Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Bedankt, er is dus al een patch geweest. Zo kan het ookCompizfox schreef op zondag 22 december 2024 @ 00:14:
[...]
Sindsdien is de game al gepatched en zijn veel enemies (waaronder Bloodsuckers) een stuk minder tanky.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Ja, er is aardig wat gepatcht al. En dan niet enkel bugs, wel grotendeels uiteraard maar er zijn ook andere veranderingen aangebracht. Zo zijn nu de markeringen op de kaart voor stashes weer paars zoals in vorige games, zo zie je bij het vergelijken van wapens naar welk wapen je wisselt als je shift gebruikt. Vooralsnog hele kleine zaken maar wel fijn dat ze daar ook al naar kijken en niet alleen de bugs.DutchManticore schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:38:
[...]
Bedankt, er is dus al een patch geweest. Zo kan het ook
Even verdergaand op A-Life, dit is een grote verandering na de patches. Er is veel meer leven en zo hoor je nu bijvoorbeeld ook schoten in de verte van NPCs waar dit voorheen in mijn speelbeleving nul was. Overdag is het wel even wennen omdat het voor je gevoel best veel activiteit is in 1 keer, maar wel een stuk leuker. Nu zie ik ook andere mutanten zoals honden en fleshiesen niet alleen bloodsuckers op de scripted locaties.
Dus ja, veel veranderingen/ verbeteringen met de patches. Het enige wat ik eigenlijk mis zijn de faction wars zoals het in CS zit, dat je echt een faction kon kiezen en die overheersend maken. Maargoed, drimen mag..
[...]
Ja, er is aardig wat gepatcht al. En dan niet enkel bugs, wel grotendeels uiteraard maar er zijn ook andere veranderingen aangebracht. Zo zijn nu de markeringen op de kaart voor stashes weer paars zoals in vorige games, zo zie je bij het vergelijken van wapens naar welk wapen je wisselt als je shift gebruikt. Vooralsnog hele kleine zaken maar wel fijn dat ze daar ook al naar kijken en niet alleen de bugs.
Even verdergaand op A-Life, dit is een grote verandering na de patches. Er is veel meer leven en zo hoor je nu bijvoorbeeld ook schoten in de verte van NPCs waar dit voorheen in mijn speelbeleving nul was. Overdag is het wel even wennen omdat het voor je gevoel best veel activiteit is in 1 keer, maar wel een stuk leuker. Nu zie ik ook andere mutanten zoals honden en fleshiesen niet alleen bloodsuckers op de scripted locaties.
Dus ja, veel veranderingen/ verbeteringen met de patches. Het enige wat ik eigenlijk mis zijn de faction wars zoals het in CS zit, dat je echt een faction kon kiezen en die overheersend maken. Maargoed, drimen mag..
[/quote
Ik ga zo eens even wat uurtjes van de zondag wijten aan het ontdekken van de verbeteringen.
Had al gehoopt dat een beetje rijpen goed zou doen
Je zegt zelf in jee eerdere post:DutchManticore schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:37:
[...]
Even serieus. Jij denkt dat de oplossing hier is "schiet raak in plaats van mis"?
Dat ik willekeurig in de rondte sta te sprayen om vervolgens de moeite te nemen om een post hier te plaatsen met een vraag om hulp waarom enemies zo spungy zijn?
Kommop zeg
Ik heb nooit problemen gehad met de bloodsuckers in deze game, vond ze in CoP vervelender omdat je ze daar alleen kon raken als ze zichtbaar waren.Heb geloof ik 4 of 5 magazijnen leeg moeten sprayen om er een te killen en direct daarna spawnde er nog een. Toen oog rollend ge-alt-F4d.
Gewoon vol op ze kop mikken en met een paar schoten is het afgelopen, dat was ook zo voor de Patch, kijk maar filmpjes terug van toen de game net uitwas op Youtube over hoe je ze met een Shotgun als de M840 Cracker met 1 magazijn (8 shells buckshot) uitschakelt, maar met een SPSA-14 of nog beter de Saiga D-12 gaat het nog beter omdat die veel sneller achter elkaar kunnen schieten.
En meestal zijn ze met zijn 2en of 3tjes, er spawned er niet gelijk weer eentje er zijn er gewoon 2 of meer.
Ik blijf dus bij mijn punt van beter mikken en misschien sneller achter elkaar schieten, maar gelijk Alt F4 doen omdat je een moeilijke tegenstander tegen komt (die jij moeilijk vind, wacht maar tot je een Burer, Controller of nog veel erger, Chimera of Pseudogiant tegen komt als je dacht dat een Bloodsucker moeilijk was)
Ik heb niks gemerkt dat de Bloodsuckers gepatched zijn en makkelijker of moeilijker te doden zijn, wel bvb Burers, die kan je niet meer ff snel neersteken met een mes (enigste wapen wat hij niet uit je handen kan trekken en tegen je kan gebruiken) wat in het begin wel gewoon kon, en je moet nu dus wel met een gun of granaat aan de gang om hem te doden.
Wat ook jammer is dat ze het gat hebben gedicht waardoor je niet meer vroegtijdig naar Pripyat kan, ook werken cheats niet meer voor onbeperkt rennen, of onbeperkt geld verdienen met de verkoop en dan cancelen van verkoop van munitie.
Ik weet niet of ze het truukje ook hebben gepatched waardoor je het beste armor (Diamond Exoskeleton) van de game al zeer vroeg te pakken kon krijgen.
Bloodsuckers zijn aardig generfed in patch 1.0.1. Daarvoor kostte het aanzienlijk meer om ze neer te halen.WhiteSnake76 schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:22:
[...]
Gewoon vol op ze kop mikken en met een paar schoten is het afgelopen, dat was ook zo voor de Patch, kijk maar filmpjes terug van toen de game net uitwas op Youtube over hoe je ze met een Shotgun als de M840 Cracker met 1 magazijn (8 shells buckshot) uitschakelt, maar met een SPSA-14 of nog beter de Saiga D-12 gaat het nog beter omdat die veel sneller achter elkaar kunnen schieten.
En meestal zijn ze met zijn 2en of 3tjes, er spawned er niet gelijk weer eentje er zijn er gewoon 2 of meer.
Ik blijf dus bij mijn punt van beter mikken en misschien sneller achter elkaar schieten, maar gelijk Alt F4 doen omdat je een moeilijke tegenstander tegen komt (die jij moeilijk vind, wacht maar tot je een Burer, Controller of nog veel erger, Chimera of Pseudogiant tegen komt als je dacht dat een Bloodsucker moeilijk was)
Ik heb niks gemerkt dat de Bloodsuckers gepatched zijn en makkelijker of moeilijker te doden zijn, wel bvb Burers, die kan je niet meer ff snel neersteken met een mes (enigste wapen wat hij niet uit je handen kan trekken en tegen je kan gebruiken) wat in het begin wel gewoon kon, en je moet nu dus wel met een gun of granaat aan de gang om hem te doden.
Het mes is trouwens niet het enige wapen dat de Burer niet uit je handen kan trekken; dat kan die ook niet met Skif's pistol, want dat is een quest item
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Over "A-life" spawns, despawns (online/offline).
[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-12-2024 13:56 ]
https://www.google.com/se...&chrome_dse_attribution=1WhiteSnake76 schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:22:
[...]
Je zegt zelf in jee eerdere post:
[...]
Ik heb nooit problemen gehad met de bloodsuckers in deze game, vond ze in CoP vervelender omdat je ze daar alleen kon raken als ze zichtbaar waren.
Wat ook jammer is dat ze het gat hebben gedicht waardoor je niet meer vroegtijdig naar Pripyat kan, ook werken cheats niet meer voor onbeperkt rennen, of onbeperkt geld verdienen met de verkoop en dan cancelen van verkoop van munitie.
Ik weet niet of ze het truukje ook hebben gepatched waardoor je het beste armor (Diamond Exoskeleton) van de game al zeer vroeg te pakken kon krijgen.
Ik heb er inmiddels al 140 uur inzitten
Ook de side missions zijn leuk om te doen, of gewoon een beetje rondstruinen is ook leuk.
Weet iemand wanneer ray tracing geactiveerd wordt? Google kan mij niet helpen, alleen dat het in de toekomst geactiveerd wordt. Het is een adembenemende prachtige game👌alleen de reflecties en licht is niet altijd even mooi. Ik weet dat er mods voor zijn, maar ik ben niet van de mods.
Dat van Skif zijn Pistool dacht ik ook maar heb ik nooit getest.Compizfox schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:37:
[...]
Bloodsuckers zijn aardig generfed in patch 1.0.1. Daarvoor kostte het aanzienlijk meer om ze neer te halen.
Het mes is trouwens niet het enige wapen dat de Burer niet uit je handen kan trekken; dat kan die ook niet met Skif's pistol, want dat is een quest item
En 1.0.1 kwam zo snel uit dat ik amper tijd had om ongepatched te spelen, was binnen paar uurtjes al uit.
Weet alleen dat toen ik een Bloodsucker tegen kwam ik best gestrest raakte omdat ik ze herinerde uit de andere games, maar ik hem tot mijn verbazing zo neer had met een paar schoten van dichtbij met de shotgun (M840 Cracker), gelukig kan je ze nu wel raken als ze gecloaked zijn.
@DutchManticore als je kijkt naar de resultaten gaat het merendeel over oudere Stalker games.
Tip: klim ergens op, ren ergens omheen, mutanten kunnen ook een trap op, maar dan kunnen ze maar van 1 kant aanvallen.
Chimera's en Pseudogiant's moet je wel wat hoger voor, of in een deur opening vluchten.
Ik vind dat die 2 wel heel erg veel kunnen hebben in vergelijking tot de eerdere games en bijna niet kapot zijn te krijgen, die hadden ze van mij wel flink wat health piont minder mogen geven.
Burer en Controler probeer ik dichter bij te komen en met de shotgun te grazen te nemen.
Controler is heel kwetsbaar als je er dicht bij bent.
Een Burer kan rondslingerende wapens gebruiken ook al zijn ze leeg of kapot,
dat mogen ze van mij ook aanpassen, en nu je hem niet meer met een mes kunt doden en hij met pistool schoten niet zo snel neer zal gaan is dat nog irritanter.
Nu A-life een beetje redelijk werkt zie je soms in de verte al vijanden en kun je ze ontlopen, maar een paar blikken energiedrank werkt ook goed om weg te rennen mocht je toch worden gezien.
Patch 1.0.1 kwam 29 november uit, 9 dagen na release.WhiteSnake76 schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:29:
[...]
En 1.0.1 kwam zo snel uit dat ik amper tijd had om ongepatched te spelen, was binnen paar uurtjes al uit.
Sorry je teleur te moeten stellen, maar Ray Tracing zit er gewoon standaard al in, alleen niet Nvidia RTX Ray Tracing, maar Lumen wat ook goed draait op een AMD kaartje, je kan het volgens mij ook niet uit schakelenDannyyy schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:40:
Ik speel nog steeds naar alle tevredenheid S.T.A.L.K.E.R. 2
Ik heb er inmiddels al 140 uur inzitten![]()
Ook de side missions zijn leuk om te doen, of gewoon een beetje rondstruinen is ook leuk.
Weet iemand wanneer ray tracing geactiveerd wordt? Google kan mij niet helpen, alleen dat het in de toekomst geactiveerd wordt. Het is een adembenemende prachtige game👌alleen de reflecties en licht is niet altijd even mooi. Ik weet dat er mods voor zijn, maar ik ben niet van de mods.
Dacht dat ik de eerste dag al een patch had, maar dan schoot ik ze dus ook al voor de Patch zo neerCompizfox schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:33:
[...]
Patch 1.0.1 kwam 29 november uit, 9 dagen na release.
Patch 1.0.1 kwam trouwens de 28ste uit, maar dat doet er niet toe.
Denk dat mensen die veel SoC, CS, CoP en Anomaly hebben gespeeld niet zo veel moeite er mee hebben dat je flink moet shieten om de gemiddelde Mutant neer te krijgen.
[ Voor 29% gewijzigd door WhiteSnake76 op 22-12-2024 18:41 ]
Snorks zijn pas irritant, snel, springen hoog en kunnen best wat hebben voor ze neergaan.WhiteSnake76 schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:29:
[...]
Dat van Skif zijn Pistool dacht ik ook maar heb ik nooit getest.
Weet alleen dat toen ik een Bloodsucker tegen kwam ik best gestrest raakte omdat ik ze herinerde uit de andere games, maar ik hem tot mijn verbazing zo neer had met een paar schoten van dichtbij met de shotgun (M840 Cracker), gelukig kan je ze nu wel raken als ze gecloaked zijn.
@DutchManticore als je kijkt naar de resultaten gaat het merendeel over oudere Stalker games.
Tip: klim ergens op, ren ergens omheen, mutanten kunnen ook een trap op, maar dan kunnen ze maar van 1 kant aanvallen.
Chimera's en Pseudogiant's moet je wel wat hoger voor, of in een deur opening vluchten.
Ik vind dat die 2 wel heel erg veel kunnen hebben in vergelijking tot de eerdere games en bijna niet kapot zijn te krijgen, die hadden ze van mij wel flink wat health piont minder mogen geven.
Burer en Controler probeer ik dichter bij te komen en met de shotgun te grazen te nemen.
Controler is heel kwetsbaar als je er dicht bij bent.
Een Burer kan rondslingerende wapens gebruiken ook al zijn ze leeg of kapot,
dat mogen ze van mij ook aanpassen, en nu je hem niet meer met een mes kunt doden en hij met pistool schoten niet zo snel neer zal gaan is dat nog irritanter.
Nu A-life een beetje redelijk werkt zie je soms in de verte al vijanden en kun je ze ontlopen, maar een paar blikken energiedrank werkt ook goed om weg te rennen mocht je toch worden gezien.
Overigens gisteren weer kunnen spelen. In eerste instantie weer crashes op de shaders, maar toen ik in GOG en rollback deed en toevallig starte terwijl die rollback draaide startte hij normaal op. Dik uur gespeeld en daarna zag ik dat de rollback op pauze stond.
Awesome
Ik had duidelijker moeten zijn, ik bedoelde inderdaad Nvidia rtx ray tracing. Geweldig dat lumen erin zit voor AMD gebruikers of voor mensen met een mid/low-end Nvidia GPU, wel jammer voor de mensen die een high-end Nvidia GPU hebben.WhiteSnake76 schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:34:
[...]
Sorry je teleur te moeten stellen, maar Ray Tracing zit er gewoon standaard al in, alleen niet Nvidia RTX Ray Tracing, maar Lumen wat ook goed draait op een AMD kaartje, je kan het volgens mij ook niet uit schakelen
Maar bedankt voor je reactie, nu weet ik, dat ik niet meer hoef te hopen voor hardware ray tracing.
Dat ik hier overheen heb gelezen is me een raadsel.
Klaarblijkelijk is er nog hoop.
"That's great for making ray tracing more inclusive but, as you'll soon see, it comes at a cost. At the moment, developer GSC Game World is just focusing on optimising the software Lumen pipeline as much as possible, but it may release an option to use hardware Lumen (for AMD Radeon RX 6000/7000-series, Intel Arc, and Nvidia GeForce RTX graphics cards only) at some point in the future."
[ Voor 26% gewijzigd door Dannyyy op 22-12-2024 19:31 ]
Snorks zijn best vervelend inderdaad, en ik heb de indruk dat ze na patch 1.1 lastiger zijn geworden.A13X schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:08:
[...]
Snorks zijn pas irritant, snel, springen hoog en kunnen best wat hebben voor ze neergaan.
Overigens gisteren weer kunnen spelen. In eerste instantie weer crashes op de shaders, maar toen ik in GOG en rollback deed en toevallig starte terwijl die rollback draaide startte hij normaal op. Dik uur gespeeld en daarna zag ik dat de rollback op pauze stond.
Dat zou mooi zijn als ze Lumen op de Videokaart kunnen laten draaien, nu draait het op de CPU (software)Dannyyy schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:21:
[...]
Ik had duidelijker moeten zijn, ik bedoelde inderdaad Nvidia rtx ray tracing. Geweldig dat lumen erin zit voor AMD gebruikers of voor mensen met een mid/low-end Nvidia GPU, wel jammer voor de mensen die een high-end Nvidia GPU hebben.
Maar bedankt voor je reactie, nu weet ik, dat ik niet meer hoef te hopen voor hardware ray tracing.
Dat ik hier overheen heb gelezen is me een raadsel.
Klaarblijkelijk is er nog hoop.
"That's great for making ray tracing more inclusive but, as you'll soon see, it comes at a cost. At the moment, developer GSC Game World is just focusing on optimising the software Lumen pipeline as much as possible, but it may release an option to use hardware Lumen (for AMD Radeon RX 6000/7000-series, Intel Arc, and Nvidia GeForce RTX graphics cards only) at some point in the future."
RTX gaan ze niet doen, want dan moeten ze volgens mij de hele game opnieuw maken.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Je kunt het beste Armor Piercing en Expanding munitie zo veel mogelijk hebben in Pripyat.uchiha tijntje schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:56:
Na een paar weekjes niet gespeeld te hebben heb ik de game vanavond weer eens opgestart. En meteen weer vier uur zoet geweest. Het is een apart spel wat dat betreft. Ik start hem niet snel op maar als ik hem opstart ben ik wel weer hooked. De wereld is na die patches toch wel een stukje levendiger. Helaas is dat niet goed voor mijn ammo, want moet nu echt goed opletten dat ik niet al teveel ammo van mijn goede wapens verspil.
In Pripyat zijn zo ver ik ben tegen gekomen alle menselijke vijanden uitgerust met kogelwerende uitrusting, Armor Piercing gaat je dan echt helpen.
Er zijn ook wat meer Mutants, die haal je juist weer goed neer met Expanding munitie.
Ik denk dat het een goede keuze is om je wapens uit rusten met Armor Piercing en je Shotguns met Expanding, omdat een Shotgun in mijn ogen het meest effectief is tegen mutants.
Zover ben ik nog nietWhiteSnake76 schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:05:
[...]
Je kunt het beste Armor Piercing en Expanding munitie zo veel mogelijk hebben in Pripyat.
In Pripyat zijn zo ver ik ben tegen gekomen alle menselijke vijanden uitgerust met kogelwerende uitrusting, Armor Piercing gaat je dan echt helpen.
Er zijn ook wat meer Mutants, die haal je juist weer goed neer met Expanding munitie.
Ik denk dat het een goede keuze is om je wapens uit rusten met Armor Piercing en je Shotguns met Expanding, omdat een Shotgun in mijn ogen het meest effectief is tegen mutants.
Helemaal mee eens, en het komt vooral doordat de mensen goed te headshotten zijn en je bij de meeste mutants al blij bent als je ze überhaupt raaktWhiteSnake76 schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:05:
[...]
Je kunt het beste Armor Piercing en Expanding munitie zo veel mogelijk hebben in Pripyat.
Shotgun heeft bijna maximale damage, helemaal met een Expanding Shell, dus in plaats van 100 kogels van bvb een automatisch wapen, heb je het zelfde effect met 20 shotgun shells.Patriot schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:13:
[...]
Helemaal mee eens, en het komt vooral doordat de mensen goed te headshotten zijn en je bij de meeste mutants al blij bent als je ze überhaupt raakt
Maar met een automatisch wapen met Armor Piercing Ammo is vaak 1 of 2 kogels genoeg op het hoofd van NPC op redelijke afstand, terwijl een Shotgun misschien helemaal niets meer doet op die afstand.
Expanding Shotgun Shells doen veel meer schade op een kortere afstand, dus voor grote Mutants dicht bij gebruik ik die, op een grotere afstand pak ik gewoon de Sniper, of het nou een NPC is, of een Mutant.
Maar aangezien je de grotere Mutants toch niet in 1 keer neer krijgt met welk wapen dan ook, switch ik snel naar een Shotgun, en probeer ik ergens op te klimmen of een deur binnen te vluchten.
Grote deur houd natuurlijk niets tegen... dan komt hij ook gewoon naar binnen.
Dus mocht je daar nog niet zijn geweest zou ik zeggen probeer is de Pseudogiant te vinden tussen de Containers, klim op de Containers en lok hem in de richting van het gebouw, hopelijk scheelt dat heel wat munitie, lukt het niet om hem in de containers te door de beschietingen van de Bandits, zou ik de Pseudogiant voor later in de game bewaren en pas als je de halsband nodig hebt weer terug gaan, en hem righting het gebouw lokken, enigste wat je dan moet doen is de Bandit boven achter het raam snipen, en hopen dat de Pseudogiant binnen blijft en bijna iedereen vermoord, niet allemaal, want Bandits zijn een stuk makkelijker te doden dan een Pseudogiant.
Echter heb ik 0 lol tot nu toe want ik ga telkens dood. Ik heb 10 kogels en ik kan geen enkele side quest of encounter overleven. Iedere keer weer komen er 10 honden of ratten aanrennen die allen minimaal 3 kogels nodig hebben. Een banditcamp krijg ik ook niet gecleared met 10 kogels. Ik zit nu op zo'n 40 deaths en de lol gaat er een beetje vanaf. Iemand tips?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Iets meer info over waar je bent in de game is handig maar een paar tips.Frez schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:25:
Iemand misschien wat tips voor mij? Ik wil de game zo graag leuk vinden en de wereld verder verkennen.
Echter heb ik 0 lol tot nu toe want ik ga telkens dood. Ik heb 10 kogels en ik kan geen enkele side quest of encounter overleven. Iedere keer weer komen er 10 honden of ratten aanrennen die allen minimaal 3 kogels nodig hebben. Een banditcamp krijg ik ook niet gecleared met 10 kogels. Ik zit nu op zo'n 40 deaths en de lol gaat er een beetje vanaf. Iemand tips?
Loot alles en unload alle wapens die je vindt.
Je hoeft niet elk gevecht aan te gaan, zeker mutants wat je alleen voorraad kost vermijden als dat kan.
Speel tactisch het is geen online shooter, vrij vroeg vind je al een silencer gebruik die.
Headshot schelen veel ammo
Verder is het mogelijk dat A-life aardig los gaat bij jou, dan even een mod of wachten op een patch.
Zou zeker op stalker difficulty niet snel door je ammo hoeven gaan. Ik heb op dit moment, 45 uur in duizenden kogels.
Awesome
Het is inderdaad een stuk zwaarder geworden. Wat helpt is even terug lopen en proberen te wachten op een faction die mee gaat vechten. Ik ga nu ook achterelkaar dood ;-(Frez schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:25:
Iemand misschien wat tips voor mij? Ik wil de game zo graag leuk vinden en de wereld verder verkennen.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Hoe volg je het verhaal nog dan? Ik heb al moeite met het verhaal volgens als ik achter elkaar door speel.uchiha tijntje schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:56:
Na een paar weekjes niet gespeeld te hebben heb ik de game vanavond weer eens opgestart. En meteen weer vier uur zoet geweest. Het is een apart spel wat dat betreft. Ik start hem niet snel op maar als ik hem opstart ben ik wel weer hooked. De wereld is na die patches toch wel een stukje levendiger. Helaas is dat niet goed voor mijn ammo, want moet nu echt goed opletten dat ik niet al teveel ammo van mijn goede wapens verspil.
11,47GB op de pc
https://www.reddit.com/r/stalker/s/yJmNx4vnsx
Eerste keer na de update starte hij niet, 2e keer krijg ik een melding dat ze voor nu de shader warmup overslaan en staat hij gelijk door. De echte fix word doorgeschoven naar volgend jaar.Gooooooooooood morning, the Zone!
We have prepared patch 1.1.3 for S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl that focuses on Main line story fix, some bugs, and crashes. This patch will be the last for the year 2024, and we will get back to you with the next patch in early 2025.
So, let’s see what the updates bring to the Zone:
Fixed an issue whencould disappear from thespoiler:during theEnerhetyk Palace of Culturespoiler:mission.The Road to the Foundation
Added temporary solution to avoid crash on shader compilation by skipping shaders warm up.
Fixed a few ACCESS VIOLATION ERROR crashes.
Fixed an issue when invert axis options could not be saved after restarting the game.
Fixed an issue when controls could be lost after shooting, reloading and then examining the artifact.
Edit, hij stelt dat niet in als de standaard, start hem net weer op en hij moet eerst crashen of afgesloten worden via taskmanager voor hij naar de nieuwe methode overschakelt.
[ Voor 97% gewijzigd door A13X op 23-12-2024 21:22 ]
Awesome
Thx voor de Headsup, maar hier is hij maar 7,4GB groot op de PC.A13X schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:59:
Update 1.1.3 is online!
11,47GB op de pc
https://www.reddit.com/r/stalker/s/yJmNx4vnsx
[...]
Eerste keer na de update starte hij niet, 2e keer krijg ik een melding dat ze voor nu de shader warmup overslaan en staat hij gelijk door. De echte fix word doorgeschoven naar volgend jaar.
Straks maar uitproberen
Verhaal? Daar geef ik bijzonder weinig om in games zoals ditbojaaper schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:28:
[...]
Hoe volg je het verhaal nog dan? Ik heb al moeite met het verhaal volgens als ik achter elkaar door speel.
Tot nu toe gaat het zover ik weet over een scanner en een emitter en een hoop bad guys
Er zijn verschillende groepen die verschillende dingen willen met de Zone, de een wil hem vernietigen, de ander wil dat alles zo blijft, weer een ander wil hem misbruiken voor macht, en een ander denkt dat het een paradijs op aarde kan creëren, en aan jou de keuze om welke groep jij steunt, de 2 keer dat je de game speelt kun je kijken wat er gebeurt als je de tegen overgestelde keuzes maakt, dan word het weer heel anders.uchiha tijntje schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:55:
[...]
Verhaal? Daar geef ik bijzonder weinig om in games zoals ditVoor verhalen heb ik andere media, zoals series en films.
Tot nu toe gaat het zover ik weet over een scanner en een emitter en een hoop bad guys
Wat ik overigens wel mis, en misschien mis ik gewoon een setting, is dat Russische/Oekrainsche teksten vertaald worden als je er naar kijkt.
In Atomic Heart gebeurde dat wel als je dichtbij genoeg was en er naar keek.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat mis ik ook, sommige zijn waarschuwingen, hints of grapjes, of een combinatie er van van, dus jammer dat ze niet vertaalt worden door middel van ondertiteling.Player1S schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:26:
Wat ik overigens wel mis, en misschien mis ik gewoon een setting, is dat Russische/Oekrainsche teksten vertaald worden als je er naar kijkt.
In Atomic Heart gebeurde dat wel als je dichtbij genoeg was en er naar keek.

Kwam in anomaly terecht en werd de ruimte in gelanceerd, liep ook gelijk vast.
Awesome
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Wacht maar tot je een roedel honden in twisters kunt lokken! Alleen al het jankenFanta schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:51:
Van de week ook weer even gespeeld. Onderweg werd ik in de buurt van een anomaly aangevallen door 2 bandits. Het lukte me om 1 van de 2 in de anomaly te lokken, wat een fantastisch gezicht was dat. De bandit werd opgetild, begon eerst alle kanten op te draaien om vervolgens uit elkaar te spatten. Best spectaculair. Helaas viel er niets meer te looten..
[ Voor 96% gewijzigd door utbone op 24-12-2024 13:52 . Reden: Dubbel ]
Het verbergen door mutants zodra je ergens op klimt moet eruit!
Wat is dat emmersie brekend zeg een blinde hond die achter een kratje gaat staan omdat je zelf op een kratje klimt. Terwijl die zelfde bloody hond wel een deur kan openen
Waarom springt hij ook niet op dat krat waarop jij staat? Hoe weet hij dat ik op een krat sta? Ze zijn immers blind, het is een agressieve hond die heb ik nog nooit dekking zien zoeken in die setting.
En dat is er 1 van waarbij het knullig uitgevoerd is, vooral ook dat ze achter die dekking blijven staan en er achteruit komen als je de grond raakt ook al kunnen ze dat niet zien omdat ze achter een gebouw zitten.
Ik snap wat ze ermee proberen op te lossen, maar dit is niet de manier.
Awesome
Dat is een beetje irritant, maar ik vlucht vaak niet voor honden, alleen die Psy Dogs vlucht ik voor ergens op, en dan kijk ik of ik eer eentje zie die zich een beetje verschuild en zich steeds zit te krabben, en schiet ik die kapot.A13X schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:51:
Hot take:
Het verbergen door mutants zodra je ergens op klimt moet eruit!
Wat is dat emmersie brekend zeg een blinde hond die achter een kratje gaat staan omdat je zelf op een kratje klimt. Terwijl die zelfde bloody hond wel een deur kan openen![]()
Waarom springt hij ook niet op dat krat waarop jij staat? Hoe weet hij dat ik op een krat sta? Ze zijn immers blind, het is een agressieve hond die heb ik nog nooit dekking zien zoeken in die setting.
En dat is er 1 van waarbij het knullig uitgevoerd is, vooral ook dat ze achter die dekking blijven staan en er achteruit komen als je de grond raakt ook al kunnen ze dat niet zien omdat ze achter een gebouw zitten.
Ik snap wat ze ermee proberen op te lossen, maar dit is niet de manier.
Kreeg gisteren een wapen en daar zit een Night Vision Scope op, net zo als dat je soms tegenstanders tegen komt met NV Goggles op hun helm, dus denk dat ze wel Night Vision in de game wouden doen, maar door tijd gebrek het weg hebben gelaten.
Jammer, het zou sommige missies een stuk makelijker maken omdat vijanden wel op je lamp reageren, er is bvb een missie waarbij je ongezien uit een ondergrondse basis moet ontsnappen (missie optie) maar dat lukt nooit omdat je wel je lamp nodig hebt en ze dat gelijk zien, dat is nog een aanwijzing voor mij dat er wel Night Vision geplanned was, maar uiteindelijk niet door is gegaan. (hoop dat ze het later nog toevoegen)
Wat ook heel irritant is, is dat sinds de laatste Patch het weer vast lijkt te zitten (gelukkig ook geen emissies) en dat als je een vijand ergens net hebt gedood, er binnen no time weer een ander voor in de plaats spawned, ben nu een gebouw aan het doorzoeken en heb al 3 keer een Controller in de zelfde hal dood geschoten.
[ Voor 12% gewijzigd door WhiteSnake76 op 24-12-2024 15:24 ]
Ik had nog mooie momenten mee gemaakt. Ik was met een side missie bezig en het word in eens erg spannend als er een emission aan komt. Hier een stukje game play daar van.
[ Voor 10% gewijzigd door Demonslayer op 24-12-2024 15:58 ]
Rostok is nu echt naar binnen, je handeltje doen en weer weg wezen (eventueel via de guide), als je te lang blijft loopt je geheugen vol en crashed de boel, had gehoopt dat ze dat ook hadden gefixt in 1.1.3, maar niet dus.
Nu kan ik de game dus niet meer starten, hij probeert de Shaders te Compilen maar faalt, komt dan met de pop-up dat het niet is gelukt en dat hij verder gaat zonder de Shaders te Compilen, maar op het scherm waar hij zegt: "press any key to continue" doet hij helemaal niks... als ik hem nog een keer start komt vaak gelijk de pop-up en doet hij exact het zelfde, kan klikken wat ik wil maar er gebeurt niks.
Ik zou zeggen, pc uit en van familie genieten!WhiteSnake76 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:55:
Ik ben met de kerstdagen bij mijn Moeder, en in tegenstelling tot mijn PC thuis heeft deze dus wel problemen.
Nu kan ik de game dus niet meer starten, hij probeert de Shaders te Compilen maar faalt, komt dan met de pop-up dat het niet is gelukt en dat hij verder gaat zonder de Shaders te Compilen, maar op het scherm waar hij zegt: "press any key to continue" doet hij helemaal niks... als ik hem nog een keer start komt vaak gelijk de pop-up en doet hij exact het zelfde, kan klikken wat ik wil maar er gebeurt niks.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er zou een piepje moeten zijn als het een anomaly is, maar ik loop er wel steeds automatish omheen.Player1S schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:17:
Ik kan trouwens niet de enige zijn die gelijk als een gek schroeven loopt te gooien bij elk groepje bladeren wat rond zweeft
De anomaly heeft er een geel/groen wolkje in draaien. Meestal ren ik gewoon als een kip zonder kop tot het ineens hard pieptPlayer1S schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:17:
Ik kan trouwens niet de enige zijn die gelijk als een gek schroeven loopt te gooien bij elk groepje bladeren wat rond zweeft
Tref mezelf alleen nog wel eens in zo'n glas anomaly
Awesome
Update 1.1.3 is echt een snelle pleister geweest.WhiteSnake76 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:49:
Deze PC blijft problemen geven met de game, Compiling Shaders lukt niet, maar als ik het pop-upje krijg en weg klik, dan kan ik daarna niet "Continue" klikken, hij reageert nergens op, lukt het me wel om de game in te komen zonder Compilde Shaders dan Stottert de game (logisch, want hij gaat de Shaders maken op het moment dat hij ze dan nodig heeft) en crashed de game heel snel in Pripyat.
Awesome
Kunnen ze beter terug draaien maar gaan ze natuurlijk niet meer doen tot na de feestdagen en pas in het nieuwe jaar.A13X schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:11:
[...]
Update 1.1.3 is echt een snelle pleister geweest.
Ben ik niet helemaal met je eens. Op 1.1 - 1.1.2 kreeg ik hem amper nog gestart, liep vast op de shaders. Met 1.1.3 krijg ik hem gestart en ik heb geen gestotter in het begin. Zou zelfs graag zien dat ze het vooraf cachen van de shaders instelbaar in de opties maken.Demonslayer schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:07:
[...]
Kunnen ze beter terug draaien maar gaan ze natuurlijk niet meer doen tot na de feestdagen en pas in het nieuwe jaar.
Maar heb nu wel meer bugs dan daarvoor, ik mis de autowalk van Fallout. Maar sindsdien krijg ik hem als bug, dan blijf ik lopen ondanks dat ik niks doe. Paar keer wat richtingen oplopen en hij stopt er weer mee.
Awesome
Ik vind 1.1.3 een ramp, en zou hem heel graag verwijderen als dat kon dus ben het wel met @Demonslayer eens, met 1.1.2 had ik veel minder problemen.A13X schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:35:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Op 1.1 - 1.1.2 kreeg ik hem amper nog gestart, liep vast op de shaders. Met 1.1.3 krijg ik hem gestart en ik heb geen gestotter in het begin. Zou zelfs graag zien dat ze het vooraf cachen van de shaders instelbaar in de opties maken.
Maar heb nu wel meer bugs dan daarvoor, ik mis de autowalk van Fallout. Maar sindsdien krijg ik hem als bug, dan blijf ik lopen ondanks dat ik niks doe. Paar keer wat richtingen oplopen en hij stopt er weer mee.
Compiling Shaders heb ik juist liever van te voren, en niet terwijl de game draait, als hij al een Shader Cache heeft is er niet zo veel aan de hand, maar als mensen luisteren naar het advies van de Shader Cache legen, betekent het dat de game pas Shaders gaat aanmaken op het moment dat het nodig is, wat Stutter en Frametimes verhoogt, en zelfs in gedeeltes met veel schaduwen kan zorgen dat de game freezed of crashed.
Met GOG kan je gewoon een rollback doen? Is dat in Steam geen optie?WhiteSnake76 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:25:
[...]
Ik vind 1.1.3 een ramp, en zou hem heel graag verwijderen als dat kon dus ben het wel met @Demonslayer eens, met 1.1.2 had ik veel minder problemen.
Compiling Shaders heb ik juist liever van te voren, en niet terwijl de game draait, als hij al een Shader Cache heeft is er niet zo veel aan de hand, maar als mensen luisteren naar het advies van de Shader Cache legen, betekent het dat de game pas Shaders gaat aanmaken op het moment dat het nodig is, wat Stutter en Frametimes verhoogt, en zelfs in gedeeltes met veel schaduwen kan zorgen dat de game freezed of crashed.
Awesome
De PC bij mijn Moeder draait juist veel slechter met 1.1.3, Compiling Shaders loopt vast en de game Crashed binnen een paar minuten in Pripyat.
Even gegoogled en zou moeten kunnen?WhiteSnake76 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:33:
@A13X niet zo ver ik weet, maar op de PC thuis draait hij wel beter na 1.1.3, tenminste Compiling Shaders gaat daar sneller.
De PC bij mijn Moeder draait juist veel slechter met 1.1.3, Compiling Shaders loopt vast en de game Crashed binnen een paar minuten in Pripyat.
you can always revert to old versions on Steam by right clicking the game, going into properties, then betas and then selecting your preferred version
Awesome
Waar ik me echt heel erg aan erger is dat als hij blijft hangen met Compiling Shaders, is dat ik de game niet kan sluiten, niet kan Alt + Tab en naar een ander venster gaan om hem bvb via Taakbeheer of Steam te sluiten, enigste optie die ik heb is de computer geheel afsluiten via het Ctrl Alt Del venster, dat is het enigste wat nog voor het venster van de game kan komen.
Als ik daar taakbeheer start verdwijnt het ook naar de achtergrond, dus daar heb ik niks aan.
Edit: ik kom er zo juist achter dat mijn game files corrupt zijn, vermoedelijk omdat hij vast loopt en ik de PC helemaal moet opstarten, heb hem net gisteren nog opnieuw geinstalleerd omdat ik het idee had dat er wat mis was.
Hij is nu dingen opnieuw aan het downloaden en installeren na dat ik hem de game files via Steam liet controleren.
Edit: Helaas, het hielp ook niet.
[ Voor 24% gewijzigd door WhiteSnake76 op 26-12-2024 12:10 ]
Liep rond met scanner uit en keek even op mn mobiel. Was opeens dood, bleek ik van klif gevallen te zijn LOL.
Gelukkig echt letterlijk vlak daarvoor een autosave dus niks verloren gegaan
Alleen als er een specifieke branch voor bestaat. Je kan in Steam alleen "beta-branches" selecteren, niet zomaar elke versie.A13X schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:37:
you can always revert to old versions on Steam by right clicking the game, going into properties, then betas and then selecting your preferred version
[ Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 27-12-2024 15:37 ]
Daarna ben ik de rest van de mods één voor één gaan in- en uitschakelen. Zo kwam ik erachter dat twee mods een conflict veroorzaakten, waardoor geen enkele mod die de dagen langer maakt werkte:
- Marathon mod Increased Stamina etc.
- Reduced Repair Cost
Deze twee mods heb ik nu uitgeschakeld, en alles werkt weer naar behoren. Daarnaast heb ik ook de Optimized Tweaks S.2-mod eruit gegooid, omdat deze niet meer nodig is na alle patches en updates.
Ik moet straks nog wel even op zoek naar een andere Reduced Repair Cost-mod.
Waar vinden jullie trouwens blue-prints? Ik heb er denk ik in het hele spel nog maar 2 of 3 gevonden/gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door bojaaper op 27-12-2024 17:53 ]
Goed verhaal, lekker zinvol ook. Vooral omdat je het spel niet hebt en dus afgaat op wat er gezegd wordt. Je post draagt dus helemaal niets bij aan dit forum.P-Rock schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:37:
Ik heb zo'n vermoeden dat STALKER 2 meer patches gaat krijgen dan Clear Sky. Ik ben blij dat ik heb gewacht. Ik koop het spel wel wanneer deze eind 2025 in de sale zit en hopelijk alle game breaking bugs zijn opgelost. Dat gaat - gezien de voorgaande games - zeker nog een jaar duren...

Hij is ergens anders. Zoek ff op reddit.Demonslayer schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:10:
Ik ben een new game begonnen maar nu heb ik dus de Sawmill bug dat je niet Scar kan praten want die is er niet. ‘back to the slag heap’ missie.
Ik hoef het spel niet te hebben om te weten dat het na 3 patches nog steeds grote problemen heeft. Stop met goedpraten van alle bugs alsof dit de normaalste zaak is.mike0001 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:36:
[...]
Goed verhaal, lekker zinvol ook. Vooral omdat je het spel niet hebt en dus afgaat op wat er gezegd wordt. Je post draagt dus helemaal niets bij aan dit forum.
Dat is met een andere quest. Ik kan nu het spel niet meer voortzetten in ieder geval. Ook als ik de missie op nieuw start met een oude save loop ik tegen dezelfde gamebreaking bug aan.
En wat draagt zo'n soort sneer/reactie bij?mike0001 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:36:
[...]
Goed verhaal, lekker zinvol ook. Vooral omdat je het spel niet hebt en dus afgaat op wat er gezegd wordt. Je post draagt dus helemaal niets bij aan dit forum.
Hij kan zich ook baseren op beeld materiaal i.p.v. alleen op wat er gezegd word.
Hij draagt een andere kijk op de game bij.
Ook nuttig voor mensen die de game overwegen te kopen.
Wachten is zeker aan te raden.
Maar zijn post is wellicht inderdaad niet nodig aangezien hier volop te lezen is over bugs en game breaking zaken.
Zullen we daar dan ook maar mee ophouden?
@bojaaper Mooi dat je er uit bent.
Daarom postte ik eerder al dat mods uitzetten wel aan te raden (noodzakelijk) is voor een update.
Ik denk dat veel mensen daardoor nog meer problemen hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-12-2024 22:59 ]
Verder is het best wel slecht dat je ongelimiteerd je hp kunt fixen door maar bandages te blijven gebruiken. Erg veemde keuze.
Nu zijn sommige missies niet te doen omdat een personage er niet is.
Ook Spawnen er soms inplaats van 1, 2 of meerdere vijanden, of/en als je ze gedood hebt, spawned er gelijk weer een nieuwe.
Maar goed, ik ben voorbij het "point of no return" dus heb hem denk ik bijna uit.
Begrijp dat als je het uit hebt, het ook echt uit is, en je niet verder kunt spelen.
Had graag nog terug gegaan aan het einde van het verhaal en in de Zone nog missies gedaan, of New Game+ waarbij je het verhaal nog een keer kunt doorlopen met de wapens die je aan het einde hebt.
Hoop dat ze ook nog Night Vision toe voegen, want er zijn wapens met NV sights en eer lopen NPC's rond met NV gogles.
En misschien net als bij de eerdere games dat je ook Mutants kunt looten en aan een Scientist of Trader kunt verkopen.
Als een Main quest door een bug niet verder komt dus de game is verre van goed genoeg. UTTools zorgt ook weer voor bugs merkte ik gister avond op. compilling werkt niet meer door die tool.Nopheros schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:21:
Game werkt inmiddels goed genoeg om te spelen behalve misschien sneaken, dat lijkt niet goed te werken. Lijkt erop dat enemies door muren kunnen kijken.
Verder is het best wel slecht dat je ongelimiteerd je hp kunt fixen door maar bandages te blijven gebruiken. Erg veemde keuze.
Lezen is schijnbaar best lastig. Waar praat ik goed dat bugs normaal zijn? Volgens mij helemaal nergens.P-Rock schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:27:
[...]
Ik hoef het spel niet te hebben om te weten dat het na 3 patches nog steeds grote problemen heeft. Stop met goedpraten van alle bugs alsof dit de normaalste zaak is.
Dat gezegd hebbende heb ik tot op heden geen game breaking bugs meegemaakt. Ja af en toe het respawnen wat vervelend is. Maar bij mij is de game nog nooit vastgelopen of kon ik ergens niet heen. En dat basseer ik op inmiddels >50 uur spelen en niet op verhaaltjes van anderen
Tot nu toe hier geen game breaking bugs tegengekomen.Demonslayer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 05:58:
[...]
Als een Main quest door een bug niet verder komt dus de game is verre van goed genoeg. UTTools zorgt ook weer voor bugs merkte ik gister avond op. compilling werkt niet meer door die tool.
Dus die verhaaltjes van anderen in dit topic die wel tegen (game breaking) bugs aanlopen zijn onzin?mike0001 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:20:
[...]
Lezen is schijnbaar best lastig. Waar praat ik goed dat bugs normaal zijn? Volgens mij helemaal nergens.
Dat gezegd hebbende heb ik tot op heden geen game breaking bugs meegemaakt. Ja af en toe het respawnen wat vervelend is. Maar bij mij is de game nog nooit vastgelopen of kon ik ergens niet heen. En dat basseer ik op inmiddels >50 uur spelen en niet op verhaaltjes van anderen
Geen game breaking issues tot nu toe. PC, wat mods en 35u game time.P-Rock schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:29:
[...]
Dus die verhaaltjes van anderen in dit topic die wel tegen (game breaking) bugs aanlopen zijn onzin?
Tot zover weer het Stalker avontuur
[ Voor 64% gewijzigd door bojaaper op 28-12-2024 15:05 ]
Ik denk dat niet iedereen last heeft van de zelfde bugs, of al voorbij een punt met een missende NPC zijn, of er nog niet zijn gekomen.P-Rock schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:29:
[...]
Dus die verhaaltjes van anderen in dit topic die wel tegen (game breaking) bugs aanlopen zijn onzin?
Ik ben ook geen game breaking bug tegen gekomen terwijl het draait op 2 PC's, ja 1 daar van had wel problemen met steeds crashen, maar na de Bios settings te hebben aangepast was dat probleem weg.
Geen idee, ook al laten ze me bij de poort gewoon naar binnen, de Ward die binnen rond lopen zijn geen fan van me op zijn zachts gezegt (stop me dan gewoon bij de poort)bojaaper schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:31:
Is er iemand die weet of je op het dak van de Chemical Plant kunt komen? Je kunt binnendoor bij een balkonnetje komen (3e screenshot) maar daar is het trappetje naar het dak afgebroken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee die zijn echt. Maar het punt is dat niet iedereen dezelfde bugs tegenkomt. Vandaar dus de verschillende ervaringen.P-Rock schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:29:
[...]
En als je de laatste safe load en het dan nog een keer probeert?bojaaper schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:31:
Edit : Laat maar. Ik zit vast door een bug in de missie In Search of Past Gloryspoiler:Nadat ik het X5 lab in ben gegaan en alle documenten heb gevonden is de opdracht 'Explore the Experimental Pavilion'. Hierbij kom je in een ruimte met een controller. Hierna flitst het beeld wit, crasht de game, of ik krijg het volgende stilstaande scherm :
[Afbeelding]
Tot zover weer het Stalker avontuur. Ga wel weer verder na de volgende patch.
Ik had dat iedere keer als ik in een Anomaly stapte, maar sinds update 1.1.3 geen last meer van.
Oh dat zou ik nog kunnen proberen inderdaad!WhiteSnake76 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:59:
[...]
En als je de laatste safe load en het dan nog een keer probeert?
Ik had dat iedere keer als ik in een Anomaly stapte, maar sinds update 1.1.3 geen last meer van.
Edit : Helaas, geen succes. Ik wacht het wel af.
[ Voor 7% gewijzigd door bojaaper op 28-12-2024 18:02 ]

(Verkassen naar Praag ivm de oorlog uitgezonderd.)
Ik kan me niet voorstellen dat de game in huidige staat naar volle tevredenheid is uitgebracht.
De engine switch naar UE5 zal ook niet geholpen hebben.P-Rock schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:21:
Ik ben toch benieuwd wat ze die afgelopen (bijna) 3 jaar hebben gedaan:
[Afbeelding]
Ik kan me niet voorstellen dat de game in huidige staat naar volle tevredenheid is uitgebracht.
Zoals hier vaak aangekaart is zijn er uiteraard zoveel verschillende systemen met verschillende combinaties hardware.
En er zijn dus ook mensen die geen problemen/bugs ervaren.
Maar met sommige vrij triviale zaken vraag ik me (net als velen op andere forums) zich of (en hoe) GSC de game wel getest heeft.
Zoals ik eerder zei: de hoeveel patches die in updates (nu al iets van 3 of 4? exclusief de review editie updates?) staan spreekt wel boekdelen naar mijn mening.
Daarbovenop komt nog het feit dat mensen de game gaan modden.
Ik vraag me ook echt af of hierdoor geen conflicten onstaan met de base game en updates.
Ookal schakel je de mods uit, je speelt dan toch met een aangepaste savegame verder.
Ik ben benieuwd of iemand weet wat er vanuit GSC hierover gezegd wordt/is, als dat al zo is.
Ik denk zelf dat ze hun eigen glazen deels ingegooid hebben door nu al (in deze fase van de game) mods toe te staan.
Dat levert alleen maar (extra) negatieve reclame op als daardoor shit niet meer (goed) werkt.
Met Stalker Anomaly krijg je met rode koeienletters in het opstartscherm een waarschuwing over mods en issues en crashes.
Ik heb hier zelf recent nog mijn portie genoeg van gehad met Command & Conquer Remastered.
Met de laatste paar patches had ik toch weer overwogen om de game nog een kans te geven.
Totdat ik weer wat filmpjes zag van hoe het spawn systeem nu werkt.
Vijanden die ineens uit het niets (zichtbaar) spawnen vind ik gewoon niet passen bij een Stalker 2.
En vijanden die een aimbot hebben en je achter- en door voorwerpen weten te vinden en raken (okay sommige voorwerpen kan doorheen geschoten worden, logisch).
Farcry (2004) anyone?
We zijn nu 20 jaar verder qua AI in games

Een game als Starship Troopers is in iets van het laatste jaar ineens geswitcht naar UE5.
Daarvoor was het volgens mij UE4.
Over die game lees je ook veel dat het tijdens de UE4 periode beter was volgens velen.
Terwijl het toen nog in beta fase zat.
Dat is overigens dus ook een game met typisch "uit het niets" spawn systeem.
Maar hier vind ik het meer passend, alsof de vijanden uit de grond komen.
Ik ben echt benieuw hoe spawn systemen en AI zich gaan ontwikkelen voor UE5.
Het is een mooie engine die prachtige plaatjes kan leveren maar tot zo ver vind ik het qua AI en spawnen meer geschikt voor games als Starship Troopers, NMRIH 2 en Gray Zone Warfare (in GZW spawned AI ook voor je neus).
GZW heeft ook AI issues maar die game is naar mijn mening wel het neusje van de zalm qua UE5, de nieuwe Crysis.
Ook wat het vraagt van hardware en hoeveel resources het van alles gebruikt.
Terwijl het sinds de laatste grote upgrade vrij goed draait (vergeleken met ander UE5 games).
[ Voor 95% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-12-2024 19:39 ]
Dat hebben ze ook gezegt, de game was eigenlijk nog niet naar hun tevredenheid, maar nog een keer uitstellen was geen optie.P-Rock schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:21:
[Afbeelding]
Ze waren zelf verbaast over de vele positieve reacties op de game.
De game zelf vind ik echt heel goed, helaas zitten er nog wat flinke bugs in, die de laatste update erger heeft gemaakt.
War Game: The making of S.T.A.L.K.E.R.2 YouTube: War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 Documentary
Zo te lezen hebben ze toch iets goed gedaan. (link naar gameworldobserver.com)P-Rock schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:21:
[Afbeelding]
Ik denk dat de verwachtingen bij sommige mensen gewoon te hoog lagen, het is geen gepolijste triple A game en zal dit ook niet worden.
Met deze instelling heb ik me al ruim 30 uur vermaakt en ben daarbij nog geen in-game crash tegen gekomen, ook geen game breaking bugs. Enige waar ik last van heb is de shaders compiling bij het opstarten, dus nu moet ik 2 keer opstarten en bij de 2e keer kan ik verder via de workaround van de laatste patch.
Daarnaast heb je altijd wensen en voegen ze hopelijk nog een aantal dingen toe in de game. Zo mis ik mijn PDA-teller om te weten hoeveel menselijke vijanden er om me heen zijn, zo mis ik night vision en vast nog wat andere punten als ik wat langer denk. Dus nee, ik denk niet dat de game is zoals ze gehoopt hadden uit te brengen, want anders had je niet al zoveel patches gezien lijkt me. Maar nu is het wachten op GSC op sowieso de DLC maar ook op eerdere verbeteringen/ toevoegingen. En als die niet komen dan via mods zoals bij de vorige delen. De ene wil zu en de ander zo, ik had graag ook faction wars gezien à la CS maar zie dit (nog) niet terug. Dan maar via een mod na de eerste keer uitspelen, en zo niet dan gewoon via CS.
Tot die tijd vermaak ik me zeker, het spel loopt nog best vlot op mijn oudere systeem en ziet er prachtig uit.
Persoonlijk vond ik het een genot om dit spel te spelen en ontzettend knap wat een ontwikkelaar die moest vluchten voor een oorlog heeft weten te maken, want veel bedrijven die gewoon rustig hun spel kunnen bouwen halen het grafisch alleen al niet eens..
Ik heb een aantal berichten uit deze discussie (boven en onder deze reactie) verwijderd. Hierdoor mist de context voor dit stuk van je reactie.
[ Voor 23% gewijzigd door Mog op 29-12-2024 16:18 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 7% gewijzigd door Mog op 29-12-2024 18:12 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
[ Voor 99% gewijzigd door Mog op 29-12-2024 17:33 ]
[ Voor 121% gewijzigd door Mog op 29-12-2024 17:34 ]
Ik heb net overleg gepleegd en we willen jullie wel de ruimte geven om een nette discussie te voeren over de staat van het spel, deze mogen jullie voeren naar [ZT] Performance (FPS) en Issues in games , @Mog heeft de berichten inmiddels daarin verplaatst. Hopelijk lost dit het probleem van 2 kampen een beetje op, zodat hier over de game zelf gepraat kan worden en in het andere topic over de staat van het spel
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Doe ik nooit in games, ain't nobody got time for that heb er simpelweg geen tijd voor.uchiha tijntje schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:03:
Gaan er hier mensen voor alle achievements? Is best een pittige als ik het zo lees. Niet eens zozeer voor de verschillende eindes vanwege manual saves, maar meer voor alle artifacts en flash drives. Wordt een lange termijn project gok ik
Eindes vaak wel, maar meestal niet met meerdere playtroughs. Al ben ik ook wel iemand die niet altijd games uitspeelt, looking at you BG3 slechte gewoonte.
Hoop dat er een new game+ komt waarbij je je spullen houdt en gewoon kan rondzwerven in de zone. Of daadwerkelijk iets toevoegd aan een alternatief einde ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 29-12-2024 19:09 ]
Awesome
Ik wist het niet eens. Ik zag ze wel voorbij flitsen. 19/59 stuks. Niet gericht op gespeeld.uchiha tijntje schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:03:
Gaan er hier mensen voor alle achievements? Is best een pittige als ik het zo lees. Niet eens zozeer voor de verschillende eindes vanwege manual saves, maar meer voor alle artifacts en flash drives. Wordt een lange termijn project gok ik
Ik zit momenteel op dit na het uitspelen, maar volgens mij kan je pas alle achievements halen wanneer je alle eindes heb gehad?uchiha tijntje schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:03:
:strip_exif()/f/image/V2VDcOCVIXMjq9ufby9yTjvZ.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik kreeg ook "Run, stalker run!" voor "That Chimera made you run like an Olympic champion!"
Maar ik heb hem Gesniped met de Gauss, en met 2 schoten was hij dood, ik heb nooit gerend, en in eens kreeg ik die Achievement...
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.