• WhiteSnake76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:25
lord_fh schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:56:
Wat een spel! ben al genoeg keer dood gegaan, t gaat echt niet vanzelf, maar geniet er echt van! ook de spanning als je ineens geluid achter je hoort of iets, je staat meteen op scherp! ik ben wel dingen aan het ontdekken nog qua mechanics, maar dit is een mooie 1e playthrough.
Denk dat de meeste keren dat ik dood ben gegaan door vallen komt (springen van het ene naar het andere)
Daarna Mutants, Dan Straling, Dan pas dood geschoten worden...

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:11

lord_fh

PS5

WhiteSnake76 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:00:
[...]

Denk dat de meeste keren dat ik dood ben gegaan door vallen komt (springen van het ene naar het andere)
Daarna Mutants, Dan Straling, Dan pas dood geschoten worden...
Ik tot nu toe door anomalies als ik een artifact wil pakken, i kben te ongeduldig ook denk ik hoor. En paar keer door vallen inderdaad.

Ennn toch wel ook dat ik te laat doorheb dat ik bloed, en dan opt laatst een verbandje doe maar net te laat hahaha

Allemaal noob dingen, ik rush ook te veel nog denk ik.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34

Nyarlathotep

Crawling Chaos

utbone schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:59:
[...]

Doe rustig aan, loop bewust, vermijdt gevechten en ga lekker je gang. Belangrijk is om point of no return (er net voor) te saven. Dan kan je de andere facties ook uitspelen.
Gisteren de game uitgespeeld. Maar 'andere facties uitspelen' voor de point of no return gaat volgens mij niet lukken, omdat je bepaalde keuzes al eerder in het spel maakt.
Er zit niets anders op dan helemaal opnieuw te beginnen en een ander pad te kiezen.
En dan mis ik de game+ modus...
spoiler:
Wel erg gaaf dat ik in mijn geval twee bossfights kreeg; eerst Strelok en daarna nog Scar. Natuurlijk de protagonisten uit de oude trilogie.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:12
Nyarlathotep schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:29:
[...]

Gisteren de game uitgespeeld. Maar 'andere facties uitspelen' voor de point of no return gaat volgens mij niet lukken, omdat je bepaalde keuzes al eerder in het spel maakt.
Er zit niets anders op dan helemaal opnieuw te beginnen en een ander pad te kiezen.
En dan mis ik de game+ modus...
spoiler:
Wel erg gaaf dat ik in mijn geval twee bossfights kreeg; eerst Strelok en daarna nog Scar. Natuurlijk de protagonisten uit de oude trilogie.
Ik heb m’n tweede run bij niemand aangesloten. Dus dan kan veel meer na PONR.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• WhiteSnake76
utbone schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:31:
[...]

Ik heb m’n tweede run bij niemand aangesloten. Dus dan kan veel meer na PONR.
Dat kan niet, omdat je toch keuzes moet maken gedurende het verhaal, die keuzes bepalen wat er gedurende het verhaal en vooral en na het Point of No Return gaat gebeuren.

Enigste wat kan is als je terug gaat is Side Quest en daardoor somige Basis op Groen spelen, maar Spark, Ward, Strelok hebben geen Side Quests, die worden bepaalt door de keuzes die je maakt in het verhaal, en sommige van die keuzes hebben ook invloed op Basis/Side Quests.

• utbone
WhiteSnake76 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:52:
[...]

Dat kan niet, omdat je toch keuzes moet maken gedurende het verhaal, die keuzes bepalen wat er gedurende het verhaal en vooral en na het Point of No Return gaat gebeuren.

Enigste wat kan is als je terug gaat is Side Quest en daardoor somige Basis op Groen spelen, maar Spark, Ward, Strelok hebben geen Side Quests, die worden bepaalt door de keuzes die je maakt in het verhaal, en sommige van die keuzes hebben ook invloed op Basis/Side Quests.
Ik ben bijvoorbeeld niet meegegaan met de Ward of andere fractions. Zo krijg je toch elke keer een ‘keuze’? Misschien dat ik hem idd een stuk voor PONR weer laad.

• WhiteSnake76
utbone schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:07:
[...]

Ik ben bijvoorbeeld niet meegegaan met de Ward of andere fractions. Zo krijg je toch elke keer een ‘keuze’? Misschien dat ik hem idd een stuk voor PONR weer laad.
De besluiten die je maakt gedurende het verhaal, dus de punten waar je van Scar, Dokter, Korshunov, Strelok 2 keuzes krijgt, die bepalen het verloop van het verhaal en het einde, dus hoe dan ook heb je keuzes gemaakt ten voordelen en nadelen van de een of de ander.

Gewoon Saven in Pripyat voor dat je voorbij het Point of No Return gaat, dan later die safe weer laden en gewoon terug gaan de Zone in, verder dingen ontdekken en side quests doen voor zo ver nog beschikbaar.

Volgens mij kun je alleen nog invloed uitoefenen op:
Duty - Cement Factory
Bandits - Slag Heap (kunnen ook Loners worden door dingen die je doet)
Freedom -Rostok
Corps + Loners - Yaniv Station
Bandit + Loners - Sultansk
Loner - Rookie Village
Loners - Zalissya
Corps - Enerhetyk Palace of Culture
Ward - Chemical Plant^
Ward - Friendship Kindergarten^
Ward - Malachite^
Ward - Icarus*
Ward - Sircaa$*
Noontide - Wild Island*

Spoilers: ^ *
spoiler:
^ = mogelijk wel/niet beschikbaar later in het spel door keuzes, * niet beschikbaar later in het spel

• WhiteSnake76
...

[ Voor 98% gewijzigd door WhiteSnake76 op 06-01-2026 16:40 ]

• WhiteSnake76
Nog iets ondekt in het filmpje, schouderpatch komt het meeste overeen met eentje van Clear Sky... helaas is hij niet echt duidelijk, maar de layout lijkt daar het meeste op van alle bekende Stalker groepen.

https://www.reddit.com/r/...ndly_overview_of_faction/

• lord_fh

lord_fh

PS5

Even voor het beeld voor mezelf, en ik twijfel zelfs om helemaal opnieuw te beginnen..

Ik heb het idee dat ik te snel ga, en niet goed gevolgd heb in de dialogen.

Ik ben van de lesser zone, naar de chemical plant gegaan, daar heb ik een missie gedaan voor iemand, wat inhield dat ik een artifact moest halen. Dat heb ik gedaan enzo, maar ik kan helemaal die chemical plant niet in ? en als ik via een omweg erheen ga, dan uiteindelijk ben ik blijkbaar een intruder :P.

Ik kan wel de gids benaderen en voor de ingang kan ik ook gewoon mensen aanspreken, niks aan de hand, maar alle vraagtegens in de plant, blijven vraagtekens.

Ik ben nu doorgegaan naar garbage (alsk het goed heb) en daar kan ik wel naar de handelaar en alles, maar ik snap niet wat er fout kan zijn gegaan dat ik niet die chemical plant kan gebruiken ?

Verder is het echt een tof spel, echt heel goed! heb wel nu de taal in engels gezet, ik had hem in Ukraiens gezet, maar dan is het lastig soms te snappen wie nou wat zegt (de namen zeggen me niet alles in de ondertitel)

[ Voor 8% gewijzigd door lord_fh op 08-01-2026 09:50 ]

• WhiteSnake76
lord_fh schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:49:
Even voor het beeld voor mezelf, en ik twijfel zelfs om helemaal opnieuw te beginnen..

Ik heb het idee dat ik te snel ga, en niet goed gevolgd heb in de dialogen.

Ik ben van de lesser zone, naar de chemical plant gegaan, daar heb ik een missie gedaan voor iemand, wat inhield dat ik een artifact moest halen. Dat heb ik gedaan enzo, maar ik kan helemaal die chemical plant niet in ? en als ik via een omweg erheen ga, dan uiteindelijk ben ik blijkbaar een intruder :P.

Ik kan wel de gids benaderen en voor de ingang kan ik ook gewoon mensen aanspreken, niks aan de hand, maar alle vraagtegens in de plant, blijven vraagtekens.

Ik ben nu doorgegaan naar garbage (alsk het goed heb) en daar kan ik wel naar de handelaar en alles, maar ik snap niet wat er fout kan zijn gegaan dat ik niet die chemical plant kan gebruiken ?

Verder is het echt een tof spel, echt heel goed! heb wel nu de taal in engels gezet, ik had hem in Ukraiens gezet, maar dan is het lastig soms te snappen wie nou wat zegt (de namen zeggen me niet alles in de ondertitel)
Dat je de Chemical Plant basis niet in word gelaten is normaal, en het ligt straks aan je keuzes of je er naar binen word gelaten, of er op een andere manier binnen komt, maar in he begin van de game kun je het wel vergeten, je word gelijk aangevallen als je probeert binnen te komen.

• utbone
WhiteSnake76 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:22:
[...]

Dat je de Chemical Plant basis niet in word gelaten is normaal, en het ligt straks aan je keuzes of je er naar binen word gelaten, of er op een andere manier binnen komt, maar in he begin van de game kun je het wel vergeten, je word gelijk aangevallen als je probeert binnen te komen.
En de shots zijn ook gelijk dodelijk!

• WhiteSnake76
utbone schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:46:
[...]

En de shots zijn ook gelijk dodelijk!
Dat ligt er aan wat voor Suit Armor je hebt, als je in het begin de Ward basis binnen probeert te komen ben je heel snel dood, ik heb het een stuk later gepobeerd met een Diamond Exo, kwam best ver, maar ze zijn met heel veel en blijven maar spawnen, dus gewoon kansloos.

Het is niet zo als bij Duga, met Gauss Snipers die dwars door muren heen geen en je in 1 keer dood schieten zelfs met een Diamond Exo.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:10
Ik ben dit weekend uit SIRCAA gekomen en net aanbeland in Rostok, de herinneringen uit SoC komen weer boven. Alert op blind dogs toen ik daar voor het eerst naar binnen liep, maar dit maal kwamen ze niet. Ik ben bezig om mijn gear aan te passen maar had verwacht meer nieuwe gear te zien in Rostok. Loop er volgens mij niet slecht bij (Corondum suit, Clusterfuck en Saiga), maar ik ga traag vooruit in verhaallijn dan. Heb alle zones dusver helemaal 'leeg' en zit al op 100 uur speeltijd. Nu op naar Duga, lijkt me indrukwekkend, en er is volgens mij nog veel meer?

Wel is de game wat buggier na SIRCAA, pas eigenlijk de eerste keer dat ik de game opnieuw moest starten (laadscherm vast of corrupte safe file). Graphics zijn echt goed, al zijn er her en der ook best fouten te ontdekken. Het skippen van shaders laden bij opstarten is geen goed idee, al gaat het na een aantal keer best vlot nog.

Straks een pauze vanwege WoW Classic Anniversary TBC, maar al met al een hele mooie game!

Specs

• WhiteSnake76
Ik had gisteren pas mijn eerste Crash sinds 1.7, onduidelijk waar het door kwam, maar waarschijnlijk een driver isue.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Vet, ik kwam net op een mooi keuze punt, vanuit garbage naar een kerel ergens verder op, uiteindelijk kreeg ik van hem 2 keuzes (kiezen uit 2 mensen killen) , maar ik vond hem arrogant dus ik heb een 3e keuze gedaan :+ , en dat opende ook weer een verhaal lijn, heerlijk 8)

• WhiteSnake76
lord_fh schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:56:
Vet, ik kwam net op een mooi keuze punt, vanuit garbage naar een kerel ergens verder op, uiteindelijk kreeg ik van hem 2 keuzes (kiezen uit 2 mensen killen) , maar ik vond hem arrogant dus ik heb een 3e keuze gedaan :+ , en dat opende ook weer een verhaal lijn, heerlijk 8)
Als je die bedoelt waar een Bandit baas vraagt om zijn concurrentie uit te schakelen in ruil voor Informatie, die uitkomst staat gewoon vast en veranderd niets.

Ik ben nu bijna aan het einde van de game, net 1 bossfight gehad, en nu begint de andere, tot nu toe 51 keer dood, nog steeds meeste keren door vallen.
Zou overigens leuk zijn dat ze naast het totaal aantal keer dat je dood bent gegaan ook laten zien hoe vaak je waar door dood bent gegaan.

• lord_fh

lord_fh

PS5

WhiteSnake76 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:38:
[...]

Als je die bedoelt waar een Bandit baas vraagt om zijn concurrentie uit te schakelen in ruil voor Informatie, die uitkomst staat gewoon vast en veranderd niets.

Ik ben nu bijna aan het einde van de game, net 1 bossfight gehad, en nu begint de andere, tot nu toe 51 keer dood, nog steeds meeste keren door vallen.
Zou overigens leuk zijn dat ze naast het totaal aantal keer dat je dood bent gegaan ook laten zien hoe vaak je waar door dood bent gegaan.
O haha 😂😂😂😂 ik dacht oprecht dat je meerdere keuzes had haha, de ervaring was in ieder geval leuk haha

• WhiteSnake76
lord_fh schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:47:
[...]

O haha 😂😂😂😂 ik dacht oprecht dat je meerdere keuzes had haha, de ervaring was in ieder geval leuk haha
Je hebt meerdere keuzes, maar de uit eindelijke uitkomst blijft het zelfde
spoiler:
hij belazerd je en je komt in een vuurgevecht met hem, daarom schoot ik hem deze playtrough gelijk maar voor zijn kop, scheelt een hoop gewandel voor niks, aangezien de uitkomst het zelfde blijft, en het totaal niet uitmaakt of je die andere 2 laat leven of niet, geloof zelfs dat een missie verder op van Sidorvitch iets makkelijker word
Edit: ik heb de game net weer uitgespeeld, alleen de Stories Untold missies gemist, (wist niet dat die werden getriggert door een bericht van een zekere Banzai in de Red Forrest) dus ik laad mijn laatste save voor de Point of No Return, en ga weer zwaar bewapent terug >:)

[ Voor 16% gewijzigd door WhiteSnake76 op 13-01-2026 13:49 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is wel handig om die Stories Untold missie in een volgende playthrough eerder te doen, omdat je er ook weer een basis / fast travel hub bij krijgt :)

Ik ben na het uitspelen maar eens op Stash hunt gegaan, voor alle blueprints. En jagen op artifacts, om de verzamelijk compleet te krijgen. Volgens mij zit ik nu op de 60 van de volgens mij 69 artifacts.
Ééntje is pas te krijgen na het point of no return, dus ik ben er bijna...

Wel leuk om van alles 1 in je stash te bewaren. Zo heb ik ook van alle type wapens één bewaard, en dan meestal de unieke uitvoering er van (al beschik ik niet over de deluxe editie).

• WhiteSnake76
Nyarlathotep schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:13:
Het is wel handig om die Stories Untold missie in een volgende playthrough eerder te doen, omdat je er ook weer een basis / fast travel hub bij krijgt :)

Ik ben na het uitspelen maar eens op Stash hunt gegaan, voor alle blueprints. En jagen op artifacts, om de verzamelijk compleet te krijgen. Volgens mij zit ik nu op de 60 van de volgens mij 69 artifacts.
Ééntje is pas te krijgen na het point of no return, dus ik ben er bijna...

Wel leuk om van alles 1 in je stash te bewaren. Zo heb ik ook van alle type wapens één bewaard, en dan meestal de unieke uitvoering er van (al beschik ik niet over de deluxe editie).
Zijn 2 artifacts die je pas na het point of no return kunt krijgen, eentje van Strelok en eentje van Scar.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpEFtsrQThBp8vjML1rpbZm5B4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/letyxC9e6n8059opGjivKrh5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lGT_CjIujJ65zD5t6ZSn5OgkjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/neUszEny4WMmZK5GFG7LRhXa.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is het toch een mooie game. Op ps5 in performance mode speelt het heerlijk soepel en stabiel. Echt genieten, vind de game echt mega!

Wel af en toe dat er zo'n mutant die dingen naar je gooit, bijv. Je wapen uit je handen laat vallen en dan zakt je wapen de grond in soms haha. (Overigens , hoe kill je die ?!)

Geniet er echt van elke keer dat ik speel, de spanning, het uitzoeken van dingetjes, en na een lange lange tocht even weer alles repairen en re-shuffelen in je inventory enzo, sfeertje !

• utbone
lord_fh schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is het toch een mooie game. Op ps5 in performance mode speelt het heerlijk soepel en stabiel. Echt genieten, vind de game echt mega!

Wel af en toe dat er zo'n mutant die dingen naar je gooit, bijv. Je wapen uit je handen laat vallen en dan zakt je wapen de grond in soms haha. (Overigens , hoe kill je die ?!)
Het zijn van die doorzichtige wolken die dingen gooien. Dus schiet daar veel op. De mutanten die wapens afpakken is een stuk lastiger door hun schild. Dus als schild er niet is kan je schieten of gewoon een paar handgranaten gooien.

• WhiteSnake76
Burers (dwergen met een grote kop) kunnen je wapens uit je handen trekken, behalve Skif zijn pistool.
Het heeft geen zin om op hem te schieten als hij een gloed om zich heen heeft, wachten tot hij zijn schild niet heeft, en dan zo veel mogelijk op zijn hoofd schieten met Skif zijn pistool of/en een paar granaten als hij niet jou kant op kijkt, anders slingert hij ze terug.

Als je een ander wapen hebt wat je hebt geloot en niet erg vind om te verliezen kun je die gebruiken o op hem te schieten, maak gebruik van Dekking, want ze kunnen ook wapens van de grond oppakken in de lucht en er mee op jou gaan schieten.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

lord_fh schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geniet er echt van elke keer dat ik speel, de spanning, het uitzoeken van dingetjes, en na een lange lange tocht even weer alles repairen en re-shuffelen in je inventory enzo, sfeertje !
Mooi inderdaad, maar ook op de PS5 technisch nogal gemankeerd. Veel texture pop-in en trillende lijntjes.
Ongepolijst helaas, net als de vorige trilogie.

Burers inderdaad neerknallen als ze hun schild laten zakken (dit hoor én zie je). Twee shotgun blasts (op Rookie moeilijkheidsgraad) is voldoende. En ja, als je wapen door de grond zakt heb je pech.

Ik mis nog één blueprint en die ga ik nooit meer krijgen. Op een bepaalde plek in het spel ligt een sleutel op een tafel, die direct bij binnenkomst door een Poltergeist door de ruimte wordt geslingerd. En die van mij is waarschijnlijk door de vloer gezakt ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Nyarlathotep op 16-01-2026 13:25 ]

• utbone
Nyarlathotep schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:25:
[...]

Mooi inderdaad, maar ook op de PS5 technisch nogal gemankeerd. Veel texture pop-in en trillende lijntjes.
Ongepolijst helaas, net als de vorige trilogie.

Burers inderdaad neerknallen als ze hun schild laten zakken (dit hoor én zie je). Twee shotgun blasts (op Rookie moeilijkheidsgraad) is voldoende. En ja, als je wapen door de grond zakt heb je pech.

Ik mis nog één blueprint en die ga ik nooit meer krijgen. Op een bepaalde plek in het spel ligt een sleutel op een tafel, die direct bij binnenkomst door een Poltergeist door de ruimte wordt geslingerd. En die van mij is waarschijnlijk door de vloer gezakt ;(
No_clip kan je daarbij helpen (op pc)

• WhiteSnake76
Vind wel dat er een beetje te veel Bloodsuckers zijn nu, word een beetje irritant.

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08:20
Na een half jaar of misschien zelfs langer opnieuw begonnen. Het was een beetje flauw vanwege de gamebreaking bugs waardoor je zo 8-12 uur aan gameplay verloor. De game loopt wel beter en wat is de latency nu laag met GF aan, zelfs lager dan wanneer het uitstaat met dezelfde instellingen en DLAA. Nu maar hopen dat ik geen gamebreaking bugs tijdens opdrachten meer tegenkom. Ik ben nu op weg naar Garbage en dan de nieuwe story eens opzoeken. Helaas nog geen NV tegengekomen. Alleen te koop, maar ik vind ze te duur.

[ Voor 4% gewijzigd door Demonslayer op 22-01-2026 16:18 ]

• WhiteSnake76
Demonslayer schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:18:
Na een half jaar of misschien zelfs langer opnieuw begonnen. Het was een beetje flauw vanwege de gamebreaking bugs waardoor je zo 8-12 uur aan gameplay verloor. De game loopt wel beter en wat is de latency nu laag met GF aan, zelfs lager dan wanneer het uitstaat met dezelfde instellingen en DLAA. Nu maar hopen dat ik geen gamebreaking bugs tijdens opdrachten meer tegenkom. Ik ben nu op weg naar Garbage en dan de nieuwe story eens opzoeken. Helaas nog geen NV tegengekomen. Alleen te koop, maar ik vind ze te duur.
Die met Beard en Sultan Sniper missie is bugged, hij triggert niet goed maar de oplossing is simpel:
spoiler:
Als je op de kraan klimt, zet je de radio aan, pak je het ClusterFuck geweer, wacht je tot Sonja ongeduldig word, dan ga je de kabine weer uit op de rond loop (niet verder naar beneden, dan gaan Beard en Sultan dood) direct oost is en klein gebouwtje, met rechts daarvan een muurtje, en gooi je een handgranaat een beetje rechts van het huisje net over het muurtje heen en komen de Mercs wel te voorschijn.
En als je deze missie snel wil krijgen, doe je 1 missie voor Sultan, 1 Missie voor Beard, en dan krijg je deze van Sonja, en heb krijg je de ClusterFuck rifle, daar kun je een Genade Launcher op zetten en een Extended mag (ik had zelfs de Drum mag er op) en gebruikte hem eigenlijk van af het moment dat ik hem kreeg tot aan Pripyat omdat hij lekker snel schiet ook al is het enkel schots, zeer nauwkeurig is, en je ook nog een granaat werper er op kan zetten.
Zeker met Armor Piercing ammo is hij zeer effectief, helemaal nu vijanden veel verder weg al zichtbaar zijn.

En de grote hoevelheid Bloodsuckers is ook een Bug, maar een Shotgun met een magazijn, als de M860 Cracker en vooral de Saiga D12 is zeer effiecient daar tegen.

Binnen kort zullen ze dat wel fixen.

A-Life 2.0 werkt nu ook, maar geeft soms onverwachte resultaten zo als dode Zombies, Fleshes, Controlers, Burers, en Pseudogiants, vooral later in de game met beter uitgeruste NPC's, maar met de andere mutanten die sneller zijn hebben de NPC's veel meer moeite en vind je juist weer dode NPC's... dan is het altijd oppassen omdat vaak de veroorzaker nog in de buurt is.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat mij opvalt is dat een zwaar bewapende groep de grootste moeite heeft met de slapste mutants... En dan zie ik dus regelmatig een bloodsucker een hele groep Monilithians afslachten, die schieten als kippen zonder kop en ook in elkaars vuurlijn gaan staan.
Maar als ze jou ruiken schieten ze je zonder moeite aan reepjes. Tsja...

• WhiteSnake76
Nyarlathotep schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:31:
Wat mij opvalt is dat een zwaar bewapende groep de grootste moeite heeft met de slapste mutants... En dan zie ik dus regelmatig een bloodsucker een hele groep Monilithians afslachten, die schieten als kippen zonder kop en ook in elkaars vuurlijn gaan staan.
Maar als ze jou ruiken schieten ze je zonder moeite aan reepjes. Tsja...
Dat bedoel ik dus, ze hebben veel moeite met snel bewegende mutanten, want de tragere lukt ze heel vaak wel, en jij als Skif staat meestal stil of beweegt langzaam om terug te kunnen schieten.

ClusterFuck geweer vind ik in de Zone echt een super wapen, heb vaak dat NPC's mij nog niet hebben gezien in een beetje open terein, dan kan ik 2 of 3 headshots doen voor ze door hebben waar het vandaan komt, en dan is hij noukeurig en snel genoeg om ze allemaal af te knallen voor ze te dichtbij komen om flink wat schade te doen.

• Freaky Maus
Ik gebruik ook de Clusterfuck omdat ik nog niet voorbij Rostock ben. Maar het is een prachtig wapen, en dat de durability laag is.. ja, maar je hoeft ook niet zoveel te schieten vanwege de makkelijke headshots. Dus dat valt best mee, al kijk ik wel uit naar een Kharod of Dnipro.

Specs

• WhiteSnake76
Freaky Maus schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:53:
Ik gebruik ook de Clusterfuck omdat ik nog niet voorbij Rostock ben. Maar het is een prachtig wapen, en dat de durability laag is.. ja, maar je hoeft ook niet zoveel te schieten vanwege de makkelijke headshots. Dus dat valt best mee, al kijk ik wel uit naar een Kharod of Dnipro.
Dnipro is eigenlijk iets beter als de Kharod, maar de Kharod kan Underbarrel Shotgun of Grenade Launcher gebruiken.

Mijn laatste speel ronde heb ik die wapens eigenlijk niet gebruikt, en ben ik verder gegaan met de ClusterFuck, (ook omdat je nu vijanden van veel verder weg kunt zien) Saiga D12 en Skifs pistool, afgewisselt met de Zubr-19 (Ratkiller), en M701 Super (Hunter) envoor bepaalde missies de Gauss Gun.

Die ClusterFuck met Ammo Piercing ammo is echt super verder op in de game zo lang het merendeel maar Headshots zijn. Monolith Helmen zijn wel sterk, maar daar gaat hij ook gewoon door heen, soms heb je wel een 2de shot nodig als je niet het gezicht raakt, zijkant van de helm heeft vaak wel 2 schoten nodig.
Die underbarrel grenade launcher er op heb ik eigenlijk alleen gebruikt met Rat Swarms of om door een raam te naar binnen te schieten als daar vijanden waren.

• Freaky Maus
@WhiteSnake76 , ik gebruik nooit een underbarrel launcher dus die zal ik niet missen. Zoek eigenlijk een sniper rifle denk ik, de SVU of later Gauss. Maar tot die tijd is de Clusterfuck dus helemaal zo slecht niet begrijp ik. Ik gebruik alleen nog standaard kogels en moet dus over gaan stappen naar AP. Saiga heb ik al en op den duur wil ik een Rhino als pistool.

Specs

• WhiteSnake76
Freaky Maus schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:07:
@WhiteSnake76 , ik gebruik nooit een underbarrel launcher dus die zal ik niet missen. Zoek eigenlijk een sniper rifle denk ik, de SVU of later Gauss. Maar tot die tijd is de Clusterfuck dus helemaal zo slecht niet begrijp ik. Ik gebruik alleen nog standaard kogels en moet dus over gaan stappen naar AP. Saiga heb ik al en op den duur wil ik een Rhino als pistool.
Ik gebruik ook het grootste deel van de game gewone ammo, maar op een bepaalt moment ga je veel meer NPC's in Exo tegen komen, en dan is AP wel fijn.

Ik heb die speciale Rhino (competitor?) maar vind Skif zijn pistool het fijnste, OP, goedkope veel voorkomende kogels, groot magazijn, demper, weinig slijtage, gebruik hem ook om kratten open te schieten (kost minder energie als met een mes) en als je iets wilt wat flink schade per schot geeft is een Shotgun (zeker met een Magazijn) een veel betere keuze.

M701 Super is de beste sniper vind ik ook al heb je maar max 6 schoten, naukeurig en richt veel schade aan, alsje een Delux Edition hebt vind je in Pripyat nog een betere versie (Hunter), die is wel heel fijn als je terug gaat naar de Zone, op de zelfde plek ligt ook de betere versie van de Saiga D12 (Margarch D12MT) en een Saiga D12 Drum Magazine (21 schot) ligt dus ook in Pripyat, ook heel fijn als je nog terug gaat naar de Zone.

Niet vergeten een Manual Save te maken voor dat je de Pripyat Underground (Point of No Return) in gaat, als je dan de game uitspeelt, kun je die save weer laden en inplaats van verder te gaan, ga je weer terug de zone in.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voor mij zijn het de APSB en de AS Lavina. Beiden uiteraard volledig gemod.
De APSB heeft een grote clip size (19 kogels), is silenced én schiet drie patronen per keer af.
De AS Lavina is ook silenced, erg stabiel met weinig weapon sway, heeft een lange range en ook een stevige clip size (31 kogels). De 4x scope maakt het helemaal af.
Als shotgun gebruik in de Texan. Stevige firepower en 2 schoten voordat je moet 'pompen'. Alleen herladen duurt wat langer.
Qua stats komen de andere wapens misschien in de buurt, maar voor mij zijn dit de beste wapens.

[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 26-01-2026 17:32 ]

• WhiteSnake76
AS Lavina en VS Vintar zijn vergelijkbaar met de ClusterFuck, maar je kan er een Grenade Launcher op zetten en je hebt een 8x Scope, plus met de Drum Mag heb je 50+1 shoten, vind het echt een heerlijk wapen nu je zo ver weg de vijand kunt zien.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.