Thnx, die mogelijkheid kende ik nietdixet schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:24:
[...]
Waarom niet gewoon de laatste twee tekens strippen? Dit geeft bij mij netjes 19.1
YAML:
1 2 {% set x = "19.1°C" %} {{ x[:-2] }}

Thnx, die mogelijkheid kende ik nietdixet schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:24:
[...]
Waarom niet gewoon de laatste twee tekens strippen? Dit geeft bij mij netjes 19.1
YAML:
1 2 {% set x = "19.1°C" %} {{ x[:-2] }}
[Voor 9% gewijzigd door lasharor op 21-05-2023 20:21]
[Voor 16% gewijzigd door Maikie18 op 22-05-2023 09:12]
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L
Je moet sowieso die m3 sensor hebben.Maikie18 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:00:
Ik lees mijn watermeter uit met de sensor van watermeterkit.nl. Ik zou deze echter ook aan het energiedashboard toe willen voegen maar hij is daar niet beschikbaar om te selecteren. Hij heeft een huidig verbruik (l/min) en totaal verbruik (m3) sensor, enig idee waarom ik deze niet toe kan voegen?
1
2
3
| device_class: water state_class: total_increasing # total kan ook unit_of_measurement: m³ |
Zoals @TheFes al zei, die attributes zijn heel specifiek. Je moet echt precies die superscript 3 in m³ hebben. Een normale 3 wordt niet geaccepteerd.Maikie18 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:00:
Ik lees mijn watermeter uit met de sensor van watermeterkit.nl. Ik zou deze echter ook aan het energiedashboard toe willen voegen maar hij is daar niet beschikbaar om te selecteren. Hij heeft een huidig verbruik (l/min) en totaal verbruik (m3) sensor, enig idee waarom ik deze niet toe kan voegen?
Kia E-Niro 64kWh DynamicPlusLine
Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q
Als je het over Energy data hebt, dan zul je een piek krijgen op vandaag, met de missende data van die 12 dagen. Het totaal over mei zal dan nog wel correct zijn dus.Soepstengel schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:02:
Ik heb gemerkt dat na de 2023.5.3 update mijn historische data is verdwenen, ik zie dat ook aan mijn backup's eerst iets van 400 a 500 mb en daarna opeens < 100 mb. Anyway, ik heb backups dus dat is mooi, alleen ben ik dit probleem nu pas tegen gekomen (10 dagen nadat het probleem is opgetreden).
Als ik nu een backup restore, ben ik dan alle data van de afgelopen 10 dagen weer kwijt? Zo ja, is er een manier dat ik die missende data kan injecten o.i.d.?
Ah daar was ik al bang voor. Op zich niet het einde van de wereld, maar dat betekend ook dat alle andere sensoren/helpers etc hun historische waarde verliezen.TheFes schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:04:
[...]
Als je het over Energy data hebt, dan zul je een piek krijgen op vandaag, met de missende data van die 12 dagen. Het totaal over mei zal dan nog wel correct zijn dus.
Tenzij een meter in de tussentijd een reset heeft gehad (bijvoorbeeld een ESP gebaseerde watermeter). Daar zal je data wellicht incompleet zijn
Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q
Bij mij is hij van 12 dagen geleden 500 MB naar 1 GB gegaan...Soepstengel schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:02:
Ik heb gemerkt dat na de 2023.5.3 update mijn historische data is verdwenen, ik zie dat ook aan mijn backup's eerst iets van 400 a 500 mb en daarna opeens < 100 mb. Anyway, ik heb backups dus dat is mooi, alleen ben ik dit probleem nu pas tegen gekomen (10 dagen nadat het probleem is opgetreden).
Als ik nu een backup restore, ben ik dan alle data van de afgelopen 10 dagen weer kwijt? Zo ja, is er een manier dat ik die missende data kan injecten o.i.d.?
https://www.rouwette.com/
Ja dat zou idd kunnen, maar vind het gewoon vaag dat homeassistant.local:8123 eerst gewoon vlekkeloos werkt en nu helemaal niets meer doet.Willempie27 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:39:
[...]
Als je Pihole hebt draaien kan je natuurlijk zelf een naampje verzinnen en deze door laten sturen.
Is je hostnaam niet veranderd?
Instellingen>systeem>netwerk>hostnaam
Via Settings -> Dashboards -> Energie kun je bij de instellingen van dat dashboard komen. Is dat wat je zoekt?JW te R schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:54:
Hallo allemaal, ik zit met een beginnersprobleem (denk ik).
Ik heb een gateway gekocht om de electriciteitsmeter via de P1 poort uit te lezen. Via MQTT kan ik zien wat er gebeurt, dus dat werkt.
Daarna heb ik de door de leverancier aanbevolen integratie (DSMR Slimme Meter) toegevoegd in HA, en ook die werkt.
Nu wil ik iets zien in mijn Energy dashboard, en dat lukt me niet. Wat ik ook doe, dat dashboard blijft leeg.
Volgens de documentatie zou er een wizard moeten starten, maar die zie ik niet.
In configurations.yaml staat de tag 'default_config:' maar dat helpt niet. HA herstarten doet ook niks bijzonders.
Kan iemand een duwtje in de goede richting geven?
Dank. De conbee2 iets verplaatst en het werkt weer.Willempie27 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:21:
[...]
Ik heb dit ook bij mn slimme stekker. Bij mij is de issue geen bereik. Ik heb tussen de antenne en de slimme stekker nog een slimme stekker geplaatst die het signaal weer doorgeeft. Nu geen problemen meer.
Een beetje laat misschien....maar waarom gebruik je geen HAOS als je zo groen bentLeopolman schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:24:
Wie kan me helpen. Ik ben nog redelijk groen als het om home assistant gaat maar het is me gelukt home assistant core in te richten in windows 10. Helaas lukt het me na de laatste update van home assistant core niet meer om in te loggen op mijn server. De server draait, maar als ik deze wil benaderen kan ik de inloggegeven invullen maar krijg vervolgens de melding"Fout:er is iets misgegaan". Iemand een idee hoe ik weer toegang krijg.
https://www.home-assistant.io/installation/There are two alternative installation methods available for experienced users:
* Home Assistant Supervised: Manual installation of the Supervisor.
* Home Assistant Core: Manual installation using Python virtual environment.
[Voor 3% gewijzigd door Panzer_V op 23-05-2023 07:16]
3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| - type: picture-entity show_name: false show_state: null entity: sun.sun name: Zon state_image: above_horizon: /local/image/afstandsbediening.png below_horizon: /local/image/afstandsbediening2.png tap_action: action: navigate navigation_path: /lovelace/1 |
[Voor 49% gewijzigd door Rouwette op 23-05-2023 09:47]
https://www.rouwette.com/
Ik heb hem op koningsdag besteld en vandaag is die aangekomen. Is pas de 15de verzonden uit china. Heb de POE versie met de 8GB 32GB EMMC wifi pi. Totaal ongeveer 290 inclusief btw en voorschietkosten vanuit FedEx. Vanavond maar eens beginnen en rustig mijn Homey spul overzetten op HA. Reden om over te stappen is dat ik meer power wilde hebben en het meer in eigen beheer wilde hebben. Wilde graag meer vrijheid met het maken van een homepage, sneller nieuwe onderdelen en betere logging.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:53:
Heb eindelijk mn Yellow compleet die ik sinds januari had liggen, na lang zoeken een CM4 kunnen scoren.
Installatie verliep zeer soepel: USB stick erin met Hassio image, even wachten en klaar
Het wordt mn eerste serieuze poging om over te stappen vanaf OpenHAB (sinds 2013 in gebruik, altijd stabiel gedraaid).
Ik doe eigenlijk alles op mn iPhone/ iPad en merk dat HA daarin veel handiger werkt dan OpenHAB. Tot nu toe alles kunnen installeren zonder gebruik van mn laptop.
Ga nu langzaam dingen overdragen naar HA. Grootste klus zal de zwave controller worden denk ik. Mooie is dat het meeste spul nu in beide staat (Hue, Deconz, LG tv, Marantz receiver) en ik eerst kan wennen zonder dat mn huis ineens onbestuurbaar wordt
Vraagje mbt het Energy Dashboard. Deze heb ik nu werkend door via MQTT te koppelen aan dsmr-reader (aanrader!).
Echter zie ik enkel het verbruik in kWh, en niet het actuele vermogen in W. Bijv wat wekt PV nu aan vermogen op? En wat stroomt er nu binnen vanuit de meterkast?
Is er een manier om dit toe te voegen aan dat diagram?
[Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 23-05-2023 15:22]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| homeassistant: customize: switch.ecodan_power: assumed_state: false mqtt: switch: #Turn on/off heatpump - name: System on/off unique_id: ecodan_power object_id: ecodan_power icon: mdi:power command_topic: "Ecodan/Command/System/Power" payload_on: "On" payload_off: "Standby" optimistic: false qos: 0 retain: false |
PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK
optimistic: true in plaats van optimistic: falseAUijtdehaag schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:16:
Ik krijg bij onderstaande mqtt switch, twee symbooltjes naast elkaar ipv de reguliere slider.
Als ik customize toepas, welke erboven staat, heb ik wel de reguliere slider. Wat ik ook wil.
Iemand een idee hoe ik het zonder customize kan doen? Google me suf![]()
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 homeassistant: customize: switch.ecodan_power: assumed_state: false mqtt: # switch # ########## switch: #Turn on/off heatpump - name: System on/off unique_id: ecodan_power object_id: ecodan_power icon: mdi:power command_topic: "Ecodan/Command/System/Power" payload_on: "On" payload_off: "Standby" optimistic: false qos: 0 retain: false
HA weet niet wat de status van de switch is, daardoor krijg je zowel een uit als een aan knop. Je moet dus nog een state_topic opgeven waarin de (huidige) status van de switch door het apparaat zelf gepubliceerd wordt. Dan weet HA ook dat de switch aan/uit is gezet en dus welke state die in HA moet hebben.AUijtdehaag schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:16:
Ik krijg bij onderstaande mqtt switch, twee symbooltjes naast elkaar ipv de reguliere slider.
Als ik customize toepas, welke erboven staat, heb ik wel de reguliere slider. Wat ik ook wil.
Iemand een idee hoe ik het zonder customize kan doen? Google me suf![]()
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 homeassistant: customize: switch.ecodan_power: assumed_state: false mqtt: # switch # ########## switch: #Turn on/off heatpump - name: System on/off unique_id: ecodan_power object_id: ecodan_power icon: mdi:power command_topic: "Ecodan/Command/System/Power" payload_on: "On" payload_off: "Standby" optimistic: false qos: 0 retain: false
Oef, dat is een pittige prijs! Al gun ik Nabu Casa wel hun inkomsten hoor, daarom heb ik zelf ook een abonnementje bij ze. Maar met een thin-client en een zigbee-stick ben je voor €100 klaar en dan heb je iets dat veel krachtiger isDaniel. schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:20:
[...]
Ik heb hem op koningsdag besteld en vandaag is die aangekomen. Is pas de 15de verzonden uit china. Heb de POE versie met de 8GB 32GB EMMC wifi pi. Totaal ongeveer 290 inclusief btw en voorschietkosten vanuit FedEx.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Lijkt mij een slecht advies zonder aan te geven dat het toch de voorkeur heeft om te zorgen dat HA de daadwerkelijke state weet. Met optimistic mode gaat de boel immers out of sync lopen als je de switch buiten HA om omzet. Optimistic mode zou dus echt een last resort moeten zijn.TheFes schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:21:
[...]
optimistic: true in plaats van optimistic: false
Klopt, jouw antwoord is volledigerRobertMe schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:28:
[...]
Lijkt mij een slecht advies zonder aan te geven dat het toch de voorkeur heeft om te zorgen dat HA de daadwerkelijke state weet. Met optimistic mode gaat de boel immers out of sync lopen als je de switch buiten HA om omzet. Optimistic mode zou dus echt een last resort moeten zijn.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| mqtt: switch: #Turn on/off heatpump - name: System on/off unique_id: ecodan_power object_id: ecodan_power icon: mdi:power command_topic: "Ecodan/Command/System/Power" state_topic: "Ecodan/Status/System" value_template: '{{ value_json.Power }}' payload_on: "On" payload_off: "Standby" state_on: "On" state_off: "Standby" qos: 0 retain: false |
PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK
Het apparaatje was voor mij het probleem niet zo eens, Die is ook wel aan de prijs met 170 (klik shop) maar die Raspberry Pi CM 8GB tikt natuurlijk ook wel wat aan met 100 euro.Gizz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:24:
[...]
Oef, dat is een pittige prijs! Al gun ik Nabu Casa wel hun inkomsten hoor, daarom heb ik zelf ook een abonnementje bij ze. Maar met een thin-client en een zigbee-stick ben je voor €100 klaar en dan heb je iets dat veel krachtiger is
[Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 24-05-2023 11:16]
👨🚒 spuitgast in opleiding | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S 95
Met een template light kun je dat voor elkaar krijgenleejoow schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:44:
Ik heb een Gledopto zigbee dimmer voor de verlichting van mijn vlonder in de tuin. Nu is bij een instelling vanaf 50% geen verschil in felheid meer te zien. Nu zou ik graag een slider voor het licht hebben die van 0% tot 50% gaat en in de UI dan van 0% tot 100%. Dus als de slider op 50% staat dat de lamp dan voor 25% wordt aangestuurd.
Heeft iemand hier een mooie oplossing voor?
En voor je totaalprijs kon je al iets beter en zwaarder hebben dan een Pi...Daniel. schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:15:
[...]
Het apparaatje was voor mij het probleem niet zo eens, Die is ook wel aan de prijs met 170 (klik shop) maar die Raspberry Pi CM 8GB tikt natuurlijk ook wel wat aan met 100 euro.
Om het nog duurder voor mij te maken heb ik ook nog een Z-Wave ding nodig (RaZberry 7 (non-pro)), paar apparaten in huis zijn z-wave en daar kon ik geen Zigbee alternatief voor vinden. In mijn Unifi zie ik dat die over de POE 2.67 watt gebruikt. Dat is wel mooi.
[Voor 6% gewijzigd door Vos op 24-05-2023 11:56]
Als je power wilt zou je sowieso niet voor een Pi moeten gaan prijs/prestatie gezien.RedPas schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:51:
[...]
En voor je totaalprijs kon je al iets beter en zwaarder hebben dan een Pi...
Wel dat bedoel ik toch? Zoek het meer in de hogere klasse SBC's, veel meer power voor minder geld.Daniel. schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:11:
[...]
Als je power wilt zou je sowieso niet voor een Pi moeten gaan prijs/prestatie gezien.
Thanks, ik ga dat eens verder onderzoeken!TheFes schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Met een template light kun je dat voor elkaar krijgen
👨🚒 spuitgast in opleiding | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S 95
ik heb mijn PI (waar domoticz op draaide) nu uitgefaseerd. In de meterkast nu een oude inspiron laptop met i3 low power variant. Had ik nog liggen en eerder al een SSD in gestopt. Snelheid is heerlijk en verbruik is 8 Watt. Ik had hem nog liggen maar ik denk dat je zoiets voor onder de 100 euro moet kunnen bemachtigen op marktplaats.Daniel. schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:11:
[...]
Als je power wilt zou je sowieso niet voor een Pi moeten gaan prijs/prestatie gezien.
Gebruik je die met ZHA of Z2M? Want bij Z2M zie ik deze chipset nog op "experimental" staan.Daniel. schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:58:
Vandaag voor een maat van mij ook weer iets leuks ontvangen. Ook van de eerste lichting. De Home Assistant SkyConnect.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik was door het toevoegen van de zonnepanelen al de data kwijt. Maar las er dat een paar versie terug hiervoor een fix was. Dus als het goed is blijft het behouden.AWEF schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:19:
Ik ben gewisseld van DSMR Reader naar HomeWizzard voor het monitoren van m'n slimme meter. Alleen als ik nu de DSMR integratie verwijder (en dus ook die sensoren worden verwijderd) dan verdwijnt ook m'n geschiedenis. Weet een van jullie hoe ik dit op kan lossen zonder in de database te moeten gaan vroeten?
AWEF schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:19:
Ik ben gewisseld van DSMR Reader naar HomeWizzard voor het monitoren van m'n slimme meter. Alleen als ik nu de DSMR integratie verwijder (en dus ook die sensoren worden verwijderd) dan verdwijnt ook m'n geschiedenis. Weet een van jullie hoe ik dit op kan lossen zonder in de database te moeten gaan vroeten?
Of hernoem de oude entities naar [naam]_old of [naam]_weg. Dan kun je altijd weer terugkijken hoe het zat qua naamgeving én, mocht het echt allemaal goed fout gaan, de boel zelfs weer terugdraaien.TheFes schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:54:
[...]
- Maak een backup
- Noteer de entity_ids die je gebruikt van de oude integratie
- Verwijder de oude integratie
- Reboot
- Check in developer tools > states of de oude entities echt weg zijn
- Installeer de nieuwe integratie
- Hernoem de entities naar de entities van de oude integratie
André Huisman (www.new-line.nl)
Dat werkt niet, als je ze renamed wordt die nieuwe entity_id gebruikt in het Energy Dashboard, en is dat dus de entity_id die je voor je nieuwe integratie moet gebruiken.HuismAndré schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:05:
[...]
Of hernoem de oude entities naar [naam]_old of [naam]_weg. Dan kun je altijd weer terugkijken hoe het zat qua naamgeving én, mocht het echt allemaal goed fout gaan, de boel zelfs weer terugdraaien.
Aah, natuurlijk. Ik was even de long term vergeten. Voor non long term items werkt het wel prima maar voor long term items inderdaad niet.TheFes schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:31:
[...]
Dat werkt niet, als je ze renamed wordt die nieuwe entity_id gebruikt in het Energy Dashboard, en is dat dus de entity_id die je voor je nieuwe integratie moet gebruiken.
De oude entity moet echt weg zijn als je dit stappenplan wil gebruiken. Zo niet, moet je beide gaan opvoeren in het dashboard, en kun je de oude integratie nooit verwijderen
André Huisman (www.new-line.nl)
Klopt, had ik ook bij de overgang van Ecowitt HACS integratie (geen support meer sinds core 23.5) naar de officiële HA integratie. Je moet de oude verwijderen zoals volgens jouw stappenplan.TheFes schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:31:
[...]
Dat werkt niet, als je ze renamed wordt die nieuwe entity_id gebruikt in het Energy Dashboard, en is dat dus de entity_id die je voor je nieuwe integratie moet gebruiken.
De oude entity moet echt weg zijn als je dit stappenplan wil gebruiken. Zo niet, moet je beide gaan opvoeren in het dashboard, en kun je de oude integratie nooit verwijderen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| template: - sensor: - name: Grid import (totaal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid import (dal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import_t1.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid import (normaal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import_t2.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid export (totaal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_export.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid export (dal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_export_t1.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid export (normaal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_export_t2.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Solar production state: "{{ states.sensor.solar_energy_total.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Gas import state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_gas.state | float }}" unit_of_measurement: 'm³' device_class: gas state_class: total_increasing - name: Water import state: "{{ states.sensor.watermeter_3c39e72f8676_total_water_usage.state | float }}" unit_of_measurement: 'm³' device_class: water state_class: total_increasing |
Tips:AWEF schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:13:
Dank allemaal voor de tips. Voor nu gaan de meeste opties met teveel issues opleveren (draai nu ongeveer een maandje met de nieuwe HomeWizzard P1 meter). In een test omgeving heb ik nu een energy_sensor.yaml aangemaakt:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 template: - sensor: - name: Grid import (totaal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid import (dal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import_t1.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid import (normaal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import_t2.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid export (totaal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_export.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid export (dal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_export_t1.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Grid export (normaal) state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_export_t2.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Solar production state: "{{ states.sensor.solar_energy_total.state | float }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing - name: Gas import state: "{{ states.sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_gas.state | float }}" unit_of_measurement: 'm³' device_class: gas state_class: total_increasing - name: Water import state: "{{ states.sensor.watermeter_3c39e72f8676_total_water_usage.state | float }}" unit_of_measurement: 'm³' device_class: water state_class: total_increasing
Hiermee kan ik, volgens mij, de problemen zoals ik nu heb ondervangen. Op het moment dat er een meter veranderd (water / gas / stroom / zonnepanelen) is het een kwestie van de template sensor aanpassen en dan zou alles weer door moeten draaien
1
2
3
4
5
6
7
8
| template: - sensor: - name: Grid import (totaal) state: "{{ states('sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import') }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing availability: "{{ states('sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import') | is_number }}" |
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One
[Voor 3% gewijzigd door Gizz op 25-05-2023 09:09]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Thnx voor de tips. De availability optie kende ik nog niet.TheFes schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:59:
[...]
Tips:Even de eerste zoals ik hem zou doen:
- Gebruikt states('sensor.bla') in plaats van states.sensor.bla.state
- Voeg een availability template toe om errors te voorkomen
- Het float filter heeft totaal geen nu, aangezien alle states toch strings zijn. Dus je float wordt uiteindelijk weer een string.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 template: - sensor: - name: Grid import (totaal) state: "{{ states('sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import') }}" unit_of_measurement: 'kWh' device_class: energy state_class: total_increasing availability: "{{ states('sensor.p1_meter_5c2faf0a40a8_total_power_import') | is_number }}"
Verder is dit een goede aanpak wanneer je begint met HA, voor het eerst het Energy Dashboard optuigt en op dat moment al weet dat je sensoren op termijn wil vervangen, maar als je al maanden al data er in hebt staan, zul je toch mijn stappenplan moeten gebruiken om de oude sensoren te vervangen voor nieuwe. Het maakt daarbij niet uit of die nieuwe nou vanuit een integratie komen, of deze template sensoren zijn.
En dus ook meer stroomverbruik voor een server die 24u / 365 dagen draait.RedPas schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:51:
[...]
En voor je totaalprijs kon je al iets beter en zwaarder hebben dan een Pi...
- Fibaro Roller Shutter 3Gizz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:09:
@CAP-Team welk scherm, welke z-wave controller? Wat is er sinds gisteren gebeurd, iets geupdate? De add-on al eens een herstart gegeven, of HA zelf compleet gereboot? Screen een powercycle of een aai over z'n bol gegeven? Opnieuw gepaired?
[Voor 11% gewijzigd door CAP-Team op 25-05-2023 09:28]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One
Dan zit het 'm waarschijnlijk hier in: Bump zwave-js-server-python to 0.48.1CAP-Team schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:19:
[...]
update: het zit hem in de 2023.5.4 update, ik heb de backup teruggezet en nu werkt het wel weer
Gizz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:07:
@k_ers zo'n Ambi Pur ding in het stopcontact, maar dan met een slimme stekker ertussen?
[Voor 37% gewijzigd door k_ers op 25-05-2023 10:12]
Het apparaat en de entiteiten werden automatisch toegevoegd, ik zie niet waar ik de attributen kan bekijken of aanpassen of moet ik die dan los opnemen in ce configuration.yaml?TheFes schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:41:
[...]
Je moet sowieso die m3 sensor hebben.
Die moet de volgende attributes hebben:
YAML:
1 2 3 device_class: water state_class: total_increasing # total kan ook unit_of_measurement: m³
[Voor 34% gewijzigd door Maikie18 op 25-05-2023 10:39]
Die flow split chart is te vinden in HACS als https://github.com/MindFreeze/ha-sankey-chartMaikie18 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:24:
Ik meet ondertussen van ongeveer een 20 tal apparaten het stroomverbruik, leuk die getallen maar het totaal hiervan komt echter nog niet in de buurt van het standby verbruik in de nacht, tijd om me er dus eens wat verder in te verdiepen. Het zou helpen als ik een totaal van al die apparaten bij elkaar op zou kunnen laten tellen om te vergelijken met het actuele totaal verbruik volgens de meter. Ik heb hier weleens een soort flow voorbij zien komen dat je netjes totaal zag van de p1 meter en dan opgesplitst naar de individuele apparaten, met welke plugin kun je dit het makkelijkste doen?
Dat ziet eruit als een aroma diffuser. Die zijn te koop voor minder dan de helft inclusief wifi of bluetooth.k_ers schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:01:
Iemand ervaring met een ''Air perfume'' Zoals de die van Rituals maar dan goedkoper![]()
https://www.rituals.com/n...Ah97EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Wil graag zoiets vergelijkbaars voor de woonkamer en dat deze integreert in Home Assistant
- knip -
Dat kun je zien in developer tools > statesMaikie18 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:24:
Ik meet ondertussen van ongeveer een 20 tal apparaten het stroomverbruik, leuk die getallen maar het totaal hiervan komt echter nog niet in de buurt van het standby verbruik in de nacht, tijd om me er dus eens wat verder in te verdiepen en te achterhalen waar de rest vandaan komt. Het zou helpen als ik een totaal van al die apparaten bij elkaar op zou kunnen laten tellen om vervolgens te vergelijken met het actuele totaal verbruik volgens de slimme meter. Ik heb hier weleens een soort flow voorbij zien komen dat je netjes totaal zag van de p1 meter en dan opgesplitst naar de individuele apparaten, met welke plugin kun je dit het makkelijkste doen?
[...]
Het apparaat en de entiteiten werden automatisch toegevoegd, ik zie niet waar ik de attributen kan bekijken of aanpassen of moet ik die dan los opnemen in ce configuration.yaml?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let wel op dat die ultrasoon dingen vaak niet echt lekker omgaan met geurolieen. Dingen op waterbasis gaan over het algemeen wel goed maar de goedkope versies kunnen niet echt lekker omgaan met dikke olie.Raymond P schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:49:
[...]
Dat ziet eruit als een aroma diffuser. Die zijn te koop voor minder dan de helft inclusief wifi of bluetooth.
Wil je het nog goedkoper dan kan je het zelf doen met een ultrasoon mist maker en een esp-tje voor een paar euro.
Krachtig(er) betekent niet perse energiehongerig, zeker niet 24/7. Er is een Tweaker die flink heeft zitten tunen aan een i7, 13th gen (met E & P cores) en volgens mij draait die ook binnen 5W "idle", maar dus wel de mogelijkheid om veel zwaarder werk te doen.CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:15:
[...]
En dus ook meer stroomverbruik voor een server die 24u / 365 dagen draait.
Via POE gebruikt de Yellow minder dan 5 Watt.
Hangt er dus maar net vanaf of je nog een use case hebt voor zwaarder werk. Ik vind een dedicated HA install die low-power is wel prettig. Is snel herstart na stroomuitval en (hopelijk) weinig onderhoud aan.
Heb ik gesproken over een server??CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:15:
[...]
En dus ook meer stroomverbruik voor een server die 24u / 365 dagen draait.
Via POE gebruikt de Yellow minder dan 5 Watt.
Hangt er dus maar net vanaf of je nog een use case hebt voor zwaarder werk. Ik vind een dedicated HA install die low-power is wel prettig. Is snel herstart na stroomuitval en (hopelijk) weinig onderhoud aan.
- knip -
Die heb ik nu sinds een weekje ook draaien en geeft inderdaad best wel veel inzicht in de verdeling van je energie. De grootste beperking vind ik alleen dat deze alleen maar de data voor de huidige dag toont en je volgens mij niet een tijdspanne kan opgeven over welke periode je het wilt bekijken.Dutchess_Nicole schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:26:
[...]
Die flow split chart is te vinden in HACS als https://github.com/MindFreeze/ha-sankey-chart
Ik heb hem zelf niet geinstalleerd omdat ik een te onvolledig beeld heb van mijn verbruik, en het schijnt nogal een klus te zijn om deze te configureren, maar doe er je voordeel mee.
Het is inderdaad een kant en klaar oplossing van watermeterkit.nl heb net de maker een berichtje gestuurd en die verwees me door naar een yaml file. Heb even gevraagd of ik de firmware moet updaten of niet https://github.com/dwains...ster/esphome/model-b.yamlTheFes schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:55:
[...]
Dat kun je zien in developer tools > states
Maar op je screenshot zie ik al dat de unit_of_measurement M3 is, dus dat is al fout.
Het ziet er uit als een op ESPHome gebaseerde oplossing, ik gok dat je een of ander kant en klaar oplossing hebt gekocht? De maker daarvan zou zijn code moeten aanpassen, en dat moet jij een update doen, of je kunt hem zelf adopten (als dat in de config opgenomen is) in de ESPHome add-on, en het zelf aanpassen.
Alternatieve oplossing is via customize zelf de aanpassingen doen
https://www.home-assistan...ces/#manual-customization
Invisible_man schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:28:
[...]
Die heb ik nu sinds een weekje ook draaien en geeft inderdaad best wel veel inzicht in de verdeling van je energie. De grootste beperking vind ik alleen dat deze alleen maar de data voor de huidige dag toont en je volgens mij niet een tijdspanne kan opgeven over welke periode je het wilt bekijken.
Configuratie is inderdaad wel een dingetje, maar wel te doen naar mijn mening.
[Afbeelding]
Natuurlijk
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
| type: custom:sankey-chart show_names: true wide: true height: 400 show_states: true show_units: true energy_date_selection: true sections: - entities: - entity_id: sensor.zonnepanelen_dak_links type: entity color: var(--warning-color) children: - total - entity_id: sensor.zonnepanelen_dak_rechts type: entity color: var(--warning-color) children: - total - entity_id: sensor.zonnepanelen_west_oost type: entity color: var(--warning-color) children: - total - entity_id: sensor.zonnepanelen_west_zuid type: entity color: var(--warning-color) children: - total - entity_id: sensor.slimme_meter_in type: entity children: - total - entities: - entity_id: total type: remaining_parent_state name: Totaal in children: - totaalverbruik - sensor.slimme_meter_uit - entities: - entity_id: totaalverbruik type: remaining_parent_state name: Totaal verbruik children: - Overig - sensor.warmtepompboiler_energy - sensor.smart_meter_switch_electric_consumption_kwh - sensor.compressor_electric_consumption_kwh - sensor.ventilatie_energy - sensor.shelly_150_energy - sensor.ac_basis_energy - sensor.ac_woonkamer_energy - sensor.shelly_vaatwasser_energy - sensor.shelly_koelkast_energy - entity_id: sensor.slimme_meter_uit type: entity color: var(--success-color) - entities: - entity_id: Overig type: remaining_parent_state name: Overig verbruik - entity_id: sensor.warmtepompboiler_energy type: entity name: Warmtepompboiler - entity_id: sensor.smart_meter_switch_electric_consumption_kwh type: entity name: Wasmachine - entity_id: sensor.compressor_electric_consumption_kwh type: entity name: Compressor - entity_id: sensor.ventilatie_energy type: entity name: Ventilatie - entity_id: sensor.shelly_150_energy type: entity name: Shelly 150 - entity_id: sensor.ac_basis_energy type: entity name: AC basis - entity_id: sensor.ac_woonkamer_energy type: entity name: AC Woonkamer - entity_id: sensor.shelly_vaatwasser_energy type: entity name: Vaatwasser - entity_id: sensor.shelly_koelkast_energy type: entity name: Koelkast |
[Voor 0% gewijzigd door septillion op 25-05-2023 16:38. Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub!]
-Casper schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:37:
Vakantiegeld is binnen dus ook weer aan t rondkijken voor wat nieuwe dingen in huis.
Sometimes you need to plan for coincidence
Uhhh, wat moet je nu met een airpurifier?-Casper schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:37:
Vakantiegeld is binnen dus ook weer aan t rondkijken voor wat nieuwe dingen in huis. Zo ook naar een luchtreiniger. Een poos geleden kwam ik de Xiaomi air purifier al een aantal keer tegen hier, maar in de pricewatch lees ik dat de sensor niet goed zou werken.
Iemand ervaringen met een air purifier die goed werkt en integreert met HA?
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.
Geen ervaring mee, maar de slimme van IKEA gaan via Zigbee en hebben (relatief goedkope) filters (zowel HEPA als koolstof - en samen te gebruiken). Die staat hier nog op het lijstje.-Casper schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:37:
Vakantiegeld is binnen dus ook weer aan t rondkijken voor wat nieuwe dingen in huis. Zo ook naar een luchtreiniger. Een poos geleden kwam ik de Xiaomi air purifier al een aantal keer tegen hier, maar in de pricewatch lees ik dat de sensor niet goed zou werken.
Iemand ervaringen met een air purifier die goed werkt en integreert met HA?
Hooikoorts, 95% thuiswerken in een kleine kamer en natuurlijk een nieuw item om mee te stoeien. Natuur is leuk en aardig maar daar kan ik niet werkenSeafarer schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:16:
[...]
Uhhh, wat moet je nu met een airpurifier?
De enige echte purifier is de natuur zelf naar mijn beste weten.
@-Casper en @Seafarer . Vorige week was het voor het eerst code rood met pollen. Dan slaat bij mij alles uit, wordt rood en nies ik mij "nog een keer dood"Seafarer schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:16:
[...]
Uhhh, wat moet je nu met een airpurifier?
De enige echte purifier is de natuur zelf naar mijn beste weten.
Zuurstof moet inderdaad zeker binnenkomen. Ik heb een Centrale Ventilatie eenheid (CVE) en een AWair lucht kwaliteitsmeter (met CO2) op HA. Probleem is dat de CVE net voldoende ventileert als we met 2 personen zijn met meer loopt CO2 gehalte snel op en gaat het raam open. Met een goede Hepa filter vang je zeker de pollen. Het is zaak voldoende capaciteit te hebben met zo'n losstaande lucht filteraar zodat de pollen snel uit de lucht zijn (na het lucht-verversen). Het schakelen naar max. stand van mijn CVE (was mijn plan: evt. via HA / Awair) levert te weinig resultaat op in korte tijd. Dus vandaar NU een flinke lucht filteraar in de huiskamer/keuken.Seafarer schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:17:
@Antonio di , @-Casper Dat van die hooikoorts had ik niet direct aangedacht. Maar jullie hebben echt baat bij zo'n apparaat?
Ik zou dan pollen filters in mijn ventilatie roosters stoppen. Komt er ook niet zoveel je huis in. Er moet toch verse zuurstof naar binnen komen.
Ik ga ervan uit dat je cve ook in de badkamer uitkomt. Ga je de cve hoger zetten dan wordt de badkamer ook veel teveel overgeventileerd. Bouw je een elektrische klep in de badkamer leiding dan kun je deze dicht of gedeeltelijk dichtzetten. En zuigt je cve volledig op je woonkamer.Antonio di schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:41:
[...]
Zuurstof moet inderdaad zeker binnenkomen. Ik heb een Centrale Ventilatie eenheid (CVE) en een AWair lucht kwaliteitsmeter (met CO2) op HA. Probleem is dat de CVE net voldoende ventileert als we met 2 personen zijn met meer loopt CO2 gehalte snel op en gaat het raam open. Met een goede Hepa filter vang je zeker de pollen. Het is zaak voldoende capaciteit te hebben met zo'n losstaande lucht filteraar zodat de pollen snel uit de lucht zijn (na het lucht-verversen). Het schakelen naar max. stand van mijn CVE (was mijn plan: evt. via HA / Awair) levert te weinig resultaat op in korte tijd. Dus vandaar NU een flinke lucht filteraar in de huiskamer/keuken.
Beste is eigenlijk inderdaad een goede Hepa filter op luchtinlaat(en) naar je binnenruimte(s). Dat moet actief met een (buis) ventilator of zo, anders komt er geen lucht door de Hepa. Dat zou een mooi zelfbouw project zijn met aansturing via HA.
Ik schrijf nog wel een review over de Medion MD10444 als we hem een paar weken gebruikt hebben.
Je kan wel degelijk ook op tijd filteren en zo.Invisible_man schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:28:
[...]
Die heb ik nu sinds een weekje ook draaien en geeft inderdaad best wel veel inzicht in de verdeling van je energie. De grootste beperking vind ik alleen dat deze alleen maar de data voor de huidige dag toont en je volgens mij niet een tijdspanne kan opgeven over welke periode je het wilt bekijken.
[Afbeelding]
Die heb ik ook, je zult een aangepaste, gecorrigeerde, config moeten uploaden naar de watermeter, dat kan met de ESPHome Add-on. Dat is min of meer ook een firmware update dan, want hij zal dan de laatste versie van ESPHome gebruiken (nouja, de versie van de Add-on)Maikie18 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:38:
[...]
Het is inderdaad een kant en klaar oplossing van watermeterkit.nl heb net de maker een berichtje gestuurd en die verwees me door naar een yaml file. Heb even gevraagd of ik de firmware moet updaten of niet https://github.com/dwains...ster/esphome/model-b.yaml
Belofte maakte schuld: je kan de energy date selection gebruiken (zelfde die op het 'standaard' energie dashboard van HA gebruikt wordt). Het begin van mijn card ziet er zo uit: (ik integreer beide via stack-in-card, puur voor esthetische redenen - je kan ze als aparte cards ook gebruiken)Invisible_man schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:28:
[...]
[Afbeelding]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| type: custom:stack-in-card mode: vertical cards: - type: energy-date-selection card_mod: style: | ha-card { border: none; background: none; - type: custom:sankey-chart show_names: true energy_date_selection: true height: 350 sections: - entities: - entity_id: sensor.house_electric_energy name: Electricity color: midnightblue type: remaining_child_state children: - sensor.shellyplugmasterbedroommultimedia_energy - Living_energy |
[Voor 9% gewijzigd door septillion op 25-05-2023 20:51. Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub!]
Met Homey had ik hier ook last van. Toen ging het om een IKEA knop die toevallig ook de gordijnen bediende zonder een flow.septillion schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:51:
@Daniel. Klinkt alsof er op een manier een direct Zigbee binding is. Je doet alles via ZHA? Daar weet ik alleen niet hoe je bindings regelt...
Heb je de knop al eens opnieuw gepaired? Ik neem aan dat direct bindings dan vervallen...Daniel. schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:15:
[...]
Met Homey had ik hier ook last van. Toen ging het om een IKEA knop die toevallig ook de gordijnen bediende zonder een flow.
Ik ben opzoek naar goede hardware voor HA. Zonnepanelen en laadpaal zijn geïnstalleerd en wil ik leuke dingen mee doen. Maar €300,- voor een Yellow Pi vind ik nogal veel. Zijn er goede alternatieven bekend die overduidelijk de voorkeur hebben?Daniel. schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:11:
[...]
Thinclient / NUC van marktplaats. Voor een paar tientjes zelfs met HA voorgeinstalleerd.FicoF schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:55:
[...]
Ik ben opzoek naar goede hardware voor HA. Zonnepanelen en laadpaal zijn geïnstalleerd en wil ik leuke dingen mee doen. Maar €300,- voor een Yellow Pi vind ik nogal veel. Zijn er goede alternatieven bekend die overduidelijk de voorkeur hebben?
Exact - je kan gemakkelijk mini-PC's of thin clients vinden met efficiente CPUs die even goed weinig stroom verbruiken, vaak een stuk krachtiger zijn dan RPIs of Odroids of ... én die ipv een SD kaartje een SSD kunnen gebruiken.bbbrumbrum schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:03:
[...]
Thinclient / NUC van marktplaats. Voor een paar tientjes zelfs met HA voorgeinstalleerd.
[Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 25-05-2023 23:25]
https://www.reddit.com/r/...ee_button_to_control_the/-Casper schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:23:
[...]
Heb je de knop al eens opnieuw gepaired? Ik neem aan dat direct bindings dan vervallen...
Ook hooikoorts, zonder centrale ventilatie. Simpele fijnstoffilters werken prima. Het voordeel t.o.v. filters in de roosters is dat je ook gelijk de meuk opvangt die binnenshuis geproduceerd wordt.Seafarer schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:17:
@Antonio di , @-Casper Dat van die hooikoorts had ik niet direct aangedacht. Maar jullie hebben echt baat bij zo'n apparaat?
Ik zou dan pollen filters in mijn ventilatie roosters stoppen. Komt er ook niet zoveel je huis in. Er moet toch verse zuurstof naar binnen komen.
- knip -
Dat heb ik nu ook gedaan. Eerst toegevoegd aan de add on, vervolgens de YAML geladen en via esphome naar het apparaat geschreven. Kan hem nu wel selecteren in het energy dashboard. Had nog wel even een foutmelding maar die ging na een paar minuten wegTheFes schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:22:
[...]
Die heb ik ook, je zult een aangepaste, gecorrigeerde, config moeten uploaden naar de watermeter, dat kan met de ESPHome Add-on. Dat is min of meer ook een firmware update dan, want hij zal dan de laatste versie van ESPHome gebruiken (nouja, de versie van de Add-on)
Lees review van Minisforum GK50. Staan ook tips in voor dergelijke mini PC's:FicoF schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:55:
[...]
Ik ben opzoek naar goede hardware voor HA. Zonnepanelen en laadpaal zijn geïnstalleerd en wil ik leuke dingen mee doen. Maar €300,- voor een Yellow Pi vind ik nogal veel. Zijn er goede alternatieven bekend die overduidelijk de voorkeur hebben?
Bedankt! Hoe simpel kan het uiteindelijk zijnChurch of Noise schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:49:
[...]
Belofte maakte schuld: je kan de energy date selection gebruiken (zelfde die op het 'standaard' energie dashboard van HA gebruikt wordt). Het begin van mijn card ziet er zo uit: (ik integreer beide via stack-in-card, puur voor esthetische redenen - je kan ze als aparte cards ook gebruiken)
Hopelijk helpt dit!
Ik gebruik een redelijk oude NUC, een I3, wel met 16GB geheugen met hierop Proxmox, Home Assistant en XPenology.FicoF schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:55:
[...]
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Statistieken worden ieder uur gegenereerd, dus kan ff duren voordat die weergegeven kunnen worden.Maikie18 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:42:
[...]
Dat heb ik nu ook gedaan. Eerst toegevoegd aan de add on, vervolgens de YAML geladen en via esphome naar het apparaat geschreven. Kan hem nu wel selecteren in het energy dashboard. Had nog wel even een foutmelding maar die ging na een paar minuten weg
[Afbeelding]
Sometimes you need to plan for coincidence
Alles blijft. Je kunt HUE gerust toevoegen.kahobro schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:00:
Ik heb sinds deze week home assistant aan het draaien en heb al een hele tijd Hue draaien.
Ik heb de mogelijkheid binnen home assistant om home assistant te koppelen aan de Hue. Ik wil dit doen en een aantal functies naar home assistant verplaatsen.
Weet iemand wat er gebeurt als ik koppel?
Blijven de instellingen die ik in de HUE app heb gedaan bestaan en kan ik vanuit HA dan dingen toevoegen en afvragen?
Ik heb al even zitten zoeken maar geen antwoord kunnen vinden.
Als ik koppel en niks werkt meer krijg ik ruzie...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
WAF?MartijnGP schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:19:
Ja en ik heb hier juist weer diyHue draaien achter HomeAssistant om de WAF op orde te houden
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details