• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Paulus07 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:08:
[...]

hmm. Vage is dat er verder niks aangepast is geweest binnen nameservers bij domein, binnen cloudflare etc. Domein is ook actief, cname actief binnen cloudflare met die tunnel. nameservers verwijzen nog naar cloudflare.

Maar als ik het domein open in een browser blijf ik nu ook houden: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Dus weer verder uitzoeken waarom het dan opeens niet meer wil werken :S
Ik herken alleen de Cloudflared version tag niet, ik run deze: https://github.com/cloudf...red/releases/tag/2023.1.0

Ik draai LSIO Swag als reverse proxy en Cloudflared is een mod die je daarmee kunt gebruiken.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 21:57

Gé Brander

MS SQL Server

Panzer_V schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:56:
[...]
Uiteindelijk zou je zoiets moeten kunnen gaan zien in HA. Mijn systeem begint wakker te worden hier ;)

[Afbeelding]
Hoe krijg je de afzonderlijke cards groter of kleiner, breder of smaller? Ik zie nergens in de HA UI waar ik dat kan veranderen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:19

Quad

Selectief doof

Gé Brander schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:27:
[...]

Hoe krijg je de afzonderlijke cards groter of kleiner, breder of smaller? Ik zie nergens in de HA UI waar ik dat kan veranderen.
Je kan werken met vertical en horizontal stack cards. Kan je best leuke dingen mee maken.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 21:57

Gé Brander

MS SQL Server

Quad schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Je kan werken met vertical en horizontal stack cards. Kan je best leuke dingen mee maken.
Check, maar kan je ook een specifieke breedte en hoogte instellen? Of bepaalt HA alles zelf op basis van willekeur?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 22:59
TheFes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Dat is inderdaad een goeie, je wil niet dat ze door de brievenbus kunnen roepen dat de garagedeur open moet
[off topic]
Ik moest gelijk aan deze denken :')

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:31
Wat is de makkelijkste manier om een template te maken voor een automation?
Ik heb een simpele automation die mijn Evohome verwarming uitzet als mijn Aqara sensor aangeeft dat een raam open is.

Deze automation wil ik voor 6 ramen hebben, ik kan dus 6 automations aanmaken. Maar volgens mij moet dit slimmer kunnen. Wat is de meest efficiente manier om dit te doen? Ik stel me voor dat ik - als ik voor de raamsensoren dezelfde benaming hanteer als voor de verwarming - ik het laatste deel bijvoorbeeld kan gebruiken? (dus sensor.kamer1 en climate.kamer1 --> als sensor.kamer1 open is, dan climate.kamer1 uit)
B-Force schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:48:
Wat is de makkelijkste manier om een template te maken voor een automation?
Ik heb een simpele automation die mijn Evohome verwarming uitzet als mijn Aqara sensor aangeeft dat een raam open is.

Deze automation wil ik voor 6 ramen hebben, ik kan dus 6 automations aanmaken. Maar volgens mij moet dit slimmer kunnen. Wat is de meest efficiente manier om dit te doen? Ik stel me voor dat ik - als ik voor de raamsensoren dezelfde benaming hanteer als voor de verwarming - ik het laatste deel bijvoorbeeld kan gebruiken? (dus sensor.kamer1 en climate.kamer1 --> als sensor.kamer1 open is, dan climate.kamer1 uit)
Zoiets
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
alias: Thermostaat aanpassen bij open raam/deur
trigger:
  - platform: state
    entity_id:
      - binary_sensor.raamdeur_badkamer
      - binary_sensor.raamdeur_slaapkamer_kind1
      - binary_sensor.raamdeur_slaapkamer_ouders
      - binary_sensor.raamdeur_slaapkamer_kind2
      - binary_sensor.raamdeur_zolder
    to:
      - "on"
      - "off"
    from:
      - "on"
      - "off"
variables:
  room: "{{ trigger.entity_id | replace('binary_sensor.raamdeur_', '') }}"
  open: 12.5
  closed: "{{ 18 if room == 'badkamer' else 16 }}"
action:
  - service: climate.set_temperature
    target:
      entity_id: climate.{{ room }}
    data:
      temperature: "{{ open if trigger.to_state.state == 'on' else closed }}"

Home Assistant configuratie

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 23:07
Iemand nog een goede tip voor een deurbel die goed in HA te integreren is?
Ik heb nu een eufy en ben dat ding helemaal zat, nu is het camera glaasje eruit gevallen.
Is niet fatsoenlijk in HA te integreren en rtsp stream werkt ondersteund deze ook niet.

Op YouTube zie ik regelmatig de Amcrest AD110 of AD140 voorbij komen maar zijn vaak wel wat oudere video's.
Iemand ervaring met deze modellen? Of soortgelijke die goed te integreren zijn?

MacBook Pro 14" M1  iPhone 13 Pro Max  Apple Watch Series 6

ComTech schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:26:
Ik heb nu een eufy en ben dat ding helemaal zat, nu is het camera glaasje eruit gevallen.
Is niet fatsoenlijk in HA te integreren en rtsp stream werkt ondersteund deze ook niet.

Op YouTube zie ik regelmatig de Amcrest AD110 of AD140 voorbij komen maar zijn vaak wel wat oudere video's.
Volgens mij is de beste op de markt die van Reolink, maar die is heel slecht verkrijgbaar

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:03

Ik was mij aan het afvragen hoe dat merk ook alweer heet wat iemand hier denk ik in vorige topic benoemde. Die had die bel specifiek uitgezocht en speciaal uit Amerika geïmporteerd. En toen las ik in jouw post "Amcrest" en ging een belletje rinkelen (no pun intended, bedenk ik mij nadat ik in het oude topic heb zitten zoeken).

Dus zie hier: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4
@barrymossel was dus die wat een geïmporteerd heeft. En daarnaast heeft @Koffie dezelfde (AD410) en @raymondw de AD110. Waarbij er ook al wat ervaringen staan, zoals: barrymossel in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4" wat niet heel positief is (belletjes missen).

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:32
Gizz schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:23:
@Flappie als je toch al gebruikt maakt van ESPEasy kun je het daar meteen bij de bron aanpassen :)
[Afbeelding]

Dus:
code:
1
%value%*-1
Ik heb dit niet getest, maar haalt dit niet gewoon van bijv. een waarde van -300 vervolgens 1 eraf? Dan krijg je toch -299?
Tenminste, zo lees ik het op https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/EasyFormula

Het is inmiddels wel gelukt in HA. Misschien heeft iemand er ooit nog eens iets aan dus bij deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
mqtt:
  sensor:
    # Solar
    - name: "zonnepanelen_power"
      unique_id: "zonnepanelen_power" 
      state_topic: "modbus-zonnepanelen_1/sdm120/power"
      value_template: "{{ (value | int) | abs }}"
      unit_of_measurement: "W"
      state_class: "measurement"
      device_class: "power"
      expire_after: "600"
Flappie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:30:
[...]

Ik heb dit niet getest, maar haalt dit niet gewoon van bijv. een waarde van -300 vervolgens 1 eraf? Dan krijg je toch -299?
Tenminste, zo lees ik het op https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/EasyFormula

Het is inmiddels wel gelukt in HA. Misschien heeft iemand er ooit nog eens iets aan dus bij deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
mqtt:
  sensor:
    # Solar
Uh.. -300 - 1 = - 301
Maar -300 * -1 = 300

• Flappie
TheFes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:35:
[...]

Uh.. -300 - 1 = - 301
Maar -300 * -1 = 300
Ja sorry. Maar das dus nog steeds niet wat ik wil :)
Maar goed, mooi al opgelost in HA >:)

[Voor 8% gewijzigd door Flappie op 21-01-2023 17:37]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Flappie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:30:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
mqtt:
  sensor:
    # Solar
Er staat een * oftewel keer teken ;)
-300 keer -1 = 300.

edit: Wat @TheFes zei dus :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Flappie
Raven schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:39:
[...]

Er staat een * oftewel keer teken ;)
-300 keer -1 = 300.

edit: Wat @TheFes zei dus :P
Ah ja, dat zie ik nu pas. Zo had ik het ook kunnen oplossen.
Niet eens aan gedacht. Dacht dat je alleen + en - kon doen ;)

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:26

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Gé Brander schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:27:
[...]

Dat doe je met een raster kaart. En dan kies je alle omvormers. En dan kies je hoeveel hokjes je per regel wilt en afhankelijk daarvan worden de hokjes kleiner of groter.

Super handig dat raster! Gebruik ik veel.

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:08
RobertMe schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:13:
[...]

Ik was mij aan het afvragen hoe dat merk ook alweer heet wat iemand hier denk ik in vorige topic benoemde. Die had die bel specifiek uitgezocht en speciaal uit Amerika geïmporteerd. En toen las ik in jouw post "Amcrest" en ging een belletje rinkelen (no pun intended, bedenk ik mij nadat ik in het oude topic heb zitten zoeken).

@barrymossel was dus die wat een geïmporteerd heeft. En daarnaast heeft @Koffie dezelfde (AD410) en @raymondw de AD110. Waarbij er ook al wat ervaringen staan, zoals: barrymossel in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4" wat niet heel positief is (belletjes missen).
Ik moet zeggen dat het momenteel prima werkt. Alleen weet ik niet met welke integratie. In principe een fijn apparaat, al komt de melding van de eigen app vaak laat binnen, maar dat ligt waarschijnlijk aan Android die streng aan batterijbesparing doet.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:07
[...]

Het heeft bij mij even geduurd voor ik het stabiel had.
Maar dat leek uiteindelijk aan de wifi protocollen te liggen die mijn Chinese OPNsense router uitstuurde. (Nu alleen 2.4 802.11ng)

Op dit moment draait de bel SUPER stabiel in HA met de Amcrest integratie uit HACS.

De stream is ook opgenomen in Frigate met AI detectie, Zoneminder is met pensioen gestuurd naar het Rijks ;)

Mocht de integratie crashen dan krijg ik een melding op mobiel via HA.

Overall : aanrader!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• BehindCorner
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-02 22:43

BehindCorner

Battlcruiser operational!

Zoals al @TheFes al zei, er wordt positief gesproken over de reolink. Smart Home Junkie heeft er een video over geplaatst.
https://youtu.be/3ZRyJK3UpFI

Ik zag deze week ook voorbij komen dat Aqara op de CES beurs een eigen deurbel aangekondigd heeft: https://youtu.be/p1dVVJ7ug_c

Ik ben wel benieuwd naar die van Aqara, ik hoop dat die met de huidige bel trafo te voeden is. Zal nog wel even duren voordat die ergens te bestellen is.

18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K PVoutput.org

-Casper schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Klopt maar dat vereist dan wel om mijn garagedeur te exposen aan Google. T stond me al een hele tijd tegen dat ik mijn HA notificaties niet in de auto kreeg, dus ben blij met deze ontwikkeling.
Overigens verwacht ik dat je vanaf HA 2022.2 wel een voice command kunt geven om je garagedeur te openen. :)

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01 12:30
Heeft iemand ervaring met een bepaald type airconditioner die makkelijk met Home Assistant is te integreren?

[My Home Automations]

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Waar kan ik die Android Auto binary switch activeren? Ik heb volgens mij de laatste (beta) versie van de app ( beta-3074-d7ee3953-full), maar hij staat er bij mij niet tussen bij manage sensors :?

We've got that ring of confidence

Yukkie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:06:
Waar kan ik die Android Auto binary switch activeren? Ik heb volgens mij de laatste (beta) versie van de app ( beta-3074-d7ee3953-full), maar hij staat er bij mij niet tussen bij manage sensors :?
De laatste beta uit de Play Store geeft die sensor nog niet, die update komt als het goed is vanavond.
Je kunt de APK van GitHub installeren, en dan heb je hem wel. Of even wachten dus.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@TheFes Ah, ff wachten dus :)

We've got that ring of confidence

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:36
PuckStar schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:46:
Heeft iemand ervaring met een bepaald type airconditioner die makkelijk met Home Assistant is te integreren?
MHI icm met de MHI-AC-Ctrl.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-02 15:16

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heeft er hier iemand ervaring met dynamische energie contracten icm HA?

Ik probeer uit te vinden of icm bv Tibber het mogelijk is een schema te maken waarmee bij het laagste tarief apparaten ingeschakeld worden.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:03
-36- schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:54:
Heeft er hier iemand ervaring met dynamische energie contracten icm HA?

Ik probeer uit te vinden of icm bv Tibber het mogelijk is een schema te maken waarmee bij het laagste tarief apparaten ingeschakeld worden.
Zeker! Je kan de belastingen en andere opcenten toevoegen aan Nordpool, deze kan je installeren via HACS. Mocht je dan nog een keer willen wisselen naar een andere leverancier dan hoef je alleen de Nordpool integratie te voorzien van andere variabele.

Kijk hier eens naar: https://www.creatingsmart...vices-for-cheapest-hours/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
sensor:
  - platform: template
    sensors:
      cheapest_hours_energy_tomorrow:
        device_class: timestamp
        friendly_name: Cheapest sequential electricity hours
        value_template: >
          {%- set numberOfSequentialHours = 3 -%}
          {%- set lastHour = 23 -%}
          {%- set firstHour = 0 -%}

{%- if state_attr('sensor.nordpool_kwh_fi_eur_3_10_024', 'tomorrow_valid') == true -%}
            {%- set ns = namespace(counter=0, list=[], cheapestHour=today_at("00:00") + timedelta( hours = (24)), cheapestPrice=999.00) -%}
            {%- for i in range(firstHour + numberOfSequentialHours, lastHour+1) -%}
              {%- set ns.counter = 0.0 -%}
              {%- for j in range(i-numberOfSequentialHours, i) -%}
                {%- set ns.counter = ns.counter + state_attr('sensor.nordpool_kwh_fi_eur_3_10_024', 'tomorrow')[j] -%}
              {%- endfor -%}
              {%- set ns.list = ns.list + [ns.counter] -%}
              {%- if ns.counter < ns.cheapestPrice -%}
                {%- set ns.cheapestPrice = ns.counter -%}
                {%- set ns.cheapestHour = today_at("00:00") + timedelta( hours = (24 + i - numberOfSequentialHours)) -%}
              {%- endif -%}
            {%- endfor -%}
            {{ ns.cheapestHour }}
            {%- set ns.cheapestPrice = ns.cheapestPrice / numberOfSequentialHours -%}
          {%- endif -%}

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
# Helper to keep the start time
input_datetime:
  device_start_time:
    name: Device Start Time
    has_time: true
    has_date: false

automation:
# Update time trigger to cheapest hours
  - id: '1663398489357'
    alias: 'Set device start time'
    description: ''
    trigger:
    - platform: time
      at: '23:10:00'
    condition:
    - condition: not
      conditions:
      - condition: state
        entity_id: sensor.cheapest_hours_energy_tomorrow
        state: unknown
    action:
    - service: input_datetime.set_datetime
      data:
        time: '{{ as_timestamp(states(''sensor.cheapest_hours_energy_tomorrow'')) | timestamp_custom(''%H:%M'') }}'
      target:
        entity_id: input_datetime.device_start_time
    mode: single

# Finally do the actions when time trigger is hit
  - id: '1663399614818'
    alias: Increase heating
    description: ''
    trigger:
      at: input_datetime.device_start_time
    condition: []
    action:
    - service: climate.set_temperature
      data:
        temperature: 24
      target:
        entity_id: climate.heat_pump

[Voor 75% gewijzigd door mr.DJ95 op 21-01-2023 22:01]

• raymondw
dennistd schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:37:
[...]

@PuckStar Wat dennistd adviseert : MHI
We hebben zelf twee units hangen, 2kw boven en 3,5kw beneden
Je kan kiezen om het via ESPhome of MQTT te doen
Collega en ik hadden problemen met MQTT en wifi, via ESPhome draait het als een zonnetje.
n = 4 :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[...]

Bepaalde modellen of kunnen ze het allemaal tegenwoordig?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• PuckStar
raymondw schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:29:
[...]

@PuckStar Wat dennistd adviseert : MHI
We hebben zelf twee units hangen, 2kw boven en 3,5kw beneden
Je kan kiezen om het via ESPhome of MQTT te doen
Collega en ik hadden problemen met MQTT en wifi, via ESPhome draait het als een zonnetje.
n = 4 :+
Bedankt!
Paar vragen hierover:
Maakt het dan nog uit of ik de wifi module erbij neem? Volgens mij is dat dan niet meer nodig toch?
Begrijp ik het goed dat de wemos stroom krijgt van de Airco zelf? Dus hoef ik niet apart te voeden.
Die MHI-AC-Ctrl PCB zit al bij de Airco? Of moet ik die nog apart kopen/maken? Is me niet helemaal duidelijk.

En beetje offtopic, maar tip voor een verkoper in midden Nederland incl montage?
Zoek trouwens een splitunit die 3 binnenunits aan kan.

[My Home Automations]

• PuckStar
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:11:
[...]

Bepaalde modellen of kunnen ze het allemaal tegenwoordig?
Hier staan modellen: https://github.com/absalom-muc/MHI-AC-Ctrl

[My Home Automations]

• raymondw
PuckStar schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:12:
[...]

Bedankt!
Paar vragen hierover:
Maakt het dan nog uit of ik de wifi module erbij neem? Volgens mij is dat dan niet meer nodig toch?
Begrijp ik het goed dat de wemos stroom krijgt van de Airco zelf? Dus hoef ik niet apart te voeden.
Die MHI-AC-Ctrl PCB zit al bij de Airco? Of moet ik die nog apart kopen/maken? Is me niet helemaal duidelijk.

En beetje offtopic, maar tip voor een verkoper in midden Nederland incl montage?
Zoek trouwens een splitunit die 3 binnenunits aan kan.
*zucht*... lange reactie getikt, dan een error

Wemos staat los van MEL cloud, je kiest voor de een of de ander.
Mijn keuze is de eigen Wemos optie : DaLass

Voeding gaat idd via de AC, +- 1 a 3W

Voor zover ik weet leveren de installateurs alleen de MEL oplossing en niets met HA of opensource.
Mijn installateur heeft alles opgehangen en aangesloten, daarna heb ik de units geplaatst en in HA opgenomen.

Het zijn +-8 schroeven, maar dan heb je wel iets wat goed werkt O-)

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:04
Toevallig ken ik nog iemand die die setjes heeft 😝 *kuch zie hieronder*

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik draai nu al een tijdje HA thuis. Nu zou ik het ook tof vinden om HA te kunnen bedienen als ik niet thuis ben.
Ik weet dat je cloud kunt kopen, maar ik maak dan liever gebruik van mn hosted VPS.

Plus ik zit met het probleem dat ik thuis geen dedicated IP heb, en ik weiger google services te gebruiken.

Ik zit zelf te kijken naar de scraper functie, die lijkt mij wel interessant om op die manier data van mn server af te plukken en hoas te bedienen.Immers ik kan die server altijd benaderen, en iets in elkaar knutselen om van een afstandje bijv de lampen aan te zetten.
Nadeel: werkt leuk voor "downloaden" van data maar voor uploaden ik zal een hele integratie moeten verzinnen. En das misschien een beetje too much met mijn basiskennis aan programeren.

Andere optie lijkt mij dan VPN. Maar ik weet weinig van vpn af. En hoe goed zoiets werkt vanaf een Mobiel IP adres? [Tele2]

ora et labora

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:31

Fab1Man

Live life to the fullest

Anders heb ik nog wel een pcb design voor de MHI, zie screenshot. Ik zal morgen de gerber files uploaden.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

[...]

Ik las trouwens wel ergens dat absalom-muc gaat stoppen met het onderhoud en ontwikkeling van MHI-AC-Ctrl omdat hij een andere hobby zou oppakken :(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mrc4nl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:27:
Ik draai nu al een tijdje HA thuis. Nu zou ik het ook tof vinden om HA te kunnen bedienen als ik niet thuis ben.
Ik weet dat je cloud kunt kopen, maar ik maak dan liever gebruik van mn hosted VPS.

Plus ik zit met het probleem dat ik thuis geen dedicated IP heb, en ik weiger google services te gebruiken.
Kun je niet een scriptje draaien dat checked of je WAN IP is gewijzigd en indien ja meteen een extern gehost DNS-record update?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• JoostVerh
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
[...]

Of met Mitsubishi2mqtt dan kun je het ook helemaal naar je hand zetten in HA in combinatie met mqtt. Kijk maar eens onderaan die pagina wat voor topics je allemaal hebt om aan te sturen of uit te lezen.

Je kunt dan ook bestaande HA temperatuursensoren gebruiken als externe temperatuursensor van de airco.

[Voor 25% gewijzigd door JoostVerh op 22-01-2023 08:54]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoostVerh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Of met Mitsubishi2mqtt dan kun je het ook helemaal naar je hand zetten in HA in combinatie met mqtt. Kijk maar eens onderaan die pagina wat voor topics je allemaal hebt om aan te sturen of uit te lezen.

Je kunt dan ook bestaande HA temperatuursensoren gebruiken als externe temperatuursensor van de airco.
Is die ook voor MHI?

• -36-
  • Laatst online: 01-02 15:16

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik zit zelf te kijken naar de scraper functie, die lijkt mij wel interessant om op die manier data van mn server af te plukken en hoas te bedienen.Immers ik kan die server altijd benaderen, en iets in elkaar knutselen om van een afstandje bijv de lampen aan te zetten.
Nadeel: werkt leuk voor "downloaden" van data maar voor uploaden ik zal een hele integratie moeten verzinnen. En das misschien een beetje too much met mijn basiskennis aan programeren.

Andere optie lijkt mij dan VPN. Maar ik weet weinig van vpn af. En hoe goed zoiets werkt vanaf een Mobiel IP adres? [Tele2]
Ik weet niet waar je HA op draait.maar zelf heb ik hem op dietpi draaien icm wireguard (en adguard home+unbound voor de adblock) dat werkt perfect.

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 17:10
GENETX schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:35:
Die moet je wel zelf toevoegen als energiemeter via de instellingen -> dashboards -> energie. En dan bij individuele apparaten.
Bedankt voor de tip, dit was mij niet bekend. heb nu een aantal verbruikers toegevoegd.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:57
Als je domotica niet goed doordenkt:

https://arstechnica.com/g...e-been-broken-since-2021/

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter, Sessy 5kWh thuisbatterij in bestelling

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Om misverstanden te voorkomen.
Jouw link gaat over Mitsubishi en die van @dennistd over Mitsubishi Heavy Industries. 2 hele verschillende merken (voor de verwarring)

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:06
TheFes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:32:
[...]

Overigens verwacht ik dat je vanaf HA 2022.2 wel een voice command kunt geven om je garagedeur te openen. :)
Dan heb je nog steeds een device nodig om je voice command op te vangen toch? Heb eerlijk gezegd nog niet echt gekeken naar wat hun plannen zijn maar lijkt me dat je daar weer hardware voor moet halen

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:55
PuckStar schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:46:
Ik zelf gebruik Daikin Airconditioner met HACS. Zie deze link .

[Voor 24% gewijzigd door GorgeousMetal op 22-01-2023 12:39]

-Casper schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Dan heb je nog steeds een device nodig om je voice command op te vangen toch? Heb eerlijk gezegd nog niet echt gekeken naar wat hun plannen zijn maar lijkt me dat je daar weer hardware voor moet halen
Dat kan jouw Android Auto unit toch al? Ik weet dat Android Wear vanaf 2023.2 ondersteund wordt voor voice commands. Ik hoop dan dus Android Auto ook

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:40

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Possible schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:37:
@Koffie

Ik zag in het vorige topic dat je een NSPanel Sonoff hebt ingebouwd. Past deze in een gewonde standaard NL inbouwdoos? Ik wil hem namelijk gebruiken in de badkamer om de boilertemperatuur weer te geven van ons vat die in de garage staat. En kan je dan de 2 fysieke relais buttons gebruiken om de lamp te schakelen ?
Ik heb de nspanel in een inbouwdoos zitten, bij mijn weten is het idd conform EU /nl afmetingen.
Je voed m met 230V en kunt dan aan de achterkant 2 afzonderlijke outputs aansluiten. Deze relais zijn gekoppeld aan de fysieke knoppen.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Ik heb idd de amcrest uit Amerika geïmporteerd. Met de custom dahua integration werkt het perfect. Ook human detection meldingen (al vind die amcrest een kat midden in de nacht ook human).
Slechts 1 keer gehad dat ik de integration moest reloaden.

Ik gebruik ook niet extreem veel ha voor de deurbel, het ging mij met name om 24/7 op te nemen, maar dat ik dan ook goed in ha te integreren is.

Wat ik gebruik:
Extra geluid laten afspelen bij deurbel
Snapshot versturen naar de telefoons

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:29
Koffie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Ik heb de nspanel in een inbouwdoos zitten, bij mijn weten is het idd conform EU /nl afmetingen.
Je voed m met 230V en kunt dan aan de achterkant 2 afzonderlijke outputs aansluiten. Deze relais zijn gekoppeld aan de fysieke knoppen.
Oké top! Ik wil hem eigenlijk gaan gebruiken om het alarm in en uit te schakelen. Ik kan niet echt vinden of dit werkt. Is het mogelijk om een enitity aan esphome code toe te voegen ? (Alarm
Control panel)

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:41
Dag Tweakers,

Ik probeer een automatisering toe te passen op mijn Tado verwarming in de slaapkamer. Echter lijkt deze niet te werken.

Zodra de verwarming aanspringt en de deur of raam is open (of beide) dan zet de verwarming weer uit. En dan wacht tot deur en/of raam weer gesloten worden waarna tado weer op het automatische schema mag overgaan.

Dit om te voorkomen dat de verwarming daar onnodig aanstaat als ik aan het verluchten ben. Of s'nachts de deur vergeet te sluiten.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
alias: Verwarming Slaapkamer - open deur of raam
description: ""
trigger:
  - type: value
    platform: device
    device_id: cc4136805d8c8149fe8feec4297bab44
    entity_id: sensor.verwarming_slaapkamer_heating
    domain: sensor
    above: 1
    for:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 0
  - type: turned_on
    device_id: 9c611ad74f574b557ca0d808f8833a9c
    entity_id: binary_sensor.deursensor_slaapkamer_motion
    domain: binary_sensor
    for:
      minutes: 5
  - type: opened
    device_id: 0f8c7bf0b0c16359b9cb9d9c0ce087dd
    entity_id: binary_sensor.raamsensor_slaapkamer_on_off
    for:
      minutes: 1
condition:
  - condition: or
    conditions:
      - type: is_open
        condition: device
      - type: is_on
action:
  - service: tado.set_climate_timer
    data:
      requested_overlay: NEXT_TIME_BLOCK
      temperature: 5
    target:
  - wait_for_trigger:
      - type: not_opened
        for:
          seconds: 10
      - type: turned_off
        for:
    continue_on_timeout: false
  - device_id: cc4136805d8c8149fe8feec4297bab44
    domain: climate
    entity_id: climate.verwarming_slaapkamer
    type: set_hvac_mode
    hvac_mode: auto

Trace Timline:
- Triggered by the numeric state of sensor.verwarming_slaapkamer_heating at January 22, 2023 at 10:05:49
- Test if any of 2 conditions matches
- Stopped because only a single execution is allowed at January 22, 2023 at 10:05:49 (runtime: 0.01 seconds)

[Voor 0% gewijzigd door septillion op 22-01-2023 16:42. Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub!]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Possible schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Oké top! Ik wil hem eigenlijk gaan gebruiken om het alarm in en uit te schakelen. Ik kan niet echt vinden of dit werkt. Is het mogelijk om een enitity aan esphome code toe te voegen ? (Alarm
Control panel)
Ik gebruik tasmota icm met https://github.com/joBr99/nspanel-lovelace-ui
Daar kun je perfect het ha alarm mee bedienen, was er zelf ook al mee bezig.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Selectief doof

Volgens mij kom je een heel eind met de Cloudfared addon. Kijk daar maar eens naar. :)

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• TurboTon1973
  • Laatst online: 03-02 13:24
!GN!T!ON schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:03:
[...]

Yes, werkt als een trein en werd (bij mij i.i.g.) automatisch gedetecteerd, ik kreeg na aansluiten en instellen van de WiFi direct een pop-up in Home Assistant dat er een P1 meter gedetecteerd was, en kon met 1 druk op de knop hem toevoegen. Ziet er in HA zo uit:

Ben er zelf heel tevreden mee :)
Een vraagje, ik krijg enkel het gasverbruik zichtbaar als ik naar de energie tab ga. Maar niet het elektriciteit verbruik grafiek zoals jij nu hebt.
Via integraties kan ik wel een kaart aanmaken van alle gegevens. Ik heb al geprobeerd om de P1 te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Maar dan reset hij niet het energie-integratie waardoor ik niet opnieuw de 6 stappen kan doorlopen. Voor het toevoegen van de p1. Heb jij een tip, ik heb gegoogled maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoekopdracht.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De link tussen geen dedicated ip-adres en Google snap ik niet helemaal. Er zijn toch duizend-en-een DynDNS-diensten die niets met Google te maken hebben? :)

Kort door de bocht zijn er een aantal (wenselijke) manieren op HA van 'buiten' te benaderen.
  • HA Cloud, waarmee je financieel een beetje de ontwikkeling van HA steunt
  • Zelf een veilige toegang van buiten naar HA regelen (denk aan SSL-certificaten)
  • Zelf een veilige toegang van buiten naar je interne netwerk regelen (VPN)
Van die laatste twee is wat mij betreft een VPN het meest eenvoudig. De Wireguard add-on installeren is een fluitje van een cent en daarna is het een kwestie van een QR-code scannen met je mobiel.

Jouw oplossing om met een externe server contact op te nemen met HA snap ik niet helemaal. Dan zit je toch precies met hetzelfde probleem, namelijk hoe krijg je de verbinding tussen je externe server en HA veilig? :P
TurboTon1973 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Een vraagje, ik krijg enkel het gasverbruik zichtbaar als ik naar de energie tab ga. Maar niet het elektriciteit verbruik grafiek zoals jij nu hebt.
Begin even met het delen van de instellingen van je Energy Dashboard, dat maakt troubleshooten een stuk eenvoudiger. Settings -> Dashboard -> Energy.

[Voor 15% gewijzigd door Gizz op 22-01-2023 11:51]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:31

Fab1Man

Live life to the fullest

Fab1Man schreef op zondag 22 januari 2023 @ 02:38:
Anders heb ik nog wel een pcb design voor de MHI, zie screenshot. Ik zal morgen de gerber files uploaden.[Afbeelding]
Bij deze de gerber files. Is gebaseerd op dit schema, wat de complexiteit een stuk zou moeten verlagen. Zit tevens de mogelijkheid op voor een temperatuursensor, maar deze is volledig optioneel.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:29
Koffie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Ik gebruik tasmota icm met https://github.com/joBr99/nspanel-lovelace-ui
Daar kun je perfect het ha alarm mee bedienen, was er zelf ook al mee bezig.
Nice! Thx

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:28
Ik wil via Home Assistant elke nacht mijn kWh meterstand vd warmtepomp uploaden naar mindergas.nl. Deed ik ook met domoticz, nu ook graag weer. Hiervoor heb ik dit voorbeeld gevolgd:

https://community.home-as...gs-to-mindergas-nl/341135

Aanpassingen als volgt gedaan:

automations.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- alias: "update mindergas"
  trigger:
      at: "00:00:05" #Choose some random time near '00:00'
  action:
    - service: rest_command.mindergas_post
      data_template:
        date: "{{ (now().timestamp() - 60*60) | timestamp_custom('%Y-%m-%d') }}"
        ## use 1h before now, to make sure we use yesterdays date
        meterreading: "{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh') }}"

configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
rest_command:
  mindergas_post:
    url: https://www.mindergas.nl/api/meter_readings
    method: POST
    headers:
      AUTH-TOKEN: !secret mindergas_token
      Content-Type: "application/json"
    payload: '{ "date": "{{ date }}", "reading": {{ meterreading }} }'
    verify_ssl: true

secrets.yaml
YAML:
1
mindergas_token: apitokenmindergas

Nu is er de volgende foutmelding log:
Logger: homeassistant.components.rest_command
Source: components/rest_command/__init__.py:137
Integration: RESTful Command (documentation, issues)
First occurred: 00:00:05 (1 occurrences)
Last logged: 00:00:05

Error. Url: https://www.mindergas.nl/api/meter_readings. Status code 422. Payload: b'{ "date": "2023-01-21", "reading": 2725.355 }'
Het lijkt erop dat het ligt aan de meetwaarde waarbij een punt is gebruikt terwijl in HA zelf er keurig een komma aanwezig is:

Mijn vraag is dus: Hoe zorg ik ervoor dat de meetwaarde met een ',' als decimaal wordt verstuurd ipv met een '.'?

Dit zegt mindergas.nl over een 422 foutmelding:
422 Unprocessable Entity
Er is een validatiefout opgetreden. Dit kan komen door:

De datum is niet opgegeven of ongeldig.
De datum/tijd is niet beschikbaar. Er is al een meterstand voor dit tijdstip.
De datum/tijd ligt in de toekomst.
De datum/tijd is van voor 2006.
De meterstand is geen getal.
De meterstand is te groot.
De meterstand is kleiner dan de vorige meterstand.
De meterstand is groter dan de volgende meterstand.

[Voor 12% gewijzigd door septillion op 22-01-2023 16:43. Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub!]

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

Ik denk niet dat dat het probleem is, je mist de " " om die waarde.

Edit: oh, voor JSON zou dit ook mogen. Toch het proberen waard. Komma's zijn in JSON juist om verschillende waardes te scheiden, dus dat er een punt gebruikt wordt kán bijna niet het probleem zijn. Als er wel een komma moet staan, dan moeten er sowieso " tekens omheen.

Dat zou er dan zo uitzien:

code:
1
payload: '{ "date": "{{ date }}", "reading": "{{ meterreading.replace('.', ',') }}" }'

[Voor 93% gewijzigd door Hmmbob op 22-01-2023 12:59]

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

sn33ky schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:14:
Dag Tweakers,

Ik probeer een automatisering toe te passen op mijn Tado verwarming in de slaapkamer. Echter lijkt deze niet te werken.

Zodra de verwarming aanspringt en de deur of raam is open (of beide) dan zet de verwarming weer uit. En dan wacht tot deur en/of raam weer gesloten worden waarna tado weer op het automatische schema mag overgaan.

Dit om te voorkomen dat de verwarming daar onnodig aanstaat als ik aan het verluchten ben. Of s'nachts de deur vergeet te sluiten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
trigger:
    for:
    for:
    for:
condition:
    conditions:
action:
    data:
    target:
  - wait_for_trigger:
        for:
        for:

Trace Timline:
- Triggered by the numeric state of sensor.verwarming_slaapkamer_heating at January 22, 2023 at 10:05:49
- Stopped because only a single execution is allowed at January 22, 2023 at 10:05:49 (runtime: 0.01 seconds)
Ik heb dezelfde soort functionaliteit, maar aparte triggers die de automatisering aanroepen en dus geen wait ingebouwd.
Dus een trigger die de automatisering opstart als een raam langer dan x tijd open is en een trigger die dat ook doet als een raam weer dicht gaat.
En met het trigger id kies ik dan voor verwarming starten of stoppen (verlagen)

• vandermark
Hmmbob schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:46:
Ik denk niet dat dat het probleem is, je mist de " " om die waarde.

Edit: oh, voor JSON zou dit ook mogen. Toch het proberen waard. Komma's zijn in JSON juist om verschillende waardes te scheiden, dus dat er een punt gebruikt wordt kán bijna niet het probleem zijn. Als er wel een komma moet staan, dan moeten er sowieso " tekens omheen.
Voor mindergas.nl is de punt wel het probleem. Waar precies moet ik de" " plaatsen?

Je was sneller dan mijn edit :+

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• JeroenH
En, naast de defecte Shelly Plug S waarvoor al een support ticket loopt, nu binnen een dag nog twee die niet meer op wifi willen:

Exact zelfde klacht als nummer 1 :( Ik kan vanavond pas troubleshooten (hard reset, proberen aan wifi te connecten, proberen aan hotspot te connecten, etc etc etc) maar ik verwacht dat ik het ook bij deze twee pluggen aan de praat krijg.

Ik snap er niets van maar ben er helemaal niet blij mee. Gedoe waar ik niet op zit te wachten. Moet niet te vaak gebeuren anders gaan ze retour voor geld terug en ga ik wel op zoek naar wat anders.

• TurboTon1973
  • Laatst online: 03-02 13:24
Gizz schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:50:
[...]

[...]

Begin even met het delen van de instellingen van je Energy Dashboard, dat maakt troubleshooten een stuk eenvoudiger. Settings -> Dashboard -> Energy.
_/-\o_ dat was de richting die ik nodig had. :) waarom ik dit niet eerder gevonden had weet ik niet. Had het vooral geprobeerd via de app op mijn telefoon/tablet geprobeerd. En kort voordat ik het bericht plaatste via de browser. Maar ik heb gevonden wat ik zocht. Het electriciteitsnetverbruik was niet automatisch toegevoegd enkel van het gas. Wat ik al vermoedde, Ik zocht op de verkeerde plek waar ik dit moest selecteren.

• Kalentum
  • Laatst online: 12:25
vandermark schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:41:
Ik wil via Home Assistant elke nacht mijn kWh meterstand vd warmtepomp uploaden naar mindergas.nl. Deed ik ook met domoticz, nu ook graag weer. Hiervoor heb ik dit voorbeeld gevolgd:

https://community.home-as...gs-to-mindergas-nl/341135

Aanpassingen als volgt gedaan:

automations.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  trigger:
  action:
      data_template:
        meterreading: "{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh') }}"

configuration.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
rest_command:
  mindergas_post:
    url: https://www.mindergas.nl/api/meter_readings
    method: POST
    headers:
      AUTH-TOKEN: !secret mindergas_token
      Content-Type: "application/json"
    payload: '{ "date": "{{ date }}", "reading": {{ meterreading }} }'
    verify_ssl: true

secrets.yaml
code:
1
mindergas_token: apitokenmindergas

Nu is er de volgende foutmelding log:

[...]

Het lijkt erop dat het ligt aan de meetwaarde waarbij een punt is gebruikt terwijl in HA zelf er keurig een komma aanwezig is:
[Afbeelding]

Mijn vraag is dus: Hoe zorg ik ervoor dat de meetwaarde met een ',' als decimaal wordt verstuurd ipv met een '.'?

Dit zegt mindergas.nl over een 422 foutmelding:

[...]
Krijg je ook een foutmelding als je de meterstand handmatig invult op mindergas.nl?

mindergas.nl geeft zelf aan dat het er zo uit moet zien (de JSON):
code:
1
 { "date": "2014-02-28", "reading": 1000.123 }

Ik zelf rond het af op gehele getallen maar in principe zou een decimaal dus gene probleem moeten zijn.

PV Output

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
Hallo,
ik ben nieuw in HA land en heb recent een HP T620 Thin Client met 8Gb RAM en 32Gb SSD gekocht om hiermee met HA te gaan werken. Helaas blijft bij mij de installatie vastlopen tijdens het scherm “Preparing Home Assistant”. In het starttopic staat waardevolle informatie, maar helaas loopt ik toch vast.
Ik heb het volgende gedaan:
• Gecontroleerd op thin client werkt: deze start HP ThinPro gewoon op. Via de thin client kan ik het internet op komen. De BIOS herkend het 8 Gb RAM geheugen en de 32Gb SSD.
• In BIOS de volgende wijzigingen gemaakt:
o UEFI Boot mode is ingeschakeld
o Secure Boot is uitgeschakeld
• De beschrijving op HA site onder Generic x86-64 gevolgd, via BalenaEtcher een image geflashed naar een 32Gb USB drive met gebruik making van de URL voor Generic x86-64.
• Nadat BalenaEtcher is voltooid, USB in de thin client geplaats en opnieuw opgestart. Na verloop van tijd komt het Home Assistant CLi scherm met hierin mijn IP adres en de melding OS version 9.4. Tijdens de installatie krijg ik wel een foutmelding “Failed to start Wait until kernel time synchronized home assistant”.
• Op mijn laptop naar http://homeassistant.local:8123 gegaan, het scherm “Preparing Home Assistant” start nu. Na verloop van tijd komt het new users inlog scherm.
• Bij herstart van de thin client start deze niet op met Home Assistant, maar weer met de HP ThinPro.

Het lijkt er dus op dat er geen OS is geïnstalleerd op de SSD van de thin client maar op de USB. Ik heb tijdens de installatie van HA de logs onder de blauwe knop gevolgd en kwam daar een aantal foutmeldingen tegen die waarschijnlijk de oorzaak zijn van het probleem rondom de installatie.

https://tweakers.net/i/RiYXmN7S27goAw7iNE2kwgV8eyA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0AgOCorglmKZDtTIuH99rRVw.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/hvKvJfxbpaCT1JrqBiTd7EcUPdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gQX7cSxe93Msi9f0SQALvlRf.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/xXfYBBRrdEKqRi4z8gG9_G4XUwk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T7785v6reyijW2RcyDEfEIhz.jpg?f=user_large

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• PuckStar
JoostVerh schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Dat gebruikt dan de wifi module van MHI?

[My Home Automations]

• WoBBeL
  • Laatst online: 28-01 14:24

WoBBeL

*zwaai*

Vreemde vraag, ik gebruik een Picture Element op mijn dashboard om de plattegrond van mijn woning weer te geven met de lampen, radio et cetera erin. Ik heb nu ook sensor.dining_room_temperature toegevoegd zodat hij op de kaart mijn temperatuur laat zien.

Als ik nu op deze badge klik krijg ik echter de temperatuur te zien in de popup maar ik wil dan de thermostaat popup krijgen (zodat ik ook de temperatuur kan aanpassen). Kan ik ergens meesturen welke popup ik wil openen? Ik kan wel de url_path of navigation_path gebruiken maar dan ga ik van mijn kaart af en dat wil ik niet.

Badge in HA

De popup die ik krijg

De popup die ik graag zou willen hebben

Als ik direct de climate.dining_room aanroep vanuit mijn badge dan zie ik de temperatuur niet (alleen of hij aan het verwarmen is).

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 22:14
Ik heb nu een paar weken HA draaien op een raspberry pi4. Sinds eergisteren kon ik geen verbinding meer maken met HA. Blijkt dat de raspberry alleen het rode LED-lampje brand. Als ik een extern beeldscherm aansluit, krijg ik ook geen verbinding. Als ik de raspberry van het stroom haal en opnieuw opstart krijg ik ook alleen de rode LED. Er gebeurt niets met de groene LED. Heeft iemand enig idee wat daarin het probleem kan zijn?

• vandermark
Edit:
Ik zie nu dat mijn meterstand lager is dan laatste waarde... daar is iets mis gegaan...

Vraag. Ik moet een waarde toevoegen aan de meterstand die naar mindergas.nl gaat. Die waarde is altijd hetzelfde. Kan dat op de volgende manier door 695 toe te voegen?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  trigger:
  action:
      data_template:
        meterreading: "{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh'+'695') }}"

[Voor 162% gewijzigd door septillion op 22-01-2023 16:43. Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub!]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Droplollie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:45:
Ik heb nu een paar weken HA draaien op een raspberry pi4. Sinds eergisteren kon ik geen verbinding meer maken met HA. Blijkt dat de raspberry alleen het rode LED-lampje brand. Als ik een extern beeldscherm aansluit, krijg ik ook geen verbinding. Als ik de raspberry van het stroom haal en opnieuw opstart krijg ik ook alleen de rode LED. Er gebeurt niets met de groene LED. Heeft iemand enig idee wat daarin het probleem kan zijn?
SD corrupt/stuk?

• JeroenH
Droplollie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:45:
Als ik een extern beeldscherm aansluit, krijg ik ook geen verbinding.
Omschrijf eens iets meer? Zie je überhaupt iets, Raspberry logo oid, of zegt je monitor iets als "no input signal"?

Andere netvoeding voor de Pi geprobeerd? Booten zonder SD kaart? Zeker weten dat je monitor OK is?

Als die dingen helemaal niets opleveren vind ik het klinken alsof je Pi wel eens defect zou kunnen zijn...

• Droplollie
Ik kan de SD nog gewoon op mijn laptop openen.

• Droplollie
JeroenH schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:54:
[...]

Omschrijf eens iets meer? Zie je überhaupt iets, Raspberry logo oid, of zegt je monitor iets als "no input signal"?

Andere netvoeding voor de Pi geprobeerd? Booten zonder SD kaart? Zeker weten dat je monitor OK is?

Als die dingen helemaal niets opleveren vind ik het klinken alsof je Pi wel eens defect zou kunnen zijn...
Monitor is inderdaad zeker oké. Ik krijg 'no input signal' inderdaad. Als ik de voeding aan doe, krijg ik dat de groene LED heel kort aan gaat en de rode LED (dus dat er voeding is) constant aan. Daarna gebeurt er niets. Ook ledje van ethernetkabel gebeurt niets.

Het is een nieuwe (paar weken) raspberry pi4..

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
JeroenH schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:06:
En, naast de defecte Shelly Plug S waarvoor al een support ticket loopt, nu binnen een dag nog twee die niet meer op wifi willen:

[Afbeelding]

Exact zelfde klacht als nummer 1 :( Ik kan vanavond pas troubleshooten (hard reset, proberen aan wifi te connecten, proberen aan hotspot te connecten, etc etc etc) maar ik verwacht dat ik het ook bij deze twee pluggen aan de praat krijg.

Ik snap er niets van maar ben er helemaal niet blij mee. Gedoe waar ik niet op zit te wachten. Moet niet te vaak gebeuren anders gaan ze retour voor geld terug en ga ik wel op zoek naar wat anders.
Bij ging het met de Shellies eerst fout omdat mijn 2.4 en 5 Ghz wifi dezelfde SSID hadden. Nadat ik die twee verschillend gemaakt heb geen problemen meer.

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:06
TheFes schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Dat kan jouw Android Auto unit toch al? Ik weet dat Android Wear vanaf 2023.2 ondersteund wordt voor voice commands. Ik hoop dan dus Android Auto ook
Misschien mis ik iets, maar android auto zal toch altijd Google als het voice platform gebruiken? Als ik nu dingen met voice wil besturen via het Google platform dan loop ik (voor zover ik weet) niet tegen HA restricties aan. Als ik HA mijn gesproken tekst wil laten verwerken tot acties (dat is waar ze nu aan werken toch?) Dan lijkt me dat ik custom hardware nodig heb die microfoon data niet naar Google stuurt maar naar mijn eigen HA instance?

Als ik hier compleet de plank mis sla, dan nogmaals: ik heb de plannen van HA m.b.t. voice slechts oppervlakkig gelezen :P
-Casper schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Misschien mis ik iets, maar android auto zal toch altijd Google als het voice platform gebruiken? Als ik nu dingen met voice wil besturen via het Google platform dan loop ik (voor zover ik weet) niet tegen HA restricties aan. Als ik HA mijn gesproken tekst wil laten verwerken tot acties (dat is waar ze nu aan werken toch?) Dan lijkt me dat ik custom hardware nodig heb die microfoon data niet naar Google stuurt maar naar mijn eigen HA instance?

Als ik hier compleet de plank mis sla, dan nogmaals: ik heb de plannen van HA m.b.t. voice slechts oppervlakkig gelezen :P
Op mijn Pixel Watch heb ik al een knopje waarmee ik een voice commando aan HA kan initiëren. Ik gok dat die ook prominent op de Android Auto versie aanwezig zal zijn.
En die zal vast makkelijker te vinden zijn dan het icoontje van de garagedeur.

• JeroenH
synoniem schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:07:

Bij ging het met de Shellies eerst fout omdat mijn 2.4 en 5 Ghz wifi dezelfde SSID hadden. Nadat ik die twee verschillend gemaakt heb geen problemen meer.
Dat zou niet verklaren waarom de eerste defecte Shelly ook niet met mijn telefoon-hotspit wil connecten (ingesteld op 2.4GHz only), en ook niet waarom het maanden goed gegaan is, maar ik vind het het waard om te proberen. Bedankt voor de tip!

[Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 22-01-2023 14:16]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ikea Tradfri vervangen voor Ikea Dirigera, vrij pijnloos het koppelen van producten gaat vrij vloeiend,

Intergratie met HAss was ook relatief simpel (wel aan te raden na "activeren hub" en voordat je meuk eraan hangt)

de linker(blurred) QRheeft een nummer erboven dat is voor HASS

Alleen ik zie nu de Afstands Bedieningen en de lichten moet ik wat verder kijken dan mijn neus lang is.
lees ik zie maar 3 "devices" en ik verwacht er 7 (3x AB en 4x lamp) eventueel de test "scene"

Met tradfri had ik realatief weinig problemen overgens,

leest meer dan reageert

• JoostVerh
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
PuckStar schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:34:
[...]

Dat gebruikt dan de wifi module van MHI?
Het is in plaats van de wifi module en maakt gebruik van dezelfde aansluiting.

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-02 15:36
Droplollie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:54:
[...]

Ik kan de SD nog gewoon op mijn laptop openen.
Als enkel de SD kaart stuk was had je daar een melding van moeten zien toen je het externe beelscherm aansloot. De Raspberry Pi 4 is de meest kwetsbare uit de familie, dus er is zeker een goede kans dat het einde verhaal is. Er is nog een kans dat het een beschadiging in de stroom adapter of kabel is waardoor er niet genoeg stroom is om op te starten.

• Paulus07
  • Niet online
Weer aan het "stoeien" spelen met lovelace en desktop weergave en mobiel.

Heb custom buttons die op mobiel mooi 3 naast elkaar staan door een grid, maar op desktop zou ik het dan weer liever full width zien omdat die ruimte er toch is.

Gooi ik de view type op niet panel is het op desktop weer zo small door die max 3 columns in de grid.
Gooi ik view type op panel zijn die 3 buttons weer loei groot door de fullwidth.

Dus verder spelen met die vertical en horizontal is het op desktop weer nice. Maar dan is het op mobiel weer niet dat die max 3 cards pakt in die horizontal view.....

argggggg :P

Weer verder knutslen nu

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
Nous112 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:27:
Hallo,
ik ben nieuw in HA land en heb recent een HP T620 Thin Client met 8Gb RAM en 32Gb SSD gekocht om hiermee met HA te gaan werken. Helaas blijft bij mij de installatie vastlopen tijdens het scherm “Preparing Home Assistant”. In het starttopic staat waardevolle informatie, maar helaas loopt ik toch vast.
Ik heb het volgende gedaan:
• Gecontroleerd op thin client werkt: deze start HP ThinPro gewoon op. Via de thin client kan ik het internet op komen. De BIOS herkend het 8 Gb RAM geheugen en de 32Gb SSD.
• In BIOS de volgende wijzigingen gemaakt:
o UEFI Boot mode is ingeschakeld
o Secure Boot is uitgeschakeld
• De beschrijving op HA site onder Generic x86-64 gevolgd, via BalenaEtcher een image geflashed naar een 32Gb USB drive met gebruik making van de URL voor Generic x86-64.
• Nadat BalenaEtcher is voltooid, USB in de thin client geplaats en opnieuw opgestart. Na verloop van tijd komt het Home Assistant CLi scherm met hierin mijn IP adres en de melding OS version 9.4. Tijdens de installatie krijg ik wel een foutmelding “Failed to start Wait until kernel time synchronized home assistant”.
• Op mijn laptop naar http://homeassistant.local:8123 gegaan, het scherm “Preparing Home Assistant” start nu. Na verloop van tijd komt het new users inlog scherm.
• Bij herstart van de thin client start deze niet op met Home Assistant, maar weer met de HP ThinPro.

Het lijkt er dus op dat er geen OS is geïnstalleerd op de SSD van de thin client maar op de USB. Ik heb tijdens de installatie van HA de logs onder de blauwe knop gevolgd en kwam daar een aantal foutmeldingen tegen die waarschijnlijk de oorzaak zijn van het probleem rondom de installatie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt voor jullie hulp!
@Nous112 Gebruik proxmox en de ova. Zoek op youtube even op mark watt. Goede howto dan weet je zeker dat je een goede basis hebt voor ha.

• JeroenH
Nous112 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:27:
Hallo,
ik ben nieuw in HA land en heb recent een HP T620 Thin Client met 8Gb RAM en 32Gb SSD gekocht om hiermee met HA te gaan werken.
Ik heb zonder enige Proxmox-kennis met deze handleiding Proxmox/HA op een T520 thin client geïnstalleerd gekregen:

https://community.home-as...os-using-proxmox-7/201835

• mrc4nl
  • Laatst online: 09:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

Raven schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:37:
[...]

Kun je niet een scriptje draaien dat checked of je WAN IP is gewijzigd en indien ja meteen een extern gehost DNS-record update?
Het probleem is niet dat ie wisseld maar dat ik helemaal geen dedicated ip heb. Is mobiel netwerk en de boel zit achter een NAT

ora et labora

• RobertMe

Ik zou vanaf zowel thuis als vanaf de telefoon een Wireguard tunnel opzetten naar de VPS als je inderdaad ook thuis een sterk wisselend IP hebt. Zowel "thuis" als op telefoon kun je dan met het vaste IP (/domeinnaam for that matter) van de VPS verbinden. En Wireguard heeft absoluut geen problemen met wisselende endpoint (/client) IPs.

Mogelijk dat je ook wat met Tailscale kunt om een onderling netwerkje op te zetten tussen beiden of alle drie

Wat ik in ieder geval niet zou doen is op welke manier dan ook zelf wat gaan prutsen om een soort van proxy op de VPS op te zetten. Want daarbij ga je gegarandeerd vele fouten maken door de complexiteit an zich en anders wel op het vlak van beveiliging.

• Kalentum
vandermark schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:48:
Edit:
Ik zie nu dat mijn meterstand lager is dan laatste waarde... daar is iets mis gegaan...

Vraag. Ik moet een waarde toevoegen aan de meterstand die naar mindergas.nl gaat. Die waarde is altijd hetzelfde. Kan dat op de volgende manier door 695 toe te voegen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  trigger:
  action:
      data_template:
        meterreading: "{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh'+'695') }}"
Je kan het uitproberen bij Ontwikkelhulpmiddelen -> Sjablonen

Deze code
Python:
1
{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh'+'695') }}

is het zelfde als
Python:
1
{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh695') }}

Want je combineert twee tekstreeksen

Wat je eigenlijk wil is waarschijnlijk: (met fix van @septillion)
Python:
1
{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh') | float(default=0)  + 695 }}

[Voor 1% gewijzigd door Kalentum op 22-01-2023 17:54. Reden: cast to float]

PV Output

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 08:31
De POE versie van die Reolink is gewoon op Amazon te verkrijgen: https://www.amazon.nl/Bui...eolink%2Caps%2C101&sr=8-3

:)
TheFes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:12:
[...]

Volgens mij is de beste op de markt die van Reolink, maar die is heel slecht verkrijgbaar

• septillion
  • Laatst online: 09:29
Wachten... schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Maar welk alternatief gebruik jij dan? Want ik lees enorm veel over Shelly modules, maar niet echt alternatieven.

Ik moet 3 groepen los aan kunnen sturen in de ruimte. (11 lampen in totaal)

Met Shelly 2 dimmers ben ik dan al 100 euro kwijt aan dimmers. Terwijl ik ook voor 100 euro Ikea Tradfri lampen kan halen. Het enige nadeel wat ik wel heb met de Ikea lampen, is dat ze een relatief hoog verbruik hebben t.o.v. andere losse spotjes er zijn tegenwoordig GU10 spotjes van circa 3 watt t.o.v. 7 Watt van de Ikea Tradfri.

Als je het weer op die manier bekijkt, dan verdien je die Shelly's vanzelf weer terug.
Module + domme lampen vind ik niet dat je die moet vergelijken met alleen slimme lampen. Immers krijg je er ook een input voor een schakelaar bij cadeau.

Zelf gebruik ik nu iets van 6 Lonsonho 2-gang Zigbee dimmer modules. Werken best prima voor de €15 a €20 die ze kosten ofwel <€10 per kanaal. Met als grootste nadeel dat je niets kunt instellen. Dus niet hoe de knop reageert of minimale stand, detached etc. Maar ze vormen wel "werkt altijd verlichting".

Overigens heb ik niet het idee dat de Tradfri tijdens branden veel mee energie kosten. Zou ik eens weer moeten testen misschien. Maar je hebt wel standby verbruik natuurlijk.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

WoBBeL schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:39:
Vreemde vraag, ik gebruik een Picture Element op mijn dashboard om de plattegrond van mijn woning weer te geven met de lampen, radio et cetera erin. Ik heb nu ook sensor.dining_room_temperature toegevoegd zodat hij op de kaart mijn temperatuur laat zien.

Als ik nu op deze badge klik krijg ik echter de temperatuur te zien in de popup maar ik wil dan de thermostaat popup krijgen (zodat ik ook de temperatuur kan aanpassen). Kan ik ergens meesturen welke popup ik wil openen? Ik kan wel de url_path of navigation_path gebruiken maar dan ga ik van mijn kaart af en dat wil ik niet.

Badge in HA
[Afbeelding]

De popup die ik krijg
[Afbeelding]

De popup die ik graag zou willen hebben
[Afbeelding]

Als ik direct de climate.dining_room aanroep vanuit mijn badge dan zie ik de temperatuur niet (alleen of hij aan het verwarmen is).
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Browser Mod installeren en dan het volgende doen:

YAML:
1
2
3
4
5
6
tap_action:
  action: fire-dom-event
  browser_mod:
    service: browser_mod.more_info
    data:
      entity: climate.dining_room

• septillion
sn33ky schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:14:
Dag Tweakers,

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
trigger:
    for:
    for:
    for:
condition:
    conditions:
action:
    data:
    target:
  - wait_for_trigger:
        for:
        for:

Trace Timline:
Op zich logisch dat je de melding krijgt, immers loopt de eerste automation nog en ben je aan het wachten op dezelfde trigger als waar je de automation op start.

Maar die melding zou alleen moeten zeggen dat een tweede run van de automation is afgekapt, de eerste zou gewoon moeten draaien en dus daarna de boel weer op auto zetten. Je zou dan ook twee losse traces moeten hebben.

Overigens lijkt me dit alleen niet doen wat je wilt. Als deur en raam open staan en je sluit een van de twee doe je nu al een restore :+

Zelf zou ik de hele wait weghalen en gewoon alles als trigger doen. Dan kom ik op iets als:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
trigger:
    id: check
    for:
    for:
    for:
    id: restore
    for:
    for:
condition:
    conditions:
action:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: trigger
            conditions:
        sequence:
            data:
            target:
      - conditions:
          - condition: trigger
          - type: is_not_open
          - type: is_off
        sequence:

Moet ik wel bij zeggen dat ik de device id's gewoon copy past gedaan heb. En de dicht state heb moeten gokken omdat de documentatie van device triggers niet bestaand is :X en ik geen deur sensor heb :+

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 17:10
Ik wil graag een nieuwe Wireguard applicatie uitrollen via Docker-compose, dit in combinatie met een goede GUI hiervoor. Iemand een script die deze 2 samen installeerd?

• septillion
Kalentum schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Je kan het uitproberen bij Ontwikkelhulpmiddelen -> Sjablonen

Deze code
Python:
1
{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh'+'695') }}

is het zelfde als
Python:
1
{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh695') }}

Want je combineert twee tekstreeksen

Wat je eigenlijk wil is waarschijnlijk:
Python:
1
{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh') + 695 }}
Daar states standaard string zijn zou dat moeten zijn:
Django/Jinja:
1
{{ states('sensor.warmtepomp_verbruik_kwh')|float(default=0) + 695 }}

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Piet400 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:10:
Ik wil graag een nieuwe Wireguard applicatie uitrollen via Docker-compose, dit in combinatie met een goede GUI hiervoor. Iemand een script die deze 2 samen installeerd?
En hoe is dit een HA gerelateerde vraag? :9

• RobertMe
Sp33dFr34k schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:33:
[...]

En hoe is dit een HA gerelateerde vraag? :9
Ja maar... Ik zie hier ook tips langs komen om de Wireguard addon te installeren.

* RobertMe vraagt zich sowieso vaker af waarom hier allemaal niet domotica gerelateerde addons besproken moeten worden. Zoals dus Wireguard, of de Ubiquiti UniFi Controller die hier wel eens langs komt, etc.. Dat het soms over de Zigbee2mqtt, Mosquito, ... addons gaat, sure. Dat zijn zaken die nauw gerelateerd zijn aan HA. Maar Wireguard, UniFi, DuckDNS, ..., w.m.b. niet echt.

• Nous112
Vaevictis_ schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:16:
[...]

@Nous112 Gebruik proxmox en de ova. Zoek op youtube even op mark watt. Goede howto dan weet je zeker dat je een goede basis hebt voor ha.
@Vaevictis_ Bedankt, ga ik naar kijken :) misschien stomme vraag maar wat is ova?

[Voor 8% gewijzigd door Nous112 op 22-01-2023 18:38]

• Nous112
JeroenH schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Ik heb zonder enige Proxmox-kennis met deze handleiding Proxmox/HA op een T520 thin client geïnstalleerd gekregen:

https://community.home-as...os-using-proxmox-7/201835
Bedankt, ga ik doornemen en proberen!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:05
Wat is de meest efficiënte manier om 1 automation te maken die op basis van de luchtvochtigheid in de badkamer de WTW op een bepaalde stand zet (ik heb 3 switches voor de 3 standen). Ik kan allemaal aparte automations maken die op basis van een 'humidity change' boven / onder een bepaalde waarde en het checken van de on/off status van de verschillende stand switches de stand aanpassen maar ik heb zo'n gevoel dat dat handiger kan...

Ik wil het liefst 1 automation zodat ik die makkelijke 'uit' kan zetten via een switch op het moment dat ik 'handmatig' een bepaalde stand wil selecteren terwijl de luchtvochtigheid in de badkamer daar niet aan voldoet (b.v. ik ga pannenkoeken bakken in de keuken), de automation moet de handmatige aanpassing dan niet weer terug gaan draaien/tegen gaan werken (maar wellicht is daar ook wel een andere constructie mogelijk)?

Voorbeeld voor de logica

luchtvochtigheid < 70% -> stand 1,
luchtvochtigheid >= 70% <= 80% -> stand 2,
luchtvochtigheid > 80% -> stand 3

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mrc4nl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:30:
[...]

Het probleem is niet dat ie wisseld maar dat ik helemaal geen dedicated ip heb. Is mobiel netwerk en de boel zit achter een NAT
Ah, dan is VPN denk ik de enige oplossing.

Oscar Wilde

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:17
Misschien zijn er hier mensen die een idee hebben.
Ik gebruik met tevredenheid ha.
Ik heb onder andere 2 screens met somfy motoren er in.
Deze via comrfx kan aansturen.
Alleen dat is natuurlijk 1 richting verkeer.
Nu wil ik graag 2 detectiepunten zien te maken.
1 halverwege dus half open half dicht.
En 1 helemaal dicht zodat ik kan aansturen en kan meten in welke stand ze staan.

Nu dacht ik eerst aan open raam en deur sensoren.
Maar dan moet er een blokje op het beweegbare deel komen.
Alleen als die helemaal dicht is er geen ruimte voor het blokje.

Nu dacht ik aan zo een schakelaartje welke ook in een muis gebruikt wordt.
Deze kan tegen het frame aan zodat wanneer hij er langs gaan de knop ingedrukt wordt en blijft.

Alleen die zijn natuurlijk alleen voor binnen.
Iemand nog ideeën?
Voorkeur op battery en zigbee protocol.

Lichtsensor werkt niet heel erg handig aangezien het niet altijd veel even licht buiten is.
Dus dan komt er vaak een foute detectie en wordt er constant een sluit opdracht gegeven terwijl hij al dicht is.
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee