Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 08:41
utbone schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:37:
[...]

Ik leg het spel maar even weg. Net gestart met een save voor de point of no return en niet voor de ward gekozen. Kom ik vast in de jail te zitten maar daar gebeurt niets. Er wordt geen NPC getriggert die mij helpt. Knor. Kom alleen verder als ik handmatig de NPC start en dan loopt alles daarna in de soep.
Ff wachten op de Patch volgende week en hopen dat die het fixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 15:14
Patch: https://www.stalker2.com/news/patch-1-1-4
  • Fixed crashes and freeze on shaders compilation
  • Fixed memory leak occurred at Rostok location
  • Fixed performance degradation when shooting/aiming on saves with long playtime
  • Implemented fixes, that should solve the problem causing saves to be lost on Xbox
  • Fixed a random crash related to UI animations.
Ik vind het een beetje een kort lijstje toch? Wij hebben hier al veel meer issues verzameld.

[ Voor 89% gewijzigd door utbone op 27-01-2025 18:37 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:40
Al heel lang een Stalker speler (jaren gewacht op SoC)
En na 180 uur durf ik de stelling wel aan dat S2 100% een klassieke Stalker is in .
Zowel in positieve als negatieve zin.
Verbaas mij echt over de inhoud, in de voorlopers waren de mappen zeker niet klein, maar de hoeveelheid aan locaties in S2 is absurd.
En toch voelt de wereld soms leeg aan, gebrek aan een functionered A-Life in mijn optiek.

Terecht dat er word geklaagd, terecht dat er wordt geprezen maar voor degenen die willen wachten op een stabiele S2 ervaring raad ik aan (mits nog niet gespeeld) om eens nader kennis te maken met Prey 2017.
Arkane's onvolprezen meesterwerk.
Anders dan al het andere maar het bezit datgene, wat hard te beschrijven is, wat mij in STALKER trekt zonder de problematiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:35:
  • Fixed crashes and freeze on shaders compilation
  • Fixed memory leak occurred at Rostok location
  • Fixed performance degradation when shooting/aiming on saves with long playtime
  • Implemented fixes, that should solve the problem causing saves to be lost on Xbox
  • Fixed a random crash related to UI animations.
Ik vind het een beetje een kort lijstje toch? Wij hebben hier al veel meer issues verzameld.
Dit is een Hotfix, de grote Patch Update is nog niet klaar, tot die tijd moeten we het hier mee doen :(

Helaas dus geen fix for missende storyline NPC's, dueren doe gesloten zijn terweil ze wel open moeten zijn, en NPC's die niet reageren zo als ze zouden moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
utbone schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:35:
Effing, excuse my Steamy Irish, 126.7 GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:57

A13X

Dude

Zanac-ex schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:20:
[...]

Effing, excuse my Irish, 126.7 GB.
Op GOG 7,3GB.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20
Ik loop in Rostok nu binnen 2-3 minuten vol qua memory, daarvoor duurde het zeker een minuut of 10 of langer. Bizar weer, ze zeggen iets te fixen maar maken het alleen maar erger.. shaders gaan wel goed nu, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Zanac-ex schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:20:
[...]

Effing, excuse my Steamy Irish, 126.7 GB.
Heb je hem helemaal opnieuw geïnstalleerd dan?

De Patch is 13GB maar Unreal Engine games Patchen heel irritant.
Om de Patch toe te passen verplaatst/kopieert en wist hij de bestanden die hij al heeft verplaatst/gekopieerd hij alle files terwijl hij de game patched, daardoor lijkt het als of de patch veel groter is, maar als je kijkt naar wat hij daadwerkelijk download is het veel kleiner, dus ja, ook een een hele kleine patch doet hij op de zelfde manier.
Teminste dat is wat ik denk dat UE doet bij een Patch, kan het mis hebben, maar het lijkt er in ieder geval sterk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Zerosum schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:25:
Ik loop in Rostok nu binnen 2-3 minuten vol qua memory, daarvoor duurde het zeker een minuut of 10 of langer. Bizar weer, ze zeggen iets te fixen maar maken het alleen maar erger.. shaders gaan wel goed nu, dat dan weer wel.
Ja, echt he, gaat er weer wat mis terwijl ze er zo lang de tijd voor hebben genomen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Ik heb zelf getest, mijn save geladen van net voor The Point of No Return, met een Hardware Monitor op de achtergrond, en in Pripyat niks aan de hand, ook niet bij de Traders, max gebruik was 19,2GB
Ga met de Guide naar Rostok, niks aan de hand, in mijn Personal Stash, In hewt menu van de Tech niks, bij de Traders niks, Inventory niks, en in de PDA niks, tijdje rond gelopen, geheugen gebruik blijft stabiel tussen de 19,7 en 19,9GB.

Draai de game in 4K, Alles Epic/Max, en heb geen Upscaling, geen FrameGen en geen Sharpning (dat laatste vond ik niet mooi) op een:
AMD R9 7900X, RX 7900XTX 24GB, X670E, 32GB RAM, 2x M.2 SSD, 750Watt PSU, Windows 10 Home 64bit 22H2.

Nu zie ik dat sommige mensen zeggen dat de Memory Leak die er nu is niet alleen in Rostok is, en word veroorzaakt door FrameGen.

Dus probeer als je er last van hebt eens zonder FrameGen, en kijk of het dan weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Hier laden de shaders nu weer fatsoenlijk, in Rostok even geweest maar geen problemen gehad.

Inmiddels op 93uur, nog 10 main missies te gaan en 50% van de achievements gehaald. Zeker geen probleemloze 93uur, maar vermaak mij enorm. Hopelijk komt er NG+ ofzo en ben benieuwd naar de DLC's. Eerst maar eens goed patchen voor dat ze daar mee beginnen though...

[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 27-01-2025 23:50 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:04

Player1S

Probably out in the dark

nou, door de patch kon ik in ieder geval weer verder. Kan hem nu gaan uitspelen (hopelijk).

Ik vind het wel lastig in deze game om in te schatten welke keuze welke invloed heeft. In games zoals Fallout of Skyrim vond ik vaak toch duidelijker welk effect een keuze heeft.

Ik weet dus niet of ik nu wel de "juiste keuzes" heb gemaakt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
WhiteSnake76 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:02:

Nu zie ik dat sommige mensen zeggen dat de Memory Leak die er nu is niet alleen in Rostok is, en word veroorzaakt door FrameGen.

Dus probeer als je er last van hebt eens zonder FrameGen, en kijk of het dan weg is.
Helaas, dat is em niet. Heb ook 7900XTX met 32GB RAM verder dikke PC. Na 2 minuten weer vast terwijl ik in mijn stash zit te organiseren. Daarvoor loop ik vast terwijl ik bij de technician wapen aan het upgraden was.

Maar even afwachten weer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Zerosum schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:12:
[...]

Helaas, dat is em niet. Heb ook 7900XTX met 32GB RAM verder dikke PC. Na 2 minuten weer vast terwijl ik in mijn stash zit te organiseren. Daarvoor loop ik vast terwijl ik bij de technician wapen aan het upgraden was.

Maar even afwachten weer dan.
Kan je rond dat gebied de resolutie niet tijdelijk verlagen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerosum
Dat kan ik eventueel proberen inderdaad, maar goed, ik ben al voorbij SIRCAA, ik heb geduld. Ik wacht sowieso op wat mission fixing, want ik heb een optionele missie om iets naar die doctor te brengen, voordat ik naar die Spark dude ga in Rostok, maar die doctor is er helemaal niet. Dus ik denk dat het beter is te wachten op de volgende grote patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02:31
Zit vast in SIRCAA. ( xbox gamepass)

Patch heeft het niet verholpen. Wachten op de volgende dus. Geen zin om naar een savegame te gaan x uur ervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 28-01-2025 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Zo ver ik weet hebben ze geen verhaallijn bugs gefixt, en komt dat pas bij de volgende update, nog ff wachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:06

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb gisteren even 1 a 2 uurtjes doorgebracht in Rostok, want ik had een main quest waarvoor ik naar Rostok moest. Gelijk maar even een paar rondjes Arena gedaan om de Sledgehammer aan mijn arsenaal toe te voegen. Het goede nieuws: geen memory leak, waar ik eerder in Rostok wel last van had.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanac-ex
WoW,
Upgrade gedaan naar NVIDIA AppDriver + 572.16 driver
Eerste indruk van nieuwe DLSS4 is zeer positief
Scherper, kleur en contrast duidelijk beter en een fijne performance boost.
-DLSS BalancedEpic/FG Aan - buiten locaties van 120FPS naar 130FPS+

Stalker2 was het enige spel waarvoor ik een HW upgrade zou overwegen maar blij dat mijn oude/trouwe AM4 5800x3d + Rtx4070ti 12Gb geweldig draait (3840*1200).
Zeker omdat ik de nieuwe NVidia 5000 serie als een tick/tock aanzie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Zanac-ex schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:41:
WoW,

Stalker2 was het enige spel waarvoor ik een HW upgrade zou overwegen maar blij dat mijn oude/trouwe AM4 5800x3d + Rtx4070ti 12Gb geweldig draait (3840*1200).
Zeker omdat ik de nieuwe NVidia 5000 serie als een tick/tock aanzie.
Mijn oude systeem (staat bij mijn Moeder als haar PC nu) draait het ook gewoon prima op 1080p en is een heel stuk minder als die van jou, dus verbaast me niks.
Ik heb nog niet gedraaid met Patch 1.1.4 maar verwacht geen problemen.
R7 3700X, RX 6700XT 12GB, X570, 16GB RAM, 2x M.2 SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

1.2 patch dropt begin februari

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
Na het uitspelen ben ik opnieuw gestart bij of de ward of andere faction. Ward, mono, bandits heeft nu een hekel aan mij en tegen mijn eigen instinct in maak ik nu met de juist iedereen ruzie of kies m’n eigen pad. Ben benieuwd hoe het spel dan eindigt 😇

[ Voor 3% gewijzigd door utbone op 02-02-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 10:31

Dhrax

Prog Lord

Wat een game is dit toch, lang terug dat een spel mij zo bij de strot heeft gegrepen, ik ben de
spoiler:
WARD verhaallijn gevolgd en het is op sommige momenten echt kippenvel, heerlijk. Vooral het moment dat je op het eind wat dieper ondergronds gaat en Scar tegenkomt in een gang vol met lijken

Heb er inmiddels zoveel uur inzitten dat ik niet direct met een 2de playthrough ga beginnen, Avowed komt eraan XD. Maar ik wil de andere eindes toch ook wel zien.
Zanac-ex schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:41:
WoW,
Viel mij ook direct op, het is grafisch merkbaar scherper en het loopt vloeiender. Daarnaast is de latency ook aanzienlijk minder! Ik heb DLSS op DLAA staan met FG aan en het draait echt heel erg soepel (4080).

[ Voor 38% gewijzigd door Dhrax op 02-02-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Vol verwachting klopt het hart.... ik wil verder met de mainstory, maar dat moet eerst gefixed worden... any day now....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Patch 1.2 is momenteel in testfase, ik heb de indruk dat ze meer tijd nemen om e.e.a. te testen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Zerosum schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:40:
Vol verwachting klopt het hart.... ik wil verder met de mainstory, maar dat moet eerst gefixed worden... any day now....
XWB schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:48:
Patch 1.2 is momenteel in testfase, ik heb de indruk dat ze meer tijd nemen om e.e.a. te testen.
Ik wil hem graag nog 1 keer door spelen, maart wacht ook op de nieuwe Update voor ik daar aan begin.
Hoop dat ze dit keer wel alles heel goed testen en we niet weer een nieuwe bug er bij krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 24-07 14:58
Patch 1.2 is live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Yes, ben hem nu aan het downloaden, 24,5GB met een hoop A.I. verbeteringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
Morgen gelijk even checken! Heb nu te veel de Utools moeten gebruiken om een quest te sluiten of juist te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Meer dan 1.700 wijzigingen:
We are ready to present you Patch 1.2 A massive one, with over 1700+ improvements and fixes to all aspects of the game: balance, locations, quests, blockers, crashes, performance, more A-Life 2.0 fixes, you name it. This work wouldn’t have been possible without your feedback and comments on your personal experience with the Zone, thanks for sharing it here on Steam, Reddit, Discord, and other socials.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerosum
Nog steeds helaas is er een hoofdmissie borked voor mij, dat je de professor moet bezoeken (optional), maar ok, geen echte dealbreaker. Ga ook niet tig saves terug om te kijken of dat eventueel het zou oplossen. Eea lijkt wel wat soepeler te lopen en het snipen van de AI is nu een stuk minder. Stap in goede richting in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Ik stop er ook mee. Net na de teleport start de missie weer niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Mocht je na 1.2 problemen hebben...

Game Deinstalleren, Shader Cache's wissen,
Eventueel GPU Driver deinstalleren en DDU of AMD Cleanup Utility (voor AMD hoef je de driver niet te deinstalleren, AMD Cleanup Utility doet dat ook), en driver opnieuw installeren.
Game weer Installeren.

Als je Mods hebt, dan niet gelijk de mods weer installeren, maar eerst kijken of de game het wel goed doet zonder, en daarna pas de mods installeren, deze patch is zo omvangrijk dat sommige mods nu een probleem kunnen veroorzaken.

Door de manier waarop Unreal Engine patches toepast, is er een veel grotere kans dat er bestanden corrupt raken dan bij andere Game Engines waar alleen de files die gepatched worden worden vervangen/overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Patch 1.2.1 is uit.
Stalkers!

As always, by listening to your feedback here on Steam and other social media, we prepared Patch 1.2.1. It is dedicated mostly to fixing crashes, including those on loading save files. Here is the list of changes:

Fixed one of the crashes on loading save files related to AI logic.
Fixed one of the crashes on loading save files that were recorded when player had effects applied.
Fixed a few crashes related to lightning ball anomaly interaction with artifacts.
Fixed crash mostly occurred when moving away from hubs and during the Emission.

Thanks for staying with the Zone and making it a better place. We continue working on the game and implement improvements based on your comments and feedback. If you spot an anomaly, that is not supposed to be in the Zone, please, report it to our colleagues at Technical Support Hub. That will help us spot and investigate potential issues, and deal with them as fast as possible.

https://support.stalker2.com/hc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
Monsters vechten nu ook vaker met elkaar. Wel grappige momenten zoals 2 of 3 bloodsuckers die met een Chimera vechten en ik maar toekijken hoe het er aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02:31
RenegadexRIPxx schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:44:
Zit vast in SIRCAA. ( xbox gamepass)

Patch heeft het niet verholpen. Wachten op de volgende dus. Geen zin om naar een savegame te gaan x uur ervoor.
Deze patch heeft het wel verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Net een 2de playtrough gestart, ben nog geen bugs tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Heel weird dit, na Oasis gaat mijn flashlight niet meer aan. Ben geloof ik de enige ter wereld, dus zal aan mij liggen, google geeft geen hulp. Key rebinden, andere key, niks werkt, ook middle mouse button niet. Bijzondere anomoly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Zerosum schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:38:
Heel weird dit, na Oasis gaat mijn flashlight niet meer aan. Ben geloof ik de enige ter wereld, dus zal aan mij liggen, google geeft geen hulp. Key rebinden, andere key, niks werkt, ook middle mouse button niet. Bijzondere anomoly...
Ik weet het niet meer zeker, maar gaat hij het niet weer gewoon doen zodra je uit het gebied bent en weer terug bent in de bekende wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
WhiteSnake76 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:40:
[...]

Ik weet het niet meer zeker, maar gaat hij het niet weer gewoon doen zodra je uit het gebied bent en weer terug bent in de bekende wereld?
Gek genoeg maakt dat niet uit, ben naar Rostok en Duga gegaan, reboot en alles tussendoor. Geen zaklamp. Ook niet via het radiaal menu. Wat kan dit nu dan zijn....

Edit: ook nul performance issues, alles draait als een zonnetje, nadat ik
spoiler:
Strelok ontmoet heb in Oasis
, is die zaklamp gewoon afwezig lijkt het.

[ Voor 16% gewijzigd door Zerosum op 22-02-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Nog interessanter: ik laad een oude savegame en dan doet ie het wel. Heeft dus niks met settings of PC zelf te maken. Wat gaat er na dat punt verkeerd vraag ik me af... flashlights hebben toch niks te maken met een andere suit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Misschien dat ik het straks ook tegen kom op mijn 2de playtrough, maar ik ben nog steeds in the Lesser Zone, dus duurt nog wel ff voor ik er ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nog een mod om in de gaten te houden: https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/1211

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerosum
Opgelost door toch maar een savegame te laten en voor dat ene punt uit de spoiler mijn zaklamp UIT te zetten. Nu alles ok..... heel weird, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ben even STALKER 2 moe en gamen in het geheel maar had een uurtje om te gamen dus SoC opgestart. Moet eerlijk bekenen dat ik de originele trilogy al wel jaren heb, maar nooit heb uitgespeeld. In 2021 SoC gestart met de aurora mod, en bij het ingaan van Red Forest crashte hij elke keer omdat ik meer dan 3 quests open had staan. Tijdje terug al eens opgestart en die crash plek voorbij gekomen.

Nu bij de Brainscorcher en tsja, dat is wel betere koek dan S2 tot nu toe. De halucinaties en geluiden die je waarneemt geven je best een realistisch gevoel dat je door iets beinvloed wordt. Het dragen van een gelaadsmasker en het ademen door een masker geeft echt extra dimensie aan het spelen van het spel. Je wilt gewoon dat masker af doen, maar dat kan niet want dan mis je bescherming. Echt jammer dat dat soort zaken niet in S2 zijn opgenomen.

Maar ook in het spel zelf je kunt langer rennen maar minder meenemen. Wapens en munitie zijn schaarser maar ze slijten minder snel. Vijanden en jezelf gaan sneller dood, 2 shots met de vintar en de meeste liggen. Bodyshot of headshot boeit niet zoveel. Ook hier schieten ze op je terwijl je ze niet ziet, maar het zijn tenminste geen aimbots.

Misschien ga ik wel even verder met SoC en de rest voor ik S2 weer oppak. De balans uit de oude spellen voelde veel logischer dan in S2. Raad mijn verbazing dat in de stash in de Red Forest alleen 3 medkits lagen in SoC vs wat je er in S2 wel allemaal niet vind.

[ Voor 15% gewijzigd door A13X op 23-02-2025 20:04 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
A13X schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:00:

Nu bij de Brainscorcher en tsja, dat is wel betere koek dan S2 tot nu toe. De halucinaties en geluiden die je waarneemt geven je best een realistisch gevoel dat je door iets beinvloed wordt. Het dragen van een gelaadsmasker en het ademen door een masker geeft echt extra dimensie aan het spelen van het spel. Je wilt gewoon dat masker af doen, maar dat kan niet want dan mis je bescherming. Echt jammer dat dat soort zaken niet in S2 zijn opgenomen.

Maar ook in het spel zelf je kunt langer rennen maar minder meenemen. Wapens en munitie zijn schaarser maar ze slijten minder snel. Vijanden en jezelf gaan sneller dood, 2 shots met de vintar en de meeste liggen. Bodyshot of headshot boeit niet zoveel. Ook hier schieten ze op je terwijl je ze niet ziet, maar het zijn tenminste geen aimbots.
Heb je nog wel na de update gespeeld, want schieten is behoorlijk verbeterd je word ook niet meer zo makkelijk gespot en de aimbot is weg? De hallucinaties heb je overigens ook in stalker 2 en dan word je er door aangevallen en gaat ye koste van je levensbalk. Als ik er niet in de buurt hoefd te zijn ren ik hard weg tot de hallucinaties lanzaam verdwijnen. In Salker 2 heb je ook maskers die je moet dragen want geeft bescherming tegen radioactiviteit, PSI (wat hallucinaties veroorzaakt en nog gemische protectie.

[ Voor 16% gewijzigd door Demonslayer op 23-02-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Demonslayer schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Heb je nog wel na de update gespeeld, want schieten is behoorlijk verbeterd je word ook niet meer zo makkelijk gespot en de aimbot is weg? De hallucinaties heb je overigens ook in stalker 2 en dan word je er door aangevallen en gaat ye koste van je levensbalk. Als ik er niet in de buurt hoefd te zijn ren ik hard weg tot de hallucinaties lanzaam verdwijnen. In Salker 2 heb je ook maskers die je moet dragen want geeft bescherming tegen radioactiviteit, PSI (wat hallucinaties veroorzaakt en nog gemische protectie.
1.2 nog wel even. De maskers draag je wel, maar in het origineel word dan je gezichtsveld beperkt, hoor je jezelf zwaarder ademen/hijgen en heb je het geluidseffect van het dragen van een masker. Dat maakt het claustrofobischer. Masker af en je ziet en hoort de wereld "normaal", dat heb ik in S2 nog niet gezien. Masker, helm of niks, de spelers ervaring van de wereld veranderd niet. (SoC is in dat opzicht een beetje vergelijkbaar met het dragen van gasmaskers in Metro)

Je hebt last van het dragen van een gasmasker/gesloten helm net zoals je dat in het echt zou hebben. In SoC merk ik dat ik als speler zelfs dat ding van mijn hoofd wil hebben.

Zit inmiddels over de 75% van het verhaal van S2 met ruim 100 uur gespeeld. Geen idee wat er gebeurd in die laatste 25%, maar brainscorcher level met schimmen die aanvallen (doen geen schade), een heftiger wordend gezoem en je zichtveld wat steeds meer begint te draaien en wazig worden ben ik nog niet tegen gekomen. Poppy field lijkt er een beetje op maar is lang niet zo intens.

Edit:

LOL, wat denk je, save game corrupt zodra ik de laatste laad....CTD _O- de oude stalker games stellen ook nooit teleur. Of ik op dit tempo ze ooit nog uitspeel is nog de vraag :D

Edit 2:
Half uur 5 CTD's verder, dat gaat een uitdaging worden. Durf ik mijn saves te bewaren en herinstallatie zonder mod te proberen :X

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 23-02-2025 22:19 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
Ik ben nu bij the point of no return na 200 uur en ga nu alle stashes bij langs en nog wat side missies doen voor barceepers. Leuk om te zien dat vaker monsters elkaar ook aanvallen en monsters worden ook mank en gaan van elkaar vreten. NPC die je in de verte op elkaar hoord schieten en dan de loot mee nemen als je er naar toe gaat zie je dat. Deze Stalker is veel groter en levendiger dan de eerdere delen die ik heb gespeeld. Stealth werkt nu ook goed.

• WhiteSnake76
Bij de Waste Processing Station ondergrondse kwam ik een Memory Leak tegen, geheugen liep langzaam vol en crashed net na het grote ondergrondse gevecht, en toen ik ook weer net naar buiten kwam en daar een gevecht uitbrak en ik de boel wou looten weer een crash (99% RAM) maar toen ik de Waste Processing Station verliet na een nieuwe poging liep het geheugen gebruik weer terug naar normale waarden en verder nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Typisch STALKER, ben nu in Pripiat en met de Gauss gun de laatste twee missies voor de boeg. Het hele overleven, scavengen voor betere wapens is nu afgelopen eigenlijk. Het overleven, nieuwe gebieden ontdekken etc is nu een soort van over en daarmee grotendeels de spanning van het spel ook.
Heerlijk mee vermaakt overigens, het voelt een soort van jammer dat het bijna voorbij is :-)

Heb nog wel een aantal stashes te gaan over de hele map, maar daar zal weinig tot niks bijzonders meer bijzitten. Denk ook niet dat ik daar nog de spelenergie voor heb.

Desalniettemin, een top spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Zijn er nog plannen voor een new game+ modus? Ik wil er wel weer induiken om de andere eindes te ontdekken maar vanaf 0 opnieuw beginnen heb ik weinig trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Zerosum schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:31:
Typisch STALKER, ben nu in Pripiat en met de Gauss gun de laatste twee missies voor de boeg. Het hele overleven, scavengen voor betere wapens is nu afgelopen eigenlijk. Het overleven, nieuwe gebieden ontdekken etc is nu een soort van over en daarmee grotendeels de spanning van het spel ook.
Heerlijk mee vermaakt overigens, het voelt een soort van jammer dat het bijna voorbij is :-)

Heb nog wel een aantal stashes te gaan over de hele map, maar daar zal weinig tot niks bijzonders meer bijzitten. Denk ook niet dat ik daar nog de spelenergie voor heb.

Klopt, vandaar is het vrij gescript/liniair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Zerosum schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:31:

Dhrax schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:33:
Zijn er nog plannen voor een new game+ modus? Ik wil er wel weer induiken om de andere eindes te ontdekken maar vanaf 0 opnieuw beginnen heb ik weinig trek in.
Ik ben nu met mijn 2de playtrough bezig, en er zijn toch flink wat dingen anders als je andere keuzes maakt.

In Pripyat is ook nog zat te vinden, maar als je bij de Point of No Return aan komt dan heb je nog wel meer als 1 of 2 missies te gaan hoor, alleen je kan van af dat punt gewoon niet meer terug naar Pripyat.

Jammer dat een wapenupgrade waar ik heel erg naar uit keek je pas voor de laatste missie krijgt, en je er in die laatste missie eigenlijk niks meer aan hebt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dhrax schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:33:
Probeer deze mod eens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-07 16:48
Ik wwcht nog steeds tot hij wat stabieler is en hopelijk wat meer in de buurt van deeltje 1 gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 13:53
Zins ik me nieuwe pc heb ben ik ook eindelijk 3 weken geleden begonnen met Stalker 2. Ik heb er 33 uur inzitten, maar wat een ongelofelijk heerlijk sfeertje zit er in die game.

Het ziet er mooi uit en de weerseffecten samen met de dag en nacht cyclus maken het een ware belevenis. Zo'n storm (geen emmision) met oranje achtige lucht met harde wind en bladeren echt fantastisch!

A-Life kan nog zeker verbeterd worden, maar er zijn gelukkig wel encounters tussen npc's en monsters onderling. Wel mis ik de vooruit gang van A.I.en zijn de npc's vrij dom, ze kunnen alleen goed schieten. Maar geen tactische aanvallen etc.

Het lopen door de wereld, voelt soms nog wel wat leeg aan door de grote open vlaktes. Qua loot kan er ook wel een verbetering inzitten. Zoals wapens en onderdelen daarvan, zodat het verkennen en ontdekken iets meer betekenis geeft. Je vindt over het algemeen vooral meer van hetzelfde. Het zou beter zijn als je bijvoorbeeld meer kan veranderen aan je weapon door loot, en onderdelen vinden i.p.v. alles bij een een technician te laten doen, of kopen bij een trader.

Wat meer RPG elementen zou de game goed doen, desondanks bevalt me stalker 2 erg goed.
Ik loop rond met een Riemann SMG en een Sledgehammer shotgun rond. Heb ook een aantal snipers, maar nog niet echt gebruikt als ik op pad gaat. Ik zit op het moment in het Zaton gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Games schreef op zondag 9 maart 2025 @ 07:27:
Zins ik me nieuwe pc heb ben ik ook eindelijk 3 weken geleden begonnen met Stalker 2. Ik heb er 33 uur inzitten, maar wat een ongelofelijk heerlijk sfeertje zit er in die game.

Het ziet er mooi uit en de weerseffecten samen met de dag en nacht cyclus maken het een ware belevenis. Zo'n storm (geen emmision) met oranje achtige lucht met harde wind en bladeren echt fantastisch!

A-Life kan nog zeker verbeterd worden, maar er zijn gelukkig wel encounters tussen npc's en monsters onderling. Wel mis ik de vooruit gang van A.I.en zijn de npc's vrij dom, ze kunnen alleen goed schieten. Maar geen tactische aanvallen etc.

Het lopen door de wereld, voelt soms nog wel wat leeg aan door de grote open vlaktes. Qua loot kan er ook wel een verbetering inzitten. Zoals wapens en onderdelen daarvan, zodat het verkennen en ontdekken iets meer betekenis geeft. Je vindt over het algemeen vooral meer van hetzelfde. Het zou beter zijn als je bijvoorbeeld meer kan veranderen aan je weapon door loot, en onderdelen vinden i.p.v. alles bij een een technician te laten doen, of kopen bij een trader.

Wat meer RPG elementen zou de game goed doen, desondanks bevalt me stalker 2 erg goed.
Ik loop rond met een Riemann SMG en een Sledgehammer shotgun rond. Heb ook een aantal snipers, maar nog niet echt gebruikt als ik op pad gaat. Ik zit op het moment in het Zaton gebied.
In Zaton kun je de Clusterfuck krijgen, daar loop ik nu nog mee rond met een Drum Mag en Underbarrel Grenade Launcher, jammer dat hij aleen Single Fire is.

Ik koop vrijwel niks bij Traders en vind alle Wapens en Attachments, enigste wat ik heb gekocht is de Underbarrel Granade Launcher (voor o.a. de Clusterfuck en andere westerse wapens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Voor mij is de Whip met de 86 Shotgun de super combo. De whip kan je zover modden dat alle NPC’s te oneshotten zijn door het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:40:
Voor mij is de Whip met de 86 Shotgun de super combo. De whip kan je zover modden dat alle NPC’s te oneshotten zijn door het hoofd.
Saiga D12 nog niet gevonden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
WhiteSnake76 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Saiga D12 nog niet gevonden dus?
Wel gevonden maar de 86 schiet sneller voor m’n gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:50:
[...]

Wel gevonden maar de 86 schiet sneller voor m’n gevoel.
Neem aan dat je de M860 Cracker bedoelt toch? Ik ga nu twijfelen omdat die juist heel erg traag schiet ten opzichte van de Saiga D12... het verschil is enorm. Pump Action v.s. Semi Automatisch (Saiga D12 is een AK wapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
WhiteSnake76 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 06:33:
[...]

Neem aan dat je de M860 Cracker bedoelt toch? Ik ga nu twijfelen omdat die juist heel erg traag schiet ten opzichte van de Saiga D12... het verschil is enorm. Pump Action v.s. Semi Automatisch (Saiga D12 is een AK wapen)
Ik ga vanavond gelijk ff inloggen. Is al een paar weken geleden dat ik gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Ik speel al tijden met dezelfde combo: een stock Kharod (omdat ik nog niet voorbij Yaniv ben en hem dus nog niet kan upgraden) en de Saiga D12. In mijn backpack neem ik altijd de Clusterfuck mee voor bepaalde situaties (doorgaans bases met de wat grotere groepjes vijanden). Burers knal ik neer met Skif's pistol, omdat burers die niet kunnen jatten.

Ik ben zelf aangekomen op het punt dat
spoiler:
Strelok in het spel geïntroduceerd wordt.
Ik heb er even voor gekozen de main story links te laten liggen, eerst even een rondje locations exploren en stashes ophalen. Ik ben net klaar met de regio Cooling Towers.

[ Voor 28% gewijzigd door Fanta op 10-03-2025 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
WhiteSnake76 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 06:33:
[...]

De M860 Cracker inderdaad! Net even een check gedaan. Op een of andere manier zit in nu vast in een graveyard... snap er niets van. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:56:
[...]

De M860 Cracker inderdaad! Net even een check gedaan. Op een of andere manier zit in nu vast in een graveyard... snap er niets van. Tips?
Welke Graveyard? en hoe bedoel je Vast?

Saiga D12 proberen te krijgen, binnen 1 seconde kun je het hele magazijn leeg knallen, erg handig tegen bvb Bloodsuckers, nieuw clipje er in en je kunt er weg tegen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteSnake76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Er zitten zoveel opgeloste bugs in 1.3 dat ik het vanavond weer ga proberen! Heb er zo wel 20 gespot die mij ook waren opgevallen of waardoor ik compleet vast zat en niet verder kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:31:
Er zitten zoveel opgeloste bugs in 1.3 dat ik het vanavond weer ga proberen! Heb er zo wel 20 gespot die mij ook waren opgevallen of waardoor ik compleet vast zat en niet verder kon.
Zou wel via Windows Schijf opruiming je DirectX Shader Cahe wissen, en via je Videokaart controle paneel (weet alleen bij AMD waar het zit, onder Spellen, Beeldkwaliteit, helemaal onder aan "shadercache terugstellen")

Duurt wel langer dan de eerste keer Compiling Shaders, maar ik hab de indruk dat het sneller ging als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
WhiteSnake76 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Zou wel via Windows Schijf opruiming je DirectX Shader Cahe wissen, en via je Videokaart controle paneel (weet alleen bij AMD waar het zit, onder Spellen, Beeldkwaliteit, helemaal onder aan "shadercache terugstellen")

Duurt wel langer dan de eerste keer Compiling Shaders, maar ik hab de indruk dat het sneller ging als voorheen.
Ben een nieuwe game gestart, dus ben benieuwd. Ik ga zo min mogelijk bij iemand aansluiten. (Heb de ward vorige keer doorlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Omdat er al een tijdje geen screenshots zijn gedeeld, hier nog een paar sfeerplaatjes van mijn laatste avonturen. Ik heb de patch nog niet geprobeerd, maar ik loop wel steeds tegen een probleempje aan, misschien herkent iemand dit? Normaal speel ik met headset en dan komen de stemmen van NPC e.d. vanuit de juiste richting. Maar als ik met mijn 2.0 speakers speel, komen de stemmen niet uit de juiste richting, wat het echt onspeelbaar maakt.. Kijk ik ergens overheen, of is dit een bekend probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxFlv6zdoJ-bGiHnjfrxG0CHQX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx14vUKdkxIxELCYKxOZSMNx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6U26T9x766_3BUuynV_i0r8xSVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCJdZu4nxODXbisLjaJKO6sR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjByj7FngW9vNwsUexCR9zfvUcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdz2TfsKY1TUbuJFgaen7OuV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZA3adoko58R1MkLkvdXuXOcCoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovXfcj61EmknWZFtkzgB1YKE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Fanta schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:28:
Ik heb de patch nog niet geprobeerd, maar ik loop wel steeds tegen een probleempje aan, misschien herkent iemand dit? Normaal speel ik met headset en dan komen de stemmen van NPC e.d. vanuit de juiste richting. Maar als ik met mijn 2.0 speakers speel, komen de stemmen niet uit de juiste richting, wat het echt onspeelbaar maakt.. Kijk ik ergens overheen, of is dit een bekend probleem?
Check je Geluids instellingen in Windows, Bitrate, Speaker Configuratie/Positie, Suround Effect, etc.

Ik heb het zelf niet gemerkt, speel meestal met een HDMI 7.2 receiver er tussen, of met een BT headset. (moet dan wel in game switchen... dat doet hij niet van zelf.

Maar bij Patch 1.3 hebben ze ook een hoop met geluid gedaan, dus misschien helpt dat je.

Die Saiga D12 zou ik wel upgraden als ik jou was, in Pripyat heb je echter een Margach D-12MT, maar geloof dat die alleen in de Ultimate versie zit, zit een Night Vision Scope op compleet met IR module, beetje jammer dus dat Night Vision niet werkt in de huidige versie van de game (hoop dat ze het nog toe voegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Saiga D12 Drum Magazine is verplaatst, maar niet in een Stash, hij ligt nu naast een lijk op de Pripyat River Port steiger, ik heb hem net daar gevonden, nu nog de Rebalanced Stock Bleuprint, die moet nu ook ergens in Pripyat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
Is de performance ook verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
Loopt zeer soepel (met DLSS) en een 4080 op alles epic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Loopt zeer soepel (met DLSS) en een 4080 op alles epic.
Die info maakt niet heel veel uit als je niet vermeld welke resolutie...

Maar de game draait hier ook heel soepel op een R9 7900X / RX 7900XTX / 32GB (AMD EXPO) met alles op Epic, geen Upscaling, geen FrameGen en geen Sharpning in 4K @60FPS (Vsync door mijn HDMI receiver)

Ben benieuwt hoe het op mijn oude PC draait na 1.3 die bij mijn Moeder staat op een 1080p schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
WhiteSnake76 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 00:08:
[...]

Die info maakt niet heel veel uit als je niet vermeld welke resolutie...

Maar de game draait hier ook heel soepel op een R9 7900X / RX 7900XTX / 32GB (AMD EXPO) met alles op Epic, geen Upscaling, geen FrameGen en geen Sharpning in 4K @60FPS (Vsync door mijn HDMI receiver)

Ben benieuwt hoe het op mijn oude PC draait na 1.3 die bij mijn Moeder staat op een 1080p schermpje.
Op 4K 🤩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Op mijn primaire systeem draaid hij prima, op mijn secundaire systeem is het nu een crash fest, dus ga straks maar ff wat proberen, denk dat er met patchen iet mis is gegaan.

Edit: lijkt er op dat er iets met de steam installatie op mijn PC was, Steam crashde ook terwijl ik niks er mee deed, en crashde minimaal 1 keer ook de voledige PC, tijdens 3D Mark liep ook het hele systeem vast.
Steam er af gehaald, en weer geinstalleerd, en nu lijkt er niks aan de hand.

Steam blijft raar doen met "herdistribueerbare pakketten voor Steamworks" die bij iedere start er gewoon tussen blijft staan bij de Downloads, ook al heb ik die al gedownload.

Omdat er ook klachten zijn van Gebruikers dat Steam verkeerde Download Snelheid en verkeerde Download Grote weergeeft, wacht ik wel ff tot ze dat allemaal hebben gefixt.

[ Voor 72% gewijzigd door WhiteSnake76 op 24-03-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Steam doet bij mij weer normaal, maar bij iemand anders die ik sprak was ook aan het klagen dat Steam bij het pauzeren van een download, bij hervatting helemaal van 0 af aan begint, inplaats van verder te gaan waar hij was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
WhiteSnake76 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:10:
Steam doet bij mij weer normaal, maar bij iemand anders die ik sprak was ook aan het klagen dat Steam bij het pauzeren van een download, bij hervatting helemaal van 0 af aan begint, inplaats van verder te gaan waar hij was gebleven.
Ik heb hem via Epic en dit probleem nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:14:
[...]

Ik heb hem via Epic en dit probleem nog niet gezien.
Ze klagen nu naast dat Steam soms de foute download grote weergeeft, hij bij sommige games op Steam ook de verkeerde grote op je harddrive aangeeft.
Bijvoorbeeld dus bij Stalker 2 dat hij 450GB in beslag neemt op je harddrive...

Weet niet wat er aan de hand is met Steam hoor, maar er is iets echt niet goed.
Bij Stalker 2 kunnen sommige mensen de game niet meer starten van uit Steam.
De Patch was voor sommige 10 keer zo groot als hij daadwerkelijk was, probleem als je nog 200GB vrij hebt, en Steam zegt dat je 450GB Vrij nodig hebt en je niet laat updaten.
En dus dat de game op de Harddrive zelf veel groter zou zijn dan dat hij in werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
WhiteSnake76 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Ze klagen nu naast dat Steam soms de foute download grote weergeeft, hij bij sommige games op Steam ook de verkeerde grote op je harddrive aangeeft.
Bijvoorbeeld dus bij Stalker 2 dat hij 450GB in beslag neemt op je harddrive...

Weet niet wat er aan de hand is met Steam hoor, maar er is iets echt niet goed.
Bij Stalker 2 kunnen sommige mensen de game niet meer starten van uit Steam.
De Patch was voor sommige 10 keer zo groot als hij daadwerkelijk was, probleem als je nog 200GB vrij hebt, en Steam zegt dat je 450GB Vrij nodig hebt en je niet laat updaten.
En dus dat de game op de Harddrive zelf veel groter zou zijn dan dat hij in werkelijkheid is.
De Epic Stalker2 grootte is bij mij: 155Gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
utbone schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:48:
[...]

De Epic Stalker2 grootte is bij mij: 155Gig
Dat klopt, en op Steam ook, maar hij geeft dat bij een hoop mensen verkeerd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 10:20
Ik moet zeggen dat ik me wat begin te ergeren aan de hoeveelheid zinloos lopen. Een eerste rondje mij he genoeg interessants tegen om leuk te zijn, maar dan moet je weer 3x rond en ben ik wel klaar met constant water en energie drank tikken om de 10-15 seconden. Is dat gewoon even zo? Zit nu net na de herontwakening van de M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Zebby schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:28:
Ik moet zeggen dat ik me wat begin te ergeren aan de hoeveelheid zinloos lopen. Een eerste rondje mij he genoeg interessants tegen om leuk te zijn, maar dan moet je weer 3x rond en ben ik wel klaar met constant water en energie drank tikken om de 10-15 seconden. Is dat gewoon even zo? Zit nu net na de herontwakening van de M.
Je kunt er nog voor kiezen om een stamina mod te pakken, dan kun je iig onbeperkt rennen, dat scheelt al enorm. Ik begon mezelf ook te storen hieraan op den duur, dus ja het blijft de hele game zo.

Game speelt een stuk prettiger als je de vaart er wat in kan houden imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Patch 1.3.1 is uit.

@Zebby @Dhrax
Ik heb de orginele games ook gespeeld, daar was het nog erger omdat je niet stukken kon afsneiden en je eigenlijk altijd een weg moest volgen om bij een poort/checkpoint te komen naar een ander deel van de map, en bevendien ging hij dan ook nog de game laden omdat je in een ander gebied kwam.

Vind het lopen niet zo erg zelf, nu 2 keer uitgespeeld, en heb weer een safe gedaan net voor de "Point of no return" en heb die nu geladen om weet turug te gaan met mijn Saiga Drum Magazine etc. om nog wat side missions te doen en plekken te onderzoeken waar ik nog niet ben geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
Performance zonder upscale en FG op 3440x1440. Met DLAA want zonder DLAA ziet het er slecht en heel korrrelig uit. Soms zakt de FPS onder de 50 in Rostok. 7800 X3D 5ghz en RTX 4090 iets onder geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-07 00:29
Opeens na het opstarten zijn mijn savefiles corrupt. Heb opgezocht waar de savefiles met gamepass (pc) staan, maar die map is leeg. Savefiles zijn opeens verwijderd door een local/cloud fout kennelijk. Internet staat er vol mee.

Wat kut zeg. Ook omdat een game is waarin je elk hoekje uitpluist, geen zin om dat opnieuw te gaan doen.
Via nexusmods wat savefiles gevonden, maar die krijg ik niet werkend met de gamepass versie.

Dat was het dan, denk ik.
Was nog aan het kijken of ik ergens anders savefiles kon vinden, maar volgens mij is daar verder geen website voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Workingtitle op 08-04-2025 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Workingtitle schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:40:
Opeens na het opstarten zijn mijn savefiles corrupt. Heb opgezocht waar de savefiles met gamepass (pc) staan, maar die map is leeg. Savefiles zijn opeens verwijderd door een local/cloud fout kennelijk. Internet staat er vol mee.

Wat kut zeg. Ook omdat een game is waarin je elk hoekje uitpluist, geen zin om dat opnieuw te gaan doen.
Via nexusmods wat savefiles gevonden, maar die krijg ik niet werkend met de gamepass versie.

Was nog aan het kijken of ik ergens anders savefiles kon vinden, maar volgens mij is daar verder geen website voor.
Dat is inderdaad Kilo Utrecht Tango, Game is het wel waard om meerdere keren te spelen, dus over een tijdje gewoon opnieuw spelen, dan is er misschien ook wel wat nieuwe contend aan toe gevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Workingtitle schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:40:

Ik kan je mijn saves sturen van mijn Gamepass-versie, laat maar weten als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-07 00:29
rgras schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:57:
[...]

Ik kan je mijn saves sturen van mijn Gamepass-versie, laat maar weten als je interesse hebt.
Thanks. Heb de volledige map XGS vervangen. Maar bij opstarten houd ik de oude files. Als ik daarna weer naar de map ga, zijn de nieuwe bestanden (die ik daar net heb vervangen) weg en staan de oude bestanden weer in die map.

Heb het ook met internet uit geprobeerd (en stalker 2 via gamepass pc op offline), zelfde probleem.

Heb nu de map bij local ''stalker 2'' verwijderd, dan verwijderd hij wwel alles en zijn zelfs de settings weg. Maar als ik in de local ''packages'' de bestanden vervang lijkt alles goed te gaan, maar zodra ik de game opstart vervangt hij alle bestanden in die map automatisch. Ook naar de oude files, dus hij haalt ze kennelijk ergens anders vandaan.

Game ook al even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Iemand een idee wat ik fout doe :)

[ Voor 12% gewijzigd door Workingtitle op 11-04-2025 11:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36d1-ZQU4hu74KvbcnaHgtBmYDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5T7OloC6PcICfr8LGDzKZmHw.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Mutant Loot.... eindelijk, maar niks over NV of Verrekijkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
klein beetje off-topic maar dit is aangekondigd: S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy Enhanced Edition

YouTube: S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone — Enhanced Edition Trailer

FAQ: https://steamcommunity.co...ons/0/600778473160598880/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Niet op de unreal engine lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
Games schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:31:
klein beetje off-topic maar dit is aangekondigd: S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy Enhanced Edition

YouTube: S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone — Enhanced Edition Trailer

FAQ: https://steamcommunity.co...ons/0/600778473160598880/
Ik heb de orginele op disk, maar ze zeggen dat iedereen die de originele games heeft gratis een upgrade krijgt naar deze versies... vraag me toch echt af hoe ze dat willen doen dan bij iemand met de orginele games op een schijfje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 10:20
Ik ben er doorheen. De crashes namen fors toe in een aantal gebieden, extreem veel in het laatste gebied. Heel frustrerend, want je kon weinig saven, dus moest sommige stukken tot 3x toe opnieuw doen.

Dat heeft mijn ervaring helaas wel fors beïnvloed. Deel 1 blijft in mijn all-time top 10, maar dit was hierdoor, plus het vele lopen, fors minder. Jammer. De sfeer vond ik door de gigantisch (lege) wereld ook niet zo goed aanslaan. Soms is een beetje railroaden helemaal niet verkeerd.
Het spel werd wel beter als je eenmaal in Pripyat aankomt, dan ga je echt van eerst enkele gevechten tegen 1 of weinig vijanden naar een gebouw waar minimaal 100 gasten het leven hebben verlaten. Dat voelde weer wat meer als vanouds, maar ook daar, de mysterie was er niet. De drang om te willen ontdekken.

Ik denk dat ik er maar een mager 6je voor over heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
WhiteSnake76 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:56:
[...]

Ik heb de orginele op disk, maar ze zeggen dat iedereen die de originele games heeft gratis een upgrade krijgt naar deze versies... vraag me toch echt af hoe ze dat willen doen dan bij iemand met de orginele games op een schijfje...
Ik denk alleen als je bijvoorbeeld de games in je Steam library heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Vroeger kon je de games omzetten in een digital copy via gog/steam, maar dat is nu niet meer mogelijk:
https://cop.stalker-game.com/?page=reclaim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
WhiteSnake76 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:56:
Waarschijnlijk niet. Heb ze zelf ook op disk, maar opnieuw gekocht op GoG om van die SecuRom rotzooi af te zijn.

Neem aan dat ze ook voor GoG wel gaan updaten, maar we zullen het zien. Weet niet of ik nu erg zit te wachten op een remaster als het vooral wat grafische updates en bugs gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:07
Een vergelijking van het gedrag van mutants in de OG trilogie en STALKER 2:

Blijkt maar weer eens hoe uniek de OG trilogie eigenlijk was.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.