Mocht die ruimte er niet zijn achter de tablet dan kan ook nog overwogen worden een netadapter te gebruiken die net wat meer levert dan 5V. Zo levert de Karcher adapter die bij de raamwissers zit 5,6V. In mijn geval bleef daar keurig zo'n 4,9V (scherm aan) - 5,2V (standby) van over aan de andere kant (en dat vond de aangesloten Fire Tablet 8 HD helemaal prima).Janoz schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:38:
@FicoF
Ik weet niet hoe @janremie het gaat doen, maar ik heb het als volgt gedaan:
Op de plek van de thermostaat was sowieso al een 2 aderige kabel. Bij de ketel heb ik daar een 12v adapter op gezet en achter de tablet heb ik wat extra ruimte gemaakt om daar een 12v usb lader te kunnen stoppen (het snoer was te dun en te lang om met 5v te werken, lader is gewoon een auto lader).
Die van mij staat nu een dik anderhalf jaar gewoon op 100%. Geen enkel probleem (en de temperatuur van de accu (en het hele apparaat) is slechts zo'n 2-3 graden hoger dan de omgeving). Ik kan me zelfs voorstellen dat die 20%-80% laadcyclus een grotere aanslag op de accu doet (en een hoger verbruik geeft) dan het ding maar gewoon op 100% te laten.Vervolgens heb ik de companion app geinstalleerd op de tablet en heb ik een automatisering gemaakt die een tussenstekker aan zet als de batterij onder de 20% is en uitzet als de batterij boven de 80% zit.
André Huisman (www.new-line.nl)