9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Maar, maar ,maar... Ik gebruik net als @Hoogheid ook SimpleLogin een subdomein, maar ik heb niet de keuze om deze geheel naar eigen keuze in te vullen. Ik kan in het meest handige geval alleen kiezen voor webwinkel@blablabla.simplelogin.comMXdar2 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:37:
[...]
Kan jouw partner nu ook zelf in Proton Pass email aliassen aanmaken op haar subdomein? Bijvoorbeeld [webwinkel]@[voorletter-partner].[achternaam].me of kun jij dat als beheerder alleen voor haar doen.
Heb ik een optie over het hoofd gezien?
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
@Hoogheid gebruikt een eigen domeinnaam, dus @blabla.eigendomein.tld.StopEcocide schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:30:
[...]
Maar, maar ,maar... Ik gebruik net als @Hoogheid ook SimpleLogin een subdomein, maar ik heb niet de keuze om deze geheel naar eigen keuze in te vullen. Ik kan in het meest handige geval alleen kiezen voor webwinkel@blablabla.simplelogin.com
Heb ik een optie over het hoofd gezien?
Dat kan alleen met een SimpleLogin Premium account, welke bij Proton Unlimited en hoger is inbegrepen (dus niet Mail Plus).
Wanneer je een eigen domeinnaam koppelt, kan je CatchAll / Auto create aliassen instellen.
Dan maakt het niet uit met welke password manager je emailadressen genereert, alles wat je opgeeft wordt automatisch een alias en geforward naar de mailbox van jouw keuze.
Zie voor de volledige uitleg hoe je dit instelt:
blackd in "Het algemene Proton topic"
En met de toevoeging @voornaam.achternaam.tld:
en de site van SimpleLogin:
https://simplelogin.io/docs/custom-domain/manage-domain/
Overigens @MXdar2 je kan in SimpleLogin API keys uitdelen en daarmee aliassen maken in een aantal password managers en browser extensies, waaronder Bitwarden. Ik weet niet of dat in Proton Pass kan.
[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 25-01-2026 19:47 ]
Duidelijk. Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Bedankt! Ik zal mij eens verdiepen in API Keys en of dat mogelijk is in Proton Pass. Want ik heb een familie abonnement en de familie is net gewend om proton Pass te gebruiken, dus om nu de hele familie ook nog wegwijs te moeten maken om SimpleLogin te gebruiken om aliassen aan te maken gaat het gebruikersgemak waarschijnlijk niet ten goede komen.blackd schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:40:
[...]
@Hoogheid gebruikt een eigen domeinnaam, dus @blabla.eigendomein.tld.
Dat kan alleen met een SimpleLogin Premium account, welke bij Proton Unlimited en hoger is inbegrepen (dus niet Mail Plus).
Wanneer je een eigen domeinnaam koppelt, kan je CatchAll / Auto create aliassen instellen.
Dan maakt het niet uit met welke password manager je emailadressen genereert, alles wat je opgeeft wordt automatisch een alias en geforward naar de mailbox van jouw keuze.
Zie voor de volledige uitleg hoe je dit instelt:
En met de toevoeging @voornaam.achternaam.tld:
en de site van SimpleLogin:
https://simplelogin.io/docs/custom-domain/manage-domain/
Overigens @MXdar2 je kan in SimpleLogin API keys uitdelen en daarmee aliassen maken in een aantal password managers en browser extensies, waaronder Bitwarden. Ik weet niet of dat in Proton Pass kan.
Dat snap ik heel goed. Maar dat hoeft niet perse.MXdar2 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 22:14:
...dus om nu de hele familie ook nog wegwijs te moeten maken om SimpleLogin te gebruiken om aliassen aan te maken gaat het gebruikersgemak waarschijnlijk niet ten goede komen.
Met een catch all icm auto create aliasses hoeft de gebruiker geen alias in SimpleLogin aan te maken, althans voor het ontvangen van email.
Je hebt hier wel per gebruiker een eigen domein of subdomein voor nodig. Die kpppel je vervolgens aan ieders persoonlijke SimpleLogin account.
Hoe je dit kunt instellen lees je in de links van een van mijn vorige posts.
Ik heb zelf hiervoor een subdomein voornaam.achternaam.email ingesteld in simplelogin en kan het gedeelte voor de @ zelf bedenken (of laten genereren door een password manager).
Wanneer SimpleLogin een email ontvangt zal de alias automatisch aangemaakt worden.
Mocht je toch een keer een mail willen versturen vanuit een nog niet bestaande alias of naar een onbekend contactpersoon, dan zul je wel SimpleLogin moeten gebruiken. Maar dan heeft ieder zijn eigen persoonlijke account en is een API key niet nodig.