifact voor zodat ik wel alles kan meesjouwen. Voor dat ik de missie deed had ik al te veel loot bij me.bojaaper schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:55:
[...]
Ik kreeg het voor het eerst nadat ik die missie bij SIRCAA had voltooid. Ik was aan het terug sjouwen met veel te veel loot naar een basis om alles te verkopen/in m'n stash te gooien. Onderweg kreeg ik steeds dingen erbij in m'n inventory waardoor ik niet meer kom lopen omdat ik steeds net de 80kg aantikte.
Ik hoop trouwens dat er snel weer een mod komt die werkt die de dagen langer maakt. Ben al aan het zoeken gegaan maar nog niks gevonden.
Deze heb je al geprobeerd?bojaaper schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:55:
[...]
Ik kreeg het voor het eerst nadat ik die missie bij SIRCAA had voltooid. Ik was aan het terug sjouwen met veel te veel loot naar een basis om alles te verkopen/in m'n stash te gooien. Onderweg kreeg ik steeds dingen erbij in m'n inventory waardoor ik niet meer kom lopen omdat ik steeds net de 80kg aantikte.
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/35
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/47
[ Voor 4% gewijzigd door Fanta op 12-12-2024 13:34 ]
Gisteravond weer een hoofdmissie gehaald, deze was best lang. Wat ik als een groot pluspunt zie! Ik ben al ruim over de helft van verhaal, maar heb in nog geen enkele hoofdmissie een nieuwe scanner gekregen. Speel nog altijd met de eerste die je in het begin krijgt en dat werkt prima, ondanks het mij wel wat meer moeite kost om de artifacts te vinden
Ik ben nu in de main missie "Just Like the Good Old Days" Na de Circaa missie. Maar ik moet nu mijn overload aan spullen kwijt.
spoiler:
Maar ik zoek nu een base om mijn spullen te verkopen en mijn loodboxes naast de bedden zijn verdwenen in 2 dorpen. Is dit een bug en ga ik nog wel mijn loot kunnen verkopen of opbergen?
[ Voor 11% gewijzigd door Demonslayer op 12-12-2024 17:36 ]
Ja deze mods zijn vlak na de release geupload en lijken na de patch niks meer te doen. Helaas is er nog geen nieuwere versie van.
Even nog een tip voor de mensen (zoals ik) die het irritant vinden om je zaklamp met L aan of uit te doen : Het kan ook door op je muis scrollwieltje te drukken. Hoorde het vandaag toevallig in een YouTube filmpje.
Ook kun je die wervelwind anomalies ontsnappen door te blijven drukken op springen en rennen.
[ Voor 28% gewijzigd door bojaaper op 12-12-2024 20:57 ]
Zalissya redden van de Monolith attack was een toffe side missie. Ik was er zeker 2 a 3 uur mee zoet want ondertussen moest ik ook gear reparen want in een ander gebied moest moest gebeuren. Ik kreeg er ook een trophy voor. Heb nu ook veel Coupons door alles wat ik verkoop. Verder blijf ik wapens en armor upgraden en laten maken. Ik heb een aantal vaste wapens die ik graag in goede staat wil houden. Ik krijg lanzaam steeds meer Coupons dus er is niet echt een probleem mee. Zit nu op 30000k en ben nog niet bij de helft van alle missies. Ik verkoop alleen dubbele artifacts dus daar komen niet de meeste Coupons vandaan. Vooral missies doen en wapens verkopen levert het meeste op.
[ Voor 11% gewijzigd door Demonslayer op 12-12-2024 23:49 ]
Nee hoor, is geen bug, je hebt een (faction) keuze gemaakt, dit is het gevolg.Demonslayer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:34:
spoiler:Maar ik zoek nu een base om mijn spullen te verkopen en mijn loodboxes naast de bedden zijn verdwenen in 2 dorpen. Is dit een bug en ga ik nog wel mijn loot kunnen verkopen of opbergen?
spoiler:
Je kunt als het goed is nog in Rostok terecht om loot te verkopen
ötzi schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:50:
[...]
Nee hoor, is geen bug, je hebt een (faction) keuze gemaakt, dit is het gevolg.
spoiler:Je kunt als het goed is nog in Rostok terecht om loot te verkopen
spoiler:
Klopt ik heb voor de Sparks faction gekozen want voor mijn gevoel is de Ward faction evil want ze willen de Zone vernietigen voor zo ver ik heb begrepen. Maar ik kon als nog dicht bij Zalissya, waar ik heen wilde gaan om mijn verkopen te verkopen, dus ik ging naar Rookie Vilage waar ik ook nog sidemissies kan doen.
Net nog een leuke easter egg ontdekt!
spoiler:
De vliegende auto van Harry Potter (deel 2) hangt ergens in een boom onderin de swamps. Te vinden aan de rechterzijde op een van de kleine eilandjes om ringt door water
Iemand de 2 faced Chimera al down gekregen. Mij lukt het niet dus ga maar weer wat anders doen.
Demonslayer schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:58:
Iemand de 2 faced Chimera al down gekregen. Mij lukt het niet dus ga maar weer wat anders doen.
spoiler:
Gebruik de Saiga D-12 met een drum mag of de SPSA-14 met de reload snelheid upgrades, als ammo zou ik de 12x76mm Expanding Darts aanraden, dan heel veel strafen en dodgen 
Heb er nu 2 te pakken gekregen, die bij het moeras moet je sowieso laten gaan.
Proberen via een save ervoor er om heen te lopen. Of ergens hoog geraken.Demonslayer schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:58:
[YouTube: S T A L K E R 2 Heart of Chornobyl 2 faced Chimera]
ötzi schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:17:
[...]
spoiler:Gebruik de Saiga D-12 met een drum mag of de SPSA-14 met de reload snelheid upgrades, als ammo zou ik de 12x76mm Expanding Darts aanraden, dan heel veel strafen en dodgen
spoiler:
waar heb je die drum gevonden als ik vragen mag?
Ik kwam hem alleen tegen tijdens de laatste paar missie's, en toen had ik er niet veel meer aan.
Heb wel de extended mag voor gevonden, maar de drum niet (buiten het einde dan)
Ik kwam hem alleen tegen tijdens de laatste paar missie's, en toen had ik er niet veel meer aan.
Same, dacht dat je die ook wel ergens anders nog zou kunnen vinden vandaar.Jbk23 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:41:
[...]
spoiler:Ik kwam hem alleen tegen tijdens de laatste paar missie's, en toen had ik er niet veel meer aan.
Bij mij op de PC doet hij het ook, en soms zitten er dan ook in eens meerdere wapens die ik niet opgepakt heb in mijn inventory wardoor ik in eens over gewicht ben.mike0001 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:02:
[...]
Ik zit op de xbox en gebruik dus geen mods. Dus nee het is echt iets in het spel iets
Eindelijk naar de Garbage gegaan, wat een gebied! Ondanks het 'gebrek' aan mutanten is de wereld an sich gevaarlijk genoeg met die glass anomalies. Heb ook een nieuwe suit gevonden die wel aardig is, nu nog een beter wapen ergens opsnuffelen. Maar dat weer ook.. dajum, wat kan dat tekeer gaan! En als het stevig regent ga je volgens mij ook langzamer vooruit? Althans zo voelt het wel. Prachtige omgeving met mooie anomalies, ben blij dat die in deze game samen met artifacts weer belangrijker zijn geworden voor m'n gevoel. Zeker met die glass anomalies pas je toch meer op voordat je zomaar ergens heen sprint, wel geinig dat er nu echt gevaar vanuit de zone is. Voorheen kon je anomalies vrij makkelijk spotten en omheen lopen, dat is nu wat lastiger geworden en geeft dat gevoel van 'angst'? Zo rust ik nu uit in een bushokje om even wat te eten of iets dergelijks als het donker is, in kruipstand en dan de omgeving scannen.
Blijft jammer dat de zone redelijk passief is, dat mutanten voor mijn gevoel 100% scripted zijn en dat je niet je verrekijker kunt pakken en verderop al 'gevaar' ziet aankomen. Dit kon in CoP wel bijvoorbeeld en dat mis ik wel een beetje. Nu ben je lekker aan het rondbanjeren en kom je de zoveelste bloodsucker tegen die blijkbaar gecloaked in de bosjes stond te wachten op me. Die dingen zitten veel te vroeg en te veel in de game als je het mij vraagt:
Blijft jammer dat de zone redelijk passief is, dat mutanten voor mijn gevoel 100% scripted zijn en dat je niet je verrekijker kunt pakken en verderop al 'gevaar' ziet aankomen. Dit kon in CoP wel bijvoorbeeld en dat mis ik wel een beetje. Nu ben je lekker aan het rondbanjeren en kom je de zoveelste bloodsucker tegen die blijkbaar gecloaked in de bosjes stond te wachten op me. Die dingen zitten veel te vroeg en te veel in de game als je het mij vraagt:
spoiler:
Ben benieuwd wanneer er een nieuw beest langskomt zoals een snork of iets. De variatie aan quests is wel erg goed gedaan tot op heden, geen idee of de volgende gebieden repetitief worden maar nu zeker nog niet.
Zojuist een side quest gedaan van de barman in garbage om een pakketje op te pikken. Staan er sowieso een stuk of 7 bandits waar ik langs kan sluipen en nadat ik het pakketje heb spawnt er uiteraard een bloodsucker, alsof die groep bandits niet genoeg is.
Is het geen bug dan want ik lees wel meer dat sommige mutanten overpowered zijn. Zag ook filmpjes dat er meer dan 9 rgp rockets voor nodig zijn. Beetje zonde dus om er 100+ darts er op los te schieten. Dat het wat meer moeite kost vergeleken met een bloodsucker kan ik begrijpen maar dit is overdreven. Hoe kun je dodgen die optie heb ik nog niet gevonden, in ieder geval niet 1 die werkt.ötzi schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:17:
[...]
spoiler:Gebruik de Saiga D-12 met een drum mag of de SPSA-14 met de reload snelheid upgrades, als ammo zou ik de 12x76mm Expanding Darts aanraden, dan heel veel strafen en dodgen
Ik "dodge" met strafe/jump en rennen, goed je stamina in de gaten houden. Qua ammo, ik denk dat ik er rond de dertig nodig had om die neer te krijgen.
spoiler:
Je kunt ook de Arena doen om wat te oefenen, de laatste (5e) ronde is de chimera, je krijgt wel een ander wapen maar goed om het patroon te leren kennen.
Hoewel ik al jaren op het spel wacht heb ik het nog niet gekocht. Ik wacht nog 2-3 maanden en hoop dat de patches en A-life erdoor komen. Van wat ik lees en zie op YT is de map en playtime enorm (in vergelijking met vorige delen). Eerst een goede 4k pc kopen en wie weet staat het spel de komende tijd eens in de aanbieding 😎.
Inmiddels aangekomen bij de stuk waar je belangrijke keuzes moet gaan maken voor het einde.
Weer een prachtige shot weten te maken tijdens mijn speelsessie
/f/image/SCX5E1uYVkTWOkRLsSCSb5vD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WIKISXCmlRFFQYWKr9vncZ7E.png?f=fotoalbum_large)
Weer een prachtige shot weten te maken tijdens mijn speelsessie
/f/image/SCX5E1uYVkTWOkRLsSCSb5vD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WIKISXCmlRFFQYWKr9vncZ7E.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y8xRtggAPDGBM8i2cOtBOH4J.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door G_Dragon op 16-12-2024 07:59 ]
Van 't weekend zo'n 7 uur kunnen spelen. Het is een eeuwigheid geleden dat ik de eerste games speelde maar voelde toch als thuis komen.
Vanwege drukte op werk van de week weinig tijd of geen energie om games als dit te spelen maar van het weekend zeker verder. Ben net eerste gedeelte uit dus nog genoeg te doen.
Vanwege drukte op werk van de week weinig tijd of geen energie om games als dit te spelen maar van het weekend zeker verder. Ben net eerste gedeelte uit dus nog genoeg te doen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ben gisteravond naar Cordon gegaan, dat was een feestje der herkenningPlayer1S schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:14:
Van 't weekend zo'n 7 uur kunnen spelen. Het is een eeuwigheid geleden dat ik de eerste games speelde maar voelde toch als thuis komen.
Awesome
Die waren in de orignele games al erg tanky, alhoewel in SoC die nog wel met een paar granaten neer te krijgen was. Maar zal in deze game wel nog veel erger zijn, gezien hoe tanky ze alle mutants hebben gemaakt.bojaaper schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:57:
Wie heeft er ooit bedacht dat dit leuk zou zijn om in het spel te stoppen :
[Afbeelding]
100 rondjes rennen en er magazijn na magazijn aan buckshot in schieten. En nog niet dood.
Oh die kom je ook in de overworld tegen? Ik heb hem alleen nog maar gehad in een hoofdmissie en dat was flink wat headshots met mijn shotgun, vind het wel fijn dat niet elke vijand binnen 10 schoten dood isbojaaper schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:57:
Wie heeft er ooit bedacht dat dit leuk zou zijn om in het spel te stoppen :
[Afbeelding]
100 rondjes rennen en er magazijn na magazijn aan buckshot in schieten. En nog niet dood.
Tip: veel worsten gooien en als hij aan het eten is nuken!
Kan je met die dingen gooien dan ?utbone schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:03:
Je kunt bij de Arena een wapen en munitie mee nemen die je bij de deur laat vallen (eerst deur dicht doen) dan alles laten vallen in de hoek, dan naar de kerel voort de deur lopen, hij neemt dan de spullen in die je nog bij je draagt, daarna pak je de gear uit de locker, en dan pas pak je de gedropte spullen op.ötzi schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:20:
spoiler:Je kunt ook de Arena doen om wat te oefenen, de laatste (5e) ronde is de chimera, je krijgt wel een ander wapen maar goed om het patroon te leren kennen.
Ik raad aan dit niet met een wapen/munitie te doen die je wilt houden want je moet voor dat je de arena verlaat de zelf mee gebrachte wapens droppen, als je er mee naar buiten gaat raak je ze toch kwijt, + al je spullen, wapens, etc. die je hebt afgeven bij de deur.
spoiler:
als je je partner uit het eerste gevecht spaart in ronde 3 dan wacht hij je op voor je ronde 4 begint en ligt er een RPG voor je klaar links naast de deur als je de Arena in gaat, ik zou hem niet gebruiken in ronde 4, maar in plaats daar van een SPSA-14 met 50 stuks dart munitie mee nemen en op de kratten recht voor de deur klimmen zodat de Chimera niet bij je kan (af en toe er af als hij zich verstopt en gelijk weer terug) en de RPG laten staan voor Ronde 5 en die tegen Tyrant gebruiken
De Chimera kom je later nog in het spel tegen, en dan kun je hem niet zo eenvoudig ontlopen
[ Voor 3% gewijzigd door WhiteSnake76 op 17-12-2024 14:44 ]
Ik ben op een gegeven moment ergens op geklommen, hierdoor ging ie zich verschuilen maar net niet ver genoeg achter een boom. Dus ik kon hem blijven raken van redelijk korte afstand. Serieus 75x buckshot, raak, niet dood. Ik ben maar wat anders gaan doen.utbone schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:03:
Met dit soort tanks plaats ik even een mod om de HP te verlagen. Beetje cheat I know…bojaaper schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:43:
[...]
Ik ben op een gegeven moment ergens op geklommen, hierdoor ging ie zich verschuilen maar net niet ver genoeg achter een boom. Dus ik kon hem blijven raken van redelijk korte afstand. Serieus 75x buckshot, raak, niet dood. Ik ben maar wat anders gaan doen.
Tot nu vind ik het een game van uitersten.
Aan de ene kant grafisch is het prachtig maar aan de andere kant nog willekeurige framedrops/popins terwijl de game 90% van de tijd goed draait.
Aan de ene kant heerlijke gunplay (animaties, realisme, oog voor detail), aan de andere kant kom je regelmatig een rondrazende mutant tegen waar je 200 kogels in moet pompen terwijl je de gameplay probeert te cheesen.
Aan de ene kant leuke survival toevoegingen zoals eten, drinken, aan de andere kant ben je in bepaalde gevechten 90% van de tijd bezig met medkits spammen.
Aan de ene kant een prachtige sfeervolle wereld met locaties, aan de andere kant lijkt de meerderheid leeg en weet je al dat je een grot of kelder in gaat en er 5 bandieten voor je neus spawnen als je naar buiten komt.
Aan de ene kant een levendige wereld waar je soms veel gevechten ziet zonder je eigen invloed, aan de andere kant weet je dat deze gewoon tegenover elkaar zijn gespawnt en je zelf op abdere momenten soms 10-15 minuten wandelt zonder één iemand te zien.
Aan de ene kant STALKER in een nieuwe, moderne jas qua animaties, graphics, maar qua inventory management/controls is er niets verbeterd uit de games van 2007-2010 met vreemde keybinds.
De game doet mij zo wandelend in de wereld heel erg denken aan een flink gemodde Fallout 4 game, de gelijkenissen zijn enorm, wat mij betreft zeer positief, maar er is zeker nog een hoop werk aan de winkel om dit een topgame te maken.
Aan de ene kant grafisch is het prachtig maar aan de andere kant nog willekeurige framedrops/popins terwijl de game 90% van de tijd goed draait.
Aan de ene kant heerlijke gunplay (animaties, realisme, oog voor detail), aan de andere kant kom je regelmatig een rondrazende mutant tegen waar je 200 kogels in moet pompen terwijl je de gameplay probeert te cheesen.
Aan de ene kant leuke survival toevoegingen zoals eten, drinken, aan de andere kant ben je in bepaalde gevechten 90% van de tijd bezig met medkits spammen.
Aan de ene kant een prachtige sfeervolle wereld met locaties, aan de andere kant lijkt de meerderheid leeg en weet je al dat je een grot of kelder in gaat en er 5 bandieten voor je neus spawnen als je naar buiten komt.
Aan de ene kant een levendige wereld waar je soms veel gevechten ziet zonder je eigen invloed, aan de andere kant weet je dat deze gewoon tegenover elkaar zijn gespawnt en je zelf op abdere momenten soms 10-15 minuten wandelt zonder één iemand te zien.
Aan de ene kant STALKER in een nieuwe, moderne jas qua animaties, graphics, maar qua inventory management/controls is er niets verbeterd uit de games van 2007-2010 met vreemde keybinds.
De game doet mij zo wandelend in de wereld heel erg denken aan een flink gemodde Fallout 4 game, de gelijkenissen zijn enorm, wat mij betreft zeer positief, maar er is zeker nog een hoop werk aan de winkel om dit een topgame te maken.
Zat je hem in zijn kont te schieten of zo? als je weet/denkt dat je er eentje tegen gaat komen dan Expanding Darts mee nemen of andere Expanding munitie in een maxed out damage Sniper of zo.bojaaper schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:43:
[...]
Ik ben op een gegeven moment ergens op geklommen, hierdoor ging ie zich verschuilen maar net niet ver genoeg achter een boom. Dus ik kon hem blijven raken van redelijk korte afstand. Serieus 75x buckshot, raak, niet dood. Ik ben maar wat anders gaan doen.
Buckshot is alleen effectief op hele korte afstand.
@Divak A-Life 2.0 werkt nog niet goed, hoop dat ze dat binnen kort patchen, dan zou dat gespawn in je buurt ook afgelopen moeten zijn.
Waar ik me ook aan stoorde is dat alks er een Emisie is en 2 Vijandelijke groepen gaan samen in 1 gebouw schuilen, ze niet onderling het gevecht aan gaan, maar als 1 van de groepen Vijandig is voor jou die wel op jou gaan schieten, maar de Vriendelijke groep helpt jou niet en staan er maar gewoon als of ze niet in de gaten hebben wat er aan de hand is.

[ Voor 28% gewijzigd door WhiteSnake76 op 18-12-2024 12:03 ]
Dat was S.T.A.L.K.E.R. 2.
Wat een prachtig spel en een mega grote plottwist bij mijn einde waarvan ik toch echt wel even bij moest komen.. pff...
spoiler:
ik had het Kaymanov eind - Project Y
[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 18-12-2024 18:59 ]
Zonder A-life is het voor mij niet speelbaar.. las in een bericht van de ontwikkelaars dat ze er idd aan werken maar ze willen geen datum geven
Erg jammer dat na jaren wachten de game nog niet correct werkt en het onbekend is wanneer dit gefixed is.

Erg jammer dat na jaren wachten de game nog niet correct werkt en het onbekend is wanneer dit gefixed is.
Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.