RobertMe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:49:
[...]
Zou wel een prestatie zijn als de Android TV remote integratie werkt op een LG TV. LG gebruikt namelijk geen Android TV
Wat @
BlackShadow evt wel kan gebruiken is de Denon AVR integratie, er vanuit gaande dat die altijd gebruikt wordt (je kunt immers ook de Denon uit zetten en de TV speakers gebruiken). Waarbij de Denon dus ook werkende volume regeling zal hebben, absoluut en relatief. Vanaf de LG TV, of Google streamer geval, zal alleen via CEC een "harder" / "zachter" verstuurd kunnen worden. En dat lijkt me toch vrij ongemakkelijk via spraak

(zet ee TV harder. Zet de TV harder. Zet de TV harder.

)
Maar hoe het zit met het exposen van volume regeling naar Google Home weet ik niet. Mogelijk dat daarvoor de volledig media_player entity geexposed moet worden?
Klopt inderdaad, geluid is via de Denon en die kan ik aansturen via Home Assistant.
Maar ik ben dus op zoek naar een manier om EN de TV aan te sturen via een switch EN volume regeling daaraan te koppelen, beide via expose.
Maar ik heb het gevoel, lijkt ook uit de reacties, dat dat niet zomaar mogelijk is of ik moet mijn eigen media_player maken.
De piste via CEC ga ik verder bekijken en dan de denon als TV doorgeven aan Google Home.
Zet de TV harder. Zet de TV harder. Zet de TV harder. ZET DE TV ZACHTER!!!!
EDIT:
Dat werkt dus niet, de TV gaat niet uit als de receiver wordt uitgeschakeld.
Als ik de TV aanzet via de afstandsbediening, dan gaat de receiver mee aan.
Maar er is dus geen goede LG integratie voor Home Assistant, daarmee kan je de TV niet aanzetten.
Dat had ik dus opgelost via een switch die wake-on-lan packet verstuurt en de TV aanzet (samen met de andere apparaten).
Maar dan lukt het dus niet om het volume te regelen aangezien het maar een switch is.
YAML van de switch die exposed is aan Google Home (en perfect werkt):
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| - platform: template
switches:
living_room_tv:
value_template: "{{ is_state('media_player.lg_webos_smart_tv', 'on') }}"
turn_on:
- service: media_player.turn_on
entity_id: media_player.denon_avr_s970h
- service: media_player.turn_on
entity_id: media_player.google_tv_streamer
- action: wake_on_lan.send_magic_packet
data:
mac: ac:yy:08:xx:9f:38
- service: media_player.select_source
data_template:
source: 'GoogleTV'
turn_off:
- action: media_player.turn_off
entity_id: media_player.google_tv_streamer
entity_id: media_player.lg_webos_smart_tv
living_room_radio:
value_template: "{{ is_state('media_player.denon_avr_s970h', 'on') }}"
turn_on:
- service: media_player.select_source
data_template:
source: 'HEOS Music'
turn_off:
entity_id: media_player.denon_avr_s970h |
RobertMe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:12:
[...]
Het zal alleen werken als die Google Streamer ook aan staat / in gebruik is. Wellicht wordt er nog gewoon lineaire TV gekeken middels de kabel, of ingebouwde apps van de TV gebruikt, en in dat geval zal de Google doos vast niet reageren op commando's om het volume aan te passen.
Maarja, betrouwbaarste blijft IMO in deze gewoon de Denon AVR integratie. Waarbij je ook gewoon "zet volume op 30" kunt sturen. Waarvan ik niet weet of de LG of Android Remote integratie daar een API voor hebben, laat staan of/hoe dat werkt als de audio dus via een AVR gaat (gezien CEC geen absolute commando's voor volume ondersteund bij mijn weten).
We kijken 99% van de tijd via de Google TV Streamer.
Grote probleem is de LG integratie die niet toelaat de TV aan te zetten, zie eerder in dit bericht.
[
Voor 55% gewijzigd door
BlackShadow op 25-07-2025 15:39
]