tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
:fill(white):strip_exif()/f/image/fEA4z0vFUP7vk4bdrKDn47B0.png?f=user_large)
Het liefst zou ik echter ook nog de waardes van de virtuele sensor vermogen faken... Wanneer airco aan --> zet waarde van vermogen sensor op x watt. Zodat deze in de energy monitor wordt meegenomen. Dat lukt mij echter nog niet... Iemand idee wat er fout gaat? Beide onderstaande opties werken niet. Waarbij ik poging heb gedaan om een variabele getal aan te maken met bepaalde waardes.
:fill(white):strip_exif()/f/image/TpWV7jSTSXXMQm03Tx6UbTtI.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/JAkJDGQES0nx5z7TxiXM3bwf.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Axel op 12-06-2023 12:12 ]
Fixed! Actieve ontwikkelaar die snel reactie gaf. Mochten meerdere mensen er tegen aan lopen. Measure_power gebruiken als sensor waarde en niet een tag. Works like a charm:Axel schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:56:
Flink met nieuwe Homey aan het spelen. Heb nagenoeg alles werkend. Alleen mijn Airco (Samsung) kan niet native in Homey. Iets met Samsung die wil afdwingen dat je SmartThings gebruikt... Gelukkig IFTTT to the rescue. Nu vond ik de app Virtuele apparaten waarmee ik tot nu toe eind ben gekomen om de airco ook in Homey te tonen als een virtuele knop. Aan de knop een flow gekoppeld: Als knop ingedrukt --> Start IFTTT applet Airco aan en vice versa. Werkt TOP!
[Afbeelding]
Het liefst zou ik echter ook nog de waardes van de virtuele sensor vermogen faken... Wanneer airco aan --> zet waarde van vermogen sensor op x watt. Zodat deze in de energy monitor wordt meegenomen. Dat lukt mij echter nog niet... Iemand idee wat er fout gaat? Beide onderstaande opties werken niet. Waarbij ik poging heb gedaan om een variabele getal aan te maken met bepaalde waardes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/7qY1yeJeC6uEMsuoPC3icScI.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet, staat op de ontwikkellijst (aldus Athom zelf).KrazyJay schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:43:
Ik heb het al eerder vermeld in dit topic, maar hoe krijg je dark mode in de Homey app op de telefoon? (Android.)
App's staan nu op alfabetische volgorde en Homey app loopt niet meer vast na het openen van een app.
Beta versie.
En integratie met SharpTools!mike123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:54:
Vandaag weer een update ontvangen voor de Homey app.
App's staan nu op alfabetische volgorde en Homey app loopt niet meer vast na het openen van een app.
Beta versie.
https://www.instagram.com.../?igshid=Y2IzZGU1MTFhOQ==
Owner of DBIT Consultancy
Het homey dashboard heb ik wel redelijk onder de knie, en ik kan hem ook wel even tevoorschijn toveren op de nest hub. Maar ik wil dit graag via spraak kunnen oproepen, dus; Oke Google, toon dashboard.
Hiervoor heb ik een flow gemaakt met een virtuele knop genaamd dashboard. Deze knop heb ik met onderstaande flow verbonden:
ALS " Dashboard waarde verandert" Dan "cast website naar chromecast"
Dit werkt in de zin, in de zin van als ik op test flow klik mijn dashboard in beeld komt. Maar als ik via google zeg: "Oke google, zet dashboard aan" of "Oke google, zet dashboard uit" dat dan mijn virtuele knop dashboard in beeld komt ipv dat de flow gestart wordt. Wat doe ik hier verkeerd?
Heb je in Google Home een routine gemaakt die de flow start met spraak opdracht "zet dashboard aan" ? En heb je de flow als favoriete flow in de Homey app gezet?jichem schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:15:
Dit werkt in de zin, in de zin van als ik op test flow klik mijn dashboard in beeld komt. Maar als ik via google zeg: "Oke google, zet dashboard aan" of "Oke google, zet dashboard uit" dat dan mijn virtuele knop dashboard in beeld komt ipv dat de flow gestart wordt. Wat doe ik hier verkeerd?
Ik heb wel een routine aangemaakt, maar ik weet niet precies hoe ik hier een flow vanuit homey aan kan koppelen. De flow is wel favoriet in homey.DON PAPA schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:47:
[...]
Heb je in Google Home een routine gemaakt die de flow start met spraak opdracht "zet dashboard aan" ? En heb je de flow als favoriete flow in de Homey app gezet?
En heb je Google Home ook gesynchroniseerd met Homey?jichem schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:52:
[...]
Ik heb wel een routine aangemaakt, maar ik weet niet precies hoe ik hier een flow vanuit homey aan kan koppelen. De flow is wel favoriet in homey.
"Hey Google, synchroniseer met Homey".
Als je een routine maakt dan kies je als starter dus de spraak opdracht (neem aan dat je dat wel weet), en als actie kies je voor "smarthome-apparaten aanpassen" dan staat erin de volgende lijst:jichem schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:52:
[...]
Ik heb wel een routine aangemaakt, maar ik weet niet precies hoe ik hier een flow vanuit homey aan kan koppelen. De flow is wel favoriet in homey.
:strip_exif()/f/image/mL7UbjtkPOUZp3dSIK6phpq1.jpg?f=fotoalbum_large)
En als je daarop klikt dan krijg je alle flows te zien die je in de Homey app onder favorieten hebt staan. Mocht je de flow er niet bij zien staan, dan moet je in de Homey app onder instelingen > Google Assistant > aanzetten. En de stap die @mike123 ook al aangaf even doen "Hey Google, synchroniseer apparaten".
Ik wil mijn Daikin (zonder wifi module) aansturen door mijn Homey Bridge.
Als ik zoek via de app Homey -> Infrarood -> "Daikin" dan krijg ik 3 soorten binnen-units te zien, welke geen van de drie werken met mijn binnen-unit.
Er zit geen leer-modus op?
Het gebruik van IR met een homey zou je inderdaad niet volledig functioneel kunnen noemen, vooral omdat zoiets in de scope van de homey ook niet mogelijk is: Er zijn zo veel infra-rood communicatie mogelijkheden dat er voor zover ik weet geen apparaat is wat alles afdekt.Vimana schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:50:
Kan het kloppen dat het infrarood gedeelte van de Homey (bridge) niet volledig functioneel is?
Ik wil mijn Daikin (zonder wifi module) aansturen door mijn Homey Bridge.
Als ik zoek via de app Homey -> Infrarood -> "Daikin" dan krijg ik 3 soorten binnen-units te zien, welke geen van de drie werken met mijn binnen-unit.
Er zit geen leer-modus op?
Om te beginnen zijn er binnen IR verschillende IR-frequenties in gebruik. Niet elke ir-led kan naar elke ir-ontvanger werken, al zijn er veel best wel breed-bandig (dat ze alles pakken) maar daarmee hebben ze ook veel meer last van stooring van bijvoorbeeld direct zonlicht en soms ook van verwarming als die met infra-rood werkt.
Daarnaast zou je bij het zoeken van een apparaat inderdaad de route via Homey -> IR -> Daikin kunnen zoeken. Dan krijg je de 'universele' homey apparaten. Misschien is er een daikin specifiek apparaat beschikbaar, eventueel op naam van een ander (stikker) merk. Zo heb ik de Zigbee-klik-aan-klik-uit apparaten gevonden onder het merk Thrust.
En nee, volgens mij zit er geen leer modus op de IR interface, al moet ik zeggen dat ik daar nog niet naar gezocht heb.
Voor iets vergelijkbaars: Zelf heb ik zo'n weerstation met 4334MHz buiten sensor. Die probeer ik in te lezen. Daarvoor heb ik een 'draadloze weersensor' gevonden. In de homey-app onder instellingen (dus niet onder apparaten) staat nu bij mij 'draadloze weersensor'. Die heeft instellingen waarmee ze iets als 'leren' zou kunnen doen. Helaas heeft ze daar nog niets 'geleerd'. Misschien is er voor jou IR-applicatie ook zo iets te vinden.
Heb je er wel een start knop bij gezet in de flow?jichem schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:43:
Als ik nu de opdracht geef het dashboard te starten dan geeft hij de knop weer ipv dat hij de flow start.
/f/image/Vgz2i9UVmSvrA0WsKRUkrd6W.png?f=fotoalbum_large)
Nee, ik had verwacht dat de virtuele knop de start zou zijnDON PAPA schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:18:
[...]
Heb je er wel een start knop bij gezet in de flow?
[Afbeelding]
Ook heeft het inhouden van die knop geen effect.
Hoe synchroniseer je deze? Ik heb eem 2023 pro en een hub aan staan. Kan selecteren tussen de 2 alszijnde 2 verschillende locaties. Hoe stel je dan in dat de hub als externder fungeert??jichem schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:43:
De homey en nest hub zijn gesynchroniseerd, ik heb een virtuele knop aangemaakt en een flow om het dashboard te starten. Als ik nu de opdracht geef het dashboard te starten dan geeft hij de knop weer ipv dat hij de flow start. Ook heb ik, als ik de flow handmatig start dat ik de tegels niet kan selecteren, dus een virtuele jaloezie schakelaar kan ik niet selecteren om omhoog/omlaag te bedienen. Is dit uberhaupt mogelijk?
dit heb ik gedaanmike123 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:42:
[...]
En heb je Google Home ook gesynchroniseerd met Homey?
"Hey Google, synchroniseer met Homey".
Geen idee hoe dat zit, misschien heeft die ook wel een extra start knop nodig zoals in mijn voorbeeld. Ik gebruik zelf geen homey dashboard op mijn Hub Max, ik doe alles met stem commando's, en daarvoor moest ik ook de start knop erbij zetten in de flow (zie voorbeeld) om deze vervolgens in de routine te kunnen starten met stem opdracht. De virtuele knoppen werken volgens mij alleen zonder extra start knop in de Homey appjichem schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:36:
Nou blijf ik wel met het probleem zitten dat ik op mijn Nest Hub de virtuele knoppen niet kan bedienen, als ik er op druk gaat de jaloezie schakelaar op wit of grijs maar er volgt geen functie.
Ook heeft het inhouden van die knop geen effect.
/f/image/Vgz2i9UVmSvrA0WsKRUkrd6W.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 19-06-2023 12:14 ]
Bing
zou niet moeten, als je apparaten zoekt moet hij hem vanzelf vinden.bing69 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:18:
Homey Pro is net binnen maar krijg met geen mogelijkheid de Hue bridge gekoppeld, moet ik daar nog iets speciaals voor dien?
Wel is er in de RC110 een issue met zoeken van devices.
Dat is in de rc115 opgelost.
https://homey.app/en-us/w...-2023-firmware-changelog/
Je zou dan je homey aan de beta groep moeten toevoegen.
Ik neem aan dat je de app geïnstalleerd hebt?bing69 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:18:
Homey Pro is net binnen maar krijg met geen mogelijkheid de Hue bridge gekoppeld, moet ik daar nog iets speciaals voor dien?
https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Als ik op mijn (2019) homey een hue apparaat wil koppelen, begint het met de keuze 'hue' of 'hue without bridge'. Als je de eerste gebruikt, zou je bij de bridge moeten kunnen komen. Als je de tweede gebruikt (without bridge) dan kan je de heu apparatuur rechtstreeks koppelen en heb je geen bridge nodig.bing69 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:18:
De hue apparatuur kan ook als zigbee-apparatuur gekoppeld worden (homey->zigbee) maar dan mis je mogelijk functionaliteiten.
Detail: ik heb zelf (nu) geen hue apparatuur dus verder kan ik je nu niet helpen.
Ik maakte blijkbaar een denkfout, probeerde meerdere malen de bridge toe te voegen, maar had gewoon voor lampen moeten kiezen!!!Surikill schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:20:
[...]
zou niet moeten, als je apparaten zoekt moet hij hem vanzelf vinden.
Wel is er in de RC110 een issue met zoeken van devices.
Dat is in de rc115 opgelost.
https://homey.app/en-us/w...-2023-firmware-changelog/
Je zou dan je homey aan de beta groep moeten toevoegen.
Bing
Ik maakte blijkbaar een denkfout, probeerde meerdere malen de bridge toe te voegen, maar had gewoon voor lampen moeten kiezen!!!beerse schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:47:
[...]
Als ik op mijn (2019) homey een hue apparaat wil koppelen, begint het met de keuze 'hue' of 'hue without bridge'. Als je de eerste gebruikt, zou je bij de bridge moeten kunnen komen. Als je de tweede gebruikt (without bridge) dan kan je de heu apparatuur rechtstreeks koppelen en heb je geen bridge nodig.
De hue apparatuur kan ook als zigbee-apparatuur gekoppeld worden (homey->zigbee) maar dan mis je mogelijk functionaliteiten.
Detail: ik heb zelf (nu) geen hue apparatuur dus verder kan ik je nu niet helpen.
Bing
Opnieuw opstarten help niet
De Homey website op https://homey.app/ en ook de doorgang naar mijn eigen homey (early 2019) via https://my.homey.app/ werken hier nu zoals gewenst. De app op mijn android toestel is op 13 juni bijgewerkt, ook die werkt zoals gewenst. Toegegeven, we zijn al een weekend verder.Henkhuppelschot schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:50:
Nieuwe honey app en de homey pro Earl 2019 is niet te bereiken....toeval of niet?
Opnieuw opstarten help niet
Kan het zijn dat er een netwerk verstoring in je wifi omgeving is geweest? Dat is de verbinding van de homey met de rest van de wereld en zou storing op de my.homey.app en de telefoon-app kunnen veroorzaken.
Wat is er nieuw (waar je echt wat aan hebt)?
Ik heb het ook nog niet kunnen vinden, had gehoopt dat je ook de advanced flows zou kunnen gaan bewerken in de app, maar dat is nog steeds niet mogelijk helaas.Stefke schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:26:
De nadelen traag opstarten (en helaas geen dark mode) onder vind ik ook, ben het met je eens dat het eerder een stap terug is dan vooruit. Hopelijk gaan er snel updates komen die verbetering gaan brengen...
Ontwikkeling bij Athom gaat gewoon traag en moet heel eerlijk bekennen dat ik meer verwacht had van de Homey Pro 2023. Ik zit er hard over na te denken om maar weer gewoon Home Assistant met een Zigbee dongle te gaan draaien. Homey is het gewoon net niet maar op nog meer vlakken helemaal niet.Stefke schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:26:
De nieuwe homey app is bij mij fors trager dan de oude. Ik zie ook niet echt wat de nieuwe functionaliteiten zijn die ze in de app gerapporteerd hebben? Misschien mis ik het maar buiten wat layoutwijzigingen (jammer dat er geen darkmode is) vind ik het maar een stap terug.
Alleen al de - ontbrekende - optie om bijv. pushberichten in flows te kunnen in/uit schakelen; je kunt een flow een bericht laten sturen in de testfase, maar als je die berichten niet meer wil ontvangen moet je die kaarten verwijderen. Werkt het later niet zoals verwacht, moet je weer overal pushberichten in gaan zetten. Dat blijft gewoon knullig en het lijkt vooral gericht op mensen die niet veel complexer willen (nodig hebben) dan enkele flows "als dit dan dat".
Wil je weten waar een variabele ook al weer gebruikt wordt? Veel browseplezier in al je flows.
De advanced flows zijn een verademing wat dat betreft, daar kun je iig bovenstaand wel makkelijk doen, en alles bij elkaar houden in één overzicht. Heb alleen nog niet de tijd genomen om de meeste flows om te bouwen.
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 27-06-2023 09:14 ]
Hier idem, werken al jaren met Domoticz en oa DeConZ. Homey aangeschaft om het een en ander te laten weg vallen. Echter moet nu HA +DeConZ draaien om de div. zigbees niet te laten wegvallen. Schiet zo niet veel op!R2D2 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:53:
[...]
Ontwikkeling bij Athom gaat gewoon traag en moet heel eerlijk bekennen dat ik meer verwacht had van de Homey Pro 2023. Ik zit er hard over na te denken om maar weer gewoon Home Assistant met een Zigbee dongle te gaan draaien. Homey is het gewoon net niet maar op nog meer vlakken helemaal niet.
Bing
Wat bedoel je met de nieuwe Homey app?Stefke schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:26:
De nieuwe homey app is bij mij fors trager dan de oude. Ik zie ook niet echt wat de nieuwe functionaliteiten zijn die ze in de app gerapporteerd hebben? Misschien mis ik het maar buiten wat layoutwijzigingen (jammer dat er geen darkmode is) vind ik het maar een stap terug.
De app die je moet gebruiken met de Homey Pro 2023?
Zo ja, de eerste versie was nog veel trager dan de laatste en de Layout van de apps leek helemaal nergens op, waren over de volledige breedte van je scherm. Telefoon of tablet, geen verschil.
Iets ander design, iets andere manier van browsen in flows/devices. Echt nieuwe functionaliteit zie ik verder niet. De apps pagina laat nu enorme iconen zien, dus je moet nu 10-15 pagina's doorscrollen om die ene app te vinden (het ziet er fraaier uit, maar dat is het dan ook). Op mijn telefoon fors trager (Oneplus Nord 2 5g)
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 27-06-2023 14:36 ]
en sinds vandaag heb ik op mijn homey (pro 2019 versie, moet de nieuwe nog installeren...) heel vaak de melding 'network request faild'. Heb een paar zaken er bij geinstalleerd maar niets excotisch en weet niet of ik die melding voor die installatie al had. Iemand een idee waar ik dit in moet zoeken?
Ik heb versie 7.0.3.1209.Stefke schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:30:
De (android) app is een week of 2 geleden geupdate. Ik kreeg de update geloof ik afgelopen weekend binnen, nadat ik op de telefoon van mijn vriendin (moest even wat controleren toen mijn telefoon er niet lag en zij naast me zat) ineens een heel andere app (nou, anders layout althans) bleek te hebben.
Iets ander design, iets andere manier van browsen in flows/devices. Echt nieuwe functionaliteit zie ik verder niet. De apps pagina laat nu enorme iconen zien, dus je moet nu 10-15 pagina's doorscrollen om die ene app te vinden (het ziet er fraaier uit, maar dat is het dan ook). Op mijn telefoon fors trager (Oneplus Nord 2 5g)
Dat was een Beta versie.
Ik heb al enkele maanden versie 7.xxx, zolang als ik de Homey Pro 23 heb.
Dus laatste versie is dus niet hellemaal duidelijk.
Dan loop je aardig achter, 7.1.0 build 1208 heb ik hier en die heb ik volgens mij al sinds begin Junimike123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:47:
[...]
Ik heb versie 7.0.3.1209.
Dat was een Beta versie.
Dus laatste versie is dus niet hellemaal duidelijk.
Maar wat je er mee opschiet per versie is ook onduidelijk want Athom schrijft van die fantastische uitgebreide changelogs (not)
[ Voor 20% gewijzigd door R2D2 op 27-06-2023 15:45 ]
Ik had ook nog de Beta versie, maar sinds een paar dagen last van dat de aanwezigheidsdetectie niet meer werkte. Nu de normale versie geïnstalleerd, die herkent de pro23 versie nu ook, en even aankijken of de aanwezigheid nu weer goed gaat.mike123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:47:
[...]
Dat was een Beta versie.
Ook de présence detectie werkt meer niet dan wel in de app zelf.
Met de Home assistent app is dit geen probleem.
Maar het maken van flows vind ik dan wel veel duidelijker dan in Home assistent.
Wel jammer dat je geen yaml kan gebruiken maar json.
Hoe makkelijk zou het zijn om van alle parameters van devices zo'n zelfde grafiekje te maken als het energieverbruik... Klikt op de parameter en zie de geschiedenis. Alle data is er, de schermlayout ook al (voor watts)Jovink538 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:54:
Ik mis ook een hoop dingen die makkelijk gaan in Home assistant. Zoals de geschiedenis van de waarde van een thermometer. Die kan je niet zien in de Homey app.
Hier zit oa ook de dark mode weer in.
[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 27-06-2023 20:58 ]
Heb ik ook geïnstalleerd. Ik zie daar daar aatp only bij staan. Iemand een idee wat daar mee bedoeld wordt.mike123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:47:
Zojuist versie. 7.2.0.1217 geïnstalleerd.
Dat heeft schijnbaar te maken met het Alpha team van Homey gebruikers.Jovink538 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:11:
[...]
Heb ik ook geïnstalleerd. Ik zie daar daar aatp only bij staan. Iemand een idee wat daar mee bedoeld wordt.
Op het community forum zei iemand al dat ze dat waren vergeten weg te laten.
kan het zo snel even niet terug vinden.
(Athom Alpha Tester Program):
[ Voor 3% gewijzigd door mike123 op 27-06-2023 22:38 ]
Ik zit op 1209. Wat ik ook mis is een testbutton in flows; ik kan flows nu alleen manueel starten, maar sommige flows moet je testen met een beginwaarde. Die optie heb ik niet meer.mike123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:47:
Zojuist versie. 7.2.0.1217 geïnstalleerd.
Verder werkt het pulldownmenu van mijn flows niet goed; het is langer dan mijn scherm waardoor ik de helft niet kan zien.
Moet je die update op een andere manier ophalen? De updateinfo in google play loopt ook achter
Mijn flows worden gestart voor de iOS Focus mode (wakker/slaap/thuis/weg), maar krijg deze niet meer aan de praat. Iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Heb je in de Google playstore aangegeven dat je bèta tester wilt zijn? Want dan zou je de update wel moeten krijgenStefke schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:12:
[...]
Moet je die update op een andere manier ophalen? De updateinfo in google play loopt ook achter
:strip_exif()/f/image/iJKSKHUQX1IMTGD5lCKSRvBr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik op dit moment de app op mijn tablet en daar past meer op maar ik kan gewon scrollen in de flows.Stefke schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:12:
[...]
Ik zit op 1209. Wat ik ook mis is een testbutton in flows; ik kan flows nu alleen manueel starten, maar sommige flows moet je testen met een beginwaarde. Die optie heb ik niet meer.
Verder werkt het pulldownmenu van mijn flows niet goed; het is langer dan mijn scherm waardoor ik de helft niet kan zien.
Voor de update heb ik niks anders moeten doen dan anders, wel Beta.
Flows testen door eerst even een eigen Maar de in te vullen nog niet geprobeerd.
Ik heb bv een Aqara P1 beweging en luxmeter. Ik kan bij "ALS" de opties wél Lux als trigger gebruiken, maar bij "EN" niet.
En voor zover ik nu weet is er maar 1 "ALS" optie voor een flow. Kan je zelf handmatig ook zaken toevoegen?
zijn beide "ja/nee" uitgangen, of geeft de lux alleen een waarde van de hoeveelhijd lux terug?VySio schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:04:
Ik mis regelmatig bij het "EN" gedeelte in de flow opties.
Ik heb bv een Aqara P1 beweging en luxmeter. Ik kan bij "ALS" de opties wél Lux als trigger gebruiken, maar bij "EN" niet.
En voor zover ik nu weet is er maar 1 "ALS" optie voor een flow. Kan je zelf handmatig ook zaken toevoegen?
Als dat laatste is zal het wel kloppen dat die keuze niet beschikbaar is.
Er zijn bij ALS de volgende relevante opties:canonball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:19:
[...]
zijn beide "ja/nee" uitgangen, of geeft de lux alleen een waarde van de hoeveelhijd lux terug?
Als dat laatste is zal het wel kloppen dat die keuze niet beschikbaar is.
"Helderheid kleiner/groter wordt dan X lux"
"De helderheid veranderd"
"Bewegingsmelder gaat aan/uit"
Bij deze acties zijn Ja/nee niet mogelijk.
Er is bij EN alleen de optie mogelijk de bewegingsmelder is aan/uit.
1 van de flows wat ik wil starten bij mijn carport:
Als bewegingsmelder aan gaat, en lux is onder 100 lux dan carport 50%
Als bewegingsmelder uit gaat, en lux is onder 60 -> ja= dan carport naar 20%, Nee dan carport uit.
Je kunt toch bij EN kiezen voor logica en dan de variabele voor de helderheid testen of die kleiner is dan 100 lux.VySio schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:40:
[...]
Er zijn bij ALS de volgende relevante opties:
Als bewegingsmelder uit gaat, en lux is onder 60 -> ja= dan carport naar 20%, Nee dan carport uit.
Ik heb zelf een Livarno Lux bewegingsmelder, daar is de variabele voor de helderheid gewoon van beschikbaar.
Zo heb ik het bijvoorbeeld gedaan met een Aqara (lux) sensorVySio schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:40:
[...]
Er zijn bij ALS de volgende relevante opties:
Het eerste kaartje is ALS, de twee daarna EN en de laatste DAN
/f/image/sxHUhdJuZettRF6Sws5CvIaX.png?f=fotoalbum_large)
In de gedachten van de homey-flows is er altijd 1 trigger, die staat bij de 'als...'. Wil je meer dan 1 trigger gebruiken, dan worden het automatisch meer flow's. Bedenk hierbij dat een trigger een plotselinge verandering is.VySio schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:04:
Ik mis regelmatig bij het "EN" gedeelte in de flow opties.
Bij het tweede deel van de test, in de flow onder 'en...' Daar staat een extra test, een meting van nu of een constatering van iets wat al eerder is gebeurt.
Als je een uitgebreide actie achter 2 (of meer) triggers wilt zetten, dan zou je de uitgebreide actie achter een 'dummy' trigger kunnen zetten en voor elke trigger een eigen flow maken die dan als actie de flow met de dummy trigger af laten gaan. Dan kan je er zelf voor kiezen waar je de 'en...' test doet, in de 'trigger' flow of in de 'dummy' flow.
Je kan zo met logica ook temperaturen gebruiken, groter of kleiner dan.VySio schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:24:
Dankjulliewel. Ik heb nog niet eerder met logicas gewerkt. Dus hiermee ben ik geholpen volgens mij!
Of bv iets is waar of onwaar.
Maar Homey heeft ook een filmpje met uitleg gemaakt.
https://youtu.be/h2VcrZUdeZ8
Super! Dankjewel. Ik heb het filmpje een paar maanden terug bekeken toen ik aan het uitzoeken was of ik homey wilde hebben. Maar alweer vergeten natuurlijk.mike123 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:38:
[...]
Je kan zo met logica ook temperaturen gebruiken, groter of kleiner dan.
Of bv iets is waar of onwaar.
Maar Homey heeft ook een filmpje met uitleg gemaakt.
https://youtu.be/h2VcrZUdeZ8
Volgende vraag: kan je een PS5 met homey verbinden? Staat niet bij "apparaat vinden”. Maar misschien is dit ook weer een optie wat ik niet weet. Ik speel vaak met een headset en hoor de deurbel dan niet, zou graag een flow met knipperende lampen hiervoor willen maken.
Even hard op mee gedacht: Welke TV heb je? Misschien dat daar een app voor is, zodat je een flow kan maken dat als de TV op de PS5 HDMI poort staat dat dan de flow werkt en anders nietVySio schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:40:
[...]
Volgende vraag: kan je een PS5 met homey verbinden? Staat niet bij "apparaat vinden”. Maar misschien is dit ook weer een optie wat ik niet weet. Ik speel vaak met een headset en hoor de deurbel dan niet, zou graag een flow met knipperende lampen hiervoor willen maken.
PS5, dat is het merk SONY. Via die route zou je een gekend apparaat moeten kunnen vinden. Maar ik begrijp dat die er niet is. Dan is de PS misschien als computer te herkennen: als ze aan staat (op het netwerk te zien is) dat daar iets mee gedaan kan worden.VySio schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:40:
[...]
Maar om lampen te laten knipperen als de deurbel gaat hoef je niets met de ps5 te doen, dat kan je gewoon altijd aan laten staan. Als je homey in zicht staat, kan je ook de licht-ring gebruiken.
En als je en draadloze koptelefoon gebruikt, dan kan je misschien vanaf de homey daar op 'inbreken' .
Of een slimme stekker tussen de PS5 en je wcd.VySio schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:40:
[...]
ALS er word aangebeld
EN er word meer dan (logica kaartje) X stroom gebruikt (PS5 staat aan)
DAN laat de lampen knipperen.
Dit idd. Ik heb de PS5 via een Shelly Plug S in het stopcontact. Indien energie >40W en deurbel gaat, dan xxx lampen aan/uit/etcmike123 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:49:
[...]
Of een slimme stekker tussen de PS5 en je wcd.
ALS er word aangebeld
EN er word meer dan (logica kaartje) X stroom gebruikt (PS5 staat aan)
DAN laat de lampen knipperen.
(zelf gebruik ik een flow die automatisch de TV aanzet, receiver aanzet, juiste HDMI kanaal kiest, etc. Hierdoor hoef ik alleen maar de PS5 aan te zetten en de rest gaat vanzelf
To log in with your Athom Account, please visit /https://cli.athom.com?part=...
In mijn browser krijg ik dan de vraag in te loggen. Daar komt de melding Successfully authorized. You can close this window. Maar in powersheel komt de melding: Client credentials are invalid.
Iemand enig idee?
Ik heb geen idee maar heb je het ook al op het Homey community forum gevraagd?deejeebv schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:16:
Ik heb een eigen Homey app gemaakt voor mijn Nilan. Nu wil ik een wijziging doorvoeren en krijg ik een authorisatie fout. Na de opdracht homey app run komt de vraag:
In mijn browser krijg ik dan de vraag in te loggen. Daar komt de melding Successfully authorized. You can close this window. Maar in powersheel komt de melding: Client credentials are invalid.
Iemand enig idee?
daar zit ook veel kennis.
https://community.homey.app/
Al kreeg je in 2021 wel weinig respons op je vraag.
De envoy is vannacht geüpdatet dus nu werkt de zonnepanelen app niet meer.
Op de Envoy moet je nu ineens inloggen voor je huidige opbrengst uit te lezen.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar Homewizard heeft Enphase sinds kort geintegreerd bij hun wifi p1 meter. Wb Envoy kan ik je niet helpen helaas.SpikeHome schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:36:
Hebben sommige hier ook een Envoy in Homey zitten?
Er is een update voor van de zonnepanelen app.VySio schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:28:
[...]
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar Homewizard heeft Enphase sinds kort geintegreerd bij hun wifi p1 meter. Wb Envoy kan ik je niet helpen helaas.
De laatste is van 4 juli en die werkt bij mij nog nietSpikeHome schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:19:
[...]
Er is een update voor van de zonnepanelen app.
edit: zojuist de update gehad, moet nu inloggen maar als ik dat doe zegt hij dat de pair sessie niet herkend wordt
Edit 2: heb hem werkend...eindelijk
[ Voor 25% gewijzigd door Henkhuppelschot op 09-07-2023 14:59 ]
Nog meer mensen last van?
In de app werkt energy ook al niet.
Oude app was beter:)
Of gaat dit niet lukken.
Als het de witte bol betreft is dat ook een Pro en kan je alle apps uit de store gebruiken van de Pro.tobotje schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:39:
Ik kan het even niet terugvinden hier: Kan ik met een gewone Homey 2019 (geen Pro) Apps uit de Homey Pro store gebruiken?
Of gaat dit niet lukken.
Weet niet of je er nog tegen aan loopt, maar probeer de homey cli bij te werken (npm i -g homey).deejeebv schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:16:
Ik heb een eigen Homey app gemaakt voor mijn Nilan. Nu wil ik een wijziging doorvoeren en krijg ik een authorisatie fout. Na de opdracht homey app run komt de vraag:
Iemand enig idee?
automatisch garagedeur openen als ik thuis kom. Echter alleen als ik niet met de auto ben, maar met fiets of iets dergelijks. Ik kom er zelf nog niet uit. Tijden zijn variabel.
-= Very annoying forum person =-
Heb je een iPhone? Dan kun je onderscheid tussen auto en fiets maken door bv de Bluetooth Connectie met je auto, die heb je typisch niet op de fiets. Je zou de automatisering vanaf je iPhone kunnen starten via Opdrachten en in de Opdracht een trigger naar Homey sturen.master_viper schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:06:
Zoek eigenlijk een flow voor het volgende;
automatisch garagedeur openen als ik thuis kom. Echter alleen als ik niet met de auto ben, maar met fiets of iets dergelijks. Ik kom er zelf nog niet uit. Tijden zijn variabel.
[ Voor 3% gewijzigd door B-lex op 17-07-2023 11:52 ]
Als je een iPhone hebt en Carplay zou je met Apple shortcuts verschillende flows kunnen starten.master_viper schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:06:
Geen iPhone, en ik wil dat alles vanzelf gaat. Dus soort op locatie gebaseerd, alleen weet hij niet met welk vervoersmiddel ik ben. Kan je flow maken die kijkt naar een eerder geactiveerde flow (op dezelfde dag), want dan zou het een stuk makkelijker worden.B-lex schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:52:
[...]
Heb je een iPhone? Dan kun je onderscheid tussen auto en fiets maken door bv de Bluetooth Connectie met je auto, die heb je typisch niet op de fiets. Je zou de automatisering vanaf je iPhone kunnen starten via Opdrachten en in de Opdracht een trigger naar Homey sturen.
-= Very annoying forum person =-
De eerste trigger zou zijn 'dat je thuis komt'. Dat zal ongetwijfeld gaan 'op het moment dat je mobieltje via wifi contact krijgt'. Daar is een flow voor te maken.master_viper schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:06:
Dan is de volgende stap een 'als' toe te voegen: Is de auto er bij? Dat levert de vraag op of de auto er toevallig al staat als je met de fiets aan komt of dat de auto weg is als je met de fiets aan komt. Je wilt herkennen dat de auto tegelijk met jou aan komt of niet.
Je zou een flow kunnen maken 'dat de auto thuis komt' en die flow dan een 'virtuele schakelaar' aan laten zetten, 1 of 2 minuten wachten en dan weer uit. Noem die schakelaar 'auto-komt-thuis'. En gebruik die dan in de eerste flow. Dit werkt helaaas alleen als je auto eerder herkent wordt dan jou mobieltje. Of je moet de andere flow ook even moeten laten wachten, maar dat is echt creatief fine-tunen.
Weet niet of er een andere manier is, maar het kan dan ook via IFTTT:master_viper schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:14:
[...]
Geen iPhone, en ik wil dat alles vanzelf gaat. Dus soort op locatie gebaseerd, alleen weet hij niet met welk vervoersmiddel ik ben. Kan je flow maken die kijkt naar een eerder geactiveerde flow (op dezelfde dag), want dan zou het een stuk makkelijker worden.
https://ifttt.com/android_device/details
Android bluetooth (dis)connect > Homey webhook > Homey Flow aan/uit virtuele device (je auto)
Flow; Je komt thuis > als virtuele device (auto) aan staat > open garage deur
Kun je niet aan die 'eerder geactiveerde' flow' een ja/nee variabele koppelen? Weet niet wat er bij die eerder geactiveerde flow gebeurt?. Maar anders kun je die door de nieuwe flow laten checken?master_viper schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:14:
[...]
.....Kan je flow maken die kijkt naar een eerder geactiveerde flow (op dezelfde dag), want dan zou het een stuk makkelijker worden.
[ Voor 3% gewijzigd door sjoerdvd op 17-07-2023 15:32 ]
Is nog niet opgelost, ben nu op vakantie, zal het als ik thuis ben eens proberen.mijgmae schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:34:
[...]
Weet niet of je er nog tegen aan loopt, maar probeer de homey cli bij te werken (npm i -g homey).
Sinds gisterenochtend werkte de Qubino niet meer kwam ik om 22;30 achter; geen connectie met Homey . De klep stond al de hele dag maximaal richting de slaapkamer (m.a.w. de Qubino was op "uit" gegaan)
Alles gereset, maar ik bleef een melding krijgen "TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK"
Vannacht rond 23:00u is de klep wel weer omgezet door Homey ("aan") en daarna teruggezakt naar 50%, en de CO2 meter heeft ook de hele nacht waarden doorgegeven.
Vanmorgen nog eens gereset:
- Homey
- Qubino-app
- Qubino-device poweron/off
Nu kijk ik op de Homey dev-pagina bij het Zwave network en beide devices hebben geen verbinding ("Flags: Secure (⨯), Unreachable").
De Co2meter heeft in de afgelopen uren wel verschillende waarden gerapporteerd, maar de klep zit weer vast, of in ieder geval sinds 01:00 weer op dezelfde waarde (50%)
Wat kan ik doen behalve het Zwave netwerk resetten en de devices opnieuw proberen te includen? (Liever niet alle flows weer nalopen om de devices weer in te voegen)
/f/image/xkjvLv5QDCIp4oNavIIEhapl.png?f=fotoalbum_large)
edit: mijn homey een meter dichterbij gezet (+/- 2m vrij zicht) en nog eens gereset, nu werkt het weer, ook met Homey op de oude plek
[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 19-07-2023 18:37 ]
Ik begrijp er niets van. Ik heb de batterijen er al eens een tijdje uitgehaald. De benodigde apps staan gewoon op de Homey en ik doe niets anders dan normaal. Ik kan enkel concluderen dat ze kapot zijn.... of heeft iemand nog een gouden tip.
Ondersteund de app die devices nog wel?iAR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:11:
Ik moest enkele devices opnieuw koppelen aan mijn Homey, waaronder temperatuursensoren (van Aqara/Mi en Tuya). Er zijn enkele die gewoon goed pairen maar ik heb 3 van beide merken die enkel willen koppelen als generiek zigbee apparaat.
Ik begrijp er niets van. Ik heb de batterijen er al eens een tijdje uitgehaald. De benodigde apps staan gewoon op de Homey en ik doe niets anders dan normaal. Ik kan enkel concluderen dat ze kapot zijn.... of heeft iemand nog een gouden tip.
Ga idd eerst na of de betreffende app de devices ook echt ondersteunt. Als dit niet het geval is, kun je een verzoek bij de ontwikkelaar indienen om de betreffende device toe te voegen. Kijk anders ook op het gebruikersforum van Homey zelf: https://community.homey.app/iAR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:11:
Ik moest enkele devices opnieuw koppelen aan mijn Homey, waaronder temperatuursensoren (van Aqara/Mi en Tuya). Er zijn enkele die gewoon goed pairen maar ik heb 3 van beide merken die enkel willen koppelen als generiek zigbee apparaat.
Vaak loopt er al een discussie over de (ontbrekende) ondersteuning van specifieke devices.
Wellicht gemist:Hassebassie schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:57:
[...]
Ga idd eerst na of de betreffende app de devices ook echt ondersteunt. Als dit niet het geval is, kun je een verzoek bij de ontwikkelaar indienen om de betreffende device toe te voegen. Kijk anders ook op het gebruikersforum van Homey zelf: https://community.homey.app/
Vaak loopt er al een discussie over de (ontbrekende) ondersteuning van specifieke devices.
Dit zijn identieke sensoren, zowel in fabrikant als product ID.Er zijn enkele die gewoon goed pairen
Inderdaad gemist, sorry. Bij mij is het voorgekomen dat pas na een aantal pogingen het pairen werkte. Mogelijk is de afstand van Homey te groot bij het pairen?iAR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:25:
[...]
Wellicht gemist:
[...]
Dit zijn identieke sensoren, zowel in fabrikant als product ID.
Ik heb een Envoy aan Homey (en een geroote Toon) hangen. Verbruik/opwekking werkt inderdaad niet meer (ook niet op de Toon). Wel in de Enlighten app en in de app van mijn stroomleverancier trouwens. Het hele spul werkt dus wel gewoon, alleen reporting lijkt stuk.SpikeHome schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:36:
Hebben sommige hier ook een Envoy in Homey zitten?
Heb even ingelogd op de Envoy (IP opgezocht en naartoe gebrowsed). Daar zag ik dat er stond 'Meters not enabled'. Dat is destijds na installatie expliciet enabled waar ik bij was, dus ik weet dat het eerder wel werkte en dat dus de vermoedelijke oorzaak is.
Kan ik zelf niets aan doen, moet door de installateur gefixed worden, dus die heb ik dan ook gebeld. Wacht nog op contact vanuit die kant.
Stond ook een 2e melding in: en.envoy_backbone.overview.enpowers_summary.connected.undefined
Dat lijkt (volgens fora) ook te komen door de recente firmware update en wordt door Enlighten blijkbaar ook al aan gewerkt.
We wachten af.
/edit
Plaatje bij het praatje

[ Voor 11% gewijzigd door max op 22-07-2023 00:15 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Toevallig onlangs een mailing van homey gezien dat ze de achterstand zouden hebben ingelopen en dat de levertijd zo'n 2 weken zou zijn. Ze komen vanaf nu ook in winkels te koop.MBgek schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:42:
Ik heb vanochtend de Pro 2023 besteld, ben benieuwd wanneer 'ie komt!
:fill(white):strip_exif()/f/image/zZnwE2f4PJoFpKAm5u5E3Or5.png?f=user_large)
Dan heb ik het over de overzicht knoppen die bovenin staan.
Hoeveel lampen er aan staan etc.
[ Voor 15% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 26-07-2023 11:42 ]
Wellicht is het alleen als ik thuis ben?
Dit is zo tof dat ik zojuist de nieuwe besteld heb, heeft iemand een idee over levertijden? De bestelpagina had het over een preorder plaatsen maar het product is toch al lang gereleaset?
Ik heb op 1-7 besteld, de Homey is op 5-7 bezorgd. Maar geen garantie voor huidige leveringen, natuurlijk.procyon schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:02:
Net voor het eerst gespeeld met flows (had het 2019 model al een paar jaar in de la liggen...
Dit is zo tof dat ik zojuist de nieuwe besteld heb, heeft iemand een idee over levertijden? De bestelpagina had het over een preorder plaatsen maar het product is toch al lang gereleaset?
Oke ik had deze stille hoop al, dank voor je reactie !Ge2rt schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:33:
[...]
Ik heb op 1-7 besteld, de Homey is op 5-7 bezorgd. Maar geen garantie voor huidige leveringen, natuurlijk.
Loop toch steeds meer tegen de limieten van HomeKit aan voor wat betreft automatiseringen die mogelijk zijn. Ook ben ik de willekeurigheid van sommige automatiseringen een beetje beu, tijdgebaseerd gaat in 99% van de gevallen wel goed, maar sensor getriggerde dingen gaan random wel/niet goed. En omdat er geen logs zijn van HomeKit kan ik ook niet makkelijk lokaliseren waar het fout gaat.
Home Assistant heb ik meerdere keren geprobeerd, maar elke keer liep ik wel tegen dingen aan die net niet konden of niet lekker gingen met wat ik wilde instellen.
Hoe zijn de ervaringen met de Homey Pro (2023) voor wat betreft consistentie in de Flows? En de logs binnen Homey hoe ver gaan die terug?
Succes met de Homey Pro 2023 danBiG-GuY schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:54:
Heb de Homey Pro (2023) besteld met ethernet adapter.
Loop toch steeds meer tegen de limieten van HomeKit aan voor wat betreft automatiseringen die mogelijk zijn. Ook ben ik de willekeurigheid van sommige automatiseringen een beetje beu, tijdgebaseerd gaat in 99% van de gevallen wel goed, maar sensor getriggerde dingen gaan random wel/niet goed. En omdat er geen logs zijn van HomeKit kan ik ook niet makkelijk lokaliseren waar het fout gaat.
Home Assistant heb ik meerdere keren geprobeerd, maar elke keer liep ik wel tegen dingen aan die net niet konden of niet lekker gingen met wat ik wilde instellen.
Hoe zijn de ervaringen met de Homey Pro (2023) voor wat betreft consistentie in de Flows? En de logs binnen Homey hoe ver gaan die terug?
De Homey Pro is hier inmiddels gedegradeerd tot "side project" en alle Zigbee devices die van belang zijn zitten weer gewoon in Home Assistant.
Het idee met flows is leuk en werkt goed maar de ondersteuning voor Zigbee devices is mijns inziens gewoon matig. Je mag voor ieder merk een app gaan installeren en dan maar hopen dat hij een beetje bijgewerkt wordt. En dat gebeurd bij de community versies beter dan bij de zogenaamd "officiële" apps (want dat zijn veelal gewoon hobby projectjes van Homey zelf waar je weinig van hoeft te verwachten).
Veel last ook van Zigbee devices die volgens Homey niet meer zouden werken en opnieuw gepaired zouden moeten worden of nog erger gewoon maar helemaal verdwijnen en dan hebben we het nog niet gehad over de app die af en toe zo ontiegelijk traag is met opstarten...
Ik was heel positief maar ben vrij snel weer terug gegaan naar Home Assistant, teveel afhankelijkheden en beperkingen en ook nog te onbetrouwbaar als je het mij vraagt.
Hardware is echt dikke prima maar Athom zou echt eens een aantal keuzes moeten heroverwegen want nu is het vooral in zo'n beetje alles in het gunstigste geval "net niet".
Dit topic is gesloten.