In Torque, onder settings -> units, heb ik bij alle grootheden metrisch ingesteld. Het is best mogelijk dat de OBD2-poort mph uitspuugt, maar dat Torque dat bij het binnen komen van de data gelijk omrekent en vanaf daar alles in metrisch doet. Maar dat is gissen. Kan ook nog zijn dat de Europese firmware van de auto metrische data levert.breinonline schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 06:05:
Ik heb een gewone P3. De snelheid is wel in km/u? Want intern rekent de Prius in mijlen. Dat zie je bijvoorbeeld met het vastzetten van de cruisecontrol die niet altijd op de gewenste kilometer blijft staan maar een km naar boven of naar beneden gaat. Als er verschil zit in ºF en ºC dan zou ik verwachten dat hier mijlen worden gerapporteerd.
Ik zou de Amerikaanse firmware wel willen hebben, die staat nl. toe dat je harder op accu rijdt
Ja dat is zeker het geval. Eerste generatie plugin, ze wilden natuurlijk geen risico nemen met accu's die kapot gingen. Slechte PR voor een nieuw product.De accu wordt door de boordcomputers tussen de 20 en 80% gehouden om een lange levensduur te garanderen dus dat klopt wel. Misschien dat ze bij de plugin gekozen hebben om de bovengrens iets te verleggen.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant