Als je met een browser naar het IP adres van een Shelly device gaat kun je onder Internet & Security --> Advanced-Developer Settings --> CoIoT peer het ip adres + poortnummer invoeren van je HA (notatie 192.168.0.54:5683 waarbij je uiteraard het gewenste IP adres invult)AzertyNL schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:00:
Weet iemand wat ik moet doen om hass op port 5683 (voor shelly coIoT ) te laten luisteren?
Als ik in de HA UI de shelly integration selecteer, moet ik een ip adres van een shelly device invoeren lijkt het, maar als die achter een firewall zitten kan HA daar niet zelf mee connecten, en wordt de integration niet actief gemaakt (kan enkel cancellen) (en auto discovery zal ze ook nooit zien)
Ik gok dat als HA op port 5683 luistert, ik vervolgens op een shelly device het HA ip:5683 als peer kan instellen en dan maakt de shelly de verbinden wel verwacht ik.
Ik heb een shell geopend in mijn ha docker container en zie (met netstat -an) dat er nu niet op port 5683 geluisterd wordt.
Bij mij kon hij de Shelly devices automatisch vinden.
https://www.home-assistant.io/integrations/shelly
[Voor 4% gewijzigd door lazybones op 03-01-2023 23:17]