Whiskey48 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:13:
Iemand een idee waar je die dashboards livestream kunt vinden?
Zou nog even wachten met kopen. Inmiddels staat er 2x een reservering van 25 euro op mijn CC…
Mijn boefje is liev!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Whiskey48 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:13:
Mijn boefje is liev!
Denk het niet inderdaad. Althans die kans acht ik zeer klein. Tijdens de bèta heb ik het community forum enigszins gevolgd. Athom kiest ervoor om het dashboard onderdeel te laten zijn van de bestaande iOS- en Android-apps. Hun lezing is dat de meeste Homey gebruikers de app gebruiken en daardoor (bijvoorbeeld) een webapp maken te veel recourses kost t.o.v. door ontwikkelen van de app. In de community wel verzoeken voor een webapp of een standalone app (dus dashboard óók buiten de Homey-app maar wel in dezelfde programmeertaal gemaakt). De kans dat er dus iets werkends geprogrammeerd gaat worden op E-readers (met eigen OS'en) is klein. Op bijvoorbeeld E-readers van Boox met Android draait het wel.Crxtreem schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:00:
[...]
Die heb ik al geprobeerd maar mijn Kobo Libra 2 ondersteund volgens mij geen java.
Dus waarschijnlijk zal de nieuwe dash ook wel niet werken.
Alstu: YouTube: Introducing Homey Dashboards — Live Launch and Q&AWhiskey48 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:13:
Zou opgelost moeten zijn; https://status.homey.app/incidents/7sf71nlt20hgJB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:31:
Dashboards net gepoogd te kopen, maar aankoop blijft hangen vanuit de Apple Store
[ Voor 4% gewijzigd door Jpiek op 05-12-2024 16:01 ]
Heb ticket ingelegd want het is 2x ingehouden op hetzelfde Apple Store account.8bt schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:59:
[...]
Zou opgelost moeten zijn; https://status.homey.app/incidents/7sf71nlt20hg
Mijn boefje is liev!
Begrijp ik het goed dat je die Shelly 1pm gebruikte om de pomp aan en uit te zetten en zodoende het aan en uit van je vloerverwarming controleerde? Dat zou op zich wel een oplossing zijn indd icm tempratuur sensor.SpikeHome schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:21:
@mr3000
Ik heb bij mijn vloerverwarming pomp een Shelly 1pm met addon en temperatuur sensoren en die kan ik allemaal uitlezen met Homey.
Toen ik cv had met nefit easy kon ik die dus regelen.
Ook boven bij cv sensoren geplaatst dmv Shelly.
Op de radiatoren heb ik eurotronic thermostaten, je hebt ze ook van honeywell met regeling (evohome).
Daarmee heb je wel een goede start.
[ Voor 3% gewijzigd door mr3000 op 09-12-2024 08:22 ]
Bij de shelly 1pm of 2pm kan je een addon aanschaffen daarop kan je 5 DS18B20 sensoren aansluiten.mr3000 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:20:
[...]
Begrijp ik het goed dat je die Shelly 1pm gebruikte om de pomp aan en uit te zetten en zodoende het aan en uit van je vloerverwarming controleerde? Dat zou op zich wel een oplossing zijn indd icm tempratuur sensor.
(wat voor sensor gebruikte je daarvoor?)
----
Verder ben ik momenteel best blij met mn setup zover. Het werken met Homey is echt een verademing tov. Home Assistant zolang je maar ok bent met dat het minder kan in de basis.
Ik had vanuit de verbouwing al direct een open lasdoor met usb aansluiting gemaakt met daarop deze mount. Echt super blij mee.
Verder heb ik een notification actie obv motion in de wookamer die de iPad aan laat gaan dat is ook echt heel fijn.
[Afbeelding]
Waar ik nog wel mee struggle is het volgende.
Ik zou graag wat meer willen doormeten van het verbruik van verschillende apparaten. Denk aan TV, Koffiemachine, Droger, Wasmachine, ga zo maar door. Zijn overigens wel allemaal de nogal zware apparaten.
Ik heb een hele rits aan Zwave stekkers van o.a. NEO Coolcam welke ik niet lijk te kunnen koppelen.
Daarnaast had ik een rits aan Hihome WiFi Smart Plugs welke ook niet gekoppeld lijken te kunnen worden (deze waren tenminste nog betaalbaar)
De stekkers die ik tot nu toe kan vinden die een beetje een normaal formaat hebben zijn allemaal mega duur (richting de 40+ per stekker) Iemand een goeie tip?
[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 09-12-2024 08:32 ]
Ik heb nog een ouder model van die shelly plug maar die lijk ik ook niet aan de praat te krijgen. Zou die gen3 dan wel werken. Die fibaro zou top zijn maar vind 47 euro voor een simpele plug wel extreem. Zeker als ik er uiteindelijk een stuk of 10 wil hebben ;-)SpikeHome schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:29:
[...]
Voor energie meting en achekelen kan je ook de shelly plug gebruiken.
Maar ook de fibaro plug (zwave).
Zelf ben ik meer fan van zwave, deze is wel duurder.
Ik heb de shelly plugs ook in gebruik.mr3000 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:02:
[...]
Ik heb nog een ouder model van die shelly plug maar die lijk ik ook niet aan de praat te krijgen. Zou die gen3 dan wel werken. Die fibaro zou top zijn maar vind 47 euro voor een simpele plug wel extreem. Zeker als ik er uiteindelijk een stuk of 10 wil hebben ;-)
Ziet er goed uit, jammer dat het dashboard (ja eigenlijk de app zelf) alleen op iOS 13 of hoger werkt. Hier een oude iPad Air maar die kun je dus niet gebruikenmr3000 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:20:
[...]
Begrijp ik het goed dat je die Shelly 1pm gebruikte om de pomp aan en uit te zetten en zodoende het aan en uit van je vloerverwarming controleerde? Dat zou op zich wel een oplossing zijn indd icm tempratuur sensor.
(wat voor sensor gebruikte je daarvoor?)
----
Verder ben ik momenteel best blij met mn setup zover. Het werken met Homey is echt een verademing tov. Home Assistant zolang je maar ok bent met dat het minder kan in de basis.
Ik had vanuit de verbouwing al direct een open lasdoor met usb aansluiting gemaakt met daarop deze mount. Echt super blij mee.
Verder heb ik een notification actie obv motion in de wookamer die de iPad aan laat gaan dat is ook echt heel fijn.
[Afbeelding]
Waar ik nog wel mee struggle is het volgende.
Ik zou graag wat meer willen doormeten van het verbruik van verschillende apparaten. Denk aan TV, Koffiemachine, Droger, Wasmachine, ga zo maar door. Zijn overigens wel allemaal de nogal zware apparaten.
Ik heb een hele rits aan Zwave stekkers van o.a. NEO Coolcam welke ik niet lijk te kunnen koppelen.
Daarnaast had ik een rits aan Hihome WiFi Smart Plugs welke ook niet gekoppeld lijken te kunnen worden (deze waren tenminste nog betaalbaar)
edit: Zit net te kijken dit is van die tuya rommel dat werkt voorlipig niet meer met Homey omdat ze hun support vanuit tuya gepulled hebben
De stekkers die ik tot nu toe kan vinden die een beetje een normaal formaat hebben zijn allemaal mega duur (richting de 40+ per stekker) Iemand een goeie tip?
Mijn boefje is liev!
Voor Homey Dashboards zou ik graag willen weten wat de minimale resolutie moet zijn om 3 kolommen te kunnen gebruiken. Ik heb meerdere verschillende oudere iPads rond slingeren en allemaal hebben ze maar 2 kolommen.JB schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:05:
[...]
Ziet er goed uit, jammer dat het dashboard (ja eigenlijk de app zelf) alleen op iOS 13 of hoger werkt. Hier een oude iPad Air maar die kun je dus niet gebruiken
BP on the move!!!
Ohw das nog een interessanteBas Post schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:10:
[...]
Voor Homey Dashboards zou ik graag willen weten wat de minimale resolutie moet zijn om 3 kolommen te kunnen gebruiken. Ik heb meerdere verschillende oudere iPads rond slingeren en allemaal hebben ze maar 2 kolommen.
Ik wil een dedicated tweedehands tablet kopen hiervoor, maar wil wel 3 kolommen tot mijn beschikking willen hebben. @WeeJeWel kan jij daar misschien duidelijkheid in geven?
Mijn boefje is liev!
Nieuwe iPads hebben een (veel) hogere resolutie dan een oude Air of reguliere "Ipad". Hier ook 2 kolommen.JB schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:22:
[...]
Ohw das nog een interessanteZelf getest op een iPad Air 2024 maar daar kan ik inderdaad gewoon 3 kolommen op kwijt. Dat lukt niet met de oudere iPads?
2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114
Aanvullend op bovenstaande vraag nog een vraag aan @mr3000: heb je je Ipad dan constant aan de stroom hangen?GerverCom schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:51:
Hallo @mr3000 , mag ik je vragen welke muur houder jij gebruikt? Deze ziet er erg mooi uit. Mijn vermoeden is dat ik deze wel door de WAF krijg.
Ik heb smart plugs van Innr. Die zijn vrij klein, in elk geval kleiner dan die van Osram die we ook hebben.mr3000 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:20:
[...]
Ik heb laatst in het Home Assistant draadje een automation voorbij zien komen waarbij de tablet met een slimme stekker werd opgeladen, als de batterij van de tablet onder de 20% kwam, werd de stekker ingeschakeld en als de batterij boven de 80% kwam werd deze weer uitgeschakeld.D-e-n schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:44:
[...]
Aanvullend op bovenstaande vraag nog een vraag aan @mr3000: heb je je Ipad dan constant aan de stroom hangen?
Ik heb een oude Ipad mini die ik wil gebruiken, ook om Sonos aan te sturen. Maar daar had ik inderdaad zo'n soort oplossing voor op het oog. En volgens mij kun je die uitlezen. Ik heb ooit wat geëxperimenteerd met een Ipad die dan een berichtje naar Homey stuurt.cOOlrUnnINgs schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:01:
[...]
Ik heb laatst in het Home Assistant draadje een automation voorbij zien komen waarbij de tablet met een slimme stekker werd opgeladen, als de batterij van de tablet onder de 20% kwam, werd de stekker ingeschakeld en als de batterij boven de 80% kwam werd deze weer uitgeschakeld.
Zo bleef de batterij altijd binnen het optimale bereik.
Vraag is alleen of je de batterij van een iPad kunt uitlezen, dat weet ik dan ff niet.
Ja precies die lijken tot nu toe de beste optie. heb ook Robbshop even gesproken die kwamen met deSpikeHome schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:42:
[...]
Ik heb de shelly plugs ook in gebruik.
nadeel is dat je ze eerst in je router een static ip moet geven eerst.
Die 47 euro vond ik ook veel hoor.
Vandaar de shelly's die zitten op 22 dacht ik.
IOS 13 is ook wel heel erg oud. kan je die echt niet meer beetje updaten? Ik heb ook gewoon een oude refurbished iPad gekocht toen.JB schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:05:
[...]
Ziet er goed uit, jammer dat het dashboard (ja eigenlijk de app zelf) alleen op iOS 13 of hoger werkt. Hier een oude iPad Air maar die kun je dus niet gebruiken
Volgens mij kan zelfs een mini met 3col zolang je font-size maar als kleinste zet. Heb wel via de Homey forums begrepen dat ze bezig zijn met size aanpassingen in de configuratie zodat je hier iets beter op kan spelen. Die van mij is inmiddels 3 colsBas Post schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:10:
[...]
Voor Homey Dashboards zou ik graag willen weten wat de minimale resolutie moet zijn om 3 kolommen te kunnen gebruiken. Ik heb meerdere verschillende oudere iPads rond slingeren en allemaal hebben ze maar 2 kolommen.
Ik wil een dedicated tweedehands tablet kopen hiervoor, maar wil wel 3 kolommen tot mijn beschikking willen hebben. @WeeJeWel kan jij daar misschien duidelijkheid in geven?
Dat mag jij zeker vragen. Toen dertijd heete die de iPad Dame Wall mount.GerverCom schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:51:
Hallo @mr3000 , mag ik je vragen welke muur houder jij gebruikt? Deze ziet er erg mooi uit. Mijn vermoeden is dat ik deze wel door de WAF krijg.
Ja staat continue op stroom helaas. daarnaast zie ik inmiddels ook al iets van verkleuring in het display dus die gaat het geen paar jaar redden ben ik bang.D-e-n schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:44:
[...]
Aanvullend op bovenstaande vraag nog een vraag aan @mr3000: heb je je Ipad dan constant aan de stroom hangen?
[ Voor 14% gewijzigd door mr3000 op 09-12-2024 16:37 . Reden: nog een quote toegevoegd. ]
Jup zo heb ik het nu ook gedaan indd en dat werkte.Archie_T schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:37:
For this to work you have use the smallest font-size on your iPad and then restart the homey app.
Als je je font size kleiner zet, krijg je als het goed is vanzelf meer kolommen.Bas Post schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:10:
[...]
Homey — Critics are those without skills to create.
Op basis van mijn ervaringen met deze tussenstekker, raad ik hem af.peptalk schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:47:
@mr3000
Wellicht de TP-Link Tapo P115…
Ik heb deze zelf niet en kan dus niet zeggen of deze goed werken. Misschien dat iemand anders daar wat over kan zeggen.
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Klopt die INNR werken ook niet goed.SunBeech schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:59:
[...]
Op basis van mijn ervaringen met deze tussenstekker, raad ik hem af.
Homey herkende hem wel via de Tapo-app, echter ik kon hem alleen als aan/uit-schakelaar gebruiken. Energiemeting werd niet ondersteund (waar het mij juist om te doen was). Daarnaast was er een probleem met het toevoegen van meerdere van deze tussenstekkers (rate limit vanuit Tapo). Mijn ervaring is van vijf maanden geleden. Wellicht dat de situatie inmiddels veranderd is.
Ikzelf gebruik nu tussenstekkers van INNR (SP240’s), die 16A aankunnen. Is wel Zigbee. Deze tussenstekker heeft ook zijn eigenaardigheden (zie het Homey Community Forum), maar werkt verder prima (in mijn geval).
Had ik ook gevonden, maar bericht is van 2 oktober, we zij iets verder dan een week.Archie_T schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:37:
Voor de kolommen op de iPad vond ik deze quote nog op https://community.homey.a...eta-megathread/116963/108
For everyone having 2 columns on their iPad and wanting to have 3 columns:
We are working on update for the Dashboard so that older devices such as iPad Air 9.7 inch and iPad mini can support 3 columns instead of 2 columns.
For this to work you have use the smallest font-size on your iPad and then restart the homey app.
I hope we can ship this update by the end of the week :crossed_fingers:
BP on the move!!!
Deze update is destijds doorgevoerd. Met een oudere iPad mini (4e gen, 1536 x 2048) ben ik toen van twee naar drie kolommen kunnen gaan.Bas Post schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:04:
[...]
Had ik ook gevonden, maar bericht is van 2 oktober, we zij iets verder dan een week.![]()
Ik hoop dat dit toch nog ge-update wordt in de app.
Aha, thnx. Goed om te weten. Vraagje, heb jij ook kleinste lettertype ingesteld?iRob schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:49:
[...]
Deze update is destijds doorgevoerd. Met een oudere iPad mini (4e gen, 1536 x 2048) ben ik toen van twee naar drie kolommen kunnen gaan.
De enige mogelijkheid die je nu hebt is het instellen van het kleinste lettertype onder de instellingen van de iPad.
BP on the move!!!
Ik heb inderdaad de lettergrootte moeten aanpassen om drie kolommen te krijgen. Aangezien de resolutie bij jou hetzelfde is verwacht ik dat op beide ipads een 3 koloms indeling zeker mogelijk moet zijn.Bas Post schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:06:
[...]
Aha, thnx. Goed om te weten. Vraagje, heb jij ook kleinste lettertype ingesteld?
Ik heb een:
iPad 4, 9,7" 1536 × 2048 px
iPad Pro, 9,7" 1536 x 2048 px (264 ppi Retina Display)
Beiden hebben 2 kolommen, maar lettertype nog niet aangepast, dat ga ik vanavond proberen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Vanavond kan ik het testen.iRob schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:11:
[...]
Ik heb inderdaad de lettergrootte moeten aanpassen om drie kolommen te krijgen. Aangezien de resolutie bij jou hetzelfde is verwacht ik dat op beide ipads een 3 koloms indeling zeker mogelijk moet zijn.
BP on the move!!!
Je ipad in guided access zetten (3x homebutton klikken) zodat hij vast zit in de homey app.ybos schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:15:
Wat is de meest praktische manier om het scherm aan/uit te laten gaan? Want de iPad heeft geen benaderingssensor oid toch? Gewoon aantikken?
Ik ga me ook orienteren voor een scherm want is wel superhandig (en mooi)
Heb hier meer dan 5 jaar een Mini constant onder spanning zitten. Geen enkel probleem!cOOlrUnnINgs schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:01:
[...]
Ik heb laatst in het Home Assistant draadje een automation voorbij zien komen waarbij de tablet met een slimme stekker werd opgeladen, als de batterij van de tablet onder de 20% kwam, werd de stekker ingeschakeld en als de batterij boven de 80% kwam werd deze weer uitgeschakeld.
Zo bleef de batterij altijd binnen het optimale bereik.
Vraag is alleen of je de batterij van een iPad kunt uitlezen, dat weet ik dan ff niet.
Bing
[ Voor 7% gewijzigd door Blackouts op 11-12-2024 19:21 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Alleen als laatstgenoemde waarde is, zou die interessant kunnen zijn t.o.v. HomeWizard. Die koop je nieuw voor 25 euro nu en werkt zoals ik net begreep ook met de nieuwe energy tab. Alleen nu betaald abbo bij hw voor fase inzichtSource90 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:24:
Heb nu de P1 van Homewizard, die kan ook al via Homey. Lijkt er wel op dat je uit deze meter net wat meer kan halen.
Hopelijk ook geen abonnement nodig om fases en geschiedenis terug te zien (zoals nu bij HW).
prijs van 39 euro. Hebben ze slim gedaan. De P1 meter van Tibber vond ik ook wel interessant maar met 89 vond ik m te duur om de huidige homewizard te vervangen die in principe prima zn werk doetAxel schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:26:
[...]
Alleen als laatstgenoemde waarde is, zou die interessant kunnen zijn t.o.v. HomeWizard. Die koop je nieuw voor 25 euro nu en werkt zoals ik net begreep ook met de nieuwe energy tab. Alleen nu betaald abbo bij hw voor fase inzicht
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Volgens mij is dat een typering/categorie die door de app van het device ingesteld wordt. Tenzij je dat ergens in de settings van het apparaat aan kunt passen zul je daar niet veel mee kunnen.RoTeK70 schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:57:
Vraagje hoe kan ik regelen dat sommige Shelly modules (ampère klemmen) niet bij slimme meters komen maar gewoon als verbruiks apparaat?
Klopt dat echt? Dat zou toch jammer en bijzonder zijn als het tegelijkertijd ook op een gratis account zou werken. Wellicht kan Homey daar zelf nog iets meer duidelijkheid over geven?eddyh6 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:56:
Aankondiging: https://homey.app/en-us/n...-the-homey-energy-dongle/
Werkt helaas dus alleen met de 2023 Pro. Als gebruiker van de oudere pro had ik graag voor de software-update betaald, net zoals de dashboards update.
Ja ze hebben dit bevestigd in de Q&A (16:00 - 17:25):HaraldBou schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:21:
[...]
Klopt dat echt? Dat zou toch jammer en bijzonder zijn als het tegelijkertijd ook op een gratis account zou werken. Wellicht kan Homey daar zelf nog iets meer duidelijkheid over geven?
The all-new Energy-tabDav0s schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:35:
Pff, echt 2 weken geleden de P1 meter van HomeWizard gekocht. Mag hopen dat ze die ook gewoon linken aan die Energy-tab...
"Customers who already own another dongle, such as one from their EV manufacturer for load balancing or energy provider, can simply position the Homey Energy Dongle in between. It will pass through the P1 port’s signal while simultaneously powering the next device."NaN schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:48:
[...]
The all-new Energy-tab
The Homey app now has a brand-new Energy-tab to help you get the most out of the Homey Energy Dongle or even third-party dongles.
nee, je kunt hem er tussen plaatsen als je bv een laadpaal hebt die voor loadbalancing ook de gegevens van de P1 poort nodig heeft.Dav0s schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:52:
[...]
"Customers who already own another dongle, such as one from their EV manufacturer for load balancing or energy provider, can simply position the Homey Energy Dongle in between. It will pass through the P1 port’s signal while simultaneously powering the next device."
Je moet hem er wel bij kopen dan dus
Nee, al heb ik geen ervaring met de homey bridge en weet niet exact wat wel of niet, dat is wel ergens te vinden.BJW schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:57:
Kan ik met een Bridge de volledige werking van Homey testen? Om, als het allemaal goed bevalt, over te gaan op de PRO in mijn nieuwe woningen?
je hebt keuze hoe je alles gaat doen, maar je zult zelf die keuzes moeten maken.En hebben jullie nog tips waar ik nu al rekening mee moet houden? Op dit moment gebruik ik verschillende systemen door elkaar heen: HUE, Klikaanklikuit, WIZZ en als aansturing Google Home. Kunnen de losse 'servers' allemaal de prullenbak in straks?
Ah, dat klinkt veelbelovend! Nu wachten tot ze het uitrollen dan maarcanonball schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:17:
[...]
nee, je kunt hem er tussen plaatsen als je bv een laadpaal hebt die voor loadbalancing ook de gegevens van de P1 poort nodig heeft.
Met bv de homewizart heb je dan een aparte splitter nodig, bij de homey heb je geen aparte splitter nodig.
Maar als je al een homewizard P1 meter hebt, kun je die gewoon gebruiken ipv de homey versie
Een P1 meter geeft veel inzicht in je energieverbruik, live en historisch. Het maakt oa. je sluipverbruik erg inzichtelijk. Dus als je hierin wilt duiken is het zeker interessant.deathmonkey schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:03:
Heb je wat aan de P1 meter als je geen laapaal, zonnepanelen of thuisaccu hebt? Heb ook geen variabel contract.
Je kunt ook de Shelly een vast ip geven in een range buiten je DHCP scope..SpikeHome schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:42:
[...]
Ik heb de shelly plugs ook in gebruik.
nadeel is dat je ze eerst in je router een static ip moet geven eerst.
Be Stronger Than Your Excuses
Gisteren was weer zo’n dag, maar ik ben er nog niet achter.vanenkelen schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:10:
Iemand een idee hoe je het maximale prijsverschil in ct/kWh op voor de komende en reeds bekende periode kunt berekenen?
Apps als Power By The Hour hebben een hoop interessante mogelijkheden om met die gegevens aan de slag te gaan, maar ik ben al een tijdje aan het puzzelen hoe ik het maximale prijsverschil voor de aankomende en bekende periode kan berekenen.
Op woensdag 6 november was bijvoorbeeld het goedkoopste uur ongeveer 25 ct/kWh en het duurste uur rond de 85 ct/kWh. Op basis van dit soort verschillen zou ik graag zaken willen automatiseren, zoals het gebruik van mijn thuisbatterij (Sessy).
[ Voor 7% gewijzigd door Bas Post op 13-12-2024 08:27 ]
BP on the move!!!
Bij mij werkt de watermeter wel van homewizard, hier heb ik helemaal niks voor gedaan. De watermeter had ik al in homey staan.Bas Post schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:24:
Ik heb de Beta firmware en IOS app via testflight draaien.
Mijn HW P1 meter wordt wordt gezien en data daarvan gebruikt. Zover perfect! Ook de Energy sockets worden gezien en "grootverbruikers" worden netjes gemeld.
Ook de animatie is leuk om te zien of je stroom van het net neemt of van je zonnepanelen (SolarEdge)
Gas wordt ook weergeven. Alleen mijn HW watermeter wordt niet herkend, althans, ik zie geen waterverbruik.
Dat breng ik in het test forum.
Hierbij screenshots van vandaag:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn HW watermeter was ook al lang gekoppeld in mijn Homey. Maar wordt niet door de Energy tab opgepikt.prakka schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:25:
[...]
Bij mij werkt de watermeter wel van homewizard, hier heb ik helemaal niks voor gedaan. De watermeter had ik al in homey staan.
BP on the move!!!
Vermoed ik van wel, heb nu Domoticz en Homewizzard naast elkaar draaienKSR schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:08:
Ik heb een P1 splitter met nog een vrije ingang, zou ik hem gewoon naast de Homewizard kunnen plaatsen?
Bing
Ziet er mooi uit ik kom niet verder dan deze plaatjes, of doe ik iets fout??Bas Post schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:24:
Ik heb de Beta firmware en IOS app via testflight draaien.
Mijn HW P1 meter wordt gezien en data daarvan gebruikt. Dus andere merken / third party P1 meters kunnen direct gebruikt worden. Athom's P1 meter is niet verplicht.
Zover perfect! Ook de Energy sockets worden gezien en "grootverbruikers" worden netjes gemeld.
Ook de animatie is leuk om te zien of je stroom van het net neemt of van je zonnepanelen (SolarEdge)
Gas wordt ook weergeven. Alleen mijn HW watermeter wordt niet herkend, althans, ik zie geen waterverbruik.
Dat breng ik in het test forum.
Hierbij screenshots van vandaag:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog geen tarieven ingevuld, omdat ik een dynamisch energiecontract heb.
Bing
ik gebruik de " Power by the hour" app daarvoorArosa schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:38:
@bing69 : Kan jij jouw instellingen van de gasmeter delen? Ik krijg absoluut niet zo'n grafiek ingesteld.
Het energieverbruik lukt wel prima op mijn dashboard.
[ Voor 33% gewijzigd door bing69 op 13-12-2024 09:47 ]
Bing
Heb je zowel de Beta op je telefoon (ios 9.1.0) als op de Homey (v12.3.0) draaien?bing69 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:54:
[...]
Ziet er mooi uit ik kom niet verder dan deze plaatjes, of doe ik iets fout??
Inderdaad , alleen op de Iphone!! Thanks!MadMax12 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:02:
[...]
Heb je zowel de Beta op je telefoon (ios 9.1.0) als op de Homey (v12.3.0) draaien?
Zonder is het inderdaad nog niet te zien.
Bing
Gadgets fan
Ik ken het probleem.Crxtreem schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:03:
Kan je ook met een flow een apparaat een andere naam geven?
Ik heb namelijk een Fibaro plug die ik in de zomer voor mijn zwembadpomp gebruik en en de winter voor de kerstverlichting.
Ik zou deze graag hernoemen zodat het voor iedereen duidelijk is wat er geschakeld wordt.
Bij de standaard kaarten staat dit er niet bij maar misschien is er wel een bepaald script wat dit wel kan.
Shelly ?Source90 schreef op maandag 16 december 2024 @ 00:01:
Iemand ook een idee of er 1p DIN energiemeters zijn die met de Honey werken?
[ Voor 59% gewijzigd door Yamahaa op 17-12-2024 10:15 ]
Bij mij werkt het wel, de ledstrip en sensor in de garage, de ip camera en de temperatuurmeters, maar het gaat retetraag. Achteraf zou ik geen switchbot meer kopen. De Hue die door een flow met de switchot sensor ook aangezet wordt is 99 van de 100 keer 1 a 2 seconden eerder aan dan de ledstrip. Die sensor gaat er uit, en daar hang ik ook een hue sensor op. Die werken wel instant.Yamahaa schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:01:
Meer mensen last dat Switchbot niet werkt via Homey ( gordijnen, infrarood
Iki heb er nog geen ervaring mee, heb ergens waarschijnlijk ergens volgend jaar wel een nodig. Dan gaat de CV eruit en wil ik de Boiler apart kunnen meten...Source90 schreef op maandag 16 december 2024 @ 07:56:
Dank, had zelf enkel de 2PM gevonden. Betreft Shelly en Homey, nog verschil in stabiliteit/connectiviteit tussen de Zwave en Wifi variant?
Dank je, had em niet gezien.Source90 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:10:
.plan: December Prijzenparade - dag 1: Homey en ROBBshop
Voor degene die de 2019 versie hebben, een leuke kans.
Mijn boefje is liev!
Ik heb laatst ook 3 weken moeten wachten tot er eindelijk een reactie kwam op een support vraag die ik had gesteld. Ze gaven toen aan dat ze bezig waren om de achterstand in te lopen, maar dat is zo te horen nog niet erg gelukt...JB schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:37:
Wat is er aan de hand met Homey support. Ik wacht nu al vanaf 4 december op een refund van dashboard omdat ze issues hadden. Ticket is nog niet eens aangeraakt...
Bedankt voor de tip!Source90 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:10:
.plan: December Prijzenparade - dag 1: Homey en ROBBshop
Voor degene die de 2019 versie hebben, een leuke kans.
Misschien een schermpje voor het 'nieuwe' Dashboardbebopper schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:40:
Er komt weer wat nieuws aan, heb zelf even geen idee wat het kan zijn...
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 17-12-2024 12:14 ]
Homey Thuisbatterij?bebopper schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:40:
Er komt weer wat nieuws aan, heb zelf even geen idee wat het kan zijn...
En als je geen complete set koopt maar gewoon een 'domme' LED strip en voeding voor buiten (waterdicht)?Stefke schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:13:
Ik zoek een waterdichte ledstrip voor in de tuin, bij voorkeur aan te sturen via Shelly. M.a.w. een waterdichte ledstrip met een voeding zou ik kunnen schakelen met een Shelly 1.
Echter heb ik daar in het verleden problemen mee gehad omdat het schakelen van dat soort voedingen er voor zorgt dat een Shelly 1 op een gegeven moment "vastplakt".
Waterdichte strips genoeg, bijv.
https://www.ledstripkonin...-voor-buiten-complete-set
maar die worden aangestuurd met Tuya (navraag gedaan) en dan zit ik weer met het bereik naar de tuin en moet ik speciaal hiervoor ergens een repeater ophangen voor zigbee. Terwijl ik alleen maar aan/uit hoef te hebben, maar zo'n adapter als bij deze set sloopt ws. mijn Shelly schakelaar
Ik gebruik vrijwel alleen maar Shelly en Aqara en zou daar het liefst bij blijven. Aqara heeft ook wel ledstrips, maar niet voor buiten (tenminste, ik heb ze niet gevonden)
Dat is dan niet echt meer small
[ Voor 8% gewijzigd door bebopper op 17-12-2024 12:25 ]
Ja, maar het probleem zit dan in die voedingen, ik heb eerder een ledstrip met een 12v voeding binnen geschakeld met een Shelly, maar na een tijdje raakt de Shelly vast door de hoge inschakelpiek van zo'n voeding. Eenbebopper schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:22:
[...]
En als je geen complete set koopt maar gewoon een 'domme' LED strip en voeding voor buiten (waterdicht)?
https://www.leddirect.nl/led-strips/led-strips-waterdicht
https://www.led24.nl/led-strips/waterdichte-led-strips/
De voeding kun je dan weer schakelen met een Shelly, dat is dan wel alleen maar aan/uit.
Als je ook kleuren wilt kiezen en wilt dimmen oid dan heb je natuurlijk een controller nodig, ken Shelly niet goed genoeg of zij dat in het assortiment hebben zitten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq