Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-07 13:47
Jpiek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:04:
Die 3109 kan ook Wh zijn en dus toch een verkeerd geplaatste komma...
Er staat kWh......dus er gaat/staat iets niet goed. Of de meting niet of de tekst niet.
Heb er een melding van gemaakt bij Homey, dus wacht even af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6y1xeBQ0IBexX4vgJDYWdsyx9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ujcxTYbfkhzg7c9HaV7l95SH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:36
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:18:
[...]

Er staat kWh......dus er gaat/staat iets niet goed. Of de meting niet of de tekst niet.
Maar wat is de waarde bij 7.00? Mogelijk dat de grafiek de totalen weergeeft, dan zal de lijn alleen maar stijgen en nooit dalen, maar om het overzichtelijk te houden begint de grafiek niet bij 0kWh, maar laat alleen het verloop in e gekozen tijd zien, dus bv bij 3108kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
canonball schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:37:
[...]

Maar wat is de waarde bij 7.00? Mogelijk dat de grafiek de totalen weergeeft, dan zal de lijn alleen maar stijgen en nooit dalen, maar om het overzichtelijk te houden begint de grafiek niet bij 0kWh, maar laat alleen het verloop in e gekozen tijd zien, dus bv bij 3108kWh.
64kWh m.a.w. een stijging van 3045 kWh
Deze geeft inderdaad alleen totalen weer, maar dan komt het totaal niet over met het afgenomen vermogen.

[ Voor 10% gewijzigd door Henkhuppelschot op 05-11-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:42
3400 kWh lijkt me ook onmogelijk in een uur. Kun je in de app niet ergens de waarde aanpassen ?

Ik had zoiets eens met Advanced Devices, afronden op hele getallen maakte van Wh ineens kWh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Nee lijkt in de stekker te zitten.
De wasmachinestekker gaat van 438 naar 1354 kWh (en uur gedraaid met piek van 230W.

Aanpassen in de stekker kan ik niets m.u.v. naam, logo en toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07 20:27
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:53:
Mijn ouders hebben een Ikea Inspeling stekker, deze hebben ze aangesloten op de boiler.
Sinds gisteren is de app geüpdatet en meet deze ook stroom.
Nu is de boiler om 7 uur aangegaan (staat 's nachts uit) en heeft deze van 07:09 - 08:14 rond de 270 watt verbruikt. Deze zou dus 0.27 kWh verbruikt moeten hebben, alleen de app geeft 3109.00 kWh aan.

Een komma fout kan het ook niet zijn aangezien de wattage meter niet boven de 281 is gekomen.
Is dit nog een foutje in de app?
Dat is een fout in de stekker: bertware in "Homey — A Better Smart Home (Deel 2)"
Firmware-update uitvoeren op de stekker, of hopen dat wanneer Homey met officiele ondersteuning komt het aan de homey-kant gecompenseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
bertware schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:29:
[...]

Dat is een fout in de stekker: bertware in "Homey — A Better Smart Home (Deel 2)"
Firmware-update uitvoeren op de stekker, of hopen dat wanneer Homey met officiele ondersteuning komt het aan de homey-kant gecompenseerd wordt.
De ondersteuning is er inmiddels, maar het is nog niet opgelost dan :-)

Benieuwd naar de reactie van Homey zelf dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik zou er een andere tussenstekker met goede stroommeting tussen prikken en deze alleen voor aan/uitschakeling gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Ik zou graag het aantal keer willen weten dat mijn pelletkachel aangaat, hiervoor wil ik een teller hebben die telkens +1 doet als de flow geactiveerd wordt en ik dit in mijn startscherm laat zien (virtueel device?).

Nu heb ik hiervoor al een logica en een startmethode en de teller loopt al op de logica.
Alleen zou ik dit willen zien op mijn favorieten, ik heb dit geprobeerd met een virtuele apparaat.
Deze 'meten' met de sensor alleen zaken als stroom, gas, water, luchtdruk enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik gebruik Advanced Virtual Device, daar kun je meer mee. En dus ook een variabele als waarde tonen..

edit: dacht dat VD dat ook kan.

Je maakt een device "Flowteller' en daarin een nummerveld, bijvoorbeeld 'Aantal', kiest een sensor die qua weergave kan tonen wat je wilt (iig iets met cijfers/aantal bv gas of energie) in en Flow zet je "aantal" naar 'variabele'

[ Voor 5% gewijzigd door Jpiek op 06-11-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@Jpiek Ik kan niet vinden wat je bedoel, kan geen nummer teller aanmaken in VD bij mijn weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik denk dat je AVD moet hebben inderdaad :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEtWAhUgqjY74YmLN8AEiM6Zwy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHt5MDC6JYUp57JOJoWsGzaG.jpg?f=fotoalbum_large

Het even stoeien, maar darana is AVD veel fijner...

Oja, de app heet Device Capabilities

https://homey.app/nl-nl/a...ties/Device-Capabilities/

[ Voor 18% gewijzigd door Jpiek op 06-11-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@Jpiek Thanxs straks ff testen maar dat is hem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Henkhuppelschot schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:11:
@Jpiek Thanxs straks ff testen maar dat is hem denk ik.
Ik gok dat je net als ik al je VD's om gaat bouwen naar AVD's ;) Er is zoveel meer mee mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:19
Weet iemand of ik een notificatie kan krijgen als mijn P1 meter een verbruik heeft van meer dan 15kw per dag?

Ik had nu een flow gemaakt met “als meer dan (waarde 15) en is doordeweeksedag “dan stuur bericht naar”

Maar bedacht me net, hij moet natuurlijk om 00:00 weer opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
brtkpr schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:38:
Weet iemand of ik een notificatie kan krijgen als mijn P1 meter een verbruik heeft van meer dan 15kw per dag?

Ik had nu een flow gemaakt met “als meer dan (waarde 15) en is doordeweeksedag “dan stuur bericht naar”

Maar bedacht me net, hij moet natuurlijk om 00:00 weer opnieuw beginnen?
Wat dacht je van de volgende
23,59 stop flow P1 verbruik
0.00 uur start flow P1 verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
brtkpr schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:38:
Als wat meer is dan 15kWh ? Je moet dan een dagteller hebben, of die maken/berekenen en in een variabele zetten ofzo ..

En die dan idd om 00:00 uur op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Jpiek schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:14:
[...]

Als wat meer is dan 15kWh ? Je moet dan een dagteller hebben, of die maken/berekenen en in een variabele zetten ofzo ..

En die dan idd om 00:00 uur op 0 zetten.
Dat is dus precies het probleem waarom ik het hier op het forum vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hmm 115 views op het Homey forum en niemand reageert, dan hier maar een poging :

Ik heb een flow gemaakt die automatisch de zonwering van de serre op het Noordwesten moet openen en sluiten.

Openen : Bij zon, dmv gegevens uit de KNMI app, de Buienradar app en de opbrengst van de zonnepanelen.

Sluiten : Bij harde wind, regen en bij slecht weer ook weer dmv gegevens uit de KNMI en de Buienradar app.

De flow is verdeeld in 2 delen :
Bij openen 1 trigger en verschillende voorwaarden in serie, voor het sluiten 5 mogelijke triggers en elk een enkele voorwaarde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD1w8aPo6aKF5Gpas5dLn4WwV6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JcOFsFXPaSteZZZcAKxLT3Ju.png?f=fotoalbum_large

Foutafhandeling in de voorwaarden, zodra iets qua weersomstandigheden niet te checken is gaat het scherm preventief dicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPeLo_PU4xgP1MFRLz44v1B61Vs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GgvRPsdaJaPFtEoYG3bScsjR.png?f=fotoalbum_large

Kan ik bij het openen misschien aan efficientie winnen door de voorwaarden tegelijk te checken met een AND ?

'Opbrengst zonnepanelen 750W' is min-of-meer een gok, overgenomen uit andermans flow... Ik ga nog even in de historie van afgelopen jaar kijken. En ik kan die gaandeweg het voorjaar altijd nog aanpassen.

Graag advies of iets beter of effectiever kan, en of ik wellicht ergens iets onlogisch in de flow heb gezet.

En ja, ik weet dat er slimme lichtmeters en windvanen zijn die ik kan koppelen. Ik vindt die echter vrij kostbaar...

[ Voor 18% gewijzigd door Jpiek op 07-11-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:54
Je maakt verkeerd gebruik van 'Any'
Any = 'Als enig van voorgaande condities klopt, ga door'
All = 'Als elk van voorgaande condities klopt, ga door'
Bij elke Any die je gebruikt heb je maar één voorgaande conditie, dus is deze overbodig.
Je kan b.v. beter een any achter je 2e flow (omlaag) na de weercodes zetten, dat maakt het overzichtelijker.

Verder tijfel ik of een logica een fout kán genereren, dus je hele foutafhandeling in 'omhoog' lijkt mij niet te zullen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Zilverdael80 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:06:
Je maakt verkeerd gebruik van 'Any'
Any = 'Als enig van voorgaande condities klopt, ga door'
All = 'Als elk van voorgaande condities klopt, ga door'
Bij elke Any die je gebruikt heb je maar één voorgaande conditie, dus is deze overbodig.
Je kan b.v. beter een any achter je 2e flow (omlaag) na de weercodes zetten, dat maakt het overzichtelijker.
Oeps, idd. de 'ANY' had achter de weercodes gemoeten..
Overigens lees ik hier dar ANY eigenlijk overbodig is ?
https://community.homey.a...r-in-advanced-flow/100186

De officiele lezing is dan weer dat een ANY wacht tot de eerste klaar is en dan verder gaat, waarvan ik even het nut niet zie.
Verder tijfel ik of een logica een fout kán genereren, dus je hele foutafhandeling in 'omhoog' lijkt mij niet te zullen werken?
Die is vnl bedoeld als de KNMI app niet functioneerd, of geen data binnenhaalt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Klopt helemaal, ANY wordt meestal gebruikt om overzicht te bewaren en het aantal lijntjes kris/kras wat duidelijker weer te geven. Verder heeft het 0 functionele waarde.
Jpiek schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:18:

Die is vnl bedoeld als de KNMI app niet functioneerd, of geen data binnenhaalt oid.
Als de app niet functioneerd of geen data binnenhaalt, zal deze niet updaten en dus wordt de flow niet (op dat punt) getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Zilverdael80 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:34:
[...]

Klopt helemaal, ANY wordt meestal gebruikt om overzicht te bewaren en het aantal lijntjes kris/kras wat duidelijker weer te geven. Verder heeft het 0 functionele waarde.
Misschien wel als je behalve 'True' ook iets met een 'False' uitkomst doet ?
Nee , ook niet lijkt me...
Als de app niet functioneerd of geen data binnenhaalt, zal deze niet updaten en dus wordt de flow niet (op dat punt) getriggerd.
Je hebt gelijk, heel die trigger zal niet afgaan... dan haal ik dat eruit, maakt het ook overzichtelijker.

Ruimt lekker op zo :)

Zou ik nog iets kunnen winnen door de check op maand, tijd, temperatuur, regen en bewolking onder elkaar te zetten en daar een ALL achter te zetten ? Of is dat zinloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
De wirwar bij 'Zonwering dicht ook maar gestructureerd door ANY te gebruiken. Maakt het een stuk overzichtelijker en leesbaarder :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LSA6maIlZTwZ9JcfdrRQ20cJKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cFZcdLmuMExu5LpLJQ8jiGa4.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGmaWdoDtRUhNx2F5XFpNVg7TF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jAhZdc9XM4ezu93yYlCwQk89.png?f=fotoalbum_large

Waarde van opbrengst zonnepanelen aangepast, panelen liggen Oost-west dus piek is niet zo hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Jpiek schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:46:
[...]
Zou ik nog iets kunnen winnen door de check op maand, tijd, temperatuur, regen en bewolking onder elkaar te zetten en daar een ALL achter te zetten ? Of is dat zinloos ?
Sterker nog, ik denk zelfs dat je mogelijk verliest door ze allemaal tegelijk te laten lopen en een ALL trigger er op te zetten.
Als de 5 checks tegelijk uitvoert in plaats van in serie is dat een 'aanslag' op je CPU. Je Homey wordt dan trager.
Wanneer je ze in serie uitvoert, zal je Homey langer bezig zijn, maar met minder druk op de CPU.
Daarnaast zullen in de meeste gevallen de meerderheid van de checks niet worden uitgevoerd omdat (bv) de maand check al niet uitkomt.
Dus als je gaat kijken naar belasting voor je Homey, zou ik het lekker zo laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ja, is waar ook, alle checks zijn verder overbodig als het geen zomer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
@Jpiek

Wat je allemaal anders kan doen in je flow is al beschreven.
Of het eenvoudiger kan, ja dat kan.
Zelf gebruik ik onderstaande flow voor het open van een kniearm zonnescherm.

Onder de volgende voorwaarden.

Na 12.00 uur komt er zon op deze zijde van de woning.
Er moet voldoende zon zijn. (opbrengst PV)
In huis voldoende warm. (woonkamer temperatuur)
Het mag niet te hard waaien. (KNMI App)
het moet voorlopig droog blijven (KNMI App)

In een standaard flow krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHLQCjo7AgLx41rjIsD68VwLlzA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jSJgukkZUOMgyoSA7vpqi4PE.png?f=fotoalbum_large

Voor het sluiten wel een Advanced flow gemaakt
Scherm naar binnen met Wind, regen en te weinig PV vermogen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EPZdP0XczcHLfmf38Hl9bTBU_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rra3RQeKWOMhye58r949o6Ru.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Dat is basicly niet heel veel anders als de mijne, zelfde soort voorwaarden, alleen heb ik het wellicht iets specifieker gemaakt.

Ik realiseer me overigens net dat ik het scherm ook laat sluiten als hij helemaal niet openstaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Jpiek schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:35:
Ik realiseer me overigens net dat ik het scherm ook laat sluiten als hij helemaal niet openstaat 8)7
Lijkt me geen drama als het scherm soms met de hand bedient wordt ?
Of gaat je motor dan een kwartiertje tandenknarsend zichzelf overhitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Nee, maar met de huidige flow krijg ik dan meldingen in mijn tijdlijn dat het scherm dichtgaat terwijl het al dicht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Is het mogelijk om de google (nest) rookmelders toe te voegen aan Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:56

8bt

Henkhuppelschot schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:45:
Is het mogelijk om de google (nest) rookmelders toe te voegen aan Homey?
Hier ben ik ook wel benieuwd maar. Vroeger heb ik ze wel via de Homey Community Story APP in homey gehad, alleen leek dit allemaal niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@8bt die werkte bij mij wel op mijn oude homey, wilde deze afgelopen week ook op mijn nieuwe homey zetten alleen is de ondersteuning daar (kennelijk) van gestopt.

Ik krijg deze ook niet meer geïnstalleerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik ben aan het kijken naar Zigbee rookmelders maar twijfel nog tussen de Frient en de KaKu ZSDR-850.

Ik heb nu een beetje-slimme dwz koppelbare Alecto SA-41, maar er is er al een mee opgehouden. Er resteren er nog maar 3... Zijn van November 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Laatst online: 18-07 14:52
Jpiek schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:42:
Ik ben aan het kijken naar Zigbee rookmelders maar twijfel nog tussen de Frient en de KaKu ZSDR-850.

Ik heb nu een beetje-slimme dwz koppelbare Alecto SA-41, maar er is er al een mee opgehouden. Er resteren er nog maar 3... Zijn van November 2019
Ik ben al meer dan 6 jaar tevreden over de fibaro smoke sensor 2

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:19

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jpiek schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:01:
Nee, maar met de huidige flow krijg ik dan meldingen in mijn tijdlijn dat het scherm dichtgaat terwijl het al dicht is...
Ik heb hier een deur/raam sensor voor gebruikt. Als het scherm helemaal dicht is, dan geeft die sensor het signaal “dicht”, als het scherm niet helemaal dicht is dan geeft die sensor het signaal “open”.

En dat gebruik ik als voorwaarde in mijn flows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:56

8bt

Henkhuppelschot schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:04:
@8bt die werkte bij mij wel op mijn oude homey, wilde deze afgelopen week ook op mijn nieuwe homey zetten alleen is de ondersteuning daar (kennelijk) van gestopt.

Ik krijg deze ook niet meer geïnstalleerd helaas.
Ik zie inderdaad dat de oude en nieuwe community stores niet meer actief zijn. Stel ik ga ze weer toevoegen dan zal dit via homebridge gaan. (Homebridge > Homekit > Homey + Homekitty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
8bt schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:37:
[...]

Ik zie inderdaad dat de oude en nieuwe community stores niet meer actief zijn. Stel ik ga ze weer toevoegen dan zal dit via homebridge gaan. (Homebridge > Homekit > Homey + Homekitty)
hhmmm heb nog wel een raspberry liggen....maar dan heb ik weer iets draaien om mijn homey 'universeel' te maken....
Ga er is over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
vanenkelen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:11:
[...]

Ik heb hier een deur/raam sensor voor gebruikt. Als het scherm helemaal dicht is, dan geeft die sensor het signaal “dicht”, als het scherm niet helemaal dicht is dan geeft die sensor het signaal “open”.
Mijn Somfy IO motoren/luiken melden ook keurig hun status open of dicht...
En dat gebruik ik als voorwaarde in mijn flows.
En die check was ik dus vergeten in te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Sjalabert schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:49:
[...]

Ik ben al meer dan 6 jaar tevreden over de fibaro smoke sensor 2
Die zijn nog weer fors duurder, 3-pack KaKu; 94,95, Frient 139,= en de Fibaro 154,95

Nu wil ik niet persé heel goedkoop, maar 60 euro verschil...
Voordeel is dan wel weer dat de Fibaro Z wave is en ik een inungo (dus zWave device op stroom heb) om de range te vergroten...
kan niet zo zien of deze ook gewoon als sirene aan te sturen is zoals bv de Frient ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:59
De fibaro is helaas niet als sirene aan te sturen, er zit wel een hittemelder in. Die gebruik ik in combinatie met de rookmelder om centrale sirenes, een in huis en een in de schuur, aan te sturen en een notificatie naar alle gebruikers.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:59
Jpiek schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:46:

Mijn Somfy IO motoren/luiken melden ook keurig hun status open of dicht...
Somfy met IO besturing geeft waarschijnlijk ook aan bv 30% of 50%.
Daar kan je de status ook zien als je met een afstandbediening het scherm open stuurt zonder dit via Homey te doen. Als je een connexoon box of Thahoma gebruikt.
Bij een RTS gestuurd scherm zie je helemaal niks. Dan kan een sensor inderdaad helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:19

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Iemand een idee hoe je het maximale prijsverschil in ct/kWh op voor de komende en reeds bekende periode kunt berekenen?

Apps als Power By The Hour hebben een hoop interessante mogelijkheden om met die gegevens aan de slag te gaan, maar ik ben al een tijdje aan het puzzelen hoe ik het maximale prijsverschil voor de aankomende en bekende periode kan berekenen.

Op woensdag 6 november was bijvoorbeeld het goedkoopste uur ongeveer 25 ct/kWh en het duurste uur rond de 85 ct/kWh. Op basis van dit soort verschillen zou ik graag zaken willen automatiseren, zoals het gebruik van mijn thuisbatterij (Sessy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-07 10:08
Jpiek schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:42:

Hier stuk of 9 x frient. Kijk er eigenijk niet naar om, maar verbinding lijkt stabiel, dus dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik denk dat ik er op een stuk of 5 a 6 uit ga komen. Wil toch wel overal waar nu veel 'zware' electrische apparaten staan zo'n ding. Dus PC kamer, bij meterkast, woonkamer (TV, routers etc), de keuken en de berging met CV en Warmtepomp, en dan ws 1 op de overloop, of iig iets van een sirene/alarm...

Zoek ook nog iets als 'slimme' verlichting op batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58
Wellicht moet dit in het meterkast/thuisinstallatie topic, desalniettemin vraag over het uitlezen van mijn kWh meter naar Homey.

Hier heb ik een ABB B23 112-10P met pulsuitgang en MID Modbus RS485:
https://www.abbconnect.nl/Details/Index.aspx/1228810

Wat zijn goede kastjes die met de Homey samenwerken, om dit uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Source90 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:37:
Wellicht moet dit in het meterkast/thuisinstallatie topic, desalniettemin vraag over het uitlezen van mijn kWh meter naar Homey.

Deze gebruik ik hier icm warmtepomp https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
@Sjalabert : dat is een 1 fase kWh meter met Wifi en een App, @Source90 heeft iets soortgelijks maar dan 3-fase en met een ModBus aansluiting.

Ik heb een SDM220 (1 fase) aan een iungo hangen, de iungo leest ook meteen de slimme meter uit via de P1.

Je zou iungo kunnen vragen of de ABB B23 ook ondersteund word.
Ander wordt het een ModBus2Eth adapter (https://elektronicavoorjo...rs485-naar-eth-converter/) en ingewikkeld doen met HTTP-reads enzo of je moet hier iets mee kunnen : https://community.homey.app/t/app-pro-modbus/104497

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Source90 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:37:

Voor de puls uitgang kun je een Youless gebruiken, werkt goed met Homey,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@Peterhardenberg : die youless is een mooi ding, die kende ik niet. Kon idd wel eens de simpelste oplossing zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Jpiek schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:59:
@Peterhardenberg : die youless is een mooi ding, die kende ik niet. Kon idd wel eens de simpelste oplossing zijn...
En het mooie is dat de Youless 3 fases meet ;) (zie onderstaande als voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzcfXd5UAU3HFJqeLJe_YrwjFX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vBFUgPttO812jn9njMK4h1q4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
je mag je groepen wel eens gaan balanceren :9

3 Fase had ik ook gekund met en SDM630... Heb ik alleen niet nodig, 3 Fase info haal ik gewoon met iungo uit de slimme meter. Ik had maar 1 fase nodig omdat data mijn Warmtepomp aanhangt die ik apart wou meten.

Pas later is daar een Homey bijgekomen. Achteraf had ik het zonder dure iungo afgekund.

Ach, shit happens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Ik probeer mijn "domme" AC slim te maken en te starten met een flow.
Dat starten gaat goed, Homey stuurt de rM4 mini aan, die zet de AC aan.
Wanneer ik nu vervolgens de AC uit wil zetten, dan piept de AC want hij snapt blijkbaar de actie niet.

Eigenlijk moet er dus een variable of waarde komen die gezet wordt bij start flow, maar kom er even niet uit hoe ik dat nu moet doen.

Hiermee hoop ik dan te bereiken dat ik met een virtuele knop of switch mijn AC aan/uit kan zetten.
Iemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:49
Farmerwood schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Het is idd nog in Beta. Ik heb het sinds een paar weken draaien via de Beta van de Android app op mijn walltablet.
Werkt erg goed zover. De mogelijkheden zijn nog beperkt, maar wat knoppen, shortcuts naar flows en muziek bedienen werkt soepel en veel beter dan het favorieten scherm van de app.

Ik was al een tijdje parallel met Home Assistent aan het draaien om een fatsoenlijk dashboard te hebben, maar dat experiment kan ik stoppen lijkt het.
We zijn nu een paar weken verder. Hoe is je ervaring inmiddels?

Ik heb de app als dashboard op een Samsung Galaxy S8 staan. Gebruik de functie app vastzetten en app vergrendelen, zodat het dashboard direct in beeld komt als je de telefoon opent (geen vergrendelscherm) en je niet naar andere apps kan navigeren (makkelijk te unlocken maar dat geeft niet voor thuisgebruik). Dat werkt mooi.

Wat ik echter als nadeel ervaar is dat het dashboard na openen even moet laden (refreshen). De parameters moeten worden geüpdatet. Doordat het dashboard als onderdeel van de gehele Homey-app draait, zit hier op een langzame telefoon wat vertraging op. De app is eigenlijk net iets te zwaar voor de telefoon. Jammer, want dat maakt mogelijk dat een goedkope tablet o.i.d. mogelijk dezelfde vertraging heeft. Hoe is dat bij jou/bij anderen?

Hiervoor maakte ik gebruik van een dashboard via de browser die ik als kiosk instelde. Dat had een snellere refresh na openen. Zou mooi zijn als de ingebouwde dashboard ook standalone te draaien zou zijn. Kon dit niet vinden. Mocht iemand een manier kennen waarop dat wel kan, houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:56:
[...]
We zijn nu een paar weken verder. Hoe is je ervaring inmiddels?

Ik heb de app als dashboard op een Samsung Galaxy S8 staan. Gebruik de functie app vastzetten en app vergrendelen, zodat het dashboard direct in beeld komt als je de telefoon opent (geen vergrendelscherm) en je niet naar andere apps kan navigeren (makkelijk te unlocken maar dat geeft niet voor thuisgebruik). Dat werkt mooi.

Wat ik echter als nadeel ervaar is dat het dashboard na openen even moet laden (refreshen). De parameters moeten worden geüpdatet. Doordat het dashboard als onderdeel van de gehele Homey-app draait, zit hier op een langzame telefoon wat vertraging op. De app is eigenlijk net iets te zwaar voor de telefoon. Jammer, want dat maakt mogelijk dat een goedkope tablet o.i.d. mogelijk dezelfde vertraging heeft. Hoe is dat bij jou/bij anderen?
Ik heb de tablet aan de muur in de woonkamer hangen en de Homey app staat standaard open op een dashboard. Dus ik heb geen last van vertragingen bij het laden van data.
Vergeleken met b.v het favorietenscherm dat ik eerder gebruikte werkt dit zelfs veel vlotter. Als ik via een flow lampen schakel, dan zie ik die vrijwel meteen updaten op het dashboard.

Enige wat tot nu toe niet lekker werkt is de muziek widget. Als ik bv via een Flow of de Sonos app muziek start, dan update de widget niet naar wat er daadwerkelijk draait.

En verder is het nog wachten op meer mogelijkheden en nieuwe widgets. Als alternatief voor het favorietenscherm ben ik er in ieder geval erg content mee. Maar kon ook niet veel slechter dan dat als dashboard gebruiken. :+

• bazzemans
@Farmerwood Thanks. Dat klinkt bemoedigend, want ik was aan het onderzoeken om hetzelfde te doen met de smartphone of op termijn met een tablet; scherm aan laten staan.

Hoe heb je de screen time-out uitgeschakeld? Functie op de tablet, developer mode of een app?

Welke walltablet gebruik je?

• Farmerwood
  • Niet online
bazzemans schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:12:
@Farmerwood Thanks. Dat klinkt bemoedigend, want ik was aan het onderzoeken om hetzelfde te doen met de smartphone of op termijn met een tablet; scherm aan laten staan.

Hoe heb je de screen time-out uitgeschakeld? Functie op de tablet, developer mode of een app?

Welke walltablet gebruik je?
Dit is wat ik nu heb hangen. Niet de goedkoopste houder, maar wel erg fijne die door de magneten ook snel los te halen is.
Je kan wel raden welke tablet erin hangt. ;)

Het geheel hangt op een inbouwdoos waar de 230V doorheen loopt vanuit de meterkast.

Om het scherm aan te houden gebruik ik de app ‘screen alive - keep screen on’ van Snapcore LLP.
https://play.google.com/s...ive&pcampaignid=web_share

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJJj_-YMGQ0RUp5tlKyKvKi3-L0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyITNjqP1gvezJ9PgT3WQgxA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ-8Wh6ROOsBqeZb47zmOwoOYE8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBzUyB9qv4h53ruM8ZcG1sVR.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 14-11-2024 18:50 ]

• bazzemans
Farmerwood schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:48:
[...]

Dit is wat ik nu heb hangen. Niet de goedkoopste houder, maar wel erg fijne die door de magneten ook snel los te halen is.

Het geheel hangt op een inbouwdoos waar de 230V doorheen loopt vanuit de meterkast.

Om het scherm aan te houden gebruik ik de app ‘screen alive - keep screen on’ van Snapcore LLP.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit! Tbh weet ik niet welke tablet of houder het dan is. Daar ben ik niet zo in thuis.

• Farmerwood
  • Niet online
Zie het plaatje met de naam en type van de houder…?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Oh ik ga nu even in een hoekje mezelf schamen. Ik was alleen gefocust op de linker afbeelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 21:34
Farmerwood schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:48:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe heb je de stroomvoorziening geregeld? Blijft deze continu aan staan of gebruik je hier ook een bepaalde instelling of app voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
iRob schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:40:
[...]
Hoe heb je de stroomvoorziening geregeld? Blijft deze continu aan staan of gebruik je hier ook een bepaalde instelling of app voor?
Zoals in mijn vorige post gemeld:
Loze leiding van de meterkast naar achter de tablet. Daar heb ik 230v doorheen liggen naar de inbouwdoos die achter de tablet in de muur zit. Dat andere item uit het rechter plaatje is een 230V naar USB-C converter en daarmee heeft de tablet een constante voeding. Die zit achter de tablet in de houder weggewerkt.

Heb die loze leiding bij de bouw van het huis meteen mee laten leggen voor dit doel.

Heb via de app die ook in die post genoemd staat de scherm time-out op 24h uur staan. Dus alleen als we een weekend of langer weg zijn gaat hij uit.

Bij terugkomst moet ik dan even de tablet eruit halen en op een knop drukken. Maar door de magneetsluiting van de houder is dat een kwestie van een paar seconden.

[ Voor 18% gewijzigd door Farmerwood op 14-11-2024 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Farmerwood Wat @iRob denk ik bedoelt is of de tablet ook daadwerkelijk laadt of dat je iets hebt ingesteld waardoor die alleen laadt onder bepaalde voorwaarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
bazzemans schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:11:
@Farmerwood Wat @iRob denk ik bedoelt is of de tablet ook daadwerkelijk laadt of dat je iets hebt ingesteld waardoor die alleen laadt onder bepaalde voorwaarden
In de standaard settings kon ik instellen dat hij nooit meer dan 80% vol laadt. Dus dat heb ik aan staan. Verder boeit de accu me eerlijk gezegd niet zo. Hij hangt fulltime aan de muur met vaste voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
bkruyver schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:47:
[...]
Hier stuk of 9 x frient. Kijk er eigenijk niet naar om, maar verbinding lijkt stabiel, dus dik tevreden.
Ik heb nu 5 Frient rookmelders liggen. Morgen maar ens gaan installeren en een flow bouwen.

is er toevallig iets van een tag die meegeeft welke rookmelder afgaat, of moet ik per rookmelder een trigger maken ?
Ik kan nergens ergens een voorbeeld vinden...

Ik wil iets bouwen als;

Als rookmelder X afgaat dan ook alarm op rookmelder Y en Z, en een push bericht 'Rookmelder X is afgegaan'

tzt naast een pushmelding ook een vocale melding : 'Brand ! In de woonkamer/keuken/hal computerkamer' etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:26
Farmerwood schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:16:
[...]

In de standaard settings kon ik instellen dat hij nooit meer dan 80% vol laadt. Dus dat heb ik aan staan. Verder boeit de accu me eerlijk gezegd niet zo. Hij hangt fulltime aan de muur met vaste voeding.
Hoe doe je dat met de aansluiting van het laadsnoer :? Want die steekt altijd "lelijk" aan de onderkant eruit.
Of heb je een houder die de laadplek "verplaatst" naar de achterkant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
@ybos Ik had op de wandhouder die Farmerwood gebruikt gegoogled en i.c.m. zijn begeleidende tekst en de foto krijg je het antwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPtP7GYP0knV3zi0g0Y-ijlUSw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMztePGlbCyvAnC0PNQBZcHK.jpg?f=fotoalbum_large

De kabel valt dus weg in de wandhouder. Achter de wandhouder zit een wandcontactdoos met USB-c en daarmee kan je de tablet dus (onzichtbaar) aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Voor het volledige plaatje voor @ybos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWgKQzBLQvWu0a96tJuRQ6mO5WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oV3tgIqL0SK6TeWSjDptBBCj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j10
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-07 10:23

j10

IK heb 3 temperatuursensors van Aqara T1 op mijn homey bridse De afstand waar je de sensors kan zetten valt me wel tegen [ geeft dan geen gegevens meer door] Iemand een tip en/of een betere temparatuursencors Ik wil er ook een buiten kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@Farmerwood : Ziet er super gelikt uit. Zo jammer dat ik er dat thuis nooit doorheen krijg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
j10 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:51:
IK heb 3 temperatuursensors van Aqara T1 op mijn homey bridse De afstand waar je de sensors kan zetten valt me wel tegen [ geeft dan geen gegevens meer door] Iemand een tip en/of een betere temparatuursencors Ik wil er ook een buiten kunnen zetten.
'Router' plaatsen ;)

https://support.homey.app...with-Homey-Pro-Early-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Jpiek schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:58:
@Farmerwood : Ziet er super gelikt uit. Zo jammer dat ik er dat thuis nooit doorheen krijg ;(
Mijn vrouw gebruikt hem meer dan ik zelfs. Die is er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Ik zou de tijd dat mijn pelletkachel aanstaat graag willen hebben in een virtueel device.

Nu meet ik het vermogen, als deze boven de 50w komt telt hij dit als 1 keer aan.
Ik wil eigenlijk de tijd weten dat hij aan geweest is.
Het vermogen wanneer hij aangaat is +50w en wanneer hij uitgaat onder de 5w.

Dat zouden de start en einde moeten zijn van de flow, maar hoe meet ik de tijd tussen start en uit en hoe kan ik deze ik een virtueel device zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Henkhuppelschot schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:02:
Ik zou de tijd dat mijn pelletkachel aanstaat graag willen hebben in een virtueel device.

Nu meet ik het vermogen, als deze boven de 50w komt telt hij dit als 1 keer aan.
Ik wil eigenlijk de tijd weten dat hij aan geweest is.
Het vermogen wanneer hij aangaat is +50w en wanneer hij uitgaat onder de 5w.

Dat zouden de start en einde moeten zijn van de flow, maar hoe meet ik de tijd tussen start en uit en hoe kan ik deze ik een virtueel device zetten?
Als vermogen > 50W
Dan start timer
Als vermogen < 50 W stop timer.
Als timer stopt
Dan notificatie kachel XX min aangeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Peterhardenberg schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:11:
[...]

Als vermogen > 50W
Dan start timer
Als vermogen < 50 W stop timer.
Als timer stopt
Dan notificatie kachel XX min aangeweest.
Is er nog een timer app voor de 2023 versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Henkhuppelschot schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:23:
[...]

Is er nog een timer app voor de 2023 versie?
Anders Chronograph gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door NaN op 18-11-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

j10 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:51:
Ik heb ze hier over 2 verdiepingen hangen en ervaar deze problemen niet.Heb je wel genoeg (routers) in de buurt hangen?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-07 10:08
Jpiek schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:33:
[...]

Ik heb nu 5 Frient rookmelders liggen. Morgen maar ens gaan installeren en een flow bouwen.

is er toevallig iets van een tag die meegeeft welke rookmelder afgaat, of moet ik per rookmelder een trigger maken ?
Ik kan nergens ergens een voorbeeld vinden...

Ik wil iets bouwen als;

Als rookmelder X afgaat dan ook alarm op rookmelder Y en Z, en een push bericht 'Rookmelder X is afgegaan'

tzt naast een pushmelding ook een vocale melding : 'Brand ! In de woonkamer/keuken/hal computerkamer' etc...
Hoi, ja dit zou mooi zijn. Ik heb het nu nog simpel met alleen melding naar mijn telefoon bij rookdetectie, inderdaad per rookmelder aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:15

fdees

Trust me I'm an Engineer

Niet alle rookmelders kunnen ontvangen, heb ik met KaKu ook. Dit zijn alleen sensoren, dus wat ik heb gedaan is melding op telefoon, maar ook alle lichten aan en dan een melding over mijn Sonos speakers.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrLuc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-07 12:29
Hier ook vorige week vijf Frient rookmelders gekocht en geïnstalleerd. Ik ben nu bezig met de eerste opzet voor een Flow, maar het begint al aardig complex te worden. Mocht iemand een betere flow hebben dan hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZkBuDVnw7zpKDyHqIfg21g3W7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOO2RxmvQflFSd0JThTEO39j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
Die Tag is er gelukkig, "Een rookmelder ging aan" en dan krijg je als tags "Naam" en "Zone".

Zone gebruik ik niet want de naam zegt dat al ('k heb geen villa met meerdere melders per ruimte ;) ).

't is weer een stukje huisvlijt geworden :)
Deel van onderstaande flow heb ik afgekeken van het Homey forum: een aantal alarmen laat ik afgaan met een pause ertussen, zodat je ook hoorbaar weet welke melder afgegaan is.

- De Pushmeldingen ga ik nog vervangen door Whatsappberichten (moet Callmebot nog installeren).
- De schakeling voor licht in de slaapkamer moet ik nog plaatsen (lastig, is een hotelschakeling)
- Ik moet nog een echte stopknop kopen ipv de KAKU 9000 te misbruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NPOA6Emo5HTr38W9CACUNcneWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5ii30QiFmD7D0amXAPW9Nl1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hylCuR3LAuEawR0MwMCDGVK-Ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2bzG01tha93N3movSVXuAtY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVjP57igTnj9-84E6rjWPxKTHyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLU5U5nr2wloUvzxQmOSoC8F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nttEk6wBfOX67BOqBuXGp5Y9dc0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jKuIY7ePQxnvrXLW3DP2rS5B.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
MrLuc schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:12:
Hier ook vorige week vijf Frient rookmelders gekocht en geïnstalleerd. Ik ben nu bezig met de eerste opzet voor een Flow, maar het begint al aardig complex te worden. Mocht iemand een betere flow hebben dan hoor ik het graag.
Als je, net als ik, de trigger 'een rookmelder ging aan' gebruikt wordt hij waarschijnlijk een stuk minder druk en complex.

De Sonos speakers die de spraak voor je doen is gaaf. Wil ik ook ook wel, maar alleen daarvoor vind ik ze wat duur. Heb de spraak van de Homey (ik heb een 2019) nog niet geprobeerd via een speaker, via de Homey zelf is onverstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Dan moet ik zelf ook vereenvoudigen door de juiste trigger te gebruiken natuurlijk >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQp0f3TsDwqlqke2IOpqX63jDjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wc2vl4yf9jrjUPvYjYxPMGg0.jpg?f=fotoalbum_large

En meteen CallmeBot geinstalleerd en Whatsapp meldingen toegevoegd. Moet zeggen dat dat wel erg prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j10
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-07 10:23

j10

help mij even routers/?? ik dacht de homey bridse het contact met de sensors onderhoud
voor internet heb een deco systeem 3 st./
Wat voor soort router ? [ beginner!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

j10 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:16:
help mij even routers/?? ik dacht de homey bridse het contact met de sensors onderhoud
Zoals er op die pagina van Homey staat:
Zigbee has three types of devices: Coordinators, Routers, and End Devices. Homey is the Coordinator. All other devices are either routers or end devices. Generally, Zigbee devices that are mains-powered, i.e. they are connected to your home's electrical system, are routers. Battery-powered devices are end devices.
Dus, wat zigbee stekkers in de buurt van je end-devices gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:34
j10 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:16:
Je sensoren communiceren draadloos met je Homey.

Doorgaans vormt dat een een Zigbee/Zwave (Mesh) netwerk.
Zwave/Zigbee moet je niet verwarren met je Wifi, dat is niet hetzelfde.

Het bereik van de sensoren is vaak beperkt, maar sommige modules (meestal modules die permanent aan de 230V zitten) kunnen deze signalen opvangen en doorsturen. Dat zijn zogenaamde Routers (binnen het Zigbee/Zwave mesh netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Feitelijk maak je met een paar zigbee apparaten die op 230V zitten een soort van Mesh netwerk van Zigbee apparaten...

Ik heb bv sinds kort en WiFi tussenstekker vervangen doro een Zigbee om te zorgen dat mijn draadloze button het blijft doen in de berging (spouw+enkelsteens muur ertussen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik heb nog wat lopen tweaken aan mijn brandalarmflow.

bv "Alarmmelding X sec" ingekort naar 6 sec. ipv 15, want als die overal in huis 15 sec lang afgaat kun je jezelf niet meer horen denken (merkte ik gisteravond om 22:00 toen ik een 'test brandalarm' flow aan het bouwen was |:( )

Waarbij ik bedacht dat een 'Stop alarm' zoals ik in de Advanced Flow heb staan, eigenlijk ook wel vanaf mijn Smart uitgevoerd moet kunnen worden...

Domme vraag wellicht en ff simpel gedacht, kan ik als trigger in deAdv. Flow gewoon 'als deze flow gestart wordt met een texttag' toevoegen en een standaard flow maken met "start 'BrandalamMelding' met Stop" om dat deel van de flow aan te spreken ?

En blijft de rest van de Adv. Flow gewoon werken ?

Dan kan ik die Standaard flow favoriet maken en op mijn smart toevoegen als widget...

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-07 11:34
Newbee homey gebruiker hier!
Al een tijd op zoek en aan het twijfelen of ik aan HA zou beginnen, maar ben toch bang dat dat me te ingewikkeld wordt. Nu begonnen zonder hardware van Homey, maar wel mijn eerste advanced flow gemaakt om te zorgen dat de vvw pomp aangaat als dat nodig is, en ook weer uit. Setpoint staat voor beide kamers op 14. De huiskamer, waar dus de vvw ligt, staat nooit aan, de houtkachel is de hoofdverwarming. Echter met de komst van een kleine is het toch nodig om een slaapkamer op temperatuur te houden, en aangezien dat de enige radiator in het huis nog is, is het wel nodig dat de vvq pomp draait op het moment dat de babykamer warmte vraagt. Volgens mij wel gelukt zo. Ik vond het al lastig zat, maar ik ben wel beter leren begrijpen hoe je het zo simpel mogelijk kan houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vEl_zYxOxEw7-ELrY9V-G93uCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G70dEWYe4P2zsRs1mIZrZh1W.jpg?f=fotoalbum_large
Het aanzetten van de pomp als de temperatuur onder de 14.5 komt, en de cv dus warmte moet geven, en het niet weer uit zetten heb ik bewust gedaan. Ik moet nog even bedenken hoe ik dat op ga lossen.

• Jpiek
Je trigger is 'als de INGESTELDE temperatuur veranderd, de flow doet niets tot je zelf de thermostaat hoger zet, is dat je bedoeling ?

• robkrekel
Jpiek schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:35:
Je trigger is 'als de INGESTELDE temperatuur veranderd, de flow doet niets tot je zelf de thermostaat hoger zet, is dat je bedoeling ?
Ja dat is de bedoeling. Het kan ook een schema zijn wat automatisch de ingestelde temperatuur veranderd. Op de babykamer zal ik waarschijnlijk de temperatuursetting verhogen vlak voor het naar bed gaan 's avonds. Als ik dat dus op 16 zet en om 17:00 uur in laat gaan, zal de vvw pomp ook aanspringen. Gaat de tempartuursetting 's ochtends weer terug naar 14, zal de vvw pomp weer uitgaan.

Ook op het moment dat de oppas er is, en de vvw wel aan gaat, zal de pomp, ongeacht of de babykamer nu verwarmt wordt of niet, gaan draaien. Omdat deze alleen uit gaan als beide kamers niet ingesteld staan op >14.

• Jpiek
Chech die ene 'All' ff, die gaat alleen door als in beide ruimtes de temp is ingesteld tussen 14,5 en 40, en dus gaat de pomp niet uit als ie aan is..

Na de triggers zou je een 'any' kunnen zetten en de 4 kaarten verbinden, doet niks maar maakt het leesbaarder....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Omdat deze alleen uit gaan als beide kamers niet ingesteld staan op >14.
Overheen gelezen, excuus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
robkrekel schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:25:
Het aanzetten van de pomp als de temperatuur onder de 14.5 komt, en de cv dus warmte moet geven, en het niet weer uit zetten heb ik bewust gedaan. Ik moet nog even bedenken hoe ik dat op ga lossen.
Oplossing gevonden. Na 15 minuten gaat de babykamer weer terug naar zijn schema, en de vvw zelf na 2 uur, en dus de ingestelde temperatuur in desbetreffende zone veranderd, en dus de bovenste flow af gaat. Ook de layout wat simpeler gemaakt, al staan de meldingen nu niet meer in het screentje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywUBfHDshbwbhT0BcyHWd6Kk7Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ihW8eTJSAxddbgYl24wFJiG.jpg?f=fotoalbum_large
Paar uur werk en proberen, besparing maximaal 0.84 kWh per dag :9

Ook nog een flowtje gemaak voor de wekelijkse run, mocht ie door bovenstaande helemaal niet aangaan. En dat gebeurd, dankzij de houtkachel, best wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNoz1EAX1wxEjn8_ljZxFH9rOTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5HRB2pxkUHME0ohdVV7G67n.jpg?f=fotoalbum_large

Nu toch maar hardware gaan kopen ook. De bridge of de pro?
De pro heeft als voordeel dat alle community apps er ook mee kunnen werken, dat heeft heel grote voordelen denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik ben begonnen met een 2dehands Pro Early 2019. Was nog geen 100 euro...

Moet er wel bijzeggen dat het zo verslavend is dat ik nu al 90% van m'n geheugen vol heb 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 22:15
Jpiek schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:17:
Ik ben begonnen met een 2dehands Pro Early 2019. Was nog geen 100 euro...

Moet er wel bijzeggen dat het zo verslavend is dat ik nu al 90% van m'n geheugen vol heb 🙄
ik heb de 2023 nu in gebruik en had tot een paar weken terug ook de 2019 versie (ligt overigens nog steeds thuis als spare) maar ik had het geheugen niet vol hoor, en had toch veel apps flows en apparatuur erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hmm, dacht vanochtend 'laat ik eens de Homey een reboot geven' nu ipv een kleine 900MB nog maar zo'n 370MB in gebruik...

...en ik dacht dat Windows erg was >:)

Wel vervelend dat 'Flowchecker' helemael over de flos ging omdat niet alle devices gereconnect waren voor hij opgestart was en ging checken...
Daar krijg je wel ff een hartverzakking van als de helft van je flows ineens als 'broken' gerapporteerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-07 11:10
Weet iemand een mogelijkheid om de vlakke stem in " Cast a text to Google" te beinvloeden?
Vroeger kon je in text to speak programmatjes nog iets doen met punten kommaa' s, maar dat is mij hier nog niet gelukt...
Pagina: 1 ... 23 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.