• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-02 14:06
Gebruik sowieso de cloud (had hiervoor al tig jaren een abonnementje van 50 dollar voor 500GB bij sync.com), en ook de VPN (had hiervoor PIA). Wellicht dat ik op termijn dus ook overstap van wachtwoord manager.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:05:
Goed om te horen dat er geen problemen zouden moeten zijn.
Ik begrijp dan niet goed wat er mis gaat bij mij. Ik dacht eerst dat het aan het aliasadres lag (overheid@[domein]), dat ze dat op een blokkeerlijst hadden staan of zoiets, maar een andere naam kwam ook niet aan.
Heel erg apart.
Wellicht morgen dan gewoon nogmaals proberen.
Afhankelijk van de dienst en betrokken providers, kan het wereldwijd doorvoeren na aanpassen van een MX record tot wel 24 uur duren. Dus het zou kunnen dat de overheid het bericht nog aanbied bij de oude mailserver.

Invoegen doe je zo!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:24
Dat is in dit geval niet van toepassing, deze domeinnaam is exclusief gebruikt icm met Proton/simplelogin, en is alweer bijna een jaar op die manier in gebruik, tot nu toe zonder problemen voor nieuwe accounts. Ik was er alleen nog niet aan toegekomen om alle bestaande accounts ook om te zetten, daar ben ik nu langzaamaan dus mee bezig.

Ik had het vanmorgen opnieuw geprobeerd, maar helaas werkt het nog altijd niet. Ik krijg nog steeds geen bevestigingsmail binnen.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:14
EDIT schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:50:
Dat is in dit geval niet van toepassing, deze domeinnaam is exclusief gebruikt icm met Proton/simplelogin, en is alweer bijna een jaar op die manier in gebruik, tot nu toe zonder problemen voor nieuwe accounts. Ik was er alleen nog niet aan toegekomen om alle bestaande accounts ook om te zetten, daar ben ik nu langzaamaan dus mee bezig.

Ik had het vanmorgen opnieuw geprobeerd, maar helaas werkt het nog altijd niet. Ik krijg nog steeds geen bevestigingsmail binnen.
Ik had vanmorgen een gelijkaardig probleem, maar door jouw bericht nog even goed zitten kijken. Ik zie nu dat mails van overheid.nl in m'n proton deels in de spam zijn terechtgekomen. Bij jou mogelijk ook het geval?

• EDIT
Ook daar is helaas niets te vinden. Dit staat er ook bij beide adressen die ik geprobeerd heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGubGSPcHdBJVZd3A6JWs7CRmXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjnWygCimYvgeqgQfxcLAZG0.jpg?f=fotoalbum_large

Bij bijvoorbeeld het mailadres dat ik voor mijn KPN account had aangemaakt en waar de mails wel succesvol van binnenkomen staat er ook gewoon dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbvmg1Sm9MpbDnaL0Nhz0EsouEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5oMe2hvYSAaraMHkJuCZUp9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door EDIT op 24-02-2026 10:29 ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:50:

Interessant...

Gebruik je misschien een 'bijzondere' TLD (extensie) voor jouw domein?

Invoegen doe je zo!

• EDIT
Ook niet, gewoon een .nl. Een uurtje geleden voor alle zekerheid een nieuwe alias aangemaakt met [voornaam].[achternaam]@[domein].nl, in de gedachte dat toch misschien nog een soort blocklist is voor bepaalde termen, maar zelfs daarop komt geen bevestigingsmail binnen.
Een testmail vanaf een van mijn eigen mailadressen komt wel gewoon binnen.

• Bedge85
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 25-02 16:03
@EDIT Kun je ook een screenshot maken (misschien even je eigen domein weglakken) van de uitslag op https://mxtoolbox.com/Pub...olhandler.aspx?command=mx? Hiermee kun je zien hoe de MX records zijn geconfigureerd.

• EDIT
Alles staat daar gewoon goed, alle andere mail komt ook zonder problemen aan. Ook alle checks bij Simplelogin zijn gewoon groen/goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyv5y9EzQszaAMExHOGx8K9r5uY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOgVEkjuevrPyst47j2kWdgK.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik het mailadres wijzig naar een van mijn andere mailadressen die niet bij Protonmail staan krijg ik meteen de bevestiging binnen, dus er gaat echt iets mis tussen de mailservers van MijnOverheid en Simplelogin/Proton.

• Bedge85
@EDIT Ja, dat ziet er inderdaad goed uit voor Proton.

Excuses als ik het niet goed heb gevolgd of niet helemaal snap. Maar je hebt het ook over SimpleLogin. SimpleLogin gebruikt toch zijn eigen MX servers. Dus een domein dat is geconfigureerd voor Proton kun je niet tegelijkertijd voor SimpleLogin gebruiken (https://simplelogin.io/docs/custom-domain/add-domain/).

• EDIT
Simplelogin is van Proton en wordt gebruikt voor de aliasdienst van Proton. Als je dus aliassen ('Hide my e-mail' optie) wilt aanmaken via de Proton Pass app, dan maak je die dus eigenlijk bij Simplelogin aan.
Vandaar dat ik het heb over Proton/Simplelogin.

Daarom zijn de mailservers ook 'mxX.alias.proton.me', niet mail(sec).protonmail.ch, wat met de reguliere e-maildienst icm met een eigen domeinnaam bij Proton het geval zou zijn.

En voor de rest werkt het dus prima, alleen specifiek bij Mijn Overheid niet.

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 24-02-2026 14:12 ]

• Bedge85
Ik zit nog eens naar die MXToolbox screenshot te kijken. Ik zie dat daar de MX records voor aliassen zijn gebruikt.

Regulier Proton Mail MX records is:
* mail.protonmail.ch.
* mailsec.protonmail.ch.

Dus de MX servers voor Proton Pass aliassen dienst is:
* mx2.alias.proton.me
* mx2.alias.proton.me

Het domein dat je gebruikt voor de aliassen In Proton Pass en het domein dat je gebruikt in Proton Mail mogen niet gelijk aan elkaar zijn. Beide diensten hebben hun servers die inkomende mail verwerken.

Of ben je hier van op de hoogte en gebruik je enkel Proton Pass aliassen? En heb op de normale Proton Mail geen custom domein geconfigureerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Bedge85 op 24-02-2026 14:24 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:10:

En voor de rest werkt het dus prima, alleen specifiek bij Mijn Overheid niet.
Overigens werkt het voor mij wel met een alias. Het kan dus wel! (FYI)

Have you tried turning it off and on again?

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:43
Klopt het dat Lumo het uploaden van jpeg niet ondersteund? Ik heb het hem zelf gevraagd, maar kan het gewoon niet geloven. Belachelijk voor wat ik er voor betaald heb. o.a. ChatGPT doet dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door StopEcocide op 25-02-2026 20:22 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

StopEcocide schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:21:
Klopt het dat Lumo het uploaden van jpeg niet ondersteund? Ik heb het hem zelf gevraagd, maar kan het gewoon niet geloven. Belachelijk voor wat ik er voor betaald heb. o.a. ChatGPT doet dat wel.
Bij ChatGPT wordt je data ook meteen voor training (en Joost mag weten waarvoor nog meer) ingezet.
Als ik in de gratis versie van Lumo vraag "Kan Lumo ook met afbeeldingen werken?", dan komt 'ie met dit:
Op dit moment richt Lumo zich op tekst‑gebaseerde interacties: chat, bestandsupload (CSV, PDF, TXT, broncode) en de bijbehorende analyses. Het kan geen afbeeldingen verwerken of analyseren. Als je informatie uit een afbeelding nodig hebt, kun je die eerst omzetten naar tekst (bijvoorbeeld via OCR) en vervolgens de tekst hier delen – dan kan Lumo er verder mee aan de slag.
Daarmee lijkt me duidelijk dat het verwerken van jpeg niet ondersteund wordt. Misschien kun je nog annuleren als het een doorslaggevende feature voor je is?

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:43
SayWhatAgain! schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:40:
[...]

Bij ChatGPT wordt je data ook meteen voor training (en Joost mag weten waarvoor nog meer) ingezet.
Als ik in de gratis versie van Lumo vraag "Kan Lumo ook met afbeeldingen werken?", dan komt 'ie met dit:

[...]

Daarmee lijkt me duidelijk dat het verwerken van jpeg niet ondersteund wordt. Misschien kun je nog annuleren als het een doorslaggevende feature voor je is?
Bedankt voor de verduidelijking. Verklaart een hoop. Het 'was' een feauture die ik bij ChatGPT regelmatig gebruikte. Maar ik wil AI 100% bij Proton gaan gebruiken, dus ik zal het er voorlopig zonder moeten doen.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
Ik ben dit weekend ook maar eens overgestapt van gmail naar proton mail. Het bevalt op zich prima hoor, en het scheelt dat ik al mijn eigen domein gebruikte, dus geen nieuw emailadres.

Maar ik heb hier en daar nog wel wat struggles. Ik heb de labels geimporteerd van gmail. Vervolgens heb ik die in de browser wat zitten tunen qua volgorde, kleur en ik heb een aantal verwijderd. Alleen de android app blijft de oorspronkelijke labels tonen. Het wordt niet bijgewerkt, heel irritant. Ben ik de enige die dit ervaart?
Verder vond ik het configuren van filters behoorlijk lastig. Je kan geen test run doen om te zien of je filter goed werkt. En als je een nieuwe filter op al je emails toepast, dan start hij een transactie die uren duurt en kan je ondertussen niks doen.
Die Sieve mogelijkheid is dan wel weer handig, dat geeft je behoorlijk wat mogelijkheden. Maar die kan je dan vervolgens ook niet makkelijk testen in bijvoorbeeld de search bar. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?
En er is een dropdown optie "Views" met daarin alleen Newsletters. Op zich handig hoor, maar Views suggereert wel dat er meer dan 1 View is. Kan ik daar zelf nog andere custom views aan toevoegen ofzo? Ik kan nergens info hierover vinden. Ik zou het wel handig vinden als ik een extra View kon maken per email adres waarop mails binnenkomen oid.

Kleine gedoetjes dus, maar ik ben blij dat ik weer een stapje meer ontgoogled ben :).
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste