Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ze lijken er in ieder geval zelf in te geloven.
Of worden door de uitgever door het behang geduwd.

Ik kijk in ieder geval eerst even de kat uit de boom, kunnen ze de ergste bugs in ieder geval fixen, en kan ik wat echte gameplay bekijken als mensen het gaan spelen. Alhoewel andere mensen kijken spelen bij de Stalker spellen wel moeilijk is voor mij, ze spelen het naar mijn idee nooit 'goed' ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:40
henkie196 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:19:
[...]. Alhoewel andere mensen kijken spelen bij de Stalker spellen wel moeilijk is voor mij, ze spelen het naar mijn idee nooit 'goed' ;) :+
_O-

Nou laten we positief zijn. Het gaat gewoon goed komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:02

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

oops verkeerde ;p

[ Voor 96% gewijzigd door Ricmaniac op 09-06-2024 15:17 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
review: Stalker 2: Heart of Chornobyl - Sfeervol maar ook een beetje ouderwets

Snel dood en ouderwets, klinkt helemaal als Stalker oOo

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Haha precies mijn gedachte. STALKER moet ouderwets, houterig en moeilijk zijn. Kreeg nou niet echt het gevoel dat de reviewer de charme van de oude STALKER heeft meegemaakt. Kon dus ook niet echt opmaken of dat gevoel nu in de nieuwe game te vinden is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat is o.a. wat ik bedoelde met andere mensen Stalker zien spelen. Je moet niet rond rennen als een kip zonder kop :+

Ben wel benieuwd wat hij modern vindt voor een inventory, wat hij beschrijft klinkt als een logisch systeem, maar wellicht is het meer modern om gewoon een lijst met items te hebben? Het klinkt een beetje alsof hij een generieke shooter verwacht, maar dan is het weer geen Stalker game :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Beetje jammer om dan zo’n half gare preview uit te geven, met naar mijn mening, een iets te negatieve blik.
Het lijkt wel alsof hij totaal niet begrijp wat hij nu eigenlijk speelt.

Maar goed. Zal me aan mijn reet roesten. Ik ga toch wel genieten oOo

[ Voor 47% gewijzigd door Mosin op 10-06-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:48
Een review van een demo. Wacht dan tot het spel officieel uit is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Mosin schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:48:
Beetje jammer om dan zo’n half gare preview uit te geven, met naar mijn mening, een iets te negatieve blik.
Het lijkt wel alsof hij totaal niet begrijp wat hij nu eigenlijk speelt.

Maar goed. Zal me aan mijn reet roesten. Ik ga toch wel genieten oOo
Daar hadden die gasten van GameKings ook al last van. Die hadden ook geen idee wat STALKER nou precies is en hadden nog snel even een korte beschrijving gelezen voor hun hands-on ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

P-Rock schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Daar hadden die gasten van GameKings ook al last van. Die hadden ook geen idee wat STALKER nou precies is en hadden nog snel even een korte beschrijving gelezen voor hun hands-on ervaring.
Gamejournalism is Dead 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Het is gewoon jammer dat er daardoor misschien minder mensen aangetrokken worden tot de serie. Die is gewoon super, ondanks zijn kleine dingetjes. Gamekings praten maar wat raak. Daar heb ik wat van gezien en dat was het dan ook :')
Zorg dan dat je iemand zo’n game laat (p)reviewen die bekend is met het genre. Maar goed, er is genoeg leuks te vinden op Youtube bij Anomalous Dugout :) Die zal een van deze dagen weer met een breakdown van de laatste trailer komen.

Mijn algehele indruk is dat de game het gewoon goed gaat doen. Ik heb er dan ook echt heeeeeeeel veel zin in :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Mosin schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:27:
[...]

Het is gewoon jammer dat er daardoor misschien minder mensen aangetrokken worden tot de serie. Die is gewoon super, ondanks zijn kleine dingetjes. Gamekings praten maar wat raak. Daar heb ik wat van gezien en dat was het dan ook :')
Zorg dan dat je iemand zo’n game laat (p)reviewen die bekend is met het genre. Maar goed, er is genoeg leuks te vinden op Youtube bij Anomalous Dugout :) Die zal een van deze dagen weer met een breakdown van de laatste trailer komen.

Mijn algehele indruk is dat de game het gewoon goed gaat doen. Ik heb er dan ook echt heeeeeeeel veel zin in :D
Ik ook, maar het feit dat ze nu ook rekening hebben gehouden met consoles baart me wel enigszins zorgen. De vorige 3 games waren toch (destijds) pc exclusive releases zonder limitaties van een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Ik ook, maar het feit dat ze nu ook rekening hebben gehouden met consoles baart me wel enigszins zorgen. De vorige 3 games waren toch (destijds) pc exclusive releases zonder limitaties van een console.
Waar maak je je specifiek zorgen over?
Ze zullen de game op de consoles uitbrengen om o.a. zoveel mogelijk (terug) te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Mosin schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:45:
[...]

Waar maak je je specifiek zorgen over?
Ze zullen de game op de consoles uitbrengen om o.a. zoveel mogelijk (terug) te verdienen.
Hij maakt zich zorgen dat de PC versie een directe console port zal zijn. Er is een tijd geweest dat console ports slecht waren. Slechte toetsenbord en muis ondersteuning, UI en gameplay elementen die specifiek ontwikkeld zijn voor controller, gelimiteerde grafische opties, minder opties en nog meer technische ongein.

Gelukkig zien we de laatste jaren een verbetering, vooral als ik kijk naar diverse Sony games. Een Nederlandse bedrijf genaamd Nixxes is toch wel één van de betere bedrijven zoniet de beste bedrijf die games goed weet te porten.

Maar tot de dag van vandaag, zien we nog altijd regelmatige slechte console ports richting de PC. Ik vind het altijd apart dat PC een console port moet krijgen, omdat alle games worden ontwikkeld op PC. Waarom zou je een PC versie moeten limiteren, terwijl het juist daarop is ontwikkeld.

[ Voor 48% gewijzigd door Toonen1988 op 18-06-2024 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Wat ik iig niet wil zien bij de pc release zijn checkpoint saves ipv manual saves. Dat zou echt een domper zijn als je niet kunt saven waar je wil, maar ergens een checkpoint moet triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
P-Rock schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:55:
Wat ik iig niet wil zien bij de pc release zijn checkpoint saves ipv manual saves. Dat zou echt een domper zijn als je niet kunt saven waar je wil, maar ergens een checkpoint moet triggeren.
Dat is tegenwoordig meer een ovtwerpkeuze, denk ik. Dat devs een (misplaatste) nostalgie voor spellen met checkpoints hebben, of dat ze 'save scumming' het grootste kwaad vinden en dus tegen willen gaan. Of omdat ze denken dat iedereen alle tijd in de wereld heeft om hun games non-stop te spelen.

Maar goed, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze voor zoiets kiezen. Maar je weet het nooit, 15 jaar is een lange tijd.

Maar bij console port denk ik eerder aan slechte performance op PC, slechte optimalisatie, dat soort dingen. Wat we misschien even goed wel krijgen, maar hoeft niet perse vanwegen een console port te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Ligt het aan mij of is de hele marketing omtrent deze (hopelijk) topper bijna non-existent? Het spel komt over 6-7 weken nog uit toch? :)
Laatste official trailer is ook alweer een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Zerosum schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:42:
Ligt het aan mij of is de hele marketing omtrent deze (hopelijk) topper bijna non-existent? Het spel komt over 6-7 weken nog uit toch? :)
Laatste official trailer is ook alweer een maand geleden.
Ik verwacht dat we nog wel iets van GSC gaan horen of zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Bestaande fans wachten natuurlijk rustig af, maar ik gun ze een enorm financieel succes en daarvoor zou het mooi zijn een nieuwe playerbase aan te kunnen boren. Beetje marketing is dan wel essentieel. Afijn, geduld, geduld..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
STALKER 2 uitgesteld tot 20 November.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHqH1Y5loi6Vs2OsxlpuXm3zt7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiIlrr5IyvMjZ1J9iMyVzxgR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Daar ben ik stiekem wel blij om, want in september krijgen we ook al Age of Mythology: Retold, Star Wars Outlaws en Satisfactory 1.0 en ik was al aan het puzzelen wanneer ik dat allemaal ga spelen :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Was er al bang voor vanwege het weinige nieuws, maar ook ik kan het niet erg vinden. Genoeg andere zaken te doen dan gamen in het algemeen, maar dat ter zijde want er zijn vastenoeg mensen die er naar uit kijken.

Ben wel benieuwd hoe de game op de markt komt, of het heel buggy gaat zijn of dat het S.T.A.L.K.E.R.- stijl zal zijn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Freaky Maus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:21:
Was er al bang voor vanwege het weinige nieuws, maar ook ik kan het niet erg vinden. Genoeg andere zaken te doen dan gamen in het algemeen, maar dat ter zijde want er zijn vastenoeg mensen die er naar uit kijken.

Ben wel benieuwd hoe de game op de markt komt, of het heel buggy gaat zijn of dat het S.T.A.L.K.E.R.- stijl zal zijn.
Ik ben benieuwd wat we 12 Augustus gaan zien. Dan zal er wel een stuk meer duidelijk worden, ook i.v.m. DF die vast wel een break down gaat doen. Daar ga ik zelf niet heen kijken, ik ben wel een beetje DF moe aan het worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:12:
Daar ben ik stiekem wel blij om, want in september krijgen we ook al Age of Mythology: Retold, Star Wars Outlaws en Satisfactory 1.0 en ik was al aan het puzzelen wanneer ik dat allemaal ga spelen :P
Satisfactory is dan ook wel een enorme time-sink, kun je Stalker wel even tussendoor spelen :P
Freaky Maus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:21:

Stalker stijl is niet heel buggy, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
henkie196 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Satisfactory is dan ook wel een enorme time-sink, kun je Stalker wel even tussendoor spelen :P

[...]

Stalker stijl is niet heel buggy, dan?
Jawel, maar acceptabel wat mij betreft. Bedoel meer spelbrekende bugs omdat ze niet goed hebben kunnen testen, rare crashes en dergelijke.

Gewone bugs verwacht ik wel, kan me ook weinig schelen. Daar is het inderdaad S.T.A.L.K.E.R. voor.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Mijn verwachting is dat het spel pas in 2025 uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 20:28
Na de taferelen met Cyberpunk, is geen enkele toezegging om release meer zeker.
Ik zie dan liever het bericht dat het spel 'goud' is gegaan, maar verder neem ik niets meer aan.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zerosum
Vandaag om 1800 eindelijk wat nieuws omtrent het spel, erg benieuwd.

https://www.reddit.com/r/...l_reminder_24_hours_till/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:52
Nieuwe gameplay!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
Wat heb ik er toch veel zin in! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:24
Hopelijk krijg ik snel genoeg geld bij elkaar voor een nieuwe pc! Staat al een tijd op het lijstje maar deze game is wel echt doorslaggevend! Ik heb de eerste STALKER helemaal grijs gespeeld, dat is echt een van de games die een speciaal plekje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
De gameplay die we gisteren zagen in deze deep dive ziet er inderdaad heel mooi en goed uit, ik was na het zien van de laatste gameplay waarover ook zoveel klachten kwamen even bang dat het spel een verkeerde afslag had genomen. Ben blij om te zien dat het allemaal niet zo blijkt te zijn en we zoals het nu lijkt een mooi spel kunnen gaan spelen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heaget schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:51:
Hopelijk krijg ik snel genoeg geld bij elkaar voor een nieuwe pc! Staat al een tijd op het lijstje maar deze game is wel echt doorslaggevend! Ik heb de eerste STALKER helemaal grijs gespeeld, dat is echt een van de games die een speciaal plekje heeft.
Ik heb deel 1 nooit gespeeld, maar ervaren jullie dezelfde sfeer als jullie die deep dive zien? Was deel 1 ook een open wereld game met veel exploreren of was dat toch meer een lineaire game zoals Metro Exodus.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:43

A13X

Dude

uchiha tijntje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:39:
[...]

Ik heb deel 1 nooit gespeeld, maar ervaren jullie dezelfde sfeer als jullie die deep dive zien? Was deel 1 ook een open wereld game met veel exploreren of was dat toch meer een lineaire game zoals Metro Exodus.
Sfeer komt mij wel redelijk overeen, oude was wat minder run and gun imo.

De oude stalker zat er tussenin. Losse gebieden, maar waarin je wel vrij bent om je in te verplaatsen. Dus een opgedeelde open wereld zeg maar.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
[...]

Heel veel locaties (zoals The Swamp) zaten ook al in de voorgaande drie games. De game ademt zeker een zelfde soort sfeer uit. De Metro games zijn heel linear i.t.t. tot STALKER, al is er wel een (kleine) vergelijking te maken met de twee open world hubs van Metro Exodus (The Volga en The Caspian).

Ik ga ervan uit dat Heart of Chornobyl gebruik zal maken van een opgepoetste A-Life, waardoor elke ontmoeting met vijand en vriend elke keer net even anders verloopt. In de Metro trilogie is de AI toch vrij simpel en volgt altijd dezelfde voorgeprogrammeerde route(s). Dat is in de STALKER games wel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Weer een nieuwe trailer, lets go! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Ze hebben er zin in. Als ze nu maar niet teveel gaan showen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:49
[...]

Ik kan je aanraden om ze wel nog keertje te spelen, ik heb onlangs alle stalker games gekocht en ben nu bezig met Call of Pripiyat en kan me er enorm mee vermaken.

Voor eerste 2 heb je wel wat mods nodig om het fatsoendelijk te spelen en de graphics naar wat hogere qualiteit te brengen. Maar sfeer en gameplay is echt d:)b

• P-Rock
Een hoop oude locaties die in een nieuw jasje zijn gestoken. Zo herken ik o.a.:

Generators, Pripyat, Hospital (CoP), Yanov Station, Garbage, Swamp, Lab X18, Cordon, Chernobyl NPP, Rookie Village (Cordon), Brain Scorcher, Red Forest, 100 Rads Bar, Quarry (Jupiter), Jupiter Plant...

• Freaky Maus
Inderdaad een hoop locaties 'hergebruikt', ziet ernaar uit dat het een Call of Pripyat 2.0 wordt? Alle vorige delen op een hoop geveegd met de start in de Swamps à la Clear Sky of heb ik dat mis?

Ik ben wel benieuwd hoeveel impact artifacts gaan hebben, in het origineel merkte je goed het effect ervan maar in CoP een stuk minder. Ook kijk ik uit naar faction wars, als die erin zitten in ieder geval.

Specs

• P-Rock
Ik hoop eigenlijk van niet. De faction wars in Clear Sky deed de game mij af en toe iets te veel denken Call of Duty en Battlefield. Geen goede ontwikkeling. Gezien de trailers en gameplay videos hoop ik op een kruising tussen Shadow of Chernobyl en Call of Pripyat.

De laatste trailer lijkt een soort van Best Of compilatie. Zolang we deze keer maar één grote wereld hebben a la Far Cry 2 t/m 6 en niet allerlei verschillende hubs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
De atmosfeer, eeriness, geluid, muziek, belichting, immersie......

Ik ga me de Ultimate Edition binnekort bestellen!

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 16-08-2024 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luc929
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-08-2024
Toonen1988 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:58:
De atmosfeer, eeriness, geluid, muziek, belichting, immersie......

Ik ga me de Ultimate Edition bestellen binnekort bestellen!
Dit is een van die spellen waarvan je gewoon weet dat het goed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
luc929 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:36:
[...]

Dit is een van die spellen waarvan je gewoon weet dat het goed gaat worden.
Het is even afwachten, op het begin zullen hier en daar wat performance issue's zitten. Maar op het algemeen zal het spel goed aanslaan. De community zal hier en daar ook wat dingen gaan fixen. Dit spel zal nog jaren relevant blijven na release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Ik begrijp de terughoudendheid deels. Op basis van de oude games kun je het een en ander vinden, alleen ik heb altijd wel goede hoop gehad. Mede door Digital Foundry die gewoon aangaven dat er nog wat werk te doen was. Gewoon milde en doordachte kritiek. Als je het al kritiek wilt noemen..

Sta er zelfs niet van te kijken dat ze doelbewust gewoon crappy game versies hebben laten zien om iedereen zijn verwachtingen te temperen en een beetje te fucken met iedereen.

Ik zou het ook niet gek vinden dat deze game echt behoorlijk gaat knallen en uit zijn voegen schiet en daarmee heel veel gamers bereikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:24
Voor degene die hem nog niet hebben gespeeld, S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl is in de aanbieding op Steam voor 4 euro. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Laat het alsjeblieft goed worden. Ik ben lang bij de hype train weggebleven, maar na het zien van dit allemaal... ik kan niet wachten! Letterlijk honderden uren heb ik door de STALKER wereld gelopen en zo'n beetje alle noemenswaardige mods gespeeld. Er is geen ander spel wat mij zo gegrepen heeft.

Buggy, hergebruiken van locaties, het mag van mij allemaal. Als de sfeer en immersie maar kloppen en mods support.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Wow mooie gameplay van dit spel nu bij Gamescom, ziet er echt erg mooi uit en ben blij dat looten echt belangrijk is!

[ Voor 36% gewijzigd door G_Dragon op 21-08-2024 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Maus
Deze was volgens mij nog niet geplaatst, van de Gamescom 2024:

[ Voor 25% gewijzigd door Freaky Maus op 25-08-2024 20:56 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
S.T.A.L.K.E.R Legends of the zone komt ook naar de Switch. Slimme move en ik ben benieuwd hoe het gameplay technisch werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Mosin schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:23:
S.T.A.L.K.E.R Legends of the zone komt ook naar de Switch. Slimme move en ik ben benieuwd hoe het gameplay technisch werkt.
Ik ben ook erg benieuwd. Maar dan voornamelijk of de gameplay of interface op de PC niet erg "dumbed down" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Bron

Zo te lezen draait de game soepeltjes, althans op de Xbox X. Zoals hierboven al aangegeven ben ik ook benieuwd in hoeverre het alx console game aanvoelt op de PC. Met de prestaties op de PC moet het wel snor zitten, de vereiste specs liggen niet super hoog. Dus de graphics zullen daarmee in lijn liggen zou je dan zeggen..

Iemand nog recent videomateriaal?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Nog precies een maand te gaan, tis rustig aan het nieuwsfront...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Zerosum schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:28:
Nog precies een maand te gaan, tis rustig aan het nieuwsfront...
Er zijn verschillende mensen/journalisten uitgenodigd op GSC Game World om een preview te spelen van 3u en iedereen lijkt re-te positief te zijn.
Ze polishen de game nog een maand, dus de bugs zullen naar mijn verwachting meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Dat biedt perspectief! Nu nog een beetje marketing om ons tot die tijd aan te verlekkeren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Zerosum schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:51:
Dat biedt perspectief! Nu nog een beetje marketing om ons tot die tijd aan te verlekkeren :-)
Absoluut, alleen denk ik dat ze onder Microsoft hun marketing vallen en die bestempel ik (zacht uitgedrukt) niet als heel erg goed i.t.t. Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
En voor de liefhebber is er nog het volgende:
https://www.megekko.nl/pr...-E-R-2-EDITION-Videokaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Freaky Maus schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:36:
Bron

Zo te lezen draait de game soepeltjes, althans op de Xbox X. Zoals hierboven al aangegeven ben ik ook benieuwd in hoeverre het alx console game aanvoelt op de PC. Met de prestaties op de PC moet het wel snor zitten, de vereiste specs liggen niet super hoog. Dus de graphics zullen daarmee in lijn liggen zou je dan zeggen..

Iemand nog recent videomateriaal?
Ik ben nog wel sceptisch. De game draait op UE5. Er zijn bijna geen games die er op UE5 echt goed uitzien en ook nog eens goed draaien op de current-gen. Als er 60fps gehaald moet worden is de interne resolutie vaak maar max 720p.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Hulleman schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Ik ben nog wel sceptisch. De game draait op UE5. Er zijn bijna geen games die er op UE5 echt goed uitzien en ook nog eens goed draaien op de current-gen. Als er 60fps gehaald moet worden is de interne resolutie vaak maar max 720p.
Bedoel je met “slecht draaien” die shader compilation stutters?

Edit: De ultimate/collectors edition zijn nog beschikbaar. Laatste oplage zover ik begrepen heb.

https://www.stalker2.com/...em_rmGgJYouqrqH_kNIqzoglg

XBOX Ultimate: https://game-legends.de/e...-a-Box-XSRX-4020628560270
XBOX Collectors: https://game-legends.de/e...-a-Box-XSRX-4020628560195

PC Ultimate: https://game-legends.de/e...in-a-Box-PC-4020628560287
PC Collectors: https://game-legends.de/e...in-a-Box-PC-4020628560201

[ Voor 51% gewijzigd door Mosin op 02-11-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Mosin schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:35:
[...]

Bedoel je met “slecht draaien” die shader compilation stutters?

Edit: De ultimate/collectors edition zijn nog beschikbaar. Laatste oplage zover ik begrepen heb.

https://www.stalker2.com/...em_rmGgJYouqrqH_kNIqzoglg

XBOX Ultimate: https://game-legends.de/e...-a-Box-XSRX-4020628560270
XBOX Collectors: https://game-legends.de/e...-a-Box-XSRX-4020628560195

PC Ultimate: https://game-legends.de/e...in-a-Box-PC-4020628560287
PC Collectors: https://game-legends.de/e...in-a-Box-PC-4020628560201
Consoles hebben geen last van shader compilation stutter. Dat is een pc ding. Ik bedoel de slechte beeldkwaliteit en performance op consoles met UE5 games. Met name de performance modes (60fps) zijn en niet stabiel 60fps en hebben een intern dusdanig lage resolutie (720p of soms zelfs nog lager), zodat de upscaling echt geen porem is. Ik ben benieuwd of Stalker 2 dan een positieve uitzondering is.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 03-11-2024 20:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
De release is over 16 dagen alweer! Heb veel zin in dit spel, hopelijk maakt het ook al zijn beloftes waar en was het lange wachten de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik ga eerst de reviews afwachten, maar hij staat hoog in de 'want to play' list. Heb de vorige delen nooit uitgespeeld (dit jaar pas voor het eerst geprobeerd ook), maar op PC voelden die echt TE oud aan waardoor ik er niet verder mee ben gegaan. Het sfeertje was wel gelijk top, dus daarom dat ik deel 2 zeker een kans wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

G_Dragon schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:47:
De release is over 16 dagen alweer! Heb veel zin in dit spel, hopelijk maakt het ook al zijn beloftes waar en was het lange wachten de moeite waard :)
Idem hier, toch wel de game waar ik momenteel het meest naar uitkijk. Momenteel nog druk bezig met GoW Ragnarok (72 uur op de klok) dus deze komt als geroepen straks.

Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Dhrax schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:53:
[...]

Idem hier, toch wel de game waar ik momenteel het meest naar uitkijk. Momenteel nog druk bezig met GoW Ragnarok (72 uur op de klok) dus deze komt als geroepen straks.

Kan niet wachten.
Oh GoW Ragnarok moet ik nog een keer goedkoop ergens zien te vinden, heb het eerste deel wel al uitgespeeld. Heb je de voorgaande delen van S.T.A.L.K.E.R. ook gespeeld? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:00:
Ik ga eerst de reviews afwachten, maar hij staat hoog in de 'want to play' list. Heb de vorige delen nooit uitgespeeld (dit jaar pas voor het eerst geprobeerd ook), maar op PC voelden die echt TE oud aan waardoor ik er niet verder mee ben gegaan. Het sfeertje was wel gelijk top, dus daarom dat ik deel 2 zeker een kans wil geven.
Nu maak je me wel benieuwd met hoe ze gedateerd voor jou aanvoelen. Het enige dat me zo qua gevoel binnen schiet zijn de animaties, die ook voor die tijd al vrij slecht waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

G_Dragon schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:52:
[...]

Oh GoW Ragnarok moet ik nog een keer goedkoop ergens zien te vinden, heb het eerste deel wel al uitgespeeld. Heb je de voorgaande delen van S.T.A.L.K.E.R. ook gespeeld? :D
Dijk van een game, kan em je van harte aanbevelen, is de prijs echt meer dan waard.
Heb zelf alle Stalkers gespeeld inderdaad, het orgineel heb ik hier nog in een mooie steelcase liggen. De multiplayer hebben we destijds ook veel gespeeld, dat was verassend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
henkie196 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:00:
[...]

Nu maak je me wel benieuwd met hoe ze gedateerd voor jou aanvoelen. Het enige dat me zo qua gevoel binnen schiet zijn de animaties, die ook voor die tijd al vrij slecht waren.
Ik weet niet met welk deel het was, maar je moest op een gegeven moment bij een helicopter op een zand-platform komen. De manier waarop je de berg opklom voelde nog beroerder aan dan in DOOM 1 een trap opliep. (Bleek later dat je er alleen kon komen door met een ander poppetje mee te gaan).

Maar goed. Daar soort issues heb je tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Er is weer een nieuwe trailer vrijgegeven! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
Poooohhh ik kan niet meer wachten. Nu gaat het dan toch écht gebeuren! _/-\o_

Kippenvel momentje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Pak dan even de Engelse trailer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
De pre-load van S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is live! 146,6GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
De systeemeisen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILiQu7hROQ-8wvZfJLMNxc0DLkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJVXSl2eI08vKkkwU0l0GAYD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Waarom heet het "Chornobyl" ?

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Omdat die stad zo heet? :P

In compliance with international rules (UNCSGN & UNGEGN), the transliteration of names of settlements is made only from the country state language, where the object is located.

Chornobyl (Чорнобиль – Ukr.) – ancient Ukrainian town, first mentioned in chronicles in 1193.

Accordingly, the only correct transliteration from Ukrainian state language - Chornobyl.

https://www.chernobyl-tou...obyl_or_chornobyl_en.html

En de game speelt zich af in de exclusion zone. :P

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-11-2024 00:14 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

uchiha tijntje schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:10:
[...]

Omdat die stad zo heet? :P

In compliance with international rules (UNCSGN & UNGEGN), the transliteration of names of settlements is made only from the country state language, where the object is located.

Chornobyl (Чорнобиль – Ukr.) – ancient Ukrainian town, first mentioned in chronicles in 1193.

Accordingly, the only correct transliteration from Ukrainian state language - Chornobyl.

https://www.chernobyl-tou...obyl_or_chornobyl_en.html
Oh, today I learned.. Nog nooit gezien, ik dacht iets met license issues of iets dergelijks haha.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Ik val precies in de High settings zo te zien met mijn 5800X3D, 32GB en RTX 3080. Wel een ultra-wide 3440x1440 monitor, dus zal wel iets in moeten leveren qua graphics, maar soit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
PdeBie schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:32:
[...]

Ik val precies in de High settings zo te zien met mijn 5800X3D, 32GB en RTX 3080. Wel een ultra-wide 3440x1440 monitor, dus zal wel iets in moeten leveren qua graphics, maar soit...
Oeh nice! Dat word genieten, hopelijk draait het spel dan ook nog eens op een mooie hoge framerate! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik geloof dat het meer bekende Chernobyl de russische uitspraak is, en Chornobyl is de ukrainse uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Raar dat de 4K optie een snellere processor vraagt dan 1440p. Ik dacht namelijk altijd dat de CPU op 4K niet meer uitmaakte want de bottleneck zit in de GPU op die resolutie. Ik heb een i9 10900K en een RTX 4090 dus ben benieuwd of ik nu de CPU moet gaan upgraden om deze game maxed out te kunnen spelen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Demonslayer
  • Laatst online: 13-09 17:45
Ik zag de video hier boven, wat een sfeertje _/-\o_ . Grafisch vind ik het ook niet tegenvallen. 32gb ram is wel pittig wat ik nog niet eerder heb gezien voor Unreal 5 games.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
Hmm dit is toch niet zo'n goed nieuws.
De PC requirements die zijn gegeven dan moet er DLSS gebruikt worden. :S

Dat is jammer, dat wordt niet direct kopen, maar aantal jaar wachten totdat modders wss game gefixed hebben, net als bij de voorgangers.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

32 GB ram was voor mij ook schrikken :P heb het wel maar toch. Zien we nog niet vaak nee.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op reddit gaan een hoop PC spelers uit hun dak omdat de genoemde specs blijkbaar zijn voor upscaled resolutie ipv native.

Nou ben ik zelf al wat jaartjes uit het PC gamen dus wat dit nou precies inhoudt geen idee maar ik zie alweer berichten over dat deze game zal gaan floppen, slecht geoptimaliseerd etc.

Ben benieuwd naar de XSX versie maar dat zal dan waarschijnlijk ook een lage resolutie zijn.

Is er trouwens al iets bekend wanneer de review embargo afloopt?

(niet dat reviews nou veelzeggend zijn maar ben wel benieuwd)

Ga hem sowieso wel 'even' spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sipio op 14-11-2024 17:57 ]

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bij de oude games was ik al gewend dat ze 'suboptimaal' opereren, desondanks waren ze in mijn ogen briljant. Mijn verwachtingen sluiten daar bij aan.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Sipio schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:24:
Op reddit gaan een hoop PC spelers uit hun dak omdat de genoemde specs blijkbaar zijn voor upscaled resolutie ipv native.

Nou ben ik zelf al wat jaartjes uit het PC gamen dus wat dit nou precies inhoudt geen idee
Als een game niet in hoge kwaliteit kan draaien (omdat de computer bijvoorbeeld niet krachtig genoeg is), kan upscaling helpen door de beelden eerst kleiner en makkelijker te maken, en ze daarna groter te maken zonder kwaliteit te verliezen. Dit zorgt ervoor dat je computer minder hard hoeft te werken, maar het spel er nog steeds mooi uitziet.

DLSS is de upscaling techniek van NVIDIA bijvoorbeeld en FSR van AMD.

• Sipio
  • Niet online
@PdeBie Tnx, ja ik snap de techniek (ongeveer) ;)

Maar ik vroeg me af waar die zorgen vandaan kwamen dat het niet goed geoptimaliseerd zou zijn?

Er zijn er wat die deze game al compleet afserveren, deze techniek wordt toch wel vaker gebruikt zeg maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sipio schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:23:

Maar ik vroeg me af waar die zorgen vandaan kwamen dat het niet goed geoptimaliseerd zou zijn?
De Unreal Engine 5 engine zou behoorlijk belastend zijn, zie ook de discussie in https://www.reddit.com/r/...ased_pc_requirements_for/

En met Black Myth: Wukong in het achterhoofd snap ik wel dat mensen een beetje huiverig zijn voor een nieuwe Unreal Engine 5 game :p Maar we gaan het zien, TechPowerUp zal vast met benchmarks komen en dan pas krijgen we een goed beeld van de performance.

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 14-11-2024 23:11 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Sipio schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:23:

Er zijn er wat die deze game al compleet afserveren, deze techniek wordt toch wel vaker gebruikt zeg maar?
Ik denk dat een punt van de discussies is dat je een top of the line PC nodig hebt voor de max settings, en dan nog krijg je er niet de hoogste kwaliteit uit, want de engine doet alsnog upscaling op de achtergrond. En dan hebben ze al je SSD volgezet met de ongecomprimeerde textures om het sneller te maken. Dat klinkt niet heel erg ge-optimaliseerd, zeg maar.

Maakt voor mij niet zoveel uit, de gameplay en sfeer zijn belangrijker, maar wetende dat m'n PC aan de onderkant van de specs zit, heb ik niet heel veel motivatie om de game meteen op release te gaan kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Het is onderhand de standaard voor pre-release drama, en dat is drama op basis van speculatie.

Mijn advies als je bang bent dat je PC/console het niet naar verwachting kan draaien: wacht lekker op de reviews en analyse videos en koop het niet/later en als je echt niet kan wachten neem dan een maandje gamepass want daar komt ie direct op.

[ Voor 8% gewijzigd door stickfiguur op 15-11-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@stickfiguur Idd, wordt voor mij in eerste instantie gamepass denk ik want wil de game sowieso bekijken, heb de eerdere Stalkers niet gespeeld maar volgens mij is sfeer en Gameplay top.

Hopelijk een okay/goede release voor deze devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
Wanneer verloopt het review embargo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Please god, let this be good. :)F :)B o<:) *; <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
jori040 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:45:
Wanneer verloopt het review embargo ?
Niks geen info over te vinden nog volgens mij ik ben ook wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Sipio schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:16:
[...]

Niks geen info over te vinden nog volgens mij ik ben ook wel benieuwd.
Je zou denken dat het op basis van de laatste previews/hands-on niet mis kan gaan.
Ach ja we hebben ervaring dat alles anders kan lopen hé ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
jori040 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:24:
[...]

Je zou denken dat het op basis van de laatste previews/hands-on niet mis kan gaan.
Ach ja we hebben ervaring dat alles anders kan lopen hé ;)
Ik las al op reddit van iemand die de XSX versie al speelde dat het niet geheel soepel loopt, weer een faal game :P

Nu ff serieus, ik hoop dat het allemaal meevalt, heb de eerdere Stalkers niet gespeeld zoals ik al eerder zei, ik ben wel heel benieuwd naar de sfeer in het spel.

Patches zullen wel weer volgen uiteraard en hopelijk is de release zelf ook gewoon goed speelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Sipio schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:33:
[...]

Ik las al op reddit van iemand die de XSX versie al speelde dat het niet geheel soepel loopt, weer een faal game :P

Nu ff serieus, ik hoop dat het allemaal meevalt, heb de eerdere Stalkers niet gespeeld zoals ik al eerder zei, ik ben wel heel benieuwd naar de sfeer in het spel.

Patches zullen wel weer volgen uiteraard en hopelijk is de release zelf ook gewoon goed speelbaar.
Ik heb die vorige game ook niet gespeeld.Als ik de fans moet geloven dat kunnen zij wel wat bugs hebben. ;)
Persoonlijk kan ik in open-wereld achtige games ook wel wat bugs hebben hoor.Ik verwacht hier echt geen soort van strakke Sony actige productie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Sipio
Zag net dat bericht van die Series X versie.Kan best zijn dat er tijdens release een grote day1 patch klaar staat.

Of er tijdens de preview periode op een Series X gespeeld weet ik niet.Vermoed dan ook dat alle gameplay op het web van PC is.

Kwam op Youtube ook al een unboxing[Xbox versie] tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 17-11-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Laatst online: 13-09 17:45
Ik wil de makers ook goed steunen en koop dan ook de Ultimate Edition. Of werkt het niet zo?
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Discussies over bugs, performance en technische problemen kunnen in het [ZT] Performance (FPS) en Issues in games topic. Dit voorkomt dat dit topic verzandt in herhalende discussies over technische aspecten.