Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 353 354 Laatste
Acties:

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:08
MXMan schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:18:
@dotcom87 Gledopto op AliExpress werken heel goed en zijn spotgoedkoop! Die kan je makkelijk inkorten en werken perfect met Philips Hue of rechtstreeks met HA.

Je hebt dan nodig:

1) Zigbee Led driver
2) Ledstrip
3) Voeding
Interessant! Is er iets van hun reeks dat je specifiek zou aanraden?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb mijn RFLink kunnen koppelen aan HA, maar elke keer dat HA opnieuw is gestart, kent hij de devices niet meer (*). Dan moet ik eerst de KAKU afstandsbediening opzoeken, die een keer gebruiken en dan kent hij hem weer.
In Domoticz onthield hij de codes gewoon, hoe krijg ik dat in HA voor elkaar?

(*) Deze entiteit is niet meer beschikbaar vanuit de rflink integratie. Wanneer de entiteit niet meer in gebruik is, kan deze vanuit de instellingen verwijderd worden.

Wat ik nu in configuration.yaml erbij heb gezet werkt niet voor het onthouden ervan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# RFLINK configuration.yaml entry
rflink:
  port: /dev/ttyACM0

light:
  - platform: rflink
    automatic_add: true
    devices:
          newkaku_00e2c12a_1:
            name: voortuin_kerst
            type: Switchable
          newkaku_00e2c12a_2:
            name: kerstdorp
          kaku_00004d_16:
            name: ventilatie3
sensor:
    devices:
          cresta_4d02_temp:
            sensor_type: temperature
            name: woonkamer_temp  
          cresta_4d02_hum:
            sensor_type: humidity
            name: woonkamer_humid

[ Voor 43% gewijzigd door BounceMeister op 28-11-2025 19:30 ]

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Kun je kaarten ook breder maken? Dus als ik nu een kaart toevoeg, dan heeft die een beetje een standaard breedte en lengte. Maar stel nou dat ik zo'n kaart een stuk breder wil hebben?

Als je bv een week wil weergeven in een overzichtje, dan kan dat relatief makkelijk, want dat zijn 7 dagen. Maar wil je dat voor een hele maand doen, dan zit je al met 30/31 dagen, dat is dan niet meer te lezen, maar wél als je de mogelijkheid hebt om zo'n ding breder te maken.

Kan dat?

Och ja, je moet toch wat he.

• MXMan
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:57
dotcom87 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:49:
[...]

Interessant! Is er iets van hun reeks dat je specifiek zou aanraden?
Ik heb deze RGBCCT set met een 2A DC 24v voeding gekocht:
https://a.aliexpress.com/_EwQlcLI
https://a.aliexpress.com/_EGdBJzm
https://a.aliexpress.com/_EIiRkPm

In theorie heeft de ledstrip kabels aan beide kanten van de 5 meter haspel en kan je als een tweede voeding en controller koopt, een tweede ledstrip maken.

Ik gebruik een gelijkaardige setup onder mijn keukenkast al 5 jaar en heb nog nooit een probleem gehad.

Omdat alles netjez weggewerkt moest worden heb ik wel een inbouwvoeding gebruikt die rechtstreeks aan het net wordt aangesloten maar een barrel jack voeding is ook prima
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyQHMSZGN_qEl2w_oq1wXD1N3EI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nILT4CAvq96Ruz2EK4AAoJO7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0JTw5SWM9vLcxJNT9CSLaLDUtk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C89LD9kFf2UTSPWtefX3Yhi2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Orw0b7BHxrGhY5p4ZwwwxASylLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EhfTsoSwI5Vrkw1WP2vF2sW.jpg?f=fotoalbum_tile
Hier is een video voorbeeld:

YouTube: Ridiculously Easy DIY Light Strips! (no soldering)

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:59
BounceMeister schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:58:
Ik heb mijn RFLink kunnen koppelen aan HA, maar elke keer dat HA opnieuw is gestart, kent hij de devices niet meer (*). Dan moet ik eerst de KAKU afstandsbediening opzoeken, die een keer gebruiken en dan kent hij hem weer.
In Domoticz onthield hij de codes gewoon, hoe krijg ik dat in HA voor elkaar?

(*) Deze entiteit is niet meer beschikbaar vanuit de rflink integratie. Wanneer de entiteit niet meer in gebruik is, kan deze vanuit de instellingen verwijderd worden.

Wat ik nu in configuration.yaml erbij heb gezet werkt niet voor het onthouden ervan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
rflink:
  port: /dev/ttyACM0

light:
    devices:
          newkaku_00e2c12a_1:
          newkaku_00e2c12a_2:
          kaku_00004d_16:
sensor:
    devices:
          cresta_4d02_temp:
          cresta_4d02_hum:
volgens mij hoef je helemaal niets op te nemen in je config.
Zodra je rflink hebt toegevoegd zet je m even op nieuwe apparaten toestaan, druk je op die afstandsbediening. Dan kijk je even of ze erbij staan, en dan kun je nieuwe apparaten weer uitzetten. Daarna blijft ie het normaal gesproken onthouden, ok na een reboot

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:15
Zojuist een Amazon Echo dot binnen gekregen en probeer deze tevergeefs aan HA te koppelen met Alexa Devices integratie.

De integratie geeft de volgende melding: "instellen mislukt, wordt opnieuw geprobeerd: cannot_retrieve_data_with_error".
Waar kan ik dit naar herleiden, hoe begin ik aan troubleshoot?
Ik heb alle basis instructies gevolgd zoals het instellen van OTP op het Amazon account.

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:34
ik hoop dat er hier ook ha yellow experts rondlopen?
Inmiddels is de yellow vervangen door een x64 pc, dus bleef het resetten nog over van de yellow, how hard can it be....
nou behoorlijk dus, resetten gaat niet op een (voor mij) normale manier. uiteindelijk dmv een usb kabel en rpi boot ha er opnieuw opgezet. ik zie dan de map met de files op de yellow maar starten ho maar.
rood/groen branden een tijdje en later gaat groen uit en blijft de rode led aan.

Zijn er nog gouwe tips of kan hij zo met een boog in de kliko?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
commentator schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:03:
[...]

volgens mij hoef je helemaal niets op te nemen in je config.
Zodra je rflink hebt toegevoegd zet je m even op nieuwe apparaten toestaan, druk je op die afstandsbediening. Dan kijk je even of ze erbij staan, en dan kun je nieuwe apparaten weer uitzetten. Daarna blijft ie het normaal gesproken onthouden, ok na een reboot
Na een reboot herkent hij ze dus niet meer. Ik vond er vele berichten over al sinds 2019 geloof ik. In Domoticz blijft het wel hangen, in HA dus niet. Ik heb een paar uur ermee zitten rommelen, geen idee wat er nu veranderd is, maar nu blijft het wel "hangen" met uiteindelijk deze tekst in de config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
rflink:
  #port: /dev/ttyACM0
  port: "/dev/serial/by-id/usb-Arduino__www.arduino.cc__0042_85436323531351C051D2-if00"

light:
    devices:
          newkaku_00e2c12a_1:
            #type: Switchable
          newkaku_00e2c12a_2:
          kaku_00004d_16:
sensor:
    devices:
          cresta_4d02_temp:
          cresta_4d02_hum:

logger:
  default: error
  logs:
    rflink: debug
    homeassistant.components.rflink: debug

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:22
Nevermind
Router opnieuw opstarten was de oplossing

[ Voor 90% gewijzigd door Rik. op 28-11-2025 23:22 ]

Pagina: 1 ... 353 354 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.