Demonslayer schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:34:
[...]
Heb je nog wel na de update gespeeld, want schieten is behoorlijk verbeterd je word ook niet meer zo makkelijk gespot en de aimbot is weg? De hallucinaties heb je overigens ook in stalker 2 en dan word je er door aangevallen en gaat ye koste van je levensbalk. Als ik er niet in de buurt hoefd te zijn ren ik hard weg tot de hallucinaties lanzaam verdwijnen. In Salker 2 heb je ook maskers die je moet dragen want geeft bescherming tegen radioactiviteit, PSI (wat hallucinaties veroorzaakt en nog gemische protectie.
1.2 nog wel even. De maskers draag je wel, maar in het origineel word dan je gezichtsveld beperkt, hoor je jezelf zwaarder ademen/hijgen en heb je het geluidseffect van het dragen van een masker. Dat maakt het claustrofobischer. Masker af en je ziet en hoort de wereld "normaal", dat heb ik in S2 nog niet gezien. Masker, helm of niks, de spelers ervaring van de wereld veranderd niet. (SoC is in dat opzicht een beetje vergelijkbaar met het dragen van gasmaskers in Metro)
Je hebt last van het dragen van een gasmasker/gesloten helm net zoals je dat in het echt zou hebben. In SoC merk ik dat ik als speler zelfs dat ding van mijn hoofd wil hebben.
Zit inmiddels over de 75% van het verhaal van S2 met ruim 100 uur gespeeld. Geen idee wat er gebeurd in die laatste 25%, maar brainscorcher level met schimmen die aanvallen (doen geen schade), een heftiger wordend gezoem en je zichtveld wat steeds meer begint te draaien en wazig worden ben ik nog niet tegen gekomen. Poppy field lijkt er een beetje op maar is lang niet zo intens.
Edit:
LOL, wat denk je, save game corrupt zodra ik de laatste laad....CTD

de oude stalker games stellen ook nooit teleur. Of ik op dit tempo ze ooit nog uitspeel is nog de vraag
Edit 2:
Half uur 5 CTD's verder, dat gaat een uitdaging worden. Durf ik mijn saves te bewaren en herinstallatie zonder mod te proberen
[
Voor 8% gewijzigd door
A13X op 23-02-2025 22:19
]