Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 20:36
Hoi allen, worstel nog steeds met keuze deurbel. Heb nog steeds mijn dahua intercom deurbel, maar die wordt niet ondersteund door homey.

Hebben jullie nog advies mbt welke deurbel lekker werkt met homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:32
bkruyver schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:26:
Hoi allen, worstel nog steeds met keuze deurbel. Heb nog steeds mijn dahua intercom deurbel, maar die wordt niet ondersteund door homey.

Hebben jullie nog advies mbt welke deurbel lekker werkt met homey?
Welke functionaliteit zoek je? Een video deurbel of juist niet?

Ik heb een simpele klaku bel met gong. Laat Homey het signaal van de bel doorzetten naar de gong. Eventueel zou ik er op die manier ook separaat een ip-camera aan kunnen koppelen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Homey geïnstalleerd op een Samsung TAB A9, nu krijg ik hier geen mogelijkheid op om een dashboard aan te maken.
Op mijn telefoon heb ik die mogelijkheid wel met hetzelfde account.

Wordt deze niet ondersteund op een A9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
bazzemans schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:24:
[...]

Welke functionaliteit zoek je? Een video deurbel of juist niet?

Ik heb een simpele klaku bel met gong. Laat Homey het signaal van de bel doorzetten naar de gong. Eventueel zou ik er op die manier ook separaat een ip-camera aan kunnen koppelen of wat dan ook.
Ik was wel op zoek naar videodeurbel, liefst ook nog poe, omdat ik dat nu toch ook al heb.
Maar dan wel ook met mogelijkheden om het drukken op de bel te tonen/te laten horen op bv google hubs enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 15:24
bkruyver schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:58:
[...]

Ik was wel op zoek naar videodeurbel, liefst ook nog poe, omdat ik dat nu toch ook al heb.
Maar dan wel ook met mogelijkheden om het drukken op de bel te tonen/te laten horen op bv google hubs enz.
Reolink deurbel, PoE. Top ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Axel schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 00:00:
[...]

Reolink deurbel, PoE. Top ding
Ik zie daar geen ondersteuning voor. Hoe krijg je een trigger in homey dat de bel is ingedrukt?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:09
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:38:
Homey geïnstalleerd op een Samsung TAB A9, nu krijg ik hier geen mogelijkheid op om een dashboard aan te maken.
Op mijn telefoon heb ik die mogelijkheid wel met hetzelfde account.

Wordt deze niet ondersteund op een A9?
Gebruik je de juiste link naar de testversie van de app?
https://play.google.com/apps/testing/app.homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
TKroon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:55:
[...]

Ik zie daar geen ondersteuning voor. Hoe krijg je een trigger in homey dat de bel is ingedrukt?
Onvif app. Draai de deurbel volledig lokaal i.c.m. Synology. Surv. Station app van Synology voor afbeeldingen en onvif app voor de triggers / sensoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:05
N.a.v mijn eerdere opmerking. Ik wil iets met spraak een chromecast doen, vnl. brandalarm melding kunnen geven.

En bij het wakker worden vanochtend bedacht ik ineens dat ik met mijn smart een YouTube video kan casten naar mijn KPN ontvanger.
Dan moet dat met Homey toch ook kunnen ?

Op de decoder zit de TV maar ook een versterker met speakers voor radio, als we thuis zijn staat een van de twee eigenlijk altijd aan.

Als N00b qua chromecast, welke app(s) heb ik dan nodig ?

Ohja, m'n kpn ontvanger zal op de router van mijn domotica moeten. Dus nog een keer achter NAT, zal ff moeten testen of dat werkt.

Ik zie ineens een hoop extra opties overigens als dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Axel schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:26:
[...]

Onvif app. Draai de deurbel volledig lokaal i.c.m. Synology. Surv. Station app van Synology voor afbeeldingen en onvif app voor de triggers / sensoren
Thanks, dat wist ik niet. Ik dacht dat onvif puur beeld was, maar blijkbaar dus ook triggers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
iRob schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:26:
[...]

Gebruik je de juiste link naar de testversie van de app?
https://play.google.com/apps/testing/app.homey
Ja, maar het verkeerde acoount in google play zag ik later :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik heb ff hulp nodig met m'n brandalarm flow. Hij werkt goed, heel erg goed. Zo goed dat ik hem net bij een volledige test niet meer uit kreeg |:(

Het probleem :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHnEJPB9nbvkQGdeSzptd-IuDzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYRw59kqpmHY59SI0cxuHkN4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een loop, elke 10 seconden start de flow 'Alarmmelding x sec' opnieuw door de zandloper.

Ook als ik de stopprocedure uitvoer :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVjP57igTnj9-84E6rjWPxKTHyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLU5U5nr2wloUvzxQmOSoC8F.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks dat ik de Zandloper stop, de orginele flows start die namelijk weer net zo hard op.

Ik heb dus net rondjes door het huis lopen sprinten en overal de rookmelders handmatig uit gezet. Waarna ze net zo hard weer begonnen. Ik heb uiteindelijk én de batterijen eruit moeten trekken, én de flows beide moeten disabelen...

En ik zit me nu helemaal blind te staren op hoe ik op een nette manier die loop onderbreek op het moment dat die stop procedure uitgevoerd is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Jpiek is de naam van de zandloper die je start en stopt wel gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
TKroon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:50:
[...]

Thanks, dat wist ik niet. Ik dacht dat onvif puur beeld was, maar blijkbaar dus ook triggers!
Hoi, ik ben ook even benieuwd hoe dan bij een druk op de bel de nodige triggers in gang kunnen worden gezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
TKroon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:12:
@Jpiek is de naam van de zandloper die je start en stopt wel gelijk?
8)7
Pfff, naam aangepast in de startflow en níet in de stopflow...
Duhhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Jpiek schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:48:
Ohja, m'n kpn ontvanger zal op de router van mijn domotica moeten. Dus nog een keer achter NAT, zal ff moeten testen of dat werkt.
Dat experiment was snel ten einde, TV deed het pas achter de 2de router na deze als DMZ host in te stellen op de experia én IGMP snooping én IGMP proxy aan te zetten op de Asus.

Tot we echt TV gingen kijken en de rest van de devices op die router langzaamaan allemaal onbereikbaar werden en ik zelfs m'n smart niet meer op de WiFi kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Ik wil dat Homey mij een vraag stelt die ik met ja of nee kan beantwoorden.
Zie dat het mogelijk is met telegram, maar dat wil ik eigenlijk niet gebruiken

Zijn er andere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:58
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:25:
Ik wil dat Homey mij een vraag stelt die ik met ja of nee kan beantwoorden.
Zie dat het mogelijk is met telegram, maar dat wil ik eigenlijk niet gebruiken

Zijn er andere opties?
Dat kan met een ‘en/of’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4idaEK7uSuIuVRtPGkuDruYjTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ao94nTh2i5OVXq44dN5EatTb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@sjoerdvd : Is dat een Homey Pro 2023 optie ? Ik heb die niet op mijn Homey 2019...

Lijkt me wel enorm handig !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:27
Farmerwood schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:48:
[...]

Dit is wat ik nu heb hangen. Niet de goedkoopste houder, maar wel erg fijne die door de magneten ook snel los te halen is.
Je kan wel raden welke tablet erin hangt. ;)

Het geheel hangt op een inbouwdoos waar de 230V doorheen loopt vanuit de meterkast.

Om het scherm aan te houden gebruik ik de app ‘screen alive - keep screen on’ van Snapcore LLP.
https://play.google.com/s...ive&pcampaignid=web_share
Wellicht dat ik anderen kan helpen die een goedkope houder zoeken.

Mijn eerste plan was om een Ipad Mini 2 op te hangen (toen nog met Hassio) die ik nog had liggen. Helaas heb ik hier niet echt goedkope oplossingen voor kunnen vinden. Uiteindelijk deze geworden maar kreeg het toch niet voor elkaar om bij cam beweging de tablet te kunnen laten aanzetten + en toch wel klein schermpje, dus uiteindelijk toch voor een duurdere oplossing gegaan maar de houder nog wel kunnen gebruiken omdat deze verstelbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ah2SmhHRpPyBoifsPJsWCXit998=/800x/filters:strip_exif()/f/image/prPcXlBZ1yYFc67nuM8b9TBf.png?f=fotoalbum_large

Toen kwam ik dit topic tegen, Pirelly in "Wallmount tablet voor Home Assistant"
Een tablet hoes en dan de voorkant eraf gehaald.
Dat is natuurlijk een stuk mooiere oplossing. Voor 15 euro heb ik nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4euiDg-Z4oZd73quIo77HQYy12g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCmjcEFI1w0ITHibMc1mSIbx.jpg?f=fotoalbum_large

Lastig te zien op de foto maar zit een stuk strakker tegen de muur.

Ik wil de tablet alleen aanzetten bij beweging. Daarvoor gebruikte ik eerst de app Fully Kiosk Browser en daarin de web app van Homey. Alleen de webapp heeft (nog) geen dashboard functionaliteit. Dus nu gebruik ik de app, Fully Single App Kios met de Homey Android App. Nadeel is dat er geen beveiliging op de tablet mag zitten, anders werk het niet. Dan moet je bij beweging je wachtwoord/pincode alsnog opgeven.

Moet nog wel het dashboard inrichten en wil een bewegingsmelder gebruiker bij het aanzetten van de tablet.
Nu gaat dat via de cam wat op zich goed gaat maar je moet er wel dichtbij staan en in het donker werkt het niet. Je kan dit ook triggeren in de Kiosk app via een webhook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:57

DON PAPA

Tweaker-fan

Jpiek schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:35:
@sjoerdvd : Is dat een Homey Pro 2023 optie ? Ik heb die niet op mijn Homey 2019...

Lijkt me wel enorm handig !
Zit bij mij ook op de Homey 2019, geen idee waarom jij deze optie niet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Nu nog een nette kabelgoot >:)

Ik gebruik voor mijn werk vaak deze : Inofix, ik installeer nog al een beeldschermen, camera's en displays en dergelijke voor videoconferencing rooms (Teams)

Vind het ideaal, koppelstukken, bochten alle kanten op en heel veel kleuren en formaten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Jpiek schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:15:
Nu nog een nette kabelgoot >:)

Ik gebruik voor mijn werk vaak deze : Inofix, ik installeer nog al een beeldschermen, camera's en displays en dergelijke voor videoconferencing rooms (Teams)

Vind het ideaal, koppelstukken, bochten alle kanten op en heel veel kleuren en formaten :*)
Bedoel je mijn foto, en dan de 2e?
Liefst werk ik het weg in de muur maar dat kan niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
DON PAPA schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:15:
[...]

Zit bij mij ook op de Homey 2019, geen idee waarom jij deze optie niet hebt
waarschijnlijk moet ik beter lezen, het is een En(Of) functie en ik zal bij Dan te kijken. Wat niet heel logisch is overigens, de actie komt na de vraag..

wat gebeurt er eigenlijk als de gebruiker niet reageert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Marc3l schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:23:
[...]
Bedoel je mijn foto, en dan de 2e?
Liefst werk ik het weg in de muur maar dat kan niet helaas.
Yep, ik vind die Inofix Cablefix echt heel fraai...

Wegwerken in de muur kan best, als iemand met een goede steenfrees kent O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Jpiek schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:20:
[...]

waarschijnlijk moet ik beter lezen, het is een En(Of) functie en ik zal bij Dan te kijken. Wat niet heel logisch is overigens, de actie komt na de vraag..

Krijg van andere fora te horen dat deze dan een error geeft.
Net getest, maar zou binnen een half uur moeten gebeuren.

Laat het weten!

Je moet binnen een minuut antwoord geven anders geeft het een error...

[ Voor 7% gewijzigd door Henkhuppelschot op 24-11-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvoorhaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 12:44
De mrs kocht onlangs een paar lampjes can het merk Hoftronic. Ze zijn Tuya compatible. Via de Hoftronic app kunnen we die dingen besturen, via de cloud. Hoe krijg ik die dingen in Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Idd, veel tijd heb je niet. Werkt wel aardig. je krijgt een pushbericht en als je die opent (pijltje naar beneden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeVajtIrD3-oR-mShm5OncmOgqs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pRtQJSrCChJ2rxasL64lNzPz.jpg?f=user_large

En dan krijg je een ja en nee 'button'. Je klikt wel erg snel verkeerd en dan is je bericht weg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVP8UUTH0omFuZLzxMVYzUdGCfo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BIFYThdIJYOz6z2CLXmh9maR.jpg?f=user_large

Betwijfel of ik het voor echt belangrijke beslissingen zou durven gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxUh_1vX4K84ALuM6a6sVcDR0ak=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BuTlMjXzy6CHFGxRHr3uJN0y.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kn44put1Xbgs9kQTmvTT2DU1oRA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qKBzgm25NW3vECgxG9Do7mdo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Jpiek schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:20:
[...]

En na 30 minuten wordt die 'gedeactiveerd' als je niet reageert. Er was 'ooit' een bug op android, geen idee of dat nog steeds zo is.

Je kunt eventueel ook gebruik maken van Telegram app, dan heb je wat meer mogelijkheden qua push en antwoorden.

[ Voor 13% gewijzigd door sjoerdvd op 24-11-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
jvoorhaar schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:24:
De mrs kocht onlangs een paar lampjes can het merk Hoftronic. Ze zijn Tuya compatible. Via de Hoftronic app kunnen we die dingen besturen, via de cloud. Hoe krijg ik die dingen in Homey?
Dit zou je met de Tuya app van Homey kunnen proberen.
Alleen zijn er op dit moment wat problemen met de Tuya app's geloof ik.
De cloud app laat geen nieuwe gebruikers meer toe.
Staat in de eerste post, bij beide app's.
De officiele Tuya app werkt ook niet meer. Tuya wil geld zien voor het gebruik voor hun servers als ik alles goed heb gevolgd.
Ik heb zelf geen Tuya spullen.

https://community.homey.app/t/app-pro-tuya-cloud/21313

https://community.homey.a...tuya-app-for-homey/106779

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:15
mike123 schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:18:
[...]

Staat in de eerste post, bij beide app's.
De officiele Tuya app werkt ook niet meer. Tuya wil geld zien voor het gebruik voor hun servers als ik alles goed heb gevolgd.
Ik heb zelf geen Tuya spullen.

https://community.homey.app/t/app-pro-tuya-cloud/21313

https://community.homey.a...tuya-app-for-homey/106779
Ah, dat verklaard waarom ik al enige tijd geen apparaten kan koppelen. Heb Nedis apparaten, wat white-label Tuya zou zijn. Nu maar de Nedis app zelf in gebruik buiten Homey :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
sjoerdvd schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:42:
[...]
En na 30 minuten wordt die 'gedeactiveerd' als je niet reageert. Er was 'ooit' een bug op android, geen idee of dat nog steeds zo is.
Bij mijn test default hij al na een minuut of naar 'onbeantwoord'...
En dat is wel erg kort als je je telefoon in je jas ofzo hebt zitten...
Het is handig voor een flow die je zelf start vanuit de app wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Jpiek schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:09:
[...]

Bij mijn test default hij al na een minuut of naar 'onbeantwoord'...
En dat is wel erg kort als je je telefoon in je jas ofzo hebt zitten...
Het is handig voor een flow die je zelf start vanuit de app wellicht...
Werk nu met logica.
ALS: Elke 30 minuten
EN: de tijd is tussen 18:00 en 23:59
EN: medicijnen ingenomen is gelijk aan NEE
DAN: stuur de vraag 'heb je je medicijnen ingenomen Ja--> zet logica medicijnen naar Ja

ALS: de tijd is 00:01
DAN zet medicijnen naar Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Jpiek schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:22:
[...]

Yep, ik vind die Inofix Cablefix echt heel fraai...

Wegwerken in de muur kan best, als iemand met een goede steenfrees kent O-)
Wat is het verschil met mijn kabelgoot, enige verschil is dat die Inofix Cablefix iets ronder is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Marc3l schreef op maandag 25 november 2024 @ 07:59:
[...]

Wat is het verschil met mijn kabelgoot, enige verschil is dat die Inofix Cablefix iets ronder is?
Heel veel kleiner en compacter, helemaal als je de 8mm versie neemt. Maar wat ik al zei; persoonlijk vind ik de inofix mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 08:27

Dav0s

Hr?

Jpiek schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:26:
Idd, veel tijd heb je niet. Werkt wel aardig. je krijgt een pushbericht en als je die opent (pijltje naar beneden)
[Afbeelding]

En dan krijg je een ja en nee 'button'. Je klikt wel erg snel verkeerd en dan is je bericht weg...

[Afbeelding]

Betwijfel of ik het voor echt belangrijke beslissingen zou durven gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik gebruik het voor een elektrisch kacheltje op mijn werkkamer. Als hij aan staat om 17u krijg ik de vraag of hij uit mag. Ja gaat ie uit, nee blijft ie aan en vraagt het 2 uur later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:06
Vraagje,
Wat voor (goedkope) tablet adviseren jullie voor een "Dedicated" Homey Dashboard scherm?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
hoi - ik zit er aan te denken om mijn Fibaro HC2 te vervangen voor de Homey Pro (met ethernet adapter..). Ik heb hier en daar wat ervaringen gelezen en deze ene is positiever dan de ander.

redenen voor mij zijn dat ik de standaard app / interface van de HC2 echt mega gedateerd vindt.. het werkt wel goed maar best traag. Ik doe eigenlijk alles met mijn stem i.c.m. google - echter maakt de HC2 geen goede verbinding meer want google geeft altijd terug "lampen zijn offline" en vervolgens werkt mijn spraakcommando wel.

Ik wil wat meer gaan automatiseren en evt ook HUE toevoegen hier en daar - ZIgbee en HUE zijn nu lastig of niet te integreren met de HC2 (de HC3 wel..). Daarnaast lijkt het mij ook mooi om alles in de app van apple te zetten - dit kan nu enkel met een paar Z wave apparaten icm HC2.. bij Homey zou dit ook makkelijker moeten gaan via een appje.

enfin - los van deze redenen - Alternate heeft nu deze aanbieding. Die is volgens mij wel netjes? of zie ik iets over het hoofd? https://www.alternate.nl/...tion/html/product/1933094

verder moet ik nog even kijken of ik mijn Fibaro behoud en koppel aan de homey of dat ik alles los ga toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55
ls789 schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:30:
hoi - ik zit er aan te denken om mijn Fibaro HC2 te vervangen voor de Homey Pro (met ethernet adapter..). Ik heb hier en daar wat ervaringen gelezen en deze ene is positiever dan de ander.

redenen voor mij zijn dat ik de standaard app / interface van de HC2 echt mega gedateerd vindt.. het werkt wel goed maar best traag. Ik doe eigenlijk alles met mijn stem i.c.m. google - echter maakt de HC2 geen goede verbinding meer want google geeft altijd terug "lampen zijn offline" en vervolgens werkt mijn spraakcommando wel.

Ik wil wat meer gaan automatiseren en evt ook HUE toevoegen hier en daar - ZIgbee en HUE zijn nu lastig of niet te integreren met de HC2 (de HC3 wel..). Daarnaast lijkt het mij ook mooi om alles in de app van apple te zetten - dit kan nu enkel met een paar Z wave apparaten icm HC2.. bij Homey zou dit ook makkelijker moeten gaan via een appje.

enfin - los van deze redenen - Alternate heeft nu deze aanbieding. Die is volgens mij wel netjes? of zie ik iets over het hoofd? https://www.alternate.nl/...tion/html/product/1933094

verder moet ik nog even kijken of ik mijn Fibaro behoud en koppel aan de homey of dat ik alles los ga toevoegen.
Een vriend van me had ook de fibaro HC2 en is overgestapt.
Die is er superblij mee tov de fibaro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Bas Post schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:28:
Vraagje,
Wat voor (goedkope) tablet adviseren jullie voor een "Dedicated" Homey Dashboard scherm?
Wilde graag een wat kleiner formaat tablet en heb een tijdje terug deze gekocht om eens te proberen of ik het wat vind. Heb er 48,62 euro voor betaald. Zie nu dat deze specifiek niet meer beschikbaar is, maar mogelijk nog wel bij een andere shop of een vergelijkbaar model.

Aan de muur bevestigd hiermee, wel goed laten drogen met een gewicht erop na het vastplakken en niet gelijk ophangen.

Bevalt tot nog toe goed, is natuurlijk een trage tablet, maar reageert wat mij betreft prima voor een dashboard (/fotolijstje als screensaver).

[ Voor 7% gewijzigd door bebopper op 25-11-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 13:29
Goedenavond allemaal, ongeveer één jaar geleden heb ik onderstaande vraag ook gesteld. Ik ben benieuwd of er ontwikkelingen zijn geweest:

Is Homey Bridge al in satellite mode te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvoorhaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 12:44
mike123 schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:18:
[...]

Tsja, dat heb ik gezien ja. Thx. Het werkt domweg niet. Ik denk dat ik die meuk er maar uit gooi ten faveure van een paar tradfri spotjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Die werk niet voor mij ben ik net achter.
Kachel heeft 1 dag en 16 uur aangestaan, ik krijg het te zien in mijn AVD als 16 uur.
M.a.w. de dagen worden niet meegenomen in de tijd.

Nu een test gemaakt met flow utilities, hopen dat die wel de dagen door telt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Henkhuppelschot schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:48:
[...]

Die werk niet voor mij ben ik net achter.
Kachel heeft 1 dag en 16 uur aangestaan, ik krijg het te zien in mijn AVD als 16 uur.
M.a.w. de dagen worden niet meegenomen in de tijd.

Nu een test gemaakt met flow utilities, hopen dat die wel de dagen door telt
Chronograph zou moeten werken. Deze zou ook gewoon moeten doortellen na bv een reset van Homey.
Weet je zeker dat je geen foutje hebt gemaakt in de flow?
Bij mij werkte het ook niet, flow opnieuw gemaakt en werkte toen wel, weet bijna zeker dat ik een foutje heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@mike123 Sorry, waarschijnlijk verkeerd uitgelegd door mij.

De teller telt wel goed door, alleen in mijn AVD staat 16 uur, en niet 1 dag en 16 uur (of 30 uur).
Dus ik kan de teller wel zien, maar niet via een AVD, dan moet ik naar de app in Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:11
Martinus010 schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:13:
Goedenavond allemaal, ongeveer één jaar geleden heb ik onderstaande vraag ook gesteld. Ik ben benieuwd of er ontwikkelingen zijn geweest:

Is Homey Bridge al in satellite mode te gebruiken?
Ja, die is inmiddels te gebruiken als 'repeater' voor Z-wave, Zigbee, 433MHz, en infrarood. Ik zag zojuist in de Pricewatch dat ie slechts €35 kost ipv €70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:55:
@mike123 Sorry, waarschijnlijk verkeerd uitgelegd door mij.

De teller telt wel goed door, alleen in mijn AVD staat 16 uur, en niet 1 dag en 16 uur (of 30 uur).
Dus ik kan de teller wel zien, maar niet via een AVD, dan moet ik naar de app in Homey.
Wat staat er dan exact in de teller/tag ? is dat dan een variabele ? Dit klinkt meer als een weergave probleem en dus een vertaalslag die gemaakt wordt naar de AVD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Jpiek schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:38:
[...]

Wat staat er dan exact in de teller/tag ? is dat dan een variabele ? Dit klinkt meer als een weergave probleem en dus een vertaalslag die gemaakt wordt naar de AVD...
Dit heb ik er staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHEQcb4GPwEjxB27M55ou_2HkJ4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nH4eRgWCqu57p1DmeQeAzL3N.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Henkhuppelschot op 26-11-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ok, ben dan helaas weer niet bekend met BLL en waarden ed.

Hoe staat e.e.a. in Chrongraph zelf weergegeven ? Ik denk nl nog steeds aan een fout in de weergave (BLL experssion, eenheden, decimalen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 00:21
mfpieters schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:29:
[...]

Ja, die is inmiddels te gebruiken als 'repeater' voor Z-wave, Zigbee, 433MHz, en infrarood. Ik zag zojuist in de Pricewatch dat ie slechts €35 kost ipv €70.
Deze ook maar even in bestelling gezet. Weet nog niet of ik het echt nodig heb maar voor dit geld kan ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
mfpieters schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:29:
[...]

Waar zie jij deze voor 35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 00:21
Axel schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:28:
[...]

Waar zie jij deze voor 35?
Nu niet meer zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Balen, voor 35 euro had ik er ook wel eentje willen hebben om toe te voegen als sattelite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Voor Z-wave en Zigbee is het gewoon een router-device, dan zou je net zo goed een lamp kunnen ophangen. Die dient ook al router device.

Infrarood en 433MHz wordt wel echt vanuit de bridge gestuurd.

ps. ik zie hem niet op pricewatch voor 35 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
bebopper schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:16:
[...]

Balen, voor 35 euro had ik er ook wel eentje willen hebben om toe te voegen als sattelite...
Nou dit inderdaad, balen dat ik die heb gemist. Welke winkel was dat dan? @mfpieters

[ Voor 6% gewijzigd door Axel op 26-11-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:11
Axel schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:21:
[...]

Nou dit inderdaad, balen dat ik die heb gemist. Welke winkel was dat dan? @mfpieters
Azerty. Ik kan hem nu niet meer terugvinden in hun assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

sjoerdvd schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:14:
Voor Z-wave en Zigbee is het gewoon een router-device, dan zou je net zo goed een lamp kunnen ophangen. Die dient ook al router device.

Infrarood en 433MHz wordt wel echt vanuit de bridge gestuurd.

ps. ik zie hem niet op pricewatch voor 35 euro...
De reden dat ik em interessant vond was omdat ik het, totaal niet onderbouwde, vermoeden heb dat de Bridge een sterkere repeater zou zijn dan de meeste andere devices.

Uiteindelijk komt het sowieso neer op het bouwen van een netwerk met voldoende powered (niet batterij) devices.

Nu helaas geen tijd voor, maar ga er eens induiken of er iets te vinden is over 'zendkracht' van de bridge t.o.v. bvb een Ikea lamp. Ben eigenlijk wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Dat is idd wel een goede, benieuwd of het een betere zendkracht heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Heb je misschien dit topic ook al gezien? Daar kan je de maker misschien even vragen hoe je het wel voor elkaar krijgt om de volledige dag en uren weer te geven.
https://community.homey.a...c-library-for-users/71876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-07 18:36
Is er een optie om elektrische kachel met wifi thermostaat zonder Tuya te verbinden? Werkt nu alleen via smart life app. Maar bij Homey heb ik meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Wandhouder en oplader voor tablet, voor wie het aandurft :

https://nl.aliexpress.com/item/1005007488938077.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Uitdaging die waarschijnlijk makkelijk op te lossen is met iets van virtual insights, maar kan even niet vinden welke app ik moet hebben:

Ik heb een Shelly schakelaar achter de afzuiging zitten die aan/uit gaat. Ik zou graag in een insight willen zien wanneer die aan (1) of uit (0) is. Is er een manier om een virtual device of virtual insight te maken die ik waardes meegeef tegelijk met het schakelen? Zou graag willen terugzien wanneer hij aan of uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Dav0s schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:48:
Uitdaging die waarschijnlijk makkelijk op te lossen is met iets van virtual insights, maar kan even niet vinden welke app ik moet hebben:

Ik heb een Shelly schakelaar achter de afzuiging zitten die aan/uit gaat. Ik zou graag in een insight willen zien wanneer die aan (1) of uit (0) is. Is er een manier om een virtual device of virtual insight te maken die ik waardes meegeef tegelijk met het schakelen? Zou graag willen terugzien wanneer hij aan of uit stond.
Apparaat aan klikken en in het overzicht wat je krijgt de twee bolletjes met streepjes aanklikken ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCLqC8oKDlG3AL1XUgwZZhftkjM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7kLLUPkCA47FSf9nDDjAokJ5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Jpiek schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:47:
[...]

Apparaat aan klikken en in het overzicht wat je krijgt de twee bolletjes met streepjes aanklikken ..
[Afbeelding]
Ja, die timeline is nice. Maar wil eigenlijk kijken of ik hem in een grafiek kan krijgen, onder insights. Kan me herinneren dat er een tooltje is waardoor je virtuele metrics kan maken. Maar kan hem niet meer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Misschien met een Advanced Virtual Device en aan/uit in een veld neerzetten ? Daar kun je dan idd. weer een Insight op aanmaken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPNKLFnxg4mLk_XfaFL86NuWeF8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z2hDgyTVmzsdPwxmkAQkfYBw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Jpiek schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:39:
Misschien met een Advanced Virtual Device en aan/uit in een veld neerzetten ? Daar kun je dan idd. weer een Insight op aanmaken...

[Afbeelding]
Perfect, thanks! Heb hem als NumbersField aangemaakt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
<knip> Houd het bij een topic report.

Verder hier opgeruimd.

[ Voor 78% gewijzigd door Septillion op 03-12-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 12:18
Heel wat jaartjes verder sinds mijn Homey 2016 en nog altijd aan het twijfelen tussen overstap naar HA of een nieuwe Pro.
Gezien de huidige Pro alweer een jaartje mee draait kan ik mij zomaar voorstellen dat daar ergens een keer een verbeterde versie van uit komt. Wanneer.. niemand weet het behalve Athom.

Bekend van de 2016 Homey is de zeer belabberde zigbee ondersteuning, ik kan nergens echt vinden hoe dat htd in de nieuwe Pro is. Wat is jullie ervaring?

Mijn 2016 pro is echt aan het einde van zijn latijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:06
Ljsvv schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:30:
Heel wat jaartjes verder sinds mijn Homey 2016 en nog altijd aan het twijfelen tussen overstap naar HA of een nieuwe Pro.
Gezien de huidige Pro alweer een jaartje mee draait kan ik mij zomaar voorstellen dat daar ergens een keer een verbeterde versie van uit komt. Wanneer.. niemand weet het behalve Athom.

Bekend van de 2016 Homey is de zeer belabberde zigbee ondersteuning, ik kan nergens echt vinden hoe dat htd in de nieuwe Pro is. Wat is jullie ervaring?

Ik heb precies voor dezelfde keuze gestaan. Alleen mijn ervaring met Zigbee van de 2016 Pro is anders. Deze werkte perfect met mijn Aqara producten. Nooit problemen gehad afgelopen jaren.
Maar ik merkte wel dat deze ook einde van zijn latijn. Apps die vast liepen, om de dag moeten herstarten, traag, etc. Maar eerlijk is eerlijk, bereik was erg goed in mijn situatie.

Nu mede door Black Friday, 2 weken geleden een nieuwe 2023 Pro gekocht.
Middels backup alles kunnen overzetten, wat goed ging. Echter alleen mijn motion, temperature en door and window Aqara's werkte niet meer. Ook met "onderhoud" via apparaat instellingen kreeg ik ze niet meer gepaired.
Aqara app verwijderd, PtP, opnieuw installeren en opnieuw pairen lukte niet.
Batterijen vervangen, router appareten in Homey Zigbee netwerk opgenomen (Robb Smarrt inbouddimmers), welke eerst aan Hue bridge gekoppeld waren. Nu lukt het om te pairen, maar niet in 1x, moet 3 tot 10x opnieuw pairen, voordat de 2023 Pro de apparaten herkend.

En mijn Brel motoren (433Mhz) voor de jaloezieën werken niet goed meer. Commando's worden niet meer altijd herkend, dus vaak gesloten jaloezieën. Met de oude 2016 Pro nooit problemen.

De 2023 Pro staat op dezelfde plek waar de 2016 Pro heeft gestaan. Mijn voorzichtige conclusie dat bereik niet veel verbeterd is in mijn situatie. Ik moet nog testen om de nieuwe 2023 Pro op een andere plek te zetten.

HA heb ik ook draaien als test, maar ik vindt het minder makkelijk om iets te automatiseren dan met Homey UI.

[ Voor 5% gewijzigd door Bas Post op 03-12-2024 15:44 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Net mijn Homey Pro 2023 binnen dus proberen te upgraden vanaf mijn oude Homey.

Alles overgezet vanaf de backup maar krijg Zigbee en Zwave plus niet aan de gang.
Dus wil hem weer resetten naar fabrieksinstellingen.

Zie ik tot mijn verbazing aan de onderzijde een bobbel zitten.
Volgens mij hoort dat niet.
Hij staat ook te wiebelen.
Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 09:12
Crxtreem schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:49:

Alles overgezet vanaf de backup maar krijg Zigbee en Zwave plus niet aan de gang.

Hoe is dat bij jullie?
Zeker niet!
Hij staat netjes op een rubber voetje en in het midden staat wat tekst en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Zilverdael80 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:00:
[...]

Zeker niet!
Hij staat netjes op een rubber voetje en in het midden staat wat tekst en uitleg.
O dat is dan weer lekker.
Dan ga ik maar weer contact opnemen met de webshop.

Ik zie al dat ik ook al mijn Zigbee apparaten aan en uit kan gaan zetten of resetten als ik van Homey wissel. :F
Ben blij dat ik de meeste inbouwapparaten op Zwave heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ljsvv schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:30:

Er heeft steeds 3-4 jaar tussen nieuwe Homeys gezeten, dus ik zou niet wachten op een nieuwe Pro. De 2023 Pro is een prima apparaat, al had 4GB RAM wel geholpen ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansv89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 13:14
Ha, wellicht hebben jullie een idee hierover. Ik heb een domme droger. Daar achter zit een slimme stekker welke ook de vermogen meet. De droger duurt tussen de 50 en 75 minuten per keer. Het vermogen is tussen de 2 en zeg maar 2500 watt. Dat varieert meerdere keren tijdens een beurt.

Mijn doel was om een melding te kunnen krijgen als de droger klaar was. Ik heb het heel simpel geprobeerd door een melding te krijgen als de stekker een registratie maakte onder de 1 watt. Maar dat komt pas voor als je de droger handmatig uitzet. Een melding krijgen als het onder de 2 watt komt is niet handig omdat je dan meerdere malen een melding krijgt tijdens een beurt.

Pas na 50 minuten een melding als die onder de 2 watt komt kan, maar ook dan is die nog niet altijd klaar en kan je dus alsnog meerdere meldingen krijgen.

Wat denken jullie is het mogelijk om een juiste melding te kunnen krijgen of kan dat in deze situatie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:37
hansv89 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:58:
Ha, wellicht hebben jullie een idee hierover. Ik heb een domme droger. Daar achter zit een slimme stekker welke ook de vermogen meet. De droger duurt tussen de 50 en 75 minuten per keer. Het vermogen is tussen de 2 en zeg maar 2500 watt. Dat varieert meerdere keren tijdens een beurt.

Mijn doel was om een melding te kunnen krijgen als de droger klaar was. Ik heb het heel simpel geprobeerd door een melding te krijgen als de stekker een registratie maakte onder de 1 watt. Maar dat komt pas voor als je de droger handmatig uitzet. Een melding krijgen als het onder de 2 watt komt is niet handig omdat je dan meerdere malen een melding krijgt tijdens een beurt.

Pas na 50 minuten een melding als die onder de 2 watt komt kan, maar ook dan is die nog niet altijd klaar en kan je dus alsnog meerdere meldingen krijgen.

Wat denken jullie is het mogelijk om een juiste melding te kunnen krijgen of kan dat in deze situatie niet?
Wellicht een minimale tijdsduur aan de 2 watt gebruik koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123

Ik heb voor mijn droger een paar keer een log bestand laten opslaan, Simple Log, en om de 2 seconden geloof ik, de data opgeslagen.
Zo heb ik enkele droog cycli gedraaid.
Uiteindelijk bleek dat op een bepaald moment de droger een 30 seconden draaide, 2 minuten niet, weer 30 seconden wel, weer 2 minuten niet en daarna weer begon voor zeg maar 5 minuten.
Tussendoor stopt hij 20 seconden af en toe.
Ik heb toen een timer gemaakt die 3x aangesproken moest worden als de droger 30 seconden stil stond, bij 20 seconden stilstand werd hij gereset.
En vanaf het punt dat hij 3x had stil gestaan voor 30 seconden duurde het 480 seconden voordat hij klaar was.
Dit gebruik ik nu niet meer want heb nu een slimme droger.

Op het Homey community forum staat ook een hele uitleg met wat andere manieren.

*. De tijden zijn een indicatie, weet die niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 09:12

Wellicht kan je hier iets mee?
Flow voor de wasmachine
Mijn droger gaat in een soort standby stand waardoor hij om de 5 minuten een paar keer omtuimeld zodat het wasgoed luchtig blijft. Wellicht rekening houden met zo iets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n12dgb1YRQ9GKqXyYvmDMOs24bE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2mLfqfUbBHKlNLBb1F2EUdRi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:54

vanenkelen

uhmmm.....speechless

TKroon schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:45:
[...]

Er heeft steeds 3-4 jaar tussen nieuwe Homeys gezeten, dus ik zou niet wachten op een nieuwe Pro. De 2023 Pro is een prima apparaat, al had 4GB RAM wel geholpen ipv 2.
Er zijn inmiddels filmpjes en guides online te vinden waarin je naar 4 of zelfs 8 GB kan upgraden. Het lijkt vrij simpel en fool proof.

Ik weet niet hoe goed je Deens is 😉.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dat is wel gaaf en ziet er redelijk te doen uit. Ben benieuwd of het ook zou werken met de Compute module 5. Dan is de Homey ook wel toekomstproof te houden.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:54

vanenkelen

uhmmm.....speechless

fdees schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:55:
Dat is wel gaaf en ziet er redelijk te doen uit. Ben benieuwd of het ook zou werken met de Compute module 5. Dan is de Homey ook wel toekomstproof te houden.
Ja zou interessant zijn inderdaad. Dat gaat iemand vast binnenkort uitproberen 🙃.

Maar, voor mijn gevoel (en mijn huidige usecases) zit het toekomstproof houden vooral in meer geheugen.

Ik merk eigenlijk nooit vertraging of andere performance issues die processor gerelateerd zijn. Maar met soms nog maar 100-200 MB vrij geheugen heb ik niet veel ruimte meer voor nieuwe apps.

Een wekelijkse herstart zorgt dan weer voor een terugval naar 400-500 MB vrij geheugen. Maar 4 of 8GB zou voor mij voorlopig voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:26

Maak een flow die een timer start als het verbruik beneden de 2 watt komt en stop de timer als het verbruik boven de 2 watt komt. Pas na verloop van tijd (5 minuten bijvoorbeeld) loopt de timer af en weet je dat de droger klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
vanenkelen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:45:
[...]

Er zijn inmiddels filmpjes en guides online te vinden waarin je naar 4 of zelfs 8 GB kan upgraden. Het lijkt vrij simpel en fool proof.

Youtube
Nice, met ondertiteling en Google vertaling prima te volgen...
De rest is idd niet heel erg spannend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Crxtreem schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:49:

Hoe is dat bij jullie?
Ik heb dit ook gehad. Direct terugsturen. Is de accu die zichzelf heeft opgeblazen. Homey stuurt gewoon een nieuwe dan.

Zag er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mol_5LOjSqU97qUkyFiX2jn2Alo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggXFzmjT54Q6wOVvDgV81BQS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Dav0s op 04-12-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Dav0s schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:50:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Direct terugsturen. Is de accu die zichzelf heeft opgeblazen. Homey stuurt gewoon een nieuwe dan.

Zag er bij mij zo uit:
[Afbeelding]
Ja zo ziet het er bij mij ook uit.
Ik kan hem ook retour sturen dus hopelijk van het weekend alles weer instellen.

Wel bijzonder dat dit dus bij meerdere voorkomt.
Misschien toch een constructiefout? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Crxtreem op 04-12-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Crxtreem schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:36:
[...]

Ja zo ziet het er bij mij ook uit.
Ik kan hem ook retour sturen dus hopelijk van het weekend alles weer instellen.

Wel bijzonder dat dit dus bij meerdere voorkomt.
Misschien toch een constructiefout? :?
Ja denk het, ik vond destijds ook één ander geval online. Van vlak na de release van de Pro2023. Dus het is hardnekkig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik wist niet dat er een accu inzat ? Of is dat alleen een soort CMOS ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb een Matter tussenstekker van de Lidl. Ik had eigenlijk gedacht dat ik een Zigbee stekker had besteld, maar helaas bleek het Wifi. Als ik deze via de Lidl Smart home probeer te installeren zie ik een Matter menu op mn telefoon verschijnen maar wil hij de stekker toevoegen aan Google Home of Samsung Smartthings. Wat moet ik doen om dit aan Homey toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Jpiek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:38:
Ik wist niet dat er een accu inzat ? Of is dat alleen een soort CMOS ding ?
Dat is wel de afmeting die die bobbel bij mij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 09:29
Hi all,

Momenteel heb ik een Home assistant machine draaien waar zo'n beetje alles op draait.
Nou moet ik zeggen dat mijn HA omgeving inmiddels tal van versies achterloopt en ook zijn er een hoop zaken die niet fijn of goed meer werken.

Ik kijk er niet naar pas niets aan omdat alles zo rete irritant is qua workflow, yamls enz. Omdat ik programmeur ben en gewend ben met code te werken dacht ik dat dit volledig custom approach de weg zou zijn. Dit omdat ik dan alles kan doen wat ik maar wil.

Maar steeds meer trekt homey mij omdat het minder kan maar alles veel meer straigh forward is.
Zo wil ik graag mijn sonos, tv's, ring deurbel, fibaro montion sensors enz beter gebruiken.

Echter zit door heel het huis zowel redelijk beschikbaar als behoorlijk verborgen fibaro switches.
Het laatste wat ik eigelijk wil doen is alles open trekken en opnieuw configureren.
Is dat inderdaad een probleem die ik tegen ga komen als ik wil switchen.

Of kan ik bijvoorbeeld mijn HA laten bestaan en alle nodes in HA door-routen naar Homey en daar hernoemen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55
mr3000 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:28:
Hi all,

Momenteel heb ik een Home assistant machine draaien waar zo'n beetje alles op draait.
Nou moet ik zeggen dat mijn HA omgeving inmiddels tal van versies achterloopt en ook zijn er een hoop zaken die niet fijn of goed meer werken.

Ik kijk er niet naar pas niets aan omdat alles zo rete irritant is qua workflow, yamls enz. Omdat ik programmeur ben en gewend ben met code te werken dacht ik dat dit volledig custom approach de weg zou zijn. Dit omdat ik dan alles kan doen wat ik maar wil.

Maar steeds meer trekt homey mij omdat het minder kan maar alles veel meer straigh forward is.
Zo wil ik graag mijn sonos, tv's, ring deurbel, fibaro montion sensors enz beter gebruiken.

Echter zit door heel het huis zowel redelijk beschikbaar als behoorlijk verborgen fibaro switches.
Het laatste wat ik eigelijk wil doen is alles open trekken en opnieuw configureren.

Of kan ik bijvoorbeeld mijn HA laten bestaan en alle nodes in HA door-routen naar Homey en daar hernoemen e.d.?
Ik ben begonnen met Domoticz, die jaren gedraaid.
Vanwegen bij updates het continue alles weer prurtzent aan de praat krijgen ben ik naar HA gegaan deze echter maar kort gehad en gelijk een homey aangeschaft toen was net de 2019 uit en ben inmiddels over naar de 2023 model (oude heb ik nog liggen).
Nu werkt het gewoon en updates werken ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansv89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 13:14
Ha, dank allen voor het meedenken rondom de droger. Een timer had ik nog niet aan gedacht in dit geval, dat lijkt mij de juiste oplossing inderdaad. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
mr3000 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:28:
Reden dat ik zorg dat alles wel min-of-meer bereikbaar blijft, in en inbouwdoos of wat ook. Max 2 schroeven is toch wel mijn streven...

Gek idee wellicht, maar kun je vanuit HA geen commando oid sturen dat de fibaro in pairing modus moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 09:29
Jpiek schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:38:
[...]

Reden dat ik zorg dat alles wel min-of-meer bereikbaar blijft, in en inbouwdoos of wat ook. Max 2 schroeven is toch wel mijn streven...

Gek idee wellicht, maar kun je vanuit HA geen commando oid sturen dat de fibaro in pairing modus moet ?
Dat is het uitzoeken zeker waard en kan zorgen voor een wat meer geleidelijke overgang wellicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
vanenkelen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:45:
[...]

Youtube
Haha dankjewel. Ik heb een tijdje terug een tweede Homey Pro neergezet en de taken verdeeld ;) ze communiceren onderling met webhooks en mqtt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Release van Homey Dashboards.

Voor de 2023 versie gratis.
Voor de 2016 en 219 versie 25€.

Ben benieuwd of het ook op een e-reader draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Die heb ik al geprobeerd maar mijn Kobo Libra 2 ondersteund volgens mij geen java.
Dus waarschijnlijk zal de nieuwe dash ook wel niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:20
Iemand een idee waar je die dashboards livestream kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dashboards net gepoogd te kopen, maar aankoop blijft hangen vanuit de Apple Store :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Hassebassie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:59:
[...]

Maak een flow die een timer start als het verbruik beneden de 2 watt komt en stop de timer als het verbruik boven de 2 watt komt. Pas na verloop van tijd (5 minuten bijvoorbeeld) loopt de timer af en weet je dat de droger klaar is.
Sommige drogers hebben een antikreuk functie. Dan gaat de droger af en toe weer draaien en loopt het wattage weer op. Dan weet je niet of dat nog bij het programma hoort of bij de antikreuk.

Dit is de link in het community forum.
In het engels.
Een notificatie wanneer de wasmachine klaar is. Werkt ook wel voor een wasdroger als het goed is.
https://community.homey.a...hingmachine-is-ready/9372

[ Voor 18% gewijzigd door mike123 op 04-12-2024 23:43 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.