Toon posts:

Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:40
JP1980 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:52:
Niet iedereen z'n smaak die 17" maar het maakt hem wel onderscheidend van alle eenheidswurst op de weg. Bedankt voor de foto's, het exterieur is precies zoals ik hem krijg. :)
Ja, onderscheidend was een Multipla ook..

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-06 22:22
DJR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:57:
Zou iemand een “honest review” kunnen geven van de heads-up display als optie voor de iX1? Is het de meerprijs waard? Ik twijfel nog of ik deze aankruis als optie.
In tegenstelling tot Roki was mijn ervaring zeer positief over die headsup display na mijn proefrit (3 maanden na bestelling auto).
Jammer want ik had hem wel aan willen vinken en heb dat helaas niet gedaan tijdens het bestellen van de wagen.
Anderzijds, ik heb er nu ook geen dus het zal geen gamechanger zijn als ik mijn iX1 ga ophalen. Je moet ergens een keer tevreden zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:26

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb ook gereden met HUD, in een 2-serie en X2, en vond het erg prettig. Ik was er heel snel aan gewend en was ook weer even wennen toen het er niet meer was (vakantie auto's). Maar, heb het nu niet besteld op mijn iX1, configuratie was nogal gedoe met LM / werkgever en deze stond op de nice-to-have lijst, daar ben ik niet meer aan toegekomen. Geen gamechanger, daar ben ik mee eens, maar als je toch nog kan aankruisen zou ik het zeker doen.

Great minds think alike!

• ErikkNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 21:44
Hebben jullie ervaring met de periode dat de auto bij Quality Control staat? Mijn auto staat hier nu 2 weken in deze status en hoop hem nog dit kwartaal binnen te krijgen. Scheelt weer een flinke slok op een borrel btw voorschieten voor 3 maanden ;-)

De auto is besteld op 31 december en kon op een al ingepland productieslot meelopen.

Betreft een Saphirschwarz variant met alle opties.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:21
Mijn vorige auto was een BMW X3 met HUD, erg fijn.

Heb het nu niet, informatie genoeg voor mijn neus, dus mis het niet echt.

[Voor 13% gewijzigd door Hankied op 24-03-2023 15:15]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25

Royz

Kleurenblind!!

Hij staat bij de dealer... nog twee weken volhouden :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 21:01

tim-w

TiPisch...

Royz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:53:
Hij staat bij de dealer... nog twee weken volhouden :P
Nice!

But Seriously...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:29
De mijne is ook gearriveerd. Ik ben benieuwd hoe hij er straks netjes gepoetst, ontdaan van het witte folie rond de ramen en met gele kentekenplaten bij staat. Nog ruim een week wachten…

[Voor 16% gewijzigd door SAABcabrio op 24-03-2023 18:09]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:04
Nice, deze lak staat goed, welke kleur is dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SAABcabrio
Spacesilber metallic is dat. Hoewel grijs een saai imago heeft, vind ik deze kleur sjiek en toch ook sportief
De kleur in eerste instantie alleen in de configurator gezien en op een klein staaltje bij de dealer. Dezelfde kleur is ook bij Mini leverbaar, maar dan heet het anders.
Kleur is natuurlijk persoonlijk en over smaak valt niet te twisten, maar ik vind deze kleur i.c.m. XLine mooi matchen met de hoogglans zwarte spatbordranden, alu accenten rond ramen en dakrail en de chroomdelen in de grille.

• tim-w

tim-w

TiPisch...

SAABcabrio schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:39:
Spacesilber metallic is dat. Hoewel grijs een saai imago heeft, vind ik deze kleur sjiek en toch ook sportief
De kleur in eerste instantie alleen in de configurator gezien en op een klein staaltje bij de dealer. Dezelfde kleur is ook bij Mini leverbaar, maar dan heet het anders.
Kleur is natuurlijk persoonlijk en over smaak valt niet te twisten, maar ik vind deze kleur i.c.m. XLine mooi matchen met de hoogglans zwarte spatbordranden, alu accenten rond ramen en dakrail en de chroomdelen in de grille.
Heel chique inderdaad! Gefeliciteerd!

But Seriously...

• tim-w

tim-w

TiPisch...

SAABcabrio schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:01:
De mijne is ook gearriveerd. Ik ben benieuwd hoe hij er straks netjes gepoetst, ontdaan van het witte folie rond de ramen en met gele kentekenplaten bij staat. Nog ruim een week wachten…
Tijd voor een nieuwe username trouwens ;)

But Seriously...

• SAABcabrio
Haha. Nee, geen nieuwe username. De iX1 vervangt de Audi, maar de SAAB cabrio blijft.

[Voor 81% gewijzigd door SAABcabrio op 25-03-2023 18:06]

• tim-w

tim-w

TiPisch...

SAABcabrio schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:57:
Haha. Nee, geen nieuwe username. De iX1 vervangt de Audi, maar de SAAB cabrio blijft.
Haha duidelijk. Leuke cabrio ook! En geniet van de iX1. Ik vind het een fantastische auto. :)

But Seriously...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 21:54
DJR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:57:
Zou iemand een “honest review” kunnen geven van de heads-up display als optie voor de iX1? Is het de meerprijs waard? Ik twijfel nog of ik deze aankruis als optie.
Tijdens mijn testrit dacht ik heel even "Oh leuk, een HUD" (was eerste keer dat ik met een HUD reed), maar al vrij snel lette ik er niet meer op. Ik heb deze niet opgenomen bij mijn opties en ik zal het ook niet missen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-06 10:54
Mijn vorige BMW’s hadden een HUD en ik kan niet meer zonder. Vooral de Navi aanwijzingen van de HUD zijn super, maar ook de bediening van radio/applemusic en de verkeersborden info zijn super handig. En de rijhulpsystemen tonen waarschuwingen via de HUD. In de loop van de jaren heeft BMW de HUD steeds beter gemaakt. De HUD heeft mij over de streep getrokken om weer voor BMW te kiezen en niet voor Tesla.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Nog een paar tips, in ieder geval vind ik dit handig:

1. De 'drempel' van de achterbumper trekt vuil aan. En ook bij in en uitladen is er risico op krassen. Ik heb deze aangeschaft (nog niet geïnstalleerd): Luxshield Bumperbescherming folie

2. Ik zocht naar een goede plek voor klein afval in de auto. Onder de middenarmsteun kan, maar ik vond een betere oplossing, in de deuren. Als je die prullenbakjes helemaal voorin het deurvak schuift blijven ze op hun plek. Wel erg klein, maar ziet er mooi uit.

3. Tot nu toe tot slot: de usb aansluitingen voorin steken omhoog en dat is met reguliere kabeltjes niet heel fijn, want je zal zelden daar iets inprikken dat hoger ligt (eerder onder de armsteun). Daarom haakse usb-c adapter gekocht die van ieder kabeltje een haakse aansluiting kan maken.

Wat vinden jullie handige accessoires of wat mis je in de iX1?

But Seriously...

• SAABcabrio
Wat betreft de achterbumper was ik ook op zoek naar deze folie. Tot op heden nog niet gevonden, dus bedankt voor de tip!
Ik ga deze bestellen, zodat ik de folie gelijk na aflevering van de auto kan gaan aanbrengen.

• Roki
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:11
tim-w schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:25:

1. De 'drempel' van de achterbumper trekt vuil aan. En ook bij in en uitladen is er risico op krassen. Ik heb deze aangeschaft (nog niet geïnstalleerd): Luxshield Bumperbescherming folie

2. Ik zocht naar een goede plek voor klein afval in de auto. Onder de middenarmsteun kan, maar ik vond een betere oplossing, in de deuren. Als je die prullenbakjes helemaal voorin het deurvak schuift blijven ze op hun plek. Wel erg klein, maar ziet er mooi uit.

3. Tot nu toe tot slot: de usb aansluitingen voorin steken omhoog en dat is met reguliere kabeltjes niet heel fijn, want je zal zelden daar iets inprikken dat hoger ligt (eerder onder de armsteun). Daarom haakse usb-c adapter gekocht die van ieder kabeltje een haakse aansluiting kan maken.

Goeie tips! Als alles goed gaat mag ik mijn IX1 komend weekend afhalen (Stockwagen- Bestelling van 20/03/2023 via leasing :9 ).Op het eerste zicht na een korte testrit en enkele reviews mis ik enkel iets om mijn zonnebril in op te bergen. Ik heb begrepen dat deze niet in de zwevende armsteun terecht kan.
Ik denk dus aan https://www.bol.com/be/nl...i7nrNG9A.2.3.ProductTitle

En ook jammer dat in de bekerhouders geen klemmen zitten voor iets kleinere/smallere flesje of blikjes, dit zou standaard mogen zijn O-)

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ja die armsteun is erg ondiep. Behalve een paar muntjes heb ik er nog geen inhoud voor kunnen verzinnen. Misschien dat (zonder hoesje) een zonnebril net zou passen, dat zal ik eens proberen.
Maar wel goed idee van die zonnebrilhouder!

But Seriously...

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Op zich zou zo een prullenbakje ook in het formaat voor onder de armsteun te vinden moeten zijn toch? Ik zou niet weten wat je er anders zou willen opbergen ook :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 15:55
ErikkNL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:58:
Hebben jullie ervaring met de periode dat de auto bij Quality Control staat? Mijn auto staat hier nu 2 weken in deze status en hoop hem nog dit kwartaal binnen te krijgen. Scheelt weer een flinke slok op een borrel btw voorschieten voor 3 maanden ;-)

De auto is besteld op 31 december en kon op een al ingepland productieslot meelopen.

Betreft een Saphirschwarz variant met alle opties.
Ik ga hier vermoedelijk een veelgestelde vraag stellen, maar: waar zie je dat?

Ik heb vandaag voor mijn 25e de VIN doorgekregen en toegevoegd in de app. De dealer zegt dat ie begin mei bij hen staat, maar ik kan verder geen status zien in de MyBMW app? :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:25
Meer status dan "actief" en "wordt geleverd" heb ik ook niet in de app. Denk dat we het daar mee moeten doen.

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-05 19:27

Ben benieuwd naar hoe transparant de folie is als je hem hebt aangebracht.
Als je foto kan maken en toesturen, graag…

Prullenbakje ben ik ook benieuwd naar…

• tim-w

tim-w

TiPisch...

's goed ik zal fotos maken ;)

But Seriously...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Dat is alvast het prullenbakje

But Seriously...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:56
Volgens BMW (via autoweek) is de levertijd van de IX1 nu 5 maanden. Is er iemand die dat haalt? Heb januari besteld levering in oktober, dan zou hij als ik nu zou bestellen volgens dit artikel eerder geleverd moeten worden.
https://www.autoweek.nl/a...t-zeggen-alle-importeurs/

• ErikkNL
Tomskii5 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Ik ga hier vermoedelijk een veelgestelde vraag stellen, maar: waar zie je dat?

Ik heb vandaag voor mijn 25e de VIN doorgekregen en toegevoegd in de app. De dealer zegt dat ie begin mei bij hen staat, maar ik kan verder geen status zien in de MyBMW app? :)
Ik heb hiervoor even gebeld met de dealer. Heel goed contact met de account manager daar en die kan de statuscodes zien van het voertuig.

• ErikkNL
Lager schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:58:
Meer status dan "actief" en "wordt geleverd" heb ik ook niet in de app. Denk dat we het daar mee moeten doen.
Klopt. Mijn status is nu Nearly Yours in de app.. In Amerika kunnen ze al meer statussen van het voertuig zien (eigenlijk wat de dealer ook ziet in Nederland).

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 15:55
ErikkNL schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Ik heb hiervoor even gebeld met de dealer. Heel goed contact met de account manager daar en die kan de statuscodes zien van het voertuig.
Ok zelfde verhaal hier dus, gewoon via de dealer :) Gelukkig een erg goede verkoper die het met plezier opzoekt! Thanks voor de informatie :)

Status hier ook nearly yours, maar volgens dealer (in BE) dus pas begin mei bij hen :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• technoslet
JP1980 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:48:
Volgens BMW (via autoweek) is de levertijd van de IX1 nu 5 maanden. Is er iemand die dat haalt? Heb januari besteld levering in oktober, dan zou hij als ik nu zou bestellen volgens dit artikel eerder geleverd moeten worden.
Klopt denk ik wel aardig. Mijn iX1 gaat uitkomen op 5.5 maand levertijd.
De 320e van een collega een goede 5 maanden.

• therealwetwilly
  • Laatst online: 13:45
Wagen besteld deze maand bij Jorssen Zuid (Wilrijk, België) en oplevering zou normaliter rond juni zijn.

configuratie:
M-pakket met M-shadow line, saffierzwart met zwarte bekleding binnen, travel pack, verwarmd stuurwiel en zetels vooraan

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Ter info voor de ABRP liefhebbers, sinds zeer recentelijk is de BMW iX1 selecteerbaar als auto in ABRP (y)

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Roki schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:47:
[...]
Goeie tips! Als alles goed gaat mag ik mijn IX1 komend weekend afhalen (Stockwagen- Bestelling van 20/03/2023 via leasing :9 ).Op het eerste zicht na een korte testrit en enkele reviews mis ik enkel iets om mijn zonnebril in op te bergen. Ik heb begrepen dat deze niet in de zwevende armsteun terecht kan.

Ik heb het ff getest met een zonnebril. Deze past wel in de middenarmsteun, maar alleen zonder hoesje en de eerlijkheid gebied te zeggen dat de klep de bril wel raakt als je 'm dicht doet.

But Seriously...

• DonDromi
  • Laatst online: 12:31
therealwetwilly schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:01:
Wagen besteld deze maand bij Jorssen Zuid (Wilrijk, België) en oplevering zou normaliter rond juni zijn.

configuratie:
M-pakket met M-shadow line, saffierzwart met zwarte bekleding binnen, travel pack, verwarmd stuurwiel en zetels vooraan
Mag ik vragen met welke motorisatie? Het topic is iX1, maar soms zijn er met andere motorisaties in dit forum.
Ik heb op 21/12/2022 de xDrive30e besteld bij Jorssen Zuid en heb enkel een voorlopige productiedatum van 27/07/2023 momenteel.

[Voor 20% gewijzigd door DonDromi op 29-03-2023 12:01]

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:26
Om even in te pikken op bovenstaande, Ik weet niet of het mogelijk is om dit topic te wijzigen naar:
(i)X1 ? Er zit namelijk inderdaad een mix in dit topic in verband met motorisatie.

• Hankied
Klapt bij jullie het klepje van de midden console helemaal open? Bij mij springt het 4 centimeter omhoog en moet het dan zelf verder openduwen.

[Voor 8% gewijzigd door Hankied op 29-03-2023 13:28]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43
huwiee schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:47:
Om even in te pikken op bovenstaande, Ik weet niet of het mogelijk is om dit topic te wijzigen naar:
(i)X1 ? Er zit namelijk inderdaad een mix in dit topic in verband met motorisatie.
En dan welicht ook naar "Het grote BMW (i)X1 topic"? :9

Wanna play?

• therealwetwilly
  • Laatst online: 13:45
DonDromi schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Mag ik vragen met welke motorisatie? Het topic is iX1, maar soms zijn er met andere motorisaties in dit forum.
Ik heb op 21/12/2022 de xDrive30e besteld bij Jorssen Zuid en heb enkel een voorlopige productiedatum van 27/07/2023 momenteel.
Oh ja, het is wel degelijk een iX1, ben december jongstleden begonnen met een nieuwe functie bij een nieuwe firma en ze hebben me van dag 1 een Peugeot 3008 hybdrid gegeven, waar ik zeer tevreden mee ben, maar moest meteen (vrij) rondkijken met budget voor een volledig elektrische wagen. Na lang twijfelen en vergelijken tussen Tesla, Audi Q40, en de bmw iX1 bleef ik toch terugkomen tot de bmw. En daar m'n collega een i4 wou bestellen meteen konden we nog wat extra korting vragen.

• Lager
F-Tim schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:36:
[...]

En dan welicht ook naar "Het grote BMW (i)X1 topic"? :9
Ik wilde niet de taal-nazi uithangen maar het "stoorde" me wel een beetje. :)

• DonDromi
  • Laatst online: 12:31
Lager schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:06:
[...]

Ik wilde niet de taal-nazi uithangen maar het "stoorde" me wel een beetje. :)
"Het onderwerp" dan voor mijnheer van Dale ;)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

DonDromi schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Check ook dit formulier, zit wat meer informatie achter

• F-Tim
Voor de oplettende kijker, titel is aangepast!

Wanna play?

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:30

MaxDlius

Buiten De Zone

F-Tim schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:47:
Voor de oplettende kijker, titel is aangepast!

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• F-Tim
offtopic:
[quote]MaxDlius schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:51:
[...]

[Afbeelding]
[/quote]

Topic is als woord mannelijk, vrouwelijk, én onzijdig, dus zowel "de" als "het" zijn beide qua Nederlands gezien juist. Zie ter bevestiging ook hier.

Desalniettemin is de algemene consensus "onzijdig", waarmee het gebruik van "Het" als standaard wordt gezien. Zie ook de complete Mobiliteit topic lijst hier op het forum....

Zo, en nu weer ontopic verder ;)

Wanna play?

• Hankied
Hankied schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:28:
Klapt bij jullie het klepje van de midden console helemaal open? Bij mij springt het 4 centimeter omhoog en moet het dan zelf verder openduwen.
Niemand?

• Roki
Ik mag de mijne vanavond afhalen dus ik kan het u morgen laten weten :)
Van bij de testrit herinner ik het mij niet

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-05 17:37
Roki schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:56:
[...]

Lang moeten wachten?

• Hankied
Roki schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:56:
[...]

Fijn, leuke dag dus! Ik hoor het graag. Veel plezier met je nieuwe auto!

• Roki
Een dikke week. Heb gekozen via snel leverbare wagens, dus een stockwagen. Bmw gaf enorm veel korting als de wagen deze maand nog ingeschreven kon worden.
Ik verwacht dus dat ze vanaf april een nieuw model ofzo gaan voorstellen.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 22:24
Roki schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Een dikke week. Heb gekozen via snel leverbare wagens, dus een stockwagen. Bmw gaf enorm veel korting als de wagen deze maand nog ingeschreven kon worden.
Ik verwacht dus dat ze vanaf april een nieuw model ofzo gaan voorstellen.
Niet echt, is gewoon om de eerste kwartaalcijfers op te leuken.
Cijfertjes, cijfertjes, cijfertjes….

• Loe711
  • Laatst online: 09-05 11:13
november besteld en levering voorzien in juni

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Hankied schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:28:
Hier is dat hetzelfde. Hoort zo denk ik.

[Voor 42% gewijzigd door tim-w op 30-03-2023 16:58]

But Seriously...

• appiegoes
  • Laatst online: 07-06 22:47
JP1980 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:48:
Bij mij nog steeds half augustus, vorig jaar end nov. besteld. Gewoon blijven wachten op het nieuwe speelgoed.

• Roki
tim-w schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:57:
[...]

[...]

Hier is dat hetzelfde. Hoort zo denk ik.
Inderdaad, ik kan dit ook bevestigen.
Opvallend bij mijn rit van de dealer naar huis stond mijn taal op nederlands maar bij de navigatie is de stem Engels. Niet meteen gevonden om dit te wijzigen.
En in het touchscreen is er tijdens de navigatie geen apart deel meer waar je de afslag kan zien. http://i263.photobucket.c...roject/2012-09-12-409.jpg
De pijlen met afslag en het bord van de stad verschijnt nu in het instrumentenpaneel. Even wennen.

Edit: Auto acclimatiseren werkt maar weet er iemand of je de temperatuur hiervan ook kan instellen? Deze ochtend was het 21 graden in de wagen bij vertrek, Veel te warm voor mij, ik zou dit eerder op 17 graden zetten en dan verwarmen eens vertrokken indien nodig.

Maar het rijden zelf is echt :P :9 _/-\o_

[Voor 33% gewijzigd door Roki op 31-03-2023 09:17]

• JP1980
appiegoes schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:28:
[...]

Bij mij nog steeds half augustus, vorig jaar end nov. besteld. Gewoon blijven wachten op het nieuwe speelgoed.
Zou mij wel goed uitkomen, m'n leasecontract loopt af in juli en met mijn 2.00m heb ik liever geen willekeurige tussentijdse auto. Denk dat ik de dealer deze week eens ga mailen of het vooruitzicht gunstiger is.

• SRJ5
  • Laatst online: 07-06 08:22
Auto besteld in november en leverdatum zou week 31 zijn. Gisteren even gecontroleerd en nu is de leverdatum ineens week 21!😊

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
JP1980 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:02:
[...]

Zou mij wel goed uitkomen, m'n leasecontract loopt af in juli en met mijn 2.00m heb ik liever geen willekeurige tussentijdse auto. Denk dat ik de dealer deze week eens ga mailen of het vooruitzicht gunstiger is.
Uit interesse, heb je een proefrit gemaakt met je 2.00m in een iX1 ?
Hoe beviel dat?

• JP1980
hharolds schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Uit interesse, heb je een proefrit gemaakt met je 2.00m in een iX1 ?
Hoe beviel dat?
Jazeker. Vond het de beste zitpositie hebben van alle eclectische SUV's in dit prijssegment. Bij veel elektrische auto's heb ik het idee dat de bodem hoger is komen te liggen waarschijnlijk door de batterijen. Dat je ondanks een hoge auto nog een beetje moet liggen. Bij de ix1 vond ik dat meevallen. Ook het zicht door het voorruit was goed, de daklijn loopt niet te ver door. Verder test ik niet zo op rijeigenschappen, maar genoeg anderen die dat doen en dat zit geloof ik wel goed. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoostGrave
  • Laatst online: 10:08
Vele van ons, waaronder ikzelf ook, gaan de iX1 rijden vanuit de leasemaatschappij. Hierbij heb ik de keuze gehad om de oplaadpaal aan huis in het leasecontact op te nemen. Hier heb ik bewust niet voor gekozen door de doorberekening in het maandbedrag en ik heb toch liever iets grotere velgen.

Zijn er mensen die zelf een oplaadpaal hebben aangeschaft en welke is te adviseren. Ik ontvang een oplaadpas vanuit de leasemaatschappij en wil de kosten van het opladen automatische laten verrekenen. Vanuit een online aanbieder kreeg ik het advies om de Wallbox Copper SB aan te schaffen. Maar misschien hebben andere zich hier ook al in verdiept.

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:49
JoostGrave schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:51:
Vele van ons, waaronder ikzelf ook, gaan de iX1 rijden vanuit de leasemaatschappij. Hierbij heb ik de keuze gehad om de oplaadpaal aan huis in het leasecontact op te nemen. Hier heb ik bewust niet voor gekozen door de doorberekening in het maandbedrag en ik heb toch liever iets grotere velgen.

Zijn er mensen die zelf een oplaadpaal hebben aangeschaft en welke is te adviseren. Ik ontvang een oplaadpas vanuit de leasemaatschappij en wil de kosten van het opladen automatische laten verrekenen. Vanuit een online aanbieder kreeg ik het advies om de Wallbox Copper SB aan te schaffen. Maar misschien hebben andere zich hier ook al in verdiept.
Bij mij dezelfde overweging gemaakt.
Particulier een Easee laadpaal aangeschaft. Ik heb wat offertes aangevraagd, wat echt loont (€1000,- verschil).
Ik heb uiteindelijk de Easee gekozen op basis van design. Qua prestaties en mogelijkheden ontloopt het elkaar niet zoveel.

• Roki
JoostGrave schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:51:

Idem, ik ben ook aan het rondkijken naar een geschikte oplaadpaal voor thuis.
Ik zoek naar laadpaal met load balancing, automatisch verrekenen (dit mag met extra kost) én opladen instellen adhv zonnepanelen (als je hiervoor geen slimme meter moet installeren want dat wil ik dan weer liever nog niet >:) )
Wallbox alvast een goede optie op het eerste zicht, merci!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:16
Easee laadpaal, koppelen met de app Jedlix en de bmw app. Dan laad je tijdens de laagste tarieven (met een dynamisch contract loop je de kans dat je geld bij krijgt tijdens het laden 😉) ook kun je hier aangeven dat je zonnepanelen hebt en dan berekend het systeem ook wanneer deze gebruikt kunnen worden.

[Voor 24% gewijzigd door dencoupe op 31-03-2023 12:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dencoupe
Roki schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Inderdaad, ik kan dit ook bevestigen.
Opvallend bij mijn rit van de dealer naar huis stond mijn taal op nederlands maar bij de navigatie is de stem Engels. Niet meteen gevonden om dit te wijzigen.
En in het touchscreen is er tijdens de navigatie geen apart deel meer waar je de afslag kan zien. http://i263.photobucket.c...roject/2012-09-12-409.jpg
De pijlen met afslag en het bord van de stad verschijnt nu in het instrumentenpaneel. Even wennen.

Edit: Auto acclimatiseren werkt maar weet er iemand of je de temperatuur hiervan ook kan instellen? Deze ochtend was het 21 graden in de wagen bij vertrek, Veel te warm voor mij, ik zou dit eerder op 17 graden zetten en dan verwarmen eens vertrokken indien nodig.

Temp kun je niet in de app instellen, maar als je uitstapt en je zet hem dan op 25 graden, dan is dat de temperatuur die hij gaat voorverwarmen. Geldt ook andersom, koelen.

Hopelijk gaat bmw dat nog implementeren in de app, dat zou een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ben zelf ook tevreden gebruiker van een easee laadpaal thuis, maar onlangs kwam wel dit topic voorbij: Easee laadpaal verkoopverbod in Zweden (en Europa) misschien toch nog goed om af te wachten of bij andere te kijken.

[Voor 8% gewijzigd door Oid op 31-03-2023 13:04]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

dencoupe schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:06:
Easee laadpaal, koppelen met de app Jedlix en de bmw app. Dan laad je tijdens de laagste tarieven (met een dynamisch contract loop je de kans dat je geld bij krijgt tijdens het laden 😉) ook kun je hier aangeven dat je zonnepanelen hebt en dan berekend het systeem ook wanneer deze gebruikt kunnen worden.
Precies dit wordt volgende maand bij mij geplaatst om deze redenen. Ook zonnepanelen worden dan geïnstalleerd, ben benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen. De auto ontvang ik in ieder geval eerder :)

• Lager
Ik doe idd hetzelfde, auto leasen en paal privé aanschaffen. Scheelt enorm omdat er nog allerlei verborgen installatie kosten bijkomen als je niet simpel een wandmodel aan je gevel kwijt kunt. Ik begreep dat als je zakelijk wilt verrekenen je een lader moet hebben met een MID gecertificeerde meter of iig een MID gecertificeerde meter in/tussen je meterkast en de paal. De Eassee heeft geen MID meter en dus heb ik gekozen voor een Volt Time Source. Maar hoe het gaat bevallen en of de juiste keuze is weet ik nog niet, auto en paal komen mid april. Wat ik wel weet dat je scherp moet zijn op de offertes want er zijn bij de aansluitkosten veel zaken exclusief (extra graafwerk, extra grondkabel, extra UTP etc) en de prijzen daarvoor worden met dikke stift geschreven en variëren sterk tussen de aanbieders, echt honderden euro’s.

Helaas was de leasemij erg strikt op de contractduur anders had ik vandaag de iX1 al gehad en nu moet ik nog 2 wkn wachten terwijl de auto al klaar is…beetje jammer

• Ksk
  • Laatst online: 01-06 20:31
BMW iX1 Launch Edition besteld begin September en zojuist leverings afspraak gemaakt voor eind April

Acties:
  • +2Henk 'm!

• waalstudio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-04 11:24
Na 5 jaar de X1 (2018) Vandaag mijn iX1 Sport , in ontvangst genomen.
Werkelijke geweldige auto. Mijn X1 was al dik ok (5 jaar rijden = 0 storingen)
Zeer blij mee , ik kan iedereen die nog twijfelt de iX1 van harte aanbevelen. Wat een machine zeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJR
For the record, vandaag de dealer opdracht te geven de kleur te switchen naar spacesilber 👈😏

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dencoupe
Lager schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:32:
Ik doe idd hetzelfde, auto leasen en paal privé aanschaffen. Scheelt enorm omdat er nog allerlei verborgen installatie kosten bijkomen als je niet simpel een wandmodel aan je gevel kwijt kunt. Ik begreep dat als je zakelijk wilt verrekenen je een lader moet hebben met een MID gecertificeerde meter of iig een MID gecertificeerde meter in/tussen je meterkast en de paal. De Eassee heeft geen MID meter en dus heb ik gekozen voor een Volt Time Source. Maar hoe het gaat bevallen en of de juiste keuze is weet ik nog niet, auto en paal komen mid april. Wat ik wel weet dat je scherp moet zijn op de offertes want er zijn bij de aansluitkosten veel zaken exclusief (extra graafwerk, extra grondkabel, extra UTP etc) en de prijzen daarvoor worden met dikke stift geschreven en variëren sterk tussen de aanbieders, echt honderden euro’s.

Helaas was de leasemij erg strikt op de contractduur anders had ik vandaag de iX1 al gehad en nu moet ik nog 2 wkn wachten terwijl de auto al klaar is…beetje jammer
Niks met meter er tussen. Abonnement bij e-flux erop zetten. Kost je 5 euro per maand, maar dan worden de kosten wel automatisch verrekend. Bepaal je ook zelf de kWh prijs, kan nog best een leuk verdienmodel zijn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technoslet
appiegoes schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:27:
[...]

Dat is grappig, ik heb hem ook zonder besteld, vond het ook gen toegevoegde waarde hebben. ben benieuwd. ps: ik heb hem ook bij Ekris besteld eind november en oerdatum staat op half augustus. Wel bijzonder die leverdatums. zal wel aan de leasemaatschappij liggen. hoe meer uitgeknepen de prijs hoe langer wachten. :-)) :)
Dan zal het er vast wel opzitten.
Vandaag heb ik mijn iX1 opgehaald en ondanks ik geen Iconic Sounds besteld had, zat het er wel op.
Bij mij was het in oktober 2022 ook een optie die je moest aanvinken (Launch Edition)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikkNL
Tomskii5 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:45:
[...]

Ok zelfde verhaal hier dus, gewoon via de dealer :) Gelukkig een erg goede verkoper die het met plezier opzoekt! Thanks voor de informatie :)

Status hier ook nearly yours, maar volgens dealer (in BE) dus pas begin mei bij hen :)
Het heeft al met al 2 weken geduurd. Auto is nu bij de dealer. Aanstaande vrijdag ophalen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Roki schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Nee volgens mij niet. Hij mikt altijd op 21 of zelf 22 graden. Als het buiten warmer is koelt hii, is het kouder gaat hij verwarmen.

't idee is dat je dan onderweg minder hoeft te verwarmen/koelen, dat scheelt accu en dus range als je preconditioneert op walstroom.

But Seriously...

• Frml
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:27
tim-w schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:18:
[...]

Nee volgens mij niet. Hij mikt altijd op 21 of zelf 22 graden. Als het buiten warmer is koelt hii, is het kouder gaat hij verwarmen.

't idee is dat je dan onderweg minder hoeft te verwarmen/koelen, dat scheelt accu en dus range als je preconditioneert op walstroom.
In de i3 was dit gebaseerd op de temperatuur waarop de thermostaat ingesteld stond. Misschien werkt dit ook zo voor de iX1?

Verder is het preconditioneren inderdaad nuttig voor de accu, maar is het ook comfortabel dat de auto zowel in de winter warm is, en in de zomer gekoeld wordt als het warm is. Dus ergens zou het wel logisch zijn dat je de temperatuur kan instellen voor het preconditioneren :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geert Mo
DJR schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:36:
[...]

For the record, vandaag de dealer opdracht te geven de kleur te switchen naar spacesilber 👈😏
Ik twijfel ook nog altijd.
Bij bestelling lang getwijfeld tussen zwart en Cape York green.

Uiteindelijk de laatste besteld maar de twijfel blijft :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technoslet
Geert Mo schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:01:
[...]

Ik twijfel ook nog altijd.
Bij bestelling lang getwijfeld tussen zwart en Cape York green.

Uiteindelijk de laatste besteld maar de twijfel blijft :)
Uiteindelijk als de auto voor je neus staat ongeacht de kleur wordt je vast erg blij.
Dus je kan geen echte foute keuze maken 👌

• SAABcabrio
Uiteindelijk als de auto voor je neus staat ongeacht de kleur wordt je vast erg blij.
Ik denk dat je best blij wordt, maar wat mij betreft kun je wel degelijk een foute keuze maken.
Hoewel smaken verschillen, vind ik dat de auto wel degelijk gevoelig is voor keuze van kleur, soort wielen en wel of geen aluminium of juist zwarte accenten.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

MarcN schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:58:
[...]

Ben benieuwd naar hoe transparant de folie is als je hem hebt aangebracht.
Als je foto kan maken en toesturen, graag…

[...]
Okay bij deze. Als je het weet zie je het. Anders valt het echt niet op. Op witte lak dan, hoe het bij donkerdere kleuren uitkomt weet ik niet...

But Seriously...

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:54
SRJ5 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:23:
Auto besteld in november en leverdatum zou week 31 zijn. Gisteren even gecontroleerd en nu is de leverdatum ineens week 21!😊
Bij mij is het ook flink naar voren geschoven, ook de auto besteld in november, aflever datum was week 33, dat is nu week 22 geworden per vandaag.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• SAABcabrio
Vanmiddag opgehaald. Geweldige auto.

• technoslet
Nice. Zeker een mooie combinatie qua kleuren zo👍

Hier een vraag aan de iX1 bezitters;
De 12V aansluiting werkt bij mij niet voor een stekkerplug met 2 USB-A aansluitingen.
Deze werken wel in de kofferklep. Een 12V omvormer (naar normaal stopcontact voor bv laptop opladen) werkt wel voorin.
Werkt de voorste 12V contactdoos voor jullie wel met een zo’n usbA plug ?

• DJR
Mooie dag om de iX1 op te halen 🌞
In deze kleur zie je de contouren ook goed. Dank voor het maken van de foto’s! Een uitgebreide review mag ook 😏

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Gefeliciteerd! Mooi uitgevoerd!

But Seriously...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Roki schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:47:
[...]

En ook jammer dat in de bekerhouders geen klemmen zitten voor iets kleinere/smallere flesje of blikjes, dit zou standaard mogen zijn O-)
Voor Tesla verkopen ze dit soort dingen: https://www.amazon.nl/Lim...Z2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1

...

Ik zal eens uitzoeken of ik er één kan vinden die op de (i)X1 past 8)

[Voor 14% gewijzigd door tim-w op 03-04-2023 21:57]

But Seriously...

• Roki
technoslet schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:20:

De 12V aansluiting werkt bij mij niet voor een stekkerplug met 2 USB-A aansluitingen.
Deze werken wel in de kofferklep. Een 12V omvormer (naar normaal stopcontact voor bv laptop opladen) werkt wel voorin.
Ik heb mijn belkin lader met aparte usb getest en de gewone lightning aansluiting werkt in alle geval bij de 12v aansluiting vooraan. Had geen andere usb kabel bij de hand om ook die usb-poort van de plug te testen.

• Roki
Roki schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:49:
[...]

Hebben jullie ook last van de zetelverwarming die niet werkt als de centrale verwarming op automatisch staat?
Je kan de verwarming niet manueel aanzetten volgens swede365 in zijn YouTube filmpje vanaf min 34. https://www.youtube.com/watch?v=pHmzyQezfT8&t=770s
tokker schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:28:
Nu gebruik ik die niet dikwijls door de preheat, die ook de zetel pre-heat blijbkaar.
Maar de paar keer dat ik ze aangezet heb had ik daar geen problemen mee.
Ik kan in ieder geval mijn zetelverwarming niet manueel aanzetten als het automatisch programma opstaat. (tenzij je het op "very high" zet dan begint hij meteen te verwarmen).

• Geert Mo
technoslet schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:20:
[...]

Ik ga hem toch in Cape York Green houden en heb hem ineens ook toegevoegd aan de Excel lijst.
Hopelijk krijg ik snel een update ivm productie/ leveringsdatum.

Eerst was het november maar nu zou het oktober zijn.
Echter niks concreet tot hier toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Roki schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:51:
[...]

[...]

Ik kan in ieder geval mijn zetelverwarming niet manueel aanzetten als het automatisch programma opstaat. (tenzij je het op "very high" zet dan begint hij meteen te verwarmen).
Dat klopt en is weer afhankelijk van de temperatuur, want soms doet hij het op 'gemiddeld' al wel. Dat is er "automatisch" aan het automatisch programma I guess...

But Seriously...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MLS24
  • Laatst online: 24-04 18:13
Update ontvangen mbt bestelling in 08/2022 - X1 30e PHEV.
Verwachte levertijd was 15/05/2023.

Zonet bericht gekregen dat hij reeds geproduceerd werd in week van 23/03/2023 en volgende week bij dealer verwacht wordt!
Zal dus ook vroeger zijn dan gepland

[Voor 42% gewijzigd door MLS24 op 05-04-2023 10:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JP1980
MLS24 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:44:
Update ontvangen mbt bestelling in 08/2022 - X1 30e PHEV.
Verwachte levertijd was 15/05/2023.

Zonet bericht gekregen dat hij reeds geproduceerd werd in week van 23/03/2023 en volgende week bij dealer verwacht wordt!
Zal dus ook vroeger zijn dan gepland

[Afbeelding]
Dat is lekker zeg! Had ook even navraag gedaan bij de dealer en er zijn inderdaad auto's die significant eerder worden geproduceerd, maar dit wordt per productiemaand bekeken. Maar het lijkt er op dat de productie aardig op toeren is en toegezegde levertijden royaal worden gehaald.

• appiegoes
  • Laatst online: 07-06 22:47
Bazinga4U schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:41:
[...]

Bij mij is het ook flink naar voren geschoven, ook de auto besteld in november, aflever datum was week 33, dat is nu week 22 geworden per vandaag.
Nou moe, ik heb van het weekend een mail gestuurd en staat nog steeds op week 33... :( welke dealer is die van jullie besteld?

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
appiegoes schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:30:
[...]

Nou moe, ik heb van het weekend een mail gestuurd en staat nog steeds op week 33... :( welke dealer is die van jullie besteld?
Ik heb mijn auto in Februari besteld en stond al gelijk op week 30. Dus ik denk dat als je in November besteld hebt dat dit een correctie van januari was. Ik ga in ieder geval niet verwachten dat alle auto's opeens een maand eerder geleverd gaan worden.

Uiteraard hoop ik dat ik het verkeerd heb :)

• tim-w

tim-w

TiPisch...

technoslet schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:20:

Ja die werkt bij mij wel.

Maar ik heb wel iets vreemds. Ik heb zo'n USB-c QI lader gekocht zodat ik ook een 2e telefoon draadloos kan opladen (don't ask maar dat heb ik nou eenmaal nodig).
Maar nu is er iets heel raars aan de hand. De QI lader zelf komt met een USB-C naar USB-A kabel. De C-kant moet in de lader. Dus ik heb een USB-C naar USB-C kabel gekocht en die in de BMW geplugd. De QI lader werkt dan niet (lampje wel, en met 2e en 3e USB-C kabel getest, zelfde resultaat). Heb ik dus zo'n plug gestopt in de 12v aansluiting, daar een USB-A naar USB-C kabel in. Wat denk je? Werkt tie wel. 8)7

Ik begrijp er niets van. Is er iets kapot aan de USB-C's van de BMW? Of is er iets vreemds aan de hand met de USB-C standaard? Of ligt het aan de QI lader? :?

But Seriously...

• technoslet
Dat is ook vreemd inderdaad. Ik zal de usb-C morgen eens testen met een standaard oplaadkabel aan de telefoon.
Ik heb het vermoeden dat mijn "oude" sigarettenplug usb-A laders te kort zijn voor het punt onderin waardoor die geen goed contact maakt. Ik heb een nieuwe besteld en hopelijk werkt die wel.

• technoslet
Mijn vermoedens bevestigd. Mijn oude 12V opladers zijn niet lang genoeg zodat de onderste zijde geen verbinding maakt. De nieuwe plug met een usb-A en usb-C uitgang werkt voor beide outputs.

Ook de normale vaste USB-C ingangen werken bij mij prima (met originele iphone kabel)

• JP1980
Hennie-M schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:44:
[...]

Ik heb mijn auto in Februari besteld en stond al gelijk op week 30. Dus ik denk dat als je in November besteld hebt dat dit een correctie van januari was. Ik ga in ieder geval niet verwachten dat alle auto's opeens een maand eerder geleverd gaan worden.

Uiteraard hoop ik dat ik het verkeerd heb :)
Er zit dan ook een groot verschil in initiële toezegging. Ik heb in januari besteld en meteen op week 40 gezet (leasemaatschappij spreekt zelfs over week 43). Eerder besteld, later geleverd. Misschien is de ene dealer gewoon wat voorzichtiger in de toezeggingen dan de ander.

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 12:32
Ik heb de 19inch wielen en de dealer heeft ze afgeleverd met 2.3 bar lucht per band. Mijn collega rijdt exact dezelfde iX1 maar deze hebben ze afgeleverd met 3.3 bar (!) lucht per band.

Nu lijkt het erop dat hij zuiniger rijdt dan ik als we beide +-110 rijden haalt hij soms 15.8kwh/100km terwijl ik niet onder de 17.4kwh/100km kom.

Hoeveel bar hebben jullie in de banden zitten?

• technoslet
Mijn IX1 is vorige week afgeleverd met 2.6/2.7 bar.
Collega van me heeft een XC40 met 3.4 bar. Die heeft weleens met een Tesla eigenaar staan praten bij een snellader en Tesla blijkt alle auto's met 2.9/3.0 bar af te leveren.
Wat je online kunt vinden is het volgende:

"De optimale bandenspanning is 2,9 bar. Bij 2,7 bar is de wegligging optimaal en bij 3,1 bar is de rolweerstand minder (en neemt de range toe). Daarom wordt 2,9 bar aangehouden."

Ik ben zelf voornemens om de spanning ook op 2.9 bar te gaan zetten.

Mijn huidige verbruik ligt rond de 17 kWh/100km op dit moment. Heb de auto nu 6 dagen en dit is het verbruik over 1400 km (~55k-60 km/jaar)

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 12:32
technoslet schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:59:
Mijn IX1 is vorige week afgeleverd met 2.6/2.7 bar.
Collega van me heeft een XC40 met 3.4 bar. Die heeft weleens met een Tesla eigenaar staan praten bij een snellader en Tesla blijkt alle auto's met 2.9/3.0 bar af te leveren.
Wat je online kunt vinden is het volgende:

"De optimale bandenspanning is 2,9 bar. Bij 2,7 bar is de wegligging optimaal en bij 3,1 bar is de rolweerstand minder (en neemt de range toe). Daarom wordt 2,9 bar aangehouden."

Ik ben zelf voornemens om de spanning ook op 2.9 bar te gaan zetten.

Mijn huidige verbruik ligt rond de 17 kWh/100km op dit moment. Heb de auto nu 6 dagen en dit is het verbruik over 1400 km (~55k-60 km/jaar)
Thanks voor je reactie ! Dat verklaart wel het verschil in verbruik. 2.3 bar is veel te weinig. Ik heb er zojuist 3.1 bar in gepompt, ben benieuwd wat het verschil gaat zijn. :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee