✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nou je kunt in ieder geval compleet andere kanten op. In deze playthrough ben ik naar gebieden en personen gestuurd die ik in de eerste niet had gezien. In dit geval lag de keuze in wie ik benaderde in het begin, maar sosm zijn er ook in dialogen keuzes te maken. Zo waren er in mijn eerste playthrough meerdere momenten waarop ik moest kiezen om wel/niet met iemand samen te werken, koos ik voor niet dan werd de deur open gezet om naar een andere factie te gaan.HugoBoss1985 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:32:
[...knip...]
@Patriot
Er zit dus wél duidelijk een relatie/progressie systeem met facties in Stalker 2?
Kun jij iets meer vertellen daarover (jouw ervaring)?
Wat merk je voor invloed op de game en de relaties, bijvoorbeeld?
Er zit ook wel een soort van reputation-systeem in, de facties hebben allemaal hun bases en op een gegeven moment kun je friendly worden met een factie en dan kleuren die bases op de map groen. Dat is verder niet zoveel meer dan dat, ik weet niet precies wat voor uitwerking (if any) dat heeft op het verhaal.
Loop ik een basis (Ward) op, langs de bewaking, niets aan de hand. Daarna door de speakers, dat ik op moest passen, beginnen ze op mij te schieten, bewaker doet niet mee, maar de rest van de Wards wel… knor…
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Wat het uiteindelijk een van die artifacts?mike0001 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:43:
ik heb twee artifacts. ik denk dat het dat wel moet zijn. Zal straks eens testen want het is een beetje frustrerend dat ik de hele tijd door een roze bril moet kijken en dronken rond loop.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Deze week zou de eerste uitkomen.PdeBie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:37:
Wanneer staat de eerstvolgende update op de roadmap? Want er zit nog aardig wat werk aan het spel volgens mij.
Awesome
Wellicht toch eind van de dag nog voor het weekend? Ik kan er weinig info over vinden verder.
[ Voor 26% gewijzigd door Goofy1978 op 29-11-2024 17:18 ]
Welke versie zit je nu? 1.6.524 via de Epic launcher.Goofy1978 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:17:
Steam downloade net een update voor stalker 16gb zoiets mooi, straks eens kijken wat er allemaal verbetert is.
https://store.steampowere.../view/4455844537830474602
Gelukkig ben ik een langzame speler. Ben na een uur of 10 net in de garbage. Kan ik hopelijk voor wat betere prijzen mn artifacts verkopen.
Nu snel de download aanzetten, eten en terug de zone in!
10,38GB op gog.Goofy1978 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:17:
Steam downloade net een update voor stalker 16gb zoiets mooi, straks eens kijken wat er allemaal verbetert is.
Dan is glasvezel toch wel weer fijn, in een minuut of wat binnen.
Awesome
Da's nog snel. Ik zit op 30 in Garbagepimskie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:04:
Een joekel van een update
https://store.steampowere.../view/4455844537830474602
Gelukkig ben ik een langzame speler. Ben na een uur of 10 net in de garbage. Kan ik hopelijk voor wat betere prijzen mn artifacts verkopen.
Nu snel de download aanzetten, eten en terug de zone in!
Je kunt nooit genoeg broodjes hebben
:strip_exif()/f/image/x2CGOcJge9ujEneomBwvMw5E.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door bojaaper op 29-11-2024 19:14 ]
bij sommige gear kun je een of twee artifact containers upgraden naar lead containers. (te herkennen aan de groene kleur aan de onderkant van de container).bojaaper schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:04:
[...]
Da's nog snel. Ik zit op 30 in Garbage. Ik vind trouwens bijzonder weinig artifacts. Klopt het ook dat het eerste inventory vakje voor artifacts de straling tegenhoud en je deze dus gewoon zonder bij-effecten kunt gebruiken? Dacht het in een Youtube filmpje gehoord te hebben.
Daar kun je letterlijk alle artifacts in duwen zonder dat je radiation ontvangt.
Ik heb zelf in eentje de Hypercube (max radiation).
[ Voor 0% gewijzigd door Jbk23 op 29-11-2024 19:15 . Reden: typo ]
VIa de Xbox app nog geen update te bekennen, zit op de 20-11 build 1.6.420 ...utbone schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:24:
[...]
Welke versie zit je nu? 1.6.524 via de Epic launcher.

Ondertussen 2 oude locaties gevonden van de oude games, dat is toch wel erg leuk. Wist ook nog enigzins wat ik daar deed en moest doen.
Melee range update is wel fijn, is niet zo idioot dichtbij meer. Van de rest in dat half uurtje niet zoveel gemerkt.
Blijft wel een emissie quest open staan, ook niet de bedoeling lijkt mij.
Awesome
Zit volgens mij op dezelfde build. Nog even wachten dan maarDhrax schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:24:
[...]
VIa de Xbox app nog geen update te bekennen, zit op de 20-11 build 1.6.420 ...
Ah nee, bij mij is de versie 1.6.421.0
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-11-2024 22:45 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
The Patch 1.0.1 is live both on PC and Xbox. This is our first fix patch that addressed over 650 different bugs and issues.
Over 650 fixes, including quest blockers, memory leaks, crashes, and minor bugs
Werkt sneaken eigenlijk wel? Ik hoor schieten in de verte, ik sneak erheen en wordt vervolgens gelijk geraakt terwijl ik amper een vijand zie?
Goede schutters..
[ Voor 57% gewijzigd door Sipio op 30-11-2024 11:29 ]
[ Voor 78% gewijzigd door P-Rock op 30-11-2024 11:27 ]
Auto aim moet je echt via een mod aanpassen. Anders krijg je sniper werk van NPC's. (met een uzi)Sipio schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:24:
Controller drift is verdwenen na deze Patch, speelt 10x beter nu
Werkt sneaken eigenlijk wel? Ik hoor schieten in de verte, ik sneak erheen en wordt vervolgens gelijk geraakt terwijl ik amper een vijand zie?
Goede schutters..
Yes ik had hem vervangen en probleem was weg. Ik had niet door dat weak in het rood betekent dat het dan oploopt. Weer wat geleerdG_Dragon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:22:
[...]
Wat het uiteindelijk een van die artifacts?
Dat was zeker sniper werk van de NPC's, ook geprobeerd ff weg te rennen/verstoppen maar zonder succes, blijf gewoon van een afstand geraakt worden en ik zie amper een vijand.utbone schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:51:
[...]
Auto aim moet je echt via een mod aanpassen. Anders krijg je sniper werk van NPC's. (met een uzi)
Geen mods op de XSX dus we moeten het er maar mee doen denk ik.
* Ik dacht nog eens proberen, niks te zien in de omgeving en wordt vervolgens vanuit het niks in de rug aangevallen door een stuk of 6 wilde zwijnen

Voelt voor mij absoluut oneerlijk aan op deze manier, als de game op deze manier werkt dan ben ik er wel klaar mee.
[ Voor 24% gewijzigd door Sipio op 30-11-2024 13:20 ]
1.0.2 is ook online.
https://store.steampowere.../view/4455844537830474746
[ Voor 28% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-11-2024 14:07 ]
Je bedoelt de onderkant van de container terwijl je aan het upgraden bent neem ik aan? In de inventory zijn allebei de eerste vakjes groen(ig).Jbk23 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:15:
[...]
bij sommige gear kun je een of twee artifact containers upgraden naar lead containers. (te herkennen aan de groene kleur aan de onderkant van de container).
Daar kun je letterlijk alle artifacts in duwen zonder dat je radiation ontvangt.
Ik heb zelf in eentje de Hypercube (max radiation).
Ik weet nu trouwens ook waarom ik geen artifacts vond trouwens. Blijkbaar gaat je pieper alleen af als je hem ook daadwerkelijk tevoorschijn haalt. Dacht dat ie ook wel begon te piepen als je hem niet in je handen had,
/f/image/GPnZcaY8i5gvqT5EX5KmYZUF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door bojaaper op 30-11-2024 16:33 ]
nee, niet bij het upgraden, gewoon in je inventory aan de onderkant van de container.bojaaper schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:32:
[...]
Je bedoelt de onderkant van de container terwijl je aan het upgraden bent neem ik aan? In de inventory zijn allebei de eerste vakjes groen(ig).
Ik weet nu trouwens ook waarom ik geen artifacts vond trouwens. Blijkbaar gaat je pieper alleen af als je hem ook daadwerkelijk tevoorschijn haalt. Dacht dat ie ook wel begon te piepen als je hem niet in je handen had,
...
:strip_exif()/f/image/ww2j58kNWIs88Qv00iVD3EDs.jpg?f=fotoalbum_large)
Soms is dat ook de beste manier van een game spelen als je het leuk wilt houden/leuk wilt blijven vinden.uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:53:
Vandaag weer even verder gespeeld. Het is een game die als ik het speel me wel echt kan boeien. Maar ik merk dat ik niet het gevoel heb dat ik de game perse elke dag wil gaan spelen. Ik denk dat ik me nu vooral ga focussen op de main story line (en wat side quests die benodigd zijn voor wat achievements). Het is niet zo dat de game veel moeilijker wordt naarmate je vordert in het verhaal heb ik het idee. Juist doordat er eigenlijk ook geen upgrade systeem in zit voor je karakter. Op zich wel verfrissend. Begreep wel dat er geen post game is na het uitspelen van de main story, dus wel handig om een paar goede saves te hebben om dat nog terug te keren om zaken te doen die je nog niet hebt afgerond.
Tussendoor wat (een andere game) anders doen.
Ik had dat ook gelezen, er staat ergens online wat het point of no return is.
@XWB Onderstaande vind jij vast wel interessant.
Ik heb vandaag gelezen en gezien dat je met de shotguns een soort Swastika vorm kunt maken met de hagel (decals) daarvan.
Maar velen zeggen ook dat dit Russische propaganda is wat enkele door Russen gepost wordt.
Heeft GSC een Azov lid in dienst of is dit typische Russische onzin?
Ik vond het hoe-dan-ook zeer vermakelijk.
https://www.reddit.com/r/..._in_stalker_2_is_strange/
[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-11-2024 20:38 ]
puur toeval vermoed ik.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:10:
[...]
.....
Ik heb vandaag gelezen en gezien dat je met de shotguns een soort Swastika vorm kunt maken met de hagel (decals) daarvan.
Maar velen zeggen ook dat dit Russische propaganda is wat enkele door Russen gepost wordt.
Heeft GSC een Azov lid in dienst of is dit typische Russische onzin?
Ik vond het hoe-dan-ook zeer vermakelijk.
https://www.reddit.com/r/..._in_stalker_2_is_strange/
Heb het ff geprobeerd:
:strip_exif()/f/image/IbeTISAu80k527zSxBZ6fm1A.jpg?f=fotoalbum_large)
Tja wellicht lijken die patronen op een Swastika als je genoeg Vodka/Ethanol op hebt?Jbk23 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:56:
[...]
puur toeval vermoed ik.
Heb het ff geprobeerd:
[Afbeelding]
Het zullen wel Russische trolls zijn.
Er zijn nog meer bronnen van, nog meer dan onderstaande video die ook in dezelfde Reddit link staat.
YouTube: Свастика в игре сталкер 2 ( паттерн разброса дробовика)
Of zou het verwijderd/gepatched zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-11-2024 21:03 ]
Hoe voorkom je met zoveel broodjes en andere supplementen dat je niet de hele tijd tegen je max weight aanzit (80)? Ik loop daar namelijk steeds tegenaan, ik ga licht van gewicht op missie en ik kom overvol terug.bojaaper schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:04:
[...]
Da's nog snel. Ik zit op 30 in Garbage. Ik vind trouwens bijzonder weinig artifacts. Klopt het ook dat het eerste inventory vakje voor artifacts de straling tegenhoud en je deze dus gewoon zonder bij-effecten kunt gebruiken? Dacht het in een Youtube filmpje gehoord te hebben.
Je kunt nooit genoeg broodjes hebben:
[Afbeelding]
Niet.ShDT schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:08:
[...]
Hoe voorkom je met zoveel broodjes en andere supplementen dat je niet de hele tijd tegen je max weight aanzit (80)? Ik loop daar namelijk steeds tegenaan, ik ga licht van gewicht op missie en ik kom overvol terug.
Dit kan ook door een Russische modder zijn gemaakt. Die reacties onder die video wat je hebt gepost, zijn geweldig om te lezen.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:00:
[...]
Tja wellicht lijken die patronen op een Swastika als je genoeg Vodka/Ethanol op hebt?![]()
Het zullen wel Russische trolls zijn.
Er zijn nog meer bronnen van, nog meer dan onderstaande video die ook in dezelfde Reddit link staat.
YouTube: Свастика в игре сталкер 2 ( паттерн разброса дробовика)
Of zou het verwijderd/gepatched zijn?
De een zegt dat de ontwikkelaar lid is van Azov en de ander vraagt of de ontwikkelaars boedhisten zijn.
En een ander begint Wolfenstein erbij te betrekken. Want die zou nog erger zijn. Uhh, hoebedoel je? In Wolfenstein schiet je juist Nazi's neer.
Deze reacties laten precies zien dat ze de ballen verstand hebben. Behalve die persoon vraagt of het Boedhisten zijn, is dan wel weer een goede reactie.
Die Russen proberen er maar alles aan te doen om dit spel van de markt te krijgen. Laat de propaganda molen maar draaien, ongelooflijk.
Daar moet ik ook nog een systeem in zien te krijgen, want je zit zo ongelofelijk snel voluchiha tijntje schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:31:
[...]
Niet.Ik heb zelf gisteren opruiming gehouden. De invloed van gewicht onder de 50 en boven de 50 op je stamina is echt behoorlijk. Ik loot nu echt alleen maar de ammo voor mijn wapens die ik gebruik, health items en bijzondere wapens als ik ze toevallig tegen kom.
Vooral ammo, eten en drinken hebben behoorlijk gewicht als je er veel van hebt. En het is er in overvloed dus je pakt snel dit soort zaken op.G_Dragon schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:04:
[...]
Daar moet ik ook nog een systeem in zien te krijgen, want je zit zo ongelofelijk snel vol
Ah! Dan zal ik daar maar op gaan besparenuchiha tijntje schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:10:
[...]
Vooral ammo, eten en drinken hebben behoorlijk gewicht als je er veel van hebt. En het is er in overvloed dus je pakt snel dit soort zaken op.
Hoeveel wapens draag je nu?
3. Een sniper, shotgun en silenced pistol. En iedere kans om ze te repareren grijp ik aan.G_Dragon schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:14:
[...]
Ah! Dan zal ik daar maar op gaan besparen
Hoeveel wapens draag je nu?
Niet. Dit is van 30 uur looten ongeveerShDT schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:08:
[...]
Hoe voorkom je met zoveel broodjes en andere supplementen dat je niet de hele tijd tegen je max weight aanzit (80)? Ik loop daar namelijk steeds tegenaan, ik ga licht van gewicht op missie en ik kom overvol terug.
Met welke wapens spelen jullie? Ik heb de Valik Lummox's AKM-74S en de M860 Cracker. Vind het wel jammer dat ik (tot nu toe) veel dezelfde wapens vind en nog niks te upgraden heb. Zit bij missie Hot on the trail.
Ik zie mijn probleem al, ik heb heel veel medkits bij meuchiha tijntje schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:22:
[...]
3. Een sniper, shotgun en silenced pistol. En iedere kans om ze te repareren grijp ik aan.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Punten die hopelijk nog worden gefixt:
- Random spawns, ene moment sta ik in een uitkijktoren en in de hele omtrek niets te zien. Klim ik naar beneden staan er opeens 4 man om me heen.
- De verrekijker mis ik wel, maar dat zal bewust ontbreken nu omdat A-Life er niet (goed) in zit?
- Het gevoel dat de wereld leeg is behalve als je er langs loopt is wel sterk aanwezig.

Dit soort intense single player spellen moeten we weer meer hebben!
/f/image/YiWzaWSrDA2FfkznnUU56toc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KHd6mntKYk5laMMeiFTzUGyi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HyvlPfuoRp27rmfF6vtuLuWC.png?f=fotoalbum_large)
Eerste keer dat ik echt enorm veel ammo heb moeten gebruiken en me oprecht afvroeg of ik het wel kon halen met wat ik in mijn inventory had… maar uiteindelijk het kunnen redden. Op dit soort momenten vind ik de game wel echt tof.
En daar komt ook een minpuntje voor mij naar voren; NPC's zien je wel heel snel, schieten wel heel goed raak op grote afstand met mediocre wapens, stealth lijkt bijna onmogelijk soms...
Maar als je eenmaal door hebt dat even terugtrekken, flanken en rushen de oplossing hiervoor is, staat dit voor mij toch een beetje in contrast met de rest van de game(play).
Vrijdag weer begonnen en zit er inmiddels wel lekker in, al een paar uurtjes in de Garbage zone aan het struinen en heb nu wel een paar leuke wapens en een inventory van rond de 32KG standaard mee, wel eens met de opmerkingen over loot; heel veel medipacks en brood tegen weinig boeiende wapens en ammo.
Moet me nog wel even bezig houden met de artifacts, heb er nog niet bijster veel gevonden, nu een stuk of zeven en merk ook nog niet een groot verschil met overleven in de wereld hiermee, als in; je komt zo veel medipacks etc tegen dat het effect van artifacts er weinig toe doet, maar tips welkom
En de hele tijd komt er weer een nieuewe golf honden/ratten/zwijnen dus ik kan ook niet echt rustig rond kijken.
via de vloer, je moet planken kapot schieten, vervolgens onder de vloer, kun je je een weg naar boven klimmen dmv springen. ergens op het dak staat die emitter.mike0001 schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:11:
Ik ben in de missie dat je psi beacons moet kapot maken (in het moeras) iemand een idee hoe je die in de kerk moet kapot maken? Ik loop er al een tijd gefrustreerd rond en zie geen enkele mogelijkheid om die te bereiken. Ik zie iets over het hoofd maar geen idee wat.
En de hele tijd komt er weer een nieuewe golf honden/ratten/zwijnen dus ik kan ook niet echt rustig rond kijken.
Morgen nog eens opstarten en een poging wagen.
Eerste hit in Google: https://www.thegamer.com/...ifact-scanner-unlock-use/G_Dragon schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:26:
Hoe krijg je trouwens een andere scanner? Ik hoorde namelijk dat er verschillende varianten zijn?
Je hebt piepen bij gevaarlijke anomalies.bojaaper schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:32:
[...]
Je bedoelt de onderkant van de container terwijl je aan het upgraden bent neem ik aan? In de inventory zijn allebei de eerste vakjes groen(ig).
[Afbeelding]
En je hebt piepen bij een artifact
Altijd ff je detector uit je zak halen als je denkt dat je in de buurt bent van iets
Het is niet echt een horror game, maar er zit zeker een hoop freaky shit in.JanW schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:42:
Gisteren via Game pass STALKER 2 gedownload en een klein half uurtje gespeeld. Moet nog even wat verder spelen om te kijken of 't iets is voor me. Ik ben niet écht een groot fan van horror games en ik zat nadat ik de eerste bunker verliet constant para om me heen te kijken en schrok me kapot van die eerste onzichtbare enemy, de bloodsucker.
Morgen nog eens opstarten en een poging wagen.
[...]
Eerste hit in Google: https://www.thegamer.com/...ifact-scanner-unlock-use/
Die eerste onzichtbare vijand is irritant, maar je kan hem ook skippen door er gewoon voorbij te rennen
[ Voor 37% gewijzigd door James Pond op 02-12-2024 09:50 ]
Dank je, dat Google het antwoord zou hebben wist ik achteraf wel
Hebben mensen hier al een nieuw type van deze scanner weten vrij te spelen?
Ik heb de Bear detector, maar hoe ik eraan komG_Dragon schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:01:
[...]
Dank je, dat Google het antwoord zou hebben wist ik achteraf wel.
Hebben mensen hier al een nieuw type van deze scanner weten vrij te spelen?
zodra ik tussen de 30 en 40 meter ben pak ik de Veles (en voorheen Bear) voor de exacte locatie.
[ Voor 13% gewijzigd door utbone op 02-12-2024 14:07 ]
Er schort een hoop aan, uiteraard. Maar wat een sfeer, wat een immersie. Ik ben slecht in verhalen volgen... maar daarentegen geniet ik zo ontzettend van het verkennen, ronddwalen en de sfeer. Dat ik (in game) 's avonds door een bos loop, het langzaam donkerder wordt en de wind opsteekt. Onweer breekt uit, dat ik me echt oncomfortabel begin te voelen

Hierbij wat willekeurige foto's (medium settings)
:strip_exif()/f/image/usIcfTqSxQo2VlOnnicMh3JJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vzkkzmUrR5f6pcSafGJkQRh2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd wie dit is
:strip_exif()/f/image/Isc6NsJnLR6cWsh9R1ufsxyw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EM16g9a8wA9vfFlmVBX3jxrU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ciXaVunvFVZna5jw3Gv3a4bH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pYDdN9udtOEFB96gYSPBGCFj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou zweren dat ik dit bouwsel herken uit een oud deel, maar ik kom er maar niet op! Hier iemand die het weet, of denk ik me gewoon wat in?
[ Voor 0% gewijzigd door pimskie op 02-12-2024 17:11 . Reden: typos ]
https://stalker.fandom.com/wiki/Old_barge
[ Voor 54% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-12-2024 17:34 ]
Dat zijn toch van die Monolith-bouwsels?pimskie schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:09:
.....
Hierbij wat willekeurige foto's
.....
[Afbeelding]
Ik zou zweren dat ik dit bouwsel herken uit een oud deel, maar ik kom er maar niet op! Hier iemand die het weet, of denk ik me gewoon wat in?
[ Voor 49% gewijzigd door jgj82 op 02-12-2024 18:35 ]
Wow, dat is inderdaad echt fantastisch.
Deze is ook waanzinnig trouwens.
En dat is voor mij een groot gedeelte van STALKER. Het rondlopen en de wereld bewonderen. Laat staan als hij straks (hopelijk) nog meer leeft.
@HugoBoss1985 scherp gezien, maar ik dacht ook dat het monolith dingen waren. Wat raar is, want die toren staat bovenop een gebouw in de cement factory
Vet he! Ik sta af en toe gewoon even stil om alles eens te bekijken. Zeker de binnen locaties met een bepaald licht is bijna foto-realistisch! Deze is van vanavond :
:strip_exif()/f/image/SxswrNAK5OeLPc7nq836fcn5.jpg?f=fotoalbum_large)
Even een vraag : De sleutels die je hier en daar vind, moet je de in je rugtas houden om te gebruiken, of is eens gevonden altijd gevonden? Ik heb een aantal sleutels waarvan ik geen idee heb waar ze van zijn, en ze nemen alleen maar gewicht in als ik ze continu mee loop te slepen.
En die blueprint flash drives, moet je die bewaren om te gebruiken of kun je deze upgrades gewoon gebruiken zodra je ze uberhaupt gevonden hebt? Net als de sleutels bewaar ik steeds van alles.
Ik word inmiddels wel een beetje moe van die shaders die iedere keer een kwartier oid moeten laden als je het spel opstart, is hier nog iets aan te doen zonder een mod te hoeven gebruiken?
[ Voor 25% gewijzigd door ötzi op 02-12-2024 23:58 ]
15 minuten, bij mij een halve minuut. Eerst keer wel een kwartier oid, maar daarna veel korter.ötzi schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:54:
Goeie vraag, ik stop al dat spul nu in de storage die je in de verschillende kampen hebt, mocht je het dan nodig hebben hoef je niet heel ver te wandelen. Iemand al trouwens de 10% weight upgrade voor je inventory al gedaan op een suit? Verlegt dat ook je stamina grens met 10%?
Ik word inmiddels wel een beetje moe van die shaders die iedere keer een kwartier oid moeten laden als je het spel opstart, is hier nog iets aan te doen zonder een mod te hoeven gebruiken?
Valt dus best mee.
Zone mag wel iets drukker, nu kom ik heel af en toe een groepje stalkers tegen waarbij er tegelijkertijd een ander groepje spawned dat het gevecht met ze aan gaat. En buiten kom ik zelden wat mutants o.i.d. tegen. Best jammer want de sfeer is goed, maar als je zelden wat tegenkomt raak je vanzelf weer wat op je gemak. Ook bij stashes mag er wel eens een vijand op de loer liggen.
Gisteren iets van 2 uur gespeeld maar meer dan 5 ratten en een quest npc heb ik niet neergeschoten.
Kwam er ook achter dat niet bij alle anomalies een alarm klinkt. Bij die glaswolken niet en liep ook zonder melding in een andere. Maar die kan quest afhankelijk zijn geweest.
[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 03-12-2024 09:49 ]
Awesome
Thanks dat was het. Ik zit alleen nu een stukje verder compleet vast. Als je alle beacons hebt vernietigd moet je ergens heen maar op het pad daarheen komt er een tweehoofdig beest mijn leven aanzienlijk verkorten. En ik krijg hem niet dood of goed gezien omdat ik daar in het donker aan het rond spoken ben. Oh ja en mijn save is precies op het moment dat hij me aanvalt. Ook onhandig bij elke nieuwe load als ik ben dood gegaan.ravenstein schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:40:
[...]
via de vloer, je moet planken kapot schieten, vervolgens onder de vloer, kun je je een weg naar boven klimmen dmv springen. ergens op het dak staat die emitter.
Ja daar zit ik nu ook vast, blijkbaar heeft dat beest 60+ shotgun rounds nodig.mike0001 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:55:
[...]
Thanks dat was het. Ik zit alleen nu een stukje verder compleet vast. Als je alle beacons hebt vernietigd moet je ergens heen maar op het pad daarheen komt er een tweehoofdig beest mijn leven aanzienlijk verkorten. En ik krijg hem niet dood of goed gezien omdat ik daar in het donker aan het rond spoken ben. Oh ja en mijn save is precies op het moment dat hij me aanvalt. Ook onhandig bij elke nieuwe load als ik ben dood gegaan.
Alternatief schijnt te zijn dat je gewoon door moet lopen en dat beest moet negeren.
Dank voor de spoiler!mike0001 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:55:
[...]
Thanks dat was het. Ik zit alleen nu een stukje verder compleet vast. Als je alle beacons hebt vernietigd moet je ergens heen maar op het pad daarheen komt er een tweehoofdig beest mijn leven aanzienlijk verkorten. En ik krijg hem niet dood of goed gezien omdat ik daar in het donker aan het rond spoken ben. Oh ja en mijn save is precies op het moment dat hij me aanvalt. Ook onhandig bij elke nieuwe load als ik ben dood gegaan.

mike0001 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:55:
[...]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Stalker 2 Dev GSC Game World Explains for the First Time What Went Wrong With A-Life 2.0, and Why It Was Removed From the Game’s Description on Steam
[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 03-12-2024 14:26 ]
Patch 1.0.3
[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 03-12-2024 19:09 ]
:strip_exif()/f/image/4GnQxzmsyqVP5ilufH9IEBBa.jpg?f=fotoalbum_large)
To all stalkers who continue to explore the Zone in S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl — Patch 1.0.3 is now live on PC via Steam, Epic Games Store, and GOG. The update will be arriving soon on Xbox and the Microsoft Store.
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) 3 december 2024
This patch addresses crashes, memory leaks, and issues… pic.twitter.com/dVrf59V56S
Het glas is dus halfvol. A-Life 2.0 bestaat maar is bugged, en de devvers hebben de intentie om dat te fixen.HugoBoss1985 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:25:
https://www.ign.com/artic...ames-description-on-steam
Stalker 2 Dev GSC Game World Explains for the First Time What Went Wrong With A-Life 2.0, and Why It Was Removed From the Game’s Description on Steam
Maar op zich was dit geen geheim: zoals het artikel aankaart werden de problemen met A-Life 2.0 al aangekaart tijdens een documentaire in oktober: YouTube: War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 Documentary
Ik zit vast trouwens. Vanwege een bug.
[ Voor 84% gewijzigd door bojaaper op 03-12-2024 20:28 ]
Even een andere save game laden en anders de missie helemaal opnieuw doen?bojaaper schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:06:
Holy shit. 20 GB voor een paar fixes??
Ik zit vast trouwens. Vanwege een bug.
spoiler:Bij de zijmissie A Light It The End Of The Tunnel van Quiet. Ik heb de PSI installation opgepakt en ben klaar om naar buiten te gaan. De terugweg is afgesloten (deuren zitten ineens dicht) en de enige uitgang is een trap naar beneden. Zodra ik deze af wil lopen heb ik een freeze, en kan ik niks anders doen dan het spel afsluiten.
Staat hier 36,66GB aan update binnen te halen.bojaaper schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:06:
Holy shit. 20 GB voor een paar fixes??
[ Voor 34% gewijzigd door A13X op 03-12-2024 21:04 ]
Awesome
[ Voor 34% gewijzigd door A13X op 03-12-2024 21:27 ]
Awesome
Dan zou je de shader cache eens kunnen verwijderen/leegmaken en opnieuw laten cachen.A13X schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:27:
Hmm nieuwe texture problemen bij gekomen. Bepaalde objecten, bomen, palen, deuren, zijn ineens paarsig tot je dichtbij komt. 1 huisje leek haast wel graffiti.
Misschien ook eens proberen de game (video) settings te resetten.
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 03-12-2024 21:32 ]
Kreeg de shaders niet zo snel gevonden, reboot loste het echter al weer op.HugoBoss1985 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:29:
[...]
Dan zou je de shader cache eens kunnen verwijderen/leegmaken en opnieuw laten cachen.
Misschien ook eens proberen de game (video) settings te resetten.
De sterkere mutant zijn wel sponsen hoor....had liever gezien dat je er dan nog wel ledematen af zou kunnen schieten ofzo. Nu is het soms gewoon magdumpen.
[ Voor 18% gewijzigd door A13X op 03-12-2024 23:32 ]
Awesome
Daar kwam ik inderdaad ook achterCompizfox schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:39:
[...]
spoiler:Het is inderdaad de bedoeling dat je gewoon doorloopt, want er is op dat moment ook een (scripted) emission waarvoor je moet vluchten naar de bunker in de Clear Sky base. Zelfs al zou je het kunnen winnen van die Chimera, je hebt er gewoon geen tijd voor
Je bent bekend met spoiler tags? Je weet wel, die zorgen voor dat zwarte blok zoals in je eerste quote...mike0001 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:23:
[...]
Uuh oke. Geen dank dan maar
Ik kom een moeilijk beest tegen als ik van punt A naar punt B loop.... Als dat al een spoiler is kunnen we beter niks meer inhoudelijks vragen in een topic
Awesome
Als je het op die manier had gemeld had ik er eigenlijk al geen probleem meer mee. Je benoemde specifiek een 'tweehoofdig beest', die ben ik zelf tot dus ver niet tegengekomen dus ik weet nu al dat ik iets kan verwachten op een gegeven moment. Dat vind ik jammer.mike0001 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:23:
[...]
Uuh oke. Geen dank dan maar
Ik kom een moeilijk beest tegen als ik van punt A naar punt B loop.... Als dat al een spoiler is kunnen we beter niks meer inhoudelijks vragen in een topic
Verder snap ik dat het lastig is om alles qua spoilers eruit te kunnen filteren
/f/image/wglHc4EZpS7LJ9kt1fPZDAYu.png?f=fotoalbum_large)
Jeez dat is een mooie vondst. Waarom kan je niet rennen?G_Dragon schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:27:
Ben vandaag afgeweken van de hoofd missies en op avontuur gegaan, daardoor vond ik bij een bunker deze nieuwe armor. Enige nadeel van deze is dat je niet kan rennen, dus weet nog niet of ik hem ga houden.
[Afbeelding]
Volgens mij is die sprint een upgrade op een exo.G_Dragon schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:27:
Ben vandaag afgeweken van de hoofd missies en op avontuur gegaan, daardoor vond ik bij een bunker deze nieuwe armor. Enige nadeel van deze is dat je niet kan rennen, dus weet nog niet of ik hem ga houden.
[Afbeelding]
Het zou kunnen dat dit niet bij elk exoskeleton zo is.
Dat was een beperking uit de oude games, omdat ze zo sterk zijn krijg je het nadeel dat je dus niet meer kan rennen.G_Dragon schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:27:
[Afbeelding]
Awesome
Dan is dat een no go voor mij. Je loopt zo ontzettend traag in het spel en de map is te groot dat rennen een absolute must is voor mijA13X schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:52:
[...]
Dat was een beperking uit de oude games, omdat ze zo sterk zijn krijg je het nadeel dat je dus niet meer kan rennen.
Je kunt er natuurlijk eerst nog mee langs een tech gaan om te kijken of er een sprint upgrade voor is. Ben zelf nog niet ver genoeg om te weten of dat is veranderd.uchiha tijntje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:55:
[...]
Dan is dat een no go voor mij. Je loopt zo ontzettend traag in het spel en de map is te groot dat rennen een absolute must is voor mij
Awesome
Ja denk dat er weinig anders op zat. Ik had net m'n hele rugzak vol met lootDingdong schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:46:
[...]
Even een andere save game laden en anders de missie helemaal opnieuw doen?
Dat is blijkbaar een upgrade die ik moest doen, kan nu wel rennen.uchiha tijntje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:45:
[...]
Jeez dat is een mooie vondst. Waarom kan je niet rennen?
Dat is dan ideaalG_Dragon schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:30:
[...]
Dat is blijkbaar een upgrade die ik moest doen, kan nu wel rennen.
Ik werd net beschoten, maar er ging bijna geen health van me af ... What the..
En ik kan nu tot 100kg dragen

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 04-12-2024 17:35 ]
Tip in spoilertags welkom 😇G_Dragon schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:30:
[...]
Dat is blijkbaar een upgrade die ik moest doen, kan nu wel rennen.
Exo's zijn OPG_Dragon schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:34:
[...]
Ik werd net beschoten, maar er ging bijna geen health van me af ... What the..
En ik kan nu tot 100kg dragen
Ik heb geen foto gemaakt van de locatie waar ik hem heb gevonden, ik was een beetje over de map aan het lopen (ben bijna de hele map overgelopen in een paar uur). Maar toen ik ging Googlen over het feit waarom ik niet kon rennen met deze Diamond Exoskeleton, kwam ik er wel achter dat Tiktok, Youtube en andere website's vol staan met manieren om dit armor vroeg in het spel te krijgen. Maar van exploits ben ik zeker geen fan, vind de manier waarop ik hem vond veel mooier.
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.