Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 360 361 Laatste
Acties:

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:28

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@JBS De ZBT-2 is prima device maar verder niet heel bijzonder. Je kan ook een ZBDongle-E of SLZB-06M.

En die firmware voor Zigbee en MoT op één stick is er geweest maar dat was geen succes. Dus volgens mij wordt daar geen energie meer ingestoken.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Septillion schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:41:
@JBS De ZBT-2 is prima device maar verder niet heel bijzonder. Je kan ook een ZBDongle-E of SLZB-06M.

En die firmware voor Zigbee en MoT op één stick is er geweest maar dat was geen succes. Dus volgens mij wordt daar geen energie meer ingestoken.
En de SONOFF Zigbee 3.0 USB Dongle Plus MG24 (https://sonoff.tech/en-eu...b-dongle-dongle-plus-mg24 / https://www.amazon.nl/dp/B0FMJD288B) is ook prima lijkt me? Is op basis van dezelfde EFR32MG24 chip als de ZBT-2. Er past minder makkelijk een WC-rol op, maar de esthetische factor telt voor mij niet zwaar.

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 18-12-2025 17:46 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Septillion schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:41:
Het "bijzondere" is toch de hogere seriële snelheid? Waardoor die van wat ze zeggen ook sneller firmware updates kan doen? (Geen idee of de baud rate van de seriële poort daar nu de beperking in is/was. Ik zou eerder verdachten dat het "door de lucht" deel trager zou zijn).
En die firmware voor Zigbee en MoT op één stick is er geweest maar dat was geen succes.
Zullen we het maar gewoon Thread noemen i.p.v. MoT? Voor die stick (/firmware / ...) zal het Matter deel niet relevant zijn.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

RobertMe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:59:
[...]

Het "bijzondere" is toch de hogere seriële snelheid? Waardoor die van wat ze zeggen ook sneller firmware updates kan doen? (Geen idee of de baud rate van de seriële poort daar nu de beperking in is/was. Ik zou eerder verdachten dat het "door de lucht" deel trager zou zijn).
Komt die hogere seriële snelheid door de EFR32MG24 chip?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
JBS schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:09:
[...]
Komt die hogere seriële snelheid door de EFR32MG24 chip?
Ik heb geen idee. Sowieso zit er bij het -2 platform van Home Assistant (als in: zowel de ZWA-2 als de ZBT-2) nog een ESP32 tussen. Maar de exacte hoe en wat weet ik ook niet. Uiteraard zit er bij de andere sticks ook iets tussen. Immers zullen de echte chips geen USB aansluiting hebben, maar wel een seriele interface. Daar zit dus ergens nog een chipje dat serieel over USB naar "traditioneel serieel" doet. Bij de ZBT-2 is dat sowieso een ESP32, bij de SLZB sticks zit er volgens mij ook altijd een ESP32 in. Maar een simpele Sonoff USB stick zal waarschijnlijk gewoon puur een USB serial chipje op zitten en verder niks.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:16

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

krizzziz schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:15:
Ik zie best wel issues open staan via https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo/issues. Betekent voor mij in ieder geval dat Hyundai/Kia vast weer iets heeft aangepast dat nog niet verwerkt is in de integratie.

Ik heb zelf ook last van het issue...
[...]
Dank @krizzziz. Fijn om te weten dat het niet aan mij (of mijn HA) ligt, hoewel ik het lever gewoon werkend heb.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand enig idee waarom onderstaande automatisatie soms (5% van de tijd?) faalt? Snapshot wordt dan niet gemaakt.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
alias: Snapshot test
description: ""
mode: single

trigger: []

condition: []

action:
  - variables:
      ts: "{{ now().strftime('%Y%m%d_%H%M%S') }}"
      snapshot_path: "/config/www/notificaties/test_{{ ts }}.jpg"
      snapshot_url: "/local/notificaties/test_{{ ts }}.jpg"

- action: camera.snapshot
    target:
      entity_id: camera.deurbel
    data:
      filename: "{{ snapshot_path }}"

- delay:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 2
      milliseconds: 500

- action: notify.notify_mij
    data:
      data:
        image: "{{ snapshot_url }}"

Ook wanneer ik minuten later kijk, staat er geen snapshot. De wait is dus volgens mij het probleem niet.
Pagina: 1 ... 360 361 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.