Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 179 ... 347 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MuddyMagical schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:05:
Volgens mij snap ik iets niet, maar kom er niet verder mee.

Ik heb een tweede zone ('Wijde omtrek') gemaakt rond mijn huis (groter dan de 'Thuis' zone) waarbij ik een automatisering wil starten op het moment dat er 1 van de twee mobieltjes die zone verlaat én de andere ook al buiten die zone is. (als in; niemand in de buurt van thuis)

Maar dat kan ik niet instellen lijkt het. Bij de voorwaarde kan ik netjes de twee mobieltjes aangeven met de juiste zone, maar bij de 'En als' kan ik alleen de 'Thuis' zone kiezen. Heb ook al de nieuwe zone passief gemaakt, maar dat maakt niet uit.
[Afbeelding][Afbeelding]
Je kan de zone.<naam> sensoren gebruiken om te kijken hoeveel mensen er in een bepaalde zone zijn! Dat is wellicht nog handiger

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25
IKKE86 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:41:
Kan een van de template goeroe's mij op weg helpen met het volgende stuk code:

YAML:
1
{{states('sensor._kliko' ~l) }}

Deze geeft nu als output:

YAML:
1
sensor._klikogft

Maar wat ik nodig heb is:

YAML:
1
sensor.gft_kliko

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de ~ kan gebruiken. Uiteraard heb ik al een hoop geprobeerd met haakjes en komma's, maar dit heeft helaas nog niet de gewenste output gegeven.
code:
1
states('sensor.' ~ l ~ '_kliko')

Of

code:
1
states('sensor.{}_kliko'.format(l))

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
IKKE86 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:41:
Kan een van de template goeroe's mij op weg helpen met het volgende stuk code:

YAML:
1
{{states('sensor._kliko' ~l) }}

Deze geeft nu als output:

YAML:
1
sensor._klikogft

Maar wat ik nodig heb is:

YAML:
1
sensor.gft_kliko

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de ~ kan gebruiken. Uiteraard heb ik al een hoop geprobeerd met haakjes en komma's, maar dit heeft helaas nog niet de gewenste output gegeven.
De ~ plakt strings aan elkaar (en converteert zo nodig eerst naar strings).

Dus stel dat l een string bevat: l = 'gft' dan geeft

Django/Jinja:
1
{{ 'sensor.' ~ l ~ '_kliko' }}

als resultaat: sensor.gft_kliko

Dit kun je dan in je states(...) opnemen.
Al is wat je probeert te bereiken me niet helemaal duidelijk (waaruit de waarde van l komt).

/spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
verjager schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Django/Jinja:
1

Al is wat je probeert te bereiken me niet helemaal duidelijk (waaruit de waarde van l komt).

/spuit11
Ik zie dat de extra uitleg gewaardeerd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
TheFes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:08:
[...]

code:
1
states('sensor.' ~ l ~ '_kliko')

Of

code:
1
states('sensor.{}_kliko'.format(l))
Dit werkt inderdaad prima, dank! :)
verjager schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Django/Jinja:
1

/spuit11
Het template toont de volgende kliko die aan de beurt is om geleegd te worden, en de l staat voor de lijst. Mijn vraag ging bewust alleen om dit stukje van de code omdat ik geen uitleg kon vinden hoe je de ~ gebruikt , en ik het zelf niet in elkaar geprutst kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
MuddyMagical schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:05:
Volgens mij snap ik iets niet, maar kom er niet verder mee.

Ik heb een tweede zone ('Wijde omtrek') gemaakt rond mijn huis (groter dan de 'Thuis' zone) waarbij ik een automatisering wil starten op het moment dat er 1 van de twee mobieltjes die zone verlaat én de andere ook al buiten die zone is. (als in; niemand in de buurt van thuis)

Maar dat kan ik niet instellen lijkt het. Bij de voorwaarde kan ik netjes de twee mobieltjes aangeven met de juiste zone, maar bij de 'En als' kan ik alleen de 'Thuis' zone kiezen. Heb ook al de nieuwe zone passief gemaakt, maar dat maakt niet uit.
[Afbeelding][Afbeelding]
Je kunt hiervoor de proximity integration gebruiken. Dat werkt beter als overlappende zones. Want je moet anders ook checken of je niet van de zone "wijde omtrek" naar de zone thuis bent gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:00

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
mazzoop80 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:59:
Is er een truc voor instelbare lichtstanden? We gebruiken liever niet te fel licht, en hebben behoefte aan 4 à 5 lichtniveaus, bijvoorbeeld: 2%, 5%, 15%, 40%, en 100%. We regelen dit via een tablet aan de muur, maar het instellen per percentage in 1-100% is niet ideaal.

Soms wil je een lichtscène activeren, maar net dat ene lampje anders instellen adhv een trede en niet in percentages.
Als je dit voor meerdere lampen samen wilt schreeuwt dit om scenes :)

Wil je het per lamp zou je naar custom:light-brightness-preset-row kunnen kijken. Nadeel is dat het maar 4 standen kent (uit, low, mid, high). Voordeel is wel dat ze echt de state laten zien.

En anders zou je gewoon een button (of via een custom:button-entity-row) kunnen maken en dan achter elke button een service call naar light.turn_on kunnen hangen incl brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:27
Septillion schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:42:
[...]
Als je dit voor meerdere lampen samen wilt schreeuwt dit om scenes :)

Wil je het per lamp zou je naar custom:light-brightness-preset-row kunnen kijken. Nadeel is dat het maar 4 standen kent (uit, low, mid, high). Voordeel is wel dat ze echt de state laten zien.

En anders zou je gewoon een button (of via een custom:button-entity-row) kunnen maken en dan achter elke button een service call naar light.turn_on kunnen hangen incl brightness.
deze custom:light-brightness-preset-row zou een optie kunnen zijn voor enkele situaties, ik ga eens kijken of ik er mee weg kom.

Idealiter zou ik dit voor elke lamp afzonderlijk in wil stellen, in de scènes die er reeds zijn. Dus een scene activeren en daarna de eenvoudige mogelijkheid hebben om de helderheid van elke lamp, met één enkele tik aan te passen, hetzij door deze te verhogen of te verlagen in brightness.

Eigenlijk is dat een lights card met een knop increase or decrease van brightness, zijn die er ?

Het grootste last is eigenlijk het constant moeten kiezen van een exact percentage voor de helderheid (en dan helemaal in de lagere regionen, van 5% naar 1% is uiterst onhandig. Ik had gehoopt dat er ondertussen wel een gebruiksvriendelijkere oplossing zou zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-10 16:54

V-8

Troetelbeer schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:46:
Mijn complete dashboard vernieuwd. Deze wordt weergegeven op een oud 24inch beeldscherm zonder touchscreen. Het is dan ook enkel informatief, omdat mijn automations op de achtergrond gewoon goed werken. Als ik genoodzaakt zou zijn om een aantal automations te overrulen, kan ik dat gewoon via mijn telefoon of stem doen, maar dat komt eigenlijk nooit voor.

[Afbeelding]

L1:
  • De F1 kaart spreekt voor zich: die verandert automatisch mee elke grand prix.
L2:
  • De volgende feestdag wordt steeds automatisch weergegeven met aangepast icoon die past bij de soort feestdag. Hetzelfde geldt voor het afval.
  • Dan twee simpele agenda's voor afspraken en verjaardagen.
M:
  • Huidige tijd en datum.
  • Een quote die automatisch elke dag verandert.
  • Simpele home/away van mijn vrouw en mij, plus informatie over het alarm.
  • Informatie over onze reistijden en rijbereik van de auto's.
  • Huidige dieselprijs van het goedkoopste tankstation bij ons in de buurt.
  • Simpele weerkaart.
R1:
  • Sensoren en lampen.
R2:
  • Energie informatie. Live en totaal van de dag.
Hoe heb je in je energiedashboard de elektrische auto toegevoegd? Daar ben ik ook naar op zoek!
Vooral ook om het verbruik van de woning 'clean' te houden.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
V-8 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:55:
[...]

Hoe heb je in je energiedashboard de elektrische auto toegevoegd? Daar ben ik ook naar op zoek!
Vooral ook om het verbruik van de woning 'clean' te houden.
Ik heb een Zappi lader voor mijn EV en daar gebruik ik de sensoren van in de Power Flow Card Plus: https://github.com/flixlix/power-flow-card-plus

In de bovenste kaart is het live en in de onderste kaart is het totaal van de dag.

[ Voor 8% gewijzigd door Troetelbeer op 13-03-2024 17:02 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8

V-8

Troetelbeer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:01:
[...]

Ik heb een Zappi lader voor mijn EV en daar gebruik ik de sensoren van in de Power Flow Card Plus: https://github.com/flixlix/power-flow-card-plus

In de bovenste kaart is het live en in de onderste kaart is het totaal van de dag.
Ah vandaar inderdaad, in de standaard Energy-card zit die optie niet.
Het lukt mij wel om een Battery toe te voegen en die Auto te noemen, maar dat is niet hoe het er bij jou uit ziet.
Kun je evt. de code delen?

Of hoe krijg je wel de auto er in met alleen import? (bij toevoegen van Battery is het 2-richtingsverkeer natuurlijk..)

EDIT:

Het lukt al met de Invididual option, dat had ik al geprobeerd maar lukte niet omdat Display Zero uit stond (er is vandaag nog niet geladen).. ;-)

Nu nog zorgen dat het verbruik van de auto van het huisverbruik wordt afgetrokken, hoe doe je dat?

EDIT: Ook dit is gelukt.

[ Voor 16% gewijzigd door V-8 op 13-03-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
@V-8

Top! :)

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Laatst online: 18:50
water_escape schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:41:
morning, hier lijkt een automation niet helemaal te werken. Iemand tips?

Gaat om het activeren van de Airco in de keuken in de ochtend. Bij beweging tussen 05:00 en 10:00 en als de temperatuur <18 is.

Hij springt netjes aan bij beweging, maar hij luistert niet naar de temperatuur. als het >18 is gaat hij ook aan. Nu heb ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
alias: Turn on Airco Keuken
description: ""
trigger:
  - platform: state
    entity_id:
      - binary_sensor.motion_sensor_keuken_l_occupancy
      - binary_sensor.motion_sensor_keuken_r_occupancy
    from: null
    to: "on"
condition:
  - condition: time
    after: "05:00:00"
    before: "10:00:00"
  - condition: numeric_state
    entity_id: sensor.lumi_lumi_weather_4aced307_temperature
    below: 18
action:
  - service: climate.turn_on
    metadata: {}
    data: {}
    target:
      entity_id: climate.keuken
mode: single
Ik ben nog maar net begonnen dus heb het waarschijnlijk mis, maar hoort er niet een and functie tussen te zitten?
Ik heb nu het idee dat als er beweging is en het is tussen 5 en 10 or onder de 18 graden, dat de trigger geactiveerd wordt.

Maar goed mogelijk, lees ik het verkeerd omdat net pas begonnen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Clumsy Smurf schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:02:
[...]

Ik ben nog maar net begonnen dus heb het waarschijnlijk mis, maar hoort er niet een and functie tussen te zitten?
Ik heb nu het idee dat als er beweging is en het is tussen 5 en 10 or onder de 18 graden, dat de trigger geactiveerd wordt.

Maar goed mogelijk, lees ik het verkeerd omdat net pas begonnen ben.
Je hebt het inderdaad mis, conditions zijn standaard AND :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
TheFes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Je hebt het inderdaad mis, conditions zijn standaard AND :)
Ah thanks, weer wat geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

Alleen kan ik hem niet in plaats van het huidige Energy Dashboard krijgen.. heb nog veel meer verbruiksmeters in huis die daar nu mooi in integreren.

Mocht iemand daar een oplossing voor hebben, let me know!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 17:00
V-8 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:19:
[...]

Alleen kan ik hem niet in plaats van het huidige Energy Dashboard krijgen.. heb nog veel meer verbruiksmeters in huis die daar nu mooi in integreren.

Je hoeft dat natuurlijk niet te gebruiken als vervanging van het ED, gebruik het gewoon als toevoeging.
Ik heb naast de ED ook een Power Dashboard gemaakt (die al bestond voordat het ED er kwam) en die heb ik ook nog gewoon naast elkaar staan.

Ze hebben andere functies en er is geen enkele reden dat je niet gewoon beide kan hebben.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:16
V-8 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:19:
[...]

Als je het in je huidige Energy Dashboard wilt hebben, zou je kunnen overwegen om de auto als "batterij" op te nemen. Zo heb ik het zelf gedaan, aangezien ik toch geen batterij heb.

Dat ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eE0KWvLrRbFI7busxHKENClj4z8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6FKZnhrQcWRpmWBjvN3yeysc.png?f=user_large

Hiervoor heb ik wel een fake battery aan moeten maken om in te vullen voor het terugleveren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaLass op 14-03-2024 10:08 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

DaLass schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Als je het in je huidige Energy Dashboard wilt hebben, zou je kunnen overwegen om de auto als "batterij" op te nemen. Zo heb ik het zelf gedaan, aangezien ik toch geen batterij heb.

[Afbeelding]

Hiervoor heb ik wel een fake battery aan moeten maken om in te vullen voor het terugleveren. :)
Ja precies, zoiets is inderdaad mogelijk, bedankt voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V-8

V-8

DaLass schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:07:
[...]

[Afbeelding]

Dutchess_Nicole schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:42:
[...]

Je hoeft dat natuurlijk niet te gebruiken als vervanging van het ED, gebruik het gewoon als toevoeging.
Ik heb naast de ED ook een Power Dashboard gemaakt (die al bestond voordat het ED er kwam) en die heb ik ook nog gewoon naast elkaar staan.

Ze hebben andere functies en er is geen enkele reden dat je niet gewoon beide kan hebben.
Ik heb nog even wat onderzoek gedaan; je blijkt de Cards uit het standaard Energy-dashboard ook zellf elders te kunnen gebruiken.
Ik heb dus een nieuw custom Energiedashboard gemaakt, met de custom kaart zoals besproken en aangevuld met de bestaande, standaard kaarten. Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat!

Het ziet er bijna exact zo uit als het standaard dashboard, met het enige verschil dat de datum-selectie ook een kaart is i.p.v. dat deze in de bovenbalk staat.
Als iemand dáár nog iets voor weet, dan hoor ik het graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9RyEhrzN6AKRIBhQgmRat3zHDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G08Ko0RlQrgc5VOsbVR2Vhcg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:46
Ik heb een vraagje over het energy dashboard. Ik heb op 3 maart mijn p1 meter (homewizard) verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu ben ik blijkbaar de historie kwijt. Ik las dat je de entity_id zou moeten hernoemen naar de oude id. Waar vind ik die ? Het lijkt erop dat bv de entity van power opnamen niet echt uniek is (p1_meter_power in dit geval).
Is dit een gevalletje pech of kan ik die data nog terugkrijgen? Ik heb wel evt nog backup files liggen waar ik wat van terug zou kunnen halen of in zou kunnen kijken, maar ik kom er niet echt uit waar ik de entity id's terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Pauwl schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:03:
Ik heb een vraagje over het energy dashboard. Ik heb op 3 maart mijn p1 meter (homewizard) verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu ben ik blijkbaar de historie kwijt. Ik las dat je de entity_id zou moeten hernoemen naar de oude id. Waar vind ik die ? Het lijkt erop dat bv de entity van power opnamen niet echt uniek is (p1_meter_power in dit geval).
Is dit een gevalletje pech of kan ik die data nog terugkrijgen? Ik heb wel evt nog backup files liggen waar ik wat van terug zou kunnen halen of in zou kunnen kijken, maar ik kom er niet echt uit waar ik de entity id's terug kan vinden.
De data is er nog wel, kijk eens bij developer tools > statistics.
Daar staat waarschijnlijk wel een issue met een entity die niet meer bestaat. Niet op fix drukken dan, want dan gooi je de data wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:46
Ah daar zat ik al naar te kijken :)
Die heeft een volgnummertje erachter staan.
Ik heb deze naam nu gebruikt in de huidige entity maar nu worden ook allerlei andere entities disabled (solaredge en van wat slimme stekkers).
Als ik deze weer aanzet dan lijkt deze data nu ook verdwenen te zijn ;w

edit: het lijkt erop dat nu alle historische data van alle entities zijn gereset

Ziet er niet heel best uit:

code:
1
2
3
4
5
Unrecoverable sqlite3 database corruption detected: (raised as a result of Query-invoked autoflush; consider using a session.no_autoflush block if this flush is occurring prematurely)

The system will rename the corrupt database file //config/home-assistant_v2.db to //config/home-assistant_v2.db.corrupt.2024-03-14T17:04:26.845714+00:00 in order to allow startup to proceed

Cannot migrate history for entity_id `sensor.p1_meter_energy_export_tariff_1` to `sensor.p1_meter_5c2faf106214_total_power_export_t1` because the new entity_id is already in use

Vrees dat ik naar een backup van een week oud moet teruggrijpen. Dan ben ik nu dus data kwijt van voor 3 maart en alles van afgelopen week. Niet een heel groot probleem want ik gebruik het niet heel intensief maar wel wat jammer

[ Voor 64% gewijzigd door Pauwl op 14-03-2024 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Pauwl schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:16:
Ah daar zat ik al naar te kijken :)
Die heeft een volgnummertje erachter staan.
Ik heb deze naam nu gebruikt in de huidige entity maar nu worden ook allerlei andere entities disabled (solaredge en van wat slimme stekkers).
Als ik deze weer aanzet dan lijkt deze data nu ook verdwenen te zijn ;w

edit: het lijkt erop dat nu alle historische data van alle entities zijn gereset

Ziet er niet heel best uit:

code:
1
2
3
4
5
Unrecoverable sqlite3 database corruption detected: (raised as a result of Query-invoked autoflush; consider using a session.no_autoflush block if this flush is occurring prematurely)

The system will rename the corrupt database file //config/home-assistant_v2.db to //config/home-assistant_v2.db.corrupt.2024-03-14T17:04:26.845714+00:00 in order to allow startup to proceed

Cannot migrate history for entity_id `sensor.p1_meter_energy_export_tariff_1` to `sensor.p1_meter_5c2faf106214_total_power_export_t1` because the new entity_id is already in use

Vrees dat ik naar een backup van een week oud moet teruggrijpen. Dan ben ik nu dus data kwijt van voor 3 maart en alles van afgelopen week. Niet een heel groot probleem want ik gebruik het niet heel intensief maar wel wat jammer
Ik denk dat je net te vroeg was, gezien deze fix in 2024.3.1
https://github.com/home-assistant/core/pull/112718

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 14:12

TF

bla bla

g1n0 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 01:02:
Nog enorm work in progress (laad bijv nog niet op, moet ik nog solderen) maar wilde het alvast even delen:
[Afbeelding]

Is een lenovo p11 pro, een ijzer-constructie erop gelijmd waaraan deze nu vasthangt met een ruimte tussen de muur van ongeveer 4mm. Gebruik de fully kiosk app (voor tts en natuurlijk kiosk mode) icm de browser mod in hass (voor popups en scherm dimmen).
Opladen zal gaan via de pogo pins, met 2 draadjes naar de transformator erachter (zit al een 80mm gat met 230v).
Ziet er erg netjes uit! Zou je iets meer detail kunnen geven over het ophangen en wegwerken van de stroomvoorziening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 14:18
Ik weet niet wat de ruimte er achter is. Maar hier heb ik een gips blokken wand. Daarachter zit de trapkast. Je zou een 5mm gaatje door en door kunnen boren stekkertje er doorheen en daar in een stopcontact kunnen plaatsen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@TF Ik heb een lenovo voorzien van 3m dual lock, een sterk soort klitteband. Met een dunne usb c hoek kabel van vriend ali heel strak tegen de muur gekregen. Voor het behangen een sleufje gemaakt in de muur vanaf wcd eronder. En dan deze usb voeding erin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dGzsDY0nWu6NuZW0EWEHNB5cRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcKpIaK2Leg1zTu8tFligh9W.jpg?f=fotoalbum_large

Op een andere plek heb ik nóg een tablet; ik had de mazzel dat daar een aansluiting was voor bediening ventilatie, vanuit zolder. Dus op zolder een poe adapter, in de inbouwdoos een poe naar usb adapter gebruikt, inbouwdoos erachter iets groter gemaakt en tablet eroverheen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_GAa5Gb7TK9M6qRtDWIZIT4DZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXJoOCqd5ay2Pwtcw97DXzIi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door koelkast op 15-03-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 14:08

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

koelkast schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:12:
@TF Ik heb een lenovo voorzien van 3m dual lock, een sterk soort klitteband. Met een dunne usb c hoek kabel van vriend ali heel strak tegen de muur gekregen. Voor het behangen een sleufje gemaakt in de muur vanaf wcd eronder. En dan deze usb voeding erin:

[Afbeelding]

Op een andere plek heb ik nóg een tablet; ik had de mazzel dat daar een aansluiting was voor bediening ventilatie, vanuit zolder. Dus op zolder een poe adapter, in de inbouwdoos een poe naar usb adapter gebruikt, inbouwdoos erachter iets groter gemaakt en tablet eroverheen!

[Afbeelding]
@koelkast
Mag ik vragen waar U de tablet gekocht hebt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:59
xXtronXx schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:24:
Mijn belangrijkste scherm om alle verbruikers en opbrengsten van de zonnepanelen te monitoren.[Afbeelding]
Is de tweede sensor voor terugleververgoeding nogmaals een nordpool sensor alleen dan zonder de btw?
Zou je kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt? OF je code voor die apex card delen mag natuurlijk ook. Bedankt!

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Gondelier schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:25:
[...]

@koelkast
Mag ik vragen waar U de tablet gekocht hebt ??
Ik heb een lenovo p10 en een m10 plus. Die laatste komt bij coolblue vandaan, de p10 van een medetweaker gekocht een aantal jaar geleden. Zie ook de pricewatch en v&a :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

koelkast schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:20:
[...]

Ik heb een lenovo m10 en een p10 plus. Die laatste komt bij coolblue vandaan, de m10 van een medetweaker gekocht een aantal jaar geleden. Zie ook de pricewatch en v&a :)
_/-\o_
@koelkast
Dank U wel we gaan opzoek naar de P10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Gondelier schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:42:
[...]

_/-\o_
@koelkast
Dank U wel we gaan opzoek naar de P10
Oeps, ik bedoel m10 plus van coolblue. Leuk voordeel van Lenovo is dat er ingebouwde laadcontrole in zit. Dus de batterij blijft zo rond 60 procent geladen. Niet te vol en te leeg. Werkt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

koelkast schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:45:
[...]

Oeps, ik bedoel m10 plus van coolblue. Leuk voordeel van Lenovo is dat er ingebouwde laadcontrole in zit. Dus de batterij blijft zo rond 60 procent geladen. Niet te vol en te leeg. Werkt heel goed.
Coolblue m10 plus
(y) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-10 11:19
Toevallig iemand die de Tapo T310 sensor heeft geïntegreerd in HA zonder een TP-Link hub?

Ik zag onderstaande integratie maar er staat nergens vermeld of er een Hub voor nodig is of niet.

https://github.com/petretiandrea/home-assistant-tapo-p100

Edit: Of kent iemand een temperatuur sensor die ik via Matter kan binnenlezen in HA? Zonder een extra hub nodig te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Tibs op 15-03-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:21

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Tibs waarom moet het Matter zijn? HA begrijpt toch veel meer dan alleen Matter? Je kunt bijvoorbeeld een ESP met een temperatuursensor pakken; 0% Matter, 100% werkend met HA.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Gizz schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:29:
@Tibs waarom moet het Matter zijn? HA begrijpt toch veel meer dan alleen Matter? Je kunt bijvoorbeeld een ESP met een temperatuursensor pakken; 0% Matter, 100% werkend met HA.
Omdat die niet op batterijen of 220V werkt en weerbestendig is.

Ik zou graag een temperatuur sensor (die op batterijen werkt) in mijn Inkbird zwembadthermometer stoppen. Zag dat een andere persoon dit ook gedaan heeft. Reden hiervoor is omdat de Inkbird versie die ik heb met bluetooth werkt en ik anders een Bluetooth transmitter moet installeren buiten maar die moet dan ofwel weersbestendig zijn, ofwel op 220V kunnen werken.

De temperatuursensor (in het voorbeeld een Aqara) zit dan in een waterdichte omhuizing waardoor die dus gewoon kan werken. Hiervoor heb je dan wel een Aqara hub nodig, hetgeen ik zou willen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tibs schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:21:
[...]
Ik zie de link met de noodzakelijkheid van Matter als protocol niet? :)

Verder kun je een ESP zowel via batterijen als het net voeden. Maar goed, daar gaat het verder niet om. Jij wil een apparaat dat Matter spreekt zonder dat je een extra hub nodig hebt om van protocol X naar Matter (=IP/netwerk/wifi) over te stappen. Dan kom je per definitie op iets ESP-achtigs uit.

In jouw geval zou ik trouwens een ESP in een waterdichte lasdoos stoppen als bluetooth relay.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 16-03-2024 08:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Er zit nu een Blitzwolf tussen. Een andere zou dan Z-Wave worden, heb van Zigbee alleen Blitzwolf.

De boiler doet max 1200 W, op piek meestal maar ~200 W. Het is een warmtepompboiler. Maar ik denk dat er iets anders is wat dit veroorzaakt, aangezien HA wel echt logt "Uitgezet".
Was nu weer uit maar in HA / Z2M status nog aan. Plug er maar tussenuit gehaald. Weet na een jaar ook wel dat dat ding stroom gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Gizz schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Ik zie de link met de noodzakelijkheid van Matter als protocol niet? :)

Verder kun je een ESP zowel via batterijen als het net voeden. Maar goed, daar gaat het verder niet om. Jij wil een apparaat dat Matter spreekt zonder dat je een extra hub nodig hebt om van protocol X naar Matter (=IP/netwerk/wifi) over te stappen. Dan kom je per definitie op iets ESP-achtigs uit.

In jouw geval zou ik trouwens een ESP in een waterdichte lasdoos stoppen als bluetooth relay.
Op zich niet per se. Ik had nog niet stil gestaan bij ESP32. Dan moet ik eens kijken of ik een ESP32 bord kan voorzien van een batterijvoeding en een temperatuursensor (eventueel die van de Inkbird zelf) en dat doen passen in de behuizing van de inkbird :-p. Zoals het laatste zinnetje dus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Hulpvraag.
Week of 3 geleden update gedraaid, en de volgende ochtend kon ik niet meer verbinden met:

http://homeassistant:8123/
ook niet op ip, en ook niet op http://homeassistant.local:8123/
Edit: ja ook op ipadres.

Eerste gedachte, misschien gecrashed, verse install (kon daar dus weer remote bij) backup terugzetten en weer het zelfde probleem.

Na wat google werk. Wat opties gevonden.
Observer draaide wel en was bereikbaar op http://homeassistant:4357/

Toestenbord en scherm eraan.
Supervisor loges bekeken, veel crash meldingen.
Core update.
Superviser update
OS update

Werkt allemaal prima.
Logs zijn nu schoon, alleen ik kan nog steeds niet op poort 8123 connecten.

Omdat eigenlijk niks via CLI moet, is er ook niet veel te vinden wat mij in de juiste richting kan duwen.
Iemand met skills die weet welk bestand of welk commando ik kan gebruiken om dit toch weer te enablen.

Update het lijkt er toch op dat er ergens een loop zit in het update proces, waardoor de core crashed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hCDrvS7dLHiw9sYfUp-wvMGKIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6EgJuXQ7stQgnFQQrVAAiaG.jpg?f=fotoalbum_large

Core downgrade gedaan - geen resultaat. (om te kijken of die loop eruit gaat)
Core upgrade gedaan -- geen resultaat

[ Voor 27% gewijzigd door mcg_nl op 17-03-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:56

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

mcg_nl schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:42:
Hulpvraag.
Week of 3 geleden update gedraaid, en de volgende ochtend kon ik niet meer verbinden met:

http://homeassistant:8123/
ook niet op ip, en ook niet op http://homeassistant.local:8123/

Eerste gedachte, misschien gecrashed, verse install (kon daar dus weer remote bij) backup terugzetten en weer het zelfde probleem.

Na wat google werk. Wat opties gevonden.
Observer draaide wel en was bereikbaar op http://homeassistant:4357/

Toestenbord en scherm eraan.
Supervisor loges bekeken, veel crash meldingen.
Core update.
Superviser update
OS update

Werkt allemaal prima.
Logs zijn nu schoon, alleen ik kan nog steeds niet op poort 8123 connecten.

Omdat eigenlijk niks via CLI moet, is er ook niet veel te vinden wat mij in de juiste richting kan duwen.
Iemand met skills die weet welk bestand of welk commando ik kan gebruiken om dit toch weer te enablen.
Weet je het IP-adres en heb je dat ook geprobeerd ( http://IP:8123 )

LG (AWHP) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:48

Antonio di

a mi me dijeron que si

Tibs schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:21:
[...]

Ik zou graag een temperatuur sensor (die op batterijen werkt) in mijn Inkbird zwembadthermometer stoppen. Zag dat een andere persoon dit ook gedaan heeft. Reden hiervoor is omdat de Inkbird versie die ik heb met bluetooth werkt en ik anders een Bluetooth transmitter moet installeren buiten maar die moet dan ofwel weersbestendig zijn, ofwel op 220V kunnen werken.

De temperatuursensor (in het voorbeeld een Aqara) zit dan in een waterdichte omhuizing waardoor die dus gewoon kan werken. Hiervoor heb je dan wel een Aqara hub nodig, hetgeen ik zou willen vermijden.
Voor Buiten en Water kom je al gauw bij de fabrikanten van Weerstations.
Die ook de door jouw gewenste temp.-meters verkopen (buiten en zwembad). Die werken wel weer op 868Mhz (868MHz is wel ver bereik op batterij: ook handig als Zigbee, Matter etc. batterij componenten buiten een slecht bereik hebben) en dan heb je ook een gateway(tje) nodig of moet je zelf aan de slag met een 868MHz-stick (en alle coding) aan de slag.
Ik heb een Ecowitt GW2000 gateway waarvoor een officiële HA Integratie is. Werkt prima op mij HA. Voor stroom naar de GW2000 gaat een USB-kabeltje vanaf mijn X86-64 mini-pc die als HA-server dienst doet. Zie review:
Ecowitt GW2000 Gateway LAN/Wifi with Barometric, Temperature, Humidity review door Antonio di
bijv. zwembad thermometer:
https://shop.ecowitt.com/products/wn36

[ Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 16-03-2024 15:04 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Antonio di schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:54:
[...]

Voor Buiten en Water kom je al gauw bij de fabrikanten van Weerstations.
Die ook de door jouw gewenste temp.-meters verkopen (buiten en zwembad). Die werken wel weer op 868Mhz (868MHz is wel ver bereik op batterij: ook handig als Zigbee, Matter etc. batterij componenten buiten een slecht bereik hebben) en dan heb je ook een gateway(tje) nodig of moet je zelf aan de slag met een 868MHz-stick (en alle coding) aan de slag.
Ik heb een Ecowitt GW2000 gateway waarvoor een officiële HA Integratie is. Werkt prima op mij HA. Voor stroom naar de GW2000 gaat een USB-kabeltje vanaf mijn X86-64 mini-pc die als HA-server dienst doet. Zie review:
Ecowitt GW2000 Gateway LAN/Wifi with Barometric, Temperature, Humidity review door Antonio di
bijv. zwembad thermometer:
https://shop.ecowitt.com/products/wn36
Liefst zonder extra gateway.

Ik ben aan het kijken om iets te knutselen met een ESP32 bord. Altijd leuk om een projectje te hebben. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:24
Tibs schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:34:
[...]

Ik ben aan het kijken om iets te knutselen met een ESP32 bord. Altijd leuk om een projectje te hebben. O-)
Ik heb laatst ook een temperatuursensor gebouwd met een ESP32. Zie dit bijv https://smarthomescene.co...ure-sensor-with-an-esp32/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:42

Seafarer

XXX

Tibs schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:34:
[...]

sonoff th. Maar met iedere ESP8266 werkt dit wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJgfuD2ZbD9tX1vgKy8ec7EkI40=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cm2EIPcuizgDLpTnrKgX6pIS.jpg?f=user_large

HA kan dit ook lezen. Zijn inmiddels bij versie 13.4

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
gvdijk23 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:53:
[...]

Ik heb laatst ook een temperatuursensor gebouwd met een ESP32. Zie dit bijv https://smarthomescene.co...ure-sensor-with-an-esp32/
Ik zou deze in principe via een batterij kunnen van stroom voorzien als ik deze erbij zet vermoed ik?

https://www.amazon.com.be...3a82baacb319995a69b5&th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Tibs veel van die batterij-modules zijn zelf juist niet zuinig of missen bepaalde features. Het is al een wat oudere video, maar wellicht heb je er wat aan:

Kleine suggestie: wellicht is het handiger om bijvoorbeeld hier verder te gaan: Het grote ESPhome topic
ESP-bouwprojectjes zijn niet echt HA specifiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Gizz schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:38:
Kleine suggestie: wellicht is het handiger om bijvoorbeeld hier verder te gaan: Het grote ESPhome topic
ESP-bouwprojectjes zijn niet echt HA specifiek :)
Doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Korte vraag waar ik niet helemaal uit kom. Ik wil twee kaarten bovenop elkaar stapelen. Ik heb dat in het verleden gedaan met de custom:stack-in-card, maar de kaarten komen dan naast/onder elkaar. Ik zou ook iets zelf kunnen bouwen met een button-card, maar daar ben ik ook niet helemaal naar opzoek. Zijn er andere tips die ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
alex3305 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:20:
Korte vraag waar ik niet helemaal uit kom. Ik wil twee kaarten bovenop elkaar stapelen. Ik heb dat in het verleden gedaan met de custom:stack-in-card, maar de kaarten komen dan naast/onder elkaar. Ik zou ook iets zelf kunnen bouwen met een button-card, maar daar ben ik ook niet helemaal naar opzoek. Zijn er andere tips die ik mis?
Wat bedoel je precies met boven op elkaar stapelen dan, als onder elkaar niet is wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:26
Iemand toevallig ervaring met deze zigbee schakelaars?

Heb hem al een tijd in huis liggen maar nog geen tijd voor gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3X3nugjVR5Z47p0QkslI0rtc83o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxPTRhN9212HUmegjF6dfQZg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-gQWFmxv3yI_cbOcqO4LHooe34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhTvSxt474W5B6HjR40GrBwn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan hem rustig koppelen met HA via zigbee.
Alleen zijn de schakelaars niet zichtbaar.

je kan hem fysiek rustig schakelen.
Dat hoor je ook keurig kwa klik geluid,
maar aansturen via HA kan dan weer niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gV8cziKiu73QsmtrzZNgwOmE79U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zuH2pJJBWilXOo6HrZtSCjtC.png?f=fotoalbum_large

Heb een soort gelijke al in gebruik welke wel goed werkt.
Die geeft alleen als type end device aan.
en die heeft een stuk bediening welke ik hier niet in zie.

Hij kwam in een grijs doosje zonder enige informatie.
(kan ook niet meer terug vinden waar ik deze besteld heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Laatst online: 07-10 12:53
In draai haos nu een week binnen virtualbox (binnen W11) maar heb er toch regelmatig problemen mee. Zigbee stick wordt na een herstart niets herkend, ik dien dan een keer fysiek de usb te herpluggen.

En wanneer ik haos een tijdje (stabiel) heb draaien, dan plots stopt die in er mee en is die niet benaderbaar, ook niet vanaf de machine zelf en moet ik resetten. De logging binnen haos is enkel de logging van na de reset, dus ben er nog niet achter wat er nu precies aan de hand is.

Daarnaast lijk ik een vreemd issue te hebben die deco mesh gerelateerd is. Ik heb de 2 deco's als AP ingesteld en haos zit binnen op range dat ik zou verwachten. Maar om de een of andere manier kan ik op mijn telefoon enkel haos openen wanneer ik verbonden ben met de zelfde deco router (op zolder) en als ik beneden sta en verbonden ben met de main deco, dan doet die het niet.

Ik ben dus nog wel echt zoekende of en hoe ik haos onderdeel ga maken van mijn smarthome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
sjors86 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:47:
In draai haos nu een week binnen virtualbox (binnen W11) maar heb er toch regelmatig problemen mee. Zigbee stick wordt na een herstart niets herkend, ik dien dan een keer fysiek de usb te herpluggen.

En wanneer ik haos een tijdje (stabiel) heb draaien, dan plots stopt die in er mee en is die niet benaderbaar, ook niet vanaf de machine zelf en moet ik resetten. De logging binnen haos is enkel de logging van na de reset, dus ben er nog niet achter wat er nu precies aan de hand is.

Daarnaast lijk ik een vreemd issue te hebben die deco mesh gerelateerd is. Ik heb de 2 deco's als AP ingesteld en haos zit binnen op range dat ik zou verwachten. Maar om de een of andere manier kan ik op mijn telefoon enkel haos openen wanneer ik verbonden ben met de zelfde deco router (op zolder) en als ik beneden sta en verbonden ben met de main deco, dan doet die het niet.

Ik ben dus nog wel echt zoekende of en hoe ik haos onderdeel ga maken van mijn smarthome.
Windows en Virtualbox zijn niet de beste omgevingen voor HA os. Je probleem met de Zigbee stick is hoogst waarschijnlijk gerelateerd aan Virtualbox. En het stil vallen zou wel eens met het energiebeheer van W11 te maken kunnen hebben. Afhankelijk van of je addons wil gebruiken zou je eerst de docker versie kunnen proberen onder W11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
Ik had eerst ook HA draaien in een virtual machine op een Windows11 laptop, maar dit werkte bij mij ook niet altijd heel lekker, ook windows updates en zo.

nu draait het op proxmox en 0 problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

sjors86 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:47:

Die deco's zijn AP's in je netwerk?

Soms zit er een instelling in de AP's dat apparaten niet onderling verbinding mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:45
Mattie112 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Ok dan ga ik dat maar op die manier proberen :)
Inmiddels dat geprobeerd maar hij boot niet van die SSD, ook niet met een clean HA. Heel vreemd die SSD werkt prima en test OK met een tool als H2testw....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:11

JME

zeg maar Jamie

Ik monitor het CO2 magneetventiel en de heater van mijn aquarium via HA. Beide zitten achter een eigen smart plug, waarop ik een binary sensor heb zitten die signaleert of het apparaat Aan of Uit staat. Via een Automation krijg ik een seintje als één van beiden langer dan X uur aaneengesloten Aan of Uit staat, en bij nog wat langer Aan schakelt de smart plug zelf de boel voor de rest van de dag Uit.
In de History grafieken kan ik terugzien hoe lang een device Aan heeft gestaan. Is daar ook een tellertje voor te maken, een soort Utility Meter die de Aan-tijd over de hele dag bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-10 12:48
Ik heb momenteel home assistant draaien op een tablet aan de muur (m.b.v. fully kiosk browser). Als ik voorbij loop gaat het scherm aan. Voordat het scherm het dashboard laat zien, zie ik eerst een fractie van een seconde een wit scherm en laat ie daarna het dashboard zien. Weet iemand of het tonen van een wit scherm komt door een instelling in Android, dan wel fully kiosk browser? Kan het komen door een energiebesparingsstand, waardoor e.e.a. opnieuw gestart moet worden bij activatie van het scherm?

[ Voor 11% gewijzigd door Rien43 op 17-03-2024 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@JME Denk dat je History Stats zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@gasemans Denk dat je weer een Tuya device hebt dat niet volledige ondersteuning in ZHA heeft. Je zou eens in de Zigbee2MQTT lijst kunnen kijken of hij daar in staat. Misschien dat daarmee ook makkelijker de quirk voor ZHA te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Septillion schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:37:
@gasemans Denk dat je weer een Tuya device hebt dat niet volledige ondersteuning in ZHA heeft. Je zou eens in de Zigbee2MQTT lijst kunnen kijken of hij daar in staat. Misschien dat daarmee ook makkelijker de quirk voor ZHA te maken is.
Vermoed ook dat het een tuya is.
In de zigbee2mqtt ben ik hem ook niet tegen gekomen.

Kwam inderdaad quirks tegen met vergelijkbare devices.
Alleen mijn product id kwam ik nergens tegen.
Verzoek gedaan via github voor support voor zha.
Maar aangezien niemand deze verder lijkt te gebruiken denk ik niet dat ik veel succes ga hebben.

Opzoek naar een nieuwe dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Laatst online: 07-10 12:53
Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:14:
Ik had eerst ook HA draaien in een virtual machine op een Windows11 laptop, maar dit werkte bij mij ook niet altijd heel lekker, ook windows updates en zo.

nu draait het op proxmox en 0 problemen meer gehad.
Ga ik ook eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATOR
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
JME schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:42:
Ik monitor het CO2 magneetventiel en de heater van mijn aquarium via HA. Beide zitten achter een eigen smart plug, waarop ik een binary sensor heb zitten die signaleert of het apparaat Aan of Uit staat. Via een Automation krijg ik een seintje als één van beiden langer dan X uur aaneengesloten Aan of Uit staat, en bij nog wat langer Aan schakelt de smart plug zelf de boel voor de rest van de dag Uit.
In de History grafieken kan ik terugzien hoe lang een device Aan heeft gestaan. Is daar ook een tellertje voor te maken, een soort Utility Meter die de Aan-tijd over de hele dag bijhoudt?
Wat jij zoekt is de History Stats sensor.

edit:
Had Septillions post niet gezien -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Is er iemand die ervaring heeft met sensoren op basis van DASH 7 Alliance protocol zoals Sub-IoT. Gezien de frequenties waarop het protocol communiceert (o.a. 800Mhz band) en de low power techniek, lijkt het me ideaal voor de wat grotere afstanden. Zoals van je huis naar je tuinschuur of garage. Ik zie echter tot zover nog geen kant en klare sensoren of gateways te koop alleen een developer setje. Het zou wel goed te combineren moeten zijn met HA over MQTT volgens de documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

synoniem schreef op maandag 18 maart 2024 @ 00:14:
Is er iemand die ervaring heeft met sensoren op basis van DASH 7 Alliance protocol zoals Sub-IoT. Gezien de frequenties waarop het protocol communiceert (o.a. 800Mhz band) en de low power techniek, lijkt het me ideaal voor de wat grotere afstanden. Zoals van je huis naar je tuinschuur of garage. Ik zie echter tot zover nog geen kant en klare sensoren of gateways te koop alleen een developer setje. Het zou wel goed te combineren moeten zijn met HA over MQTT volgens de documentatie.
Ik weet niet wat je precies wilt. Maar een geflaste sonoff op 220 met wifi verbinding of Iets dergelijks is toch ook prima om afstanden te overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:51

BiG-GuY

Watvoor afstanden gaat het om? Zigbee Mesh kan ook een afstand overbruggen, heb in de losse schuur/garage ook Zigbee apparaten in gebruik waarbij de volgende zeker op 15-20m zit en door twee muren heen gaat.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
TheFes schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:24:
[...]

Wat bedoel je precies met boven op elkaar stapelen dan, als onder elkaar niet is wat je bedoelt?
Letterlijk op elkaar stapelen. Een voorbeeld van wat ik nu heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NthkSVo3gPDfFSgAMRHEC6SMsCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mbkhTtbLQr175HHtkovBHHBX.png?f=user_large
Ziet er wel aardig uit, maar op mijn telefoontje past dit uiteraard niet. Simpelweg omdat die elementen via flexbox naast elkaar zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUrBxdTyZ_Hrxfh05aIl3YVIB4U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XhRTgIpmKNf6mMAC11OIaJph.png?f=user_large

Nu zou ik bijvoorbeeld elementen weg kunnen halen op mijn telefoon, of de kaart anders vormgeven. Maar het liefste zou ik eens testen met echt over elkaar heen leggen. Echter kom ik daar niet helemaal uit.

Overigens gebruik ik bovenstaande techniek nu voornamelijk om aanvullende menu's op entiteiten te tonen. Bijvoorbeeld zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCQU19Rst-W1RPBQHRpRRgxCSOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oIk2ukwKRxdO95V7C6wBOANO.png?f=user_large
En omdat de inhoud van de onderliggende knop beperkt(er) is, werkt dat wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:48

Antonio di

a mi me dijeron que si

Dash7 is vooral voor Industrie/Bedrijven/Defensie. Er is 1 iemand die hiervoor een interface met HA heeft gemaakt (MQTT). Volgens mij wordt het niet (veel) gebruikt (werkt het?), zie:
https://community.home-as...ith-home-assistant/342459

Er zijn wel vele eigen ("proprior") 868MHZ toepassingen voor Alarmering (Inbraak, brand) en Zorg.
De 868MHz komt inderdaad ver (in afstand wel afhankelijk van welke "eigen" variant) en is (meestal) met een ster-netwerk makkelijk in beheer.

Ik zit daarom met een "eigen" 868MHz ster-netwerk Alarmsysteem en een "eigen"868MHz" ster-netwerk Weer-systeem, welke 2 dus niet uitwisselbaar zijn!
Gelukkig hebben ze wel beide een goede interface met HA.
Zie voor toelichting 433MHz/68MHz (Bijlage 2 en 4) & mijn Alarm Lupus Electronics XT2-plus:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Zie voor mijn Weer-Gateway Ecowitt GW2000:

Z-wave-Alliance heeft een lange afstand ster-netwerk versie ontwikkeld genaamd Z-Wave-LR (Long Range) die naadloos samenwerkt met de Z-wave/Z-wave-plus (zijn mesh-netwerken). In USA (915MHz) is deze al een tijdje beschikbaar. Eind februari 2024 zijn ook de spec's voor de EU 868MHz bekend geworden. Zie:
https://z-wavealliance.or...tion-for-european-market/

Nu de Z-wave Chip-productie is vrijgegeven (iedereen mag de chips nu bakken, mits ze voldoen aan de standaards), is de hoop dat ook voor de EU de Z-Wave-LR dit jaar beschikbaar komt.

Ik zou dus eerder met een "Eigen" 868MHz starten die een goede interface met HA heeft of toch wachten op de EU Z-Wave-LR.
De andere oplossingen voor schuur/ver-weg met Mesh-netwerk zijn al genoemd door mede-Tweakers.

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-10 19:28
gasemans schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:43:
Iemand toevallig ervaring met deze zigbee schakelaars?

Heb hem al een tijd in huis liggen maar nog geen tijd voor gehad.

Ik kan hem rustig koppelen met HA via zigbee.
Alleen zijn de schakelaars niet zichtbaar.

je kan hem fysiek rustig schakelen.
Dat hoor je ook keurig kwa klik geluid,
maar aansturen via HA kan dan weer niet...

Heb een soort gelijke al in gebruik welke wel goed werkt.
Die geeft alleen als type end device aan.
en die heeft een stuk bediening welke ik hier niet in zie.

Hij kwam in een grijs doosje zonder enige informatie.
(kan ook niet meer terug vinden waar ik deze besteld heb)
Hoe ziet de frontplaat eruit, dat zoekt wat makkelijker op internet ;)
Als je een vergelijkbare vindt, kun je ook kijken of daar een blue print voor is, grote kans dat het dan werkt, zo heb ik dat voor en wireless zigbee 8-voudige schakelaar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:46
Meer gebruikers van HA hier waarbij de buienradar integratie geen actuele temperatuur, neerslag en zonkracht meer doorgeeft? Ligt sinds einde van de ochtend plat hier….

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Panzer_V schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:39:
Meer gebruikers van HA hier waarbij de buienradar integratie geen actuele temperatuur, neerslag en zonkracht meer doorgeeft? Ligt sinds einde van de ochtend plat hier….
Bedoel je dan de losse sensoren daarvoor, of de weather entity zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Panzer_V schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:39:
Geen probleem hier.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBJdIMYuW4Zkm0v6wuujIfRWyeM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7fpeCg1vmN2czHsPw3ehEmxV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
TheFes schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Bedoel je dan de losse sensoren daarvoor, of de weather entity zelf?
De losse sensoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Werken hier prima, net als de weather entity overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:50
Ook hier geen problemen, werken beide naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-10 16:19

eagle00789

Est. November 2005

Iemand het volgende al gevonden? Ik ben op zoek naar een integratie voor Thuisbezorgd en dan vooral mbt de levering van de bestelling. Iemand hier al iets voor gevonden of gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:36

Erik80

Sinds 1980

Misschien kun je hier iets mee als basis: https://github.com/kozmoz/thuisbezorgd-scraper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nu we het toch over het weer hebben, ik gebruik de KNMI integratie, net trouwens een update naar 2.0.1 gedaan. Hoe krijg ik bij de losse sensor "sensor.knmi_windsnelheid" de beaufort waarde, ik kan een hoop kiezen maar geen beaufort. Kan natuurlijk ook zijn dat die er niet is.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Seafarer schreef op maandag 18 maart 2024 @ 07:56:
[...]

Ik weet niet wat je precies wilt. Maar een geflaste sonoff op 220 met wifi verbinding of Iets dergelijks is toch ook prima om afstanden te overbruggen?
Dash7 is een energiezuinige techniek vergelijkbaar met Lora en kan grotere afstanden overbruggen. En door het gebruik van 868 Mhz kom je ook door goed geïsoleerde muren en ramen heen.

Dus ik zat te denken aan een eventueel oplaadbare batterij met een zonnepaneeltje in een schuur zonder 230V aansluiting. Als ik eerst 230V moet aanleggen kan ik er net zo goed een netwerkkabel naast leggen.
Dash7 is daarnaast open source zowel qua specificatie als beschikbare IoT stack dus eigenlijk lijkt het me ideaal voor allerlei sensoren die niet over de overvolle 2.4 Ghz band hoeven te zenden. Ik ben zelf niet zo'n soldeerridder dus vroeg me af andere tweakers zich hier al in verdiept hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
BiG-GuY schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:16:
[...]

Watvoor afstanden gaat het om? Zigbee Mesh kan ook een afstand overbruggen, heb in de losse schuur/garage ook Zigbee apparaten in gebruik waarbij de volgende zeker op 15-20m zit en door twee muren heen gaat.
Dat gaat goed als je twee 230V gevoede Zigbee apparaten aan weerskanten onderdeel van de mesh zijn. Maar een batterij gevoede sensor zie ik die afstand alleen overbruggen als je elke twee weken de batterij vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Antonio di schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:09:
[...]

Dash7 is vooral voor Industrie/Bedrijven/Defensie. Er is 1 iemand die hiervoor een interface met HA heeft gemaakt (MQTT). Volgens mij wordt het niet (veel) gebruikt (werkt het?), zie:
https://community.home-as...ith-home-assistant/342459

Er zijn wel vele eigen ("proprior") 868MHZ toepassingen voor Alarmering (Inbraak, brand) en Zorg.
De 868MHz komt inderdaad ver (in afstand wel afhankelijk van welke "eigen" variant) en is (meestal) met een ster-netwerk makkelijk in beheer.

Ik zit daarom met een "eigen" 868MHz ster-netwerk Alarmsysteem en een "eigen"868MHz" ster-netwerk Weer-systeem, welke 2 dus niet uitwisselbaar zijn!
Gelukkig hebben ze wel beide een goede interface met HA.
Zie voor toelichting 433MHz/68MHz (Bijlage 2 en 4) & mijn Alarm Lupus Electronics XT2-plus:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Zie voor mijn Weer-Gateway Ecowitt GW2000:

Z-wave-Alliance heeft een lange afstand ster-netwerk versie ontwikkeld genaamd Z-Wave-LR (Long Range) die naadloos samenwerkt met de Z-wave/Z-wave-plus (zijn mesh-netwerken). In USA (915MHz) is deze al een tijdje beschikbaar. Eind februari 2024 zijn ook de spec's voor de EU 868MHz bekend geworden. Zie:
https://z-wavealliance.or...tion-for-european-market/

Nu de Z-wave Chip-productie is vrijgegeven (iedereen mag de chips nu bakken, mits ze voldoen aan de standaards), is de hoop dat ook voor de EU de Z-Wave-LR dit jaar beschikbaar komt.

Ik zou dus eerder met een "Eigen" 868MHz starten die een goede interface met HA heeft of toch wachten op de EU Z-Wave-LR.
De andere oplossingen voor schuur/ver-weg met Mesh-netwerk zijn al genoemd door mede-Tweakers.
Op de home automation markt zie ik inderdaad weinig producten maar ik neem aan dat het in de industrie etc. goed werkt. Het lijkt me ook ideaal voor hobbyisten omdat het open source is en niet heel andere hardware gebruikt (op de radio na) dan voor zigbee of zwave beschikbaar is. Maar zoals ik hierboven al zei, ik ben geen soldeerridder dus zelf aan elkaar knutselen is voor mij een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Laatst online: 15:01

Superflip

*pwiet*

Ik heb net HA terug vastgepakt en wil finaal enkele projecten thuis uitwerken. Ik zit alleen een beetje in de knoop om alles een beetje correct op te zetten.

Als ik zelf kon kiezen zou ik alles via code willen kunnen doen, alleen zie ik steeds meer dat modules de configuratie enkel via de web interface toelaten. Is er een workaround of moet ik dat maar voor lief nemen? En wat is dan de beste setup om toch alles netjes in git te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
ralphkeb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Hoe ziet de frontplaat eruit, dat zoekt wat makkelijker op internet ;)
Als je een vergelijkbare vindt, kun je ook kijken of daar een blue print voor is, grote kans dat het dan werkt, zo heb ik dat voor en wireless zigbee 8-voudige schakelaar gedaan.
Simpele zwarte plaat. Heb hem op een al geïnstalleerde versie gedrukt (met wat gepast geweld:) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-JF9zJw1MNXykQ2rMxlG0dU3I8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/845D18sSALQYn6Sr2pnKZQXe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
TheFes schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:13:
[...]

Werken hier prima, net als de weather entity overigens
Sinds ergens in de nacht werkt het weer. Klaarblijkelijk een storing bij het weerstation bij buienradar.🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:44
gasemans schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Simpele zwarte plaat. Heb hem op een al geïnstalleerde versie gedrukt (met wat gepast geweld:) )

[Afbeelding]
Lijkt toch wel aardig op deze:
https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9300000173958165/

Heb er niet uitgebreid naar gekeken maar ik zou zeggen dat deze via Tuya te koppelen is. Misschien is dat ook de reden dat hij rechtstreeks via Zigbee geen/weinig mogelijkheden biedt en dat je hem dus eerst via Tuya moet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Ronker32 Daar verwacht ik niets van. Maar zal niet de eerste Tuya zijn die ZHA niet doet zonder een quirck.

@gasemans In Z2M zie ik er veel die er op lijken maar deze exact lijk ik niet te zien. Ik zie hem überhaupt niet in de Zigbee Device Repository. Maar ondersteuning in ZHA of Z2M moet niet zo lastig zijn dus zou er een report voor maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ronker32 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Lijkt toch wel aardig op deze:
https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9300000173958165/

Heb er niet uitgebreid naar gekeken maar ik zou zeggen dat deze via Tuya te koppelen is. Misschien is dat ook de reden dat hij rechtstreeks via Zigbee geen/weinig mogelijkheden biedt en dat je hem dus eerst via Tuya moet koppelen.
Klopt.

Zo heb ik er nog 1 die wel werkt, en met de quirks werken ze over het algemeen.
Heb alleen net het pech dat deze er niet in voor komt.

Hier een screenshot van mn andere.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwauim15NOe55XXqJdJJdbB9lOc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/elkYRUnP4JvrgtWir2CV9TC5.png?f=user_large
Septillion schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:41:
@Ronker32 Daar verwacht ik niets van. Maar zal niet de eerste Tuya zijn die ZHA niet doet zonder een quirck.

@gasemans In Z2M zie ik er veel die er op lijken maar deze exact lijk ik niet te zien. Ik zie hem überhaupt niet in de Zigbee Device Repository. Maar ondersteuning in ZHA of Z2M moet niet zo lastig zijn dus zou er een report voor maken :)
Report heb ik ook ingediend.
enige ervaring met dit soort dingen hoe snel iets wordt opgepakt?
Ik zag dat de tag tuya al was gekoppeld door een moderator.

We wachten even rustig af.
Hopelijk wordt deze toegevoegd :)

[ Voor 39% gewijzigd door gasemans op 19-03-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@gasemans Bij ZHA geen idee, ben primair een Z2M gebruiker :) Maar volgens mij lijken al die Tuya's enorm op elkaar dus zou het niet zo veel werk moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
Ik heb een apexchart, maar deze blijkt niet te werken. Kan iemand me helpen met de code ? Ik wil dus gaan bereiken dat alles onder de x-as een andere kleur heeft dan alles erboven
Dit is wat ik heb....

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
    - type: custom:apexcharts-card
      span:
        start: day
      header:
        show: true
        # title:  temperatuur
        show_states: true
        colorize_states: true
      apex_config:
        fill:
          type: gradient
          gradient:
            shadeIntensity: 1
            opacityFrom: 0.7
            opacityTo: 0.9
            stops: [0, 100]
          colors: |
            (value, seriesIndex, w) => {
              if (value < 0) {
                return "##66cc00"; 
              } else {
                return "#FF0000";
              }
            }
        legend:
          show: false
        tooltip:
          enabled: true
        x:
        grid:
          strokeDashArray: 0
          borderColor: rgb(52,52,52)
        xaxis:
          axisBorder:
            color: rgb(52,52,52)
          tickAmount: 1
          axisTicks:
          labels:
            style:
              colors: rgb(128,128,128)
        yaxis:
          decimalsInFloat: 0
          labels:
            style:
              colors: rgb(128,128,128)
      all_series_config:
        type: area
        curve: smooth
        stroke_width: 2
        group_by:
          func: avg
          duration: 10min
      series:
        - entity: sensor.p1_meter_5c2faf04a1f2_actueel_vermogen
          name: Actueel Verbruik
          data_generator: |
            (entity, stateObj, attributes, ha) => {
              return ha.states[entity].attributes.data.map(entry => entry.value);
            }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Faece Iets meer details? Krijg je een error? Vanaf wanneer werkte hij niet meer? Of is dit een grote copy-paste truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Septillion schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:24:
@Faece Iets meer details? Krijg je een error? Vanaf wanneer werkte hij niet meer? Of is dit een grote copy-paste truc?
Eigenlijk komt er niks op. Hij blijft steeds op loading staan. Omdat ik een grafiek zoals homewizard Il bekomen ben ik overal wat op zoek. Dit is het resultaat van een vraag die ik stelde via chatgpt. Ik weet dat dit niet de juiste weg is maar ik heb me al suf gezocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:14
Faece schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:23:
Ik heb een apexchart, maar deze blijkt niet te werken. Kan iemand me helpen met de code ? Ik wil dus gaan bereiken dat alles onder de x-as een andere kleur heeft dan alles erboven
Dit is wat ik heb....
Ik doe het zo:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
type: custom:apexcharts-card
experimental:
  color_threshold: true
graph_span: 24h
span:
  start: hour
  offset: '-3h'
now:
  label: Nu
header:
  show_states: true
  colorize_states: true
yaxis:
  - decimals: 2
    min: '|-0.10|'
    max: '|+0.10|'
series:
  - entity: sensor.current_electricity_price_all_in
    show:
      in_header: raw
      legend_value: false
    float_precision: 4
    type: column
    color_threshold:
      - value: -0.1
        color: green
      - value: 0
      - value: 0.18
        color: yellow
      - value: 0.22
        color: orange
      - value: 0.3
        color: red
      - value: 1
        color: red
    data_generator: |
      return entity.attributes.prices.map((record, index) => {
        return [record.from, record.price];
      }); 

Alles lager dan 0 wordt dan groen. Daarboven heb ik verschillende kleuren van geel naar rood.

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
wautah91 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:32:
[...]

Ik doe het zo:

Alles lager dan 0 wordt dan groen. Daarboven heb ik verschillende kleuren van geel naar rood.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
      all_series_config:
        curve: smooth
        group_by:
          func: avg
          duration: 10min
      series:
        - entity: sensor.p1_meter_5c2faf04a1f2_actueel_vermogen
          show:
              in_header: raw
              legend_value: false
          float_precision: 4
          type: column
          color_threshold:
            - value: -0.1
            - value: 0
            - value: 0.1
              color: purple

dit geeft me nu een oranje grafiek... ik snap het niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:14
Faece schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:24:
[...]

dit geeft me nu een oranje grafiek... ik snap het niet echt
Heb je

code:
1
2
experimental:

ook overgenomen ?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
wautah91 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:27:
[...]

Heb je

code:
1
2
experimental:

ook overgenomen ?
🫣🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Septillion schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:38:
@bbn_ldp Correct. Artikelnummer 3202087. Helaas niet te doen met CloudCutter maar zijn redelijk goed te openen en USB-Serial converter aan te hangen en dan ltchiptool te gebruiken.

Trof wel twee revisies PCB aan (maar zelfde artikelnummer) dus misschien dat de oude nog wel via CloudCutter werkt maar die niet meer geprobeerd.
Zou je je esphome yaml willen delen die je gebruikt op LSC pluggen?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faece
wautah91 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:27:
[...]

Heb je

code:
1
2
experimental:

ook overgenomen ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltuM0YBL-YlKnTyVsSsdat1WCXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Boe5HzXM7j6th2F4oDLbep7v.png?f=user_large

almost there ;)
hoe kan ik de oranje rand vervangen door het paar en groen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13:29
Ik heb een probleem met een aantal van mijn automations. Ik maak op de begande grond van een Aqara FP1 Presence Sensor welke mijn gehele beneden verdieping dekt. Ik heb hierop ingesteld dat als er na 10 minuten geen activiteit is, de lampen uit kunnen gaan. Dit werkt echter prima en heeft een lange tijd probleemloos gewerkt, maar de laatste tijd gebeurt het regelmatig dat maar de helft van de lampen uit gaan.

De Eettafel en Keuken lampen zijn gegroepeerd, maar dan gaan bijvoorbeeld alleen de Keuken lampen uit, terwijl de Eettafel lampen ook uit moeten. Het zijn allemaal Zigbee lampen en ik gebruik Z2M in Home Assistant.

Mijn automation:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
alias: Presence - Eettafel Uit 10m
trigger:
  - type: not_occupied
    platform: device
    device_id: a3ea0966231b0a38123f18cbbeee4576
    entity_id: a01435203a82e6f2f85427c8aae7258a
    domain: binary_sensor
    for:
      hours: 0
      minutes: 10
      seconds: 0
condition:
  - condition: state
    entity_id: group.iedereen
    state: home
action:
  - service: light.turn_off
    target:
      entity_id:
        - light.eettafel_lampen
        - light.keukenkast_lampen

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Updates etc hebben niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:14

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tehlo schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:19:
Ik heb een probleem met een aantal van mijn automations. Ik maak op de begande grond van een Aqara FP1 Presence Sensor welke mijn gehele beneden verdieping dekt. Ik heb hierop ingesteld dat als er na 10 minuten geen activiteit is, de lampen uit kunnen gaan. Dit werkt echter prima en heeft een lange tijd probleemloos gewerkt, maar de laatste tijd gebeurt het regelmatig dat maar de helft van de lampen uit gaan.

De Eettafel en Keuken lampen zijn gegroepeerd, maar dan gaan bijvoorbeeld alleen de Keuken lampen uit, terwijl de Eettafel lampen ook uit moeten. Het zijn allemaal Zigbee lampen en ik gebruik Z2M in Home Assistant.

Mijn automation:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
alias: Presence - Eettafel Uit 10m
trigger:
  - type: not_occupied
    platform: device
    device_id: a3ea0966231b0a38123f18cbbeee4576
    entity_id: a01435203a82e6f2f85427c8aae7258a
    domain: binary_sensor
    for:
      hours: 0
      minutes: 10
      seconds: 0
condition:
  - condition: state
    entity_id: group.iedereen
    state: home
action:
  - service: light.turn_off
    target:
      entity_id:
        - light.eettafel_lampen
        - light.keukenkast_lampen

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Updates etc hebben niet geholpen
Ik had dat ook met groepen in HA. Sinds ik groepen in Z2M gemaakt heb is het issue verdwenen.
Het heeft te maken hoe HA groeps commando’s verstuurd worden. Z2M doet dat efficienter en ook beter.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13:29
JoepW schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:23:
[...]

Ik had dat ook met groepen in HA. Sinds ik groepen in Z2M gemaakt heb is het issue verdwenen.
Het heeft te maken hoe HA groeps commando’s verstuurd worden. Z2M doet dat efficienter en ook beter.
Ah ik zie dat die groepen optie er in Z2M inderdaad is, wist ik niet. 8)7

Werkt het instellen van deze groepen hetzelfde als in HA en maakt hij hier dan een entity van, of werkt dit anders?
Pagina: 1 ... 179 ... 347 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.