Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 397 398 Laatste
Acties:

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48
Marsman83 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:56:
OK weird, na nog een HA herstart werkt de slider wel ineens :?
Als ik die nu naar 20 of 50% zet zakt de opbrengst echt instant!

Bedankt voor het meedenken!
Soms is een extra zetje nodig ;)

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024 - FSD(S)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:07
Marsman83 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:56:
OK weird, na nog een HA herstart werkt de slider wel ineens :?
Als ik die nu naar 20 of 50% zet zakt de opbrengst echt instant!
Je hebt zelf in de core.config_entries zitten rommelen, dan lijkt me dat niet meer dan logisch. Dat is immers een van de config bestanden die HA gebruikt voor zaken die je via de UI doet. HA zal die bestanden dus niet opnieuw lezen zonder opnieuw op te starten (immers is er geen reden om die opnieuw te lezen, want je "mag" ze niet zelf aanpassen, alleen HA past ze aan en dan kan die onderwater prima een "reload" doen).

En ja, ook ik heb specifiek deze setting zelf in de JSON gezet. Want vanaf een "oude" installatie kun/kon je dat vinkje niet aan zetten. Het was of de integratie verwijderen en opnieuw toevoegen (en hopen op dezelfde entity ids) of deze config file aanpassen.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
RobertMe schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:32:
[...]

Je hebt zelf in de core.config_entries zitten rommelen, dan lijkt me dat niet meer dan logisch. Dat is immers een van de config bestanden die HA gebruikt voor zaken die je via de UI doet. HA zal die bestanden dus niet opnieuw lezen zonder opnieuw op te starten (immers is er geen reden om die opnieuw te lezen, want je "mag" ze niet zelf aanpassen, alleen HA past ze aan en dan kan die onderwater prima een "reload" doen).

En ja, ook ik heb specifiek deze setting zelf in de JSON gezet. Want vanaf een "oude" installatie kun/kon je dat vinkje niet aan zetten. Het was of de integratie verwijderen en opnieuw toevoegen (en hopen op dezelfde entity ids) of deze config file aanpassen.
Mee eens, voor de goede orde, ik had na de aanpassing in de config file al een herstart gedaan, zodoende kwam die slider beschikbaar ;)

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:11
ik zie in de cliëntlist van mijn router wat het IP adres van HA is.
Mocht dit er niet via DNS bijgezet zijn, dan is het i.i.g. een van de bekabelde adressen.
In dat geval die ene waar geen naam bij staat.

Ik heb ook zoiets.
Had een VLAN aangemaakt in mijn router en toen als test een apparaat bij dat VLAN aangemeld.
In HA bleef het apparaat gewoon zichtbaar werken.
Tot ik in de router bij Guest Network Pro/<naam vd VLAN>/Netwerk/Stel AP geïsoleerd in op WAAR zette.
Zowel op mijn PC als op mijn SmartPhone kon ik niet meer in HA komen.
Tot ik die AP geïsoleerd weer op ONWAAR zette. Toen deed alles het weer gewoon.

Maar hoe moet je dan je IoT apparaten overzetten naar een VLAN en isoleren?

Schop naar het normale topic

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 26-05-2026 21:08 ]

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
https://nos.nl/l/2615916

KNMI heeft hittekracht in hun API’s gestopt! Wat mij betreft zeer welkome toevoeging waar je leuke dingen mee kan automatiseren!

Nu wachten op de eerste HA updates!

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:37
Ik heb een IKEA Grillplats in Zigbee mode verbonden via ZHA, maar die geeft nu geen stroommeting door. Iemand enig idee of dat nog komt in Home Assistant of enkel via Matter zal lukken?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
TheMaxMan schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:37:
Ik heb een IKEA Grillplats in Zigbee mode verbonden via ZHA, maar die geeft nu geen stroommeting door. Iemand enig idee of dat nog komt in Home Assistant of enkel via Matter zal lukken?
De Zigbee ondersteuning is er, voor zover ik weet, alleen zodat je een binding kunt maken met een afstandsbediening. Daar zijn veel geen energiewaardes voor nodig. Ik denk dat je dan toch Matter moet hebben.

Home Assistant configuratie

Pagina: 1 ... 397 398 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.