Ik zag hem ook binnenkomen inderdaad, in mijn geval vertraagd tot mid juni. Maar blijven hopen dan.Stuij91 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:04:
[...]
Vorig jaar december besteld, ook nog niets binnen. Hoop wel deze maand. Ook nieuwe bestellingen zouden mei geleverd worden volgens de laatste update...
Edit: nieuwe update vandaag
Stuij91 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:04:
[...]
Ook nieuwe bestellingen zouden mei geleverd worden volgens de laatste update...
Be Stronger Than Your Excuses
Om het wiel niet nog eens uit te vinden: heeft iemand een tip voor een betaalbare 20A stekker die het stroomverbruik meet?
Zou zo its als als onder, een wifi stekker wat zijn. Of beter een Zigbee stekker??
€ 5,70 50%OFF | WiFi Smart Plug 20A EU Socket Tuya Smart Life APP Work with Alexa Google Assistant Voice Control Power Monitor Timing
https://a.aliexpress.com/_EIQQJxF
€ 11,99 35%OFF | GIRIER Tuya ZigBee Plug 20A Smart Outlet Socket EU with Power Monitoring Timer Function 4200W Works with Alexa Alice Hey Google
https://a.aliexpress.com/_Exz4TY5
Zou zo its als als onder, een wifi stekker wat zijn. Of beter een Zigbee stekker??
€ 5,70 50%OFF | WiFi Smart Plug 20A EU Socket Tuya Smart Life APP Work with Alexa Google Assistant Voice Control Power Monitor Timing
https://a.aliexpress.com/_EIQQJxF
€ 11,99 35%OFF | GIRIER Tuya ZigBee Plug 20A Smart Outlet Socket EU with Power Monitoring Timer Function 4200W Works with Alexa Alice Hey Google
https://a.aliexpress.com/_Exz4TY5
Met dergelijke stroomsterktes (voorbij de 16 ampere) zou ik beslist niet bezuinigen, met dergelijke stromen telt ook de veiligheid en misschien ook wel de warmte afvoer.Whiskey48 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:00:
Om het wiel niet nog eens uit te vinden: heeft iemand een tip voor een betaalbare 20A stekker die het stroomverbruik meet?
De komende tijd hoop ik langzaamaan eens bezig te gaan met de homey te installeren. Hij komt helaas op een druk moment, dus het zal een meer weken project gaan worden om de eerste zaken bij homey onder te brengen.
Nou heb ik eigenlijk al sinds het bestellen in mijn hoofd om een simpel dashboard te maken en deze op de google nest in de keuken te laten weergeven. Maar hoe meer ik over dit onderwerp probeer te vinden hoe meer ik het gevoel krijg dat wat ik wil misschien wel helemaal niet mogelijk is (zonder ingewikkelde omwegen met containers en andere voor mij onbekende termen).
Het hoeft geen fancy of uitgebreid dashboard te worden, ik wil graag waardes van kamers uit kunnen lezen, screens (somfy io) kunnen bedienen en eventueel de beelden van de deurbel (eufy) kunnen zien. Al het andere wat mogelijk is is pure bonus.
Is bovenstaande mogelijk op een vrij eenvoudige manier of moet ik dit idee uit mijn hoofd zetten tot er een moment komt dat ik me in de omwegen kan gaan inlezen?
Nou heb ik eigenlijk al sinds het bestellen in mijn hoofd om een simpel dashboard te maken en deze op de google nest in de keuken te laten weergeven. Maar hoe meer ik over dit onderwerp probeer te vinden hoe meer ik het gevoel krijg dat wat ik wil misschien wel helemaal niet mogelijk is (zonder ingewikkelde omwegen met containers en andere voor mij onbekende termen).
Het hoeft geen fancy of uitgebreid dashboard te worden, ik wil graag waardes van kamers uit kunnen lezen, screens (somfy io) kunnen bedienen en eventueel de beelden van de deurbel (eufy) kunnen zien. Al het andere wat mogelijk is is pure bonus.
Is bovenstaande mogelijk op een vrij eenvoudige manier of moet ik dit idee uit mijn hoofd zetten tot er een moment komt dat ik me in de omwegen kan gaan inlezen?
Had je deze al gevonden?jichem schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:01:
De komende tijd hoop ik langzaamaan eens bezig te gaan met de homey te installeren. Hij komt helaas op een druk moment, dus het zal een meer weken project gaan worden om de eerste zaken bij homey onder te brengen.
https://homey.ink/
Dat werkt met een E-reader wat ik zo snel zie. Echter heb ik een google nest hub die ik graag wil gebruiken. Die gebruik ik nu ook voor spraak besturing.
Je kan dat ook op de nest krijgen als ik het goed heb. Heb er wel eens naar gekeken maar uiteindelijk zelf nooit geprobeerd (ben voor de uitdaging gegaan zoveel te automatiseren dat er geen / nauwelijks knoppen nodig zijn ;-))jichem schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:38:
Dat werkt met een E-reader wat ik zo snel zie. Echter heb ik een google nest hub die ik graag wil gebruiken. Die gebruik ik nu ook voor spraak besturing.
Zie hier:
https://homeycornelisse.nl/homeydash-op-een-google-nest-hub/
@jichem https://homey.ink/ dit draait op een webserver (pi of een nas bijvoorbeeld), maar moet ook op een google nest kunnen draaien.
De website kun je vervolgens benaderen met een willekeurig device met een browser.
De website kun je vervolgens benaderen met een willekeurig device met een browser.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan het eventueel op een minipc in de meterkast laten draaien, als het tenminste op linux kan draaien... Dan zou ik het dashboard zelf op de nest hub kunnen tonen, op die manier is het ook voor oppassende oma's te bedienen. Dit lijkt nog wel te doen om heel eerlijk te zijn.
Dat is helemaal niet nodig voor het op .ink gebaseerde dashboard. Check dit of zoek even op het homey forum. Ik heb dit gewoon op de nest hub mini draaien.
https://homeycornelisse.nl/dash/
jichem schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 06:44:
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan het eventueel op een minipc in de meterkast laten draaien, als het tenminste op linux kan draaien... Dan zou ik het dashboard zelf op de nest hub kunnen tonen, op die manier is het ook voor oppassende oma's te bedienen. Dit lijkt nog wel te doen om heel eerlijk te zijn.
Gasloos 13-3-20. 2x Daikin MXM52N, Stylish35, Perfera 20/20/20/25, Daikin WPB200L PV 5100wp. Herenhuis, vrijstaand, 2007, 2 persoonshuishouden
Bedankt, ik ga er de komende weken eens rustig naar kijken.
Als ik vanavond tijd heb begin ik eerst eens met het opstarten van de homey en wat apparaten toe voegen.
Daarna eens rustig uitzoeken of ik het weer (voor de screens en het zonnescherm) zelf ga meten of via een lokaal weerbericht. De screens worden het eerste en belangrijkste project voor nu, nu de warme dagen er straks weer aankomen. Samen met de verlichting.
Als ik vanavond tijd heb begin ik eerst eens met het opstarten van de homey en wat apparaten toe voegen.
Daarna eens rustig uitzoeken of ik het weer (voor de screens en het zonnescherm) zelf ga meten of via een lokaal weerbericht. De screens worden het eerste en belangrijkste project voor nu, nu de warme dagen er straks weer aankomen. Samen met de verlichting.
Wat leuk, kende ik nog niet, ga ik ook uitproberen, dank!Idefix70 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:10:
Dat is helemaal niet nodig voor het op .ink gebaseerde dashboard. Check dit of zoek even op het homey forum. Ik heb dit gewoon op de nest hub mini draaien.
[...]
Ik adviseer je buienalarm want die is toch het meest nauwkeurig en betrouwbaar m.b.t. neerslag waarschuwing. Daarnaast werkt openweather heel goed. Ik stuur op grond van de waarden van alles aan als ventilatie en luchtbehandeling, ramen sluiten etc.jichem schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:18:
Daarna eens rustig uitzoeken of ik het weer (voor de screens en het zonnescherm) zelf ga meten of via een lokaal weerbericht. De screens worden het eerste en belangrijkste project voor nu, nu de warme dagen er straks weer aankomen.
Check vooral ook het forum, daar is veel te vinden en ook te vragen.
En lekker de tijd nemen om je systeem uit te breiden en te verbeteren. Het is een leuke hobby

Gasloos 13-3-20. 2x Daikin MXM52N, Stylish35, Perfera 20/20/20/25, Daikin WPB200L PV 5100wp. Herenhuis, vrijstaand, 2007, 2 persoonshuishouden
Mag ik vragen hoe jij je ventilatie aanstuurt? Je bedoeld mechanische ventilatie?Idefix70 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:26:
[...]
Ik adviseer je buienalarm want die is toch het meest nauwkeurig en betrouwbaar m.b.t. neerslag waarschuwing. Daarnaast werkt openweather heel goed. Ik stuur op grond van de waarden van alles aan als ventilatie en luchtbehandeling, ramen sluiten etc.
En lekker de tijd nemen om je systeem uit te breiden en te verbeteren. Het is een leuke hobby
Ik heb m'n Homey sinds kort en zou heel graag m'n ventilatie aan willen sturen, maar weet niet eat handig is. Ik heb een itho die ik wil vervangen door een Zhender (met vocht en CO2 meter), maar met Homey zou ik veel meer moeten kunnen lijkt me!
Dit is wat ik al gevonden heb:
https://community.homey.a...ey-out-of-the-box/65054/3
https://www.twoenter.nl/b...mv-besturen-met-domoticz/
Ik heb het plan van robbshop gevolgd maar eerlijk gezegd sturen vochtsensor en co2 sensor het meestal aan. Daarnaast kan ik bv fakro ramen bedienenWhiskey48 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:33:
[...]
Mag ik vragen hoe jij je ventilatie aanstuurt? Je bedoeld mechanische ventilatie?
Ik heb m'n Homey sinds kort en zou heel graag m'n ventilatie aan willen sturen, maar weet niet eat handig is. Ik heb een itho die ik wil vervangen door een Zhender (met vocht en CO2 meter), maar met Homey zou ik veel meer moeten kunnen lijkt me!
Dit is wat ik al gevonden heb:
https://community.homey.a...ey-out-of-the-box/65054/3
https://www.twoenter.nl/b...mv-besturen-met-domoticz/
Hier neigde ik in mijn eerste gedachten (zonder iets uit te zoeken) ook al naar. Omdat een dergelijke app een voorspelling is. Mijn eigen metingen zullen toch een beetje mosterd na de maaltijd zijn.Idefix70 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:26:
[...]
Ik adviseer je buienalarm want die is toch het meest nauwkeurig en betrouwbaar m.b.t. neerslag waarschuwing. Daarnaast werkt openweather heel goed. Ik stuur op grond van de waarden van alles aan als ventilatie en luchtbehandeling, ramen sluiten etc.
Wel had ik in gedachten om temperatuur en Lux zelf te meten en als waarde toe te voegen, dat lijken me vrij failproof waarden.
Shelly 2.5Whiskey48 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:33:
[...]
Mag ik vragen hoe jij je ventilatie aanstuurt? Je bedoeld mechanische ventilatie?

Ah ik heb nog een Shelly 2pm liggen (om ook uit te zoeken hoe deze werkt).
Maar deze sluit je aan op de perilex aansluiting? Maar dan heb je max 2 standen, niet 3?
Merci voor je reactie. Dat plan, waar vind je die? Ik denk dat ik niet goed kijk maar zie het niet.Idefix70 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:46:
[...]
Ik heb het plan van robbshop gevolgd maar eerlijk gezegd sturen vochtsensor en co2 sensor het meestal aan. Daarnaast kan ik bv fakro ramen bedienen
https://www.robbshop.nl/advies-inspiratie
Edit: gevonden!!
https://www.robbshop.nl/d...wave-badkamer-ventilatie#
Dank!
[Voor 9% gewijzigd door Whiskey48 op 10-05-2023 10:48]
Je hebt 2 relais.Whiskey48 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:25:
[...]
Maar deze sluit je aan op de perilex aansluiting? Maar dan heb je max 2 standen, niet 3?
Beide uit = stand 1.
Relais 1 aan & 2 uit = stand 2.
Relais 2 aan = stand 3.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Nee je lust je L2 en L3 door. Geen van beide = L1. Zoals hierboven ook vermeldWhiskey48 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:25:
[...]
Vraagje aan de kenners hier. Ik heb recent een fibaro smart implant gekocht waar je op een soort bus 6 temperatuursensoren kan aansluiten. Deze sensoren zet je gewoon allemaal parallel op de bus.
Hoe weet je dan welke sensor wat is
Want er is niets in te stellen qua adressering. Geeft de unit gewoon aan dat er meerdere sensoren gevonden zijn en moet je dan maar raden aan de hand van de temperatuur welke sensor waar zit ? (als dat zo is, is dat met een kopje warm en koud water natuurlijk vrij vlot te checken maar zou t graag van de ervaringsdeskundigen horen voordat ik t wiel (verkeerd?) ga uitvinden)
Hoe weet je dan welke sensor wat is

Ik heb even gezocht op 1 van de 2 sensoren en kwam dit tegen.ybos schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:24:
Vraagje aan de kenners hier. Ik heb recent een fibaro smart implant gekocht waar je op een soort bus 6 temperatuursensoren kan aansluiten. Deze sensoren zet je gewoon allemaal parallel op de bus.
Hoe weet je dan welke sensor wat isWant er is niets in te stellen qua adressering. Geeft de unit gewoon aan dat er meerdere sensoren gevonden zijn en moet je dan maar raden aan de hand van de temperatuur welke sensor waar zit ? (als dat zo is, is dat met een kopje warm en koud water natuurlijk vrij vlot te checken maar zou t graag van de ervaringsdeskundigen horen voordat ik t wiel (verkeerd?) ga uitvinden)
"Each DS18B20 temperature sensor has a unique 64-bit serial code.".
Die sensoren heb ik inderdaad. Vanavond sluit ik de boel wel eens even quick and dirty aan op tafel en eens kijken wat dat oplevertmike123 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:41:
[...]
Ik heb even gezocht op 1 van de 2 sensoren en kwam dit tegen.
"Each DS18B20 temperature sensor has a unique 64-bit serial code.".

Ik heb vorig jaar besteld en vorige week een mail gekregen met de vraag of mijn adres nog correct was maar daarna niets meer vernomen van Athom. Toen ik bestelde was de verwachte leverdatum Januari, inmiddels gaan we richting halverwege Mei en nog steeds niets in huisM.F.H. schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:54:
Ik heb een maand geleden de Homey Pro besteld, verwachtte levertijd medio mei. Wat zijn jullie ervaringen met levertijden ansich van de Pro dit jaar? Wordt er überhaupt al iets uitgeleverd?

Same… december besteld. Nog niets persoonlijks vernomen (alleen mailtjes met referentie naar blog over updates…)R2D2 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:53:
[...]
Ik heb vorig jaar besteld en vorige week een mail gekregen met de vraag of mijn adres nog correct was maar daarna niets meer vernomen van Athom. Toen ik bestelde was de verwachte leverdatum Januari, inmiddels gaan we richting halverwege Mei en nog steeds niets in huis
Ik gebruik de fibaro smart implant met temperatuursensoren. Ze staan parallel op de bus maar ze worden apart uitgelezen.ybos schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:24:
Hoe weet je dan welke sensor wat isWant er is niets in te stellen qua adressering. Geeft de unit gewoon aan dat er meerdere sensoren gevonden zijn en moet je dan maar raden aan de hand van de temperatuur welke sensor waar zit ? (als dat zo is, is dat met een kopje warm en koud water natuurlijk vrij vlot te checken maar zou t graag van de ervaringsdeskundigen horen voordat ik t wiel (verkeerd?) ga uitvinden)
Ik heb het letterlijk met het kopje water gedaan en ze zo genummerd.
Met een virtuele knop en een flow (als de waarde van temperatuursensor “1” veranderd) geef ik de waarde van de sensors weer op mijn Dashboard.
Net de boel ff aan elkaar geknoopt en het gezien. Dat met die virtuele knop moet ik ff uitvogelen maar is inderdaad mooi om apart weer te gevenchundo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:42:
[...]
Ik gebruik de fibaro smart implant met temperatuursensoren. Ze staan parallel op de bus maar ze worden apart uitgelezen.
Ik heb het letterlijk met het kopje water gedaan en ze zo genummerd.
Met een virtuele knop en een flow (als de waarde van temperatuursensor “1” veranderd) geef ik de waarde van de sensors weer op mijn Dashboard.

Thanks voor de juiste richting, ben nog redelijk nieuw met de homey. Niet verder gekomen dan wat verlichting combineren in scenes e.d.
thanks voor t aanbod maar is geluktchundo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:12:
Als het niet lukt met de virtuele knoppen geef je maar een seintje, dan geef ik je mijn code

Zou het mogelijk zijn om meerdere "dashboards" te hebben in de app? dus een tabblad met knoppen voor verlichting, een tabblad met temperatuur/vermogensmetingen, tabblad voor ...

Je zou kunnen kijken naar de app Device Capabilities.ybos schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:42:
[...]
thanks voor t aanbod maar is geluktKom er achter dat er steeds meer mogelijk is. Nu ik weet dat van alle sensoren de temperaturen weer te geven zijn word t ook wel leuk om eens aan een dashboard te denken.
[Afbeelding]
Zou het mogelijk zijn om meerdere "dashboards" te hebben in de app? dus een tabblad met knoppen voor verlichting, een tabblad met temperatuur/vermogensmetingen, tabblad voor ...
https://community.homey.a...bilities-of-devices/43287
En dan ook even naar de AVD, Advanced Virtual Devices.
Dat gebruik ik om bv 5 planten sensoren op 1 veld te tonen.
Inmiddels de eerste stapjes in homey gezet, en het lijkt er op dat ik hier wel wat mee ga kunnen.
Waar ik alleen wel tegen aan loop zijn 2 dingen.
Ik kan in homey via de google nest app mijn nest hub 2 niet vinden, staat ook niet in de lijst met te selecteren devices.
en ik heb 2 apparaten in mijn account staan, mijn homey pro en een account zonder homey. Die laatste wil ik heeeeeel graag kwijt maar heb echt geen flauw idee hoe..
Ik kan in homey via de google nest app mijn nest hub 2 niet vinden, staat ook niet in de lijst met te selecteren devices.
en ik heb 2 apparaten in mijn account staan, mijn homey pro en een account zonder homey. Die laatste wil ik heeeeeel graag kwijt maar heb echt geen flauw idee hoe..
Merci! Ik vraag me alleen af, wat gebeurt er als relais 1 en 2 tegelijk aan zouden staan ... Gaat dan de boel in de fik zeg maar??TKroon schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:06:
[...]
Je hebt 2 relais.
Beide uit = stand 1.
Relais 1 aan & 2 uit = stand 2.
Relais 2 aan = stand 3.

nope, dat is gewoon de hoogste stand.Whiskey48 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:08:
[...]
Merci! Ik vraag me alleen af, wat gebeurt er als relais 1 en 2 tegelijk aan zouden staan ... Gaat dan de boel in de fik zeg maar??
Klopt. Ik laat relais 1 ook niet uitgaan als ik relais 2 aan zet.
Merci. Ik ga ook instellen dat ze niet tegelijkertijd aan staan in de Homey ... Maar hij gaat dus niet stuk mocht er iets fout gaan en ze tegelijk stroom krijgen? Niet dat er opeens 400V doorheen gaat oid (de perilex staat op 1 fase, dat dan weer wel).TKroon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:51:
[...]
Klopt. Ik laat relais 1 ook niet uitgaan als ik relais 2 aan zet.
Nee hoor, maak je geen zorgen. Hier draait de box (Duco) al 3 jaar met een Shelly 2.5 erin. Het is puur een contact waar je spanning op zet, en daar stuurt de controller van de ventilatiebox op.Whiskey48 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:25:
[...]
[...]
Merci. Ik ga ook instellen dat ze niet tegelijkertijd aan staan in de Homey ... Maar hij gaat dus niet stuk mocht er iets fout gaan en ze tegelijk stroom krijgen? Niet dat er opeens 400V doorheen gaat oid (de perilex staat op 1 fase, dat dan weer wel).
Ik heb ook mijn mechanische ventilator aangestuurd via Homey, Shelly en een vochtsensor.Whiskey48 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:25:
[...]
[...]
Merci. Ik ga ook instellen dat ze niet tegelijkertijd aan staan in de Homey ... Maar hij gaat dus niet stuk mocht er iets fout gaan en ze tegelijk stroom krijgen? Niet dat er opeens 400V doorheen gaat oid (de perilex staat op 1 fase, dat dan weer wel).
Stand 1 op de gewone schakelaar is constant 230V, stand 2 komt er via de Shelly op aansluiting 2 230V en stand 3 komt er op de 3e stand 230V.
Shelly ingesteld als rolluikschakelaar. Dus 2 en 3 gaan nooit samen.
Toen wel een mail gestuurd naar de leverancier van de mechanische ventilator en gevraagd of 230V op stand 2 en 3 tegelijk kwaad kon. Ça 6 maanden later een antwoord dat het geen kwaad kon.
Het is even wat werk, maar dan werkt het ook. klikjichem schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:38:
Inmiddels de eerste stapjes in homey gezet, en het lijkt er op dat ik hier wel wat mee ga kunnen.
De Google Nest Hub 2 is toch gewoon dat scherm?jichem schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:38:
Raak er van in de war. Dan heb je de Google Chromecast app nodig.
https://homey.app/nl-nl/a...mecast/Google-Chromecast/
En met deze app kan je je Nest 2 laten zeggen wat jij wilt.jichem schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:08:
Met dat ik je reactie lees was het net gelukt, ik moet hem inderdaad als chromecast toevoegen.
Bij mij leest hij voor hoeveel water de plantjes nog hebben en welke container er aan straat moet.
https://homey.app/nl-nl/a...ts/Cast-a-text-to-Google/
Het is misschien een wat vage vraag maar wat kan ik nou het beste gebruiken om een dashboard te maken met functionaliteiten van mijn homey? Ik wil graag vanaf een tablet flows kunnen starten, apparaten kunnen schakelen maar ook een live view bv van een deurbel of buienradar.
Ik heb even geen idee waar ik moet beginnen met lezen.
Ik heb een Homey Pro 2019
Dank
Dank
Misschien heb je hiermee al vast een beginnetje?ChrisVrolijk schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:14:
Bedankt, Homey dash heb ik gezien maar is niet wat ik graag wil.KSR schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:42:
[...]
Misschien heb je hiermee al vast een beginnetje?
Ik heb het idee, wat ik niet zeker weet. Dat ik HA moet gebruiken voor een dashboard te maken. Maar waarom heb ik dan nog Homey? Misschien kan ik vanuit HA verwijzen naar flows en apparaten in Homey en wat doet RedNode dan.
Zoals ik al zei. Nog heel erg blanco.
@DON PAPA:
Het kastje met lichtsensor hangt sinds gisteren eindelijk aan de gevel!
Het is het kastje tussen de twee rolluiken in.
Mijn huishoudelijke hulp heeft ‘m met Sugru vastgezet, die ik voor dit doel had gekocht.
Het kastje met lichtsensor hangt sinds gisteren eindelijk aan de gevel!
Het is het kastje tussen de twee rolluiken in.
Mijn huishoudelijke hulp heeft ‘m met Sugru vastgezet, die ik voor dit doel had gekocht.
[Voor 111% gewijzigd door jwhoogervorst op 26-05-2023 15:03]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Het zal wel aardig heet worden in dat broeikasje als de zon er vol op op staat.
Ben benieuwd of die Sensor daar tegen kan.
Ben benieuwd of die Sensor daar tegen kan.
Klopt werkt hier al geruime tijd zonder problemen met de aqara sensor in een gelijkwaardig kastje.
Ik ben bang dat het toch een project van de lange adem wordt, want hoe ik data uit de openweatherapi haal is mij echt onduidelijk. Als ik een flow wil aanmaken verschijnt hij uberhaupt niet in de als/en lijst.Idefix70 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:26:
[...]
Je hoeft het toch niet uit een api te halen, er is een app voor:jichem schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:28:
[...]Ik ben bang dat het toch een project van de lange adem wordt, want hoe ik data uit de openweatherapi haal is mij echt onduidelijk. Als ik een flow wil aanmaken verschijnt hij uberhaupt niet in de als/en lijst.
https://homey.app/en-us/a...enweathermap/OpenWeather/
Als ik die installeer kan ik niks selecteren in de flows, maar ook niets instellen. Of ik kijk verkeerdcanonball schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:39:
[...]
Je hoeft het toch niet uit een api te halen, er is een app voor:
https://homey.app/en-us/a...enweathermap/OpenWeather/

Je hebt gelijk, zo te zien is de openweather data ook niet zonder abonnement ent te gebruikenjichem schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:21:
[...]
Als ik die installeer kan ik niks selecteren in de flows, maar ook niets instellen. Of ik kijk verkeerd

Buienradar radar werkt we, maar is alleen te gebruiken voor ...... buien. Geen temp enzo
OpenWeather heeft toch 1000 api calls gratis per dag?canonball schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:43:
[...]
Je hebt gelijk, zo te zien is de openweather data ook niet zonder abonnement ent te gebruiken
Buienradar radar werkt we, maar is alleen te gebruiken voor ...... buien. Geen temp enzo
En als je hem hebt geïnstalleerd moet je een nieuw apparaat toevoegen en dan kiezen voor OpenWeather.
Hh, dat is het idd, eigenlijk ook wel logisch dat eerst een apparaat moet worden gemaakt.mike123 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:20:
[...]
En als je hem hebt geïnstalleerd moet je een nieuw apparaat toevoegen en dan kiezen voor OpenWeather.
Ik had nog een account uit 2018 en heb 2 nieuwe api-keys gegenereerd.
Op mijn homey van 2017 werkt het nu. Op de homey Pro van 2023 werk het niet, daar krijg ik een melding dat de key niet goed is. Van het weekend maar eens na kijken, een usecase heb ik not niet (gebruik neatmo voor he weer).
Dat was dus de oplossing, dankjewel. Ik dacht bij openweather dat de app rechtstreeks te gebruiken was, nu een apparaat aangemaakt en dan kan ik hem inderdaad selecteren!mike123 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:20:
[...]
OpenWeather heeft toch 1000 api calls gratis per dag?
Thnx!
Is er al meer duidelijk wanneer Matter gaat komen naar de Homey Pro 2023?
Ik ben benieuwd of je dan wel je Aqara M2 hub kan gebruiken met de Homey Pro. Lijkt me dat dat moet kunnen als beide Matter ondersteunen.
Homekit en Homey is leuk dat je homey devices in Homekit komen maar andersom zou ook wel tof zijn. Dat je flows kan maken met Homekit devides.
Ik ben benieuwd of je dan wel je Aqara M2 hub kan gebruiken met de Homey Pro. Lijkt me dat dat moet kunnen als beide Matter ondersteunen.
Homekit en Homey is leuk dat je homey devices in Homekit komen maar andersom zou ook wel tof zijn. Dat je flows kan maken met Homekit devides.
Zo eindelijk de nieuwe pro ontvangen... Had hem 2 weken geleden al moeten krijgen maar door dpd was het weer terug voordat ze überhaupt een poging waagde. Anyway, keurige sevice van homey, ze hebben het daarna met een andere partij verstuurd waardoor hij nu wel binnen is.
Vandaag of morgen maar ff tijd zoeken om te wisselen met de huidige pro
Vandaag of morgen maar ff tijd zoeken om te wisselen met de huidige pro
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...