Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Klinkt goed allemaal.

Een typische Stalker game die qua gameplay best pittig is, met een lange verhaallijn en veel content. Er zijn bugs, maar die hoeven niet allemaal in de weg te zitten. Bijvoorbeeld de visuele bugs belemmeren de verhaallijn niet. De audio bugs zou ik wel storend vinden.

Wat de performance betreft, andere Unreal 5 games zijn ook pittig. Ligt het dan aan de game, of aan de engine? Of beide? En als het een pittige engine is, hoeveel winst is er dan nog te behalen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Als ik het zo hoor is het wel heel erg kapot op dit moment. Sporadisch geen geluid van je gun, quest update issues, dan houdt het voor mij wel op. Dan wacht ik wel even.

Ben wel wat gewend hoor (day1 speler van stalker 1 met een radeon hd2900 ;)) maar ik ben ook niet zo jong meer dat ik zeeën van tijd heb.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met de sfeer zit het sowieso goed wow!

Ben nog maar net begonnen maar op de XSX zijn de controls niet helemaal lekker.

Lijkt alsof er geen deadzone is, echt heel gevoelig ik dacht al dat ik ineens stick drift had.

Met de settings rotzooien helpt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 20-11-2024 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:52
https://www.computerbase....byl-benchmark-test.90336/

Een heel ander beeld / prestaties.

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ook theRadBrad is begonnen met spelen. Spoiler: alle gameplay is zichtbaar is zijn video's.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14:07
Start de game net op, gelukkig gaat dat allemaal nog goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Veel plezier iedereen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maar ze hebben alleen getest met DLSS/FSR, zijn er al benchmarks in native resolutie?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
XWB schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:27:
[...]

Klinkt goed allemaal.

Een typische Stalker game die qua gameplay best pittig is, met een lange verhaallijn en veel content. Er zijn bugs, maar die hoeven niet allemaal in de weg te zitten. Bijvoorbeeld de visuele bugs belemmeren de verhaallijn niet. De audio bugs zou ik wel storend vinden.

Wat de performance betreft, andere Unreal 5 games zijn ook pittig. Ligt het dan aan de game, of aan de engine? Of beide? En als het een pittige engine is, hoeveel winst is er dan nog te behalen?
Het is ook "nog" 5.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Ziet er grafisch erg goed uit op een 3090 met alles op epic. Nog geen echte bugs tegengekomen gelukkig. Spanning is goed tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:11
Is er crossplatform sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Toonen1988 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:55:
Op Steam is het spel ondertussen uitgekomen, je kunt al sinds kwart voor 4 het spel downloaden. Ik zit al tegen de 20%, dus nog eventjes en ik kan beginnen met spelen.

EDIT: Volgens mij is het spel erg populair, mijn download is vanaf 16:00 volledig ingezakt naar onder 1 mb per seconde. 8)7
Ik trok hem vrolijk met +- 480mBit binnen rond 1700u. Straks maar eens aanzetten.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29
Even getest omdat ik toch wel benieuwd was hoe het zou draaien. Alles staat op Epic in 1440p, DLSS op Quality.

Loopt vlekkeloos, geen framedrops o.i.d., 60fps.

Intel Core i7 14700F
16,0GB
4089MB NVIDIA GeForce RTX 4070

Enige puntje van kritiek tot nu toe is dat ik er nog totaal niks van snap ;) .

[ Voor 15% gewijzigd door bojaaper op 20-11-2024 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Let wel dat het tijdens en na de prologue (zodra het open world wordt) misschien nog kan verschillen.
Qua cpu en ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
HugoBoss1985 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:07:
Let wel dat het tijdens en na de prologue (zodra het open world wordt) misschien nog kan verschillen.
Qua cpu en ram.
Daar ben ik al, tot nu toe nog niks gemerkt eigenlijk. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:32
we beginnen!

autosettings direct op Epic.
HDR is uit en kan niet aan...

[ Voor 72% gewijzigd door Maulet op 20-11-2024 19:20 ]

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:28

A13X

Dude

Hopelijk duurt het compilen van de shaders niet elke keer zo lang :z

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
bojaaper schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:05:
Even getest omdat ik toch wel benieuwd was hoe het zou draaien. Alles staat op Epic in 1440p, DLSS op Quality.

Loopt vlekkeloos, geen framedrops o.i.d., 60fps.

Intel Core i7 14700F
16,0GB
4089MB NVIDIA GeForce RTX 4070

Enige puntje van kritiek tot nu toe is dat ik er nog totaal niks van snap ;) .
Hier loopt het ook smooth, 3440x1440 Epic met DLAA aan zonder FG 65-85 fps. Hij gaat wel over de 16gb RAM heen VRAM onder de 10gb. De frame times blijven ook in een mooie rechte lijn bewegen.

Hardware:

8700X3D.
32gb 6000mhz DDR5.
RTX 4090.

[ Voor 4% gewijzigd door Demonslayer op 20-11-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Demonslayer schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:26:
[...]

Hier loopt het ook smooth, 3440x1440 Epic met DLAA aan zonder FG 65-85 fps. Hij gaat wel over de 16gb RAM heen VRAM onder de 10gb. De frame times blijven ook in een mooie rechte lijn bewegen.
Welke hardware?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bojaaper
Zucht. Bij de eerste stash die ik vind meteen al een bug. Zodra je het huisje ingaat krijgt de muis een eigen willetje, alsof deze focust op iets. Hier kom ik ook niet meer vanaf tenzij ik een eerdere savegame laad. Deze stash kan ik dus niet bij komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1L_cySFxbeBX0RadclOnuGgafU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmLV12EwEXqBwUd65FKSPvB7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
Heb het er bij gezet.

Stash kon ik ook niet bij. Ik negeer het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Ik had net een update van +/- 300kb. Compilen duurt inderdaad lang, ook uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:22

Audione0

Strijdt der titanen

Maulet schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:15:
we beginnen!

autosettings direct op Epic.
HDR is uit en kan niet aan...
Moet je eerst HDR inschakelen in de Windows-instellingen voordat de optie zichtbaar wordt in de spelinstellingen.

YouTube: How to Enable HDR on Windows 11

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Hoorde in een video de Engelse voice over en imo moet je deze game zeker op de Oekraïense taal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:32
Audione0 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:17:
[...]

Moet je eerst HDR inschakelen in de Windows-instellingen voordat de optie zichtbaar wordt in de spelinstellingen.

YouTube: How to Enable HDR on Windows 11
Dankjewel. Dat heb ik natuurlijk al, voor alle spellen....

En voor de rest, niet beindrukt door S2, dit is geen spel voor mij, ga het zo deinstaleren. De 100e versie van Halflife...

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Halflife?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Volgens mij ben ik een van de weinige die het allemaal houterig vind. Ook niet al te beste graphics voor deze generatie.

De gamepass heeft mij weer een hoop geld bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:07
Leuk sfeertje. Wel pittig. Doodgaan en geen idee hebben waarom en dan in de volgende save game zien dat er een onzichtbare vijand me al de hele tijd aanvalt.
Nog geen bugs gezien op de xboxx alleen vind ik het laden wel redelijk lang duren. aangezien om de haverklap dood ga, is dat wel frustrerend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
mike0001 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:40:
Leuk sfeertje. Wel pittig. Doodgaan en geen idee hebben waarom en dan in de volgende save game zien dat er een onzichtbare vijand me al de hele tijd aanvalt.
Nog geen bugs gezien op de xboxx alleen vind ik het laden wel redelijk lang duren. aangezien om de haverklap dood ga, is dat wel frustrerend :P
Ik zit net op dat punt en snapte al niet waardoor ik elke keer gekilled werd, en snap er nu nog niks van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48
Ahhh ik heb de grote update gemist na de pre-load, dus moet nu alsnog eerst 138GB downloaden alvorens ik kan spelen :(

Gaat vanavond niet meer lukken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

bojaaper schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:43:
Zucht. Bij de eerste stash die ik vind meteen al een bug. Zodra je het huisje ingaat krijgt de muis een eigen willetje, alsof deze focust op iets. Hier kom ik ook niet meer vanaf tenzij ik een eerdere savegame laad. Deze stash kan ik dus niet bij komen.

[Afbeelding]
Die op het dak? Die en die je krijgt voor de side mission geven bij mij geen bug.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
A13X schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:04:
[...]

Die op het dak? Die en die je krijgt voor de side mission geven bij mij geen bug.
Nee, nog voordat je je eerste Stalker dorpje inloopt zeg maar. Je komt door een aantal verlaten hutjes waar een stash ligt. Zie screenshot.

Anyway ik moet het duidelijk nog leren spelen. Te veel vijanden, te weinig kogels. Nog voordat ik bij m'n eerste missie aankom heb ik alles er al doorheen geschoten op een roedel honden, en alsnog dood gegaan natuurlijk.

Dit heeft duidelijk een andere aanpak nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:57

As expected. Ik wacht nog een paar maanden totdat alle game breaking bugs eruit zijn gepatched.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Eerste uur gespeeld en de sfeer zit er goed in :) En nog niet tegen issues aangelopen. Behalve dan mijn ocd weer om elk hoekje uit te pluizen. Hier vermaak ik me wel mee denk ik. Kan ik mooi afwisselen met pakketjes bezorgen in Death Stranding :)

Oja donker is ook echt donker. Lang leve een zaklamp. Duurde even voordat ik wist dat ik die had….

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-11-2024 21:40 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

bojaaper schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:13:
[...]

Nee, nog voordat je je eerste Stalker dorpje inloopt zeg maar. Je komt door een aantal verlaten hutjes waar een stash ligt. Zie screenshot.

Anyway ik moet het duidelijk nog leren spelen. Te veel vijanden, te weinig kogels. Nog voordat ik bij m'n eerste missie aankom heb ik alles er al doorheen geschoten op een roedel honden, en alsnog dood gegaan natuurlijk.

Dit heeft duidelijk een andere aanpak nodig ;)
spoiler:
bij de post office bedoel je? Daar waar 3 man op staan te schieten? Dat is wat je kaartje zit. Die stash melding heb ik niet, maar daar vond ik er een op het dak.

Speel hier op Stalker difficulty en ammo is imo vergeleken met de originele in goede voorraad. Heb meerdere wapens en zat munitie ervoor.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Ik zit in de tutorial al vast.
Nadat je de bunker uit komt moet je een artifact in een veld vinden.
Die detector gaat van knipperen naar vast branden maar eer verschijnt geen artifact en ook geen prompt om iets op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:58
Hier ook een klein uurtje gespeeld.
Snap niet dat ze dit uitbrengen. Maar kennelijk komt men daar tegenwoordig mee werk aan de reacties hier te lezen.
Raad een ieder toch aan even een paar maandjes te wachten, want dit doet echt zwaar afbreuk aan het spel.

De potentie merk je wel, maar van AI tot movement, en van grafische performance tot audio, het is echt een rommeltje en ongepolijst.

Nogmaals, waarom zouden ze dit in deze staat uitbrengen.

Ik wil zo graag door spelen, maar doet me toch in een iets mindere mate terugdenken aan cyberpunk, toen zat ik ook met hetzelfde dubio.

Hopelijk is deze game over een jaar wel af. Hoop het ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:54

Clush

Do as I say...

HugoBoss1985 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:37:
Die detector gaat van knipperen naar vast branden maar eer verschijnt geen artifact en ook geen prompt om iets op te pakken.
Zou natuurlijk een bug kunnen zijn, maar bij mij lag ie nog een paar stappen verder. Misschien iets ruimer om je heen kijken dan je denkt? Ik moest ook even zoeken.

Vooralsnog draait het hier als een zonnetje en tot nu toe ook geen bugs opgemerkt. Maar goed, ik ben net door de proloog heen dus wat niet is kan nog komen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:37:
Bij mij hielp een paar keer in die puddles schieten toen kwam er een slug omhoog.

Ben zelf aan het doodgaan aan radiation en niks van dat spul meer om het weg te krijgen _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 20-11-2024 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Sipio schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:47:
[...]

Bij mij hielp een paar keer in die puddles schieten toen kwam er een slug omhoog.

Ben zelf aan het doodgaan aan radiation en niks van dat spul meer om het weg te krijgen _O-
Dank voor de tip maar dat helpt niet.
Ben er al een tijdje mee bezig, ook video's kijken waar dat ding ligt en goed om me heen kijken.
Nee, ik zit hier echt vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Sipio schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:47:
[...]

Vodka :9B

Hier loopt het als een zonnetje, 7600x, 7900xt en 32gb ddr5. Wel wat gekke dingen, licht dat raar doet, npc die door elkaar heen lopen.

Maar verder geen problemen met geluid, graphics, framerate of wat dan ook.

[ Voor 26% gewijzigd door A13X op 20-11-2024 21:55 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Schijnbaar een bekende bug.

https://www.gamepressure....ere-and-back-again/zb7596

Ik had al een eerdere savegame geprobeerd, hielp ook niet.
Nu het spel even herstarten en ook even file integrity van de game checken.

Zo kom ik wel aan de 35 uur gameplay :D

Edit: de game herstarten was inderdaad de fix dus als iemand tijdens het tutorial het artifact in het veld niet krijgt dan even je game opnieuw starten.

Brain scorcher confirmed :+

[ Voor 29% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 09:43
Hier met een 7800x3d, 7900xtx en 32gb ram draait het op 3440x1440 allemaal best soepeltjes. Automatische settings aangehouden met alles op epic en FSR quality. Zonder frame gen zit het zo rond de 70-80fps en met frame gen komt het meer in de buurt van mn refresh rate a 144hz.

De sfeer is best goed (zolang je maar oekrainse stemmen gebruikt) maar ik weet niet of het perse precies in mijn straatje ligt. Ongeveer twee uur gespeeld en ik herken wel een en ander van de kritiek puntjes. Voor de liefhebben is het denk ik wel te behappen dat de animaties zo'n beetje op fallout 3 niveau zitten, dat de audio soms een beetje raar doet (soms hoor je een radio bericht van iemand die tegen je praat met zo'n ruis geluidseffect en een moment later is het weg en hoor je het alsof ze naast je staan) en her en der wat rare licht effecten (als je van binnen naar buiten en vice versa gaat).

Zal het nog wel een paar uurtjes proberen te spelen en dan zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

M'n eerste vervelende bug getroffen, kan een holographic sight voor de viper-5 niet monteren op m'n viper-5. Wapen word ook niet gehighlight als je op de sight gaat staan. In de tekst staat echter dat hij zou passen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Het draait hier ook goed.

4k epic settings met fsr balanced en framegeneration.

Sinds de game herstarten zojuist ook even hwinfo aangezet.
Max 12,2 gb vram dedicated, maarliefst 20,2 gb ram maximaal gebruikt... holy moly :)

Ik sta nu bij het eerste dorp na de intro en zit op 85 fps.
Ingame clock is +/-2510 mhz.
Met een zeer goede 6800xt undervolter, 2550 max in de driver en 1025v ingesteld.
Zit op 6900 xt / 4070+ niveau deze kaart.

HDR werkt trouwens (de optie verschijnt) alleen maar als je fullscreen (niet borderless) aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@uchiha tijntje Wat vind jij van de HDR? Zit nog een beetje te spelen met de settings maar als ik HDR uitzet in de xbox settings vind ik de game er beter uit zien.

Ben er nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:57
Aantal reviews gekeken op Youtube en grafisch valt het me toch wel wat tegen. Weinig progressie tov de voorgaande 3 games met grafische mods. Zou bijna willen zeggen dat de Metro games er beter uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Eventjes gespeeld op Xbox, maar diep onder de indruk hoe het eruit ziet. Knap gedaan, kijk erna uit om weer verder te gaan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7zXEL6KFNLMIAAMneiUe__ztyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xef5y37PpInQJJjDsWIASggD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqeNSk_YXMFaM60PDQB6bWZaoqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QndFUjL4zbFTRJOq13D53tfA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UN5VGZMSW6ttQYN7yY8rp5v2w_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/veGRhCxxmynVt5Bpo7neYPpJ.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 20:40
AAGH heb net die artifact gepakt maar nu zit er zo onzichtbaar beest in de buurt ... maar hoe krijg je die dood .
Heb al aardig wat kogels verbruikt maar hij blijft leven.

De sfeer is wel weer als van ouds :P

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 20-11-2024 23:13 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Draait ook best prima hier. Wel met TSR, maar die vind ik best wel indrukwekkend in UE5.

Enige irritante bug die ik ben tegengekomen is dat de keybinds soms niet lijken te kloppen. Ik gebruik Colemak dus ik moet wat keys rebinden, o.a. reload van R naar P (dat is de toets in Colemak waar in QWERTY de R zit). Echter, soms lijkt de game het te vergeten dat ik hem heb geremapt en opent de PDA als ik wil reloaden 8)7

Ik kan er nog niet echt een peil op trekken wat het triggert, want het is niet consistent. Als ie m'n PDA opent met P en ik ga even het escape-menu in en uit is het weer goed...

Is er al een bug tracker waar je dit soort bugs kan melden?

Maulet schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:25:
[...]
En voor de rest, niet beindrukt door S2, dit is geen spel voor mij, ga het zo deinstaleren. De 100e versie van Halflife...
Wat bedoel je? Dat sinds Half-Life first-person shooters niet innovatief genoeg meer zijn of wat is precies je punt?

[ Voor 27% gewijzigd door Compizfox op 20-11-2024 23:25 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
A13X schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:25:
M'n eerste vervelende bug getroffen, kan een holographic sight voor de viper-5 niet monteren op m'n viper-5. Wapen word ook niet gehighlight als je op de sight gaat staan. In de tekst staat echter dat hij zou passen.
Ik weet het niet zeker maar misschien moet je eerst een upgrade installeren die het mogelijk maakt om de sight te installeren?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Ik stop even na 1 uur en 20 minuten.
Ram gebruik is niet gestegen w.b.t. het maximum van eerder.

Vram dedicated max nu 14gb.

Qua bugs merk ik ook dat de audio wat raar doet, af-en-toe valt de muziek ineens kort weg.

Tot nu toe een beetje een Dying Light 2 vibe van deze game.

Ik speel met de Xbox controller op de medium difficulty maar vind het nog niet echt moeilijk, tot nu toe.

Om niet teveel te spoilen kan ik wel melden dat rondkijken/zoeken e.e.a. makkelijker maakt.

[ Voor 37% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Sipio schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:52:
@uchiha tijntje Wat vind jij van de HDR? Zit nog een beetje te spelen met de settings maar als ik HDR uitzet in de xbox settings vind ik de game er beter uit zien.

Ben er nog niet helemaal over uit.
Ik heb nog niet gespeeld met de settings :) enige is dat ik op performance speel want quality gaat hem niet worden.

Het is wel een game die meer van de speler verwacht dan de gemiddelde game. En dat vind ik wel weer tof. Net mijn eerste silencer gevonden!

Echter de bandages en quick items heb ik nog niet helemaal goed door.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-11-2024 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik snap de hype niet echt rondom dit spel. metro en fallout zijn vele malen beter. (ook qua performance en graphics)

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 20-11-2024 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Farabi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:35:
ik snap de hype niet echt rondom dit spel. metro en fallout zijn vele malen betere titels. (ook qua performance en graphics)
Speel de eerste deel met de 2 DLC eens
van Stalker
dan snap je het wel

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:38:
[...]

Speel de eerste deel met de 2 DLC eens
van Stalker
dan snap je het wel
maar we hebben het nu over deel 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

ik snap de hype niet echt rondom dit spel. metro en fallout zijn vele malen beter. (ook qua performance en graphics)
Je hebt het spel niet of amper gespeeld? Hoe kun je stellen wat beter is. Maar prima als je het niet snapt toch? Genoeg andere games die je kunt spelen.

Fallout was ook altijd zo buggy als hell en qua performance ook niet optimaal. En Metro is gewoon een lineaire game (met uitzondering van 2 levels in Exodus).

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-11-2024 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Farabi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:38:
[...]

Voor veel mensen is het gewoon een vervolg op hun oude Stalker verhalen en willen dit nu weer herbeleven.
Net zo als ik .
Beetje nostalgie gevoel weer terug krijgen met een nieuwe graffix
En ja het is Stalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ik ben ook meer van de Fallout series sowieso, metro nooit gespeeld (spinnen dingen) maar tot nu toe vind ik de sfeer gewoon echt geweldig.

Paar missies aangaan en zien wat er op je pad komt.

Vind de gunplay ook wel lekker, headshots zijn wel belangrijk, voice acting ook goed (speel niet op Engels voice over)

Muziek is goed, spannend als je ineens een hond achter je aan hebt rennen.

Zojuist een bliksem inslag net voor mijn voeten, mooi gewoon.

Tot nu toe vermaak ik me wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Sipio schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:45:
[...]

Ik ben ook meer van de Fallout series sowieso, metro nooit gespeeld (spinnen dingen) maar tot nu toe vind ik de sfeer gewoon echt geweldig.

Paar missies aangaan en zien wat er op je pad komt.

Vind de gunplay ook wel lekker, headshots zijn wel belangrijk, voice acting ook goed (speel niet op Engels voice over)

Muziek is goed, spannend als je ineens een hond achter je aan hebt rennen.

Zojuist een bliksem inslag net voor mijn voeten, mooi gewoon.

Tot nu toe vermaak ik me wel.
GOOD HUNTING STALKER !!!! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 09:12

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sipio schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:18:
Hoorde in een video de Engelse voice over en imo moet je deze game zeker op de Oekraïense taal spelen.
Hier ben ik ook achter gekomen. Ik moet wel zeggen dat het voor mij niet is vanwege de authenticiteit, maar meer omdat de Engelse voice acting echt tenenkrommend slecht is.

Verder draait de game bij mij helemaal prima. Ik ben persoonlijk nog helemaal niets tegengekomen qua bugs. Het is zoals anderen hebben laten vallen niet de meest vergevingsgezinde game, maar dat waren de andere games ook niet echt. Gelukkig doet het laden op mijn PC niet lang :P Je raakt wel snel verslaafd aan de quicksave, dat haalt af en toe de spanning er een beetje af. Tegen mensen vechten vind ik leuker dan de lokale fauna. Sommige 'triggers' voor de 'random' events resetten wel eens te snel, daardoor kwam ik met enige regelmaat vijanden tegen op plekken die ik nét had gecleared omdat ik nog even snel terugging om te kijken of ik misschien nog wat over het hoofd had gezien.

Alles bij elkaar vermaak ik me. Zit nog niet echt genoeg "in" het verhaal, maar ben ook nog niet zo lang bezig. In dat opzicht lijkt het op mijn ervaring met de eerdere games, die vond ik vooral tegen 't einde echt interessant worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
uchiha tijntje schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:34:
[...]

Echter de bandages en quick items heb ik nog niet helemaal goed door.
Ik ook nog niet. Enige wat lukt is d pad naar links en dan pakt ie een bandage. Wel het belangrijkste :)

Maar man de game is donker, in het donker (duh). Oled zwart dekt de lading aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:29
Ik heb ongeveer vier uur gespeeld en tot nu toe bijna geen enkel probleem tegengekomen. Ook kwa performance loopt het spel heerlijk in 4k met DLSS op TAA (100% redenering quality).

Enige kritiek puntjes, de schaduw van je personage ziet er wat raar uit, vooral als je een wapen zoals de AK vast hebt, en heb af en toe dat lijken door de grond glitchen. Heb al een boel main missies en side missions af, en tot nu toe loopt het perfect.

Ik heb ondertussen ook al honderden kogels, veel granaten en zit alweer op iets van 35k geld. Ik zit kwa supplies ook erg goed, ik speel trouwens op de stalker moeilijkheidsgrade.

Ik vind het ook best goed dat je ook soms na drie kogels al dood bent. Als een AI je goed raakt, ben je zo meer dan de helft van je leven kwijt. Heerlijke uitdaging.

Ik heb ook al wapen mods, alleen mag de UI iets beter en dat je krijgt te zien welke mods op welke wapen past.

Die groepen honden zijn best wel irritant man, snel en als ze je bijten, bloed je nogal snel. Ze mogen de kans dat je een bloeding krijgt iets omlaag brengen, want nu krijg je echt bij hit van zowel vijanden en mutants een bloeding.

• Demonslayer
SacreBleu schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:21:
[...]

Ik weet het niet zeker maar misschien moet je eerst een upgrade installeren die het mogelijk maakt om de sight te installeren?
Waar vind je zo vroeg in de game de upgrade en sight? Ik heb dat monster met bursts wel af kunnen maken door hem telkens te ontwijken. Ik kan verder ook nergens 's de toetsen aanpassen. Ik wil graag melee aan de muis koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Farabi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:38:
[...]

Toch heb je de ervaring van de vorige delen wel nodig, al is het alleen al verhaaltechnisch.. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Metro en Fallout zijn totaal andere spellen. Metro is een lineaire shooter, beetje zelfde oostblok post-apocalyptic vibes, maar totaal anders in opzet. (Bethesda's) Fallout mist naar mijn idee een groot deel van het post-apocalyptic gevoel, en 4 is meer een looter shooter. Prima als je dat leuker en mooier vindt, maar naar mijn idee volledig andere ervaringen als een typische Stalker game, wat meer sfeer en survival gericht is, zeker op de hogere difficulties.

Blij te horen dat deze nieuwe Stalker tot dusverre de juiste boxjes afvinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
DutchOwnage schreef op donderdag 21 november 2024 @ 00:18:
[...]

Ik ook nog niet. Enige wat lukt is d pad naar links en dan pakt ie een bandage. Wel het belangrijkste :)

Maar man de game is donker, in het donker (duh). Oled zwart dekt de lading aardig.
Hoe ik het begrijp is dat je 4 quick items hebt, 2 hebben dezelfde keybind. Links gebruik je met een enkele klik en rechts na een tijdje de knop ingedrukt houden. Ik bloedde bijna dood maar uiteindelijk uitgevogeld haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Demonslayer schreef op donderdag 21 november 2024 @ 06:28:
[...]

Waar vind je zo vroeg in de game de upgrade en sight? Ik heb dat monster met bursts wel af kunnen maken door hem telkens te ontwijken. Ik kan verder ook nergens 's de toetsen aanpassen. Ik wil graag melee aan de muis koppelen.
Bij de controls menu in de settings krijg je ergens halverwege een optie "keyboard settings" en dat lijkt net een header voor de opties daaronder maar als je er op klikt kan je keybinds veranderen. Ik moest ook even twee keer kijken voor ik het door had.

• James Pond
  • Laatst online: 28-05 16:13
Metro games zijn niet open wereld?

Fallout is een totaal ander soort game? Als in, de setting en alles wat je moet doen qua missies.

Rare vergelijking

• Farabi
  • Niet online
James Pond schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:35:
[...]

Metro games zijn niet open wereld?

Fallout is een totaal ander soort game? Als in, de setting en alles wat je moet doen qua missies.

Rare vergelijking
Dus? Voor de rest is 80% hetzelfde.

• A13X

A13X

Dude

Farabi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:43:
[...]

Dus? Voor de rest is 80% hetzelfde.
Dat zijn heel veel spellen.

Loop daarheen, praat,dood,vind dat, loop naar volgende punt. Repeat

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
Demonslayer schreef op donderdag 21 november 2024 @ 06:28:
[...]

Ik heb een silencer gevonden tijdens het looten.
Upgraden kun je doen bij een mechanic. Het eerste dorp waar je naartoe wordt gestuurd met de main quest, héél in het begin heeft een mechanic.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Wat maakt het allemaal uit waarop het spel lijkt? Want zo kan je eindeloos doorgaan en het voegt in mijn ogen weinig toe, maar kan het natuurlijk ook mis hebben. We kunnen toch ook gewoon gaan genieten van deze nieuwe open wereld horror/shooter waar zo hard aan gewerkt is, het ziet er prachtig uit (mooier dan veel spellen die we het afgelopen jaar hebben gezien van studio's met meer tijd en betere werkomstandigheden) en heeft weer die sterke sfeer die we kennen van de vorige delen.

Op de Xbox Series X speelt hij tot nu toe probleemloos af bij mij, nog geen vervelende bugs tegengekomen. Ik heb alleen foto modus nog niet kunnen vinden, weet iemand toevallig ook of deze er überhaupt wel in zit? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 14:04
Ik heb gisteren ff kunnen spelen op de Xbox Series X.
Ik had last van een zelf verplaatsende camera. Na bewegen gaat die steeds naar beneden.
Bij andere games heb ik dat niet.
Iemand een idee wat ik daar voor kan instellen?

Xbox C#, .NET, Vissen

• Sipio
  • Niet online
BlueFoxOne schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:56:
Ik heb gisteren ff kunnen spelen op de Xbox Series X.
Ik had last van een zelf verplaatsende camera. Na bewegen gaat die steeds naar beneden.
Bij andere games heb ik dat niet.
Iemand een idee wat ik daar voor kan instellen?
Dit is nu dus het probleem van de xbox versie, er is geen enkele deadzone ingebouwd vandaar dat je uit jezelf beweegt bij de minste aanraking.

Ik heb het zelf iets beter kunnen krijgen door de sticks van de Elite2 op smooth te zetten maar ideaal is het niet.

Het is nu wel beter speelbaar maar hopelijk wordt dit snel gepatched.

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30
Ik heb nog geen sight maar wel de silencer. Dan moet je het wapen zelf selecteren en met een controller is het dan d-pad omhoog voor de attachments, zal voor toetsenbord wel een knop zijn. Maar dus in ieder geval vanaf het wapen waar je het op wilt hebben en niet vanaf de attachment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 14:04
Ik heb ook een elite maar dan nog de oude.
Maar bij andere spellen heb ik t probleem niet.
Sipio schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:59:
[...]

Dit is nu dus het probleem van de xbox versie, er is geen enkele deadzone ingebouwd vandaar dat je uit jezelf beweegt bij de minste aanraking.

Ik heb het zelf iets beter kunnen krijgen door de sticks van de Elite2 op smooth te zetten maar ideaal is het niet.

Het is nu wel beter speelbaar maar hopelijk wordt dit snel gepatched.

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je moet eerst de rail waarop je deze sight kunt monteren op je gun laten zetten door een technician. Het is dus geen bug, maar wel slechte UX. Ik heb het gisteravond ook moeten google'n :+

• Farabi
  • Niet online
A13X schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:47:
[...]

Dat zijn heel veel spellen.

Loop daarheen, praat,dood,vind dat, loop naar volgende punt. Repeat
dus je kan de vergelijking gewoon maken in dit geval. die spellen hebben gewoon dezelfde setting. nu wordt er gedaan alsof ik dit spel met cyberpunk of uncharted vergelijk ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Patriot schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:10:
Je moet eerst de rail waarop je deze sight kunt monteren op je gun laten zetten door een technician. Het is dus geen bug, maar wel slechte UX. Ik heb het gisteravond ook moeten google'n :+
Is het upgrade systeem dan min of meer vergelijkbaar met CoP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
A13X schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:23:
Hopelijk duurt het compilen van de shaders niet elke keer zo lang :z
Na een reboot zit ik helaas weer een flink aantal minuten te kijken naar het balkje.. :|

Edit: na 25 minuten eindelijk klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door rgras op 21-11-2024 09:33 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

henkie196 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:11:
[...]

Is het upgrade systeem dan min of meer vergelijkbaar met CoP?
Dat weet ik niet meer, daarvoor is 't te lang geleden dat ik die game(s) heb gespeeld :+

• Sipio
  • Niet online
BlueFoxOne schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:07:
Ik heb ook een elite maar dan nog de oude.
Maar bij andere spellen heb ik t probleem niet.

[...]
Ik weet zo ff niet of je op oude Elite ook de sticks aan kunt passen?

Het is nog niet ideaal maar voor mij werkte het iets beter.

En het probleem is ook alleen met dit spel helaas, ik heb ook geen idee hoe een deadzone instelling over het hoofd wordt gezien.

• HugoBoss1985
rgras schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:17:
[...]

Na een reboot zit ik helaas weer een flink aantal minuten te kijken naar het balkje.. :|

Edit: na 25 minuten eindelijk klaar.
Gek, heb je iets van shader cache en/of drivers (videokaart) verwijderd?

Trouwens nog iets wat ik wil aankaarten, wellicht is het een tip voor veel mensen.
Ik heb ooit ergens zoiets gelezen bij een andere game.
Tijdens het shaders compilen (gedurende dat je dat scherm ziet) is het wellicht verstandig om niet aan je muis/toetsenbord komen en ook vooral niet te task switchen (alt+tab).

Er klagen dus veel mensen over stutters e.d. en misschien heeft dat er mee te maken.
Ik kan me voorstellen dat 25 minuten shaders compilen nogal wat ongeduld met zich mee brengt.
Het is ook nieuw en extreem.

Verder vind ik de game tot nu toe wel goed.
Ik vind wel dat je op de medium setting misschien iets te makkelijk aan ammo komt.
Granaten spammen is dan ook vrij makkelijk.

Ik gaf nog aan dat de game op medium nog vrij makkelijk is, dat is dan in bovenstaande opzicht misschien.
Want inmiddels ben ik wat mutants en iets van bandits o.i.d. tegengekomen en dan ga ik wel vaak dood :P

Ik heb nu een mooie Viper en TOZ-34 lange shotgun, die laatste werkt goed i.c.m. met eerst 1 of 2 grenades en dan een paar slugs.

De basic mutants zijn in ieder geval makkelijk uit te schakelen als je ergens op kan klimmen.

De willekeurigeheid van de AI/NPC's vind ik wel gaaf.
Een aantal keren hetzelfde stukje opnieuw moeten doen (savegame) en dan zijn de NPC's die ik eerder tegenkwam er ineens niet.

Verder geen bugs tegengekomen behalve dan dat het artifact niet verscheen tijdens de tutorial.

Prestaties zijn prima en het ziet er goed uit.
Meer dan 16gb ram komt wel van pas.

Quick Acces items aanpassen is iets wat ik straks even ga uitzoeken m.b.v. google.

Ik ben nog heel benieuwd naar de view range t.o.v. de npc's in de grotere omgevingen

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-11-2024 10:02 ]

• dimmak
  • Laatst online: 28-05 07:23
Ik was even vergeten hoe moeilijk S.T.A.L.K.E.R. ook alweer was voor een niet-gamer. Ik loop meteen vast bij die eerst bunker. :') Hoe kom ik erin?

[ Voor 7% gewijzigd door dimmak op 21-11-2024 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4rKy21
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-05 14:20
Workingtitle schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:40:
Hier ook een klein uurtje gespeeld.
Snap niet dat ze dit uitbrengen. Maar kennelijk komt men daar tegenwoordig mee werk aan de reacties hier te lezen.
Raad een ieder toch aan even een paar maandjes te wachten, want dit doet echt zwaar afbreuk aan het spel.

De potentie merk je wel, maar van AI tot movement, en van grafische performance tot audio, het is echt een rommeltje en ongepolijst.

Nogmaals, waarom zouden ze dit in deze staat uitbrengen.

Ik wil zo graag door spelen, maar doet me toch in een iets mindere mate terugdenken aan cyberpunk, toen zat ik ook met hetzelfde dubio.

Hopelijk is deze game over een jaar wel af. Hoop het ten zeerste.
Precies dit helaas. En die hard coded controls zijn ook een ramp ik gebruik pijltjes om te lopen en te bewegen maar ladders beklimmen werkt blijkbaar niet lol. Voor nu even een paar weken of maanden wachten het is een technische rommel op dit moment. Zelfs op mijn rtx 4080 super loopt het vrij onstabiel kwa framerate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
dimmak schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:59:
Ik was even vergeten hoe moeilijk S.T.A.L.K.E.R. ook alweer was voor een niet-gamer. Ik loop meteen vast bij die eerst bunker. :') Hoe kom ik erin?
Op het dak zit een hatch :)

• HugoBoss1985
Ik ben benieuwd of een aantal Tweakers @D4rKy21 met performance issues wat zaken kunnen/willen proberen.

-Bios update
-Nieuwste chipset drivers installeren
-Nieuwste videokaart drivers installeren
-Game files in Steam checken/repararen
-Voor Nvidia gebruikers: cache grootte in de driver van je videokaart vergroten

Als je bovenstaande niet doet dan graag eens de shader cache verwijderen en tijdens het (opnieuw) shaders compilen van de game gewoon even weglopen van je pc (niet aan muis en toetsenbord komen).

Ik heb verder geen keyboard + muis ervaring want ik game met de xbox controller.

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-11-2024 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Farabi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:10:
[...]

dus je kan de vergelijking gewoon maken in dit geval. die spellen hebben gewoon dezelfde setting. nu wordt er gedaan alsof ik dit spel met cyberpunk of uncharted vergelijk ofzo.
Of niet, want als je het plat genoeg slaat kun je alles vergelijken.

Fallout 3, NV & 4 zijn leuke goede games, maar alles behalve iets van realistisch. Gunplay in Fallout is in al die 3 games redelijk matig te noemen. Persoonlijk 3 en NV bij release uren gespeeld, nu kan ik ze echt niet meer hebben. Dan komt Fallout Londen v.w.b. ervaring en moeilijkheid nog het meest in de buurt van STALKER.

Metro komt v.w.b. setting en gunplay zeker dicht in de buurt. Alleen zijn 1&2 lineaire verhalen en 3 is nog steeds lineair maar heeft wat open stukken. IMO is STALKER 2 wat Metro exodus had moeten zijn.

Maar dan kun je dit ook met Cyberpunk, Borderlands, uncharted of Battlefield vergelijken. In essentie (soort van) open world en zijn de quest grofweg hetzelfde, maar de stijl en setting maken het unieke games.

Geen oordeel hé, als het jouw game niet is helemaal goed. Maar van Fallout verwacht ik wat anders dan van STALKER.

Uiteindelijk wat @G_Dragon zegt, Boeie! Geniet ervan of niet.

Ik heb mij gisteravond goed vermaakt, vanavond weer verder. Het is wel even wennen na wat fast paced games die je meteen in een rollercoaster gooien.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4rKy21
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-05 14:20
HugoBoss1985 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:04:
Ik ben benieuwd of een aantal Tweakers @D4rKy21 met performance issues wat zaken kunnen/willen proberen.

-Bios update
-Nieuwste chipset drivers installeren
-Nieuwste videokaart drivers installeren
-Game files in Steam checken/repararen
-Voor Nvidia gebruikers: cache grootte in de driver van je videokaart vergroten

Als je bovenstaande niet doet dan graag eens de shader cache verwijderen en tijdens het (opnieuw) shaders compilen van de game gewoon even weglopen van je pc (niet aan muis en toetsenbord komen).

Ik heb verder geen keyboard + muis ervaring want ik game met de xbox controller.
Dat heb ik allemaal al, maar nog bedankt voor de tip. De game heeft echt technische problemen while we speak. De reviews liegen er ook niet om. Even een paar maandjes wachten dan maar helaas.

• HugoBoss1985
D4rKy21 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:10:
[...]
Dat heb ik allemaal al maar nog bedankt voor de tip. De game heeft echt technische problem while we speak. De reviews liegen er ook niet om. Even een paar maandjes wachten dan maar helaas.
Niet voor iedereen en vooral bij Nvidia.

AMD en NVIDIA moeten volgens mij nog nieuwe drivers voor/m.b.t. deze game uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Gister even gespeeld op de Series X. Het draait redelijk, maar niet strak 60 FPS. Draai performance mode met motion blur op low (standaard settings).
Het spel voelt wel heel vibey aan, wil hier wel meer tijd in gaan steken.

Ik vind het hoofdmenu waar je de settings instelt overigens wel slecht leesbaar. De geselecteerde optie wordt wit gehighlight met daarin witte tekst, dat is op mijn tv echt niet goed leesbaar (wellicht op een PC met monitor wel goed te doen).

Afbeeldingslocatie: https://thebackdashadmin.com/wp-content/uploads/2024/11/stalker-2-settings.jpeg
Beter hadden ze iets van lichtgrijs ofzo gekozen in plaats van wit, dat is dus veel te fel op mijn tv. Of zwarte letters.

• HugoBoss1985
kevlar01 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:17:
Gister even gespeeld op de Series X. Het draait redelijk, maar niet strak 60 FPS. Draai performance mode met motion blur op low (standaard settings).
Het spel voelt wel heel vibey aan, wil hier wel meer tijd in gaan steken.

Ik vind het hoofdmenu waar je de settings instelt overigens wel slecht leesbaar. De geselecteerde optie wordt wit gehighlight met daarin witte tekst, dat is op mijn tv echt niet goed leesbaar (wellicht op een PC met monitor wel goed te doen).

[Afbeelding]
Beter hadden ze iets van lichtgrijs ofzo gekozen in plaats van wit, dat is dus veel te fel op mijn tv. Of zwarte letters.
Heb jij ook een OLED toevallig?

• G_Dragon
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:21:
[...]

Heb jij ook een OLED toevallig?
Hier nog een Oled gebruiker, het is wel erg donker als je de instellingen standaard laat staan :o :X

• HugoBoss1985
G_Dragon schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:23:
[...]

Hier nog een Oled gebruiker, het is wel erg donker als je de instellingen standaard laat staan :o :X
Nouja ik vond een beetje hetzelfde als wat hij zei over de tekst maar ik vond het niet storend/heb me er niet druk over gemaakt verder.
Ik vraag me ook echt af of HDR wel (goed) werkt ondanks het inschakelen.
Alle HDR settings in de game overvielen mij wel een beetje, ik heb het nu maar gewoon op default gelaten.
Het is inderdaad een donkere game maar op een vreemde manier, ik kan het niet echt omschrijven.
Maargoed in de daytime van de game ziet het er subliem uit.

Overigens vind ik wel dat de day-night cycle wel snel gaat.
Dat is iets wat van mij wel aanpasbaar had mogen zijn.
Afijn iets voor de modders.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-11-2024 10:26 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48
Hier een mini-led gebruiker, maar ik vind de game in de default settings ook erg donker. Zelfs met zaklamp zie je nog geen ene reet. Dus daar moet ik nog wat aan tweaken.

Heb maar een paar minuutjes gespeeld tot dusver (ben net bij de bunker aangekomen), maar de spanning zit er gelijk al goed in.
Wel vind ik inventory management maar traag/vreemd op de Xbox. Pak je kogels op van een lichaam moet je die verslepen naar je inventory (traaaaag) en dan moet je kiezen voor 'drop'. Drop klinkt voor mij meer als op de grond laten vallen. Niet in je tas stoppen.

Speel op een Series X op Quality met Motion blur Low, difficulty level Stalker.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

HDR werkt apart maar als je hem fullscreen zet met HDR dan pakt hij het wel goed op (lijkt het).
Wel de brightness wat aanpassen maar het lijkt er goed uit te zien.

LG CX OLED hier en ik speel dus op 4K HDR met ~60FPS (RTX3080 Medium, High textures/Hair, DLSS Performance). Soms wat dipjes maar dat is echt minimaal (nog niet in een "grote" stad geweest echter).
Framegen kunnen aanzetten via FSR is erg cool, ik merk wel direct dat dat niet echt iets voor mij is.

De prijs in EU is wel erg gortig geworden (109~ euro Ultimate), terwijl dit in de US maar 80 dollar is ofzo.
Daarom maar korting gepakt via gamesplanet (ook gebruikt voor starfield) uiteindelijke prijs was 85 euro ofzo.
Keyshop sites zijn nog wat goedkoper maar liever iets meer officieel :) (ook voor de pre-order bonus uiteraard, fomo ahem).

Tot nu toe 5 uurtjes gehad denk ik, voorlopig zeer positief :)
Mensen zijn zeer makkelijk om te leggen versus monsters en dit was volgens mij vroeger ook zo, dus niet erg veel nieuws.
Ik speel op veteran dus ik moet altijd goed opletten.
De game heeft een eigen death counter, zal nu op 12 ofzo staan.

Morgen vrijgenomen zodat ik een lekker lang weekend STALKER kan spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkeR op 21-11-2024 10:41 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• HugoBoss1985
@G_Dragon Hoe heb jij je aim assist settings staan? Nog iets aangepast?

Ik had het tot nu toe op default met de Xbox Controller.

@GekkeR Ik heb niet eerder op release zo'n bedrag voor een game betaald.
Maar het is ook een stukje gunnen.

Goed bezig, het is schijnbaar een hele lange game.
Ik ga er lekker de tijd voor nemen.

Wat stoort je aan framegen (via FSR)?
Zeker de input lag :P ?

In het algemeen; hier ook weer een nieuwe benchmark test.

https://www.tomshardware....ing-and-settings-analysis

Het zit erg dicht bij elkaar allemaal qua grafische kaarten.
De 4070 kakt fors in en de 4090 is eigenlijk ook nog niet genoeg.

Qua minimale fps met FSR en framegen doen de AMD kaarten het stukken beter dan de Nvidia's.
De 7800XT komt dicht bij de 7900GRE en de 6800XT heeft hogere minimum FPS dan de 4080.

Ik ben heel blij met mijn 6800XT die op 6900XT niveau zit (undervolt).

AMD game of moet Nvidia nog wat optimaliseren?
Zonder framegen en fsr lijkt het dus wat meer "normaal" qua prestaties.

En minder dan 16gb vram is dus een beperking.

[ Voor 102% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-11-2024 10:57 ]

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

HugoBoss1985 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:42:
@GekkeR Ik heb niet eerder op release zo'n bedrag voor een game betaald.
Maar het is ook een stukje gunnen.

Goed bezig, het is schijnbaar een hele lange game.
Ik ga er lekker de tijd voor nemen.

Wat stoort je aan framegen (via FSR)?
Zeker de input lag :P ?
Zeker een groot bedrag (ook die 85 euro), maar inderdaad een stuk gunnen.

Dit was eigenlijk de eerste game waar ik FSR framegen had gezien en dus had aangezet.
De input lag was inderdaad erg real maar ook niet consistent (omdat die lag afhangt van jouw daadwerkelijke FPS).
Mogelijk kan ik het nu (na de performance aanpassingen om het op 60FPS te krijgen) wel weer aanzetten voor 120fps maar ik denk dat ik zelfs dan nog steeds last ga hebben van die wisselende input lag.
Het is dus niet eens de lag zelf maar het feit dat die niet consistent is.
Lastig om uit te leggen misschien maar voor een shooter niet acceptabel (mogelijk minder last met gamepad/action games).

Wel cool om de optie te zien echter.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• HugoBoss1985
GekkeR schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:50:
[...]

Zeker een groot bedrag (ook die 85 euro), maar inderdaad een stuk gunnen.

Dit was eigenlijk de eerste game waar ik FSR framegen had gezien en dus had aangezet.
De input lag was inderdaad erg real maar ook niet consistent (omdat die lag afhangt van jouw daadwerkelijke FPS).
Mogelijk kan ik het nu (na de performance aanpassingen om het op 60FPS te krijgen) wel weer aanzetten voor 120fps maar ik denk dat ik zelfs dan nog steeds last ga hebben van die wisselende input lag.
Het is dus niet eens de lag zelf maar het feit dat die niet consistent is.
Lastig om uit te leggen misschien maar voor een shooter niet acceptabel (mogelijk minder last met gamepad/action games).

Wel cool om de optie te zien echter.
Ik las gisteren iets over dat er een baseline van 60 fps moet zijn, vóórdat men framegen aanzet.
Omdat er anders allerlei rare zaken gebeuren.

En mischien niet zo'n leuk bericht maar een 10gb (?) grafische kaart voor UE5 helpt ook niet mee.

Maargoed ik weet dat de input lag met framegen een issue is.
Ik gebruik zelf ook framegen maar ik game met de Xbox Controller.
Wellicht dan minder merkbaar dan met een muis.

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-11-2024 10:58 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.