• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zilverdael80 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:27:
Dat durf ik niet te zeggen, ik regel alle aliassen zelf hier en zie niet direct de optie om andere hierin toe te voegen. Maar misschien als iemand anders in dat account inlogt in Simple Login dat het kan? Geen idee. Sorry
Een custom domain is gekoppeld aan één simplelogin account. En dit account is (wanneer je inlogt op SimpleLogin met je Proton accout) gekoppeld aan één van de gebruikers in je Family.

Je kunt wel vanuit het SimpleLogin account API Keys uitdelen zodat anderen ook kunnen inloggen (en aliassen maken).

Maar waar je rekening mee moet houden is naar welke mailbox de alias gestuurd wordt.
Als je dat niet vanuit de password manager kunt sturen, loop je hier denk ik vast.
Ik weet dat Bitwarden met een API key aliassen kan maken, maar je kunt de mailbox waar de alias naar toe moet gaan, volgens mij niet sturen.

Misschien een beter alternatief met SimpleLogin is om elk lid van de familie een eigen simplelogin account te geven, met een eigen custom domein, bijv @<account>.customdomain.tld.

Ik werk zelf niet met Proton Pass dus daar kan ik helaas niet bij helpen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40
blackd schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:00:
[...]
Maar waar je rekening mee moet houden is naar welke mailbox de alias gestuurd wordt.
Als je dat niet vanuit de password manager kunt sturen, loop je hier denk ik vast.
Net even gekeken, in Simple Login heb ik meerdere mailboxen aangemaakt (proton accounts, maar daar mag elk email adres aangemaakt worden als zijnde een mailbox) (dus ook een gmail, hotmail account)

Vanuit Proton Pass kan ik een alias bekijken en daarin ook wijzigen welke mailbox mails ontvangt van die betreffende alias.

• blackd
  • Niet online
Zilverdael80 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:09:
Net even gekeken, in Simple Login heb ik meerdere mailboxen aangemaakt (proton accounts, maar daar mag elk email adres aangemaakt worden als zijnde een mailbox) (dus ook een gmail, hotmail account)

Vanuit Proton Pass kan ik een alias bekijken en daarin ook wijzigen welke mailbox mails ontvangt van die betreffende alias.
Dat is heel mooi.

Dan is het nog wel de vraag of je aan aanvullende Proton Family accounts in Proton Pass een SimpleLogin account met een API key kunt koppelen.

Als dat kan, zou het voor @MXdar2 mogelijk moeten zijn om met 1 SimpleLogin account voor meerdere Family leden aliassen aan te maken.

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12 21:52
Nog niet zo heel lang geleden heb ik een soortgelijke vraag gesteld in dit topic betreffende custom domain. Ben zelf te druk om de post terug te zoeken. Onder de streep doe ik het als volgt: in Proton wijs ik mailadressen voor mijn custom domain toe aan mijn gezinslid bij Proton Duo.

• blackd
  • Niet online

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga mijzelf eens verdiepen SimpleLogin. Ik ging er eigenlijk vanuit dat binnen een family abonnement je de custom domeinnaam ook voor aliassen kon delen, maar dat is dus blijkbaar helaas niet het geval.

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12 21:52

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Hey!

Sinds kort heb ik Proton mail. Het vak om in te schrijven is super smal. Hoe kan ik dat vergroten? Ik gebruik alleen een laptop.

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:50
@Sieben welkom bij de club.

In het kader van let me google that for you: https://proton.me/support/composer

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40
Sieben schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:05:
Hey!

Sinds kort heb ik Proton mail. Het vak om in te schrijven is super smal. Hoe kan ik dat vergroten? Ik gebruik alleen een laptop.
Gebruik je de website?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHl5UhlV3-WRIiyL72wTT4Ypo7Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4vGX179spxlOv6YiYo3iXKJU.png?f=user_large
In de titel van het nieuw bericht venster staan rechts 3 icoontjes, de middelste gebruik je om het nieuw bericht venster te vergroten

Wellicht werkt de zelfde snelkoppeling ook in de mail applicatie, die heb ik niet op deze PC staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Zilverdael80 op 10-12-2025 16:10 ]

• Kipmetrijst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:32
Mijn domeinen toegevoegd aan proton mail. Had verwacht dat deze als aparte accounts in Mail gezien konden worden maar dit moet blijkbaar via filters en labels. Is dat nog aan te passen in een applicatie als Thunderbird of ziet die alleen mijn Proton account?

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

• Anoniemand
Kipmetrijst schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:54:
Mijn domeinen toegevoegd aan proton mail. Had verwacht dat deze als aparte accounts in Mail gezien konden worden maar dit moet blijkbaar via filters en labels. Is dat nog aan te passen in een applicatie als Thunderbird of ziet die alleen mijn Proton account?
Wat bedoel je precies? Domeinen zijn heel iets anders dan accounts, dus wat verwachte je precies?

• Kipmetrijst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:32
Anoniemand schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:41:
[...]

Wat bedoel je precies? Domeinen zijn heel iets anders dan accounts, dus wat verwachte je precies?
Ik heb nu 2 domeinen, zeg AAA en BBB. Die heb ik heb ik dan voorzien van de juiste records zodat ik ze onder Domains zie staan bij Proton Mail. Daar heb ik dan mail adressen kipmetrijst@AAA.nl en kipmetrijst@BBB.nl mee aangemaakt.

Nu verwacht ik dat ik in mijn mail dan een inbox voor kipmetrijst@AAA.nl en een inbox voor kipmetrijst@BBB.nl zou kunnen zien.

Ik zie dat ik nu eindelijk ook toegang heb tot Proton sheets. Eens testen welke spreadsheets ik van Google en Excel over kan zetten

[ Voor 10% gewijzigd door Kipmetrijst op 10-12-2025 21:15 ]

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

• Anoniemand
Proton werkt met user accounts. Momenteel heb je beide e-mailadressen aan hetzelfde Proton User account gekoppeld, waardoor ze in dezelfde inbox terecht komen. Dan weet ik inderdaad ook niet beter dan dat je met (sieve) filters en/of labels dat inzichtelijk kunt maken of een afzonderlijk user account te creëren, maar dat is afhankelijk van het abonnement dat je hebt.

@blackd heeft een tweetal pinned posts in dit forum wat gedetailleerd uitlegt hoe je met aliassen / filters / simplelogin aan de slag kunt gaan, daar zit mogelijk ook nog interessante info voor je tussen.

• Sieben
  • Niet online
Dank voor de reacties.
Ik heb het bekeken, maar ik heb alleen maar dit witte schrijfvakje tot nog toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQAFfOAmJD_89TXBo2hqyb2Z-W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aS6xMG5xq254o9akg9eoBEyJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Sieben
  • Niet online
@Zilverdael80, je vraagt of ik de website gebruik, wat bedoel je daarmee?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste