Even checken: als je een grond warmtepomp hebt (brine /water), dan is het handiger om de koeling juist de hele tijd aan te houden, en niet alleen als het op 1 dag warm wordt. De afgifte van je vloerkoeling is in een paar uur niet voldoende om de temperatuur effectief te beïnvloeden.roelofz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:16:
Hoi,
Ik heb hier al even lopen zoeken maar kan het niet zelf maken.
Ik ben net een beetje bezig met HA, snap wel een woordje scripten en YAML, maar moet er een beetje mee op gang komen.
Ik wil op een dag dat het boven de 25 graden wordt, de vloerkoeling s'ochtends vroeg al aanzetten tot dat de zon onder gaat. Dus eigenlijk moet bij zonsopgang de verwachting uitgelezen worden en daarna niet meer (ik las iets over een template waarbij dit doorlopend gemeten wordt, als ook aangepast, dat is voor mij juist niet nodig).
Ik wil dit op basis van openweathermap doen.
Ik zou dit in een trigger willen vatten, zodat ik op basis van een paar triggers (het gaat mij hier echt alleen om de max temp verwachting, rest kan ik zelf wel (denkt hij :-) ) acties kan bepalen.
Dit kan vast mooier, ik zag een choose voorbeeld (waar ene Gijs vorig jaar mee geholpen is), maar dat kreeg ik niet aan de praat, vanwege de extra complexiteit, mooi, maar te mooi voor mij...
Nu begrijp ik dat er ook eea is veranderd, zie templates noemen, maar hoop dat ik een trigger - action obv trigger kan maken, zodat het niet te complex wordt.
Ik heb geen werkende voorbeelden, dus hoop dat jullie mij met een trigger kunnen helpen, waarmee ik het spoor verder zelf op kan bouwen.
Alvast dank voor jullie hulp!
Vragen? Zie Water/water warmtepomp voor het verwarmen/koelen van je huis//1724095507