Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

utbone schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:11:
[...]

Geen game breaking issues tot nu toe. PC, wat mods en 35u game time.
Welke mods gebruik je? 😃

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:26

A13X

Dude

Van de week bij sircaa aangekomen en daar toen gestopt. Gisteren verder gespeeld maar wauw dat is een mooi stukje STALKER zeg.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Format-C schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 01:27:
[...]

Welke mods gebruik je? 😃
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiYAcZw2briy2TNOcoA5tjhKs9s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5xdcMrMUWxXBi89pmgMdil9Z.png?f=user_large

Waar van: no weight = 50% meer dragen ten opzichte van basis.
en waar ik heel blij van wordt is de no aim bot / better shootouts mod. Dan blijft het wat eerlijker.

Waar ik nog op wacht is de ongelimiteerde ammo van NPC mod. Dat blijft irritant.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

utbone schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:37:
[...]

[Afbeelding]

Waar van: no weight = 50% meer dragen ten opzichte van basis.
en waar ik heel blij van wordt is de no aim bot / better shootouts mod. Dan blijft het wat eerlijker.

Waar ik nog op wacht is de ongelimiteerde ammo van NPC mod. Dat blijft irritant.
Thanks! Zal me er eens in verdiepen/ naar kijken. ✅👌🏻✌🏻

Edit: ik wacht nog heel even op een update van de game of van drivers. Want als er bij dorpen veel NPC's in de buurt zijn dropt de FPS van ergens rond de 100 fps naar 40 FPS. En dat is voor mij een beetje game breaking.

Heb al een FPS mod geprobeerd ("voor hogere FPS"), maar dat biedt weinig soelaas.

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 31-12-2024 09:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Aargh. Volgens mij zitten bepaalde blueprints locked achter bepaalde faction missies. Dat is echt een debiele design keuze. Er is een achievement (jaja, ik haal ze graag) voor het verzamelen van alle blueprints. Maar ik heb mezelf dus gelocked omdat er een blueprint vast zit achter een bepaalde keuze voor een bepaalde faction.

Echt… design keuze 101… maak collectibles niet missable… zeker niet in een open wereld als Stalker. Hopelijk patchen ze dit nog. Want ik ga het spel geen twee keer spelen.

Voor de rest weer paar main missies verder :) ben bij missie 23 van de 34 main missies, dus nader langzamerhand het einde. :)

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-12-2024 16:55 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 18:44
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:50:
Aargh. Volgens mij zitten bepaalde blueprints locked achter bepaalde faction missies. Dat is echt een debiele design keuze. Er is een achievement (jaja, ik haal ze graag) voor het verzamelen van alle blueprints. Maar ik heb mezelf dus gelocked omdat er een blueprint vast zit achter een bepaalde keuze voor een bepaalde faction.

Echt… design keuze 101… maal collectibles niet missable… zeker niet in een open wereld als Stalker. Hopelijk patchen ze dit nog. Want ik ga het spel geen twee keer spelen.

Voor de rest weer paar main missies verder :) ben bij missie 23 van de 34 main missies, dus nader langzamerhand het einde. :)
Volgens mij kun je wel gewoon alle bleuprints krijgen hoor, gewoon naar de locatie van de loot toe gaan.

Welke Bleuprint denk je dan dat je nu niet kunt krijgen, en welke Factie gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

WhiteSnake76 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:55:
[...]

Volgens mij kun je wel gewoon alle bleuprints krijgen hoor, gewoon naar de locatie van de loot toe gaan.

Welke Bleuprint denk je dan dat je nu niet kunt krijgen, en welke Factie gaat het om?
Ff in spoilers:

spoiler:
Missable: The two blueprints are only available during story missions and can be missed therefore:
Anatomical Adjustment (Zubr-19) can be obtained from the underground tunnel under the Duga only during Happiness for Everyone story mission.

En die laatste missie is een spark missie. En ik heb gekozen voor de Ward.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:59:
[...]

Ff in spoilers:

spoiler:
Missable: The two blueprints are only available during story missions and can be missed therefore:
Anatomical Adjustment (Zubr-19) can be obtained from the underground tunnel under the Duga only during Happiness for Everyone story mission.

En die laatste missie is een spark missie. En ik heb gekozen voor de Ward.
spoiler:
Misschien heb je hier iets aan, https://mapgenie.io/stalk...f-chornobyl/maps/the-zone ik zie waar hij ligt, de ingang van de missie in het noord oosten van Duga, is een trappetje met een bed er naast, verder op langs de "muur" is een luik met een combinatie slot, daar achter ligt een magazijn wat ik wel wilde, die heb ik dus ook nog niet gehad... maar ben bijna aan het einde dus kan nu niet meer terug (point of no return)

Ging eerst met Spark mee, switchte verder op van Factie naar de Ward, dus ik heb die missie wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

WhiteSnake76 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:10:
[...]

spoiler:
Misschien heb je hier iets aan, https://mapgenie.io/stalk...f-chornobyl/maps/the-zone ik zie waar hij ligt, de ingang van de missie in het noord oosten van Duga, is een trappetje met een bed er naast, verder op langs de "muur" is een luik met een combinatie slot, daar achter ligt een magazijn wat ik wel wilde, die heb ik dus ook nog niet gehad... maar ben bijna aan het einde dus kan nu niet meer terug (point of no return)

Ging eerst met Spark mee, switchte verder op van Factie naar de Ward, dus ik heb die missie wel gedaan.
Straks eens ff kijken. Wat ik ervan lees is dat je niet terug kan als je deze faction niet hebt gekozen. Je hebt dan namelijk een andere hoofdmissie en een andere route.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-12-2024 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 13:03
bojaaper schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:31:
Edit : Laat maar. Ik zit vast door een bug in de missie In Search of Past Glory
spoiler:
Nadat ik het X5 lab in ben gegaan en alle documenten heb gevonden is de opdracht 'Explore the Experimental Pavilion'. Hierbij kom je in een ruimte met een controller. Hierna flitst het beeld wit, crasht de game, of ik krijg het volgende stilstaande scherm :

[Afbeelding]

Tot zover weer het Stalker avontuur :P . Ga wel weer verder na de volgende patch.
Oke ik was bezig met UE Tools om voorbij dit punt te vliegen. Ging niet helemaal goed, waardoor ik op een ander punt naar beneden sprong, en nu ineens kwam ik hier wel voorbij. Ik kan weer verder :*)

Edit : Ik heb trouwens helemaal geen Compiling Shaders meer. Het spel start veel sneller nu. Is dit nieuw?

[ Voor 5% gewijzigd door bojaaper op 02-01-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Net het spel uitgespeeld voor de eerste keer,
spoiler:
denk dat het oorspronkelijk de bedoeling was om te kiezen tussen te blijven, of naar huis te gaan, het word hem wel gevraagt, maar hij maakt zelf de keuze om naar huis te gaan.

Niet iedereen is zo ver, heb je bericht even onder spoiler gezet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Linksquest op 02-01-2025 19:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 13:00
Spoiler tags bro wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013

Fanta

FordPerformance™️

Mag ik vragen hoe je dit doet? Ik heb geprobeerd screenshots te maken in de nvidia overlay (alt+F1), maar dat worden jxr bestanden. Ik krijg die niet geconverteerd naar PNG met behoud van HDR effecten, waardoor de belichting extreem vlak wordt..

P.S. ik heb geen Photoshop licentie.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Fanta schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:50:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit doet? Ik heb geprobeerd screenshots te maken in de nvidia overlay (alt+F1), maar dat worden jxr bestanden. Ik krijg die niet geconverteerd naar PNG met behoud van HDR effecten, waardoor de belichting extreem vlak wordt..

F12 als je via steam speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 06-06 20:56
Fanta schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:50:
[...]

Ik gebruik geen HDR en gebruik Nvidia app en dan ALT F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

bojaaper schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:05:
[...]

F12 als je via steam speelt.
Thanks, die ga ik ook nog ff proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Ik vond het geen Spoiler, want ik zeg verder niks over het einde, maar goed, een mod heeft het voor je geregeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bojaaper
Had een heleboel nog niet gevonden stashes, dus maar een tijdje op jacht gegaan. Op een gegeven moment bij een paar huisjes ten noorden van de Slag Heap bleven er maar enemies komen :*)

Dus ik heb ze maar netjes bij elkaar gelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xsDZHy7JexI72JjWDh3sRJx-l8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sM28MT8X0UqC25BrurwoWt6B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjznWPbDrb2ZxPEoQqrYXpxcwBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvHn3eYUD4a2DpQ0cYSjyc88.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12

Dhrax

Prog Lord

Inmiddels een goede 70 uur op de klok en nog meer dan genoeg te doen, echt niet normaal hoe groot deze game is. Noch thans zonder mods gespeeld maar merk dat ik wat jeukerig begin te worden van de zeer beperkte opslag die je hebt en korte ren tijd. De hercules tabletten ben ik inmiddels ook wel aardig door.

Vraag: the quest 'On the Edge' is bugged bij mij. Gisteren al even terug gelopen naar Zalyssa naar als ik met Gaffer wil spreken dan krijg ik direct een CTD, al meermaals geprobeerd. Het gekke is dat ik de quest wel heb voltooid want ik heb wel kunnen spreken met Gaffer hiervoor en ook de quest rewards ontvangen. De quest update dus niet. Hangt op status 'Fight off the Monolith Attack'.

Meer mensen die dit issue hebben of hebben gehad?

[ Voor 6% gewijzigd door Dhrax op 03-01-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Dhrax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:40:
Inmiddels een goede 70 uur op de klok en nog meer dan genoeg te doen, echt niet normaal hoe groot deze game is. Noch thans zonder mods gespeeld maar merk dat ik wat jeukerig begin te worden van de zeer beperkte opslag die je hebt en korte ren tijd. De hercules tabletten ben ik inmiddels ook wel aardig door.

Vraag: the quest 'On the Edge' is bugged bij mij. Gisteren al even terug gelopen naar Zalyssa naar als ik met Gaffer wil spreken dan krijg ik direct een CTD, al meermaals geprobeerd. Het gekke is dat ik de quest wel heb voltooid want ik heb wel kunnen spreken met Gaffer hiervoor en ook de quest rewards ontvangen. De quest update dus niet. Hangt op status 'Fight off the Monolith Attack'.

Meer mensen die dit issue hebben of hebben gehad?
Heb je ook
spoiler:
de Monolith uitkijk op de Heuvel te pakken gehad?

Maar ik hoor van meer mensen dat er iets mis is nu, sommige schijnen het te gebruiken om steeds opnieuw een beloning te krijgen van Gaffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

WhiteSnake76 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:22:
[...]

Heb je ook
spoiler:
de Monolith uitkijk op de Heuvel te pakken gehad?

Maar ik hoor van meer mensen dat er iets mis is nu, sommige schijnen het te gebruiken om steeds opnieuw een beloning te krijgen van Gaffer.
spoiler:
ik heb ze wel te pakken gehad
maar de quest is ook hier niet geupdate zie ik nu, deze staat in het rood. Naja, wachten op een aankomende patch dan maar, ik lees inderdaad wel meer ellende omtrent deze quest line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Dhrax schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:49:
[...]

spoiler:
ik heb ze wel te pakken gehad
maar de quest is ook hier niet geupdate zie ik nu, deze staat in het rood. Naja, wachten op een aankomende patch dan maar, ik lees inderdaad wel meer ellende omtrent deze quest line.
Die missie is al van af het begin niet goed, ik heb de indruk dat ze het hebben geprobeerd te fixen met deze bug als gevolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:36
ik zit een beetje vast in een soort van flashback in de game. Dan kom je door een stuk mist en kom je bij een huisje en daar zijn de deuren van dicht en dan ga je weer door de mist en kom je weer bij dat huisje en dan is er een deur open en de andere gesloten.
Ik heb al tig keer door de mist en de kelder gelopen maar krijg de laatste deur niet open. Iemand een tip?
Oh ja je kan dus niet ontsnappen uit deze mist want je komt steeds terug bij dat huisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

mike0001 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:12:
ik zit een beetje vast in een soort van flashback in de game. Dan kom je door een stuk mist en kom je bij een huisje en daar zijn de deuren van dicht en dan ga je weer door de mist en kom je weer bij dat huisje en dan is er een deur open en de andere gesloten.
Ik heb al tig keer door de mist en de kelder gelopen maar krijg de laatste deur niet open. Iemand een tip?
Oh ja je kan dus niet ontsnappen uit deze mist want je komt steeds terug bij dat huisje
Dat heb ik gisteren gedaan. Er ligt volgens mij ergens een sleutel die je denk ik over het hoofd hebt gezien. Het is een soort puzzel voor een arch-artifact voor de weird pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

mike0001 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:12:
Wat @uchiha tijntje zegt je zit in een puzzel vast

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
uchiha tijntje schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:17:
[...]

Dat heb ik gisteren gedaan. Er ligt volgens mij ergens een sleutel die je denk ik over het hoofd hebt gezien. Het is een soort puzzel voor een arch-artifact voor de weird pot.
Die sleutel had ik gevonden maar dan komt er alleen een deur open in een soort van kast. Ik kom niet in de ruimte rechts als je binnen komt. Ik zie inderdaad iets over het hoofd maar geen idee wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

mike0001 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Die sleutel had ik gevonden maar dan komt er alleen een deur open in een soort van kast. Ik kom niet in de ruimte rechts als je binnen komt. Ik zie inderdaad iets over het hoofd maar geen idee wat
Kijk eens omhoog :) In die kast zit in het plafond een gat volgens mij. Die kun je beklimmen via dozen en andere objecten. Mochten die er nog niet zijn moet je weer even een loop doen in de mist.

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-01-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Ja ik zie daar een zolder, maar hoe kom je daarop? of ik ben echt scheel en mis een ladder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

mike0001 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Ja ik zie daar een zolder, maar hoe kom je daarop? of ik ben echt scheel en mis een ladder
Had mijn post nog even aangevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Had mijn post nog even aangevuld :)
thanks. zal het eens proberen want ja ik zag de zolder en nee ik had niks om erop te klimmen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bojaaper
Ik heb er inmiddels meer dan 100 uur in zitten. Ook al begint het te wennen, ik sta nog steeds af en toe stil om te bewonderen hoe mooi het allemaal is. De afgelopen paar dagen ben ik alleen maar bezig geweest met het ophalen van stashes die verspreid liggen over de hele map. Ik had ze veel te lang laten liggen. Hierdoor ben ik in allerlei situaties terechtgekomen die je anders zou missen, zelfs als je al een paar keer op dezelfde locatie bent geweest voor een eerdere missie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek7Les-0bPJuNJ_aNctBST5fwS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PoWW0xcEnvxEZNu6iuwBqOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYBn18_zsgw55eA5GLIUBG-g518=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sy1zxouZMUhlVqUbis92EAQE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JE81bN6yGxCsGTFIb9d1CzZc-8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK6BqeO7JUHDmUBO3oD9ammY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

bojaaper schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:54:
Ik heb er inmiddels meer dan 100 uur in zitten. Ook al begint het te wennen, ik sta nog steeds af en toe stil om te bewonderen hoe mooi het allemaal is. De afgelopen paar dagen ben ik alleen maar bezig geweest met het ophalen van stashes die verspreid liggen over de hele map. Ik had ze veel te lang laten liggen. Hierdoor ben ik in allerlei situaties terechtgekomen die je anders zou missen, zelfs als je al een paar keer op dezelfde locatie bent geweest voor een eerdere missie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel herkenbaar. Ik zit nu op een uur of 40-50 en ik probeer zoveel mogelijk te verkennen. De spanning wanneer er weer een emission komt terwijl je in onbekend gebied loopt blijft wat mij betreft ongekend. Altijd weer spannend of er een shelter in de buurt is.

Hier wat plaatjes van mij avontuur.. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sKOOh4mI7yuXMRUGzci73s6jvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDPw44Jsq9pQX6qbCJuukpf3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiZ7a5SYSoj4z-hKI9d-TwiXPfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRB5qvm7pl707jU17hSUoHra.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9kGEQrXea8nTfhQVSTHsStoLR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7qC9ycIGbBAu1K0IYRLWPTn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoMa-YIKpb5e5Fs7yQIu48axDws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lsVWcxePzslWONg3Im0NYCr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRSxPuTrBoaNUVlSY6Xqqfwv_l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gc0jOOAlKcohxm2yOErycm12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsSI-TUyna8cMoZTvkrepwjJ8hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJLUjol9A1wJc4nwXc1aqCSi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyVEL1tFkXQzds8E9dDELCtc170=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRb7qfurMT2lFkmbw1d0COma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvympvHSNXeL9_SK0s5HqqO9aeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVNLPuOaxzIMWp4VZZEq8CDm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au2d3v59k1arYRVKCg2N4tc8Ros=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOuvz47WbJHmzxXqhxDuaogk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTCEu2zs-67c1g_RPrq9-vMGvh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JA5EycTfeo38vGL7qyA4RVzX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40
Wat een mooie foto's hierboven! Leuk om te lezen dat jullie nog zo genieten van dit spel, ik mis het rondlopen door de levendige wereld ook wel. Maar ben eerst andere spellen aan het uitspelen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ben benieuwd wanneer de volgende patch uit gaat komen. Begin mijn langzamerhand toch wel een beetje te irriteren aan de npc met perfecte aim. Zelf met moeite iemand met scope op grote afstand raken, maar zelf schieten ze op die afstand zonder scope een 3 round burst alle 3 de kogels raak.

Na de
spoiler:
SIRCAA
missie word het ineens drukker met menselijke vijanden dus word dit probleem toch wel meer benadrukt dan eerst.

Wel de SSP-100M SIRCAA inmiddels gevonden, dat is een leuke upgrade vanaf het wanderer suit dat ik daarvoor lang gebruikte.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 19:48
Waanzinnige game tot nu toe. Echter baal ik nu als een stekker.

Bij de quest “wishful thinking” kan ik niet verder. Hopelijk komt er snel een update.. er is wel een mogelijkheid om een mod te downloaden maar verlies ik hierdoor niet de mogelijkheid van achievements?

Hopelijk is er iemand met een gouden tip.

Specifieke situatie in spoiler tags

spoiler: title
Nadat je “ontwaakt” bij de wish granter moet je je melden bij Dalin. Als ik naar hun toe loop, staan ze bij de trap maar ik kan niet met ze praten over de quest. Alleen met de colonel maar dan blijft het gesprek halverwege staan en kan ik niets meer. Menu, etc werkt zelfs ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
A13X schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:27:
Ben benieuwd wanneer de volgende patch uit gaat komen. Begin mijn langzamerhand toch wel een beetje te irriteren aan de npc met perfecte aim. Zelf met moeite iemand met scope op grote afstand raken, maar zelf schieten ze op die afstand zonder scope een 3 round burst alle 3 de kogels raak.

Na de
spoiler:
SIRCAA
missie word het ineens drukker met menselijke vijanden dus word dit probleem toch wel meer benadrukt dan eerst.

Wel de SSP-100M SIRCAA inmiddels gevonden, dat is een leuke upgrade vanaf het wanderer suit dat ik daarvoor lang gebruikte.
Als je op PC speelt: https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/113

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Heb hem uitgespeeld, en wacht nu rustig op een patch voor ik hem een 2de keer ga spelen met andere keuzes.

Als je nu vast zit door een bug zou ik gewoon ff wachten op een patch, denk dat er eind deze week wel weer een nieuwe patch zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:07
Wellicht interessant voor de mensen die de eerste games nog niet hebben gespeeld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
P-Rock schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 00:54:
Wellicht interessant voor de mensen die de eerste games nog niet hebben gespeeld:

[YouTube: How STALKER 2 A-Life Compares to OLD A-Life (Patch 1.1.3)]
Als ik dit zo zie kan ik wel begrijpen dat je teleurgesteld bent in deel 2 als je de eerdere delen gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
bojaaper schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:33:
[...]

Als ik dit zo zie kan ik wel begrijpen dat je teleurgesteld bent in deel 2 als je de eerdere delen gespeeld hebt.
Ik heb ze allemaal gespeeld, inclusief Anomaly.
A-Life was wel beter in CoP bvb, maar vind het na wat updates al een stuk beter geworden in 2, heb niet gezien dat NPC achter Anomalies aan gingen, maar wel dat ze spullen van looten.

Grapigste wat ik trouwen met A-Life in CoP heb gezien was dat er een Bloodsucker zich had vastgeklampt aan een rennende Flesh, zag wat raars druk doen in de verte, en keek toen met mijn kijker en zag waar al de drukte om was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:20
bojaaper schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:33:
[...]

Moet zeggen dat een opsomming als deze er wel treurig uitziet ja. Al zijn veel van de punten genomen uit Clear Sky wat sterk leunt op faction wars, iets wat ik graag had terug gezien in dit laatste deel maar helaas nog niet tegen gekomen.

De AI is wel merkbaar slechter maar destijds konden ze al granaten gooien met super hoge nauwkeurigheid en dat is niet anders geworden. Enkel schieten ze nu ook zeer nauwkeurig, hopelijk wordt er nog gewerkt aan de AI want dat mag zeker beter.

Dus wat dat betreft kan ik mij best vinden in het filmpje en is het wachten op sterke verbeteringen in AI met toekomstige patches. De eerste iteratie van A-Life heeft al veel verbeterd, dus er is wat mij betreft goede hoop.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Nou snap ik beter waarom als ik in een gevecht een stuk wegren en weer terug loop als ik buiten bereik ben de NPC soms nergens te bekennen zijn. Ook bij het laden van een save die vol zat met NFC vijanden kan het zomaar zijn dat die verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Freaky Maus schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:16:
[...]
...faction wars, iets wat ik graag had terug gezien in dit laatste deel maar helaas nog niet tegen gekomen.
Dat ga je niet tegen komen, het verhaal gaat dat toen de Ward kwam, ze gedwongen werden om hun onderlinge strijd te stoppen.
Dat word duidelijk vermeld in game, als ook in de text die je soms ziet onder in het laad scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:39
Geweldig om die vergelijking video's te zien. Ondanks dat ik S.T.A.L.K.E.R. 2 best een goede game vind, is het best wel jammer dat ze een bagger AI systeem hebben. Wat mij het meeste irriteert, is dat AI kort bij je spawned. Er is niks, loopt 5 meter en opeens staat er een groep achter. Geen idee of dit al is gefixed, want heb S.T.A.L.K.E.R. 2 een tijdje niet meer gespeeld. Had ook liever net A-life systeem van de oude Stalker gezien en dan een nieuwere versie, maar helaas.

Echt zo'n gevoel dat gemiddelde studio het gevoel van "detail" is verloren wat juist games geloofwaardig maken.

Hier is een groot voorbeeld tussen Far Cry 2 en Far Cry 5. Als je het verschil in detail ziet, is het echt schrikbarend hoe games de laatste jaren gewoon slechter zijn geworden. Zelfs de AI was beter en meer geloofwaardiger. Ze zochten dekking, slepen gewonde AI weg, deden teammates healen, en als ze gewond waren kropen ze weg, gingen tegen een steen zitten voor ondersteuning en probeerde je nog aan te vallen.

In Far Cry 5, zoeken ze amper cover en als ze gewond waren, liggen ze te spartelen. Zelfs wolken waren dynamisch en geloofwaardiger 8)7

Ontwikkelaars en studios zijn echt het gevoel voor detail verloren, wat juist games immersie en geloofwaardig maken. Gelukkig doet S.T.A.L.K.E.R. 2 ook een aantal dingen zéér goed.

[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 08-01-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Toonen1988 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:20:
Geweldig om die vergelijking video's te zien. Ondanks dat ik S.T.A.L.K.E.R. 2 best een goede game vind, is het best wel jammer dat ze een bagger AI systeem hebben. Wat mij het meeste irriteert, is dat AI kort bij je spawned. Er is niks, loopt 5 meter en opeens staat er een groep achter. Geen idee of dit al is gefixed, want heb S.T.A.L.K.E.R. 2 een tijdje niet meer gespeeld. Had ook liever net A-life systeem van de oude Stalker gezien en dan een nieuwere versie, maar helaas.

Echt zo'n gevoel dat gemiddelde studio het gevoel van "detail" is verloren wat juist games geloofwaardig maken.

Hier is een groot voorbeeld tussen Far Cry 2 en Far Cry 5. Als je het verschil in detail ziet, is het echt schrikbarend hoe games de laatste jaren gewoon slechter zijn geworden. Zelfs de AI was beter en meer geloofwaardiger. Ze zochten dekking, slepen gewonde AI weg, deden teammates healen, en als ze gewond waren kropen ze weg, gingen tegen een steen zitten voor ondersteuning en probeerde je nog aan te vallen.

In Far Cry 5, zoeken ze amper cover en als ze gewond waren, liggen ze te spartelen. Zelfs wolken waren dynamisch en geloofwaardiger 8)7

Ontwikkelaars en studios zijn echt het gevoel voor detail verloren, wat juist games immersie en geloofwaardig maken. Gelukkig doet S.T.A.L.K.E.R. 2 ook een aantal dingen zéér goed.

[YouTube: Far Cry 2 details vs Far Cry 5]
Dat vijanden kort op je character spawnen is als gefixt met de eerste iteratie van A-Life, met die patch is er veel aangepast. Zo is het veel drukker geworden met mutanten en vijanden.

Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Demonslayer
Ik had wel wat meer coupons uit kunnen geven heb nog maar 5 missies te gaan. Ikhoop dat er een NG+ komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik9mNMTMllieC_JQTPuEvuz8m6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZsTFHH7AA2Z0BUtdAx1vBnd1.png?f=fotoalbum_large

Nog wat leuke plaatjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5ioJ1C22Ctdh_Z0E2zQMeQ4DuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/azXyukQsqkaOMRf37DfQEkeU.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFsw-7S3IH36-K9zRwiMPI7KMWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6LCWBnEpjJFvNVk2eytErCko.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgzR0baXm8ex7o2LoPx4jskDQY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WAtmP9rMN38140VvtHDwiOoP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Demonslayer schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:28:
Ik had wel wat meer coupons uit kunnen geven heb nog maar 5 missies te gaan. Ikhoop dat er een NG+ komt.

[Afbeelding]

Nog wat leuke plaatjes
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie plaatjes! d:)b

Ik ben zelf ook weer een stukje verder. Eerst even Rostok verkend, en daarna langzaamaan toch maar richting de Swamps. Ik ben nog moed aan het verzamelen voor het laatste stukje van de Swamps, ik weet helaas inmiddels ongeveer wat me daar te wachten staat. Wat een heerlijk gebied, de sfeer die er hangt is echt griezelig en het jeukt er van de mutants. Die bloodsuckers zijn een behoorlijke pain in the ass in het hoge gras.

Hier nog wat plaatjes van mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAHqKQo4ZxI7HUM8DOBB8S9c41Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRJB0oiHKHjhB2uluEV3hYqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbiYj6bhcIkoYwA7Spi_I-qAc78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6RQ1524VFwncdUjg47xAzj8H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYdPuuXlqj4UfT_WcQFRxjj2NA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncU2wjzTzYWF92FQ6OTlJbE6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHQEPOQsqHbwT6LzQgy4PkgFk0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDQT68gexqB7YZoyPutRqbyX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46C6sjTfNx-COGh2ZovtMhlKe_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v76Yi2cRejO3SF5InJcOUotY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2uJUvs-zy4n8FDnJ2ld34SeDq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReOk2TAV9jrin8KHZ8TYjXg6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tB3OYQ_m92L0OLBErwqeAZBcgqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDdusoacUSVs1CpmzrZahMxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKnoHV2BOC_N_94Qrsg9MaRKOmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKhrIVISlEMAHvrdgHHRXwLv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrCOto_SkVNnIVfc3qIL9vel0s4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7P3okvPNGl3oeDpGbIapJ6Gi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF2byl-2ZDNTB1Inkr-BbeZm7IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zh9zCFxyo9L076O4MSIXpRhC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• utbone
Ik heb deze tornado nog niet voorbij zien komen. Ook niet naar toegelopen omdat ik compleet werd overvallen door bandits, beesten etc...
spoiler: .....
Ondertussen naar toegelopen en laat ik het zo zeggen, je kan niet vliegen zoals in Fortnite en levend weer landen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgZZ9lS30Mw5ulCKPIbv7SL5ID0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wwKenHP7l1BFRWMrgR2AdUp4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door utbone op 10-01-2025 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40
Door al die prachtige afbeeldingen krijg ik weer zin om te gaan spelen :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Demonslayer schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:28:

[Afbeelding]

Nog wat leuke plaatjes
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen drummag voor Clusterfuck?

Zie van de Kharod zo nog niet zo snel de voordelen tov CF. Vooral de auto mode die hij extra heeft tov CF. Heb net een Kharod gevonden maar ben nog niet bij de red forest en dus ook nog niet bij Yaniv geweest. Kan hen dus ook nog niet upgraden.

Mods installeren ook even naar gekeken, maar de GOG versie vond hij zo snel niet. Dus maar weer gaan spelen. Zou fijn zijn om wat duidelijker de impact van artifacts te zien. Überhaupt zijn die balkjes soms raar. Wapens met dezelfde firerate die dan toch weer meer verschilt dan ze voor doen. Geef mij als nerd dan maar cijfers ofzo.

Ook als je upgrades doet lijkt 10% aan het begin van de balk meer te doen dan aan het einde ervan.

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 08-01-2025 18:41 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
@Demonslayer Ik hoop ook dat we New Game + krijgen, of op zijn mins aan het einde van de storyline gewoon door kunnen spelen.
Vind het echt jammer dat je sommige dingen pas na het Point of no return krijgt en dan verder eigenlijk niet kun gebruiken.
spoiler:
Ook is dat je een Drum mag krijgt voor je Saiga pas oip het eind onzinnig, want de vijanden blijven net te ver weg voor een shotgun, dus je krijgt iets leuks, waar je het hele spel naar uit kijkt, en dan heb je er eigenlijk helemaal niks aan.

Had het echt heel vet gevonden als je nog gewoon terug kon aan het eind om de dingen die je hebt gemist te voltooien.
Vind het ook jammer dat sommige side missies verlopen als je ze niet binnen/voor een bepaalde tijd voltooid, denk daar goed aan als je een side missie aanneemt, je kan bij sommige niet te veel andere dingen gaan doen voordat je hem voltooid.

@A13X Die Cluterfuck heb ik niet eens gebruikt, ziet er vet uit, maar is vrijwel nutteloos, tegen de tijd dat je hem vind heb je al lang een SVD sniper gevonden, en aangezien de CF geen Full Auto of Burst mode heeft vind ik het een vrij nutteloos wapen.

[ Voor 12% gewijzigd door WhiteSnake76 op 08-01-2025 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

WhiteSnake76 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:12:
@Demonslayer Ik hoop ook dat we New Game + krijgen, of op zijn mins aan het einde van de storyline gewoon door kunnen spelen.
Vind het echt jammer dat je sommige dingen pas na het Point of no return krijgt en dan verder eigenlijk niet kun gebruiken.
spoiler:
Ook is dat je een Drum mag krijgt voor je Saiga pas oip het eind onzinnig, want de vijanden blijven net te ver weg voor een shotgun, dus je krijgt iets leuks, waar je het hele spel naar uit kijkt, en dan heb je er eigenlijk helemaal niks aan.

Had het echt heel vet gevonden als je nog gewoon terug kon aan het eind om de dingen die je hebt gemist te voltooien.
Vind het ook jammer dat sommige side missies verlopen als je ze niet binnen/voor een bepaalde tijd voltooid, denk daar goed aan als je een side missie aanneemt, je kan bij sommige niet te veel andere dingen gaan doen voordat je hem voltooid.

@A13X Die Cluterfuck heb ik niet eens gebruikt, ziet er vet uit, maar is vrijwel nutteloos, tegen de tijd dat je hem vind heb je al lang een SVD sniper gevonden, en aangezien de CF geen Full Auto of Burst mode heeft vind ik het een vrij nutteloos wapen.
SVD vind je idd vrij vroeg, al heb ik nog amper snipers gebruikt. Loop nu met de CF al even en je kunt vrij snel achter elkaar vuren. Al is dat wel meer werk dan burst of full auto.

Welke automaat gebruik jij dan? Want de CF heeft wel hoger damage en penetratie dan veel anderen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
A13X schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:35:
[...]

Geen drummag voor Clusterfuck?

Zie van de Kharod zo nog niet zo snel de voordelen tov CF. Vooral de auto mode die hij extra heeft tov CF. Heb net een Kharod gevonden maar ben nog niet bij de red forest en dus ook nog niet bij Yaniv geweest. Kan hen dus ook nog niet upgraden.

Mods installeren ook even naar gekeken, maar de GOG versie vond hij zo snel niet. Dus maar weer gaan spelen. Zou fijn zijn om wat duidelijker de impact van artifacts te zien. Überhaupt zijn die balkjes soms raar. Wapens met dezelfde firerate die dan toch weer meer verschilt dan ze voor doen. Geef mij als nerd dan maar cijfers ofzo.

Ook als je upgrades doet lijkt 10% aan het begin van de balk meer te doen dan aan het einde ervan.
De Kharod heeft betere penetration voor later in de game tegen mensen met Exoskeleton armor, Ik merk dat ze net wat sneller neer gaan. Verder inderdaad auto fire mode tegen mutants maar ik ren vaker voor mutants weg tegenwoordig om ammo te besparen. Ik heb ook de de achievement dat je alle soorten mutants moet killen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Freaky Maus schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Dat vijanden kort op je character spawnen is als gefixt met de eerste iteratie van A-Life, met die patch is er veel aangepast. Zo is het veel drukker geworden met mutanten en vijanden.
Is niet gefixt. Nog steeds maar 100m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
@A13X Dinpro of Kharod, laatste als ik een granade launcher nodig denk te hebben, verder de Saiga D12.

@PonyPony dat is niet wat ik heb gezien, bij mij Spawnen ze veel verder weg.

[ Voor 115% gewijzigd door WhiteSnake76 op 09-01-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
Heeft iemand wnige idee waar ik de codes voor deuren en kluisjes vandaan moet halen. Ik wil geen codes maar alleen weten hoe ik ze moet vinden. Ik kan simpelweg nergens vinden hoe of wat. Overal alleen maar lijsten met codes.

En heeft iemand een oplossing gevonden voor de side quest deceive the deceiver? Ik hwb dat wapen niet, de box is leeg, geen enkele vendor heeft het wapen om terug te kopen (als het een rood wapen was waarschijnlijk ergens in het bos gedropt) en hij komt niet naar de kost in de nacht en dat waren zo ongeveer alle oplossingen die ik online gevonden heb.

Ook in de campaign zit ik al vast. Ik moet in de slag heap praten met Richter maar alles wat hij zegt is later... Heb dus niets meer te doen.

Tot nu toe is de game niet echt een plezierige ervaring. Veel bugs veel problemen met crashes en side quests die spontaan verdwijnen en een economie die om te huilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

computerjunky schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:37:
Heeft iemand wnige idee waar ik de codes voor deuren en kluisjes vandaan moet halen. Ik wil geen codes maar alleen weten hoe ik ze moet vinden. Ik kan simpelweg nergens vinden hoe of wat. Overal alleen maar lijsten met codes.

En heeft iemand een oplossing gevonden voor de side quest deceive the deceiver? Ik hwb dat wapen niet, de box is leeg, geen enkele vendor heeft het wapen om terug te kopen (als het een rood wapen was waarschijnlijk ergens in het bos gedropt) en hij komt niet naar de kost in de nacht en dat waren zo ongeveer alle oplossingen die ik online gevonden heb.

Ook in de campaign zit ik al vast. Ik moet in de slag heap praten met Richter maar alles wat hij zegt is later... Heb dus niets meer te doen.

Tot nu toe is de game niet echt een plezierige ervaring. Veel bugs veel problemen met crashes en side quests die spontaan verdwijnen en een economie die om te huilen is.
Codes vind je op briefjes, voice berichten, pda's etc.

Er zijn inderdaad quests die voor sommige gebugd zijn, echter verwachten ze soms iets anders van je dan dat ze vragen. Quest markers kunnen daarbij helpen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
A13X schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:54:
[...]

Codes vind je op briefjes, voice berichten, pda's etc.

Er zijn inderdaad quests die voor sommige gebugd zijn, echter verwachten ze soms iets anders van je dan dat ze vragen. Quest markers kunnen daarbij helpen.
Hmm dan heb ik denk ik gewoon pech haha. Ik loot alles met een patroon zodat ik niets mis. Zat pda's en briefjes gehad maar geen codes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
computerjunky schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:37:
Vaak is er vlakbij of rondom de deur iets opmerkelijks. De ene keer is het een aanwijzing, de andere keer hoor je 4 getallen in een vlakbij gevonden memo of voice bericht. En de volgende keer ligt de aanwijzing of cde in een heel ander gebouw.

Helemaal als er in de buurt van een code-deur ergens ook een huisje is wat op slot zit (met zo'n geel sleutel tekentje er bij). Die gele sleutels houden vaak in dat het alleen een uitgang is en de ingang ergens anders is, en je dus een andere weg naar binnen moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Laatst online: 00:45

jgj82

Ja, maar = nee

bojaaper schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:30:
[...]

Vaak is er vlakbij of rondom de deur iets opmerkelijks. De ene keer is het een aanwijzing, de andere keer hoor je 4 getallen in een vlakbij gevonden memo of voice bericht. En de volgende keer ligt de aanwijzing of cde in een heel ander gebouw.

Helemaal als er in de buurt van een code-deur ergens ook een huisje is wat op slot zit (met zo'n geel sleutel tekentje er bij). Die gele sleutels houden vaak in dat het alleen een uitgang is en de ingang ergens anders is, en je dus een andere weg naar binnen moet zoeken.
Volgens mij net andersom: met een gele sleutel icoon heb je een sleutel nodig, als er alleen locked staat moet je vaak een puzzel oplossen. Grijs locked betekent dat de deur open gaat in een quest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Laatst online: 00:45

jgj82

Ja, maar = nee

computerjunky schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:11:
[...]

Hmm dan heb ik denk ik gewoon pech haha. Ik loot alles met een patroon zodat ik niets mis. Zat pda's en briefjes gehad maar geen codes.
Soms zitten ze ook cryptisch in de boodschappen op PDA's: dikgedrukt, onlogische data, ander lettertype. Kijk ook goed in de omgeving. Op schuttingen/muren/palen of op voertuigen. Bijna elke stash locatie heeft graffiti op het gebouw of een gesneuvelde stalker onder een toren/gebouw etc. Ze hebben echt hun best gedaan! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
@jgj82
Heeft gelijk, sommige deuren moet je een sleutel voor hebben, sommige zitten opslot van af de andere kant door middel van een hangslot, gele plank, of een stel kratten die je van de andere kant kapot moet shieten via een gat in de muur of raampje.

Er zijn ook deuren die je door een granaat (of meer) moet openen.
Ik vind het alleen erg onduidelijk welke deuren dat zijn, en geloof dat het alleen in Pripyat is, maar zou ook in Rostok kunnen zijn. Het zijn sommige van die geribbelde metalen deuren, een daar van is in ieder geval bij het theater in Pripyat, een dubbele deur in dat geval.
Geen idde hoe je zou moeten weten dat je er een granaat tegen aan moet gooien, ik zag het toevallig op Youtube, waar iemand die deuren zo open blies.

Verder gewoon goed de "Note's" lezen die je krijgt voor de codes, sommige (vooral de langere) zitten verspreid door een text verstopt.

[ Voor 8% gewijzigd door WhiteSnake76 op 09-01-2025 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
PonyPony schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:59:
[...]

Is niet gefixt. Nog steeds maar 100m
Voor die patch konden vijanden echt bijna op je character spawnen, dat is nu wel veranderd. Of het 100 meter is geen idee, maar het is veel verder weg dan voorheen.

Edit:
Iemand heeft blijkbaar gekeken naar hoe stealthy je kunt spelen, ook hier ruimte voor verbetering. Vijanden weten direct waar je zit en beesten "ruiken" je aanwezigheid altijd.

Vandaag ook een mail gehad van GSC met een link naar 'studiemuziek':
YouTube: Radio Beats: Malachite Research [Music for work, study, and anomaly ...

[ Voor 45% gewijzigd door Freaky Maus op 09-01-2025 21:02 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Freaky Maus schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:57:
[...]

Voor die patch konden vijanden echt bijna op je character spawnen, dat is nu wel veranderd. Of het 100 meter is geen idee, maar het is veel verder weg dan voorheen.

Edit:
Iemand heeft blijkbaar gekeken naar hoe stealthy je kunt spelen, ook hier ruimte voor verbetering. Vijanden weten direct waar je zit en beesten "ruiken" je aanwezigheid altijd.

YouTube: Radio Beats: Malachite Research [Music for work, study, and anomaly ...
Vijanden weten niet direct waar je zit, (tenzij je gaat schieten) en beesten/mutants ruiken je niet altijd.
Vaak genoeg dat ik vijanden zie en zij mij niet zien, of dat het boogje begint te groeien en ik me dan net nog weet te verbergen en uit zicht weet te komen.
Heel erg vaak dat ik Mutants zo als Flesh of Blind Dogs zie en ze me nog niet op hebben gemerkt, dus kan ze dan ontwijken als ik rustig de andere kant op loop.

Dat zijn mijn ervaringen in de game.
Ben het wel eens dat er nog het nodige te verbeteren valt, maar als jij ze eerder opmerkt dan zij jou, kun je meestal nog aardig een conflict ontwijken.

Je moet er rekening mee houden dat jij meestal in je eentje bent, en de vijand meestal in een groepje die om hun heen kijken, dus de kans is groter dat jij de verkeerde kant op kijkt en ze niet op tijd op merkt dan dat zij met zijn allen de verkeerde kant op kijken en jou niet opmerken.

Er zijn wel punten die kunnen worden verbeterd worden, vind het heel irritant dat NCP's op een grote afstand lopend nog vrijwel altijd raak schieten, terwijl ik gehurkt in stilstand met een scoped wapen nog moeite heb om ze dan te raken.
Ook het veelvuldig gegooi van granaten vind ik wel vervelend, vooral omdat een granaat je wapens en armor flink kunnen beschadigen, en het zeker halverwege de game best veel kan kosten om je armor of geupgrade wapen te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Hmmm.. dan moet ik toch iets minder lomp door de omgeving gaan banjeren want ik heb nog vrijwel niet meegemaakt dat ik mutanten eerder opmerk dan zij mij. Enkel fleshies en honden, dat lukt wel. Maar bloodsuckers vinden mij altijd en niet andersom.

De vijanden schieten inderdaad veel raak en hebben ook veel granaten op zak (maar met looten altijd maar eentje). Achja, hopelijk volgende week weer een patch.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mijn grootste probleem is dat human enemies je veel te makkelijk vanaf enorme afstand en door begroeiing heen weten te spotten.

Ik heb vaak dat ik de "detection indicator" zie, die kant op kijk (zelfs door een sniper scope) en gewoon echt niks kan zien omdat ze achter begroeiing, of soms (heb ik het idee) zelfs achter een heuvel zitten, maar de AI ziet je dan wel. Zou fijn zijn als dat gefikst wordt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Freaky Maus schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:57:
[...]

Edit:

Hier nog steeds op mn hoofd. Het is heel random. Ik ben ook 50+u gameplay kwijtgeraakt omdat Scar niet tevoorschijn komt voor de a invisible threat mainquest missie en wacht al meer dan een maand op een fix. Ik heb gellukig mn geld terug gekregen van gameresource en wacht wel 10+ maanden af tot dat deze game in een fatsoenlijke staat verkeerd. Cp2077 is er niks bij. Die kon ik tenminste wel uitspelen op release toen hij beter op Series X draaide. Nog steeds een mega flawed experience want toen hij eenmaal 100% was was het net een nieuwe game. Maar de staat van Stalker 2 is nog erger en niks minder dan een scam. Vooral voor console spelers , want Pc spelers kunnen missies bruteforcen doormiddel van console commands zoals spawn npc. Maar vind dit echt ronduit schandalig.... oorlog geen excuus. En ze zijn ook al voor de oorlog naar Praag verhuisd. Gewoon echt een schande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 18:41
Compizfox schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:34:
Mijn grootste probleem is dat human enemies je veel te makkelijk vanaf enorme afstand en door begroeiing heen weten te spotten.

Ik heb vaak dat ik de "detection indicator" zie, die kant op kijk (zelfs door een sniper scope) en gewoon echt niks kan zien omdat ze achter begroeiing, of soms (heb ik het idee) zelfs achter een heuvel zitten, maar de AI ziet je dan wel. Zou fijn zijn als dat gefikst wordt.
Ja, daar heeft iedereen last van. Snipen heeft nul zin in de huidige staat, want je wordt op grote afstand gezien en met laser precisie terug geschoten. Dat kan en moet veel beter.
Ik ben nu halverwege en het is verder een geweldig spel, maar de immersie voor mij is weg doordat je feitelijk alleen up close kan vechten, de rest is bij voorbaat een verloren zaak of beter gezegd: niet leuk.
Ik leg het even aan de kant totdat er wat patches zijn, en anders maar gemod verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Compizfox schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:34:

Als je dat filmpje over de verschillen van A-life in de eerste spellen en 2 bekijkt (P-Rock in "[XB/PC] S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl"), zou het ook kunnen zijn dat ze gewoon niet gerenderd worden. Vanaf een bepaalde afstand worden NPCs niet meer gerenderd, maar ze worden ook nog niet despawned, als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Dat is echt nog wel een punt van aandacht. Daar mag van mij ook wel verschil in komen tussen de verschillende vijanden. Ik zou in iedergeval verwachten dat een Ward (militair) beter kan schieten dan een bandit en die veel beter dan een zombie.

Maar dat een strompelende zombie met hipfire en burstmode nog alles raak schiet slaat echt alles.

Overigens ondanks dat nog wel veel plezier erin, gisteren weer wat handige artifacts gevonden. Een grenade launcher voor Clusterfuck, dus die is nu volledig gemod en voorzien van alle accessoires. Gebruik die grenade launchers nooit, duurt mij te lang om er naar over te schakelen, maar wilde CF compleet hebben.

Inmiddels in Rostok beland nu opzoek naar een artifact bij Agroprom factory. Maar vermoed dat die onder de grond is geglitcht.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yec__aAyLwl4bXDe_DHqmGGxyAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sGxjlqlaVvAkmopSauwJ3lXy.png?f=fotoalbum_large

We are not alone! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
@Freaky Maus
Bloodsuckers heb ik wel een paar keer veel eerder gezien dan zij mij, en ook een paar keer daar van dat ze me helemaal niet opmerkte.

@Compizfox
Door begroeiing heen heb ik wel mee gemaakt, achter een heuvel weet ik zeker vrijwel zeker dat ze je niet zien omdat ik zo ook vijanden heb kunnen ontwijken.

@PonyPony
Vlak voor de kerst hebben ze een Patch gerushed omdat een paar mensen last hadden van een ernstige bug, maar in plaats dat het beter werd, werd het veel erger met ontbrekende NPC's zo als bvb Scar.

Ik had tot die patch niet echt last van bugs, maar daarna wel, dus hoop dat ze nu ff de tijd nemen om wat er mis is gegaan.
Ik heb de game gewoon probleemloos uit kunnen spelen in 155 uur met wat kleine bugs zo als de Memory Leak in Rostok, en soms als ik een Anomaly in liep, kreeg ik een freeze met een wit/grijs scherm.
Was gelukkig ver genoeg in de game dat ik geen last had van ontbrekende NPC's

@Zerosum
Ik heb juist heel veel gesniped, maar je moet wel zorgen dat je dekking hebt, of dat je ze in 1 keer dood schiet, ik gebruikte Armor Piercing ammo voor mijn Snipers, Headshot en klaar als je een beetje goede sniper gun hebt (damadge/penetration) of een Gauss, weet nu niet wat ze met de Chimera hebben gedaan, maar die in het park in Pripyat schoot ik met 2 shoten van een flink afstand dood, na het eerste shot probeerde hij zich te verschuilen, maar ging zo zitten dat ik hem net in zijn kop kon raken, dus 2de shot was het gebeurt.
Misschien dat het uitmaakt waar je hem raakt, of dat ze de Damadge points voor de Chimera hebben aangepast.

@A13X
Grenade Launcher is eigenlijk bijna onbruikbaar omdat je door de B knop 3 seconde ingedrukt te houden er naar toe switched, en ook zo weer naar je gewone vuurmodus terug moet, duurt te lang.
Enigste keer dat ik wat aan een Granade Launcher had was als ik goed in dekking zat en de vijand niet bij me kon komen/en of me konden raken en ik dus ook de tijd had om rustig hem te kunnen herladen.
Ze hadden in plaats van de knop B die je ook gebruikt om van vuur modus te switchen, hadden ze gewoon een aparte knop voor de Grenade launcher moeten maken, of nog realistischer een andere knop (bvb midddelste muis knop) om hem af te vuren zonder dat je hem verder moet selecteren.

Je weet dat je ondergrondse tunnels hebt in Argoprom? want als je daar niet in gaat kun je heel lang blijven zoeken, maar vind je hem niet, ik heb daar een Artifact gevonden, moest er wel wat voor doen, maar daar kom je dan wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

WhiteSnake76 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:29:
@Freaky Maus
Bloodsuckers heb ik wel een paar keer veel eerder gezien dan zij mij, en ook een paar keer daar van dat ze me helemaal niet opmerkte.

@Compizfox
Door begroeiing heen heb ik wel mee gemaakt, achter een heuvel weet ik zeker vrijwel zeker dat ze je niet zien omdat ik zo ook vijanden heb kunnen ontwijken.

@PonyPony
Vlak voor de kerst hebben ze een Patch gerushed omdat een paar mensen last hadden van een ernstige bug, maar in plaats dat het beter werd, werd het veel erger met ontbrekende NPC's zo als bvb Scar.

Ik had tot die patch niet echt last van bugs, maar daarna wel, dus hoop dat ze nu ff de tijd nemen om wat er mis is gegaan.
Ik heb de game gewoon probleemloos uit kunnen spelen in 155 uur met wat kleine bugs zo als de Memory Leak in Rostok, en soms als ik een Anomaly in liep, kreeg ik een freeze met een wit/grijs scherm.

@Zerosum
Ik heb juist heel veel gesniped, maar je moet wel zorgen dat je dekking hebt, of dat je ze in 1 keer dood schiet, ik gebruikte Armor Piercing ammo voor mijn Snipers, Headshot en klaar als je een beetje goede sniper gun hebt (damadge/penetration) of een Gauss, weet nu niet wat ze met de Chimera hebben gedaan, maar die in het park in Pripyat schoot ik met 2 shoten van een flink afstand dood, na het eerste shot probeerde hij zich te verschuilen, maar ging zo zitten dat ik hem net in zijn kop kon raken, dus 2de shot was het gebeurt.
Misschien dat het uitmaakt waar je hem raakt, of dat ze de Damadge points voor de Chimera hebben aangepast.

@A13X
Grenade Launcher is eigenlijk bijna onbruikbaar omdat je door de B knop 3 seconde ingedrukt te houden er naar toe switched, en ook zo weer naar je gewone vuurmodus terug moet, duurt te lang.
Enigste keer dat ik wat aan een Granade Launcher had was als ik goed in dekking zat en de vijand niet bij me kon komen/en of me konden raken en ik dus ook de tijd had om rustig hem te kunnen herladen.
Ze hadden in plaats van de knop B die je ook gebruikt om van vuur modus te switchen, hadden ze gewoon een aparte knop voor de Grenade launcher moeten maken, of nog realistischer een andere knop (bvb midddelste muis knop) om hem af te vuren zonder dat je hem verder moet selecteren.

Je weet dat je ondergrondse tunnels hebt in Argoprom? want als je daar niet in gaat kun je heel lang blijven zoeken, maar vind je hem niet, ik heb daar een Artifact gevonden, moest er wel wat voor doen, maar daar kom je dan wel achter.
Dat omschakelen duurt idd veel te lang, daarom lijkt mij die shotgun accessoire voor de kharod ook zinloos. Die moet je gewoon voor erbij kunnen pakken, duurt in het echt ook geen 3 seconden.

Agroprom idd even opgezocht, zag meer ondergrondse ruimtes waar meer moest zijn dan waar ik bij kon. Maar die ruimtes zijn questlocked dus daar kom ik vanzelf. Inmiddels weer doorgelopen naar de volgende locatie.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
In het echt heb je meestal een aparte trekker om je secundaire wapen af te vuren, dat hadden ze hier ook moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
WhiteSnake76 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:29:
@Freaky Maus

@Compizfox

@PonyPony

@Zerosum

@A13X

Zoals ik zei voor pc spelers is het anders. Op Xbox is het een drama en ik kan de game niet uitspelen al had ik dat gewild. Cutscene speelt niet af, saves 5 uur terugdraaien werkt niet en zo is dat voor velen. Ik ben blij dat jij dat wel hebt kunnen doen . Maar dat dat is nog steeds geen excuus om een game in zo een staat uit te brengen, ik vind het een scam. En vind wat ik gespeeld heb geweldig. Ik wacht nu wel minimaal een half jaar tot alles is gefixt.

Ik heb nog geprobeerd een new game te starten maar heb echt geen zin 50u overnieuw te doen. Dit was na de laatste patch en net als bij cp2077 nadat hij volledig gefixt was , kwam ik alleen na de laatste patch al meer dan 10 activiteiten tegen in het begin van de game die op launch niet eens triggerde. Ver in het begin liep Richter bv niet eens naar het toilet gebouw om je de side mission te geven waarin je medkits bij zijn kameraden mocht afgeven bv. Hij bleef gewoon stilstaan op de heuvel in de eerste playthrough. De game gaat over een jaar geweldig zijn maar is voor nu completely broken en niet af. Fijn dat je er intens van geniet , maar dat is geen reden om alles goed te blijven praten. Het is onnaceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Maus
PonyPony schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 00:40:
[...]

Zoals ik zei voor pc spelers is het anders. Op Xbox is het een drama en ik kan de game niet uitspelen al had ik dat gewild. Cutscene speelt niet af, saves 5 uur terugdraaien werkt niet en zo is dat voor velen. Ik ben blij dat jij dat wel hebt kunnen doen . Maar dat dat is nog steeds geen excuus om een game in zo een staat uit te brengen, ik vind het een scam. En vind wat ik gespeeld heb geweldig. Ik wacht nu wel minimaal een half jaar tot alles is gefixt.

Ik heb nog geprobeerd een new game te starten maar heb echt geen zin 50u overnieuw te doen. Dit was na de laatste patch en net als bij cp2077 nadat hij volledig gefixt was , kwam ik alleen na de laatste patch al meer dan 10 activiteiten tegen in het begin van de game die op launch niet eens triggerde. Ver in het begin liep Richter bv niet eens naar het toilet gebouw om je de side mission te geven waarin je medkits bij zijn kameraden mocht afgeven bv. Hij bleef gewoon stilstaan op de heuvel in de eerste playthrough. De game gaat over een jaar geweldig zijn maar is voor nu completely broken en niet af. Fijn dat je er intens van geniet , maar dat is geen reden om alles goed te blijven praten. Het is onnaceptabel.
Ik vind het altijd bijzonder om te lezen, ook in Steam reviews bijvoorbeeld, dat gamers een spel echt ruk vinden maar toch talloze uren er aan gespendeerd hebben.

Hoe dat samengaat begrijp ik niet, als je net zoals jij het onacceptabel vindt dat de game in deze staat is uitgebracht en het zelfs een scam vindt. Waarom heb je dan toch 50 uur gespeeld? Als ik een game ruk vind haal ik meestal een uur gameplay nog niet, dus dan trek ik de conclusie dat deze game toch niet zo ruk is als je zegt. En biedt de game toch speelplezier, want anders red je die 50 uur niet. Dus dan zal de verwachting wel te hoog gespannen geweest zijn?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
@PonyPony
De laatste patch voor kerst, heeft de game juist een paar game breaking bugs gegeven, zo wel op Xbox als PC.
Ik vind het geen Scam, maar de laatste patch is een enorme blunder, denk niet dat ze nog een keer een patch zonder gronidig te testen er uit gooien, dus vind het nu ook niet vreemd als het wat langer duurt voor dat er een nieuwe patch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Freaky Maus schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:00:
[...]

Ik vind het altijd bijzonder om te lezen, ook in Steam reviews bijvoorbeeld, dat gamers een spel echt ruk vinden maar toch talloze uren er aan gespendeerd hebben.

Hoe dat samengaat begrijp ik niet, als je net zoals jij het onacceptabel vindt dat de game in deze staat is uitgebracht en het zelfs een scam vindt. Waarom heb je dan toch 50 uur gespeeld? Als ik een game ruk vind haal ik meestal een uur gameplay nog niet, dus dan trek ik de conclusie dat deze game toch niet zo ruk is als je zegt. En biedt de game toch speelplezier, want anders red je die 50 uur niet. Dus dan zal de verwachting wel te hoog gespannen geweest zijn?
Tot de laatste patch viel het nog wel mee, en als je verder bent in de game heb je ook geen last meer van de bugs met de missende NPC's, dus ik heb gewoon meer als 155 uur kunnen spelen, en wil hem graag nog een keer spelen met andere keuzes, maar wacht wel tot er een nieuwe update is geweest.

Als mensen tegen problemen aan lopen, gaan ze eerder naar een Forum om een oplossing te vinden of/en om te klagen over de game, dan iemand die geen problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Freaky Maus schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:00:
[...]

dat ook wel wat vriendelijker

Ik zeg dat wat ik heb gespeeld ik als fantastisch heb ervaren maar dat ik de game een scam vind omdat ik de mainquest niet af kan maken. Tot sirca was alles top , daarna ging alles mis en verschijnt Scar niet voor de cutscene an invisible threat ( objective deliver emitter to scar ) om daar meer dan een maand voor op een fix te wachten vind ik ongehoord.

Een game die de retail ingaat moet fully playable zijn , daar betaal ik voor. Dus een scam en een niet werkend product is de eindconclussie.

[ Voor 1% gewijzigd door BM op 11-01-2025 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Ik zeg toch duidelijk dat de laatste Patch de boel zowel voor PC als Xbox heeft verziekt? Op de PC lopen mensen tegen exact het zelfde probleem aan na de laatste patch.

Scar is er niet als je de Emitter wilt afgeven, dus kun je niet verder. Zowel op de PC als op de Xbox Exact het zelfde.

En nog eerder in de Garbage ontbreekt Korshunov zowel op PC als Xbox, waardoor je nog eerder vast loopt.
En iets verder als waar jij nu bent kan je een Missie niet afsluiten, of dat ligt aan de NPC die verkeert reageert als je terug komt voor de beloning, dat komt of omdat er Vijandelijke NPC's ontbraken die je moest doden of omdat de NPC nu de boel negeert, dat is een beetje onduidelijk, maar er zat daar een exploit in waar je staat weg kon lopen na je beloning, en dan gelijk weer terug te komen onbeperkt om steeds weer de beloning op te strijken, dus het vermoeden is dat ze dat gewoon verkeert hebben gepatched.

Als je me niet gelooft zoek dan maar eens op Steam, staat vol met mensen die exact het zelfde probleem hebben op de PC in plaats van mensen te gaan beledigen.

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 11-01-2025 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
PonyPony schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:29:
[...]

Ik zeg dat wat ik heb gespeeld ik als fantastisch heb ervaren maar dat ik de game een scam vind omdat ik de mainquest niet af kan maken. Tot sirca was alles top , daarna ging alles mis en verschijnt Scar niet voor de cutscene an invisible threat ( objective deliver emitter to scar ) om daar meer dan een maand voor op een fix te wachten vind ik ongehoord.

Een game die de retail ingaat moet fully playable zijn , daar betaal ik voor. Dus een scam en een niet werkend product is de eindconclussie.
Maar waar het mij om gaat is dat je de game fantastisch vindt maar toch ook een scam, als je 50 uur vermaak hebt gehad kan het toch geen scam zijn?

Dan heb je volgens mij wel je geld eruit gehaald als dat het belangrijke is. Dat je het nu nog niet kunt afronden vanwege een big is dan een klein onderdeel van het geheel, zeker als je er rekening mee houdt dat er meer patches zullen volgen.

Maar goed, blijkbaar is het een verschil in gevoel waar we niet in zullen veranderen. Vind het alleen jammer dat Stalker een scam wordt genoemd terwijl je op voorhand genoeg signalen hebt gehad om te kunnen weten dat er bugs in zouden zitten.

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 11-01-2025 16:41 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Freaky Maus schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:54:
[...]

Normaal reageren blijkbaar ook. Maar waar het mij om gaat is dat je de game fantastisch vindt maar toch ook een scam, als je 50 uur vermaak hebt gehad kan het toch geen scam zijn?

Dan heb je volgens mij wel je geld eruit gehaald als dat het belangrijke is. Dat je het nu nog niet kunt afronden vanwege een big is dan een klein onderdeel van het geheel, zeker als je er rekening mee houdt dat er meer patches zullen volgen.

Maar goed, blijkbaar is het een verschil in gevoel waar we niet in zullen veranderen. Vind het alleen jammer dat Stalker een scam wordt genoemd terwijl je op voorhand genoeg signalen hebt gehad om te kunnen weten dat er bugs in zouden zitten.
Dat ben ik oneens met je, want ik wil de game afmaken wat is dit voor een kromme logica? Omdat ik full price voor een game betaal en me 50u heb vermaakt maar de helft vd game heb kunnen spelen, moet ik maar tevreden zijn en daar genoegen mee nemen?

Nee dankje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Bah Rostok blijft toch een groot probleem, zeker later in de game is daar moeilijk omheen te werken, ik heb geen private stash die enigszins dichtbij is. Veel saven, snel handelen en weer wegwezen.

Het is me trouwens ook al 2x overkomen dat ik uren aan saves kwijt ben, meestal na een crash in Rostok. Ik pak nu maar een manual save voordat ik dat gebied in ga om in ieder geval niet teveel progressie te verliezen mocht het weer voorkomen.

Dus mja @PonyPony ik snap je frustratie heel goed. Maar persoonlijk vind ik de game gewoon te goed dat ik deze ellende maar op de koop toe neem. Het word wel opgelost uiteindelijk, de game gaat alleen maar beter worden, geef het nog wat tijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Ik doe een Manual Save net buiten Rostok, ga naar binnen via een zo kort mogelijke route naar de "markt" dump daar wat ik wil, en wat ik wil houden stop ik snel in mijn stash, en ga dan zo snel mogelijk weer Rostok uit of ga naar de Guide en zo nog sneller Rostok uit.

Het is echt een Memory leak want op mijn systeem met 16GB RAM en 12GB VRAM, kom ik veel sneller in de problemen daar dan op mijn 32GB RAM en 24GB VRAM systeem.

Er zit ook een Memory Leak voorbij je point of no return in het stuk buiten de Generators, maar ik denk dat dat per verhaal lijn die je hebt gekozen misschien anders is, en je om die 2 redenen er maar weinig over hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Dhrax schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:18:
Bah Rostok blijft toch een groot probleem, zeker later in de game is daar moeilijk omheen te werken, ik heb geen private stash die enigszins dichtbij is. Veel saven, snel handelen en weer wegwezen.

Het is me trouwens ook al 2x overkomen dat ik uren aan saves kwijt ben, meestal na een crash in Rostok. Ik pak nu maar een manual save voordat ik dat gebied in ga om in ieder geval niet teveel progressie te verliezen mocht het weer voorkomen.

Dus mja @PonyPony ik snap je frustratie heel goed. Maar persoonlijk vind ik de game gewoon te goed dat ik deze ellende maar op de koop toe neem. Het word wel opgelost uiteindelijk, de game gaat alleen maar beter worden, geef het nog wat tijd ;)
Zeker! Ik baal gewoon en verheug me op de toekomst van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 00:00
In Rostok heb je ten noord noord west de science helicopter.
Iets te zuiden (meter of 100) heb je een flat/hoog gebouw waar een sniper aan de zuidkant zit.

Weet iemand hoe je dat gebouw binnen komt of hoe je op het dak kan komen ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
dierkx36 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:19:
In Rostok heb je ten noord noord west de science helicopter.
Iets te zuiden (meter of 100) heb je een flat/hoog gebouw waar een sniper aan de zuidkant zit.

Weet iemand hoe je dat gebouw binnen komt of hoe je op het dak kan komen ?
Screenshot zou helpen, ik heb het zo ver ik weet niet gezien dat daar ergens een sniper zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

Player1S

Probably out in the dark

Dhrax schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:18:
Ik heb bij de weapons dealer (jonge vent) in Rostok dat hij "vast" loopt na een transactie. Hij blijft dan hangen in dat je hem aankijkt maar je kunt niet menu, tablet of rugzak openen of verder.
Ik save dus ook telkens als ik daar wat wil verkopen/kopen. En als ik alleen wil verkopen ga ik maar naar de gear verkoop lady.

Verder ben ik zeer content met de game. Ik moet Indiana Jones nog spelen maar zelfs met de bugs zou ik persoonlijk deze als GOTY aanmerken.
Maar nu ben ik wel iemand die select aantal spellen speelt dus biased.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Player1S schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:27:
[...]

Ik heb bij de weapons dealer (jonge vent) in Rostok dat hij "vast" loopt na een transactie. Hij blijft dan hangen in dat je hem aankijkt maar je kunt niet menu, tablet of rugzak openen of verder.
Ik save dus ook telkens als ik daar wat wil verkopen/kopen. En als ik alleen wil verkopen ga ik maar naar de gear verkoop lady.

Verder ben ik zeer content met de game. Ik moet Indiana Jones nog spelen maar zelfs met de bugs zou ik persoonlijk deze als GOTY aanmerken.
Maar nu ben ik wel iemand die select aantal spellen speelt dus biased.
Dat hij in Rostok blijft hangen komt door een Memory Leak, vind het vreemd als het niet bij Birch gebeurt, maar wel bij Eugene en Powerplug, dacht dat ik het ook bij Ragman had, en zeer zeker bij mijn Storage Box.

Ik ging gewoon Rostok zo snel mogelijk in, deed mijn ding zo snel mogelijk en verliet Rostok weer, eventueel via Toad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

Player1S

Probably out in the dark

FFFFUUUUUUUU!!!!!! Mijn game (op xbox series S) loopt vast op cruciaal punt

spoiler: mogelijke verhaallijn spoilers
Ik heb net de Ward kolonel verslagen in die ondergrondse ruimte. Die Darin blaast dan dat ding op waarna je K.O. gaat en bij Strelok terecht komt. Echter daar loopt het spel telkens vast voor mij.

Ene keer als ik op sta, ene keer als ik met Strelok probeer te praten. Linksom of rechtsom, hij loopt telkens op dat punt vast

Iemand tips? Of hopen dat snel een patch komt die het oplost?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Patch is onderweg, moet nog deze maand komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

WhiteSnake76 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:36:
Patch is onderweg, moet nog deze maand komen.
Mooi. Er zijn 2 dingetjes waar ik me na zo'n 70-80 uur gameplay toch wel aan begin te storen.

Steeds vaker heb ik vastlopers tijdens het compilen van de shaders. Alt+tab, Alt+F4 of afsluiten met task manager werkt niet, dus ik moet dan elke keer rebooten. Irritant.

En hoe goed de game ook is qua immersion, ik begin het toch wel storend te vinden dat groepjes npc's, vijanden, etc. 100% synchroon lopen en als je dichter in de buurt komt allemaal tegelijk met dezelfde animatie hun wapen pakken.

Zelf ben ik inmiddels in STC Malachite aangekomen, na een toch wel heftig stukje van de game.

spoiler:
Ik heb genoten van de SIRCAA missies, de SIRCAA omgeving, en het uitgestorven land na de missies als je weer terug gestuurd wordt naar de Lesser Zone. Ik heb er tijdens mijn gameplay een gewoonte van gemaakt om elke in-game nacht te slapen en dan gelijk ammo te kopen, wapens te verkopen en mijn gear te repareren. Na de SIRCAA missies ben ik echt even op zoek geweest naar een plek om te overnachten e.d., maar alles was uitgestorven. Bloodsuckers in Shelter, Icarus base in quarantaine, Zalyssya volledig uitgestorven, etc.. Dit was voor mij een groot hoogtepunt qua inleving en sfeer.

spoiler:
P.S. ben ik de enige die in de SIRCAA faciliteit alle uitgestalde artifacts aandachtig heeft bestudeerd? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Fanta schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:46:
[...]
spoiler:
P.S. ben ik de enige die in de SIRCAA faciliteit alle uitgestalde artifacts aandachtig heeft bestudeerd? :+
Nope! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 00:00
Begint idd wel op te vallen dat hoe verder je komt, des te instabieler Stalker 2 word.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Op Rostok memory leak en shaders na heb ik nog geen echte problemen. 1x dat Scar aan het einde van een missie niet op de goede plek spawned. Opnieuw de missie gestart en toen was hij er wel aan het einde.

Een goede manier om dik 300.000 credits er doorheen te jagen? Diamond Exoskeleton en saiga volledig upgraden, rara wie is er in Yaniv aangekomen :+

De perfecte aim word wel echt irritant, ren tegenwoordig maar weg. De groepen die je in dit deel tegenkomt zijn nu groter 5-8man en op grote afstand schieten ze niet alleen perfect maar nu ook meer met assault rifles op semi of full auto. Het is gewoon 1 grote hit regen, in het open veld ben je gewoon klaar.

[ Voor 30% gewijzigd door A13X op 25-01-2025 08:46 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:07
Meer vergelijkingen tussen de AI in STALKER: Call of Pripyat (2009) en STALKER 2 (2024):

Toch bizar om zo'n regressie te zien. Wellicht omdat deze game ook voor consoles is ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
P-Rock schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:00:
Toch bizar om zo'n regressie te zien. Wellicht omdat deze game ook voor consoles is ontwikkeld?
Denk het, + omdat de wereld zo groot en open is en het misschien veel te zwaar word icm. A-life voor de meeste PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Zojuist uitgespeeld met een haperend einde. Heb een noclip gebruikt om verder te komen. Redelijk bugged het laatste stukje. Nu de afweging maken om een andere faction te kiezen op het no return moment. Maar ik vraag mij af of dit het spel echt anders maakt. Ik vermoed dat ik dan niet tegen de monolits vecht maar dan tegen de ward? Zelfde pad uiteindelijk eindigend in pod situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:55:
Zojuist uitgespeeld met een haperend einde. Heb een noclip gebruikt om verder te komen. Redelijk bugged het laatste stukje. Nu de afweging maken om een andere faction te kiezen op het no return moment. Maar ik vraag mij af of dit het spel echt anders maakt. Ik vermoed dat ik dan niet tegen de monolits vecht maar dan tegen de ward? Zelfde pad uiteindelijk eindigend in pod situatie?
Ik denk als je in Pripyat ben via de verhaal lijn kun je niet meer van sides switchen.
spoiler:
ik denk dat je hoe dan ook teggen de Monolith vecht, maar je op bepaalde punten de mensen tegen komt wiens kant je niet hebt gekozen voorbij het Point Of No Return

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
WhiteSnake76 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:16:
[...]

Ik denk als je in Pripyat ben via de verhaal lijn kun je niet meer van sides switchen.
spoiler:
ik denk dat je hoe dan ook teggen de Monolith vecht, maar je op bepaalde punten de mensen tegen komt wiens kant je niet hebt gekozen voorbij het Point Of No Return
Ik leg het spel maar even weg. Net gestart met een save voor de point of no return en niet voor de ward gekozen. Kom ik vast in de jail te zitten maar daar gebeurt niets. Er wordt geen NPC getriggert die mij helpt. Knor. Kom alleen verder als ik handmatig de NPC start en dan loopt alles daarna in de soep.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.