• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 16:51
beerse schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:30:
[...]

Even snel DrGoogel geraadpleegd: veel schakelaar-merken hebben/bieden ook zigbee schakelaars, speciaal voor inbouw in een muur-doos zoals in Nederland standaard gebruikt wordt. Soms moet je zoeken op zigbee, soms op 'hue'. Dan heb je de schakel kwaliteit en de aansluiting bij je interieur.

Bijvoorbeeld op https://www.jung.de/nl/10...dzender-voor-philips-hue/. Daar zie je dat zo'n schakelaar plat op een lege wanddoos past. Dan heb je de hele doos voor doorverbindingen en zelfs schakelaars die dan weer vanaf je homey bediend kunnen worden. ZO ook voor blue-tooth (low energy): https://www.jung.de/nl/10...met-bluetooth-low-energy/
Ben zelf meer van de Z-Wave kant, dus geen ervaring met deze schakelaars. Maar de afstandsbedieningen die ik gezien heb zijn altijd een stuk meer plastic dan de metalen schakelaars van GIRA. Ook zie ik een prijskaartje waar je prima een Gira normale pulsdrukker voor kan kopen in combinatie met een FIBARO (of Shelly module zoals hierboven beschreven).

• tonmeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 18:05
Paterman schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:03:
[...]

Misschien moest ik het wat duidelijker vragen :)

Net de gratis Homey app gedownload. Account aangemaakt. Maak nog geen gebruik van een abonnement. Dus tot max. 5 apparaten te gebruiken. .................................

Alvast bedankt voor reacties!
Even een mogelijk domme vraag van mij. Heb je wel een Homey Bridge aangeschaft?

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
tonmeek schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:55:
[...]Even een mogelijk domme vraag van mij. Heb je wel een Homey Bridge aangeschaft?
Bij de homey-app heb je geen bridge nodig als de apparatuur die je wilt aansturen via internet te benaderen is. Dus apparatuur die met wifi werkt zou benaderd kunnen worden. Volgens mij kan een bosch-siemens apparaat dat is voorzien van home-connnect zo mee doen in de flows. (https://www.home-connect.com/nl/nl/)

De homey-bridge (of homey-pro) is alleen maar nodig om een brug te slaan naar de apparatuur die niet op internet kan komen.

[detail] Ik gebruik een homey-pro en gebruik de home-connect apparatuur daar in. Of het echt via homey-app werkt, daar heb ik geen ervaring mee.

[Voor 10% gewijzigd door beerse op 31-03-2023 18:36]

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-06 12:55
Er werken niet veel apps via de app zonder bridge. Kan bijvoorbeeld ook niet de Hue app zonder bridge downloaden.

Maar hoe zit dat met die tijdslijn waarvan de rij niet klopt. Zit bijna 2 uur verschil tussen.

Ook wil ik een flow maken. Als een gebruiker bij mij thuis weggaat en thuiskomt dat ik daarvan een notificatie krijg.

Wilde ook gewoon wat proberen om te kijken of Homey wat voor mij is. Voordat ik een Homey Pro ga aanschaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Paterman schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:48:

Wilde ook gewoon wat proberen om te kijken of Homey wat voor mij is. Voordat ik een Homey Pro ga aanschaffen.
Er zit heel wat verschil in, ik denk niet dat je kunt vergelijken. Met een Homey Pro kun je zoveel meer doen dan alleen de app.

Be Stronger Than Your Excuses

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 19:05
Iemand enig idee bij welke bestelnummers ze inmiddels zijn aanbeland voor levering?

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:59
T-mo-T schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:23:
[...]

Ik heb echt de meest simpele flow die je kan bedenken:

Als: het algemene alarm gaat aan.
Dan: speel geluid af, knippert lichten en zet volume van versterker lager.

Maar de trigger (als conditie) komt regelmatig niet binnen.
Inmiddels eea al werkend?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:31
Tim123 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:36:
[...]

Inmiddels eea al werkend?
Nou ik kwam erachter dat de bewegingsmeldingen wel altijd binnen kwamen bij Homey (te zien in logging van de Ring in Homey), maar als er dan vlak daarna op de bel gedrukt werd dan kwam deze dus soms niet aan. Ik heb de bewegingsmeldingen even uitgezet en ik zag dat er ook een nieuwe app versie was uitgekomen en vooralsnog lijkt het stabiel te werken. Werd alleen niet gewaardeerd dat ik net nog even op de bel drukte om te testen. :+

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 08:08
Jacco91 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:34:
Iemand enig idee bij welke bestelnummers ze inmiddels zijn aanbeland voor levering?
Er word momenteel niks uitgeleverd voor zover ik begrepen heb ivm adapters die te weinig voltage leveren.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74852610

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:59
T-mo-T schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:00:
[...]

Nou ik kwam erachter dat de bewegingsmeldingen wel altijd binnen kwamen bij Homey (te zien in logging van de Ring in Homey), maar als er dan vlak daarna op de bel gedrukt werd dan kwam deze dus soms niet aan. Ik heb de bewegingsmeldingen even uitgezet en ik zag dat er ook een nieuwe app versie was uitgekomen en vooralsnog lijkt het stabiel te werken. Werd alleen niet gewaardeerd dat ik net nog even op de bel drukte om te testen. :+
Laatste is herkenbaar, je moet toch testen :P
Te veel meldingen achter elkaar vind hij inderdaad niet prettig.
Fijn dat hij nu in ieder geval goed werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 15:35
beerse schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:39:
[...]

Mijn idee is dat het knopje moet reageren zoals zonder huis-automatisering. Dat kan bijvoorbeeld door het gewoon te laten, waardoor de hue-lamp dus echt uit gaat. Maar helaas dan dus niet meer reageert op de huis-automaat en het pas weer doet als de knop weer wordt gebruikt.
Beter is de bedrading achter de knop te veranderen zodat de lamp gewoon altijd spanning krijgt en de knop eventueel vervangen door een slimme knop of eventueel een module er achter om een signaal naar de huis-automaat te sturen.
Als je de knop gaat vervangen, dan kan dat een drukknop zijn (een puls-volger) of een schakelaar of een draaiknop, net wat je daar mee wilt.

Het is jouw keuze of je de bestaande knop laat zitten omdat die zo mooi in het interieur past en er een module achter zet. Of dat je het hele kastje vervangt en er een nieuwe knop op zet omdat dit betere mogelijkheden bied. Misschien is er tegenwoordig al een leverancier van huis-schakel-matteriaal die meteen zigbee/z-wave/thread en dergelijke bied.

Een detail: Als je nu een aan-uit schakelaar in de muur hebt zitten en daar een module achter zet, dan moet je de flow niet laten triggeren op 'aan' of 'uit' maar beter op 'schakelen'. Dat wil zeggen dat de flow werken als in een trappenhuis: Het maakt niet uit op welke stand ze staat, maar als ze wordt omgezet dan zal de lamp in de 'andere stand' gaan.
Ik snap hem, dank! Zou dan in mijn geval inderdaad een module achter de bestaande wandschakelaar moeten worden die 'schakelt'. Alleen nog even kijken welke module mooi samenwerkt met zowel Hue als Homey.

En dan kan ik eventueel een slimme knop ernaast hangen (of ergens anders) om standen te wisselen of te dimmen (werd zelf wel enthousiast van de functionaliteit van de Hue Tap Dial). Zo kunnen mensen zonder uitleg de gewone wandschakelaar blijven gebruiken en kan ik zelf de slimme knop gebruiken (en daarnaast ook flows maken via homey pro).

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 15:36

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Een kleine vraag voor de buurman die sinds kort de nieuwe homey pro heeft. Ik heb er zelf weinig mee gewerkt en ik kom er niet uit waarom de p1 meter aangesloten op de p1 poort van de stroommeter (smartgateway interface) geen polling rate lager dan 20s kan instellen.

De p1 meter op mijn home assistant leest die iedere seconde uit en de stand refresher elke seconde ol het display.

Is die 20s een limiet van homey en is deze (via een omweg?) Tochtstrip lager te krijgen. 20s is te langzaam voor onze doeleinden.

T60P Widescreen

• beerse
Seesar schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:11:
Een kleine vraag voor de buurman die sinds kort de nieuwe homey pro heeft. Ik heb er zelf weinig mee gewerkt en ik kom er niet uit waarom de p1 meter aangesloten op de p1 poort van de stroommeter (smartgateway interface) geen polling rate lager dan 20s kan instellen.

De p1 meter op mijn home assistant leest die iedere seconde uit en de stand refresher elke seconde ol het display.

Is die 20s een limiet van homey en is deze (via een omweg?) Tochtstrip lager te krijgen. 20s is te langzaam voor onze doeleinden.
Als je de p1 poort van de electriciteitsmeter met een gewone pc met seriele poort (rs232) verbind, dan kan je met telnet de gegevens van de p1 poort mee lezen. Daar zie je dat die regelmatig de metingen in ascii doorstuurt. Er staat mij bij dat die gegevens iedere 5 of 10 seconden komen, misschien ook afhankelijk van een aangesloten gasmter. Jij kan wel willen instellen dat die gegevens vaker moeten worden uitgelezen en doorgestuurd maar als je uitlees apparaat het sneller doet dan dat de p1 poort het levert, krijg je gewoon een paar keer de zelfde gegevens doorgestuurd.

Voor de homey (en elk andere meet apparaat) lijkt het mij dat 1 keer per minuut al veel te veel is. Mijn zonnepanelen houden zelf voor 2 maanden gegevens bij met als stap iedere 5 minuten. Dat is meer dan genoeg voor plaatjes.

Als je een trigger wilt op de meter, dan zou ik niet daar meten maar dichter bij het apparaat waar je op wilt reageren.

• mike123
Seesar schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:11:

Ik heb op mijn slimme meter een Homewizard P1 meter aangesloten en die geeft elke 5 seconden de waarde door, ook aan Homey. Maar de meter kan ook niet sneller.
Een kennis van mij heeft ook een Homewizard P1 meter en die meter geeft elke seconde de waarde door, ook via de website hwenergy.app. Dus bij de Nu functie elke seconde nieuwe waarden. Geen gekoppelde Homey.
Dus het is ook nog eens meter afhankelijk.
Mijn Enphase systeem van de zonnepanelen ook gekoppeld aan Homey en het verbruik word in de gaten gehouden door CT spoelen en die waarde veranderd tussen de 2 a 7 seconden, naar gelang er een verschil is in het verbruik.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06:57
jichem schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:19:
Omdat de levering van de nieuwe homey nu toch wel dichterbij komt ben ik langzaamaan de spullen aan het bestellen die ik voor de belangrijkste automatiseringen nodig ga hebben.
Nou heb ik somfy io motoren, helaas, en werd verteld dat dit alleen via de tahoma (a 179 euro) werkend te krijgen is. Nou zag ik echter deze voorbij komen en meende te lezen op het homey forum dat dit ook gaat werken.
Iemand ervaring met deze aansturing? scheelt toch bijna 100 euro.
Helaas bovenstaande optie nog niet kunnen testen met Homey, maar het werkt in ieder geval wel met de app van tahoma.
Het is ook na langer zoeken mij niet precies duidelijk wat dit apparaat minder kan dan de duurdere versie. Inleren van de afstandsbediening ging super simpel en het is een prima overzichtelijke app, er kunnen zelfs in de app automatiseringen gemaakt worden.

Over 3 weken weet ik hopelijk hoe dit met homey samen werkt

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 09:26
Ik heb, zoals meerdere hier, Homeassistant draaien op een tablet voor makkelijk toegang tot veel instellingen in mijn smarthome. Ik heb echter het probleem dat als ik nieuwe devices toevoeg op Homey, het mij niet lukt om deze ook binnen HomeAssistant beschikbaar te maken.

Ik heb de MQTT Hub (staat op Homey) al een paar keer opnieuw laten broadcasten, en Homeassistant al paar keer opnieuw opgestart, maar kan de nieuwe device maar niet laten syncen.

Iemand tips wat ik nog uit zou kunnen proberen hiervoor?

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:41
Homey pro 2019 gekocht via markplaats.
Als ik er stroom op zet gaat er een oranje ring draaien. Ik krijg 'm verder niet aan de praat...
Al geprobeerd 'm op de kop te houden, maar ik zie en hoor niks gebeuren...

Is deze bricked? Of zijn er andere dingen die ik kan doen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• mike123
Blackouts schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:23:
Homey pro 2019 gekocht via markplaats.
Als ik er stroom op zet gaat er een oranje ring draaien. Ik krijg 'm verder niet aan de praat...
Al geprobeerd 'm op de kop te houden, maar ik zie en hoor niks gebeuren...

Is deze bricked? Of zijn er andere dingen die ik kan doen?
https://support.homey.app...y-Pro-to-factory-defaults
https://support.homey.app...ding-Homey-Pro-s-LED-Ring

• Blackouts
Dank je, maar die had ik inderdaad gevonden en ook geprobeerd.

Ring staat hier nou al een kwartier te draaien, met tussenpozen ook stilstaand...

Moet ik gewoon geduld hebben?

• mike123
Blackouts schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:37:
[...]

Dank je, maar die had ik inderdaad gevonden en ook geprobeerd.

Ring staat hier nou al een kwartier te draaien, met tussenpozen ook stilstaand...

Moet ik gewoon geduld hebben?
Kwartier is wel lang maar ik zou nog even wachten.
Maar op de kop houden heb je ook geprobeerd nadat hij 30 seconden had aangestaan?
En ander hier https://community.homey.app/ even zoeken en desnoods de vraag stellen.

[Voor 10% gewijzigd door mike123 op 08-04-2023 20:45]

• Blackouts
mike123 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:43:
[...]

Kwartier is wel lang maar ik zou nog even wachten.
Maar op de kop houden heb je ook geprobeerd nadat hij 30 seconden had aangestaan?
En ander hier https://community.homey.app/ even zoeken en desnoods de vraag stellen.
Andere lader aangesloten en nu meer succes! :*)

• mike123
Blackouts schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:47:
[...]

Andere lader aangesloten en nu meer succes! :*)
Dat kan inderdaad ook nog. Maar meestal heb je dan een rode ring en niet oranje.

• rolandmegens
rolandmegens schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:25:
Ik heb, zoals meerdere hier, Homeassistant draaien op een tablet voor makkelijk toegang tot veel instellingen in mijn smarthome. Ik heb echter het probleem dat als ik nieuwe devices toevoeg op Homey, het mij niet lukt om deze ook binnen HomeAssistant beschikbaar te maken.

Ik heb de MQTT Hub (staat op Homey) al een paar keer opnieuw laten broadcasten, en Homeassistant al paar keer opnieuw opgestart, maar kan de nieuwe device maar niet laten syncen.

Iemand tips wat ik nog uit zou kunnen proberen hiervoor?
Iemand enig idee?

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 14:51
Ik niet, maar ik gebruik ook geen HA, misschien dat je in het HA topic meer kans maakt op informatie.

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:58
Ik heb geprobeerd om een flow te maken met Aanwezigheidkaarten.

Mijn doel was dat het huis in nachtmodus gaat als iedereen die thuis is slaapt.
Ik gebruik daar het kaartje " De laatste persoon gaat slapen" voor.

Waar ik tegen aan loop is dat als er iemand niet thuis is dit niet op gaat.

Nu kan ik wel een andere omslachtige manier gaan bedenken met variabelen maar zou de werking van de flowcards niet aangepast moeten worden?

Bijvoorbeeld, dat er gekeken wordt naar de laatste persoon die thuis is die gaat slapen.

Het zelfde geld voor de eerste persoon die wakker wordt. Dit werkt alleen als iedereen eerst slaapt. Dus niet als iemand niet thuis is geweest.

Vaak wordt iemand die niet thuis is niet op slapen/wakker gezet en hebben de flows meestal betrekking op de staat van het huis.

Misschien dat een persoon maar 1 status tegelijk moet kunnen hebben dus afwezig, thuis of slapen.

De aanwezigheidkaarten zijn zo'n mooie set kaarten om te gebruiken zonder het gebruik van allerlei variabelen of overige flows.

Wat zijn jullie gedachten hier over?
Misschien kan ik dit beter op het community forum posten of @WeeJeWel de vraag stellen.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Bij mij heb ik flows "Huis wordt wakker" en "Huis gaat slapen" waar ik dan weer dingen aan hangt.

MIjn huis wordt wakker om 7 uur of bij zonsopgang,welke van de 2 later is.

Als je het Huis zelf ook wakker maakt/laat slapen kan je weer gebruiken laatste die wakker wordt/gaat slapen.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02

DON PAPA

Tweaker-fan

Jovink538 schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:39:
Waar ik tegen aan loop is dat als er iemand niet thuis is dit niet op gaat.
Je zou bijvoorbeeld kaartjes kunnen maken

Als: xx tijd is (wanneer de nachtmode uiterlijk moet ingaan)
En: Een specifiek persoon is niet thuis
Dan: Zet specifiek persoon op slapen.
Jovink538 schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:39:
Het zelfde geld voor de eerste persoon die wakker wordt. Dit werkt alleen als iedereen eerst slaapt. Dus niet als iemand niet thuis is geweest.
Daar is dit ook meteen mee opgelost.

En zoiets zou je dan ook bij het opstaan kunnen doen als iemand op een bepaalde tijd nog steeds niet wakker is...

Het is en blijft behelpen, want de Homey kan helaas nog steeds geen voorspellingen doen of iemand wel of niet thuis zal gaan komen 😉

[Voor 29% gewijzigd door DON PAPA op 10-04-2023 15:28]

• Jovink538
DON PAPA schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:13:
Je zou bijvoorbeeld kaartjes kunnen maken
Als: xx tijd is (wanneer de nachtmode uiterlijk moet ingaan)
En: Een specifiek persoon is niet thuis
Dan: Zet specifiek persoon op slapen.
Uiteraard kan ik het op tijd gebaseerd doen. Maar ik wil juist dat als ik naar bed ga en mijn vrouw heeft avonddienst en dus niet thuis is het licht uit gaat.
Als zij dan weer thuis komt gaat het licht weer aan tot ze ook naar bed gaat.

Ik heb een bedsensor die registreert of ik of mijn vrouw in bed liggen, dus de status wakker/slapen is het probleem niet.
En ik kan ook vast een andere manier bedenken om de flow te maken die ik wil hebben.
Ik heb dit alles ook werkend in Home assistant.
Het gaat mij er om dat de kaartjes volgens mij niet helemaal doen waar ze voor bedoeld zijn.

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Jovink538 Ik heb zelf losse variabelen gemaakt zoals “IedereenSlaapt”. Met een advanced flow kun je zo alles combineren hoe je het hebben wilt. Hierin kun je ook opnemen of er een gast in huis is bijvoorbeeld.
Ook “KindThuisEnWakker”, waarmee ik vervolgens bepaal of de verlichting moet dimmen als de tv aan gaat.

[Voor 11% gewijzigd door TKroon op 10-04-2023 21:16]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Jovink538
@TKroon Ik denk dat ik ook zo iets maar moet gaan doen.
Vind het jammer dat het zo moet. Ik had eigenlijk gehoopt dat dit standaard al zo werkte.

Ik zou niet weten hoe ze het anders willen gebruiken.
Zeker niet met Family Sharing.
Dan gaan 'de laatste persoon gaat slapen' en 'de eerste persoon wordt wakker' nooit werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Jovink538 wij hebben dit icm een Google Home opgelost. Aangezien die kan detecteren wie er 'welterustten' zegt kun je daar op inhaken. Dat werkt wel goed, en dat in combinatie met de opties van @TKroon

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jovink538 schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:15:
[...]
Het gaat mij er om dat de kaartjes volgens mij niet helemaal doen waar ze voor bedoeld zijn.
En hoe zouden ze dan wel moeten werken vind jij, want dat begrijp ik niet helemaal?

En ik bedoelde meer zoiets te maken voor persoon A en omgekeerd voor persoon B

Sommige flows zijn natuurlijk niet echt nodig, want als bijvoorbeeld de nachtmode al uit is hoeft hij niet opnieuw uitgezet worden, maar dat is meer om duidelijk te maken wat ik bedoel

En dat kan je dan ook weer uitbreide om net zoiets te maken voor de ochtend bij het wakker worden. Maar persoonlijk zou ik ook eerder kiezen voor losse variabelen te maken zoals @TKroon ook al aangeeft, want met twee personen is het nog wel te doen, maar worden het meer personen, dan wordt het helemaal een gepuzzel met bovenstaande methode

[Voor 15% gewijzigd door DON PAPA op 11-04-2023 11:39]

• rolandmegens
Ik heb sinds kort een Fibaro Roller Shutter 3 toegevoegd aan Homey, die is aangesloten op mijn knikarmscherm. Om hem goed in te stellen heb ik "Invert input" en "Invert Tilt direction" op "yes" gezet. Echter werkt het nu binnen de app precies tegen mijn gevoel in. Als de slider leeg is, dan is de knikarmscherm uitgedraaid/open. Als ik de slider vol maak, dan is hij dicht.

Iemand een Tip hoe ik dit het beste kan corrigeren?

• Stuij91
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:05
rolandmegens schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:40:
Ik heb sinds kort een Fibaro Roller Shutter 3 toegevoegd aan Homey, die is aangesloten op mijn knikarmscherm. Om hem goed in te stellen heb ik "Invert input" en "Invert Tilt direction" op "yes" gezet. Echter werkt het nu binnen de app precies tegen mijn gevoel in. Als de slider leeg is, dan is de knikarmscherm uitgedraaid/open. Als ik de slider vol maak, dan is hij dicht.

Krijg je door beide opties ja niet een nee?

• rolandmegens
Stuij91 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:31:
[...]

Krijg je door beide opties ja niet een nee?
Als ik alles op nee heb staan ging hij niet goed. Heb nog niet de tijd gehad om alle combinaties te testen helaas. Maar vindt de opties wel een beetje onduidelijk, wat welk vinkje precies doet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rudu
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:52

Ik heb hier thuis ook een Fibaro Roller Shutter icm een knikarmscherm en heb alles op 'nee' staan. Bij mij is de slider leeg als hij dicht is en vol als hij uit staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jovink538
@Webgnome dit kan ik dus doen met mijn bedsensor. Zodra ik een minuut op bed lig en het is na 21.00 wordt ik gemankeerd als slapend.

@DON PAPA bedankt voor je voorbeeld alleen zijn wij met zijn vieren... dan wordt het best ingewikkeld...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Miijn eerste gedachte, is de stroomdraad (up/down) op de Fibaro Roller Shutter omdraaien? Ik heb zelf geen ervaring met een Fibaro Roller Shutter, dus geen idee of dat ook kan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
Tim123 schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:06:
[...]

Laatste is herkenbaar, je moet toch testen :P
Te veel meldingen achter elkaar vind hij inderdaad niet prettig.
Fijn dat hij nu in ieder geval goed werkt.
Inmiddels heeft de Ring app een aantal updates gekregen. Een daarvan had te maken met gebruik van een nieuwe SDK van Ring. Nu lijkt alles weer stabiel te werken. Laatste week komen zowel de bewegingsmeldingen als de bel goed aan bij Homey. In ben weer blij (en onze bezoekers ook). Thanks voor je suggesties en het meedenken. :*)

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem, mijn Homey is ineens offline. Dat is nu al de derde keer. ZigBee werkt overigens nog ‘gewoon’. Ik zeg gewoon, want ik zit op zo’n 40+ apparaten en dat kan Homey blijkbaar niet aan.
Als ik de stekker er 10 minuten uittrek en hem dan weer rustig laat opstarten is er niets aan de hand en werkt alles weer gewoon.
Hij is verbonden met een access point van ubiquity (UniFi Pro 2.4/5 ssid). En hij heeft een andere adapter dan de standaard.

Wat is dit en hoe fix ik dit?
@iAR "Hij heeft een andere adapter dan standaard" . => wie je ubiquity access point of je homey? In beide gevallen waarom niet een standaard adapter gebruikt??

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:01:
@iAR "Hij heeft een andere adapter dan standaard" . => wie je ubiquity access point of je homey? In beide gevallen waarom niet een standaard adapter gebruikt??
De Homey, sorry. En waarom? Blijkbaar beginnen alle Homey problemen met de slechte wall plug die je er bij krijgt.

Overigens is de interface van Homey weer bereikbaar zonder herstart. Heel vreemd. En: tijdens de niet-bereikbaarheid van Homey werkt verder wifi en het netwerk wel. Althans, mijn Slide gordijnen werken via wifi en deden het niet via Homey maar wel gewoon via de Slide app.

[Voor 26% gewijzigd door iAR op 12-04-2023 10:16]

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 19:04

Amiet01

Master_A

Ik was een "goedemorgen" flow aan het bedenken waarbij ik allereerst bepaalde gordijnen/lampen etc wil bedienen, direct gevolgd met het afspelen van het laatste nieuws via HEOS in de keuken. Wanneer het nieuws klaar is met afspelen, wil ik dat hij overgaat op een gekozen radiostation of Spotify.

Iemand ideeën voor hoe ik dit qua nieuws voor elkaar krijg? Ik kan geen standaard audiolinks vinden voor Nu.nl of NOS. Er zijn wel apps voor de Homey, maar deze spelen de audio van het nieuws via de Homey zelf af. Dit s niet echt wenselijk en wil het graag via HEOS doen.

Master_A

• beerse
Amiet01 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:52:
Ik was een "goedemorgen" flow aan het bedenken waarbij ik allereerst bepaalde gordijnen/lampen etc wil bedienen, direct gevolgd met het afspelen van het laatste nieuws via HEOS in de keuken. Wanneer het nieuws klaar is met afspelen, wil ik dat hij overgaat op een gekozen radiostation of Spotify.

Iemand ideeën voor hoe ik dit qua nieuws voor elkaar krijg? Ik kan geen standaard audiolinks vinden voor Nu.nl of NOS. Er zijn wel apps voor de Homey, maar deze spelen de audio van het nieuws via de Homey zelf af. Dit s niet echt wenselijk en wil het graag via HEOS doen.
Intrigerende vraag... Mijn gedachten gaan 2 kanten op: Bij de npo-start app heb je voor het journaal steeds de beschikking over de laatste uitzending, al is het 8-uur journaal 's avonds pas na 10 uur beschikbaar. Zoiets zoek je waarschijnlijk maar dan voor de radio. Het laatste nieuws als podcast zou je misschien willen hebben.

Bij mij in huis gaat gewoon de klokradio aan op een paar minuten voor het hele uur. Dan pak je automatisch het neiuws. Bij ons de regionale zender die begint met regionaal nieuws, gevolgd door het landelijke nieuws.

Je zou ook op de website van jou lokale radio kunnen zien of ze daar het niews als podkast aanbieden.

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb nu van Nu.nl wel een Nieuwsbulletin podcast gevonden op Spotify. Daar komt elk uur een nieuwe aflevering van 2 minuten met het nieuws in het kort. Perfect voor wat ik zoek!

Nu is de vraag dan weer hoe ik elke keer de laatste aflevering laat afspelen en dat hij niet elke keer de gehele podcast playlist gaat afspelen...

Master_A

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Amiet01 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:52:

Iemand ideeën voor hoe ik dit qua nieuws voor elkaar krijg?
Je zou een flow kunnen maken die eerst bepaalde gordijnen/ lampen ect bedient, en daarna een routine start in Google Home, en in die routine zet je "het laatste nieuws afspelen" op de HEOS en daarna laat je de routine weer een flow starten op de Homey die een gekozen radiostation of Spotify start op HEOS

[Voor 51% gewijzigd door DON PAPA op 12-04-2023 14:28]

• Amiet01

Amiet01

Master_A

DON PAPA schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:00:
[...]

Je zou een flow kunnen maken die eerst bepaalde gordijnen/ lampen ect bedient, en daarna een routine start in Google Home, en in die routine zet je "het laatste nieuws afspelen" op de HEOS en daarna laat je de routine weer een flow starten op de Homey die een gekozen radiostation of Spotify start op HEOS
Hoe kan ik een Google Home routine laten starten in een Homey flow? Wist niet dat dat mogelijk was! Ik zal ook even moeten kijken of Google ook het laatste nieuws kan laten afspelen op een HEOS apparaat. Op Sonos kon het volgens mij wel, maar HEOS heeft niet de beste integraties met smarthome vind ik. Het is maar dat het ingebouwd is in mijn receiver, anders had ik een andere multiroom oplossing bedacht.

Master_A

Ik heb het precies andersom gedaan. Ik heb Google home een routine laten starten en die zet vervolgens een virtual device om waardoor zaken in zijn werking gaan

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Amiet01 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:36:
[...]
Hoe kan ik een Google Home routine laten starten in een Homey flow?
Door in de Google routine als starter een apparaat (bijvoorbeeld een lamp of slimme stekker) te kiezen die je s'morgens via een Homey flow aan of uit laat gaan. Je kunt daarbij ook een tijdvak of bepaalde dagen kiezen. Net wat voor jouw situatie het beste uitkomt...

Zelf gebruikte ik hier voorheen een slimme stekker voor, die ik s'morgens aan en 's avonds via een Homey flow uit liet gaan als ik in/uit mijn bed ging (voor mijn telefoon lader).

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:53
Vraag; ik heb nu een homey 2019 model en eem Homey bridge.

Kan ik de 2019 als basisstation gebruiken en de bridge als repeater?? (Ik kom er maar niet uit, het lijkt iig dat dit niet mogelijk is).

• Audione0
  • Laatst online: 00:35

Audione0

Strijdt der titanen

Whiskey48 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:33:
Vraag; ik heb nu een homey 2019 model en eem Homey bridge.

Kan ik de 2019 als basisstation gebruiken en de bridge als repeater?? (Ik kom er maar niet uit, het lijkt iig dat dit niet mogelijk is).
Dit gaat alleen samen met het Homey pro 2023

[Voor 221% gewijzigd door Audione0 op 15-04-2023 17:06]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:53
Audione0 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:03:
[...]

Dit gaat alleen samen met het Homey pro 2023
Ahhhh ... Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 14:49
@Whiskey48 de oude Homey kan je dan ook nog inzetten als satelliet voor (bijvoorbeeld) het 2023 model:
https://community.homey.a...ork-resource/70369?page=7

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 18:04
Ik zag dat @fmb een tijdje geleden (in het vorige deel) een handleiding hebt gelinkt voor het opzetten van influxdb.
Ik was er zelf mee begonnen voordat ik die handleiding had gevonden en heb al versie 2.7 geïnstalleerd waarmee je dus een API code genereert om te authoriseren. Het lijkt allemaal wel te werken, behalve dat het niet werkt ;).
Ik kan bijvoorbeeld niet zien of de database gevuld wordt (het lijkt er m.i. niet op).

Ik heb onderstaande gedaan (ik heb McVlan draaien zodat elke docker een eigen IP adres heeft):
https://hub.docker.com/_/influxdb
Quick start
Using this image is pretty easy, but there are a few things you should know.

You should forward TCP port 8086
You should mount a volume in /var/lib/influxdb2
$ docker run \
-p 8086:8086 \
-v myInfluxVolume:/var/lib/influxdb2 \
influxdb:latest
After starting the container you can use the web interface at http://localhost:8086/ to setup and customize your Influx database.
Dat resulteerde in dit in de Synology Docker applicatie:

Nu zie ik in de Homey InfluxDb app dat er al behoorlijk wat data is verstuurd:

Dit is de bucket in InfluxDb:

En hier heb ik de API tokens aangemaakt in InfluxDb:

Iemand enig idee waar het fout gaat of hoe ik kan zien of er überhaupt iets gebeurt in de Homey_2016 bucket? Ik heb al allerlei commando's geprobeerd, maar alles resulteert in niets, ook zie ik hier niets (no measurements found):

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 15:30
Ik wil graag één van mijn ramen automatisch openen (kiepstand), iemand een tip wat ik het beste hiervoor kan gebruiken?
Dat heeft niet veel met homey te maken. Je zou eerst moeten kijken welke motoren etc daar voor op de markt zijn en dan kijken of je dat met homey aan kan sluiten?

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 15:30
Webgnome schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:25:
Dat heeft niet veel met homey te maken. Je zou eerst moeten kijken welke motoren etc daar voor op de markt zijn en dan kijken of je dat met homey aan kan sluiten?
Ik bedoel uiteraard ook of iemand ervaring heeft met 1 die op homey werkt. Had dit topic al gevonden; https://community.homey.a...ic-window-opener/36621/15
Maar voor beide is er geen support (meer).

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 09:18
8bt schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:31:
[...]

Ik bedoel uiteraard ook of iemand ervaring heeft met 1 die op homey werkt. Had dit topic al gevonden; https://community.homey.a...ic-window-opener/36621/15
Maar voor beide is er geen support (meer).
Ik gebruik een Switchbot die op de AB van mn kiepramen is geplakt.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 16:51
8bt schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:51:
Ik wil graag één van mijn ramen automatisch openen (kiepstand), iemand een tip wat ik het beste hiervoor kan gebruiken?
Ketting motor, heb ooit zo'n motor van Aliexpress gekocht. Werkt op 24volt en kan je aansturen met een Qubino flush shutter DC.

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik had dit ooit gevonden maar zelf nooit gebruikt. Wilde het gebruiken om een lade te automatiseren.
https://www.robbshop.nl/c...er-met-kettingaandrijving

Master_A

• KSR
  • Niet online
Iemand al iets gehoord ivm de nieuwe adapters?
Misschien is het omdat we zo lang moeten wachten dat ik ongeduldig ben :-)

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Hebben jullie al gehoord over de nieuwe Aqara Presence FP2 bewegingssensor? Die werkt met mmWave technologie. Hoop dat het ook mogelijk gaat zijn om met Homey te gebruiken!

Master_A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 14:05
Ik heb deze als raam opener. Maar nog niet aan Homey gekoppeld. Ik zag wel dat iemand er wel mee bezig is geweest: https://community.homey.a...aat-regeling-deel-2/47167

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:05
KSR schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 00:01:
Precies vandaag ontving ik onderstaande e-mail:
We want to give you a quick update about the new-and-improved power adapters for Homey Pro. Good news: they are currently on their way to the Netherlands! We expect to receive them early next week.

As soon as our warehousing partner receives the power adapters, they will book them in, and we will make them available on our website. You'll receive an email from us with instructions to obtain a free replacement adapter as soon as they are available for shipment.

So stay tuned, we'll be in touch soon. For now, have a great weekend!

• Audione0
  • Laatst online: 00:35

Audione0

Strijdt der titanen

KSR schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 00:01:
Nee nog niet..

Ik sta er alleen wat dubbel in. Ik bedoel, ja het is klote van Athom, maar aan de andere kant kun je zelf een adapter aanschaffen zonder erop te hoeven wachten. Het kost Athom een hoop geld, niet zozeer de adapter maar al het logistieke en supply chain geneuzel wat ze een berg geld kost.

Is het voor Athom niet goedkoper een refund van 8 euro per klant te doen en dat de klant zelf voor een andere adapter gaat kijken indien hij/zij dit nodig vindt?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• KSR
  • Niet online
Audione0 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:12:

Is het voor Athom niet goedkoper een refund van 8 euro per klant te doen en dat de klant zelf voor een andere adapter gaat kijken indien hij/zij dit nodig vindt?
Ik denk dat ze dit doen om verdere problemen te voorkomen. Dat mensen bv de verkeerde adapter koopt.

Ik kreeg ook een mail binnen dat hij waarschijnlijk volgende week opgestuurd wordt.

• rolandmegens
Tot voor de winter werkte mijn Worx Landroid robotmaaier altijd goed via Homey. Nu is hij weer van de stal gehaald, maar Homey wilde geen statusupdate meer ophalen.
Toen heb ik de community app geupdate. Dat hielp niet. Toen de robotmaaier als device weggegooid, en opnieuw proberen toe te voegen. Echter nu krijg ik constant de melding dat er geen nieuwe devices gevonden kunnen worden.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:02
Weet er iemand een compacte contactvlak temperatuursensor? Binnenkort heb ik een buffervat met warm water en aan de hand van de temperatuur wil ik diverse zaken gaan automatiseren :)

edit:

https://www.robbshop.nl/fibaro-temperatuur-sensor-ds18b20wtp

Deze gevonden, niet duur en waterbestendig.

icm deze kan je er 6 sensoren op aansluiten, dat gaat m worden :Y

https://www.robbshop.nl/fibaro-smart-implant-z-wave-plus

[Voor 40% gewijzigd door ybos op 23-04-2023 20:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:45
rolandmegens schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:04:
Tot voor de winter werkte mijn Worx Landroid robotmaaier altijd goed via Homey. Nu is hij weer van de stal gehaald, maar Homey wilde geen statusupdate meer ophalen.
Toen heb ik de community app geupdate. Dat hielp niet. Toen de robotmaaier als device weggegooid, en opnieuw proberen toe te voegen. Echter nu krijg ik constant de melding dat er geen nieuwe devices gevonden kunnen worden.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Hier precies hetzelfde. Begrijp dat het aan een aanpassing van de Worx api ligt: https://community.homey.a...wer-integration/64441/128

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

HEY! De settings-pagina voor de web-browser geeft eindelijk wat settings te zien!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:48
Bij het overlijden van mijn Pi met HA denk ik toch de overstap naar Homey te maken. Iemand nog een recente update gehad van de uitlevering van de Pro?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:05
Audione0 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:12:
[...]

Nee nog niet..

Ik sta er alleen wat dubbel in. Ik bedoel, ja het is klote van Athom, maar aan de andere kant kun je zelf een adapter aanschaffen zonder erop te hoeven wachten. Het kost Athom een hoop geld, niet zozeer de adapter maar al het logistieke en supply chain geneuzel wat ze een berg geld kost.

Alsof Athom naar je heeft geluisterd. Zojuist onderstaande mail ontvangen:
Our new-and-improved power adapters are available at our warehousing partner, and ready to be shipped to you! In this email, you can find your personal coupon code to order 1 free power adapter, or a year of free Homey Pro Back-ups, if you want.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Fedde schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:34:
Bij het overlijden van mijn Pi met HA denk ik toch de overstap naar Homey te maken. Iemand nog een recente update gehad van de uitlevering van de Pro?
de mijne op 29 maart besteld (77988). Er werd/wordt gezegd eind mei maar ......

Bing

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 15:35

Ravhin

no <root>...

NaN schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:23:
HEY! De settings-pagina voor de web-browser geeft eindelijk wat settings te zien!
Dit is wel heel tof. Ik ben bezig om dashboards te maken in Device Capabilities (helaas zonder trends; als daar iets makkelijks voor gaat komen...). Nu kan ik dit lekker makkelijk achter de laptop doen in plaats van pielen in de app op de telefoon. :)

/offtopic Waar ik echt naar op zoek ben is om bepaalde trends (temperatuur, PV-unit) standaard in een dashboard te tonen, native vanuit Homey. Ik heb wel eens gepunnikt met Exporteer Insights en dan een Grafana opzetten maar dat vind ik dan weer een beetje te convoluted >:) Iemand daar al iets voor gevonden?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
NaN schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:23:
Lekker! Eindelijk niet meer je telefoon nodig hebben als je voor een app wat moet instellen.

• mike123
Albinosaurus schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:40:
[...]

Lekker! Eindelijk niet meer je telefoon nodig hebben als je voor een app wat moet instellen.
Dat kon je toch ook instellen in het developer menu onder "app settings"? Op de pc.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

mike123 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:12:
[...]

Dat kon je toch ook instellen in het developer menu onder "app settings"? Op de pc.
Klopt, maar dat is weer een andere pagina/URL. Nu zit het tenminste onder de "hoofd-interface". 8)

Waar het ook thuishoort, naar mijn idee. Op je telefoon heb je ook alles in 1 en niet een aparte app voor deze settings.

[Voor 16% gewijzigd door NaN op 27-04-2023 12:15]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hebben hier ook mensen last van dat de chromecast app op de homey het niet goed doet, hij vindt bij mij geen één chromecast meer. Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd opnieuw de chromecasten te zoeken, maar hij blijft aangeven geen chromecast gevonden. Ook synchroniseren met Google heeft niet geholpen, dat ik ben een beetje door mijn ideeën heen om dit op te lossen, iemand nog een suggestie?

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@DON PAPA Welke app gebruik je? Cast a text to Google of Google Chromecast? Met die eerste heb ik op een 2023 met v10.0.0-rc.88 geen problemen.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@ferdw Het gaat om deze app: https://homey.app/nl-nl/a...mecast/Google-Chromecast/

In de Google Home app werkt bijvoorbeeld mijn Hub-Max gewoon prima, maar in Homey blijft er een ! bij staan en geeft hij aan, dit apparaat is tijdelijk niet bereikbaar. En als ik hem verwijder en opnieuw probeer toe te voegen, dan geeft hij aan dat er geen nieuwe chromecast gevonden kan worden...

[Voor 92% gewijzigd door DON PAPA op 28-04-2023 11:29]

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook, is al een tijdje zo. Ik heb er 3, en soms is er 1 weg de andere keer alle 3. Dit was al met mijn oudere Homey 2016, maar hetzelfde ervaar ik ook met de 2023 versie en de laatste firmware.

Het herstarten van de app werkt vaak wel, ik heb voor nu een flow gemaakt met elke dag om 12 uur de app te restarten.

[Voor 22% gewijzigd door rikadoo op 28-04-2023 13:13]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:12

Bluebe

Roar

Ik heb rolluiken van Velux op zonne-energie die ik graag op afstand via een app wil bedienen. Ik gebruik daar nu draadloze wandschakelaars voor. Nu zat ik aan de homey pro te denken omdat ik dan ook meteen meer zaken in huis kan bedienen zoals licht, temperatuur en camera's. Volgens mij gaat het om een IO protocol.

Ik kan alleen geen informatie vinden of dat ik deze rolluiken rechtstreeks op de homey kan configureren, of dat ik eerst nog een tahoma switch nodig ben voor de rolluiken en vervolgens de tahoma switch in de homey toevoeg.

Is er iemand die ervaring heeft met Velux rolluiken (of vergelijkbaar product) om die rechtstreeks te koppelen op de Homey, als dat al mogelijk is?
welk merk zijn die schakelaars? Tahoma? Zo ja: https://homey.app/nl-nl/a...Somfy-TaHoma-&-Connexoon/

[Voor 51% gewijzigd door Webgnome op 28-04-2023 14:00]

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:12

Bluebe

Roar

Velux Integra KLI schakelaars

Ik heb de Tahoma box niet, dus het gaat me meer om moet ik dan € 190 + € 399,- uitgeven of alleen de €399,- voor de homey pro.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

rikadoo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:08:
Het herstarten van de app werkt vaak wel, ik heb voor nu een flow gemaakt met elke dag om 12 uur de app te restarten.
Ja zo'n flow had ik ook al een hele tijd draaien en dat werkte tot een paar dagen terug ook prima, maar nu kan ik de app blijven herstarten maar de uitroeptekens blijven gewoon staan bij al mijn chromecasten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Bluebe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:07:
[...]

Velux Integra KLI schakelaars

Ik heb de Tahoma box niet, dus het gaat me meer om moet ik dan € 190 + € 399,- uitgeven of alleen de €399,- voor de homey pro.
Ja, voor zover ik weet kan je Velux niet rechtstreeks aansluiten op de Homey. het signaal wat Velux gebruikt is niet open en zal dus eerst d.m.v. een box/hun bridge omgezet moeten worden.

Ik zie als ik de app installeer dat ik moet inloggen op een account van SOmfy/Velux.

[Voor 34% gewijzigd door rikadoo op 28-04-2023 15:52]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06:57
Voor mijn somfy io screens heb ik deze connectivity hub gekocht, via deze hub kan ik ze overal met een app bedienen.
Ik hoop eigenlijk deze straks ook met homey te kunnen verbinden, en het lijkt er op dat dat op korte termijn geprobeerd kan worden. Waaaaant...... vandaag is dan eindelijk mijn homey verzonden _/-\o_

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 12:40
jichem schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:12:
Voor mijn somfy io screens heb ik deze connectivity hub gekocht, via deze hub kan ik ze overal met een app bedienen.
Ik hoop eigenlijk deze straks ook met homey te kunnen verbinden, en het lijkt er op dat dat op korte termijn geprobeerd kan worden. Waaaaant...... vandaag is dan eindelijk mijn homey verzonden _/-\o_
Deze werkt perfect met Homey. Ik heb wat zaakjes geautomatiseerd (wind, zon etc) maar wilt de vrouw de screens open/dicht hebben gebruikt ze de TaHoma app. Werkt echt super

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 08:33
Vandaag de replacement power adapter ontvangen. Is het ding doa. Het schijnt toch wel moeilijk te zijn om het goed te doen.

• Fedde
koenie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:05:
Vandaag de replacement power adapter ontvangen. Is het ding doa. Het schijnt toch wel moeilijk te zijn om het goed te doen.
Jammer wel. Hopelijk snel een vervanging.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• KSR
  • Niet online
Yes hij is eindelijk binnen bij mij. Worden weer wat uurtjes knutselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• applications
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-05 16:43
Vandaag eindelijk binnen, ik had bestelnummer #593XX. Ik ben van plan om de Aqara wandschakelaars H1 toe te voegen. Alleen lees ik op veel plekken dat je naast je Homey nog een Aqara hub nodig hebt. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kunnen ze direct met de Homey praten, ze werken namelijk op Zigbee. Ik heb nog geen Aqara apparaten thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fedde
Ik heb ‘m net besteld, nummer #552XXX. Benieuwd hoe lang het nog duurt :-). Stond ook voor Mei maar dat moeten we nog maar zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

applications schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:15:
Ik ben van plan om de Aqara wandschakelaars H1 toe te voegen. Alleen lees ik op veel plekken dat je naast je Homey nog een Aqara hub nodig hebt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een paar Aqara wandschakelaars maar die werken gewoon zonder Aqara hub op de "oude" Homey pro. Het is soms alleen een lastig klusje om ze de eerste keer aan te melden op de Homey, maar als dat éénmaal gelukt is dan werken ze probleem loos...

Deze heb ik:

[Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 01-05-2023 12:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• applications
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-05 16:43
DON PAPA schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Ik heb een paar Aqara wandschakelaars maar die werken gewoon zonder Aqara hub op de "oude" Homey pro. Het is soms alleen een lastig klusje om ze de eerste keer aan te melden op de Homey, maar als dat éénmaal gelukt is dan werken ze probleem loos...
Top, ga ik hem uitproberen zonder.

Heb ik nog een restvraag. Ik heb een merkloze bureaulamp met een afstandsbediening die op 433 MHz werkt. Is er een app op de Homey die de signalen kan kopiëren zodat het via Homey te besturen is?

[Voor 19% gewijzigd door applications op 01-05-2023 16:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 15:28
Kan iemand mij helpen met het maken van een flow?

Ik heb een virtuele knop gemaakt waarmee ik m'n Ambilight kan inschakelen. Niets spannends tot zo ver, maar ik wil er graag een check inbouwen. Als Ambilight uit staat --> volg flow 1, anders --> volg flow 2

De huidige Ambilight status is af te lezen vanaf: http://<TVIP>:1925/ambilight/currentconfiguration
Staat het aan, dan is dit de response: {"styleName":"FOLLOW_VIDEO","isExpert":false,"menuSetting":"STANDARD","stringValue":"Standard"}
Staat het uit, dan is dit de response: {"styleName":"OFF","isExpert":false}

Dit is makkelijker: http://<TVIP>:1925/ambilight/power
Staat het aan, dan is dit de response: {"power":"On"}
Staat het uit, dan is dit de response: {"power":"Off"}

Ik weet alleen niet goed hoe ik dit kan verwerken in de flow.
Specifieker, ik weet niet goed wat ik hier moet invullen:
Een HTTP <GET/PUT/POST/DELETE> verzoek naar <URL> met headers <HEADERS> en body <BODY> status code is gelijk aan <STATUS>

Ik snap dat ik een GET moet gebruiken en de URL dan moet vervangen met de eerder genoemde URL, maar wat ik precies bij Headers, Body en Status moet invoeren is mij niet echt bekend...

Iemand die er een (ambi)lichtje op kan schijnen?

[Voor 7% gewijzigd door Dr Pro op 01-05-2023 16:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:21
ik heb de nieuwe voeding voor de homey-pro 2023 binnen, maar het type nr is exact het zelfde als de oude (HY-PD3 /HY0028) en ook de stroom is het zelfde 2,1A.
Klopt dat of zou het echt een nieuwe type moeten zijn?

edit: ah, ik zie nu het verschil, op de oude staat 5V, op de nieuwe 5.2V.

[Voor 15% gewijzigd door canonball op 02-05-2023 12:40. Reden: toevoeging spaning]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Nieuwe is 5.2v ipv 5v ;)

Maar inderdaad wel raar qua partnummer, je zou verwachten dat deze enigszins iets anders is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
Ik heb een maand geleden de Homey Pro besteld, verwachtte levertijd medio mei. Wat zijn jullie ervaringen met levertijden ansich van de Pro dit jaar? Wordt er überhaupt al iets uitgeleverd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stuij91
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:05
M.F.H. schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:54:
Ik heb een maand geleden de Homey Pro besteld, verwachtte levertijd medio mei. Wat zijn jullie ervaringen met levertijden ansich van de Pro dit jaar? Wordt er überhaupt al iets uitgeleverd?
Vorig jaar december besteld, ook nog niets binnen. Hoop wel deze maand. Ook nieuwe bestellingen zouden mei geleverd worden volgens de laatste update...

Edit: nieuwe update vandaag

[Voor 17% gewijzigd door Stuij91 op 03-05-2023 19:29]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee