Dat was altijd een goede manier om de boel te scouten, ja. Met de verrekijker even kijken wat je mocht verwachten op je geplande route. Of wat rondloopt op de locatie die je wil gaan bekijken / verkennen.Sipio schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:01:
Idd, hopes up en afwachten maar.
Ik las trouwens ook dat iemand zei in de eerdere Stalker games kon je ergens hoog iets beklimmen en zag je beneden andere stalkers, vijanden etc rond lopen.
Hier zie je gewoon een dode wereld verder, dat is toch wel echt zonde.
De devs hebben al aangegeven op de hoogte te zijn van de situatie omtrent A-life 2.0, laten wij vooral afwachten wat daar uit voortkomt.
Ik had graag gewild dat het spel af zou zijn geweest, met alles wat er aan de hand is kan je dit net zo goed als een early access zien.rgras schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:10:
De devs hebben al aangegeven op de hoogte te zijn van de situatie omtrent A-life 2.0, laten wij vooral afwachten wat daar uit voortkomt.
Achteraf (3 dagen voor release) beloftes/claims uit de Steam Store halen over A-life geeft geen vertrouwen.
Eerst claimen dat het erin zit.
Dan 3 dagen voor release die claim van de Steam store halen.
Bij release zit het er niet in en daar bovenop nog komen nog heel veel issues met de AI en het spawnen.
En vervolgens gaan roepen dat ze met A-life bezig zijn (terwijl het er toch niet meer in zit volgens de Steam store)

Misschien kan iemand met wat meer kennis over UE5 inhaken of hier überhaupt nog iets mogelijk is of dat dit nooit realistisch was?
GSC had de game ook nog wat langer uit kunnen stellen.
Ik had echt de verwachting dat de game af zou zijn en in ieder geval vrij van bugs (ik had in de tutorial al een bug waardoor ik niet verder kon en waar ik zeker een 30 minuten aan kwijt was) en mét een A-life systeem... na zoveel uitstel.
Het kost wel ff minimaal €59,99 via Steam en wij als consumenten kunnen gaan beta testen/bugs reporten
[ Voor 42% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2024 13:45 ]
De frustratie is te begrijpen, maar wat schieten wij ermee op om onze onvrede om de paar uur te herhalen?
Dit lijstjeLuxurydiver schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:17:
Na dik 7 uur onderweg en nu zover dat ik de eerste zone mag verlaten kan ik het volgende delen:
1. Ongeloofelijk veel bugs en glitches (Graphics, Speel mechanics, etc.)
2. Dikke FPS drops van 100 naar 7 op mn 4090 met alles op ultra (of epic heet t geloof ik in de game), het lijkt alsof de vram, of ram buffer plots vol zit en niet kan legen...
3. Helaas is de wereld niet compleet zo lijkt het. Vele deuren zijn soort muren en kunnen niet open. Autos, Tanks kan je niet looten..
4. Schieten door materiaal werkt absoluut niet goed
5. Tegenstanders zijn bulletsponges en hebben meerdere headshots nodig
6. Er werd niet goed uitgelegd dat de key L je licht geeft (drama om door de intro tunnels te komen toen ik dat niet wist), maar je kan je lichtbron later ook niet upgraden... blijft een soort zippo geluid als ie aan gaat. Terwijl het volgens mij een lamp is die op je hoofd zit, zelfs als je geen helm hebt. Heel vreemd allemaal.
7. Trading prijzen en economy kloppen niet. Je kan ook niets met wapens die een rood schildje (broken ofzo hebben) terwijl die wel gewoon schieten. Moet je eerst repairen en dan verkopen`? maar dat is economisch niet profitable...
8. Een van de monsters in het eerste gebied is dusdanig sterk dat de hele town populatie (had m meegelokt) op hem aan t schieten was en pas na 1 min ging ie neer ? Dat is waanzin imo.
Kortom de game lijkt helaas niet af... eerder early access.
Vind het wel jammer, want had meer verwacht na zoveel jaar. Geef t spel nu een 6.
Hopelijk komen snel patches die zaken oplossen ,maar ik vrees half jaartje wachten.
Eigenlijk wordt dat samengevat in de worth a buy video. Enorm veel potentie maar spel is gewoon niet af. Hij voegde nog toe als punt dat hij zich ergerde aan enemys die in kleine complexen spawnen die daarvoor op afstand leeg zijn.
Ik wacht nog ff met de aanschaf voor dit nu nog niet af spel
YouTube: Stalker 2 Review - Very Disappointing
Teleurstelling (zie titel) is dus omdat je qua omgeving en alles wel ziet dat dit een sublieme game zou zijn, maar wel ALS ze nog wat meer tijd zouden pakken om alles netjes af te ronden. Als ik hier ook lees dat mensen met een 4090 problemen hebben, dat kan niet..
[ Voor 5% gewijzigd door MetalSonic op 22-11-2024 13:48 ]
De devs waren overigens al op de hoogte toen het spel uitgebracht werd (daarvoor al)rgras schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:45:
De frustratie is te begrijpen, maar wat schieten wij ermee op om onze onvrede om de paar uur te herhalen?
Ze hebben de game gespeeld en getest.
Edit: ik heb zelfs claims gezien van mensen die de leaked build uit 2023 hebben/gespeeld hebben en aangeven dat het hele spawning systeem hetzelfde was als nu.
Geen idee of dat waar is.
Maar okay, fair point.
Ik ben blij als ik mij geld terug heb, dan kan ik het makkelijker afsluiten.
Aan de andere kant, als een game leuk en goed is blijven we (en ik zelf ook) daar ook over door gaan
[ Voor 63% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2024 14:23 ]
Iemand al een scope voor zijn pistol gevonden? Dat is wat ik nu nog mis voor mijn silent kills
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Yes, al vrij vlot in het begin in een rugzak die ergens gestashed was ... puur toeval dat ik deze had ontdekt.uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:29:
Iemand al een scope voor zijn pistol gevonden? Dat is wat ik nu nog mis voor mijn silent kills
De silencer heb ik al inderdaad. Nu nog een scope als het even kon. Die Iron Sight is wat minder handigDhrax schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:52:
[...]
Yes, al vrij vlot in het begin in een rugzak die ergens gestashed was ... puur toeval dat ik deze had ontdekt.
Verder vermaak ik me prima met de game.
[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-11-2024 15:15 ]
Ah jaja, ik las 'silencer' maar er staat duidelijk 'scope' haha.uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:01:
[...]
De silencer heb ik al inderdaad. Nu nog een scope als het even kon. Die Iron Sight is wat minder handig
Ik maak gebruik van een Logitech G604 maar het remappen van controls blijkt toch een flinke uitdaging, sommige functies lijk je helemaal niet op een andere knop te kunnen zetten of de knop doet twee functies tegelijk. Ook lijkt er geen onderscheid te zijn in 0 t/m 9 en je numpad. Meer mensen die dit ervaren?
Ook een bekend euvel, kijk maar online.ötzi schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:19:
Ik maak gebruik van een Logitech G604 maar het remappen van controls blijkt toch een flinke uitdaging, sommige functies lijk je helemaal niet op een andere knop te kunnen zetten of de knop doet twee functies tegelijk. Ook lijkt er geen onderscheid te zijn in 0 t/m 9 en je numpad. Meer mensen die dit ervaren?
Ik weet verder geen oplossing.
Anders met een xbox controller gamen... oh nee wacht even, daar zijn ook (deadzone) issues mee
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2024 16:22 ]
Ik lees het inderdaad, oplossing (voor nu) is de config.ini aanpassen. Ik ben er alweer klaar mee dan, het aanpassen van config files is meer iets uit de tijd van de vorige game.
Dan ben je wel bekend met "get out of here, Stalker"ötzi schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:58:
Ik lees het inderdaad, oplossing (voor nu) is de config.ini aanpassen. Ik ben er alweer klaar mee dan, het aanpassen van config files is meer iets uit de tijd van de vorige game.

Laatste keer dat ik ini's deed aanpassen was met Red Alert 2.
[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2024 16:14 ]
Fallout 4, had geen widescreen supportHugoBoss1985 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:13:
[...]
Dan ben je wel bekend met "get out of here, Stalker"![]()
![]()
Laatste keer dat ik ini's deed aanpassen was met Red Alert 2.
Awesome
Wat ik niet kan vinden is de bolt/schroef die je kan gooien.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Onderaan het weapon wheel?utbone schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:53:
Wat ik niet kan vinden is de bolt/schroef die je kan gooien.
Nou, ik was tot nu toe de bugs relatief bespaard gebleven, maar het is nu hard gegaan en ik kan bijna niets doen. Bepaalde bases zijn volledig onbruikbaar en de quests die erbij horen die launchen niet goed (kan niet praten met de quest targets). De quest targets praten niet tegen me over de quest, en de game kan niet omgaan met de enemies die het spawnt en de zones waarin dat gebeurt.
Ik kan effectief niet goed door met deze save, dat is wel even jammer. Ik heb er ook niet bar veel vertrouwen in dat het beter gaat als ik opnieuw begin. Het nieuws omtrent patches voor deze game maar even goed in de gaten houden.. hopelijk komen voor dit soort problemen op korte termijn fixes.
Ik kan effectief niet goed door met deze save, dat is wel even jammer. Ik heb er ook niet bar veel vertrouwen in dat het beter gaat als ik opnieuw begin. Het nieuws omtrent patches voor deze game maar even goed in de gaten houden.. hopelijk komen voor dit soort problemen op korte termijn fixes.
Welkom bij de club.Patriot schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:45:
Nou, ik was tot nu toe de bugs relatief bespaard gebleven, maar het is nu hard gegaan en ik kan bijna niets doen. Bepaalde bases zijn volledig onbruikbaar en de quests die erbij horen die launchen niet goed (kan niet praten met de quest targets). De quest targets praten niet tegen me over de quest, en de game kan niet omgaan met de enemies die het spawnt en de zones waarin dat gebeurt.
Ik las net dat als er eenmaal iets is met een savegame dat je daarna issues houdt.
Alle respect voor het maken van een spel in oorlogstijd maar in dit geval ben ik blij dat ik het niet heb aangeschaft.
Ik ben van mening dat ze dit nog niet hadden kunnen releasen gezien de hoeveelheid aan bugs. Dit zijn gewoon te veel gamebreaking bugs om goed te praten. Ik wacht de komende maanden wel af of ze dit kunnen oplossen.
Ik ben van mening dat ze dit nog niet hadden kunnen releasen gezien de hoeveelheid aan bugs. Dit zijn gewoon te veel gamebreaking bugs om goed te praten. Ik wacht de komende maanden wel af of ze dit kunnen oplossen.
Ninety percent of everything is crap.
Het is jammer dat het op de subreddit alleen maar gaat over A-Life 2.0, want dat vind ik een relatief minimaal probleem vergeleken met deze gamebreaking bugs.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:48:
[...]
Welkom bij de club.
Ik las net dat als er eenmaal iets is met een savegame dat je daarna issues houdt.
@RoamingZombie Ja, dit is weer een typisch gevalletje te vroeg gereleased.
[ Voor 9% gewijzigd door Patriot op 22-11-2024 19:00 ]
Stalker is geen Stalker zonder A-life 2.0 zo simpel is het eigenlijk (onder de kenners/fans/ervaringsdeskundigen).Patriot schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:59:
[...]
Het is jammer dat het op de subreddit alleen maar gaat over A-Life 2.0, want dat vind ik een relatief minimaal probleem vergeleken met deze gamebreaking bugs.
Veel (van die) mensen voelen zich dus besodemietert (nogmaals, ook omdat het uit de Steam Store beschrijving is gehaald).
Dat gaat ook over de huidige staat van de game en dat het zo gereleased is.
Wat mij ook best wel stoort is dat het zoveel positieve reviews krijgt, ik begrijp dat eigenlijk totaal niet.
Het is het gewoon allemaal niet, het enige is dat het er mooi uit ziet op hoge resolutie en hoge graphics settings.
Early access/beta voor minimaal €60 en mensen slikken het gewoon en vinden het schijnbaar geweldig.
Ik ben ook benieuwd of er nog een Tweakers.net review komt en wat zei schijven over e.e.a.
Het is ook heel vertekend als je de prologue/tutorial speelt, als je daar dan wat bugs hebt (waardoor je niet verder kan) en moet gaan puzzelen en zoeken (Google), settings goed zetten, 25 minuten shader cachen.
Dan zit je al gauw aan aardig wat tijd voordat je een beetje in het free roaming gedeelte komt (oftwel het gedeelte na de tutorial).
En dan pas heb je een duidelijk beeld van hoe (slecht) deze game is voor de rest van de game.
Ik vraag me af hoeveel reviews er nog aangepast gaan worden m.b.t. bovenstaande.
Niet zozeer dat het helemaal niet als een Stalker game aanvoelt maar naar mijn mening gewoon een slechte game is.
En "wat" bugs had ik wel verwacht en mee kunnen leven.
Ik vind het nogmaals heel erg jammer en teleurstellend, maar goed dat merkten jullie wellicht wel.
Dit had ik ook eigenlijk niet verwacht (na het herhaaldelijk) uitstellen alhoewel ik wel eens gedacht heb: "zou het beter zijn dan eerdere delen/mods daarvan?".
Dat uitstellen vond ik een goede zaak.
Hier keek ik echt naar uit.
Ik heb Cyberpunk 2077 in het begin niet gespeeld/niet ervaren maar schijnbaar komt het AI spawnen in Stalker 2 het meeste overeen met hoe de politie in Cyberpunk 2077 spawnede toen die game nog volop problemen had.
Tenminste dat is wat ik het meeste lees van anderen.
[ Voor 71% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2024 19:31 ]
A-Life is een groot deel van wat STALKER succesvol maakt. Dat de developers juist dit element hebben verwijderd is een uitermate bizarre keuze. De wereld leeft nu niet en bestaat alleen omwille van de speler. Als je de eerste 3 games gespeeld zou hebben dan zou je weten wat A-Life voor het spel betekent.Patriot schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:59:
[...]
Het is jammer dat het op de subreddit alleen maar gaat over A-Life 2.0, want dat vind ik een relatief minimaal probleem vergeleken met deze gamebreaking bugs.
Ik denk dat iedereen het indrukwekkend vind dat ondanks de oorlog waar hun land in zit dat ze toch door konden gaan met de productie van deze game. Ik houd hem sowieso in de gaten.RoamingZombie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:58:
Alle respect voor het maken van een spel in oorlogstijd maar in dit geval ben ik blij dat ik het niet heb aangeschaft.
Wellicht haal ik hem pas als er een GOTYE editie is inclusief DLC en vooral main game die is zoals die hoort te zijn.
De developers zijn toen de oorlog begon verhuisd naar Praag.MetalSonic schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:29:
[...]
Ik denk dat iedereen het indrukwekkend vind dat ondanks de oorlog waar hun land in zit dat ze toch door konden gaan met de productie van deze game. Ik houd hem sowieso in de gaten.
Wellicht haal ik hem pas als er een GOTYE editie is inclusief DLC en vooral main game die is zoals die hoort te zijn.
Er komt ook een stuk emotie bij kijken uiteraard heP-Rock schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:31:
[...]
De developers zijn toen de oorlog begon verhuisd naar Praag.
Ze zijn ook een developer verloren door die kut oorlog.
Klopt, maar dat was er eentje die aan de eerste 3 had gewerkt en niet aan deze game.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:32:
[...]
Er komt ook een stuk emotie bij kijken uiteraard he
Ze zijn ook een developer verloren door die kut oorlog.
Dit gaat wellicht offtopic hier, maargoed;P-Rock schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:33:
[...]
Klopt, maar dat was er eentje die aan de eerste 3 had gewerkt en niet aan deze game.
De emotionele impact van alles is wel groot.
Ik ben gelukkig geen ervaringsdeskundige van oorlog...
Noodgedwongen verhuizen qua woning en werkplek, stress, angst, zorgen, misschien dierbaren en kennisen verloren en/of nog in risico gebieden en/of aan het front.
En ze hebben in de studio ook een setback gehad met brand in de studio, dacht ik.
Ontopic en kortom: van mij hadden ze het langer uit mogen stellen maar ik weet niet of dat iets veranderd zou hebben qua A-life.
Ik heb me ook nog afgevraagd hoe de game (nu) zou zijn als ze bij de originele (niet UE5) engine van Stalker 2 waren gebleven.
[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2024 19:41 ]
Ik denk dat ze beter de X-Ray Engine een update hadden kunnen geven. Ik word grafisch niet weggeblazen door het spel en Youtuber Worth a Buy noemde het in zijn review zelfs een console port. Zo maakt je zaklamp geen schaduwen, iets wat wel in de voorgaande games zat, en lijkt volumetric lighting en particle effects flink te zijn geminimaliseerd. Tja, dat schept weinig hoop dat dit een echte pc game is.
Ik ga er vanuit dat ze ook familie en vrienden hebben en dat die niet allemaal naar Praag zijn verhuist.P-Rock schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:31:
[...]
De developers zijn toen de oorlog begon verhuisd naar Praag.
[ Voor 3% gewijzigd door RoamingZombie op 22-11-2024 19:47 ]
Ninety percent of everything is crap.
Voor mij voelt het ook echt als een console game dus daar ben ik het mee eens.P-Rock schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:43:
Ik denk dat ze beter de X-Ray Engine een update hadden kunnen geven. Ik word grafisch niet weggeblazen door het spel en Youtuber Worth a Buy noemde het in zijn review zelfs een console port. Zo maakt je zaklamp geen schaduwen, iets wat wel in de voorgaande games zat, en lijkt volumetric lighting en particle effects flink te zijn geminimaliseerd. Tja, dat schept weinig hoop dat dit een echte pc game is.
Maar dat boeit me niet zo want ik was toch van plan om het met de xbox controller te spelen op de pc.
Dat van die flashlight lighting is wel iets wat ik van tevoren wist n.a.v. reviews en dat was geen deal breaker voor mij.
Wellicht speelt dat ook mee in hoe de game in elkaar zit (met AI enz.) omdat ze met rekenkracht (van de Xbox consoles) rekening moesten houden?
Misschien roep ik iets doms maar dat is iets wat ik ook elders online lees m.b.t. de AI en UE5.
Ik denk verder dat je gelijk hebt als je ziet wat modders uit de custom X-Ray engine weten te halen.
Maar daar hebben we Anomaly en Gamma e.d. al voor.
En kijk ook wat dat op een single thread van een cpu voor elkaar krijgt.
En hoe dat (en dat het uberhaupt draait) draait op een potato pc.
Kijk eens naar afbeelingen van "Stalker Anomaly Custom"
Toen Stalker SOC uitkwam had ik volgens mij een E6600, daar (met die cpu, niet die pc die ik toen had) heb ik een paar jaar geleden nog Stalker Anomaly mee geprobeerd.
Ze hadden misschien beter een pure remake/remaster van SOC kunnen maken of gewoon een lineaire game.
Vanuit nostaligie ga ik die nog wel eens spelen.
Voor nu eens GAMMA proberen.
[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2024 20:07 ]
Ik krijg van Valve geen refund voor Stalker 2 en ze wijzen daarbij naar de 2 uren limiet.
Al 3x had ik een geautomatiseerde reactie gekregen.
Het was even flink uitzoeken hoe ik met een mens contact kon krijgen/een niet geautomatiseerde reactie kon krijgen.
Gisterenavond heb ik dus ook uiteindelijk een vraag aangemaakt waarbij er wel door een mens naar mijn case werd gekeken.
Hier kreeg ik hetzelfde antwoord.
Ik had aangegeven hoe lang het shaders cachen duurt en dat ik tijdens de prologue lang heb vastgezeten op de bug dat het artifact niet verschijnt.
Verder had ik beargumenteerd dat GSC de boel misleid heeft m.b.t. A-Life 2.0 en dat ze dat last minute van de Steam Store page hebben gehaald.
Verder aangegeven dat deze game, m.b.t. alle bugs en game breaking zaken, geen afgemaakt (kapot) product is en dat dit hooguit een alpha/early access is.
Ik heb aangegeven dat ik het spel niet meer wil en ook niet meer wil spelen.
Duidelijk aangegeven dat ik binnen 14 dagen van de aankoop af wil zien i.v.m. een defect product.
Dat maakte dus allemaal niet uit.
En zo komen developers wederom weg met het afleveren van dit soort bagger en is je geld weg en bij hun binnen.
Al met al geen prettige ervaring maar wel een goede les.
Niet alleen geen pre-order (had ik niet) doen maar ook een game op release niet kopen.
Cyberpunk achtige praktijken en game releases zijn nog steeds dood normaal en je hebt geen poot om op te staan als je spel meer dan 2 uur heeft aangestaan.
Tot zo ver mijn rants hier, ik ben er voorlopig even weg van (hier)... iedereen veel succes/plezier met Stalker 2.
Wellicht maak ik nog een apart topic over de refund aan/ga ik iets via de rechtsbijstand proberen.
Al 3x had ik een geautomatiseerde reactie gekregen.
Het was even flink uitzoeken hoe ik met een mens contact kon krijgen/een niet geautomatiseerde reactie kon krijgen.
Gisterenavond heb ik dus ook uiteindelijk een vraag aangemaakt waarbij er wel door een mens naar mijn case werd gekeken.
Hier kreeg ik hetzelfde antwoord.
Ik had aangegeven hoe lang het shaders cachen duurt en dat ik tijdens de prologue lang heb vastgezeten op de bug dat het artifact niet verschijnt.
Verder had ik beargumenteerd dat GSC de boel misleid heeft m.b.t. A-Life 2.0 en dat ze dat last minute van de Steam Store page hebben gehaald.
Verder aangegeven dat deze game, m.b.t. alle bugs en game breaking zaken, geen afgemaakt (kapot) product is en dat dit hooguit een alpha/early access is.
Ik heb aangegeven dat ik het spel niet meer wil en ook niet meer wil spelen.
Duidelijk aangegeven dat ik binnen 14 dagen van de aankoop af wil zien i.v.m. een defect product.
Dat maakte dus allemaal niet uit.
En zo komen developers wederom weg met het afleveren van dit soort bagger en is je geld weg en bij hun binnen.
Al met al geen prettige ervaring maar wel een goede les.
Niet alleen geen pre-order (had ik niet) doen maar ook een game op release niet kopen.
Cyberpunk achtige praktijken en game releases zijn nog steeds dood normaal en je hebt geen poot om op te staan als je spel meer dan 2 uur heeft aangestaan.
Tot zo ver mijn rants hier, ik ben er voorlopig even weg van (hier)... iedereen veel succes/plezier met Stalker 2.

Wellicht maak ik nog een apart topic over de refund aan/ga ik iets via de rechtsbijstand proberen.
[ Voor 31% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2024 22:41 ]
Ik vermaak me eigenlijk prima
. Vind het er ook prima uitzien! Ben alleen (net als met Fallout) wel een echte hamster, zo veel mogelijk loot verzamelen!
:strip_exif()/f/image/r3gy9uwra8jhtr4GJuvYFM80.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r3gy9uwra8jhtr4GJuvYFM80.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WrCsneJ5Vl6AmK0Rwgi93VAg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door bojaaper op 22-11-2024 22:57 ]
@bojaaper In het eerste spel kon je niet verder lopen als je over de limiet van je inventery ging, is dat nog steeds zo? Ben zelf ook een hamster in dit soort spellen en telkens terug moeten naar je basis om je inventory te legen is niet leuk.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Als je meer dan 80 kilo bij je hebt (of 83 in mijn geval vanwege een artifact) dan kun je idd niet meer lopen.NitroX infinity schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:07:
@bojaaper In het eerste spel kon je niet verder lopen als je over de limiet van je inventery ging, is dat nog steeds zo? Ben zelf ook een hamster in dit soort spellen en telkens terug moeten naar je basis om je inventory te legen is niet leuk.
@HugoBoss1985
Pff das wel zuur ja, niet toevallig Paypal of creditcard gebruikt? Viel me trouwens ook op inderdaad, die shaders laden duurde bijna een half uur. Speel(de) m op Gamepass, maar ben alweer afgehaakt, heb in ieder geval een soortgelijk gevoel van teleurstelling als ik met Cyberpunk had bij release. Hoop dat ze het nog recht weten te trekken.
Pff das wel zuur ja, niet toevallig Paypal of creditcard gebruikt? Viel me trouwens ook op inderdaad, die shaders laden duurde bijna een half uur. Speel(de) m op Gamepass, maar ben alweer afgehaakt, heb in ieder geval een soortgelijk gevoel van teleurstelling als ik met Cyberpunk had bij release. Hoop dat ze het nog recht weten te trekken.
Offtopic:ötzi schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:52:
@HugoBoss1985
Nee maar ook als je geld terughaalt bij Valve heb je kans dat je account geflagged wordt/geblokkeerd wordt (zoiets had ik gelezen).
Een chargeback moet je inderdaad alleen doen als je geen behoefte hebt om in de toekomst nog zaken te doen met het betreffende bedrijf.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 00:07:
[...]
Offtopic:
Nee maar ook als je geld terughaalt bij Valve heb je kans dat je account geflagged wordt/geblokkeerd wordt (zoiets had ik gelezen).
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Dat weet je niet, dit is pure speculatie. De devs hebben de afgelopen dagen aangegeven dat A-life bestaat, maar op dit moment niet/nauwelijks werkt. Waarom? Geen idee. Daarom wachten wij op de reactie die ze hebben beloofd.P-Rock schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:26:
[...]
A-Life is een groot deel van wat STALKER succesvol maakt. Dat de developers juist dit element hebben verwijderd is een uitermate bizarre keuze. De wereld leeft nu niet en bestaat alleen omwille van de speler. Als je de eerste 3 games gespeeld zou hebben dan zou je weten wat A-Life voor het spel betekent.
Een van de developers heeft aangegeven wat A-Life 2.0 precies inhoudt:rgras schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 06:40:
[...]
Dat weet je niet, dit is pure speculatie. De devs hebben de afgelopen dagen aangegeven dat A-life bestaat, maar op dit moment niet/nauwelijks werkt. Waarom? Geen idee. Daarom wachten wij op de reactie die ze hebben beloofd.
Dit is toch echt wat anders dan de A-Life die er in de eerste drie games zit."I’d rather describe it through some situations. Let’s say I’m the player and I want to check out what’s happening with the Arch-Anomaly reefs. Remember that huge gravitational anomaly we showed before? You go into the basement underneath the reefs, find a stash, and as you’re leaving, you encounter a Poltergeist. You’re scared and try to run away because you don’t really want to fight it. As you exit, you see A-life spawning a couple of stalkers passing by. They are attracted by the events and see there might be something to loot as well. They enter the Arch-Anomaly. You continue to run away, and the Poltergeist starts chasing you. It notices the stalkers and now targets them. They start fighting each other, but they’re doing it in the dangerous center of the Arch-Anomaly.
At this point, anything may happen. If A-life decides, a bunch of pseudodogs could spawn, and the whole situation could evolve in different ways. You might join the stalkers, defeat the looters, share the loot with them, or simply step aside, observe how they get killed or die in the anomaly, and loot them afterward. In many cases, A-life tries to create a unique experience for you. In short, it shows that you are not the only one living in this Zone." Bron: Sektor.sk
Het is alsof ze hun eigen programmering niet meer snappen, maar ik heb uit diverse bronnen vernomen dat alle oude rotten die de vorige games hebben ontwikkeld niet meer dezelfde groep mensen zijn die dit vervolg hebben gemaakt. Een beetje hetzelfde verhaal als bij Volition en de Saints Row reboot.A-Life has a natural function of branching to it. AI within Stalker has a set of rules it must follow based on NPC type and what their role is in relation to the player. Based on this, the AI will react in various ways. Due to how A-Life works, a cascading set of reactions can take place based on game events and what the player does.
For example, if a bandit enemy is set on a random patrol in a group and is ambushed by the player yet doesn’t die, this Bandit has the possibility of joining another group or continuing on his original path.
In addition to this example, if the player comes across the bandit wounded and is then healed by the player, the previous rules change due to the relation to the player from an act of kindness.
Compared to other AI, S.T.A.L.K.E.R. simulates human-like decision making. Instead of waiting for the player to enter the vicinity, the AI is proactive and based on certain rules will make decisions on their own. The exception being important NPCs that facilitate the main story tasks. NPCs that are essential to main story progression are static in their placement and only move from their post once their quest line has ended. Bron: Black Shell Media
Dat is nu allemaal achteraf, na de release en na een claim die al lang op de Steam Store page stond.rgras schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 06:40:
[...]
Dat weet je niet, dit is pure speculatie. De devs hebben de afgelopen dagen aangegeven dat A-life bestaat, maar op dit moment niet/nauwelijks werkt. Waarom? Geen idee. Daarom wachten wij op de reactie die ze hebben beloofd.
We hebben betaald voor een goed werkend spel wat af is (niet een early access) met bepaalde beloftes en een verwachting die door de developer gevoed is.
A-life 2.0 is niet het enige punt van discussie.
Ik druk me nog zacht uit en ga niet alles herhalen wat er fundamenteel mis is met deze "game".
Ga eens duiken in de negatieve reviews op Steam en dan de wat langere met een opsomming van e.e.a.
Als ik betaal voor een Early Access game (en dat doe ik regelmatig en dan ga ik niet lopen huilen!) dan weet ik ook wat ik kan verwachten en daar is de prijs dan ook naar.
Ik had dan ook wel kunnen wachten met de game kopen i.p.v. de volle €59,99 betalen op release day.
Daarom wacht ik nog op mijn geld terug krijgen, zodat ik het later nog eens kan overwegen... maar dat kan ik wel vergeten.
Nu ben ik overgeleverd aan de een developer die gewoon feitelijk de boel heeft belazerd door een early access te leveren.
GSC is de geloofwaardigheid bij mij kwijt.
En Valve heeft blijkbaar toestemming gegeven om een term van hun store page te halen vlak voor release (disclaimer?).
Waarom accepteren we dit soort praktijken nog?
[ Voor 34% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-11-2024 11:12 ]
Nu S.T.A.L.K.E.R. 2 voorlopig teleurstelt, wil ik Shadow of Chernobyl opnieuw spelen, maar dan met verbeteringen zoals QoL-fixes, verbeterde gameplay en grafische upgrades.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Op moddb.com kom ik allerlei opties tegen zoals STALKER Complete 1.5, Radiophobia 3, Autumn Aurora 2, Shadow of Chernobyl Rebuild, Memories of the Zone, Lost Alpha, OGSE, OGSR, en ga zo maar door.
Ik ben op zoek naar één mod(pack) die de vanilla-ervaring op alle fronten verbetert, zonder te veel van het origineel af te wijken. Kan iemand iets aanraden?
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Op moddb.com kom ik allerlei opties tegen zoals STALKER Complete 1.5, Radiophobia 3, Autumn Aurora 2, Shadow of Chernobyl Rebuild, Memories of the Zone, Lost Alpha, OGSE, OGSR, en ga zo maar door.
Ik ben op zoek naar één mod(pack) die de vanilla-ervaring op alle fronten verbetert, zonder te veel van het origineel af te wijken. Kan iemand iets aanraden?
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent maar om dat om de drie posts hier te moeten lezen is een beetje teveel van het goede vind je zelf niet? Wacht gewoon of je nog een mogelijkheid ziet om je geld terug te krijgen en anders wacht je gewoon nog een half jaartje en kijken of de devs de zaken waar je moeite mee hebt hebben gefixt. En anders is het gewoon een goedkope les geweest om een game waarvan het duidelijk is dat de development met grote tegenslagen kampte te preorderen. Om ze weg te zetten als “scammers” is onzinnig.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:31:
[...]
Dat is nu allemaal achteraf, na de release en na een claim die al lang op de Steam Store page stond.
We hebben betaald voor een goed werkend spel (niet een early access) met bepaalde beloftes en een verwachting die door de developer gevoed is.
A-life 2.0 is het niet enige punt van discussie (ik druk me nog zacht uit en ga niet alles herhalen wat er fundamenteel mis is met deze "game").
Waarom accepteren we dit soort praktijken nog?
Ik had dan ook wel kunnen wachten met de game kopen i.p.v. de volle €59,99 betalen.
Daarom wacht ik nog op mijn geld terug krijgen, zodat ik het later nog eens kan overwegen... maar dat kan ik wel vergeten.
Nu ben ik overgeleverd aan de een developer die gewoon feitelijk de boel heeft belazerd door een early access te leveren.
——-
Gisteren het derde gebied “afgerond”. Ik volg nu iets meer de main story line en pak af en toe wat Side quests mee. Ben er achter gekomen dat er een soort van fast travel (tegen betaling) in zit! Dat is wel handig om enigszins snel bij je stash te komen in verschillende gebieden.
Je hoeft het niet te lezen.uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:45:
[...]
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent maar om dat om de drie posts hier te moeten lezen is een beetje teveel van het goede vind je zelf niet? Wacht gewoon of je nog een mogelijkheid ziet om je geld terug te krijgen en anders wacht je gewoon nog een half jaartje en kijken of de devs de zaken waar je moeite mee hebt hebben gefixt. En anders is het gewoon een goedkope les geweest om een game waarvan het duidelijk is dat de development met grote tegenslagen kampte te preorderen. Om ze weg te zetten als “scammers” is onzinnig.
——-
Gisteren het derde gebied “afgerond”. Ik volg nu iets meer de main story line en pak af en toe wat Side quests mee. Ben er achter gekomen dat er een soort van fast travel (tegen betaling) in zit! Dat is wel handig om enigszins snel bij je stash te komen in verschillende gebieden.
Ik hoef hier ook niet te lezen hoe leuk, geweldig en vermakelijk de game wel niet is (daar geef ik ook geen commentaar op).
Ik heb de game op release dag gekocht en dat gaf ik al eerder aan, pre-order doe ik nooit.
De development kampte inderdaad met tegenslagen, dat is algemeen bekend.
Voor mij voelt dat niet meer als een argument.
Kom op zeg, hoeveel jaren wachtten we al niet op deze game?
Zoals ik eerder aangaf hadden ze de game ook wederom uit kunnen stellen (helemaal prima) en/of tegen gereduceerde prijs als early access aanbieden.
Naar mijn mening hebben ze wel de boel misleidt, voorbeelden heb ik al gegeven (Alife 2.0, bugs, mechanics, early access).
Om het zo weg te wuiven is onzinnig.
[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-11-2024 11:19 ]
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:26:
Het is nu 23 november en een nieuwe dag
We kunnen ook gewoon discussiëren over e.e.a.
Maar okay, fair point wederom want ik val in herhaling
Als ik definitief mijn geld niet terug krijg ga ik het spel na de volgende (hopelijke grote) update wel weer eens proberen.
Tot die tijd even niet.
[ Voor 29% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-11-2024 11:29 ]
Ik zie het al, mijn beslissing om minstens een paar weken (maar waarschijnlijk maanden) te wachten was de juiste.
Nog altijd geen Tweakers review?
Nog altijd geen Tweakers review?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
No wonder it feels a bit crowdy in the Zone. A million copies were sold, and much more stalkers joined the artifact hunt with Game Pass.
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) 22 november 2024
This is just the start of our unforgettable adventure. The Heart of Chornobyl emanates stronger with each of us.
Thank You, stalkers! ☢️ pic.twitter.com/zslF7I8vR1
Best knap, ook gezien het op Xbox Game Pass staat
The devil is in the details.
Inmiddels in de tweede zone aangekomen, echt genieten hoe dit spel in elkaar zit en eruit ziet. Het is zeker geen spel waar je doorheen kan rushen, elke actie of beweging moet je goed opletten.
Heb nu al een aantal keer zonder kogels gezeten en geloof mij dat wil je niet
/f/image/koIpFgnNXkOtFfLrf0eyU9En.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Hzg1lSBh11jfnETJ5S59zhnn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EU9Kb3iGqxv4OFo4DUeLzIK0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tXyVjOB28YkCAwCxVmCocpoQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VN8wrJI4AnkSoCSYe37wIZUc.png?f=fotoalbum_large)
Heb nu al een aantal keer zonder kogels gezeten en geloof mij dat wil je niet
/f/image/koIpFgnNXkOtFfLrf0eyU9En.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Hzg1lSBh11jfnETJ5S59zhnn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EU9Kb3iGqxv4OFo4DUeLzIK0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tXyVjOB28YkCAwCxVmCocpoQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VN8wrJI4AnkSoCSYe37wIZUc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XUqNSX7ixacqWob4TbXWp0r9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 23-11-2024 12:22 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik zou Complete 1.5 eens proberen. Dat lijkt een update te zijn van Complete 2012 door dezelfde modder. En anders gewoon Zone Reclamation Project, en wat grafische (Absolute Nature, Absolute Structures, Original Weapons Renewal 3) en weather mods (Weather Overhauled) installeren.seez schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:41:
Nu S.T.A.L.K.E.R. 2 voorlopig teleurstelt, wil ik Shadow of Chernobyl opnieuw spelen, maar dan met verbeteringen zoals QoL-fixes, verbeterde gameplay en grafische upgrades.
Wel erop letten dat je ze in een bepaalde volgorde installeert, anders wil de game niet starten of krijg je CTD's...
Oké wanneer het regent in het spel zijn er wel ontzettend hoge framedrops, zelfs zo erg dat ik even ben gaan wachten tot het over was.
Even later liep de audio en mijn hele spel vast, zou S.T.A.L.K.E.R. 2 misschien QR niet zo leuk vinden?
Even later liep de audio en mijn hele spel vast, zou S.T.A.L.K.E.R. 2 misschien QR niet zo leuk vinden?
[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 23-11-2024 12:46 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik gebruik QR eigenlijk nooit. Opstarttijd is vrij kort en dan weet je iig dat het daar niet aan kan liggenG_Dragon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:41:
Oké wanneer het regent in het spel zijn er wel ontzettend hoge framedrops, zelfs zo erg dat ik even ben gaan wachten tot het over was.
Ja klopt, het lag inderdaad aan QR. Na een herstart werkt alles weer perfectuchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:16:
[...]
Ik gebruik QR eigenlijk nooit. Opstarttijd is vrij kort en dan weet je iig dat het daar niet aan kan liggen
Kogels kom ik voor een tijdje niet meer te kort.
/f/image/nAaCazeVnLT8muOVHQBE8H1k.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door G_Dragon op 23-11-2024 13:38 ]
Ammo vinden is dus niet echt een uitdaging (meds en consumptie ook niet)?G_Dragon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:22:
[...]
Ja klopt, het lag inderdaad aan QR. Na een herstart werkt alles weer perfect
[Afbeelding]
Maar alle mutants of de latere/grotere mutants pakken dus wel veel damage (nog meer dan die onzichtbare motherfuckers)?
Ik ben nu flink de 9x39 aan het sparen, heb nu de AS-VAL en de VSS gevonden. 9x18, 9x19, 5.54x39, 5.56x39 heb ik honderden kogels van. Heb echt gewoon honderden in mijn personal box zitten.G_Dragon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:22:
[...]
Ja klopt, het lag inderdaad aan QR. Na een herstart werkt alles weer perfect
[Afbeelding]
Van de 9x39 heb ik weer weinig.
[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 23-11-2024 15:06 ]
Mis ik iets? Ik ben bij "Take a look inside your stash". Heb gepakt wat er in zat, maar het is niet voltooid. Moet ik iets anders doen?
:strip_exif()/f/image/DW76MdfuZ3IfNnoRtIc84CFW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0mpq3KhiuX32cuOaltjE0Rmm.jpg?f=fotoalbum_large)
En de stashes? Verschijnen die random op de map? Er duiken er steeds een paar op op de kaart, maar geen idee hoe ik aan die info ben gekomen.
:strip_exif()/f/image/DW76MdfuZ3IfNnoRtIc84CFW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0mpq3KhiuX32cuOaltjE0Rmm.jpg?f=fotoalbum_large)
En de stashes? Verschijnen die random op de map? Er duiken er steeds een paar op op de kaart, maar geen idee hoe ik aan die info ben gekomen.
[ Voor 7% gewijzigd door bojaaper op 23-11-2024 15:07 ]
Er zit een soort van USB stick erin, die moet je eruit pakken. Info over stashes vind je wanneer je PDA's oppakt.bojaaper schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:05:
Mis ik iets? Ik ben bij "Take a look inside your stash". Heb gepakt wat er in zat, maar het is niet voltooid. Moet ik iets anders doen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 23-11-2024 15:07 ]
Ik heb de eerdere games een aantal keer (uit)gespeeld en heb het eigenlijk altijd nogal gimmicky gevonden. Maar goed, zoals het nu werkt is denk ik het andere uiterste dus ik wil ook niet doen alsof het niet beter moet. Ik heb wel begrepen dat het in feite bugged is, dat impliceert dat ze het wel gaan verbeteren.P-Rock schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:26:
[...]
A-Life is een groot deel van wat STALKER succesvol maakt. Dat de developers juist dit element hebben verwijderd is een uitermate bizarre keuze. De wereld leeft nu niet en bestaat alleen omwille van de speler. Als je de eerste 3 games gespeeld zou hebben dan zou je weten wat A-Life voor het spel betekent.
Ik kan niet wachten
3x een "nee" op een geautomatiseerd bericht en 1x een "nee" na contact met een persoon.
Ik heb nu (5 maal scheepsrecht) het volledige bedrag van Valve teruggekregen als tegoed in mijn Steam wallet, acceptabel.
Case gelijk bij hun gesloten en oplossing geaccepteerd.
Nadat ik nog een aantal berichten had toegevoegd inclusief screenshots van de Stalker 2 Steam Store met wayback machine van 14 & 15 november.
Verder nog aangetoond dat de artifact bug in het prologue bestaat, met een link naar een website en een stukje daarover.
Verder nog een behoorlijk lange motivering erbij.
Scheelt me voorlopig ook weer een grotere SSD kopen.
Ik heb nu (5 maal scheepsrecht) het volledige bedrag van Valve teruggekregen als tegoed in mijn Steam wallet, acceptabel.
Nadat ik nog een aantal berichten had toegevoegd inclusief screenshots van de Stalker 2 Steam Store met wayback machine van 14 & 15 november.
Verder nog aangetoond dat de artifact bug in het prologue bestaat, met een link naar een website en een stukje daarover.
[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-11-2024 19:20 ]
Fijn om te horen dat je je geld terug hebt gekregen. Jammer wel dat ze bij steam zo moeilijk deden. Maar de aanhouder wint.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:13:
3x een "nee" op een geautomatiseerd bericht en 1x een "nee" na contact met een persoon.
Nouja 3x hetzelfde geautomatiseerde proces proberen was wellicht eerder moeilijk doen van mijzelfuchiha tijntje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:33:
[...]
Fijn om te horen dat je je geld terug hebt gekregen. Jammer wel dat ze bij steam zo moeilijk deden. Maar de aanhouder wint.
Ze accepteren het wel dus toch wel netjes.
Het geld retour op de Steam Wallet ipv op mijn rekening gun ik ze ook wel voor de moeite.
Ik heb nog lang gedacht over hoe dit hele verhaal nou juridisch zit maar dat is wellicht te ingewikkeld.
Het is mij niet duidelijk gemaakt op welke basis ze het toch ontbonden hebben.
Boeit me verder nu eigenlijk ook niet meer.
Ik kan ook zeker begrijpen dat mensen genieten van game, zoals het nu is met nog vele vooruitzichten qua patches en updates.
Het ziet er op zich mooi uit grafisch en ik had geen prestatie issues.
De opslagruimte en het lange shader cachen vond ik wel bijzonder.
Als je de game leuk vind is dat alleen maar positief.
De patches en updates hou ik in de gaten maar voor mij voelt het niet goed.
[ Voor 15% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-11-2024 19:42 ]
Ik het volgende irritant scherm :strip_exif()/f/image/Xe79IFiVMnRcZPkPm2NxdnUP.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe kom ik er vanaf? Heb autosave al uitstaan.
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1
Oh... ik ben al zoveel verder om opnieuw de save te laden voor dat ik met deze gast sprak....
Edit: Ik heb de rest van de bandits afgemaakt en de softlock is weer weg.. gelukkig!
:strip_exif()/f/image/Xe79IFiVMnRcZPkPm2NxdnUP.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh... ik ben al zoveel verder om opnieuw de save te laden voor dat ik met deze gast sprak....
Edit: Ik heb de rest van de bandits afgemaakt en de softlock is weer weg.. gelukkig!
[ Voor 29% gewijzigd door utbone op 23-11-2024 20:17 ]
Graphics zijn zeer goed inderdaad. Alles op 4k en epic is gewoon genieten op de pc. Ik heb hem ook op de Xbox, maar dat is onspeelbaar vergeleken met de pc. Zo stroperig en het ziet er daar ook gewoon veel minder uit.bojaaper schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:04:
Ik snap niet zo goed dat mensen de graphics niet goed genoeg vinden. Ik vind het genieten![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de reacties staat dat die gast neerknallen ook werkt, moet je alleen even terug.utbone schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:42:
Ik het volgende irritant scherm [Afbeelding]
Awesome
Done! Gelukkig was het niet ver lopen!A13X schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:13:
[...]
In de reacties staat dat die gast neerknallen ook werkt, moet je alleen even terug.
Mooie screenshots, ook geweldig hoe global illumination is en de belichting in zijn geheel. De reden waarom S.T.A.L.K.E.R. 2 best een goede belichting heeft komt omdat ze gebruik maken van Unreal Engine Lumen systeem. De tegenhanger van Path Tracing.bojaaper schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:04:
Ik snap niet zo goed dat mensen de graphics niet goed genoeg vinden. Ik vind het genieten
Beide technieken zijn indrukwekkend maar ik weet even niet of S.T.A.L.K.E.R 2 nou software of hardwarematig Lumen rendering gebruikt. Wat ik wel weet is dat Lumen op oudere computers en consoles beter werkt dan Path tracing dat erg zwaar voor onze huidige generatie hardware en zelfs de komende generatie is.
EDIT: Zojuist lees ik dat S.T.A.L.K.E.R 2 gebruikt maakt van Lumen softwarematige rendering, wat dus meer vraagt van je CPU.
Verschil tussen beide. Dit is de kracht van Unreal Engine, het ondersteund out of the box al standaard Rasterization, Software en hardwarematige Lumen, Ray Tracing en Path Tracing.
[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 23-11-2024 21:14 ]
Heb nog niet helemaal gekeken in deze nieuwe update. Maar S.T.A.L.K.E.R. 2 gebruikt een oudere versie van Unreal Engine.
5.1; dat is hier al ter sprake gekomenToonen1988 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:36:
[...]
Heb nog niet helemaal gekeken in deze nieuwe update. Maar S.T.A.L.K.E.R. 2 gebruikt een oudere versie van Unreal Engine.
[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-11-2024 21:37 ]
Ah dankje, wist niet precies welke versie meer. Krijg telkens weer zin om met Unreal Engine te klooien na het zien van dit soort video's.
[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 23-11-2024 21:41 ]
https://store.steampowere.../view/4455843903878203415
Hello, stalkers.
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) 23 november 2024
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is getting a first patch during the week to come — both on PC and Xbox.
More info you can find on our Steam page: https://t.co/RRtvdw2B8b pic.twitter.com/9unHXnXZeH
Zoals ik de commentaren nu lees ben ik toch blij dat ik hem nog niet gekocht heb. Ik wacht nog een maandje of 3. Eerst rustig kijken voor een sterke pc ... tegen dan is hij misschien al eens in de aanbieding en ongetwijfeld zullen er al heel wat bugs verholpen zijn. Ik moet toegeven, als ik op YT gameplay tegenkom is het moeilijk om er niet naar te kijken :-)
Net aangekomen in Zalyssia, spel loopt vrij soepel ondanks de 40 fps. Ben tot op heden nog geen bugs tegen gekomen, wel enkele items die clippen maar niet storend of dat je iets niet kunt looten. Verder ziet het er grafisch goed uit, textures kunnen beter maar dat ligt aan mijn instellingen/ systeem. Draai het op medium settings dus tja, mag dan ook niet klagen. Ondanks medium ben ik zeker tevreden over de pracht en praal.
Alles voelt als S.T.A.L.K.E.R. aan dus daar ben ik blij mee, enige wat ik tot nu toe gemist heb is de teller van andere PDA's. Voorheen altijd gebruikt om vijanden te tellen en te bepalen of de kust veilig was, maar in deze versie nog niet kunnen vinden? Sowieso heb ik wat moeite met bepalen of iemand nu vijandig is of niet, m'n crosshair/ dot is van een afstandje groen als ik over een (blijkbaar Bandit) heen muis. Maar merken ze mij op dan ben ik het haasje uiteraard.
Het sluipen in het donker is er wel stukken beter op geworden met de take-down optie, heerlijk rondsneaken. Alleen nog kijken hoe ik alle vijanden in kaart kan brengen en houden. Nu popt er zo'n driehoekje op maar die verdwijnt weer. Zou ze graag permanent tracken om de patrols uit te kunnen schakelen. Wellicht komt er nog zoiets later in de game, ben ook maar net van start.
Al met al zeer tevreden tot dusver.
Alles voelt als S.T.A.L.K.E.R. aan dus daar ben ik blij mee, enige wat ik tot nu toe gemist heb is de teller van andere PDA's. Voorheen altijd gebruikt om vijanden te tellen en te bepalen of de kust veilig was, maar in deze versie nog niet kunnen vinden? Sowieso heb ik wat moeite met bepalen of iemand nu vijandig is of niet, m'n crosshair/ dot is van een afstandje groen als ik over een (blijkbaar Bandit) heen muis. Maar merken ze mij op dan ben ik het haasje uiteraard.
Het sluipen in het donker is er wel stukken beter op geworden met de take-down optie, heerlijk rondsneaken. Alleen nog kijken hoe ik alle vijanden in kaart kan brengen en houden. Nu popt er zo'n driehoekje op maar die verdwijnt weer. Zou ze graag permanent tracken om de patrols uit te kunnen schakelen. Wellicht komt er nog zoiets later in de game, ben ook maar net van start.
Al met al zeer tevreden tot dusver.
Software lumen gebruikt nog steeds de GPU voor de bulk van de berekeningen, maar dan via andere hardware dan de ray tracing engine:Toonen1988 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:51:
[...]
EDIT: Zojuist lees ik dat S.T.A.L.K.E.R 2 gebruikt maakt van Lumen softwarematige rendering, wat dus meer vraagt van je CPU.
Verschil tussen beide. Dit is de kracht van Unreal Engine, het ondersteund out of the box al standaard Rasterization, Software en hardwarematige Lumen, Ray Tracing en Path Tracing.
However, unlike most UE5 games that boast GPU-hogging rays, Stalker 2 uses the software mode for Lumen. Your graphics card will still be doing the bulk of the ray tracing but it's done through asynchronous compute shaders and not via any ray tracing hardware inside the GPU.
That's great for making ray tracing more inclusive but, as you'll soon see, it comes at a cost. At the moment, developer GSC Game World is just focusing on optimising the software Lumen pipeline as much as possible, but it may release an option to use hardware Lumen (for AMD Radeon RX 6000/7000-series, Intel Arc, and Nvidia GeForce RTX graphics cards only) at some point in the future.
Zit nu denk ik op iets van 10/20 uur gameplay.
Echt mooi concept weer, een horror setting in de wereld van Chernobyl. Als eerste opzicht is atmosfeer goed neergezet, de soundtrack, geluiden en juiste timing van bepaalde momenten zitten steeds de haren op me neck, geweldig!
Het verhaal slaat niet echt bij mij aan, ik vindt het allemaal heel erg snel door elkaar gegooide elementen. Wel vindt ik de side quests enorm gaaf, en geeft me echt dat Stalker gevoel.
Wat ik wel jammer vindt is dat ze niet extreem veel hebben verandert aan de gameplay. Zijn echt wel dingen beter en anders. Maar ik zou de volgende dingen toch wel vetter vinden.
Echt mooi concept weer, een horror setting in de wereld van Chernobyl. Als eerste opzicht is atmosfeer goed neergezet, de soundtrack, geluiden en juiste timing van bepaalde momenten zitten steeds de haren op me neck, geweldig!
Het verhaal slaat niet echt bij mij aan, ik vindt het allemaal heel erg snel door elkaar gegooide elementen. Wel vindt ik de side quests enorm gaaf, en geeft me echt dat Stalker gevoel.
Wat ik wel jammer vindt is dat ze niet extreem veel hebben verandert aan de gameplay. Zijn echt wel dingen beter en anders. Maar ik zou de volgende dingen toch wel vetter vinden.
- Meer custom dingen aan je outfit (Denk aan Escape from Tarkov)
- Diepere wapen customs (Denk weer aan Escape from Tarkov)
- Meer variaties in wapen animaties
- Betere NPC gezichten en animaties
Tegelijkertijd, een deel van dezelfde community vind dat het somberder moet. Hoe realistisch is het dat je in de zone je wapen uitgebreid kan modden? Zou zelf liever zien dat wapens realistischer slijten en dat daarbij onderhoud komt wat bepaald hoe betrouwbaar hij is (beetje metro idee). Dat je dus echt moet rusten voor jezelf maar ook om je kit te onderhouden en repareren. Dat je slijtage hebt op component niveau en dat je onderdelen van wapens kunt uitwisselen. Dat mods er wel zijn maar navenant schaars en duur. Dat je dingen kunt leren zoals in the long dark. Welke ook het element heeft dat je voedsel kan bederven.Fox3214 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:33:
Zit nu denk ik op iets van 10/20 uur gameplay.
Wat ik wel jammer vindt is dat ze niet extreem veel hebben verandert aan de gameplay. Zijn echt wel dingen beter en anders. Maar ik zou de volgende dingen toch wel vetter vinden.Ik denk dat de looting echt veel dynamischer was geworden als je bijvoorbeeld veel meer kan doen aan custom outfits en wapens. Nu is het toch vaak, ammo, voedsel en medische items. Deze topics waren al aanwezig bij de modding community van Stalker 1. Daar hadden ze veel van kunnen leren!
- Meer custom dingen aan je outfit (Denk aan Escape from Tarkov)
- Diepere wapen customs (Denk weer aan Escape from Tarkov)
- Meer variaties in wapen animaties
- Betere NPC gezichten en animaties
Dat soort dingen kijken mij dan weer gaaf.
Awesome
Tegenwoordig zit ik veel met een laptop op de bank (wel een aanschuifbaar (bestaat dat woord?) tafeltje, daar zit een 4060 in. Liep niet zo heel lekker op de laptop, tot aan misselijkheid toe door de rare motion.
Vandaag maar eens proberen op de normale desktop met een 7800X3D/4090. Hopelijk gaat dat wel goed..
Vandaag maar eens proberen op de normale desktop met een 7800X3D/4090. Hopelijk gaat dat wel goed..
Dat lijkt mij wel. Er is wel een VRAM issue maar als je mega slideshow krijgt is het opnieuw laden van je save game de oplossing.BlazeMuis schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:16:
Tegenwoordig zit ik veel met een laptop op de bank (wel een aanschuifbaar (bestaat dat woord?) tafeltje, daar zit een 4060 in. Liep niet zo heel lekker op de laptop, tot aan misselijkheid toe door de rare motion.
Stalker 2 heeft memory leak issues.
@BlazeMuis Deze game lijkt in sommige gevallen extreem veel input lag te hebben (icm framegen).
Daar kunnen mensen misselijk van worden. Ik merkte het op een low end pc met de muis ook. Die pc zat wel onder de baseline 60 fps en haalde met framegen net 50 fps op het test punt in de game.
Je kan stellen dat een lage fps an sich input lag geeft, zeg voor het gemak onder 60 fps kunnen de meeste mensen het wel waarnemen.
Ik werd er niet misselijk van in deze game.
Een 4060m moet het beter doen dan een Rx 480
Probeer de game eens bij een ander. Of zet de settings eens extreem laag inclusief de resolutie, om te proberen.
Nvm je gaat het op je pc proberen.
@A13X Jij moet gewoon Anomaly eens spelen.
@Fox3214 Verder mensen die Tarkov noemen; check Gray Zone Warfare eens.
Gzw is ook UE5.
Met die games heb je meer diepgang in de inventory en wapens modden/bouwen
Ik vond het in Stalker 2 niet passen dat je schijnbaar veel meds, consumptie en ammo vindt en schijnbaar altijd genoeg hebt.
Wel handig tegen aimbots die je overal vinden en spawnen...
Ik denk dat de mod community dit wel in Stalker 2 gaat krijgen.
Maar de base game zelf fixen...
@BlazeMuis Deze game lijkt in sommige gevallen extreem veel input lag te hebben (icm framegen).
Daar kunnen mensen misselijk van worden. Ik merkte het op een low end pc met de muis ook. Die pc zat wel onder de baseline 60 fps en haalde met framegen net 50 fps op het test punt in de game.
Je kan stellen dat een lage fps an sich input lag geeft, zeg voor het gemak onder 60 fps kunnen de meeste mensen het wel waarnemen.
Ik werd er niet misselijk van in deze game.
Een 4060m moet het beter doen dan een Rx 480
Probeer de game eens bij een ander. Of zet de settings eens extreem laag inclusief de resolutie, om te proberen.
Nvm je gaat het op je pc proberen.
@A13X Jij moet gewoon Anomaly eens spelen.
@Fox3214 Verder mensen die Tarkov noemen; check Gray Zone Warfare eens.
Gzw is ook UE5.
Met die games heb je meer diepgang in de inventory en wapens modden/bouwen
Ik vond het in Stalker 2 niet passen dat je schijnbaar veel meds, consumptie en ammo vindt en schijnbaar altijd genoeg hebt.
Wel handig tegen aimbots die je overal vinden en spawnen...
Ik denk dat de mod community dit wel in Stalker 2 gaat krijgen.
Maar de base game zelf fixen...
[ Voor 67% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-11-2024 10:28 ]
Hoe krijg je Burers dood? Met hun krachten gooien ze objecten maar ze trekken ook je wapen uit je handen.
Ik blijf meestal op afstand, en schiet op ze. Er verschijnt vaker zo'n paarse schild, dan wacht ik met schieten totdat die paarse schild weg is.
Maar nog altijd krijg ik ze niet dood, heb ondertussen meerdere handgranaten op ze gegooid en al werkelijk iets van 600 kogels op ze afgeschoten minimaal. Nog altijd niet neer gekregen.
Ik blijf meestal op afstand, en schiet op ze. Er verschijnt vaker zo'n paarse schild, dan wacht ik met schieten totdat die paarse schild weg is.
Maar nog altijd krijg ik ze niet dood, heb ondertussen meerdere handgranaten op ze gegooid en al werkelijk iets van 600 kogels op ze afgeschoten minimaal. Nog altijd niet neer gekregen.
Nog even een tip : Als je last hebt van stutters, probeer deze mod eens
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/7
Maakte voor mij echt een groot verschil.
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/7
Maakte voor mij echt een groot verschil.
Frame generation zorgt altijd voor meer latency. Ik heb het ook geprobeerd en om die reden direct weer uitgezet.HugoBoss1985 schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:57:
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Klopt, er zijn andere UE5 games (EA) die een experimentele "low-latency" setting hebben.Compizfox schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:00:
[...]
Frame generation zorgt altijd voor meer latency. Ik heb het ook geprobeerd en om die reden direct weer uitgezet.
Dat helpt wel aardig.
Radeon Anti-Lag (AMD kaarten) inschakelen werkt ook maar gaf op mijn low-end rig erge framedrops in Stalker 2.
Met een controller gamende op de pc merk ik dat ik liever de hogere framerate heb dmv framegen en dat ik de input lag voor lief neem/niet storend vind.
[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-11-2024 13:07 ]
Ik heb de game wat meer tijd gegeven en het begint wat beter te landen. De domme AI kan me soms wel irriteren en uit de game halen. Maar tegelijkertijd zorgt de sim setting ook voor enorme immersie. De inconsistentie van AI is soms vervelend maar het is wat het is. Kan me vaag herinneren dat dit in deel 1 ook gebeurde.
De game legt vrij weinig uit, ook dit kan in sommige situaties tot frustratie leiden, dat je geen idee hebt hoe je dood gaat of wat nou eigenlijk de bedoeling is. Maargoed, als je dat een beetje los kan laten en er van probeert te leren kun je eigenlijk niet om de geweldige sfeer van de game heen.
Het vinden van nieuwe loot en wapens / attachments is wel een heel lekker gevoel, hopelijk houdt dit gevoel in combinatie met alle andere gameplay elementen lang aan.
De game legt vrij weinig uit, ook dit kan in sommige situaties tot frustratie leiden, dat je geen idee hebt hoe je dood gaat of wat nou eigenlijk de bedoeling is. Maargoed, als je dat een beetje los kan laten en er van probeert te leren kun je eigenlijk niet om de geweldige sfeer van de game heen.
Het vinden van nieuwe loot en wapens / attachments is wel een heel lekker gevoel, hopelijk houdt dit gevoel in combinatie met alle andere gameplay elementen lang aan.
De oude games vond ik geweldig en vind ik dit ook een prachtige game, met wat updates hier en daar kan het enkel beter worden.
Heb met 10 uur speeltijd 1x een crash gehad in een upgrade menu van de game.
Moest wel even wennen aan de meer verzadigde kleuren, maar eenmaal gewend is het ook wel mooi.
De oude games waren veel grauwer, al is daar ook al een mod voor gemaakt.
Er zou deze week al een patch uitkomen begreep ik.
Heb met 10 uur speeltijd 1x een crash gehad in een upgrade menu van de game.
Moest wel even wennen aan de meer verzadigde kleuren, maar eenmaal gewend is het ook wel mooi.
De oude games waren veel grauwer, al is daar ook al een mod voor gemaakt.
Er zou deze week al een patch uitkomen begreep ik.
Ik kom niet weg uit The Sphere. Enemies blijven maar komen. Iemand tips?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Kan niet wachten om het te spelen, maar wel in volle glorie. Helaas nog even wachten op een nieuwe pc als de Nvidia RTX 5800 uitkomt. Tegen die tijd zullen er wel wat bugfixes en optimalisaties zijn met stalker 2.
Waar ben je ongeveer?Techno Overlord schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:51:
Ik speel hier met een 7700x en 4800 en dat is zeer soepeltje op epic 4k. Na 4u spelen nog geen mega last van bugfixes gehad (op die stomme opdrukker na)Games schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:51:
Kan niet wachten om het te spelen, maar wel in volle glorie. Helaas nog even wachten op een nieuwe pc als de Nvidia RTX 5800 uitkomt. Tegen die tijd zullen er wel wat bugfixes en optimalisaties zijn met stalker 2.
Wachten tot de volgende patch is uitgebracht en hopen dat het dan gefixed is.Techno Overlord schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:51:
Er staat wel iets bij over NPC's fixen.
Misschien anders een eerdere savegame laden.
[ Voor 20% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-11-2024 17:58 ]
Weet ik niet, volgens mij is 1 van de populartisch mod Anomaly waarbij dit mogelijk is. Verder zijn inner weapon modifications zoals inner barrel, trigger, gas tube en andere modifications vrij realistisch. Dat bepaald toch wel of een weapen beter preseteert. Dit is iets wat Escape from Tarkov heeft bijvoorbeeld.A13X schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:51:
[...]
Tegelijkertijd, een deel van dezelfde community vind dat het somberder moet. Hoe realistisch is het dat je in de zone je wapen uitgebreid kan modden?
Dat soort dingen kijken mij dan weer gaaf.
Helemaal voor, net zoals de Long dark ben je ook op zoek naar onderdelen om je kleiding of andere dingen aan te kunnen passen.Zou zelf liever zien dat wapens realistischer slijten en dat daarbij onderhoud komt wat bepaald hoe betrouwbaar hij is (beetje metro idee). Dat je dus echt moet rusten voor jezelf maar ook om je kit te onderhouden en repareren. Dat je slijtage hebt op component niveau en dat je onderdelen van wapens kunt uitwisselen. Dat mods er wel zijn maar navenant schaars en duur. Dat je dingen kunt leren zoals in the long dark. Welke ook het element heeft dat je voedsel kan bederven.
Nadat ik met Solder gepraat heb tijdens de Behind Seven Seals quest moet ik the Sphere verlaten. Dus het gebouw uit maar dan kom ik ZOVEEL enemies tegen... Ik heb het al keer of 10 geprobeerd maar het zijn er te veel.
[ Voor 5% gewijzigd door Techno Overlord op 24-11-2024 19:14 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Even nieuwschierig wie het wel voor elkaar heeft gekregen bij de hoofdmissie " King Of The Hill "
spoiler:
Wie had er toevallig wel genoeg geld om Varan te betalen? Ik kwam zelf helaas echt net te kort..
Ligt het aan mij of us de pc versie:
Bugfest Poppin en mega frame drops
Speel op een vega 64..
Merk ook op vega64 bij dragon dogma issues zal Wel te oude kaart ziijn?
Op Xbox is die Wel oke?
Hoe kan dit nu 9/10 krijgen fallout 4 optimization is better Dan dit lol
Speel op een vega 64..
Op Xbox is die Wel oke?
Volgens mij moet je via de tunnels (met die ratten) het gebouw uit. Bij die gast die anomalieën in kaart brengt.Techno Overlord schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:12:
[...]
Nadat ik met Solder gepraat heb tijdens de Behind Seven Seals quest moet ik the Sphere verlaten. Dus het gebouw uit maar dan kom ik ZOVEEL enemies tegen... Ik heb het al keer of 10 geprobeerd maar het zijn er te veel.
[ Voor 5% gewijzigd door utbone op 24-11-2024 19:55 ]
Het draait op een RX480 8gb dus op een Vega 64 ook.R.G schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:40:
Ligt het aan mij of us de pc versie:
Speel op een vega 64..
Op Xbox is die Wel oke?
Bugs gaat geen videokaart iets aan veranderen.
Anti-lag uitlaten in de Adrenaline drivers en verder kun je niet veel anders doen dan settings lager zetten.
Zorg dat je nieuwste drivers hebt voor je videokaart.
Wat is de rest van je hardware?
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-11-2024 21:30 ]
Ben niet door de hoofdingang weggegaan kwam er 10 tegen dacht ik.Techno Overlord schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:51:
Ik moest ook nog een stash hebben die daar ergens rond het gebouw is.
Spelen jullie met gamemusic aan? Hoor mensen over de goede soundtrack, maar vind de gamemusic afbreuk doen aan de immersie.
Is natuurlijk erg arcade. Vooral als je aan de muziek hoort of er wel of geen tegenstanders meer zijn.
Kan je trouwens dat witte alert balkje uitzetten, dat aangeeft dat je gespot word? Past ook niet echt hij de immersie die je wil.
Is natuurlijk erg arcade. Vooral als je aan de muziek hoort of er wel of geen tegenstanders meer zijn.
Kan je trouwens dat witte alert balkje uitzetten, dat aangeeft dat je gespot word? Past ook niet echt hij de immersie die je wil.
Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.