Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:42
Demonslayer schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:19:
Ik wil de makers ook goed steunen en koop dan ook de Ultimate Edition. Of werkt het niet zo?
Er zit geen grote uitgever achter deze game dus dat doe je goed.Microsoft heeft wat tech ondersteuning gegeven en natuulijk wat centen voor de exclusieve deal.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 17-11-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Lees op Neogaf.com dat de Series X versie met VRR aan best aardig draait.UE5 titels hebben het vaak moeilijk op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25
jori040 schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:55:
Lees op Neogaf.com dat de Series X versie met VRR aan best aardig draait.UE5 titels hebben het vaak moeilijk op de console.
Helaas heb ik geen VRR op onze tv, dus zal het zonder dat moeten spelen :P

It's release week! oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
G_Dragon schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:19:
[...]

Helaas heb ik geen VRR op onze tv, dus zal het zonder dat moeten spelen :P

It's release week! oOo
Bij de nieuwe Samsung schermen is dat een standaard geworden.Ik ben er blij mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
jori040 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:31:
[...]

Bij de nieuwe Samsung schermen is dat een standaard geworden.Ik ben er blij mee. :)
Ja snap ik heel goed, want wij grepen echt net mis toen wij onze Sony Oled kochten want vlak na onze aankoop werd HDMI 2.1 meer een ding :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
G_Dragon schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:32:
[...]

Ja snap ik heel goed, want wij grepen echt net mis toen wij onze Sony Oled kochten want vlak na onze aankoop werd HDMI 2.1 meer een ding :P
Toen ik mijn vorige Sony[Led] scherm kocht was dat precies zo. ;) Nu heb ik sinds mei een Samsung 2.1 scherm.[VRR en kan tot 120fps]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier de LG C8 ook zonder vrr dus maar ben benieuwd naar deze game d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Sipio op 18-11-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
jori040 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:36:
[...]

Toen ik mijn vorige Sony[Led] scherm kocht was dat precies zo. ;) Nu heb ik sinds mei een Samsung 2.1 scherm.[VRR en kan tot 120fps]
Ik ben ook al voor in de toekomst aan het kijken wat de opvolger zal gaan zijn van onze huidige OLED tv, maar er is zo ontzettend veel keus.. maar zo weinig met een normale poot waarbij je ook de kabels netjes kan wegwerken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

jori040 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:31:
[...]

Oeh, vriendin de hort op sturen en pc naar beneden sleuren dan. Stalker op 77" Oled.... hoop dat m'n hart het (net) aankan. :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Leuk om de activiteit hier te zien :)
Ik gun GSC Game World het succes, want dat verdienen ze ook!

Ik wil ook niet te ver vooruit gaan lopen, maar het zou wat zijn als deze game soepeltjes gaat draaien op Series X/S waarmee ze écht een dikke (positieve) middelvinger naar iedereen opsteken, want dan zijn er geen excuses meer om een slecht draaiende game uit te brengen. Aangezien dat tegenwoordig wel een vervelend ding aan het worden is.

[ Voor 8% gewijzigd door Mosin op 18-11-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Mosin schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:30:
Leuk om de activiteit hier te zien :)
Ik gun GSC Game World het succes, want dat verdienen ze ook!

Ik wil ook niet te ver vooruit gaan lopen, maar het zou wat zijn als deze game soepeltjes gaat draaien op Series X/S waarmee ze écht een dikke (positieve) middelvinger naar iedereen opsteken, want dan zijn er geen excuses meer om een slecht draaiende game uit te brengen. Aangezien dat tegenwoordig wel een vervelend ding aan het worden is.
Ja, ben wel heel blij dat er wat meer activiteit begint te komen in dit onderwerp! :D

Ik hoop inderdaad net zoals wat je hierboven al zegt dat ze een goed werkend spel uitbrengen om zo naar de luie of grotere ontwikkelaars een middelvinger op te steken, want met de hardware die we nu hebben is er zoveel meer mogelijk. Hoop echt dat dan z'n kleine ontwikkelaar dit gaat laten zien oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08 13:26
Hallo allen, ik heb het nieuws niet dagelijks gevolgd, maar kijk uit naar deze game.

Vraagje: zou de prijs na release stijgen? Ik zou de dure versie kopen met alle content, maar aan de andere kant ... black friday en de feestdagen komen er aan ... een typisch moment op Steam voor enkele kortingen. Vandaar de twijfel ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:08
De ontwikkelaars verdienen wat mij betreft nu de hoofdprijs. Voor de addons ga ik natuurlijk wel shoppen ;-)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:51
ik heb ook de deluxe versie gekocht, met deel 1 heb ik me kosteloos vermaakt ondanks de vele bugs.
ben benieuwd a.s. woensdag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
We mogen nog wel even op de reviews wachten: https://x.com/Nukov_/status/1858466966316458133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:08
Wat stond er? Post is alweer weg.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
utbone schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:31:
[...]

Wat stond er? Post is alweer weg.
Dat hem review een paar uur voor release online zou gaan.Dat gerucht had ik van een ander persoon zaterdag ook al gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
utbone schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:47:
De ontwikkelaars verdienen wat mij betreft nu de hoofdprijs. Voor de addons ga ik natuurlijk wel shoppen ;-)
Hier een beetje een dubbel gevoel. Ik kan het spelen op zowel Xbox als PC via Game Pass, maar ik wil ze ondertussen wel weer steunen. Aan de andere kant voelt het wel raar om er ´dubbel´ voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
They Are Playing It RIGHT NOW & Said THIS About The Game! And New Dev Updates!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj4NtmYum57Q66XPNrfEH96bl0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NxWoBThaY1llri27cVg05avL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Dat is toch geen patch meer te noemen :o

Mijn principes hebben ruzie met m'n hebberigheid :+ ik weiger mee te doen aan pre-orders maar deze jeukt wel hard inmiddels :X

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
A13X schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:17:
[...]

ik weiger mee te doen aan pre-orders maar deze jeukt wel hard inmiddels :X
Dan koop je de game één minuut na release, dan is het geen pre-order meer :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

XWB schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:23:
[...]

Dan koop je de game één minuut na release, dan is het geen pre-order meer :+
True, kan ik de reviews kijken tijdens het installeren :+

Maar heb tot vrijdag niet echt tijd om te spelen dus dan weet ik ondertussen wel of het geen bugfest is.

Welke schaffen jullie aan? de standaard versie en dan later los de DLC of gelijk de ultimate met de seasonpass?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrb85
  • Laatst online: 19-08 13:26
A13X schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:26:
[...]

True, kan ik de reviews kijken tijdens het installeren :+

Maar heb tot vrijdag niet echt tijd om te spelen dus dan weet ik ondertussen wel of het geen bugfest is.

Welke schaffen jullie aan? de standaard versie en dan later los de DLC of gelijk de ultimate met de seasonpass?
Zoals hierboven gezegd ... ik ga ervan uit dat ze na de release de prijs niet onmiddellijk zullen verlagen, immers, dan zijn al de vroege kopers wel een beetje belazerd. Aan de andere kant, black friday en de eindejaars sales van Steam komen eraan ... het zou toch wel eens 5 of 10 procent goedkoper kunnen aangeboden worden. Ik moet in ieder geval eerst nog een nieuwe pc kopen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Is dit niet gewoon een probleem van hoe updates werken op consoles? Ik meen dat als er iets kleins veranderd aan een groot bestand dan moet je het hele bestand opnieuw downloaden ipv dat het "echt" gepatched word.
A13X schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:17:
[...]

Dat is toch geen patch meer te noemen :o

Mijn principes hebben ruzie met m'n hebberigheid :+ ik weiger mee te doen aan pre-orders maar deze jeukt wel hard inmiddels :X
Er zijn toch (gelukkig) geen exclusieve "pre-order rewards" dus een pre-order plaatsen maakt in dit geval nog minder uit dan wanneer er wel van die fomo dingen voor je neus gedengeld worden. Je kan het toch pas vanaf woensdag ergens spelen dus waarom niet gewoon wachten tot het uit komt en er reviews te lezen zijn. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door stickfiguur op 19-11-2024 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
stickfiguur schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:04:
[...]

Is dit niet gewoon een probleem van hoe updates werken op consoles? Ik meen dat als er iets kleins veranderd aan een groot bestand dan moet je het hele bestand opnieuw downloaden ipv dat het "echt" gepatched word.
Ik denk het? Ik heb er met mijn Gigabit verbinding geen last van, is zo weer gedownload O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Info over reviews en 1e Series X ervaringen.Niemand heeft nog met de day one patch gespeeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 10-08 10:49
Waarom moeten dit soort spellen toch altijd pas om 5/6 uur uitkomen op de release dag.

Heb ik de hele dag vrij moet ik alsnog wachten tot eind vd dag.

Fucking hell

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
James Pond schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:58:
Waarom moeten dit soort spellen toch altijd pas om 5/6 uur uitkomen op de release dag.

Fucking hell
Dan moet je gewoon gaan werken en de volgende dag vrij nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:25
jori040 schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:35:
[...]

Er zit geen grote uitgever achter deze game dus dat doe je goed.Microsoft heeft wat tech ondersteuning gegeven en natuulijk wat centen voor de exclusieve deal.
Inmiddels de Ultimate Edition aangeschaft. Ik kan de game niet preloaden op de PC maar met 1000Mbps hoef ik morgen avond niet zo heel lang te wachten om te kunnen beginnen aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Fucking hell
Ja dit vind ik zelf ook wel erg vervelend gedaan! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
jori040 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:03:
Info over reviews en 1e Series X ervaringen.Niemand heeft nog met de day one patch gespeeld!
[YouTube: EARLY Stalker 2 IMPRESSIONS are IN and they are AWESOME!]
Gebaseerd op die paar users die het al vroeg hebben kunnen spelen lijkt het me dat qua performance het allemaal toch wel mee zal vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
stickfiguur schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:16:
[...]

Gebaseerd op die paar users die het al vroeg hebben kunnen spelen lijkt het me dat qua performance het allemaal toch wel mee zal vallen.
Als de framerate 55-60 is dan is dat prima voor mij.Mocht dat morgen echt het geval zijn dan is dat voor een open-wereld game die op UE5 draait heel netjes.[Series X versie]

Zelf maak ik gebruik van VRR dus dat scheelt al iets.

Gezien het een open-wereld game is gaan er sowieso bugs in zitten.Het is maar net hoe zwaar bepaalde dingen wegen voor de reviewer/spelers.

Als ik slechte dingen over Ai ga lezen dan pas maak ik me echt zorgen.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 19-11-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Valt me op dat er nog geen launch trailer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Fucking hell
Misschien werkt hier de Nieuw Zeeland truc ook (dit werkte bij Black Ops)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stickfiguur
kevlar01 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:48:
[...]

Misschien werkt hier de Nieuw Zeeland truc ook (dit werkte bij Black Ops)
Dat werkt niet want het is een global release:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAnija0mhhxW7JyBTOof_vfednc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wk8DDJCNaNQZPBGXNygllFMx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
stickfiguur schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:05:
[...]

Dan moet je gewoon gaan werken en de volgende dag vrij nemen!
Ben altijd op woensdag vrij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Morgen een middag vrij, maar dat word niet spelen zie ik al.
Dit weekend er maar eens voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Omdat ik een groot liefhebber ben van de Metro games is deze nu op me pad gekomen.Ten tijden van die 1e Stalker was ik meer bezig met Halo & Gears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Sipio schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:23:
@PdeBie Tnx, ja ik snap de techniek (ongeveer) ;)

Maar ik vroeg me af waar die zorgen vandaan kwamen dat het niet goed geoptimaliseerd zou zijn?

Er zijn er wat die deze game al compleet afserveren, deze techniek wordt toch wel vaker gebruikt zeg maar?
Omdat sommige PC gamers die een 4090 of 4080 hebben gekocht, denken dat ze alles op native op de hoogste resolutie met alle toeters en bellen aan kunnen zetten.

Terwijl games zodanig zwaar zijn, dat dit gewoonweg bijna niet mogelijk is voor de huidige hardware.

Dan moet je er idd een upscaling techniek tegenaan gooien, maar dat vinden sommigen niet goed genoeg, want het moet op native al op 60fps draaien met alle toeters en bellen, anders is het unoptimized.

Stel jankers als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

James Pond schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:17:
[...]

Omdat sommige PC gamers die een 4090 of 4080 hebben gekocht, denken dat ze alles op native op de hoogste resolutie met alle toeters en bellen aan kunnen zetten.

Terwijl games zodanig zwaar zijn, dat dit gewoonweg bijna niet mogelijk is voor de huidige hardware.

Dan moet je er idd een upscaling techniek tegenaan gooien, maar dat vinden sommigen niet goed genoeg, want het moet op native al op 60fps draaien met alle toeters en bellen, anders is het unoptimized.

UE5 is de nieuwe "but can it run crysis" :+

Imo zou een AAA game best hogere ultra eisen dan bestaande systemen mogen hebben. Dan ben je echt de grenzen van een engine aan het opzoeken. Voor mijn gevoel was dat "vroegah" toch geregeld de norm in tegenstelling tot nu waarbij ook de budget consoles het nog moeten kunnen draaien.

Staat de Ultimate edition toch ineens in m'n winkelmandje. Woensdagavond & vrijdagavond nadat de kids op bed zijn alle tijd, de vriendin is de hort op oOo

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
James Pond schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:17:

Tuurlijk, het hoeft misschien niet allemaal op het allerhoogste niveau, en je loopt erg hard in de diminishing returns. Aan de andere kant, videokaarten worden ook niet zo vaak meer gereleased als ten tijde van Crysis, en de stappen in rekenkracht zijn naar mijn idee ook aardig klein aan het worden. De vraag is dan natuurlijk of er over een drie jaar wél krachtig genoege videokaarten zijn om het spel in volle pracht en praal te kunnen draaien.

Zo nee, mag je toch wel gaan spreken van gebrekkige optimalisatie.

Maar goed, we weten voorlopig toch niet hoe goed het gaat lopen, alhoewel ik twijfel of ik een beetje steady 60 fps kan halen op m'n PC met wat voor instellingen dan ook. Daarom hoor ik graag van de enthousiaste beta-testers hoe het gaat zijn, en wacht ik zelf wel even ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat betekent dit:

Patch Size: 138.9GB
Game Size: 143.8GB

282,7 gyg install size?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Dinictus208 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:22:
Wat betekent dit:

Patch Size: 138.9GB
Game Size: 143.8GB

282,7 gyg install size?
Waarschijnlijk niet, game size zal waarschijnlijk wel iets veranderen maar schijnbaar is het met xbox zo dat er veel bestanden compleet opnieuw gedownload moeten worden.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
henkie196 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:47:
[...]

Tuurlijk, het hoeft misschien niet allemaal op het allerhoogste niveau, en je loopt erg hard in de diminishing returns. Aan de andere kant, videokaarten worden ook niet zo vaak meer gereleased als ten tijde van Crysis, en de stappen in rekenkracht zijn naar mijn idee ook aardig klein aan het worden. De vraag is dan natuurlijk of er over een drie jaar wél krachtig genoege videokaarten zijn om het spel in volle pracht en praal te kunnen draaien.

Zo nee, mag je toch wel gaan spreken van gebrekkige optimalisatie.

Maar goed, we weten voorlopig toch niet hoe goed het gaat lopen, alhoewel ik twijfel of ik een beetje steady 60 fps kan halen op m'n PC met wat voor instellingen dan ook. Daarom hoor ik graag van de enthousiaste beta-testers hoe het gaat zijn, en wacht ik zelf wel even ;) :+
Game is op gamepass, dus voor een tientje kan je hem zelf testen :)

Ga morgen aan de slag met een 3070, 5700x, 32gbram

Hopelijk kan ik met een mix van high/medium settings nog een beetje bij de 60fps komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik ga het met een 1080TI proberen ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:24
Normaal doe ik niet meer veel games pre-orderen, maar in dit geval ben ik meteen gegaan voor de ultimate edition. Niet alleen omdat S.T.A.L.K.E.R één van mijn meest favoriete serie's is, ook wil ik graag GSC game world supporten. In 2022 is Volodymyr Ezhov gesneuveld op het slagveld. Hij was ook een grote fan van Star Craft en de personage genaamd Loki in Clear Sky was gebasseerd op hem.

Hun studio is nu ook gevestigd in Tsjechië nadat er missile inslagen waren naast hun kantoor. Daarnaast heb ik altijd veel plezier gehad in Stalker games en is het één van mijn meest favourite serie's. Dus voor mijn gewoon ultimate pre-order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
G_Dragon schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:37:
[...]

Ja, ben wel heel blij dat er wat meer activiteit begint te komen in dit onderwerp! :D

Ik hoop inderdaad net zoals wat je hierboven al zegt dat ze een goed werkend spel uitbrengen om zo naar de luie of grotere ontwikkelaars een middelvinger op te steken, want met de hardware die we nu hebben is er zoveel meer mogelijk. Hoop echt dat dan z'n kleine ontwikkelaar dit gaat laten zien oOo
Haha, dit leek eerst op zo’n afgelegen plek op het forum en nu zijn mensen toch wel hyped :p :)

Zoals die mevrouw in die “Wargame” documentaire al aangaf is het een levenswerk voor ze geworden. Dan zijn ze wel extreem gemotiveerd om goed werk af te leveren. Morgen krijgen we daar hopelijk een bevestiging van! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oh wat vet dat deze game gelijk in gamepass komt. Had hem al met tegenzin op de backlog gezet voor de toekomst :P Maar nu kan k hem ook gewoon direct gaan spelen

Weten wat we morgen avond gaan doen :D

Stalker was de eerste game die ik installeerde op mijn eerst volledig zelfbouw PC toen ik 16 was ofzo. Vond hem echt super vet maar ook erg spannend.

Kijk er echt naar uit

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Rond 15:00 komen de reviews online.De jongens van DF waren tijdens Gamescom positief over de Series X versie dus daar houd ik me voor nu aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Blijkbaar heeft GOG tegenwoordig 30 dagen return policy, waarbij je het geïnstalleerd en gespeeld mag hebben. Ik heb dus gisteren de Ultimate gepreorderd, heb ik toch wat kampvuur verhaaltjes erbij. Jammer dat je hem niet op de pc kunt preloaden overigens.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond ook maar even proberen via gamepass. Deel 1 nooit gespeeld en kan niet zeggen dat ik het er heel aantrekkelijk vind uitzien in video’s maar wil het zelf ervaren. Sommige games moet je eerst zelf spelen voor je enthousiast kunt worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mosin
Ik wens iedereen alvast heel erg veel plezier! :D

Good hunting, S.T.A.L.K.E.R.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VqBhakXWuVu6CaLWBfxMX_vbGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RsthLt6IlL70eh7H8sYHjf8q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0GFQEav4x6wFPFmiNqpW1kh2fE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZmklzxP9qXqUIoEt92JvY6B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
James Pond schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:50:
Game is op gamepass, dus voor een tientje kan je hem zelf testen :)

Ga morgen aan de slag met een 3070, 5700x, 32gbram

Hopelijk kan ik met een mix van high/medium settings nog een beetje bij de 60fps komen
Op GoG heb je ook een 30 dagen niet goed, geld terug garantie, dus dat zou ik eerder doen. Maar ik wacht even goed wel even af, het is niet dat ik niet nog een paar honderd spellen op de backlog heb staan ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
Ik heb net aan ene "Sidorovich" gevraagd of ik €59,99 kon lenen.
Zodat ik straks ook S.T.A.L.K.E.R. 2 kan gaan spelen.

Hij lachte me hard uit, Cheeki Breeki.

Ik heb er wel zin, toch eerst even de reviews bekijken.
W.b.t. de gameplay ben ik een beetje bang dat het tegen gaat vallen maar grafisch zal het wel een pareltje worden.
Met UE5 hebben we voor mijn gevoel toch weer een sprong gemaakt met graphics en mogelijkheden.
Dat heb ik sinds Crysis en Battlefield 3 / 4 niet echt meer ervaren.
Dat dynamische schaduwen/belichting (van de zaklamp) van Stalker 2 vind ik dan wel weer tegenvallen.
Ik gun het GSC ook dus ik ga de game zeker kopen.

Ik heb SOC en COP gespeeld, vooral SOC was toen een unieke game met unieke elementen.
Jeugdsentiment.

De laatste jaren vermaak ik me regelmatig met Stalker: Anomaly.

[ Voor 27% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Deze gast @ArticReaper is de Series X versie nu op Youtube aan het spelen.Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Laatst online: 09-09 23:42
Ik pre-order nooit spellen maar daar heb ik voor het eerst in mijn leven een uitzondering gemaakt door de ultimate edition te pre orderen, alleen al omdat ik zoveel plezier heb gehad aan de vorige delen en ik deze graag op de plank naast de vorige releases zet.
Door mijn sterk verouderde hardware en tijdsgebrek zal het nog wel een tijdje duren voordat ik hem daadwerkelijk ga spelen maar de extra's in de ultimate edition zijn wel geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rJPx7TMxEkXcZeXHr3dw8Wo5AM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EItOaDHN6TRpazmwuOf1F3oP.png?f=fotoalbum_large

Eerste reviews zijn dus niet geweldig. Pagina van Metacritic staat nog niet online, want krijg een error. Het gemiddelde cijfer van 7,8 is normaal niet heel speciaal helaas. Hopelijk is het het gemiddelde van slechts 2 reviews ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Iemand die een stream heeft gekeken benoemd voornamelijk de slechte AI, hopelijk speelde diegene op een easy setting oid.

Paar uurtjes nog en dan zelf maar eens proberen, als de game echt goed is koop ik hem ipv gamepass maar eerst maar ff zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Ik heb al een review gezien waarbij de reviewer met een 10gb 3080 speelt en vervolgens klaagt over de prestaties en blurred textures en pop-in enz...
Zeker onder een steen geleefd w.b.t. UE5 games en VRAM eisen.
En dan zeggen dat het een slechte port is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Dingdong schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:51:
[Afbeelding]

Eerste reviews zijn dus niet geweldig. Pagina van Metacritic staat nog niet online, want krijg een error. Het gemiddelde cijfer van 7,8 is normaal niet heel speciaal helaas. Hopelijk is het het gemiddelde van slechts 2 reviews ofzo.
Een 7,8 is toch een goed cijfer? Niet alles hoeft een 9 of 10 te krijgen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:25
Ik vraag me af of je ook spullen in een kamp kan opbergen in een kistje en terug gaan voor de rest wat je moet achterlaten, ik lees dat niet terug in de review van IGN Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Als de performance maar gewoon oke is en de bugs niet te erg zijn.
Daar lees je helaas ook al wel wat dingen over.

Maar inderdaad als het een 7 of 8 krijgt is het helemaal prima toch :)

Ik was op school blij als ik een 5.5 haalde =p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ricmaniac schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:20:
Als de performance maar gewoon oke is en de bugs niet te erg zijn.
Daar lees je helaas ook al wel wat dingen over.

Maar inderdaad als het een 7 of 8 krijgt is het helemaal prima toch :)

Ik was op school blij als ik een 5.5 haalde =p
Volgens SkillUp is de performance dramatisch, en de bugs legio:

Dus ik zou nog even wat maandjes wachten met kopen/spelen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vraag me af of al die reviewers dan ook met die dayone patch speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Hahn schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:21:
[...]

[YouTube: Right now, I cannot recommend: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Heart of Chernobyl (Review)]
Hij speelt wel met zo'n beetje de dikste hardware specs.
Dus dan mag je er vanuit gaan dat het gegrond is.

Ach tja dat hadden zoveel games in het verleden, dat draait pas ok op hardware van de toekomst.
Maar realistisch is het wellicht wat optimalisatie ontbreekt.

Deze game is volgens mij erg zwaar voor de cpu en het ram én voor de grafische kaart.
Gray Zone Warfare en Starship Troopers (deze is wat kleiner qua maps) zijn ook zulke UE5 games.
Bodycam is meer op de grafische kaart.

@Ricmaniac Het is inderdaad goed om dat te controleren, ik las net iets over 4 patches en een grote patch sinds de "review" release.

Ik vind de bugs e.d. geen probleem, dat had Stalker SOC ook :P

De reviews zijn echt heel verdeeld, shit of subliem :D

[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 02:00
Deze strijders van GSC verdienden mijn pre-order. Niet alleen omdat ze een niche-game als stalker voor jaren lang doorontwikkelen (met de nodige pauzes tussenin) maar ook door de klote situatie in Oekraïne.

Dat ze enorm sfeervol en rauw spel kunnen neerzetten hebben ze allang bewezen. Die bugs en vooral de performance issues geloof ik wel, met iets lagere graphics-settings kom je daar wel doorheen. De critic reviews lijken prima. Hopelijk als de user-reviews positief zijn kunnen ze eindelijk met de release wat geld innen. En dan kunnen wij zeker zijn van patches en fixes om de bugs glad te strijken. Tien keer liever een developer als deze, dan een Bethesda, Activision, enz. Hyped!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02QvLSAB_mt8d0sp9eOdE5djsaE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eDb0b84hXHFTqXR7atnlWQVK.jpg?f=user_large

S.T.A.L.K.E.R 2 Heart of Chornobyl Reviews
  • HardcoreGamer 5/5
  • Sector sk 9/10
  • Gamerant 9/10
  • The Game Machine 9/10
  • PCGamer 83/100
  • Gamereactor 8/10
  • IGN Deutschland 8/10
  • VideoGamer 8/10
  • Techradar 8/10
  • CheckpointGaming 7/10
  • TheGamer 6/10
  • CGMAGAZINE 6/10
  • Metacritic 77
  • Opencritic 78

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
G_Dragon schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:30:
[Afbeelding]

S.T.A.L.K.E.R 2 Heart of Chornobyl Reviews
  • HardcoreGamer 5/5
  • Sector sk 9/10
  • Gamerant 9/10
  • The Game Machine 9/10
  • PCGamer 83/100
  • Gamereactor 8/10
  • IGN Deutschland 8/10
  • VideoGamer 8/10
  • Techradar 8/10
  • CheckpointGaming 7/10
  • TheGamer 6/10
  • CGMAGAZINE 6/10
  • Metacritic 77
  • Opencritic 78
Waar blijft de Tweakers.net review :P 8)7

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen hier, zelf ga ik vanavond aan de slag.

7500f, 6800XT, 32gb 6000, B650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Hahn schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:21:
[...]

[YouTube: Right now, I cannot recommend: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Heart of Chernobyl (Review)]
Een van de comments op deze video:
MPORTANT: Digital Foundry's Alex Battaglia just said this : My vid will be done most likely for tomorrow (21.11) as I have held it back so that it reflects the day 0 patch experience. Stalker 2 changed quite significantly during the review process which started last Wednesday. Reviews mentioning certain issues will not be reflective of the final game.

My Stalker 2 review for Xbox Series S/X and PC is almost completed, I am examining the game using the day 0 patch at the moment to have the most up-to-date info regarding any issues. One thing that is noticeable is that the day 0 patch markedly reduces traversal stutter on console and PC alike.
Er is dus een kansje dat de day 0 patch al een hoop van de problemen op weet te lossen maar des ondanks grote kans op een problematische start. Ik ga het maar gewoon proberen, heb toevallig nog een paar dagen gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
SacreBleu schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:12:
[...]

Een 7,8 is toch een goed cijfer? Niet alles hoeft een 9 of 10 te krijgen.
Voor op school is het ruimschoots voldoende ja. Metacritic kennende is een 7,8 geen spel wat je lang bijblijft. Dus ben ietwat teleurgesteld. Ook de reviews lezende ben ik niet super enthousiast. Maar we gaan hem zeker proberen en dan zien we wel hoeveel hij weet te vermaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Bijna alle reviewers spelen de game met English voice dialog.
Wat gaan jullie doen?
Ik ga met Oekraïense voice dialog spelen.

Als je wat kritisch kijkt zijn sommige bugs toch wel een kwalijke zaak, zeker omdat de game al zo vaak uitgesteld is / zo lang in ontwikkeling is.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
stickfiguur schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:32:
[...]

Een van de comments op deze video:

[...]

Er is dus een kansje dat de day 0 patch al een hoop van de problemen op weet te lossen maar des ondanks grote kans op een problematische start. Ik ga het maar gewoon proberen, heb toevallig nog een paar dagen gamepass.
Ah ja, het scheelt een boel dat 'ie te spelen valt via Xbox Game Pass. Dan is 'ie het proberen op zich waard.

Alhoewel de download 150GB is, dus ik ga toch even wachten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
HugoBoss1985 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:31:
[...]

Waar blijft de Tweakers.net review :P 8)7

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen hier, zelf ga ik vanavond aan de slag.

7500f, 6800XT, 32gb 6000, B650
Ik hoop dat ze ermee bezig zijn! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Dingdong schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:33:
[...]

Voor op school is het ruimschoots voldoende ja. Metacritic kennende is een 7,8 geen spel wat je lang bijblijft. Dus ben ietwat teleurgesteld. Ook de reviews lezende ben ik niet super enthousiast. Maar we gaan hem zeker proberen en dan zien we wel hoeveel hij weet te vermaken.
De eerste slechte reviews die ik zo snel heb gelezen/gescand reppen vooral over 'performance issues, hick-ups, scores highter after fixes' etc

Ik speel al zo'n 20 jaar geen games meer direct bij release, geef het een paar dagen/weken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvTiaGUHErefX1c3TJB9o7X3u8I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bQO0dR4fo17UmjbRmHs2AUeK.png?f=user_large

Oefff update op gamepass is 155GB. zal wel hele install zijn + patch.

Ik kan hem niet eens patchen nu haha moet maar wat de-installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Voor de geinteresseerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dingdong schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:33:
[...]

Shadow of Chernobyl heeft een 82, Call of Pripyat 80. Heart of Chronobyl staat inmiddels op 76, dus is nog ietsje gezakt. Als je de eerdere games leuk vond, dan weet ik niet of de metacritic score an sich iets is om je heel erg zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
In Ukrainian, the town is spelled "Чорнобиль", which transliterates to "Chornobyl" in English.
In Russian, it's spelled "Чернобыль", which transliterates to "Chernobyl".

Weer wat geleerd.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oke dus die media preview versie was zonder day one patch wat ik van GameKings begrijp.

Laten we hopen dat veel daarvan verdwijnt met die patch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
Patriot schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:50:
[...]

Shadow of Chernobyl heeft een 82, Call of Pripyat 80. Heart of Chronobyl staat inmiddels op 76, dus is nog ietsje gezakt. Als je de eerdere games leuk vond, dan weet ik niet of de metacritic score an sich iets is om je heel erg zorgen om te maken.
Nee precies. Sowieso fijn dat deze op Gamepass staat, dan kun je gewoon jouw eigen conclusie trekken voor een kleine prijs. Ik kijk er ondanks de ietwat teleurstellende reviews wel naar uit nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Ricmaniac schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:53:
Oke dus die media preview versie was zonder day one patch wat ik van GameKings begrijp.

Laten we hopen dat veel daarvan verdwijnt met die patch :P
Ik zou de verwachtingen niet te hoog leggen voor de day 1 patch. :D Zulke performance issues gaan ze echt niet wegpoetsen in de komende 3 a 4 maanden. Hier gaat minstens een half jaar overheen. Wat overigens ook geheel inde lijn der vewachtingen lag. Dan lekker eens een lang weekend ingraven voor de pc versie.

Ik heb hem voor de grap eens gedownload op de series S, puur om te kijken hoe pijnlijk de diashow wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Vanaf hoelaat kunnen we vanavond nou spelen? Ik ben het vergeten :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
De base game is minimaal 35 uur long :)
Kijk dat is wel waar voor je geld.
Volgens mij zijn Dead Space Remake en Resident Evil 4 nog een stuk korter, dat vond ik al vrij lange games.

En dat zijn nog lineaire games.

Stalker 2 is gewoon 160gb en een serieuze grote open wereld game.
Wat bugs zijn dan ook niet zo gek, denk ik.

@G_Dragon 17:00 :p
Ik mis COOP wel (multiplayer komt nog), ik hoop echt dat men coop erin gaan modden.

Verder begreep ik ook dat NV en IR enz. ontbreekt.
Dat vind ik wel jammer maar zal wel beter bij de gameplay passen.

GameKings gaf aan dat er niets veranderd is vergeleken met SOC maar geen NV is dus wel een grote verandering.

[ Voor 22% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
HugoBoss1985 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:58:
[...]

De base game is minimaal 35 uur long :)
Kijk dat is wel waar voor je geld.
Volgens mij zijn Dead Space Remake en Resident Evil 4 nog een stuk korter, dat vond ik al vrij lange games.

En dat zijn nog lineaire games.

Stalker 2 is gewoon 160gb en een serieuze grote open wereld game.
Wat bugs zijn dan ook niet zo gek, denk ik.

@G_Dragon 17:00 :p
Ik mis COOP wel (multiplayer komt nog), ik hoop echt dat men coop erin gaan modden.

Verder begreep ik ook dat NV en IR enz. ontbreekt.
Dat vind ik wel jammer maar zal wel beter bij de gameplay passen.

GameKings gaf aan dat er niets veranders is vergelijken met SOC maar geen NV is dus wel een grote verandering.
Om 17:00 al? Oh vet, als het lukt ga ik vanavond wel spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Wtf ja! Kippenvel momentje :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Wat een trailer zeg pff, wat ziet het er ontzettend goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
G_Dragon schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:04:
Wat een trailer zeg pff, wat ziet het er ontzettend goed uit!
Met die beelden van die gast die met een 4090 speelt had ik dat ook, vooral die textures zeg.

Ik ben echt zo benieuwd hoeveel VRAM en RAM dit gaat gebruiken.
En wat het doet op een 6 core vs een 8 core cpu.
Heel benieuwd naar benchmarks.

Ik vraag me ook nog af of (als dat überhaupt kan) de game nog updates naar nieuwere UE5 versies gaat krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
HugoBoss1985 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:06:
[...]

Met die beelden van die gast die met een 4090 speelt had ik dat ook, vooral die textures zeg.

Ik ben echt zo benieuwd hoeveel VRAM en RAM dit gaat gebruiken.
En wat het doet op een 6 core vs een 8 core cpu.
Heel benieuwd naar benchmarks.

Ik vraag me ook nog af of (als dat überhaupt kan) de game nog updates naar nieuwere UE5 versies gaat krijgen.
Hoop toch wel dat we Xbox Series X beelden zagen in die trailer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Steelbookje[Series X] net binnen. :)

Reviews: Zo ongeveer wat ik verwacht had.

Games als Metro Exodus & The Witcher 3 waren ook verre van perfect bij launch.Games uit oost europa hebben wel wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Prestatie cijfertjes, vooral de pcgamer site is (zoals vaker) wat beter in dit opzicht.

https://www.dsogaming.com...-pc-performance-analysis/

https://www.pcgamer.com/h...ut-the-entry-fee-is-high/

VRAM is blijkbaar een ding.
Een ARC A770 is fors sneller dan een 6750xt en een 3060ti, zelfs bijna op 4070 niveau, en dat met de 5600x (jammer dat die niet getest is met de 9900x).
Erg bijzonder, jammer dat die Intel alleen op de low preset is getest.
Ik vraag me af of dat t.o.v. de 6750xt nou vram en/of RT performance gerelateerd is.
Die A770 16gb is dan toch wel een hele interessante met deze game en prijs.

Het crashed blijkbaar met hogere settings op de a770...

Ik word met mijn 6800XT erg blij van deze balkjes, vrijwel op 4080 super niveau met sommige resoluties en presets.
Lijkt behoorlijk cpu bottlenecked deze game dus ik ben benieuwd naar 9800x3d benchmarks.
Maar op 4k stijgt de 4080 super nog nog wel met alle framegen en dlss opties, wat weer niet duidt op een cpu bottleneck.

Software lumen only...

[ Voor 73% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De keuze voor software lumen is in elk geval bewust, maar het is nog niet duidelijk of er later ray tracing hardware voor ingezet zal worden:
However, unlike most UE5 games that boast GPU-hogging rays, Stalker 2 uses the software mode for Lumen. Your graphics card will still be doing the bulk of the ray tracing but it's done through asynchronous compute shaders and not via any ray tracing hardware inside the GPU.

That's great for making ray tracing more inclusive but, as you'll soon see, it comes at a cost. At the moment, developer GSC Game World is just focusing on optimising the software Lumen pipeline as much as possible, but it may release an option to use hardware Lumen (for AMD Radeon RX 6000/7000-series, Intel Arc, and Nvidia GeForce RTX graphics cards only) at some point in the future.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 20-11-2024 16:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Zijn die reviews wel gedaan met de day one patch ?
Ja goed ik heb geen zin om ze alle te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nou is lumen zo'n typische optie die ik altijd uitzet in de grafische instellingen, dus ik kan het niet erg vinden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
XWB schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:47:
[...]

Nou is lumen zo'n typische optie die ik altijd uitzet in de grafische instellingen, dus ik kan het niet erg vinden.
Ik heb er wat mee gespeeld met Starship Troopers: Extermination (UE5) en op software lumen draait een stukken beter dan op hardware lumen.

Met deze game lijkt ook dat 12gb vram een bottleneck oplevert als ik de verschillen tussen de 4070 12gb en de 7800xt 16gb zie.
Als je naar de 4k settings kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2024 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:24
Op Steam is het spel ondertussen uitgekomen, je kunt al sinds kwart voor 4 het spel downloaden. Ik zit al tegen de 20%, dus nog eventjes en ik kan beginnen met spelen.

EDIT: Volgens mij is het spel erg populair, mijn download is vanaf 16:00 volledig ingezakt naar onder 1 mb per seconde. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 20-11-2024 17:19 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.