Hmm 115 views op het Homey forum en niemand reageert, dan hier maar een poging :
Ik heb een flow gemaakt die automatisch de zonwering van de serre op het Noordwesten moet openen en sluiten.
Openen : Bij zon, dmv gegevens uit de KNMI app, de Buienradar app en de opbrengst van de zonnepanelen.
Sluiten : Bij harde wind, regen en bij slecht weer ook weer dmv gegevens uit de KNMI en de Buienradar app.
De flow is verdeeld in 2 delen :
Bij openen 1 trigger en verschillende voorwaarden in serie, voor het sluiten 5 mogelijke triggers en elk een enkele voorwaarde.
Foutafhandeling in de voorwaarden, zodra iets qua weersomstandigheden niet te checken is gaat het scherm preventief dicht.
Kan ik bij het openen misschien aan efficientie winnen door de voorwaarden tegelijk te checken met een AND ?
'Opbrengst zonnepanelen 750W' is min-of-meer een gok, overgenomen uit andermans flow... Ik ga nog even in de historie van afgelopen jaar kijken. En ik kan die gaandeweg het voorjaar altijd nog aanpassen.
Graag advies of iets beter of effectiever kan, en of ik wellicht ergens iets onlogisch in de flow heb gezet.
En ja, ik weet dat er slimme lichtmeters en windvanen zijn die ik kan koppelen. Ik vindt die echter vrij kostbaar...
[
Voor 18% gewijzigd door
Jpiek op 07-11-2024 10:00
]