Heeft er iemand problemen ondervonden met een Wavin Sentio thermostaat die recent, afgelopen week, is geupdate naar firmware versie 18.0.0?
Ik had dit in Home Assistant prima werken op de volgende wijze;
1: Vloerverwarming verdeler voor aansturing regeling (Wavin CCU 208) gekoppeld aan het internet via UTP.
2: De losse thermostaten in alle ruimtes zijn gekoppeld aan deze Wavin CCU 208 en geven weer (in te
stellen temp, huidige temp, en luchtvochtigheid)
3: Via home assistant 2025.4 en de HACS plugin (
https://github.com/djerik/wavinsentio-ha) dit prima
werkend, ook de losse sentio app geinstalleerd ter controle van Home Assistant.
4: Onderstaande card gebruikt voor de bediening.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| square: false
type: grid
columns: 1
cards:
- type: thermostat
entity: climate.badkamer
name: Badkamer
card_mod:
style: |
ha-card {
background-color: lightblue }
grid_options:
columns: 6
rows: 3 |
Nu kreeg ik vorige week een emailbericht dat de Wavin Sentio app werd vernieuwd en dat ik de oude moest verwijderen en dan de nieuwe moest installeren. Daarbij zat dan een firmware upgrade van de CCU208.
Ik heb er niets mee gedaan, maar vandaag stond de nieuwe versie als app al geinstalleerd op mijn smartphone. Ik heb toen opnieuw ingelogd en de firmware update werd meteen gestart...
Na de update werkt de bediening van de home assistant thermostaat aansturing niet meer.
Wat heb ik al gedaan?
* Sensors los getest in ontwikkelomgeving, er gebeurt niets.
* Home Assistant ook voor de zekerheid even geupdate naar 2025.6 (maar maakt geen verschil)
* Debug aangezet, hierin zie ik, bij het aanpassen van de temperatuur, niet meer dan hieronder;
2025-06-13 19:35:27.336 WARNING (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] We found a custom integration wavinsentio which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you experience issues with Home Assistant
(dit lijkt me meer een algemene melding omdat ik dit ook bij enkele andere plugins zie)
* De complete setup verwijderd i.c.m. de Sentio installatie, nieuwe installatie gedaan.
Sensoren worden wel herkend, maar de actuele temperatuur, luchtvochtigheid en is de weergave van de
laatste uitlezing voor de firmware update.
Hopelijk is er iemand dit probleem herkent, en of dit nog werkend te krijgen is via de github versie die ik heb gebruikt of op een andere manier
Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner