Ik ben ook bezig aan de langzame overstap naar Proton. Had in 2025 al eens een domeinnaam gekocht voor mijn mail. Nu langzamerhand werk aan het maken om alle accounts over te zetten. Was het helemaal beu met alle spam die ik op mijn Hotmail kreeg. Nu via aliassen alle bedrijven hun eigen mailadres aan het geven, maar dan kom je er pas achter hoe ontzettend veel accounts je hebt. Meteen mooi moment om allemaal nieuwsbrieven af te melden.
Nog best lastig om nou een keuze te maken voor mailprovider. Alle mailproviders hebben wel wat, ook bij Proton lees je dan ook wat slechte ervaringen. Maar tot nu toe bevalt het prima.
Heb een Proton Duo abonnement genomen. Zodra de kinderen ouder worden stap ik naar Family over. Domein zit in Proton. Subdomein in simplelogin. Daardoor heb ik een ander subdomein dan mijn vrouw en blijven bedrijven gescheiden. Binnenkort beginnen met de accounts van mijn vrouw. Dat je vaker kortingscodes kan gebruiken met de aliassen deed haar snel overstag gaan

Het echte mailadres blijft dus geheim voor de buitenwereld.
Was wel even aan het klooien met de authenticator. Als je een QR code van google wil importen, moet je dit specifiek via de import functie doen, niet via de normale scan QR code. Dan is de code invalid namelijk.