Tja, als de opzet voor hen werkt is het goed toch?
Is toch wat ik al vermoedde, dan voorlopig toch maar 1 fotoalbum bij apple houden helaas.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ja hoor, niets mis mee. Ieder zijn eigen wensen en keuzes.SniperEye schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 06:47:
Tja, als de opzet voor hen werkt is het goed toch?
Have you tried turning it off and on again?
Kan je dan niet beter proton duo nemen, en de agenda en mailbox “gewoon” synchroniseren met elkaar en voor de foto’s het nieuwe account gebruiken?MarcelGo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:26:
We gebruiken sinds een half jaar het proton pakket, unlimited, en we gebruiken 1 account voor de mail en agenda, werkt perfect. Nu heb ik ook de iOS foto’s gesynchroniseerd in Proton drive, maar wil graag de foto’s van mijn partner niet in dezelfde map, is hier een oplossing voor?
Ik ben geïntrigeerd door het woord “gewoon”, kan ik dan vanaf alle 4 de apparaten mail beantwoorden met de juiste afzender?Bongoarnhem schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:51:
[...]
Kan je dan niet beter proton duo nemen, en de agenda en mailbox “gewoon” synchroniseren met elkaar en voor de foto’s het nieuwe account gebruiken?
Dan heb je straks twee Proton-accounts die gedeeld worden? Wat schiet je daar dan mee op?Bongoarnhem schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:51:
[...]
Kan je dan niet beter proton duo nemen, en de agenda en mailbox “gewoon” synchroniseren met elkaar en voor de foto’s het nieuwe account gebruiken?
De uitdaging van @MarcelGo is dat er kennelijk één e-mailadres is dat gedeeld wordt met de partner. Proton heeft geen functionaliteit om mailboxen te delen met meerdere gebruikers, dus is er voor deze constructie gekozen. Het lijkt me niet handig om dan nog meer constructies uit de hoge hoed te toveren, of je moet van spaghetti houden.
Proton Duo zou best wel eens een goede oplossing kunnen zijn voor @MarcelGo toch? Als het mogelijk is om met andere accounts in te loggen op de email, de kalender en de opslag app, dan kan de partner het huidige account blijven gebruiken voor email en kalender en het nieuwe 2e account van het Duo plan gebruiken voor de opslag van foto's. Dan zitten er wel ongebruikte extras bij dat 2e account (zoals email en kalender), maar die zitten niet in de weg. Zo'n spaghetti is het dan toch weer niet?Gr4mpyC3t schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:19:
[...]
Dan heb je straks twee Proton-accounts die gedeeld worden? Wat schiet je daar dan mee op?
De uitdaging van @MarcelGo is dat er kennelijk één e-mailadres is dat gedeeld wordt met de partner. Proton heeft geen functionaliteit om mailboxen te delen met meerdere gebruikers, dus is er voor deze constructie gekozen. Het lijkt me niet handig om dan nog meer constructies uit de hoge hoed te toveren, of je moet van spaghetti houden.
Ik ga de uitdaging neerleggen bij Proton en kijken of ze een mooie oplossing hebben, anders hou ik de situatie zoals die nu is
Al eerder in dit topic aan bod gekomen zie ik: zijn er mensen die in dollars i.p.v. euro's hebben afgerekend? Scheelt nu behoorlijk wat. Maar heb ik het juist dat je dus dan in de toekomst altijd in dollars afrekent? dus kan ook de andere kant op keren t.z.t.? Of misschien heb je dan nog koersopslag apart oid?
[ Voor 8% gewijzigd door monsieurpinot op 04-07-2025 22:13 ]
Nee, na aanschaf kun je ook weer andere abbo’s afnemen in EUR.monsieurpinot schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:08:
Al eerder in dit topic aan bod gekomen zie ik: zijn er mensen die in dollars i.p.v. euro's hebben afgerekend? Scheelt nu behoorlijk wat. Maar heb ik het juist dat je dus dan in de toekomst altijd in dollars afrekent? dus kan ook de andere kant op keren t.z.t.? Of misschien heb je dan nog koersopslag apart oid?
Check, thanks! goed om te weten!DeeDiWy schreef op zondag 6 juli 2025 @ 01:11:
[...]
Nee, na aanschaf kun je ook weer andere abbo’s afnemen in EUR.
Weet iemand hoe ik (wat geavanceerde) filter kan maken om bepaalde spam berichten helemaal niet meer te zien (dus preventief geblokkeerd worden en niet eens in de spam komen)?
Al jaren dat ik Protonmail gebruik vrijwel nooit spam. Echt maar 1-2 berichten per maand. Onlangs een bestelling via Bol.com gedaan, daarbij kocht ik dus bij een derde partij, en sindsdien per dag ca 30 spam mails. Ik baal daar ontzettend van. Ondanks ze keurig in de spam komen, kan ik daar gewoon niet tegen om dat iedere dag weer 30-40 spam berichten te zien staan. Dus ik zoek een mogelijkheid om dit preventief te blokkeren, dat het dus überhaupt al niet eens in de spam komt. Ik wil het gewoon niet zien.
De e-mailadressen waar ze vandaag komen hebben dezelfde opbouw. Om een paar adressen te noemen:
Opbouw is dus infoxxxx@news.xxxx.org, of korter info*@news.*.org
In de standaard filters van Proton kan ik niet blokkeren. Maar Protonmail heeft ook nog geavanceerdere filters, te weten Sieve filter. Daar zit ik nu een beetje doorheen te spitten, maar ik zie alleen dat ik of alles voor de @ kan blokkeren, of alles na de @ .
Zie paragraaf Performing tests on headers. Eigenlijk wil ik dus een regel / filter maken die alles met info*@news.*.org volledig blokkeert / niet doorlaat, ook niet in de spam.
Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Al jaren dat ik Protonmail gebruik vrijwel nooit spam. Echt maar 1-2 berichten per maand. Onlangs een bestelling via Bol.com gedaan, daarbij kocht ik dus bij een derde partij, en sindsdien per dag ca 30 spam mails. Ik baal daar ontzettend van. Ondanks ze keurig in de spam komen, kan ik daar gewoon niet tegen om dat iedere dag weer 30-40 spam berichten te zien staan. Dus ik zoek een mogelijkheid om dit preventief te blokkeren, dat het dus überhaupt al niet eens in de spam komt. Ik wil het gewoon niet zien.
De e-mailadressen waar ze vandaag komen hebben dezelfde opbouw. Om een paar adressen te noemen:
code:
1
2
3
4
5
| infoKiYP@news.agoralumiere.org infoVibJ@news.mairie-chalamont.org infoQOrL@news.criticalthinking.org infooaJY@news.arimc-ra.org infoyUdn@news.econ4.org |
Opbouw is dus infoxxxx@news.xxxx.org, of korter info*@news.*.org
In de standaard filters van Proton kan ik niet blokkeren. Maar Protonmail heeft ook nog geavanceerdere filters, te weten Sieve filter. Daar zit ik nu een beetje doorheen te spitten, maar ik zie alleen dat ik of alles voor de @ kan blokkeren, of alles na de @ .
Zie paragraaf Performing tests on headers. Eigenlijk wil ik dus een regel / filter maken die alles met info*@news.*.org volledig blokkeert / niet doorlaat, ook niet in de spam.
Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
@Pazo Kun je niet iets met "The sender" contains "info" and "the sender" contains "news." and "the sender" ends with ".org?
Idealiter heb je hier een alias voor die je kunt uitschakelen, maar gezien de vraag, verwacht ik dat dat helaas niet het geval is.
Idealiter heb je hier een alias voor die je kunt uitschakelen, maar gezien de vraag, verwacht ik dat dat helaas niet het geval is.
@Pazo
Heb het niet uitgeprobeerd, maar zoiets?
code:
1
2
3
4
5
| require ["regex", "fileinto"]; if header :regex "From" "^info[a-zA-Z]{4}@news\.[a-z]+\.org$" { fileinto "spam"; } |
Ja daar zat ik ook al een beetje naar te kijken, of ik in dan 3 verschillende voorwaarden kan maken, waar ze alle drie aan moeten voldoen.Anoniemand schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:45:
@Pazo Kun je niet iets met "The sender" contains "info" and "the sender" contains "news." and "the sender" ends with ".org?
Maar, ik zie in de opties dat je die mails dan alleen maar kan verplaatsen naar een map, bijvoorbeeld naar spam of prullenbak. Maar ik wil ze daarvoor eigenlijk al blokkeren, wil ze niet eens binnen krijgen. Maar weet niet of dat überhaupt kan. (Direct naar de prullenbak verplaatsen zou evt nog wel acceptabel zijn als het andere niet kan)
Nee ik heb inderdaad geen alias gebruikt. Heb er wel een paar, maar helaas niet bij Bol. Gebruik dat echt al jaren, en nu gaat het helaas fout.
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
@Cyb bedankt, maar ze staan al in de spam / daar komen ze al binnen. Ik wil het stapje ervoor het liefst, dat ze überhaupt niet binnenkomen / al geblokkeerd wordt. Dus niet eens afgeleverd in mijn e-mailbox.
Ik had nog nooit met Sieve filters iets gedaan, volgens een AI, zou het volgende de truc moeten doen (dus met een slag om de arm)
Om het eerst een beetje te testen, zou je de mails eerst naar een map kunnen verplaatsen ipv direct discard te gebruiken (dan weet je of het filter naar wens werkt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| require ["fileinto", "discard"]; if allof ( address :user :contains "from" "info", address :domain :contains "from" "news.", address :domain :matches "from" "*.org" ) { discard; stop; } |
Om het eerst een beetje te testen, zou je de mails eerst naar een map kunnen verplaatsen ipv direct discard te gebruiken (dan weet je of het filter naar wens werkt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| require ["fileinto"]; if allof ( address :user :contains "from" "info", address :domain :contains "from" "news.", address :domain :matches "from" "*.org" ) { fileinto "TestSieve"; stop; } |
Ah dat is wel goede, AI erop loslaten
En inderdaad slim om het eerst naar een testmap te sturen.
Ik ga dit eens proberen, alvast bedankt.
Ik ga dit eens proberen, alvast bedankt.
@Pazo Je kan beter een regex conditie nemen dan die losse contains condities. Regex is 100% exact het patroon dat je hebt gegeven, terwijl die losse condities een benadering zijn. Voor je het weet ga je legitieme emails laten verdwijnen zonder dat je het door hebt gehad.
@Cyb ja daar ben ik het wel mee eens, ga ik ook mee verder puzzelen.
Heb voor nu het voorbeeld van @Anoniemand gebruikt (iets aanpast, de editor gaf een fout aan), en daarmee vast kijken wat er gebeurt.
Heb voor nu het voorbeeld van @Anoniemand gebruikt (iets aanpast, de editor gaf een fout aan), en daarmee vast kijken wat er gebeurt.
De news\.[a-z]+\.org zal domeinen als 'news.mairie-chalamont.org' en 'news.econ4.org' echter missen. De meer volledige regex is:Cyb schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:50:
@Pazo
code:
1 2 3 4 5 require ["regex", "fileinto"]; if header :regex "From" "^info[a-zA-Z]{4}@news\.[a-z]+\.org$" { fileinto "spam"; }
Ik raad sites als https://regexr.com/ en https://regex101.com/ aan voor het bouwen en testen van regexes.^info[a-zA-Z]{4}@news\.[a-z0-9-]+\.org$
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Proton heeft vandaag Lumo geintroduceerd, een AI assistent, met een focus op privacy.

https://proton.me/blog/lumo-ai
https://www.reddit.com/r/...acyfirst_ai_assistant_by/
Te gebruiken via http://lumo.proton.me/
Goed dat Proton hiermee komt. AI is iets waar je in de toekomst niet omheen komt, tenzij je bereid bent om t.o.v. de rest van de samenleving fors in productiviteit in te leveren.

Goed dat Proton hiermee komt. AI is iets waar je in de toekomst niet omheen komt, tenzij je bereid bent om t.o.v. de rest van de samenleving fors in productiviteit in te leveren.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyb op 23-07-2025 12:35 ]
Simpele vraag aan Lumo laat zien dat het gebaseerd is op de modellen van Mistral uit Frankrijk. Ben benieuwd of dit een beetje kan tippen aan de concurrentie. Eerlijk gezegd ben ik meer te spreken over OpenAI, maar daarvan weten we inmiddels ook hoe zij de modellen trainen.Cyb schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:33:
Proton heeft vandaag Lumo geintroduceerd, een AI assistent, met een focus op privacy.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik geef het zeker een kans!
En wanneer je een abonnement hebt met alle producten kun je waarschijnlijk de plus variant zonder extra kosten gebruiken. Ik zie iig dat ik de plus versie heb wanneer ik inlog (edit: met een Visionary abo dus).Cyb schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:33:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Interessant om naast andere tools te gebruiken!
Interessant, ik niet... Heb je recent een Unlimited abonnement afgesloten?daily.data.inj schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:26:
[...]
En wanneer je een abonnement hebt met alle producten kun je waarschijnlijk de plus variant zonder extra kosten gebruiken. Ik zie iig dat ik de plus versie heb wanneer ik inlog. Interessant om naast andere tools te gebruiken!
Het is me niet heel duidelijk hoe dit precies zit.daily.data.inj schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:26:
[...]
En wanneer je een abonnement hebt met alle producten kun je waarschijnlijk de plus variant zonder extra kosten gebruiken. Ik zie iig dat ik de plus versie heb wanneer ik inlog. Interessant om naast andere tools te gebruiken!
Ik heb Unlimited, maar bij mij zegt Lumo :
Via die link krijg ik een popup waar ik voor 9,99 euro / maand Lumo kan nemen. Maar als ik die popup wegklik en klik op "Explore other Proton plans", zie ik dat je bij "Mail Plus" van slechts 3,99 euro / maand ook Luma krijgt met "Web search access":To enable web search, you need to upgrade to Lumo Plus. Lumo Plus gives you access to premium Lumo features, including web search capabilities. You can purchase Lumo Plus at https://lumo.proton.me.
Alleen "Access to advanced AI models" is niet aangevinkt.Limited daily chats
Web search access
Basic chat history
Limited favorites
Upload and query small files
Misschien dat ze de plannen nog iets moeten aanpassen? Of dat er foutjes in de plan features zitten?
Wat ik er nu van begrijp heb je het Proton Visionary abonnement nodig. Alle andere abonnementen krijgen Lumo Plus niet en dien je dan apart aan te schaffen.
Hier proton unlimited en via de lumo link laat ie dan zien lumo plus, verlengen mei 2026…
Total confusion over here...
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Volgens info van Lumo:
Lumo Plus is included for certain Proton account types. Here's the breakdown:
Proton Visionary/Lifetime accounts: These include Lumo Plus automatically as part of their subscription benefits.
Other Proton users: Can add Lumo Plus to their existing plans for:
$12.99/month
$9.99/month when billed annually (23% savings)
So if you're a Proton Visionary or Lifetime subscriber, you already have access to all Lumo Plus features. Other Proton users can upgrade to Plus to get the enhanced Lumo experience.
For Proton Family and Unlimited plans, here's how Lumo Plus works:
Proton Family Plan:
Does NOT include Lumo Plus automatically
Each family member can individually subscribe to Lumo Plus
Each Lumo Plus subscription costs $12.99/month or $9.99/month annually
Proton Unlimited Plan:
The primary account holder can subscribe to Lumo Plus
Lumo Plus subscription costs $12.99/month or $9.99/month annually
Features are available to all members of the Unlimited plan
In both cases, Lumo Plus is an optional add-on rather than being included by default in these plans.
Lumo Plus is included for certain Proton account types. Here's the breakdown:
Proton Visionary/Lifetime accounts: These include Lumo Plus automatically as part of their subscription benefits.
Other Proton users: Can add Lumo Plus to their existing plans for:
$12.99/month
$9.99/month when billed annually (23% savings)
So if you're a Proton Visionary or Lifetime subscriber, you already have access to all Lumo Plus features. Other Proton users can upgrade to Plus to get the enhanced Lumo experience.
For Proton Family and Unlimited plans, here's how Lumo Plus works:
Proton Family Plan:
Each family member can individually subscribe to Lumo Plus
Each Lumo Plus subscription costs $12.99/month or $9.99/month annually
Proton Unlimited Plan:
The primary account holder can subscribe to Lumo Plus
Lumo Plus subscription costs $12.99/month or $9.99/month annually
Features are available to all members of the Unlimited plan
In both cases, Lumo Plus is an optional add-on rather than being included by default in these plans.
Interessante toevoeging aan Proton diensten.
Eerst maar eens gratis gebruiken. Hopelijk worden onderliggende modellen regelmatig bijgewerkt zodat ik niet veel last heb van het niet zelf op web naar info te zoeken.
[EDIT]: dit lijkt niet heel recent te zijn? 😬
“Ik ben Lumo, Proton's AI-assistent, en mijn kennis is bijgewerkt tot september 2023. Voor de meest actuele informatie, raad ik aan om recente bronnen te raadplegen of gebruik te maken van webzoektools. Hoe kan ik je verder helpen? 😊”
Eerst maar eens gratis gebruiken. Hopelijk worden onderliggende modellen regelmatig bijgewerkt zodat ik niet veel last heb van het niet zelf op web naar info te zoeken.
“Ik ben Lumo, Proton's AI-assistent, en mijn kennis is bijgewerkt tot september 2023. Voor de meest actuele informatie, raad ik aan om recente bronnen te raadplegen of gebruik te maken van webzoektools. Hoe kan ik je verder helpen? 😊”
[ Voor 39% gewijzigd door DeeDiWy op 23-07-2025 15:28 ]
Ik vroeg Lumo "Which llms do you use?" en kreeg een ander antwoord...Gr4mpyC3t schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:06:
[...]
Simpele vraag aan Lumo laat zien dat het gebaseerd is op de modellen van Mistral uit Frankrijk.
Zover ik weet is GPT-4 enkel beschikbaar via een API en kun je dat model niet lokaal / geïsoleerd draaien.I'm built on a custom implementation of OpenAI's GPT-4 architecture, tailored specifically for Proton's needs. This means I have a unique setup that integrates with Proton's security protocols and services. If you have any questions about how I work or need assistance with something specific, feel free to ask!
Ja, daar blijkt toch wat verwarring over te zijn. Inmiddels staat er meer informatie op de website van Proton dat uitlegt welke modellen zij gebruiken. Hier staat niets over OpenAI bij.denneappel schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:38:
[...]
Ik vroeg Lumo "Which llms do you use?" en kreeg een ander antwoord...
[...]
Zover ik weet is GPT-4 enkel beschikbaar via een API en kun je dat model niet lokaal / geïsoleerd draaien.
Dit wil overigens niet zeggen dat je op basis van de reactie die jij uit Lumo hebt gekregen dat niet waar is, maar opvallend is het zeker!
Nou ja, al die andere AI-chatbots spuwen ook met grote regelmaat allerlei onzin uit. Heel verrassend is dit dus bepaald niet.
Ik ben ook wel blij dat dit vooralsnog geen onderdeel uitmaakt van Proton Unlimited, want ik heb weinig behoefte om hier extra voor te gaan betalen.
Ik ben ook wel blij dat dit vooralsnog geen onderdeel uitmaakt van Proton Unlimited, want ik heb weinig behoefte om hier extra voor te gaan betalen.
Volgens mij is dat normaal, ook ChatGPT4 is getraind tot 2023.DeeDiWy schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:11:
Dat betreft het taalmodel dat getraind is tot 2023. Web searches zijn wel actueel:DeeDiWy schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:11:
[...]
:strip_exif()/f/image/RFZvmjhf6VhxxpxbEntOal6A.png?f=user_large)
Referentie: https://www.gld.nl/sport/...et-onder-verleden-vitesse
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nog niet zo heel lang geleden is er een artikel hier op Tweakers gepubliceerd waarin beschreven werd hoe AI regelmatig hallucineert.
Volgens mij bedoel je deze review: review: Groot probleem met nieuwe AI-modellen: ze vertellen je meer onzinSniperEye schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:30:
Nog niet zo heel lang geleden is er een artikel hier op Tweakers gepubliceerd waarin beschreven werd hoe AI regelmatig hallucineert.
Interessant inderdaad. Luma is daarin niet anders. Duurt nog wel even tot ik alles geloof wat een LLM mij aansmeert. 😉
Ik loop er tegenaan dat bestanden die ik op een andere machine bewerk en upload in Proton Drive een naam krijgen met "clash" erin op het moment dat de computer waar ze ook op staan weer synchroniseert. Google Drive zorgde ervoor dat de meeste recente versie in Drive en op de machine de actuele versie werd. Proton Drive lijkt niet zo te werken - of mis ik wat?
Ik herken het niet meteen. Maar gebruik je soms nog een app om jouw data te synchroniseren? Dat vinden de meeste tools niet leuk.
Proton Drive heeft sowieso nog wel behoorlijk wat eigenaardigheden. Ik heb het kort even getest, maar merkte o.a. dat op mijn iPhone bestanden dubbel ruimte innamen op het moment dat je ze in zowel de Bestanden-app van iOS zelf als in de Proton Drive-app had geopend. Ruimte werd ook niet altijd meteen na het verwijderen van bestanden vrijgegeven. Voor mij was dat reden om de app weer te verwijderen. (Ik gebruik het nog wel via de browser op mijn Mac voor wat back-ups, maar meer voorlopig even niet.)
Hmm, kan je misschien toelichten hoe ik dat zelf kan controleren? Ik zie het hier niet direct terug.Commendatore schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:12:
Proton Drive heeft sowieso nog wel behoorlijk wat eigenaardigheden. Ik heb het kort even getest, maar merkte o.a. dat op mijn iPhone bestanden dubbel ruimte innamen op het moment dat je ze in zowel de Bestanden-app van iOS zelf als in de Proton Drive-app had geopend. Ruimte werd ook niet altijd meteen na het verwijderen van bestanden vrijgegeven. Voor mij was dat reden om de app weer te verwijderen. (Ik gebruik het nog wel via de browser op mijn Mac voor wat back-ups, maar meer voorlopig even niet.)
Gewoon via Opslag in de iOS/iPadOS-instellingen. Ik had er als test een vrij groot videobestand op gezet, dus dat viel nogal op via het totale gebruik aan opslag.
Oke, als ik dat doe dan zie ik niets noemenswaardigs?
De opslag van Proton Drive gaat omhoog, maar de Files applicatie rapporteert nog steeds 90MB in gebruik.
De opslag van Proton Drive gaat omhoog, maar de Files applicatie rapporteert nog steeds 90MB in gebruik.
Nu ontwijkt Lumo het antwoord. Ik denk dat het wat strenger is gezet.denneappel schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:38:
[...]
Ik vroeg Lumo "Which llms do you use?" en kreeg een ander antwoord...
[...]
Zover ik weet is GPT-4 enkel beschikbaar via een API en kun je dat model niet lokaal / geïsoleerd draaien.
Wel een leuke aanvulling.
Positieve ervaring: Handleiding geüpload met een vraag hoe ik iets kan installeren. Uitkomst was een prima uitleg met verwijzing naar de pagina.
Minder positieve ervaring: Financiële gegevens geüpload met wat financiële vragen gesteld. Wederom mooie antwoorden maar bij wat speurwerk sloegen deze als een tang op een varken
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Wat ik er misschien nog even bij het moeten zeggen, is dat het downloaden van het bestand ook een keer mislukt is. Het kan natuurlijk zijn dat daar iets van is blijven hangen dat na het verwijderen ook niet wegging.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:14:
Oke, als ik dat doe dan zie ik niets noemenswaardigs?
Het verbruik werd trouwens bij Proton Drive opgeteld, niet bij de Files app.
[ Voor 7% gewijzigd door Commendatore op 12-08-2025 12:54 ]
Mijn externe ssd (exfat geformatteerd) kan ik ook niet syncen met Proton Drive.Commendatore schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:12:
Ah oke, misschien iets blijven hangen in de cache? In de instellingen van de app zit een knop om de lokale cache te verwijderen.Commendatore schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:50:
[...]
Wat ik er misschien nog even bij het moeten zeggen, is dat het downloaden van het bestand ook een keer mislukt is. Het kan natuurlijk zijn dat daar iets van is blijven hangen dat na het verwijderen ook niet wegging.
Het verbruik werd trouwens bij Proton Drive opgeteld, niet bij de Files app.
Anderzijds is het ook best logisch dat het in eerste instantie ruimte opneemt? De cache wordt gebruikt om het bestand naar Proton Drive te brengen. Daarna wordt deze cache na verloop van tijd weer automatisch opgeruimd. Ik kan alleen niet vinden welk tijdspad hier aan vast zit.
Klopt, hier staat al minstens een jaar een feature request voor open. Met NTFS schijnt het wel te lukken.SniperEye schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:38:
[...]
Mijn externe ssd (exfat geformatteerd) kan ik ook niet syncen met Proton Drive.
Blijkt idd zo te zijn. NTFS en Mac gaan alleen niet samen, vandaar dat ik ooit koos voor Exfat.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:26:
[...]
Klopt, hier staat al minstens een jaar een feature request voor open. Met NTFS schijnt het wel te lukken.
Nee zeker, exFAT is ook een doodnormale keuze sinds jaar en dag.SniperEye schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:08:
[...]
Blijkt idd zo te zijn. NTFS en Mac gaan alleen niet samen, vandaar dat ik ooit koos voor Exfat.
Mede door jouw casus bedacht ik me weer dat Proton ook gewoon heel groot geworden is in korte tijd. Dat leuke bedrijfje uit Zwitserland dat versleutelde e-mail aanbood voor journalisten en mensen die niet gevonden willen worden, dat is het al een tijdje niet meer.
Het komt vanzelf goed (hoop ik). De laatste tijd komen ze met leuke 'quality of life' features en gun ik ze de tijd ook wel om op snelheid te komen.
Zo las ik laatst nog dat Proton de Linux clients nog niet uit kan brengen omdat de VPN-client voor Linux de meeste prioriteit heeft. Ze hebben simpelweg te weinig developers in dienst die iets met Linux kunnen.
Ik ben ook al jaren lid en wat jij hierin aanhaalt, geeft mij juist zorgen.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:16:
[...]
Mede door jouw casus bedacht ik me weer dat Proton ook gewoon heel groot geworden is in korte tijd. Dat leuke bedrijfje uit Zwitserland dat versleutelde e-mail aanbood voor journalisten en mensen die niet gevonden willen worden, dat is het al een tijdje niet meer.
Er waren (en zijn) nog zo veel dingen die ik graag anders zie (bijv. Sync naar Synology). Maar ze releasen nu zo veel andere dingen (wallet, Authenticator, Pass) dat ik toch (weer) aan het kijken ben, wat de alternatieven zijn.
Ik zie te vaak dat bedrijven na een tijdje toch anders handelen, wanneer er geld aan te pas komt. En ze zijn inderdaad een stuk groter en bekender dan enkele jaren geleden.
Nu heb ik bijv. ~250 verschillende email adressen. Ik moet nog steeds eens kijken, hoe ik dat zelf kan hosten.
Ik wil niet te afhankelijk zijn van een bedrijf met dit soort gegevens,
Je schrijft dat je niet afhankelijk wil zijn van een bedrijf, maar het unique selling point van Proton is toch juist dat gegevens gewoon van jou blijven en jij de enige bent die daar bij kan?streamnl schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:48:
[...]
Ik ben ook al jaren lid en wat jij hierin aanhaalt, geeft mij juist zorgen.
Er waren (en zijn) nog zo veel dingen die ik graag anders zie (bijv. Sync naar Synology). Maar ze releasen nu zo veel andere dingen (wallet, Authenticator, Pass) dat ik toch (weer) aan het kijken ben, wat de alternatieven zijn.
Ik zie te vaak dat bedrijven na een tijdje toch anders handelen, wanneer er geld aan te pas komt. En ze zijn inderdaad een stuk groter en bekender dan enkele jaren geleden.
Nu heb ik bijv. ~250 verschillende email adressen. Ik moet nog steeds eens kijken, hoe ik dat zelf kan hosten.
Ik wil niet te afhankelijk zijn van een bedrijf met dit soort gegevens,
Kan je iets meer vertellen wat die zorgen dan precies inhouden?
Google’s moto was ooit “Don't be evil”Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:52:
Je schrijft dat je niet afhankelijk wil zijn van een bedrijf, maar het unique selling point van Proton is toch juist dat gegevens gewoon van jou blijven en jij de enige bent die daar bij kan?
Kan je iets meer vertellen wat die zorgen dan precies inhouden?
Mijn onderbuik begint te rommelen zodra een bedrijf (te) groot wordt.
Als ik wil dat mijn gegevens bij mij blijft, zal ik het zelf moeten regelen. Ook als ik merk (zoals nu met 250 aliassen) dat ik (te) afhankelijk ben van een bedrijf. Voelt voor mij niet fijn.
Bitwarden is een mooi voorbeeld. Ik betaal netjes 10 euro om ze te steunen. Maar ik host alles zelf. Ik ben niet afhankelijk van het bedrijf.
Ik interpreteer afhankelijk zijn dan even in de context van beschikbaarheid. Met andere woorden: als ze de stekker eruit trekken in Zwitserland zijn je gegevens (en e-mailaliassen) niet langer te gebruiken. Goed punt, maar geldt dat dan niet voor iedere dienst, zelf gehost of niet? Of je bent in ieder geval genoodzaakt om naar iets anders over te stappen.streamnl schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:06:
[...]
Google’s moto was ooit “Don't be evil”
Mijn onderbuik begint te rommelen zodra een bedrijf (te) groot wordt.
Als ik wil dat mijn gegevens bij mij blijft, zal ik het zelf moeten regelen. Ook als ik merk (zoals nu met 250 aliassen) dat ik (te) afhankelijk ben van een bedrijf. Voelt voor mij niet fijn.
Bitwarden is een mooi voorbeeld. Ik betaal netjes 10 euro om ze te steunen. Maar ik host alles zelf. Ik ben niet afhankelijk van het bedrijf.
Er leiden meerdere wegen naar Rome (of Zwitserland) wat mij betreft. Ik kies er voor om een back-up te maken van alles dat in Proton staat. Dat staat ergens in Nederland waar ik bij kan als dat nodig is. De e-mailaliassen heb ik dan weer via een eigen domeinnaam lopen. Stopt Proton om wat voor een reden dan ook met het faciliteren van mijn aliassen, dan zet ik de domeinnaam wel weer om naar iets anders en komt de mail ook weer binnen.
Dat is mijn definitie van autonomie. Zo zie je maar weer dat iedereen een andere strategie heeft.
Ik heb zojuist een Proton Pass-adres proberen in te stellen voor Tweakers, maar dat mag dus niet. Die had ik niet zien aankomen. 
(Nu heeft dit voor Tweakers bij mij geen topprioriteit, maar het zou fijn zijn als het wel kon.)
(Nu heeft dit voor Tweakers bij mij geen topprioriteit, maar het zou fijn zijn als het wel kon.)
[ Voor 27% gewijzigd door Commendatore op 13-08-2025 23:06 ]
Wat versta je precies onder een Proton Pass-adres? Ik heb zojuist mijn @gmail aangepast (via SimpleLogin) naar @passmail.com.Commendatore schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:04:
Ik heb zojuist een Proton Pass-adres proberen in te stellen voor Tweakers, maar dat mag dus niet. Die had ik niet zien aankomen.
Geen enkel probleem.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat het probleem kan zijn. Nog een keer proberen?Commendatore schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:12:
@passmail.net in dit geval.
Krijg je een foutmelding?
Ik gebruik voor Tweakers zonder problemen een @passinbox.com adres.
Gokje: te veel SPAM/dubbele accounts aangemaakt via dit domein? Het is uiteindelijk een soort proxydomein dat dit soort zaken wel in de hand werkt.
Daarom blijf ik (onder andere vanwege dit) zweren bij een eigen domein voor je aliassen in Proton.
Daarom blijf ik (onder andere vanwege dit) zweren bij een eigen domein voor je aliassen in Proton.
Klopt helemaal!Gr4mpyC3t schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:05:
Gokje: te veel SPAM/dubbele accounts aangemaakt via dit domein? Het is uiteindelijk een soort proxydomein dat dit soort zaken wel in de hand werkt.
Enige wat ze nou eens ECHT moeten integreren is SimpleAlias SimpleLogin in Proton Mail.
Ze kunnen niet eens beide hetzelfde domein aan.
voor SimpleLogin moet je andere MX records instellen.

[ Voor 2% gewijzigd door Zilverdael80 op 14-08-2025 09:03 . Reden: SimpleAlias foutje, moet SimpleLogin zijn ]
Ik ken SimpleAlias niet goed genoeg. Is dat van Proton? Ik kan namelijk meerdere domeinnamen koppelen aan mijn Proton account én deze gebruiken voor aliassen. Hoe werkt dit dan vanuit/met SimpleAlias?Zilverdael80 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:52:
[...]
Klopt helemaal!
Enige wat ze nou eens ECHT moeten integreren is SimpleAlias in Proton Mail.
voor SimpleAlias moet je andere MX records instellen.
Ik neem aan dat je SimpleLogin bedoelt. Ik gebruik inderdaad een subdomein, maar dat werkt prima voor me. Maakt het meteen herkenbaar dat het een SL-adres is, voor me.Zilverdael80 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:52:
[...]
Klopt helemaal!
Enige wat ze nou eens ECHT moeten integreren is SimpleAlias in Proton Mail.
voor SimpleAlias moet je andere MX records instellen.
Met proton mail kan je (dacht ik) 30 aliassen aanmaken of een catch-allGr4mpyC3t schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:54:
[...]
Ik ken SimpleAlias niet goed genoeg. Is dat van Proton? Ik kan namelijk meerdere domeinnamen koppelen aan mijn Proton account én deze gebruiken voor aliassen. Hoe werkt dit dan vanuit/met SimpleAlias?
Met SimpleLogin (100% mijn typo in vorige post) kan je onbeperkt aliassen aanmaken, en als die aliassen ook mail uitsturen
Dus als ik tweakers@mijnsimplelogin.mijndomein.nl (want mijndomein.nl staat al bij proton mail ingesteld) zou aanmaken, kan ik ook als dat adres reageren.
Aanmaken kan makkelijk en gebeurt zelfs automagisch als er een mail op een niet bestaand adres wordt ontvangen.
Zo kan je dus, als alias, op elke alias die je bezit reageren.
Bij mijn proton mail (catchall) kan dat niet, en komt men dus via een reply achter mijn werkelijke email adres en sla je op die manier alsnog de privacy plank mis.
ik heb voor elk bedrijf, elke website een aparte alias.
dan weet ik waar spam vandaan komt en kan ik eenvoudig een alias blokkeren.
Hmm, ik heb inmiddels 136 aliassen op een eigen domein. Ik heb het eens in mijn account bekeken en zie dat ik een eigen domein heb toegevoegd aan Proton Pass.Zilverdael80 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:03:
[...]
Met proton mail kan je (dacht ik) 30 aliassen aanmaken of een catch-all
Met SimpleLogin (100% mijn typo in vorige post) kan je onbeperkt aliassen aanmaken, en als die aliassen ook mail uitsturen
Dus als ik tweakers@mijnsimplelogin.mijndomein.nl (want mijndomein.nl staat al bij proton mail ingesteld) zou aanmaken, kan ik ook als dat adres reageren.
Aanmaken kan makkelijk en gebeurt zelfs automagisch als er een mail op een niet bestaand adres wordt ontvangen.
Zo kan je dus, als alias, op elke alias die je bezit reageren.
Bij mijn proton mail (catchall) kan dat niet, en komt men dus via een reply achter mijn werkelijke email adres en sla je op die manier alsnog de privacy plank mis.
ik heb voor elk bedrijf, elke website een aparte alias.
dan weet ik waar spam vandaan komt en kan ik eenvoudig een alias blokkeren.
Via die route kan ik onbeperkt aliassen aanmaken die binnenkomen op mijn Proton mailadres en ik kan vervolgens ook vanuit die alias e-mailen.
Wellicht maakt dit onder water ook gebruik van SimpleLogin? Het is best onduidelijk eigenlijk…
Ik ben sinds kort overgestapt op Proton.
Ik gebruik nu de Authenticator, Pass en natuurlijk Mail.
Ik heb de EUR 199 lifetime pakket gekocht voor Pass met Simple Login.
De migratie van Bitwarden naar Pass en van Google Authenticator naar Proton Authenticator ging zonder problemen.
Wel jammer dat de Proton Pass geen structuur aanbiedt, zoals folders of mappen.
Ik heb 300+ logins en als ik handmatig wil grasduinen, is dat bijna onbegonnen werk.
In Bitwarden (en vroeger in KeePass) kan je makkelijk zelf een en ander organiseren voor email, werk, bank, huis, winkels etc etc
Dat is eigenlijk de grootste feature die ik mis.
Ik heb nu 2 logins overgezet naar aliassen met SimpleLogin.
ff aankijken allemaal
De migratie van Bitwarden naar Pass en van Google Authenticator naar Proton Authenticator ging zonder problemen.
Ik heb 300+ logins en als ik handmatig wil grasduinen, is dat bijna onbegonnen werk.
In Bitwarden (en vroeger in KeePass) kan je makkelijk zelf een en ander organiseren voor email, werk, bank, huis, winkels etc etc
ff aankijken allemaal
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Aanvulling: die eigen domeinnaam in Pass is wel een andere dan waar ik standaard mee mail. Maar dan alsnog kan je een subdomein gebruiken voor je aliassen. Voorbeeld:
- Domeinnaam @janssen.nl voor e-mail met de MX records naar Proton Mail.
- Subdomein @alias.janssen.nl voor de aliassen met de MX records naar SimpleLogin.
Toch benieuwd hoe je aan 136 actieve aliassen komt? Ik mag met mijn duo account er maar 30
:strip_exif()/f/image/saFj8FDiFtKgFIf1J1TetiGy.png?f=user_large)
Ik ben ook recent overgestapt vanuit Bitwarden naar Proton Pass. Jouw probleem qua structuur herken ik eigenlijk niet. Ik structureer per kluis (zo ging dat toch ook bij Bitwarden?). Oftewel: kluis werk, kluis shopping etc.. Sommige van deze kluizen heb ik dan gedeeld met anderen. En eerlijk gezegd zoek ik gewoon binnen "alle items".GarBaGe schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:57:
Ik ben sinds kort overgestapt op Proton.
ff aankijken allemaal
Proton Pass/Simplelogin-aliassen waarschijnlijk.Zilverdael80 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:11:
Toch benieuwd hoe je aan 136 actieve aliassen komt? Ik mag met mijn duo account er maar 30
[Afbeelding]
De optie ‘Proton Pass met onbeperkte hide-my-email-aliassen’ gebruik ik. Die heb jij ook. Misschien gebruiken we andere definitie van een alias ik deze context?Zilverdael80 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:11:
[Afbeelding]
Maar die zitten dus in een ander domein, want je kan niet hetzelfde domein bij proton en simplelogin hebben, beide hebben andere MX records... (en dat is nou juist wat ik erg jammer vindt en zeker voor verbetering vatbaar)Commendatore schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:14:
[...]
Proton Pass/Simplelogin-aliassen waarschijnlijk.
Dat is zeker voor verbetering vatbaar. Heb via Cloudflare mijn domein lopen en dat ingesteld in ProtonMail. Echter krijg met geen mogelijkheid een subdomain aangemaakt in Cloudflare om dat te gebruken met ProtonPass/SimpleLogin.Zilverdael80 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:15:
[...]
Maar die zitten dus in een ander domein, want je kan niet hetzelfde domein bij proton en simplelogin hebben, beide hebben andere MX records... (en dat is nou juist wat ik erg jammer vindt en zeker voor verbetering vatbaar)
Iemand een tip/suggestie wat ik in Cloudflare moet aanpassen/aanschaffen wellicht?
Ik heb een domein specifiek voor mijn mail met @email. Bijenkorf accepteert deze niet. Tweakers moet ik nog aanpassen. Weet dus niet of die geweigerd gaat worden.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:05:
Wat wordt er precies geweigerd bij De Bijenkorf? Ik heb geprobeerd een account aan te maken met een maildomein met drie segmenten en kan gewoon doorklikken.SniperEye schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:23:
[...]
Ik heb een domein specifiek voor mijn mail met @email. Bijenkorf accepteert deze niet. Tweakers moet ik nog aanpassen. Weet dus niet of die geweigerd gaat worden.
Ik maak ook altijd een back-up. De meeste zaken gaan automatisch, enkele zaken niet. Dat doe ik eigenlijk te weinig... Dus meteen aan de hand van jouw bericht maar weer even gedaan.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:24:
[...]
Ik interpreteer afhankelijk zijn dan even in de context van beschikbaarheid. Met andere woorden: als ze de stekker eruit trekken in Zwitserland zijn je gegevens (en e-mailaliassen) niet langer te gebruiken. Goed punt, maar geldt dat dan niet voor iedere dienst, zelf gehost of niet? Of je bent in ieder geval genoodzaakt om naar iets anders over te stappen.
Er leiden meerdere wegen naar Rome (of Zwitserland) wat mij betreft. Ik kies er voor om een back-up te maken van alles dat in Proton staat. Dat staat ergens in Nederland waar ik bij kan als dat nodig is. De e-mailaliassen heb ik dan weer via een eigen domeinnaam lopen. Stopt Proton om wat voor een reden dan ook met het faciliteren van mijn aliassen, dan zet ik de domeinnaam wel weer om naar iets anders en komt de mail ook weer binnen.
Dat is mijn definitie van autonomie. Zo zie je maar weer dat iedereen een andere strategie heeft.
Ook ik heb een domeinnaam die ik gebruik.
Al mijn aliassen (ik heb er 279...) lopen via SimpleLogin. Die worden nu naar mijndomein@proton doorgestuurd. Als Proton stopt, dan zal ik toch bij al mijn aliassen, een nieuwe mailbox moeten koppelen.
Iets anders wat mij deze ochtend opviel, als ik via SimpleLogin of Bitwarden een nieuw alias aanmaak, dan heb ik een keuze uit 11 opties. waaronder 8alias.com en slmail.me
Nu zie ik dat iemand @passmail.com wil gebruiken. Die zie ik niet staan bij SimpleLogin of bij Bitwarden. Kijk ik bij Proton Pass, dan heb ik 15 keuzes, waaronder @passmail.com.
Die zou ik ook graag (als standaard) in Bitwarden hebben.
Ik vind passmail.com toch iets beter klinken dan bijv. 8alias wanneer je een email moet uitspreken
279 aliassen? Hoe kom je aan zo veel accounts?
Zijn er hier trouwens mensen die (Pass/SimpleLogin)-aliassen gebruiken voor social media en wat zijn de ervaringen daarmee?
Zijn er hier trouwens mensen die (Pass/SimpleLogin)-aliassen gebruiken voor social media en wat zijn de ervaringen daarmee?
Als je al enkele jaren lid bent... dan gaat dat vanzelf. Al moet ik ze eens goed bekijken welke weg kunnen en welke niet... Maar ja, de berg wordt steeds groter om door te spitten.Commendatore schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:05:
279 aliassen? Hoe kom je aan zo veel accounts?![]()
En heel eerlijk, hier zitten ook een (20 tal) aliassen bij, die meteen naar mijn vrouw gaan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik gebruik voor elke site een eigen alias, voor elke nieuwsbrief en voor elke applicatie. Dus ook voor Tweakers en dat ging bij mij gewoon goed.
Ik heb bijna 600 entries in mijn password manager nu hoef ik niet voor elke een ander alias te gebruiken, maar een keer 300 aliassen vind ik nog niet zo schrikbarend veel eigenlijk.Commendatore schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:05:
279 aliassen? Hoe kom je aan zo veel accounts?![]()
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dan ga ik het nog een keer proberen. Keep you posted 👍🏻Jazzy schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:44:
[...]
Wat wordt er precies geweigerd bij De Bijenkorf? Ik heb geprobeerd een account aan te maken met een maildomein met drie segmenten en kan gewoon doorklikken.
Ik maak gebruik van Proton unlimited en van SimpleLogin. Vna de pakweg 15 e-mailadressen die ik van Proton heb kan ik er maar 3 gebruiken om SimpleLogin door te sturen. Is dit normaal? Kan ik dit wijzigen.
Het zou kunnen dat ik na de eerste 3 adressen aangemaakt te hebben in Protonmail daarna de SimpleLogin heb gemaakt. Heeft dat invloed? Kan ik dat wijzigen?
Ik zou graag de keuze hebben uit al mijn protonadressen om SimpleLogin naar door te sturen.
Het zou kunnen dat ik na de eerste 3 adressen aangemaakt te hebben in Protonmail daarna de SimpleLogin heb gemaakt. Heeft dat invloed? Kan ik dat wijzigen?
Ik zou graag de keuze hebben uit al mijn protonadressen om SimpleLogin naar door te sturen.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Je hebt geen Proton aliases nodig om Proton en SimpleLogin samen te gebruiken anders dan je hoofd proton emailadres, wel kan het handig zijn als emails wilt kunnen groeperen. Je zou gewoon alle 15 aliases moeten kunnen gebruiken in SL.evilution schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:50:
Vna de pakweg 15 e-mailadressen die ik van Proton heb kan ik er maar 3 gebruiken om SimpleLogin door te sturen. Is dit normaal? Kan ik dit wijzigen.
"om SimpleLogin door te sturen"
Beetje onduidelijk of je inkomende of uitgaande emails bedoelt.
Inkomende emails zijn vrij simpel:
-> simplelogin adres -> proton alias of hoofd adres -> inbox
Bij uitgaande emails hangt het af of je een reply stuurt of geen reply stuurt.
Bij reply hoef je alleen op reply te klikken. Bij geen reply moet je eerst in SL een reverse email adres maken en die copy/pasten in Proton mail als TO adres.
Ugh... Ik heb een mooi proton adres geregistreerd waar ik permanent naartoe zou willen migreren. Ik ben een betalende Proton Unlimited klant en wil dat ook blijven. Alle services overzetten is volgens mij onbegonnen werk. Ik heb bijvoorbeeld 234 aliassen en er is geen exporteer functie, dus dat overzetten zal tot hoofdbrekens leiden.
Dit wordt een volksverhuizing voor mij...
Edit: Of zou het toch mogelijk zijn om van het ene proton pass account naar het andere te exporteren?
https://proton.me/support/pass-export#import
Edit: Of zou het toch mogelijk zijn om van het ene proton pass account naar het andere te exporteren?
[ Voor 24% gewijzigd door StopEcocide op 31-08-2025 13:12 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Heb je Proton zelf al gevraagd voor een oplossing?StopEcocide schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:00:
Ugh... Ik heb een mooi proton adres geregistreerd waar ik permanent naartoe zou willen migreren. Ik ben een betalende Proton Unlimited klant en wil dat ook blijven. Alle services overzetten is volgens mij onbegonnen werk. Ik heb bijvoorbeeld 234 aliassen en er is geen exporteer functie, dus dat overzetten zal tot hoofdbrekens leiden.
Uiteraard zojuist customer service gemaildLa1974 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:22:
[...]
Heb je Proton zelf al gevraagd voor een oplossing?
Dan zou ik eerst die reactie afwachten.StopEcocide schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:25:
[...]
Uiteraard zojuist customer service gemaild
Flauw, gun die jongen een rotavond met 200+ accounts handmatig overzetten
On-topic: een interessante case
Ik volg het verhaal niet. Je had toch al Proton? Heb je het over een nieuw account of over en nieuw Proton alias dat je geregistereerd hebt?StopEcocide schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:00:
En wat bedoel je met een service? En het overzetten van een service? Bedoel je SimpleLogin aliases die je wilt koppelen aan een ander "current mailbox"?
In de edit gaat het over Proton Pass. Wil je Proton Pass aliasen koppelen aan een andere "Forwards to" emailadres?
Excuus, maar ik zie van de volksverhuizing af. Te veel gedoe. Bedankt voor het meedenken, Cyb.Cyb schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:08:
[...]
Ik volg het verhaal niet. Je had toch al Proton? Heb je het over een nieuw account of over en nieuw Proton alias dat je geregistereerd hebt?
En wat bedoel je met een service? En het overzetten van een service? Bedoel je SimpleLogin aliases die je wilt koppelen aan een ander "current mailbox"?
In de edit gaat het over Proton Pass. Wil je Proton Pass aliasen koppelen aan een andere "Forwards to" emailadres?
Een subdomein maken op je domein kan dan weer wel en werkt prima. Heb ik zelf gedaan bij TransIP.Zilverdael80 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:15:
[...]
Maar die zitten dus in een ander domein, want je kan niet hetzelfde domein bij proton en simplelogin hebben, beide hebben andere MX records... (en dat is nou juist wat ik erg jammer vindt en zeker voor verbetering vatbaar)
Hoofdomein op Proton: mijnmail@mijndomein.nl
Subdomein bij Simplelogin: alias@mail.mijndomein.nl
Dat i.c.m. met de catchall functionaliteit in Simplelogin werkt fantastisch.
Mensen met een Proton Visionary abonnement zouden momenteel ook toegang hebben tot een nieuwe dienst, Proton Meet. Wanneer ik zelf https://meet.proton.me/ bezoek krijg ik de melding "Coming soon".
Bron: https://discuss.privacygu...aunches-proton-meet/30736
[ Voor 16% gewijzigd door Bedge85 op 03-09-2025 19:56 ]
Hier ook een 'Coming Soon' melding. Maar ik was dan ook geen Visionary. Blijkbaar heb je dit abonnement als je destijds een investering hebt gedaan in Proton Mail? Jammer dat ze nieuwe functionaliteit uitbrengen als eerste uitbrengen voor een abonnement die je niet af kan sluiten.Bedge85 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:55:
Mensen met een Proton Visionary abonnement zouden momenteel ook toegang hebben tot een nieuwe dienst, Proton Meet. Wanneer ik zelf https://meet.proton.me/ bezoek krijg ik de melding "Coming soon".
Werkt bij mij wel!Bedge85 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:55:
/f/image/2wraYVJefxeneXhJEVMEQkRu.png?f=fotoalbum_large)
Destijds idd en een jaar of drie geleden was er een mogelijkheid om over te stappen op dat abonnement. Dus wie weet komt er ooit nog zo’n moment.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:07:
[...]
Hier ook een 'Coming Soon' melding. Maar ik was dan ook geen Visionary. Blijkbaar heb je dit abonnement als je destijds een investering hebt gedaan in Proton Mail? Jammer dat ze nieuwe functionaliteit uitbrengen als eerste uitbrengen voor een abonnement die je niet af kan sluiten.
Via wallet.proton.me kan ik nog steeds een visionary abbo afsluiten, als je daar op de 'upgrade' knop drukt krijg ik dit:
/f/image/bn6uiBR7ew0ZzkPK6XrXlBzl.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door MikeL op 06-09-2025 13:04 ]
Oeh, hier ben ik heel blij mee! Dank voor het delen.MikeL schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:06:
Via wallet.proton.me kan ik nog steeds een visionary abbo afsluiten, als je daar op de 'upgrade' knop drukt krijg ik dit:
[Afbeelding]

Er is inmiddels ook een product pagina voor Proton meet (https://proton.me/meet).