• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Fenrir-sol schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:44:
Dag iedereen. Ik ben al een paar jaar tevreden proton gebruiker. Ik loop alleen wel al de hele tijd tegen 1 probleem. De agenda's.
Ik houd prive agenda's bij in proton. Maar bij mijn werkgever en klanten zit ik vast aan outlook agenda's. Hierdoor is het krijgen van 1 overzicht extra lastig. Ik heb in het verleden geprobeert met synchronisatie tooltjes de boel in 1 overzicht te krijgen. Die miste alleen soms items waardoor er nooit vertrouwen kwam en ik nu alsnog los in beide agenda's kijk. Lopen jullie hier ook tegenaan en/of hoe hebben jullie dit opgelost?
Een optie is om je Proton agenda read-only te delen met je werk agenda, en je werk agenda read-only met je Proton. Zo kan je ze beide inzien op beide plekken. Enkel aanpassen moet dus in losse apps (of websites), maar overzicht staat in beide.

Enige nadeel is wel dat Exchange enkel 's nachts een keer de gedeelde agendas update. Maar dat is een Exchange/Microsoft dingetje.

Wel ff opletten of de links niet geindexeerd worden door zoekmachines en AI, en je links complex genoeg zijn, want iedereen met link kan je agenda inzien. Hoe makkelijk dat gaat zal aan je provider liggen. Neem dat risico dus mee in je overweging dit te doen. Ben daarom ook erg voor een fatsoenlijke integratie, dit is meer een lelijke tussenoplossing tot die er is.

[ Voor 32% gewijzigd door Cambionn op 05-04-2026 21:53 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Fenrir-sol schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:44:
Dag iedereen. Ik ben al een paar jaar tevreden proton gebruiker. Ik loop alleen wel al de hele tijd tegen 1 probleem. De agenda's.
Ik houd prive agenda's bij in proton. Maar bij mijn werkgever en klanten zit ik vast aan outlook agenda's. Hierdoor is het krijgen van 1 overzicht extra lastig. Ik heb in het verleden geprobeert met synchronisatie tooltjes de boel in 1 overzicht te krijgen. Die miste alleen soms items waardoor er nooit vertrouwen kwam en ik nu alsnog los in beide agenda's kijk. Lopen jullie hier ook tegenaan en/of hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb de Outlook agenda bij mijn opdrachtgever via een .ics koppeling (die kun je opzoeken in de instellingen van je Outlook account) gekoppeld aan mijn Proton Calendar. Die kun je in de instellingen van Proton Calendar toevoegen als extra agenda.

Doordat ik voor die 'import/koppeling' een andere kleur gebruik, zie ik ook eenvoudig wat een werk en wat een privé afspraak is.

Die koppeling wordt enigszins (on?)regelmatig automatisch bijgewerkt, kan paar minuten zijn of een uurtje. Maar het werkt goed genoeg voor mij en alles in 1 overzicht in de Proton Calendar (online/web of app).
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste