@water_escape Klinkt mij alsof je een proximity sensor had aangemaakt.
Misschien dat die ook is verdwenen met verwijderen app (en dus de bron) ofzo.
Hij zou niets moeten teruggeven als beide None zijn.Faece schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:59:
[...]
wat zou ik dan als resultaat moeten krijgen eigenlijk ?
blijft hier None - None
Ik heb net deze automation aangemaakt, en die werkt primaHippe Lip schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:45:
[...]
Oh?
Ik kan HA niet herstarten als ik teveel inspringing gebruik. Dan komt-ie met een foutmelding.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| id: some_stupid_test alias: Some Stupid Test triggers: - trigger: time at: "00:00" actions: - delay: 0 - action: persistent_notification.create data: message: Test 1234 |
Die is het. Die kun je in de GUI aanmaken bij de Helperswater_escape schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:58:
[...]
Zou je mij op weg kunnen helpen daarmee aub? Wat moet ik kiezen onder helpers?
het is niet deze toch? https://www.home-assistant.io/integrations/proximity/
Aparte dashboards maken die je kan casten naar een Nest Hub.FicoF schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:07:
Dank, die had ik gezien. Maar dan kan ik Logboek en dergelijke nog steeds niet verbergen. Ik wil dat ze enkel het dashboard van hun eigen kamer zien, niks meer.
Klopt dat dashboard het is, display is wat anders :-)
Ik zie nu dat het wel kan, als ik op het profiel klik kan ik zaken onzichtbaar maken in de zijbalk. Dat gaat voor nu wel werken. Wel apart dat ze het dan zelf aan kunnen passen, doe ik liever als administrator.
Ja. Alles origineel.Septillion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:01:
@FJP84 Je gebruikt wel de officiële RPi4 voeding?
Ik wil als een bewegingsmelder op een bepaald tijdstip een beweging ziet een melding stuurt naar mijn telefoon. Maar dan zal ik iets van een pushserver moeten hebben?Septillion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:46:
@Yzord Een melding kan heel veel oorzaken hebben. Maar in de basis zal die ook gewoon op een event triggeren. Dus kan je wat specifieker zijn?
Top, met dit kan ik even verder zoeken. Wist niet dat het zo makkelijk zou kunnen zijn door wat in een yaml file te zetten `(ben HA lerende). Had wellicht op een plugin gehoopt, maar hiermee kan ik even verder zoeken. Dank u.verjager schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:30:
[...]
Met zo'n soort trigger en evt. conditions:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 triggers: - trigger: event event_type: system_log_event event_data: name: custom_components.google_home level: ERROR conditions: - condition: template value_template: >- {{ 'Request from Google Nest Mini device error' in trigger.event.data.message | join }} actions: - ...
Als je de companion app gebruikt kun je gewoon berichten van je HA server ontvangen, ook als je HA server niet buiten het netwerk te bereiken is.Yzord schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:51:
[...]
Ik wil als een bewegingsmelder op een bepaald tijdstip een beweging ziet een melding stuurt naar mijn telefoon. Maar dan zal ik iets van een pushserver moeten hebben?
[...]
Top, met dit kan ik even verder zoeken. Wist niet dat het zo makkelijk zou kunnen zijn door wat in een yaml file te zetten `(ben HA lerende). Had wellicht op een plugin gehoopt, maar hiermee kan ik even verder zoeken. Dank u.
1
2
3
4
5
6
| action: camera.snapshot metadata: {} data: filename: config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg target: entity_id: camera.reolink_video_doorbell_wifi_vloeiend |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| allowlist_external_dirs: - /www/ - www/ - www/tmp/ - www/tmp - /www/tmp - /www/tmp/ - /www/tmp/snapshot-doorbell.jpg - config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg - /config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg |
Wat doe ik fout? Ik heb een filmpje van Smart Home Junkie ter referentie, bij hem werkt het wel goed dus ik doe ongetwijfeld iets fout.Cannot write `config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg`, no access to path; `allowlist_external_dirs` may need to be adjusted in `configuration.yaml`
All I had to do was follow the damn train.
Er moet een / voor config in je action. Zoals je het nu hebt ga je naar /config/config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg-CJ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:55:
Ik zie ongetwijfeld iets heel logisch over het hoofd maar ik krijg het niet werkend. Ik wil, zodra er is aangebeld, een lokaal screenshot. Ik heb in een automation de volgende code:
code:
1 2 3 4 5 6 action: camera.snapshot metadata: {} data: filename: config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg target: entity_id: camera.reolink_video_doorbell_wifi_vloeiend
Toen kreeg ik een fout over toegang, dus in configuration.yaml de volgende zaken teogevoegd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 allowlist_external_dirs: - /www/ - www/ - www/tmp/ - www/tmp - /www/tmp - /www/tmp/ - /www/tmp/snapshot-doorbell.jpg - config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg - /config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding:
[...]
Wat doe ik fout? Ik heb een filmpje van Smart Home Junkie ter referentie, bij hem werkt het wel goed dus ik doe ongetwijfeld iets fout.
DankTheFes schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:58:
[...]
Er moet een / voor config in je action. Zoals je het nu hebt ga je naar /config/config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Sorry, ik bedoel idd ook led verlichting, maar dan wel in soort tl armatuur. Vergelijkbaar met wat je in garages veel vindtHippe Lip schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:39:
@B-Force
Waarom zou je TL-verlichting willen? Dat lijkt me niet meer van deze tijd. Is LED (in welke vorm dan ook) niet goed?
En verder kun je toch elke smart switch gebruiken om de TL aan/uit te schakelen?
Of begrijp ik je verkeerd…
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik heb ook de Reolink deurbel en cast de snapshot naar een Google hun. Ik had caching issues bij een statische bestandsnaam. Toen ik de timestamp toevoegde aan de bestandsnaam was dat opgelost.-CJ schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:55:
Ik zie ongetwijfeld iets heel logisch over het hoofd maar ik krijg het niet werkend. Ik wil, zodra er is aangebeld, een lokaal screenshot. Ik heb in een automation de volgende code:
code:
1 2 3 4 5 6 action: camera.snapshot metadata: {} data: filename: config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg target: entity_id: camera.reolink_video_doorbell_wifi_vloeiend
Toen kreeg ik een fout over toegang, dus in configuration.yaml de volgende zaken teogevoegd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 allowlist_external_dirs: - /www/ - www/ - www/tmp/ - www/tmp - /www/tmp - /www/tmp/ - /www/tmp/snapshot-doorbell.jpg - config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg - /config/www/tmp/snapshot-doorbell.jpg
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding:
[...]
Wat doe ik fout? Ik heb een filmpje van Smart Home Junkie ter referentie, bij hem werkt het wel goed dus ik doe ongetwijfeld iets fout.
Dan zou ik vooral dat (dus trigger van bewegingsmelder) lekker als trigger pakken. Veel logischer toch?Yzord schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:51:
[...]
Ik wil als een bewegingsmelder op een bepaald tijdstip een beweging ziet een melding stuurt naar mijn telefoon. Maar dan zal ik iets van een pushserver moeten hebben?
Dan zou ik toch gewoon eens een scherm eraan hangen om te kijken wat je dan ziet.
Waarom niet gewoon domme (led) tl-balken en dan een smart module? Zo heb ik onder de carport van die led batten hangen en gewoon een smart relay module in de lasdoos gedaan.B-Force schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:12:
Zijn er hier ook mensen met ervaring met tl verlichting in home assistant?
Ik kom online vooral ledvance tegen, maar heb liever een zigbee tl buis of armatuur...
Gaat om verlichting in de garage
Mooie autocorrectkep1973 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:42:
Hi ik ben nieuw met HA. Ik heb HA via proxmox VM op een dell optiplex. Nu wil ik graag remote acces. Ik begrijp dat dat met VPN kan van taalscholen? Maar ik heb al surfshark. Kan het daar ook mee?
Ik begrijp hem helaas niet. Trigger van bewegingsmelder? Het gaat hier om een Hue bewegingsdetector die een lamp aan laat springen in de tuin. Daar hangt ook een camera en zo heb ik dus een indicatie hoe laat de melder iets ziet.Septillion schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:06:
[...]
Dan zou ik vooral dat (dus trigger van bewegingsmelder) lekker als trigger pakken. Veel logischer toch?
En inderdaad, companion app!
[ Voor 4% gewijzigd door Glenfiddich op 09-11-2024 12:03 ]
Catch a smile out there!
lees( vooral voor buiten meten en koppeling naar HA),zie:Glenfiddich schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:59:
Vraagje.
Ik gebruik al enige tijd een Netatmo weerstation voor het aansturen van de verwarming met Home Assistant. Nadeel daarvan is dat Netatmo cloud-based is en de cloudverbinding zo nu en dan wel eens wegvalt, met als gevolg dat de verwarming niet aan gaat of juist niet uit gaat.
Nu wilde ik naar een oplossing die gewoon lokaal werkt.
Ik heb nu een Sonoff ZBDongle-E Zigbee-coördinator gekocht en twee Sonoff SNZB-02D temperatuursensoren.
Echter, dit blijkt onbruikbaar omdat HA maar heel onregelmatig temperatuur-updates krijgt, soms duurt het doodleuk een half uur voordat nieuwe data verschijnt.
Ik sta op het punt van terugsturen van het spul en iets anders kopen. Maar waar zit het probleem?
Heb ik de verkeerde Dongle, of heb ik de verkeerde temperatuursensoren?
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 09-11-2024 12:01 ]
Ik verwarm met de airco, dus als die "aanslaat" dan gaat de temperatuur rap omhoog, dus een half uur te lang doordraaien maakt nogal een verschil.Septillion schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:04:
@Glenfiddich De sensoren zullen bepalen wanneer er een temperatuur doorgestuurd wordt.
Maar zoals alle sensoren op batterijen zullen ze proberen niet te veel te sturen. Dus meeste doen dat alleen op een temperatuurverschil. Dus de grote vraag is nu, is het erg dat het een half uur duurt? Ik verwacht dat de temperatuur dan dus ook niet noemenswaardig is aangepast. Dus dan is het compleet niet erg dat de data "een half uur oud" is.
[ Voor 6% gewijzigd door Glenfiddich op 09-11-2024 12:09 ]
Catch a smile out there!
Dat laatste zal het zijn, er lijkt inderdaad pas data te komen als de afwijking tov de vorige meting meer dan 0.2 graden is, en indien geen afwijking dan na een bepaalde langere tijd. Eens kijken of ik daar mee kan werken.Septillion schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:14:
@Glenfiddich Ah, ik ging er vanuit dat de sensor dus gewoon de buitentemperatuur moest doorgeven. Maar je meet er ook binnen mee?
Ik heb geen ervaring met de Sonoff SNZB-02D. Bij sommige sensors kan je nog wel wat instellingen maken, al gekeken?
Zelf gebruik ik voornamelijk WSDCGQ01LM. Even uit mijn hooft sturen die data bij meer dan 0,2 graden delta.
Catch a smile out there!
Gaat dat dan meteen kapot of na verloop van tijd? Het wekt nu namelijk wel.-Casper schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:35:
[...]
Ik heb ook de Reolink deurbel en cast de snapshot naar een Google hun. Ik had caching issues bij een statische bestandsnaam. Toen ik de timestamp toevoegde aan de bestandsnaam was dat opgelost.
Denk zeg t alvast even voor t geval je er straks tegenaan loopt
Mijn ervaring was dat ik soms een oude snapshot kreeg ipv de nieuwe. Maar misschien is er iets gewijzigd waardoor t nu beter werkt. Anyway, mocht het op gegeven moment wel gebeuren weet je waar je t in moet zoeken.-CJ schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:46:
[...]
Gaat dat dan meteen kapot of na verloop van tijd? Het wekt nu namelijk wel.
Uit de logging vind ik:Config-flow kon niet geladen worden: 500 Internal Server Error Server got itself in trouble
Dat versienummer herken ik verder niet echt?homeassistant.requirements.RequirementsNotFound: Requirements for mass not found: ['music-assistant-client==1.0.5'].
Dan gebruik je toch de HomeKit optie? Die werkt ook als er geen internetverbinding is.Glenfiddich schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:59:
Vraagje.
Ik gebruik al enige tijd een Netatmo weerstation voor het aansturen van de verwarming met Home Assistant. Nadeel daarvan is dat Netatmo cloud-based is en de cloudverbinding zo nu en dan wel eens wegvalt, met als gevolg dat de verwarming niet aan gaat of juist niet uit gaat.
[ Voor 31% gewijzigd door HuismAndré op 09-11-2024 15:34 ]
André Huisman (www.new-line.nl)
Inmiddels een backup NUC operationeel zodat ik dit exemplaar onder handen kon nemen.RudolfR schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:47:
Heb HA OS draaien op een NUC i3 en onlangs maakte de fan een wat raar geluid.
Maar dit verdween weer. Echter voelt de NUC toch best warm.
Mogelijk is de fan helemaal gestopt?
Via de terminal add-on probeer ik de temperatuur uit te lezen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 /sys/class/thermal/thermal_zone*/type acpitz acpitz x86_pkg_temp /sys/class/thermal/thermal_zone*/temp 27800 29800 77000
Ik vind wat andere topics, waaruit blijkt dat ik op de x86_pkg_temp moet letten en die lijkt me vrij hoog met 77 graden *C?
https://community.home-as...-running-hassos/198718/37
Hoe kom ik erachter wat 'normaal' is?
Cr4p, ik wist helemaal niet dat dat een optie was om de Netatmo toch lokaal uit te kunnen lezen. Dat had mij heel wat tijd bespaard. Net nu ik het probleem met de Sonoff temperatuur sensors heb opgelost door handmatig elke 5 minuten een attr_read te forceren, waar ik ook alweer een paar uur mee zoet was om uit te vogelen omdat het nieuw is voor meHuismAndré schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:32:
[...]
Dan gebruik je toch de HomeKit optie? Die werkt ook als er geen internetverbinding is.
[Afbeelding]
Zelf heb ik ervoor gekozen om voor elke entity die ik als invoer voor een thermostaat gebruik een helper te gebruiken waarbij fe laatst bijgewerkte entity leidend is. In die helper gooi ik dan én de cloudbases versie én de homekit versie.
[Afbeelding]
Catch a smile out there!
Wat voor switch bedoel je precies? En wat gebruik je nu als Zigbee provider, Zigbee2MQTT of ZHA?sterremos schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:51:
Ik had al een tijdje de Hue lampen nog lopen via de Hue gateway in HA. Dacht vandaag om de gateway er tussenuit te halen
Het migreren van de lampen en de din switch gaat goed en makkelijk.
En ben bezig met het configureren van de switch met de lampen.
Klopt het dat dit niet lekker werkt, kijkende naar de reacties op het net en bij H A blueprint?
Lampen gaan we aan. Uitzetten niet echt lekker.ook het dimfunctie loopt niet lekker.
Ik kan natuurlijk mijn bestand delen. Maar ik ben eerst even benieuwd of er Tweakers zijn die het goed en vloeiend werkend hebben.
Ron
Ik heb dezelfde integratie en kon bij de installatie ergens Dreame kiezen ipv Xiaomi. En dan mijn Dreame account gebruiken. Kan het niet meer volledig terughalen maar check eens:Maverick schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:32:
Ik zit een beetje te kloten met mijn robotstofziger. Ik heb een Dreame L10s ultra. Werkt helemaal prima. Maar nu wil ik hem met deze integratie koppelen aan HA: https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum
Ik heb een acount in de dreame app, maar ik moet met een xiaomi acount inloggen. Als ik de acount uit mijn dreame app gebruik, dan kent hij het acount niet, als ik mijn xiaomi acount gebruik (heb die ook, maar voor iets anders) dan zegt hij, geen compatible apparaten gevonden in acount.
Hoe ga ik deze koppeling nu aanmaken? Iemand ervaring hiermee? Mis ik ergens een stap?
Ik heb deze in de kelder aan een esp Sonoff schakelaar.B-Force schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:12:
Zijn er hier ook mensen met ervaring met tl verlichting in home assistant?
Ik kom online vooral ledvance tegen, maar heb liever een zigbee tl buis of armatuur...
Gaat om verlichting in de garage
https://www.rouwette.com/
Mij is het gelukt om mijn LTS history over te zetten uit de corrupte dbJazsie schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:36:
[...]
Je hebt gelijk, zie een bestand van 1.3GB met de naam "home-assistant_v2.db.corrupt.2024-11-02T03:12:03.352501+00:00"
Laatste backup is van ruim een maand geleden, repair is niet mogelijk?
[...]
Neen, draai in proxmox.
Maar ga nu inderdaad wel backup eens instellen naar dagelijks.
Die v1 heb ik ook een paar van inderdaad. Die blueprint die ik link werkt goed.sterremos schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:19:
Sorry inderdaad onvoldoende informatie gegeven.
Ik heb een conbee2 usb en gebruik ZHA
De switch van Hue is de "oude" 4 Knops dimmer Switch V1. Dat is geen friends of Hue.
Gebruik je de zelfde bediening. En loopt deze goed bij je?
Of gebruik je een andere bediening.
Ben wel benieuwd of het door de bediening komt enof een andere beter zou zijn.
Zal eens kijken naar de blue print
Ron
Ik wil het gebruiken in een tap_action in het dashboard.Septillion schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:25:
@Vuur Draak Voornaamste is, waar wil je de url gebruiken? In een scrape?
Zou zeggen, probeer dat eerst eens met een vaste waarde voor elkaar te krijgen.
1
2
3
| tap_action: action: url url_path: https://www.allmusic.com/search/all/(en wat plaats ik dan hier?) |
[ Voor 15% gewijzigd door Vuur Draak op 09-11-2024 18:31 ]
tnx. In die thread wordt de 2.0 beta versie genoemd. Hierin zit idd ook de mogelijkheid om een Dreame acount te gebruikencarlob schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:31:
[...]
Ik heb dezelfde integratie en kon bij de installatie ergens Dreame kiezen ipv Xiaomi. En dan mijn Dreame account gebruiken. Kan het niet meer volledig terughalen maar check eens:
https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum/discussions/109
PSN: DutchTrickle PVoutput
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| type: horizontal-stack cards: - type: custom:config-template-card variables: LINK: >- "https://www.allmusic.com/search/all/" + states['input_text.vuur_draak_current_song'].state entities: - input_text.vuur_draak_current_song card: show_name: true show_icon: true type: button tap_action: action: url url_path: ${ LINK } name: All Music icon: mdi:music |
[ Voor 83% gewijzigd door Septillion op 09-11-2024 20:48 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ben dan wel even benieuwd naar je Yaml, de lampen gaan wel aan, maar niet uitBeekforel schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:24:
[...]
Die v1 heb ik ook een paar van inderdaad. Die blueprint die ik link werkt goed.
Ik vind het fijn om alles in m'n eigen systeem te hebben en niet afhankelijk te zijn van Hue, maar met dit soort gevallen merk je wel dat een partij als Hue veel voor je doet wat je in HA zelf moet bedenken of uit de community moet halen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
| alias: Hue Dimmer Switch Control description: Dim of zet lampen aan en uit op basis van de Hue Dimmer Switch triggers: - event_type: zha_event event_data: device_ieee: 00:17:88:01:09:a6:ed:64 command: on_press trigger: event - event_type: zha_event event_data: device_ieee: 00:17:88:01:09:a6:ed:64 command: down_short_release trigger: event - event_type: zha_event event_data: device_ieee: 00:17:88:01:09:a6:ed:64 command: up_short_release trigger: event - event_type: zha_event event_data: device_ieee: 00:17:88:01:09:a6:ed:64 command: down_long_release trigger: event - event_type: zha_event event_data: device_ieee: 00:17:88:01:09:a6:ed:64 command: up_long_release trigger: event conditions: [] actions: - target: entity_id: - light.vloerlamp_groot_licht - light.vloerlamp_klein_licht - light.kast_lamp_1_licht - light.kastlamp_2_licht_2 - light.lamp_kachel_1_licht - light.lamp_kachel_2_licht data: brightness: 255 action: light.turn_on - choose: - conditions: - condition: trigger id: up_short_release sequence: - target: entity_id: - light.vloerlamp_groot_licht - light.vloerlamp_klein_licht data: brightness_step: 25 action: light.turn_on - conditions: - condition: trigger id: down_short_release sequence: - target: entity_id: - light.vloerlamp_groot_licht - light.vloerlamp_klein_licht data: brightness_step: -25 action: light.turn_on - conditions: - condition: trigger id: up_long_release sequence: - target: entity_id: - light.vloerlamp_groot_licht - light.vloerlamp_klein_licht data: brightness_step: 50 action: light.turn_on - conditions: - condition: trigger id: down_long_release sequence: - target: entity_id: - light.vloerlamp_groot_licht - light.vloerlamp_klein_licht data: brightness_step: -50 action: light.turn_on mode: restart |
[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 09-11-2024 20:48 . Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! Zie topic warning en hoe deze post is aangepast. ]
Dat is een heel erg goed idee, dank! Ga ik ook doenHuismAndré schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:32:
[...]
Dan gebruik je toch de HomeKit optie? Die werkt ook als er geen internetverbinding is.
[Afbeelding]
Zelf heb ik ervoor gekozen om voor elke entity die ik als invoer voor een thermostaat gebruik een helper te gebruiken waarbij fe laatst bijgewerkte entity leidend is. In die helper gooi ik dan én de cloudbases versie én de homekit versie.
[Afbeelding]
@B-ForceB-Force schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:51:
[...]
Sorry, ik bedoel idd ook led verlichting, maar dan wel in soort tl armatuur. Vergelijkbaar met wat je in garages veel vindt
Kun je daarmee uit de voeten, denk je?En verder kun je toch elke smart switch gebruiken om de TL aan/uit te schakelen?
<John O`Mill>
Yes. Ga op zoek. Ben alleen nooit zo happig om weer een nieuw infra systeem toe te voegen aan mijn set up. Liever een direct zigbee alternatief, maar we gaan zoeken, thx!Hippe Lip schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:13:
[...]
@B-Force
En dan nog deel twee van mijn tekst:
[...]
Kun je daarmee uit de voeten, denk je?
klopt, inderdaad ik heb deze ook geprobeerd, maar de lampen gaan ook niet aan en uit.Beekforel schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:01:
@sterremos ik heb de boel op dit moment plat liggen vanwege een restore, dus ik kan dat helaas niet delen nu.
De yaml die jij hier laat zien bevat geen light.turn_off dus dat lijkt mij dan wel logisch? Dit is ook geen blueprint yaml, maar iets wat je zelf hebt gemaakt (wat ook prima is natuurlijk).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| alias: " Hue Dimmer switch" description: "" use_blueprint: path: EPMatt/philips_324131092621.yaml input: integration: ZHA controller_device: 2fa7d247eddc019122e6c7f6cbc16cde action_button_on_short: - action: light.turn_on metadata: {} data: {} target: device_id: 19a12b5d04405947f1a2223feb829dc4 - action: light.turn_on metadata: {} data: {} target: area_id: woonkamer action_button_on_long: - action: light.turn_off metadata: {} data: {} target: area_id: woonkamer |
[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 10-11-2024 12:24 . Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! Zie topic warning en hoe deze post is aangepast. ]
Je hebt het over drukken op de knop aan en uit.sterremos schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:53:
De blueprint lijkt me een mooie plug en play, ik zie de signalen binnen komen als ik aan en uit druk.
als ik bij de lampen uitvoer geef gaan ze aan en uit.
Dus het bestand is volgens mij goed.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Als je de hele documentatie volgt en ook die hook installeert hoef je geen specifieke acties te definiëren.sterremos schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:53:
[...]
klopt, inderdaad ik heb deze ook geprobeerd, maar de lampen gaan ook niet aan en uit.
De blueprint lijkt me een mooie plug en play, ik zie de signalen binnen komen als ik aan en uit druk.
als ik bij de lampen uitvoer geef gaan ze aan en uit.
Dus het bestand is volgens mij goed.![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 alias: " Hue Dimmer switch" description: "" use_blueprint: path: EPMatt/philips_324131092621.yaml input: integration: ZHA controller_device: 2fa7d247eddc019122e6c7f6cbc16cde action_button_on_short: - action: light.turn_on metadata: {} data: {} target: device_id: 19a12b5d04405947f1a2223feb829dc4 - action: light.turn_on metadata: {} data: {} target: area_id: woonkamer action_button_on_long: - action: light.turn_off metadata: {} data: {} target: area_id: woonkamer
[Afbeelding]
Dat dacht ik ook, kort indrukken lamp aan, lang drukken en lamp uit. maar er gebeurt nietsblackd schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:59:
[...]
Je hebt het over drukken op de knop aan en uit.
Kijkend naar de blueprint: je hebt een actie geconfigureerd op de "on" knop, zowel kort als lang drukken.
Wat gebeurt er als je lang op de "on" knop drukt? Dan zou hij uit moeten gaan volgens de bovenstaande configuratie.
gevonden, lampen gaan aan en uit met de button.Beekforel schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:07:
[...]
Als je de hele documentatie volgt en ook die hook installeert hoef je geen specifieke acties te definiëren.
Merci! Het bovenstaande werkt perfect met config-template-card.Septillion schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:36:
@Vuur Draak Ah, je wilt alleen een link openen!
Volgens mij kan je standaard een tap action niet templaten. Maar daar zou je de Config Template Card voor kunnen pakken. Dan is het iets als:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 type: horizontal-stack cards: - type: custom:config-template-card variables: LINK: >- "https://www.allmusic.com/search/all/" + states['input_text.vuur_draak_current_song'].state entities: - input_text.vuur_draak_current_song card: show_name: true show_icon: true type: button tap_action: action: url url_path: ${ LINK } name: All Music icon: mdi:music
1
2
3
4
5
6
7
8
| type: custom:config-template-card variables: LINK: >- "https://www.allmusic.com/search/all/" + states['media_player.woonkamer'].attributes['media_title'] +" "+ states['media_player.woonkamer'].attributes['media_artist'] entities: - media_player.woonkamer |
[ Voor 16% gewijzigd door Vuur Draak op 10-11-2024 12:52 ]
1. Even een keer uitloggen en weer inloggenHorla schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:25:
Ik heb gisteren voor mijn eigen (admin) account 2FA ingesteld. Twee vragen:
1. Hij vraagt geen 2FA, moet ik alle refresh tokens verwijderen onder mijn profile voor dit werkt?
2. Vraagt hij dan elke keer als je de companion app opent op je gsm een code? Of is dit 1x per x-tijd?
Ik zag deze net ook voorbij komen, misschien het proberen waard. https://community.home-as...itch-rwl020-rwl021/255048sterremos schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:05:
[...]
gevonden, lampen gaan aan en uit met de button.
eens kijken of ik dat van de hooks ga snappen![]()
alvast dank
Ja: https://github.com/home-assistant/core/pull/130185TheFes schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:08:
@Hmmbob @JukeboxBill
Een Core Nordpool integratie zal van zichzelf niet komen met een attribute met een forecast van de prijzen, maar met een service call om die op te vragen.
Ook: https://github.com/home-a...e-assistant.io/pull/35682Uiteraard kun je met een trigger based template sensor dan wel de gegevens alsnog in een attribute krijgen.
Sometimes you need to plan for coincidence
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| alias: "[Beweging] WC Boven AAN (dag/nacht)" description: "" trigger: - type: occupied platform: device device_id: daab89a67752c2019836d7e3a691d3e7 entity_id: ed167c73566d2c8c4ceef7b85021c9bd domain: binary_sensor condition: [] action: - if: - condition: time before: "08:00:00" after: "19:00:00" then: - data: brightness_pct: 53 rgb_color: - 224 - 11 - 11 action: light.turn_on target: entity_id: light.lamp_wc_boven - if: - condition: time before: "19:00:00" after: "08:00:00" then: - data: brightness_pct: 69 kelvin: 2769 target: entity_id: light.lamp_wc_boven action: light.turn_on |
[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 10-11-2024 22:03 ]
@B-ForceB-Force schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:29:
[...]
Yes. Ga op zoek. Ben alleen nooit zo happig om weer een nieuw infra systeem toe te voegen aan mijn set up. Liever een direct zigbee alternatief, maar we gaan zoeken, thx!
<John O`Mill>
Zo heb ik deze met een Sonoff Esp (ook wifi dus) in de kelder.Hippe Lip schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:29:
[...]
@B-Force
Smart switches zijn er ook met Zigbee hoor.
Alternatief is zoiets als apparatuur van Shelly. Laag in kosten, in diverse vormen en functies en je voegt niet een nieuw infrasysteem toe: ze werken op WiFi. Ik neem aan dat je dat al hebt?
[ Voor 6% gewijzigd door Rouwette op 10-11-2024 20:35 ]
Je zou als workaround om 19u de kleur al op rood kunnen zetten. Is n time based trigger.JBS schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:11:
Op de WC boven heb ik een IKEA LED1923R5 GU10 spot (https://www.zigbee2mqtt.i...923R5.html#ikea-led1923r5). Met een eenvoudige automation schakelt deze overdag met warm witte kleur aan, 's avonds en 's nachts in rood. Zon stand onafhankelijk, statische dag/avond&nacht tijden. Onderstaand de YAML van de betreffende automation.
Na 19:00 gaat deze netjes in rood aan, maar de lamp gaat eerst een fractie van een seconde in de 'overdag-stand' aan, dit dus. Heeft dat te maken met het feit dat deze lampjes niet zo goed kunnen omgaan met aan/uit én kleur parameter opdrachten tegelijkertijd waardoor ze eerst aangezet worden en daarna pas de juiste kleur aannemen (of geldt dit alleen in combinatie met een transition time https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/19186)?
Kan ik dit gedrag voorkomen?
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 alias: "[Beweging] WC Boven AAN (dag/nacht)" description: "" trigger: - type: occupied platform: device device_id: daab89a67752c2019836d7e3a691d3e7 entity_id: ed167c73566d2c8c4ceef7b85021c9bd domain: binary_sensor condition: [] action: - if: - condition: time before: "08:00:00" after: "19:00:00" then: - data: brightness_pct: 53 rgb_color: - 224 - 11 - 11 action: light.turn_on target: entity_id: light.lamp_wc_boven - if: - condition: time before: "19:00:00" after: "08:00:00" then: - data: brightness_pct: 69 kelvin: 2769 target: entity_id: light.lamp_wc_boven action: light.turn_on
@Rouwette Dat is een geheel nieuwe lamp. @B-Force vroeg hoe hij zijn bestaande lampen aan kon sturen, als ik het me goed herinner?Rouwette schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:34:
[...]
Zo heb ik deze met een Sonoff Esp (ook wifi dus) in de kelder.
[Afbeelding]
<John O`Mill>
Een pagina hiervoor zei hij iets of er TL zigbee buizen waren.Hippe Lip schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:46:
[...]
@Rouwette Dat is een geheel nieuwe lamp. @B-Force vroeg hoe hij zijn bestaande lampen aan kon sturen, als ik het me goed herinner?
[ Voor 22% gewijzigd door Rouwette op 10-11-2024 20:55 ]
Je bedoelt om 19:00 de lamp al heel even aanzetten in rood zodat ie later bij beweging direct rood is? Enkel de kleur wijzigen zonder aanzetten is niet mogelijk als ik me niet vergis?Hmmbob schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:45:
[...]
Je zou als workaround om 19u de kleur al op rood kunnen zetten. Is n time based trigger.
[ Voor 31% gewijzigd door Hmmbob op 10-11-2024 20:53 ]
Betere truuk is er niet denk ik. Met Hue hetzelfde. Het is iets in Zigbee, ben er ook wel eens een tijd mee bezig geweest. Toen ook met ZHA getest, zelfde gedrag.JBS schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:50:
[...]
Je bedoelt om 19:00 de lamp al heel even aanzetten in rood zodat ie later bij beweging direct rood is? Enkel de kleur wijzigen zonder aanzetten is niet mogelijk als ik me niet vergis?
Ik had hetzelfde probleem! Mijn oplossing: als de lamp 's nachts aangaat, dan gaat ie eerst met 1% brightness op rood en daarna pas op de gewenste sterkte. Dus twee actions achter elkaar. Dat voorkomt bij mij de 'witte flits'.JBS schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:11:
Op de WC boven heb ik een IKEA LED1923R5 GU10 spot (https://www.zigbee2mqtt.i...923R5.html#ikea-led1923r5). Met een eenvoudige automation schakelt deze overdag met warm witte kleur aan, 's avonds en 's nachts in rood. Zon stand onafhankelijk, statische dag/avond&nacht tijden. Onderstaand de YAML van de betreffende automation.
Na 19:00 gaat deze netjes in rood aan, maar de lamp gaat eerst een fractie van een seconde in de 'overdag-stand' aan, dit dus. Heeft dat te maken met het feit dat deze lampjes niet zo goed kunnen omgaan met aan/uit én kleur parameter opdrachten tegelijkertijd waardoor ze eerst aangezet worden en daarna pas de juiste kleur aannemen (of geldt dit alleen in combinatie met een transition time https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/19186)?
Kan ik dit gedrag voorkomen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - action: light.turn_on target: entity_id: light.wc_2_ceiling_light data: brightness_pct: 1 rgb_color: - 255 - 0 - 0 - action: light.turn_on target: entity_id: light.wc_2_ceiling_light data: brightness_pct: 50 |
[ Voor 0% gewijzigd door Nomi op 10-11-2024 22:11 . Reden: typos ]
Ik ga inderdaad even een scherm eraan hangen. Bij thuislomst vandaag weer geen connectie. Gereboot middels stroom eraf en het werkte weer. Zojuist paar uur later, weer geen connectie.Septillion schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:07:
[...]
Dan zou ik toch gewoon eens een scherm eraan hangen om te kijken wat je dan ziet.
Eventueel vast IP gewoon aangewezen op de router (en niet in HA)?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Dit was het probleem idd. De entity heeft dezelfde naam in die integration. En toen ik de integration weer toevoegde stond er een disabled optie bij. Heel vreemd dat de hele integratie weg was gegaan.Septillion schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:23:
@water_escape Klinkt mij alsof je een proximity sensor had aangemaakt.
Water-Escape
Ikea Tradfri bulbs/drivers (and related Ikea smart light products)
- Unsupported simultaneous transition of brightness and color: When receiving such a command, they switch the brightness instantly and only transition the color. To get smooth transitions of both brightness and color, enable separate_turn_on_commands.
- Unresponsiveness during color transitions: No other commands are processed during an ongoing color transition, e.g., turn-off commands are ignored and lights stay on despite being reported as off to Home Assistant. The default config with long transitions thus results in long periods of unresponsiveness. To work around this, disable transitions by setting transition to 0, and increase the adaptation frequency by setting interval to a short time, e.g., 15 seconds, to retain the impression of smooth continuous adaptations. Keeping the initial_transition is recommended for a smooth fade-in (lights are usually not turned off momentarily after being turned on, in which case a short period of unresponsiveness is tolerable).
[ Voor 32% gewijzigd door Gizz op 11-11-2024 10:18 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Waarschijnlijk update de prijs van dit moment iets eerder dan de goedkoopste prijs van de nieuwe dag.Henkie-Jan schreef op maandag 11 november 2024 @ 02:40:
Dag allen,
Al geruime tijd gebruik ik EnergyZero om bijvoorbeeld de boiler geautomatisseerd in te schakelen wanner de de energieprijs het laagst is.
[Afbeelding]
Dat werkt opzich altijd prima. Enige momenten dat ik merk dat het niet werkt is als de laagste prijs direct om 0:00uur in de nacht begint... Hoe kan ik dit oplossen?
Ik krijg hem momenteel ook niet geüpdatet. Ff wachtten op FixPejdref schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:27:
Hebben jullie wel gewoon kunnen updaten naar de nieuwe supervisor versie?
Ik ben er even mee bezig geweest totdat ik ontdekte dat meer mensen er last van hadden:
https://github.com/home-assistant/supervisor/issues/5406
https://github.com/home-assistant/supervisor/issues/5405
Dus waarschijnlijk gewoon even afwachten tot het gefixt wordt.
Thanks nog,ga ik eens in verdiepen en poging wagenSeptillion schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:21:
[...]
Mij is het gelukt om mijn LTS history over te zetten uit de corrupte db![]()
![]()
Zie Septillion in "Home Assistant - Show je setup"
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
1
| Error updating Home Assistant Supervisor: Update of Supervisor failed: Can't install ghcr.io/home-assistant/amd64-hassio-supervisor:2024.11.3: 404 Client Error for http+docker://localhost/v1.47/images/ghcr.io/home-assistant/amd64-hassio-supervisor:2024.11.3/json: Not Found ("No such image: ghcr.io/home-assistant/amd64-hassio-supervisor:2024.11.3") |
De laatste berichten in dit topic lezen. Er is een probleem met de update, dus hij zal teruggetrokken zijn nu.lasharor schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:54:
Wat moet ik met deze melding doen, als ik die laatste update wil installeren:
code:
1 Error updating Home Assistant Supervisor: Update of Supervisor failed: Can't install ghcr.io/home-assistant/amd64-hassio-supervisor:2024.11.3: 404 Client Error for http+docker://localhost/v1.47/images/ghcr.io/home-assistant/amd64-hassio-supervisor:2024.11.3/json: Not Found ("No such image: ghcr.io/home-assistant/amd64-hassio-supervisor:2024.11.3")
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ook niet, het enige wat ik mij wel kan voorstellen is dat na een update van de app een of andere permissie versprongen is die ik nog altijd over het hoofd zie. Ik vind het vooral vreemd dat ik dit gedrag niet in andere apps zie (Maps en locatie delen in Whatsapp werkt prima). Precise location staat aan.Septillion schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:05:
En zie ook niet in waarom HA nog wat met de locatie zou doen voor het doorsturen. Dus lijkt mij het aannemelijker dat je telefoon dus de verspringende locatie deelt.
[ Voor 7% gewijzigd door TheDudez op 11-11-2024 12:34 ]
Dat heeft te maken met de oktober update van android, en er loopt al een draadje op https://community.home-as...n-issues-android/792387/1D4NG3R schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:57:
Zijn er hier meer mensen die sinds een paar weken problemen met de geolocatie van de (Android) app hebben?
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat m'n GPS locatie opeens ~400m verspringt (altijd wel naar grofweg dezelfde plek) voor 5-25 minuten voordat deze weer terugspringt.
Ik kan er niet achter komen of dit sinds een update van de HA app of een update van m'n telefoon zelf is geweest.![]()
M'n home zone groter maken of de delay voordat automations aan gaan bij afwezigheid verzetten vind ik geen nette oplossingen. Zonde om alles zo lang te laten branden/stoken terwijl ik al een tijdje uit huis ben, als ik m'n home zone groter maak krijg ik helaas overlap met een andere zone.
Hulde, ik kon er zelf zo niks over vinden.Barfman schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:44:
[...]
Dat heeft te maken met de oktober update van android, en er loopt al een draadje op https://community.home-as...n-issues-android/792387/1
Hier ook een probleem met updaten naar 2024.11.3.Pejdref schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:27:
Hebben jullie wel gewoon kunnen updaten naar de nieuwe supervisor versie?
Ik ben er even mee bezig geweest totdat ik ontdekte dat meer mensen er last van hadden:
https://github.com/home-assistant/supervisor/issues/5406
https://github.com/home-assistant/supervisor/issues/5405
Dus waarschijnlijk gewoon even afwachten tot het gefixt wordt.
Ik heb de 2024.11-03Gonzalez schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:06:
[...]
Hier ook een probleem met updaten naar 2024.11.3.
Krijg nu de melding ongezond systeem omdat de update is mislukt.
Dat zou bij mijn installatie het probleem niet mogen zijn.Rouwette schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:20:
[...]
Ik heb de 2024.11-03
Was niet makkelijk inderdaad, ik moest eerst de HAOS updaten naar 13.2.
Dus de HA smart speaker kan gebruikt worden als afspeelapparaat in Music Assistant?TheFes schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:13:
Wat een groot voordeel is ten opzichte van Google Home is dat je makkelijk elke response die je wil naar je Voice satellite kunt sturen, en dat hetgeen afspeelt dan gewoon weer verder gaat (via Music Assistant).
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq