Ik heb al even gezocht in dit topic, maar kon geen werkende versie meer vinden. Zijn er hier mensen met Zonneplan en die een template sensor hebben gemaakt voor het goedkoopste en duurste tarief van de dag? En zo ja, zou je de code willen delen? 
Edit:
Ik heb ondertussen gevonden, dus voor mensen die dit ook graag willen, hier de code :
Edit:
Ik heb ondertussen gevonden, dus voor mensen die dit ook graag willen, hier de code :
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| - platform: template sensors: goedkoopste_tarief: friendly_name: "Goedkoopste Tarief" value_template: >- {% set now_time = now().isoformat() %} {% set future_prices = state_attr('sensor.zonneplan_current_electricity_tariff', 'forecast') | selectattr('datetime', '>', now_time) | list %} {% set min_future_price_obj = future_prices | min(attribute='electricity_price') %} {% if min_future_price_obj is defined %} {{ as_timestamp(min_future_price_obj.datetime) | timestamp_custom('%-H:%M') }} {% else %} Niet beschikbaar {% endif %} duurste_tarief: friendly_name: "Duurste Tarief" value_template: >- {% set now_time = now().isoformat() %} {% set future_prices = state_attr('sensor.zonneplan_current_electricity_tariff', 'forecast') | selectattr('datetime', '>', now_time) | list %} {% set min_future_price_obj = future_prices | max(attribute='electricity_price') %} {% if min_future_price_obj is defined %} {{ as_timestamp(min_future_price_obj.datetime) | timestamp_custom('%-H:%M') }} {% else %} Niet beschikbaar {% endif %} goedkoopste_tarief_prijs: friendly_name: "Goedkoopste Tarief Prijs" value_template: >- {% set now_time = now().isoformat() %} {% set future_prices = state_attr('sensor.zonneplan_current_electricity_tariff', 'forecast') | selectattr('datetime', '>', now_time) | list %} {% set min_future_price_obj = future_prices | min(attribute='electricity_price') %} {% if min_future_price_obj is defined %} {{ min_future_price_obj.electricity_price / 10000000 }} {% else %} Niet beschikbaar {% endif %} duurste_tarief_prijs: friendly_name: "Duurste Tarief Prijs" value_template: >- {% set now_time = now().isoformat() %} {% set future_prices = state_attr('sensor.zonneplan_current_electricity_tariff', 'forecast') | selectattr('datetime', '>', now_time) | list %} {% set min_future_price_obj = future_prices | max(attribute='electricity_price') %} {% if min_future_price_obj is defined %} {{ min_future_price_obj.electricity_price / 10000000 }} {% else %} Niet beschikbaar {% endif %} |
[ Voor 83% gewijzigd door Septillion op 12-12-2024 12:14 . Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! Zie topic warning en hoe deze post is aangepast. ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer