Bij mij hielp het de Shellies een vast ip nummer te geven. Sindsdien vrijwel nooit false positives meer.
https://github.com/home-assistant/core/issues/166908PeteSplit schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 18:07:
Ik krijg bij elke HA Core update de volgende waarschuwing, weet iemand wat dit betekend ?
Log details (WARNING)
Logger: py.warnings
Source: components/image/__init__.py:15
First occurred: 13:11:04 (1 occurrence)
Last logged: 13:11:04
/usr/local/lib/python3.14/site-packages/rich/segment.py:547:
SyntaxWarning: 'return' in a 'finally' block return
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat is een hele goede!! Ik zie inderdaad meldingen van niet beschikbaarheid, dat ik dat niet eerder zelf heb gezien ook pfff. De automatisering is aangepast!wickydude schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:02:
[...]
Zou het kunnen dat hij af en toe de verbinding verliest? Als hij dan weer beschikbaar komt de toggle geactiveerd wordt?
Je zou misschien een voorwaarde kunnen toevoegen dat de toggle alleen plaats mag vinden als de voorgaande status niet “niet beschikbaar” was.
Dat moet ik inderdaad ook nog even fixensynoniem schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:02:
Bij mij hielp het de Shellies een vast ip nummer te geven. Sindsdien vrijwel nooit false positives meer.
Dit is een aanscherping in Python 3.14 om de flow control beter te beheersen bij exceptions. Gaan we vast bij andere apps en integraties nog wel vaker tegen komen.
Mushroom Template. Maar het is gelukt inderdaad. Ik zie het, actie uitvoeren en ik heb de cirkel die ik bedoeldeTheFes schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:07:
[...]
Welke card gebruik je nu? Mushroom cards krijgen alleen een achtergrond achter het icoon als er een tap action aan het icoon gekoppeld is.
Hier gebruik ik de Shelly's (en andere apparaten) met static DHCP, inmiddels lange lijst clients in de config van Kea DHCP Server.synoniem schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:02:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb nu de Python versie 3.14.5synoniem schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:22:
[...]
Dit is een aanscherping in Python 3.14 om de flow control beter te beheersen bij exceptions. Gaan we vast bij andere apps en integraties nog wel vaker tegen komen.
zou de waarschuwing dan bij een nieuwe versie opgelost zijn ?
LG (AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC)
Nee volgens https://peps.python.org/pep-0765/ krijg je een Syntax error als je een break continue of return gebruikt in een finally blok. Dus de programmeur zal de code moeten aanpassen.PeteSplit schreef op zondag 7 juni 2026 @ 13:58:
[...]
Ik heb nu de Python versie 3.14.5
zou de waarschuwing dan bij een nieuwe versie opgelost zijn ?
Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.