Tweakers is steeds moeilijker bereikbaar omdat DPG media de laatste weken elke dag meer en meer VPN ip's verbant.
Ik heb gezocht, en zie dat anderen hetzelfde melden (maar ik zal niet quoten uit de besloten fora).
Mijn verzoek is om Tweakers uit te zonderen van deze nieuwe vorm van tracking.
De volgende keer dat het jou overkomt, ga dan eerst met je geblokkeerde IP naar Akamai - Client Reputation lookup, dus voordat je van IP wisselt. (Thanks @Kees)
Als je reeds van IP geswitched bent, kan je het vorige IP checken op AbusedIPDB. (Thanks @Jef61)
Akamai is wel de CDN van Tweakers dus relevanter.
Als je je Reference en je ClientIP deelt plus de respons van bovenstaande lookup, dan kunnen we er allemaal van leren, en zien of het inderdaad allemaal misbruik is, of misschien collateral damage.
Uiteraard alléén je VPS ClientIP delen, niet je échte IP.
Dit is irritant. In Nederland is geen VPN-verbod en mijn privacy is voor mij principieel belangrijker dan toegang tot Tweakers of DPG media. Als ik straks na 10 refreshes van mijn VPN-ip niet meer op Tweakers kan komen, dan blijf ik uit principe weg. Ik laat me niet pesten tot het opgeven van mijn recht op privacy, zoals DPG media ook hun cookiebanners bewust treiterig had ontworpen om mensen hun rechten om niet getracked te worden te laten opgeven. Op deze manier proberen ze mensen zonder third party tracking cookies alsnog te tracken over hun website-portfolio. Misschien om te anticiperen op mogelijk geautomatiseerde cookie-afwijzing.Access Denied
Your request was blocked by DPG Media's Web Application Firewall.
Ik heb gezocht, en zie dat anderen hetzelfde melden (maar ik zal niet quoten uit de besloten fora).
Mijn verzoek is om Tweakers uit te zonderen van deze nieuwe vorm van tracking.
edit:
Ik begrijp nu dat:- de DPG Media Web Application Firewall niet opgelegd is door DPG Media, maar echt een samenwerking is tussen het DPG team en het Tweakers team;
- de intentie niet betere tracking is, maar betere bescherming. Gezien het AVG-debacle bij DPG Media begrijp je waarom ik dit in eerste instantie het nadeel van de twijfel gaf, en ze zullen er ook niet rauwig om zijn. Want de mogelijkheid tot site-wide tracking is wel een gevolg, ook al is dat niet de intentie.
edit:
14 aug 2026 Recap tot nu toe: Er is een toenemende hoeveelheid misbruik in de wereld, en ook bij Tweakers. Daarom is de Firewall strenger gezet.
14 aug 2026 Recap tot nu toe: Er is een toenemende hoeveelheid misbruik in de wereld, en ook bij Tweakers. Daarom is de Firewall strenger gezet.
ℹ️ Check zelf ℹ️
De volgende keer dat het jou overkomt, ga dan eerst met je geblokkeerde IP naar Akamai - Client Reputation lookup, dus voordat je van IP wisselt. (Thanks @Kees)
Als je reeds van IP geswitched bent, kan je het vorige IP checken op AbusedIPDB. (Thanks @Jef61)
Akamai is wel de CDN van Tweakers dus relevanter.
Als je je Reference en je ClientIP deelt plus de respons van bovenstaande lookup, dan kunnen we er allemaal van leren, en zien of het inderdaad allemaal misbruik is, of misschien collateral damage.
Uiteraard alléén je VPS ClientIP delen, niet je échte IP.
[ Voor 67% gewijzigd door Sando op 14-08-2026 11:12 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)