Ik gebruik al een tijdje Proton Plus. Daar zitten ook enkele agenda's bij, maar die gebruik ik niet. Mijn agenda en contactpersonen synchroniseer ik met NextCloud op mijn NAS.
Wat ik zelf een prettige manier vind om productief te werken met ProtonMail is het gebruik van verschillende folders én labels. Binnenkomende mail wordt met filters gelabeld en in een map gestopt: work, purchases, social, alerts etc.
"Alerts" geven bijvoorbeeld een notificatie en ik lees ze direct. Maar "Work" geeft geen notificatie, en ik check deze map alleen drie keer per dag als ik aan het werk ben. Ik heb niet veel mappen en wel veel labels. Alles wat niet overzichtelijk in een aparte map hoeft, komt gewoon in mijn inbox.
Bij elke afgehandelde mail druk ik bewust zo veel mogelijk op D (delete), en als het enige bewaarwaarde heeft op A (archive). Soms blijft een mail een poosje in de map staan omdat ik er iets mee moet, of als reminder, maar over het algemeen probeer ik altijd de mappen leeg te houden. Dat werkt heel prettig.
Moet ik iets terugzoeken, dan ga ik naar het Archive, en daar staat alle bewaarde mail netjes met alle labels waar ik op kan filteren.
Ik deed er ongeveer zes maanden over om bewust langzaam van Gmail naar ProtonMail te migreren. De truuk is om een link naar de ProtonMail-filterpagina op je bookmarkbar te zetten, en bij elke mail die je niet ongelabeld wilt hebben direct een filter aan te maken door de bookmark in een nieuw tabblad te openen.
/f/image/UY1620f9QY1gXOqBEBlIXDh8.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een abonnement bij SimpleLogin. Dat is echt superhandig. Ik genereer een uniek email adres voor elke dienst die mijn email adres nodig heeft. Zo weet ik precies wie mijn email adres gelekt heeft als ik spam ontvang. Dan zet ik dit email adres gewoon uit en maak ik een nieuwe. Het is ook erg handig om te kunnen filteren op het adres van de ontvanger, aangezien je elk ontvangadres maar voor één dienst gebruikt. Als een dienst mails van meerdere adressen stuurt, of bijvoorbeeld je emailadres doorgeeft aan een pakketbezorger, dan kan je al deze mails makkelijk labelen en bundelen met de naam van de dienst.
SimpleLogin is een dienst die onlangs is overgenomen door Proton, en op de robuuste infrastructuur van Proton draait. Als je een Proton Unlimited account hebt, dan is SimpleLogin gratis.
Wat ik zelf een prettige manier vind om productief te werken met ProtonMail is het gebruik van verschillende folders én labels. Binnenkomende mail wordt met filters gelabeld en in een map gestopt: work, purchases, social, alerts etc.
"Alerts" geven bijvoorbeeld een notificatie en ik lees ze direct. Maar "Work" geeft geen notificatie, en ik check deze map alleen drie keer per dag als ik aan het werk ben. Ik heb niet veel mappen en wel veel labels. Alles wat niet overzichtelijk in een aparte map hoeft, komt gewoon in mijn inbox.
Bij elke afgehandelde mail druk ik bewust zo veel mogelijk op D (delete), en als het enige bewaarwaarde heeft op A (archive). Soms blijft een mail een poosje in de map staan omdat ik er iets mee moet, of als reminder, maar over het algemeen probeer ik altijd de mappen leeg te houden. Dat werkt heel prettig.
Moet ik iets terugzoeken, dan ga ik naar het Archive, en daar staat alle bewaarde mail netjes met alle labels waar ik op kan filteren.
Ik deed er ongeveer zes maanden over om bewust langzaam van Gmail naar ProtonMail te migreren. De truuk is om een link naar de ProtonMail-filterpagina op je bookmarkbar te zetten, en bij elke mail die je niet ongelabeld wilt hebben direct een filter aan te maken door de bookmark in een nieuw tabblad te openen.
/f/image/UY1620f9QY1gXOqBEBlIXDh8.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een abonnement bij SimpleLogin. Dat is echt superhandig. Ik genereer een uniek email adres voor elke dienst die mijn email adres nodig heeft. Zo weet ik precies wie mijn email adres gelekt heeft als ik spam ontvang. Dan zet ik dit email adres gewoon uit en maak ik een nieuwe. Het is ook erg handig om te kunnen filteren op het adres van de ontvanger, aangezien je elk ontvangadres maar voor één dienst gebruikt. Als een dienst mails van meerdere adressen stuurt, of bijvoorbeeld je emailadres doorgeeft aan een pakketbezorger, dan kan je al deze mails makkelijk labelen en bundelen met de naam van de dienst.
SimpleLogin is een dienst die onlangs is overgenomen door Proton, en op de robuuste infrastructuur van Proton draait. Als je een Proton Unlimited account hebt, dan is SimpleLogin gratis.
[ Voor 18% gewijzigd door Sando op 01-12-2022 02:16 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
/f/image/PUiXuPcWhmhJR1SDladxEpON.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OjxBJqKlqfgjIvWunkVsJN90.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4YsgrZOodcePsyBN4mL04LaL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BN1qwiQC9YKbJ2I36zchDdZp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/diH07nwaNnHHAkCqgulMHLh3.png?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/d8I3YC2Ya2EpJDcKkqSLpEe7.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EC6OvLiUQD4du3ubZOUPTZwk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YiyhTjTksLim4Q8W9AdNDpEE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HIPLl5KeyyIeXByKxoy2GTvB.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/v0eFG43D7WqNYgp7lI8nYDW4.png?f=user_large)
/f/image/wIZSbCmf7bmCeUzjGF87xOqb.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/89CqT1MXvMJZVtFiemORupc5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0PSyYnj5b9HWpDlObOGwJFFo.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Nh6Sn4oRBI3SeBHZ1iCMJHGZ.png?f=user_large)
/f/image/qyguUNZj2pNf5tDh0IieqDwE.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4A4VqUEbeY9YGSWmuN5IHdaG.png?f=user_large)
/f/image/vJ4OE27DW6xhfexXJXNusp68.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VmMX5K6KJN15e8tTmugZqjLc.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ql6Olz4PD1CrzjSXPRE790SZ.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/H9vLa68Bq0E7EOXOsv3FXhhH.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FlxZg33ydVRjNOxdaKCC87e8.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Y8bcqO9Dh9H13UG9ojwPy0Dg.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/TMACiTeQK8GJ9cqKaHac7IAW.png?f=user_large)
/f/image/6QCwESJSCSBD98P4QCDGY4li.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/KtT9VIomjEYSXCZmY3b4JofF.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/kA17cgSbBorkK5Zjdhcx13Js.png?f=user_large)
/f/image/VEhXvCGeManelsJ6BXEIqLOX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RDwT4agpRPVChrRN3Yzw4u5F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3rVpfT5NK9QGof3mb1Q96Jyv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0lWPLO1VrQcrWIZxxGyNDZeu.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uzYVo6nXioR5csnpG1OMLJ2U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OJfCXdE6Jvl1tgaCz00aASt0.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CQSde71u9YtZuainOsj70BQp.jpg?f=user_large)
/f/image/3UTTRR9PsIm7l2tflN5Jdrbj.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/RFZvmjhf6VhxxpxbEntOal6A.png?f=user_large)
/f/image/2wraYVJefxeneXhJEVMEQkRu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bn6uiBR7ew0ZzkPK6XrXlBzl.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8FWCcLAhD94CrqxsA5s8Ji6y.jpg?f=user_large)
/f/image/M6MyEapkWBjDpQsLGQiWTniz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UO8d2kso67oswLCt8HuyllP6.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4vGX179spxlOv6YiYo3iXKJU.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aS6xMG5xq254o9akg9eoBEyJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lsaDE4wDF0VJjkIquxgcvrAP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XalitjhKHVwvl3pGfl1RQ3l5.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/d4DbbYMNtTaM1ipQZkJTWnGo.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/mguxpvYgaBdjznjOinpq06jn.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VY9vxU9jCe93atHmBoyMXEhp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Km34kPyQNsvMKOr2dQrOw6Ha.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/L1QmOvfzEtNeHifzxuFHl5aL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6I9tWTo2swhXizugbACAx7yQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TjnWygCimYvgeqgQfxcLAZG0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b5oMe2hvYSAaraMHkJuCZUp9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bOgVEkjuevrPyst47j2kWdgK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YR0IdpScuFFA6xgS34t4Rxmi.png?f=user_large)
/f/image/PNk1Z1rXXZTwII4EBxMTWLg8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yB756uy1sfFZoVR81v9iHnQ1.jpg?f=fotoalbum_large)