VPN-verbod: Agressieve firewall van DPG Media

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Access Denied

Your request was blocked by DPG Media's Web Application Firewall.

For more information contact application support and specify:

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik woon in het buitenland en krijg random soms ook - zonder VPN - een access denied melding te zien.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Lijkt me handig om alles in mo tags te zetten? Lijkt me niet dat iedereen hier zijn of haar ip aan het delen is?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ApC_IcE schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:38:
Lijkt me handig om alles in mo tags te zetten? Lijkt me niet dat iedereen hier zijn of haar ip aan het delen is?
Het zijn vpn-endpoint-ip's

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Access Denied

Reference: 0.5a3ad417.1789644745.a2732439
ClientIP: 185.107.44.202
https://tweakers.net/

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-10 19:09
AtHomer schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:32:
Access Denied

Reference: 0.5a3ad417.1789644745.a2732439
ClientIP: 185.107.44.202
Tja, er is ook wel wat voor de zeggen... Een Proton IP met een fraud score van 100/100

• AtHomer
  • Niet online
XelaRetak schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:56:
[...]

Tja, er is ook wel wat voor de zeggen... Een Proton IP met een fraud score van 100/100
Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik access denied moe ben geworden en de score niet meer controleer. Ik krijg ze al weken elke dag weer, slechte IP-score of niet.

Pro-tip voor iedereen die hier last van heeft: gebruik een RSS-reader om toch nog alle artikelen van de frontpage te kunnen zien.

[ Voor 15% gewijzigd door AtHomer op 17-09-2026 14:01 ]

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Neehoor. Ook mensen die gewoon in het buitenland zitten zag ik

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, lang niet allemaal.

Ik heb het ook bij WiFi verbindingen. Zonder VPN.

De ene dag wel, de andere dag niet (met zelfde IP), en een dag later weer wel.

Soms een halfuur, soms 10 minuten, en soms ook wel 2 uur

-knip. Dit is niet constructief en draagt niet bij aan het vinden van een oplossing.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 18-09-2026 09:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

gebruiken jullie nu akamai icm de exonet anti abuse toolbox (https://www.exonet.nl/nieuws/hoe-bescherm-je-jouw-website-of-applicatie/) of staat dat er los van? @Kees

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:23

Access Denied

Reference: 0.35f90a17.1789659338.1f086581
ClientIP: 212.104.214.219

• Meg
  • Niet online

Meg

-knip-. Dit is niet constructief en voegt ook echt bijzonder weinig toe.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 18-09-2026 09:43 ]

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Kees
  • Laatst online: 10-10 23:21

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Vakanties en vrije dagen. En een team dat heel druk is. Morgen hebben we er een meeting over.
Oid schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:30:
gebruiken jullie nu akamai icm de exonet anti abuse toolbox (https://www.exonet.nl/nieuws/hoe-bescherm-je-jouw-website-of-applicatie/) of staat dat er los van? @Kees
Nee, die gebruiken we nu niet. We hebben Akamai en een hele lange lijst eigen regels die vaak heel specifiek zijn in onze eigen loadbalancers.

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 18-09-2026 09:43 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Meg
  • Niet online

Meg

Kees schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:11:
[...]

Vakanties en vrije dagen. En een team dat heel druk is. Morgen hebben we er een meeting over.
Dank voor deze update!

• Jeronymus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 05:39

Access Denied

For more information contact application support and specify:Overigens: na de Acces Denied heb ik mijn VPN (PIA) uitgezet en de tweakers.net-pagina gerefresht waardoor ik de website kon bezoeken. Daarna heb ik mijn VPN weer aangezet en kon ik zonder problemen op Tweakers blijven, inclusief deze post schrijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7vMCMgbuHE-X-uZqcLxRmBgayg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UmdvCw89kXazE6NCdJmkvxsY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjhVjAmCVSg47SzaM7opafrXE7k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h1pNPQ2YBqLMN9r5yZG6l3QR.png?f=user_large

• absrnd

Access Denied

Reference: 0.1c161502.1789715920.17b3b3b1

• AtHomer
  • Niet online
The IP Address 149.22.91.177 did not receive a bad risk score.

Access Denied

Reference: 0.e423655f.1789715952.393e2176
ClientIP: 149.22.91.177

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zucht, nu is zelfs het bezoeken van een willekeurige pagina al reden om mij te blokkeren. Ik ben het ondertussen helemaal zat en vind dit veel te ver gaan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• absrnd

Access Denied

Reference: 0.8971cd17.1789721934.1a96bba

• Kees
  • Laatst online: 10-10 23:21

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
We hebben nu wat extra tuning gedaan; helemaal als je ingelogt bent zou je nu minder blokkades moeten krijgen

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:26:
[...]

Nee, lang niet allemaal.

Ik heb het ook bij WiFi verbindingen. Zonder VPN.

De ene dag wel, de andere dag niet (met zelfde IP), en een dag later weer wel.

Soms een halfuur, soms 10 minuten, en soms ook wel 2 uur

[mbr]-knip. Dit is niet constructief en draagt niet bij aan het vinden van een oplossing.[/mbr]
Zijn dat dan wel wifi verbindingen met een 'eigen' IP?

Ik moet zeggen dat ik heel weinig last heb van deze meldingen, maar de paar keer dat ik er een zag was altijd tijdens gebruik van een dienst met een 'niet persoonlijk' IP, denk aan publieke Wifi (al dan niet via een soort van CGNAT constructie) of gebruik van consumenten VPN diensten of mobiele ISP met veel gebruikers op 1 extern ip of een combinatie van die zaken.

Bij gebruik van privé connecties met een 'vast' IP (niet gegarandeerd vast, maar mijn ISP IP bijvoorbeeld is volgens mij al jaren hetzelfde), zakelijke connecties met 'eigen' subnetten en zakelijke VPN diensten ben ik het nog niet tegengekomen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennism schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:23:
[...]

Zijn dat dan wel wifi verbindingen met een 'eigen' IP?
Jep. Gewoon dezelfde router van Odido. Zelfde IP met WiFi als met de bedrade verbinding. Bij WiFi heb ik regelmatig de Access Denied, met de bedrade verbinding heb ik die melding nog nooit gezien. Met hetzelfde IP dus. En dezelfde computer (en dus browser etc).

Virussen? Scan ze hier!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:46:
[...]

Jep. Gewoon dezelfde router van Odido. Zelfde IP met WiFi als met de bedrade verbinding. Bij WiFi heb ik regelmatig de Access Denied, met de bedrade verbinding heb ik die melding nog nooit gezien. Met hetzelfde IP dus. En dezelfde computer (en dus browser etc).
ok, dus ook echt een computer en geen mobiel ding wat kan terugvallen op 5G oid.
Ik heb het niet kunnen repoduceren, ook niet de twee VPN providers, niet op YouFone (kpn) glas en niet op Odido K&K (wat verdachter kan zijn omdat je dacht ik elke 24 uur een ander IP adres krijgt en je dus een besmet adres kan erven).
Ik zou starlink (CGnat) zo nog eens kunnen aanslingeren, sowieso om eens te kijken of er firmware updates zijn.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 20:31
Kees schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:15:
We hebben nu wat extra tuning gedaan; helemaal als je ingelogt bent zou je nu minder blokkades moeten krijgen
Ja, ik kom er nu eindelijk weer in op Fedora 44 met Firefox! (Iig ingelogd, uitgelogd niet geprobeerd.)
Bedankt!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Helaas gaat het als mij TOR-gebruiker steeds slechter af wanneer ik Tweakers wil bezoeken. Om in te loggen moet ik eerst de inlogpagina kunnen bereiken. Maar dat wordt met de dag steeds lastiger. Waar ik eerst één of twee keer een ander circuit moest gebruiken is het nu vaak zo dat ik eerst vele malen een circuit moet proberen om uberhaupt op de privacymuur uit te komen. Die doet het dan vervolgens ook weer niet en dan mag ik daarna nog een paar keer een nieuw circuit proberen om terug te komen op de pagina die ik in eerste instantie wilde bezoeken. Heel frustrerend en helemaal niet nodig.

Maar buiten dat is de inlogbelasting, want inloggen betekent dat mijn sessie wordt gekoppeld aan mijn identiteit, wat dus op betalen met je data neerkomt, eigenlijk iets waar ik helemaal niet op zit te wachten. Dat betekent dat ik steeds negatiever ga waarderen.

Ik heb sterke twijfels of IP reputatie wel het juiste mechanisme is om de beveiliging te realiseren. De waardering die aan een IP-adres wordt toegekend is te foutgevoelig je komt als onschuldige gebruiker veel te makkelijk op het strafbankje. -knip-. Laten we hier geen vergelijk maken met discriminatie, dat gaat wel echt een stap te ver.

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 22-09-2026 10:38 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:58
Zojuist werd ik een tijdje geblokkeerd;

Access Denied

For more information contact application support and specify:Ingelogd, zonder VPN maar wel verbinding vanuit Duitsland. Geblokkeerd zowel op 5g als via de WiFi (beide een verbinding via Telekom)

• jvdberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 11:20
Om even een positief geluid te laten horen: de maatregelen voor ingelogde gebruikers hebben mij in ieder geval geholpen want ik word nu in een gewoon browservenster niet meer geblokkeerd. Terwijl als ik een Vivaldi privévenster open ik nog wel wordt tegengehouden (nu net bijv. Reference: 0.cb071002.1790250655.383de756), maar dat vind ik niet zo'n issue.

• C64Boy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 22:31
ik loop er nu ook weer tegenop. Wat een toestanden
Pagina: 1 2 Laatste