Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 2 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:02
Vorige week de opdracht gegeven aan de leasemaatschappij voor de bestelling van de BMW iX1. Ik ben benieuwd wie hem nog meer heeft besteld en in welke configuratie.

Mijn configuratie:

Kleur en bekleding:
C3N Storm Bay
KHMY Sensatec geperforeerd Mokka

Opties
320 Levering zonder typeaanduiding
337 M Sportpakket -
1LX 18" LM M Dubbelspaak (Styling
838M) Bicolor
481 Sportstoelen voor
4AT Interieurlijsten Schwarz Hoogglans
4NW Instrumententafel Luxury
710 M Sportstuurwiel
760 M Hoogglans Shadow Line
775 M Hemelbekleding in Anthrazit
uitgevoerd
9T1 M Sport exterieurpakket
9T2 M Sport Intereurpakket
3DE Zonder exterieur design details
3MC M Dakdraagsysteem BMW Individual
Hoogglans Shadow Line
420 Extra getint glas achter
494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
4T4 Laadkabel (Mode 3, 11kW)
7LG Comfort Pakket
451 Actief stoel voor bestuurder
45A Stoelverstelling, electrisch met
memory berijder
674 Harman-Kardon sound system
7M9 M Hoogglans Shadow Line met
uitgebreide omvang
8WQ AG intern
ZI3 Launch Edition

Service en garantie
ZUN Zonder Service Inclusive
7CG Verlengde Garantie - 3 jaar

Helaas waren de 19" te duur in de lease en ben ik genoodzaakt om bij de huidige 18" te blijven.

De verwachte productiemaand is mei en afleveren bij dealer in juni, maar omdat het contract van mijn huidige auto (mercedes C180 AMG line) pas midden juli afloopt zal ik wat langer moeten wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice1972 op 30-11-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Begin augustus besteld! Verwachte levering in januari 🙂.

Mijn budget was niet zo ruim. Heb een unilak zwarte, standaard uitvoering. Wel met de premium pack en zwarte interieur lijsten.

Ben echt heeeeeeel benieuwd naar de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door byob11 op 02-12-2022 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
Ah, kijk aan, een iX1 topic. Ik sluit me hier ook aan. Via de lease besteld halverwege Juli. Eerste aflevermoment zou zelfs eind dit jaar zijn, maar is afgelopen week verplaatst naar 1e week februari…

Ivm beperkt leasebudget is mijn samenstelling als volgt;

- Alpin weis
- M optiek pakket (interieur/exterieur)
- Premium pack
- Shadowline extended
- Zwarte rails tbv dakdragers

Voor de rest alles zoals deze bij de standaard opties en optiepakketten horen.

Had graag wat extra ruimte gehad in t budget voor net iets grotere wielen (19” staat hem echt een stuk beter) elektrische voorstoel(len) en geblindeerde achterramen).
Ook een ander kleurtje was leuk geweest. Met het M optiekpakket wordt je in de (zonder meerprijs) keuze helaas beperkt tot wit, terwijl de brandstof variant er dan juist mineralweis metallic bij krijgt. Zelfs zwart vervalt! Geen idee waarom ze die verschillen bedacht hebben…

Ik kan ook niet wachten tot levering. Het was een gok daar de auto op moment van bestellen nog niet te zien en/of te berijden was. Een kleine maand geleden bij de dealer lang geweest om de X1 te bekijken en was toen blij met de genomen gok. Auto is mooier en wat groter nog dan aanvankelijk verwacht!

[ Voor 22% gewijzigd door TFDev op 03-12-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
TFDev schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:32:
Ah, kijk aan, een iX1 topic. Ik sluit me hier ook aan. Via de lease besteld halverwege Juli. Eerste aflevermoment zou zelfs eind dit jaar zijn, maar is afgelopen week verplaatst naar 1e week februari…

Ivm beperkt leasebudget is mijn samenstelling als volgt;

- Alpin weis
- M optiek pakket (interieur/exterieur)
- Premium pack
- Shadowline extended
- Zwarte rails tbv dakdragers

Voor de rest alles zoals deze bij de standaard opties en optiepakketten horen.

Had graag wat extra ruimte gehad in t budget voor net iets grotere wielen (19” staat hem echt een stuk beter) elektrische voorstoel(len) en geblindeerde achterramen).
Ook een ander kleurtje was leuk geweest. Met het M optiekpakket wordt je in de (zonder meerprijs) keuze helaas beperkt tot wit, terwijl de brandstof variant er dan juist mineralweis metallic bij krijgt. Zelfs zwart vervalt! Geen idee waarom ze die verschillen bedacht hebben…

Ik kan ook niet wachten tot levering. Het was een gok daar de auto op moment van bestellen nog niet te zien en/of te berijden was. Een kleine maand geleden bij de dealer lang geweest om de X1 te bekijken en was toen blij met de genomen gok. Auto is mooier en wat groter nog dan aanvankelijk verwacht!
toon volledige bericht
Mijn iX1 was oorspronkelijk begin januari geplanned. Ik denk dat onze in dezelfde batch geleverd gaan worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Mijn bestelling is ook opgeschoven van februari 2023 => April 2023.

Dit is mijn configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BMW iX1 xDrive30
Automatische transmissie
Alpinweiss Uni
19 M LMR Dubbelspaak (Styling 871M) Bicolor
Alcantara Sensatec Schwarz
Sportstoelen voor
Interieurlijsten Aluminium Hexacube donker
Launch Edition
M Sportpakket
Extra getint glas achter
Elektrisch verwarmde voorstoelen
M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Inmiddels heb ik mijn BMW iX1 op 25 november mogen ontvangen.
Echter staat deze sinds vrijdag bij de dealer want ik heb 3 problemen.

1. Laden werd constant onderbroken
2. Melding m.b.t aandrijving
3. Melding m.b.t. hoogvoltsysteem

Bij de dealer zag ik in hun systeem dat er een levering stop was m.b.t een software issue. Hoe en wat weet ik verder ook niet. Kan dit eens navragen wanneer ik hopelijk deze week mijn iX1 weer kan ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcqaY7zeMhhM9ohFMAfCqF5FqZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkY1q6P4oskSggVlFXisNrla.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmpIuewpW_jb1I61YZqGJlpINZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jmKSV0NlaMGHyAxalzXBP4i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1Viok6OjeD7s-XJcd89usFnTz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJlOJX6yLjClBvCoGwF9LSQL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcQbLD8jRlm9Qjyp_RwI6iqXoQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZNUYYHCgTofd9vy9sPTq1u6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipDruqrXpqhAF1a3Q1zUt7qR86Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLiQBWX7yiw9uVce7peo5RaU.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn configuratie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
BMW iX1 xDrive30Launch Edition
Saphirschwarz metallic
Kunstleder Sensatec Schwarz
Levering zonder typeaanduiding
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Interieurlijsten Schwarz Hoogglans
Extra getint glas achter
19 M LMR Dubbelspaak (Styling 871M) Bicolor
M Sportpakket

[ Voor 7% gewijzigd door XENTiC op 06-12-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
@XENTiC Had deze foto’s al gezien in het Bmw topic, mooi! Lekker zwart zo :*) Is er een reden dat je niet voor het PremiumPack bent gegaan?

Die zaken aangaande je storingen zijn dan weer wat minder mooi. Hoop dat het inderdaad met een ‘simpele’ update snel is opgelost. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
TFDev schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:02:
@XENTiC Had deze foto’s al gezien in het Bmw topic, mooi! Lekker zwart zo :*) Is er een reden dat je niet voor het PremiumPack bent gegaan?

Die zaken aangaande je storingen zijn dan weer wat minder mooi. Hoop dat het inderdaad met een ‘simpele’ update snel is opgelost. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen!
Reden is de kosten denk ik. Daarnaast was er toen bijna geen info beschikbaar welke opties standaard waren in de LaunchEdition. Zo dacht ik dat bijvoorbeeld automatisch inklapbare spiegels en keyless entry standaard waren wat (nu die is geleverd) niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Van wat ik begreep is ‘Launch edition’ gewoon een naam voor de 1e periode en krijg je daarmee ‘korting’ op de vanafprijs (dacht 2000 euro voordeel oid?), geen opties oid.

Kun je in die korte periode van eigenaarschap al wat vertellen over de range/ het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
Range zit met dit weer iets boven de 300km.
Verbruik zat ik op 22kwh/100km maar staat pas 500km op de teller.

Morgen maar eens dealer bellen wat status is en hoelang het nog gaat duren.

Las ergens dat een lager in de elektromotor het probleem is voor x aantal autos bij iX1, i4 en iX dus wellicht loop ik tegen dat probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Heel dik hoor ! Ik heb dezelfde spec (M-Sport, Zwart, 19 inch velgen) besteld. Levering Week 13.

Heb je al een 0-100 sprintje gedaan ? Op papier is het 5.6 sec, maar in een test zag ik dat ze op 5.2 sec zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1972
@XENTiC Zit er dik uit zo in het zwart. Ik heb erover zitten twijfelen, maar toch voor de Storm Bay gegaan. Met 19"zit het er echt goed uit. Helaas lukte dat gewoon niet meer met de meerprijs. Kreeg het thuis niet goedgekeurd om over het budget te gaan of ik moet de Harmon Kardon laten vallen. Omdat ik nu Burmester in de Mercedes heb, kan ik gewoon niet terug naar gewone HiFi. 8)7

Wel balen dat de wagen nu al weer bij de dealer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
XENTiC schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:06:
[...]

Daarnaast was er toen bijna geen info beschikbaar welke opties standaard waren in de LaunchEdition. Zo dacht ik dat bijvoorbeeld automatisch inklapbare spiegels en keyless entry standaard waren wat (nu die is geleverd) niet is.
Herkenbaar. Ik ben er nu ook achter gekomen dat de Draadloze charger voor je telefoon en de iconic sounds geen standaard optie uitrusting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
Stien schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:35:
[...]

Herkenbaar. Ik ben er nu ook achter gekomen dat de Draadloze charger voor je telefoon en de iconic sounds geen standaard optie is.
Draadloos opladen is er ook één ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanleeu74
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-05 19:46
Eind Juli mijn BMW IX1 besteld verwachte levering week 7 2023

Hoop dat de problemen niet teveel vertraging geven op de levering

Volgende opties besteld
Merk/type : BMW iX1A 230kW/ 66,5kWh XDrive30 Launch Edition 5 deuren
Carrosserie : Stationwagon
Kleur : Alpinweiß Uni P0300
Bekleding : Bekleding Alcantara/Sensa FKGNL
Toebehoren : Travel Pack (S07LK)
M Sportpakket (S0337)
18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 838 M) in Bicolor
Midnight Grau. (S01LX)
Stuurwielrand verwarmd (S0248)
Levering zonder typeaanduiding (S0320)
Harman Kardon Surround Sound System (S0674)
Spiegelkappen in hoogglans zwart (S03BE)
Interieurlijsten Aluminium ’Mesheffect’ (S04KL)
M Dakdraagsysteem hoogglans Shadow Line (S03MC)
Bekleding Alcantara/Sensatec combinatie Schwarz met contrasterend stiksel
Blau Schwarz (JATOKGNL)
Zonder exterieur design details (3DE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
Dealer vanmorgen gesproken. Problemen met de CCU/CCS (Combined Charging Unit/System).
Onderdeel gaan ze vervangen dus hoop volgende week weer te kunnen rijden in mijn iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-05 22:29
XENTiC schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:55:
Dealer vanmorgen gesproken. Problemen met de CCU/CCS (Combined Charging Unit/System).
Onderdeel gaan ze vervangen dus hoop volgende week weer te kunnen rijden in mijn iX1.
Ai, dus toch iets meer dan de laadkabel alleen. Hopelijk blijft het hierbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-05 17:46
Mooie auto die ix1. Enige wat me zou tegenhouden is de beperkte batterij tov de ix3 en het ontbreken van de idrive knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Effectief scheelt het 30 km op de range iX1 vs iX3.
ik zie dat niet als een dealbreaker, of zie ik iets over het hoofd. Ik ben nog een EV leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pak110
  • Laatst online: 08-02-2023
Op 27-11 een nieuwe BMW IX1 besteld M-sport full options :) in de kleur Storm Bay.

Vooralsnog productie week 27 en levering week 29, De dealer hoopt sneller te kunnen leveren maar dat kan die uiteraard niet toezeggen.

Ik hoop natuurlijk ook dat die sneller komt, en ben benieuwd naar jullie levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
Frml schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:31:
[...]

Ai, dus toch iets meer dan de laadkabel alleen. Hopelijk blijft het hierbij!
Het onderdeel wordt pas laatste week december, eerste week januari geleverd :'(
Dealer heeft wel aangegeven dat de auto nu stil staat dus vaak wordt het dan eerder geleverd dan de prognose wat ze hebben afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:34
XENTiC schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:55:
Dat is ook het onderdeel dat in de iX3 vaak stuk gaat. Enfin, als er iets stuk gaat is het dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:31:
[...]

Dat is ook het onderdeel dat in de iX3 vaak stuk gaat. Enfin, als er iets stuk gaat is het dat.
een essentieel onderdeel wat vaak stuk gaat ;w
Ik hou mijn hart vast, voor deze eerste lichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
Leuk, een iX1 topic, kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden.

Mijn bestelling is geplaatst medio oktober, levering staat gepland voor medio april 2023
- iX1 Launch Edition
- M sportpakket
- Saphirschwarz metallic
- 19 M-velgen
- trekhaak
- M Dakdraagsysteem hoogglans Shadow Line
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Comfort pakket (o.a. Harman Kardon soundsysteem)
- Travel Pack (o.a. panoramadak)
- M Hoogglans Shadow Line grill
- zonder typeaanduiding

Hopen dat BMW zich wel netjes aan de afspraken omtrent leveringen, want ik heb meer dan een jaar moeten wachten op een Audi Q4 en iedere maand ging de levering met 1 maand naar achteren. Prognose in oktober was dat de Q4 pas in mei/juni 2023 geleverd zou worden, incl fikse meerprijs van meer dan 10K (dus meer bijtelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:42
Hier ook een nieuwe BMW rijder, wachtend op mijn iX1.
Besteld laatste week september, verwachte levering mid april. Dit ook omdat mijn huidig leasecontract dan afloopt.

Wat is er besteld:
Merk/type: BMW iX1A 230kW/ 66,5kWh XDrive30 Launch Edition 5 deuren
Kleur: Sanremo Green metallic
Bekleding: Sensatec Mokka

Packs:
-Travel Pack
-Innovation Pack
-Comfort Pack
-X-Line

Losse opties:
-Spiegelkappen in hoogglans zwart
-M Hoogglans Shadow Line beperkt + de zwarte M-sport grill
-Interieurlijsten black
-Trekhaak
-Sportstoelen
-M hemelbekleding in Anthrazit
-Driving Assistant Plus
-18 inch Aerodynamische wielen Sterspaak (styling 866) in Bicolor

Ik ben reuze benieuwd hoe dit gaat rijden, de dealer had, as of today, nog geen demo beschikbaar. Had graag de 19-inch X-line wielen gewild maar ratio overwon hier want ik zat al over mij leasebudget heen, dus het werd dan en een hogere bijtelling en nog ~€50,- bijbetalen aan mijn werkgever. Maar ik denk dat dit wel een fraaie auto gaat zijn.

Ook erg benieuwd naar de real world verbruikscijfers en range, nog weinig van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
Lager schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:26:

Ik ben reuze benieuwd hoe dit gaat rijden, de dealer had, as of today, nog geen demo beschikbaar.
Mijn dealer heeft ook nog geen demo, zou eind november binnenkomen, maar er zit een onbekende vertraging in de levering, gaf hij aan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
MarcN schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:29:
[...]

Mijn dealer heeft ook nog geen demo, zou eind november binnenkomen, maar er zit een onbekende vertraging in de levering, gaf hij aan....
Toen ik hem vandaag sprak en dit nieuws van de demo hoorde vroeg ik gelijk ook naar de verwachte leverdatum van mijn auto, maar er was geen causaal verband tussen de 2 zaken. Productie is nog steeds gepland voor Maart en levering April. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Het rijden gaat super zijn. Heb nu 2 weken een iX3 en wil nooit meer ICE.
Vind de iX1 wel knap, geen idrive controller is minder, maar het uitzicht is top.

Was echter geen optie voor mij, de iX3 is al aan de krappe kant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
Op mijn iX1 zit volgens https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html (kan NL site niet vinden) een terugroepactie:

Op dit voertuig staat een Technische Actie open. Klik hier om online een afspraak te maken met een BMW Service Partner, of neem contact op met een BMW Service Partner voor bijkomende informatie. Actienummer 0012930500.

Iemand een idee wat de actienummer inhoudt?

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:11
Hier ook een ! Moest de Audi Q3 weg doen en uiteindelijk is de keuze gevallen op de iX1 (keuze tussen EQB, ID5, C40 en de IX1).

IX1
M-sport pakket
19"
Storm Bay grey
Automatisch dimmende binnenspiegel
Shadow line pakket
Shadow line dakrails
Alcantara M-sport bekleding (al vond ik het Mokka sensatec ook heel mooi).
Getint glas
geen typeaanduiding etc (ik hou van een cleane achterkant)

Waarschijnlijk pas Mei/Juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23

Royz

Kleurenblind!!

Leuk zeg! Misschien ook leuk om centraal te registreren wanneer, wie en wat heeft besteld :) . Ook ik heb mijn Audi Q4 bestelling geannuleerd... Had feb 2022 besteld en zou pas mei 2023 komen, mja ik sla wel over dan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 16-12-2022 00:14 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
Veel mensen kiezen voor het M-pack hier, wat was bij jullie de overweging deze te prefereren boven de X-line uitvoering?
Ik heb zelf uiteindelijk toch voor X-line gekozen. Ik vond het M-pack icm de meerprijs tov X-line niet zoveel toevoegen anders dan de optie van de lekkere Alcantara stoelen. Maar heb lang getwijfeld tussen X-line in Sanremo Green of M-pack in Portimao Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
In mijn geval speelt het niet beschikbaar zijn van de juiste configurator ten tijde van bestellen zeker mee, samen met het bestellen ‘vanaf plaatjes’. Achteraf gezien had ik misschien ook net zo goed voor een zwarte xline met de aluminium accenten en 19” of bijv travelpack kunnen gaan ipv het m pakket. De standaard 18” van het m pakket zijn alleen mooier dan de 18” van het x line pakket en in de lease schiet meteen het maandbedrag omhoog als je voor 19” gaat (meerprijs, duurdere banden, hoger ‘verbruikscomponent’ ect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ikzelf vond het design van de M-line persoonlijk mooier dan de X-Line helemaal icm de wat kleinere wielen.
Helaas viel voor mij bij het kiezen van de M-line de optie om de groene kleur te kiezen weg.
Geen idee waarom dat randvoorwaardelijk is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:13
Ik heb een tesla MY RWD bestelling on hold staan maar ben van plan om deze te annuleren en te vervangen door de IX1.
Ik rijd nu in een X1 20i Xdrive, dit lijkt me een logisch vervolg.

Heb de volgende opties in de offerte staan maar twijfel nog tussen 20" of 19" velgen. Als ik voor de 19"(Styling 867) zou gaan zou ik er de HUD bijbestellen. De 20" velgen maken de auto wel echt af, deze zitten vaak ook op de demo X1's.

Alpinweiss uni
20" M LMR Multispaak (Styling 869)
Kunstleder Sensatec Schwarz
Comfort Pakket
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Dakdraagsysteem aluminium zijdeglans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Je offert altijd wat comfort op met 20”. Niettegenstaande heb ik ze ook onder de iX3, aangezien je dan ook de HUD, Lederen interieur, HK audio en dubbel gelaagd glas bijkrijgt.

Wil nog even zeggen dat de HUD wel een nuttige toevoeging is, de snelheid, acc, navigatie, voorrangs- en stopborden en media bvb komen daar ook op. Ik kijk nooit nog weg van de weg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
Engineer Stewie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:27:
Je offert altijd wat comfort op met 20”. Niettegenstaande heb ik ze ook onder de iX3, aangezien je dan ook de HUD, Lederen interieur, HK audio en dubbel gelaagd glas bijkrijgt.

Wil nog even zeggen dat de HUD wel een nuttige toevoeging is, de snelheid, acc, navigatie, voorrangs- en stopborden en media bvb komen daar ook op. Ik kijk nooit nog weg van de weg voor mij.
Ik ben het er helemaal mee eens :) , ik heb het op mijn huidige X1 hetzelfde geldt voor draadloos laden en nog een hoop andere opties.

Ik krijg wel eens van passagiers te horen dat de navigatie niet erg duidelijk is totdat ik ze vertel dat de details op de voorruit worden geprojecteerd.

Misschien toch voor de HUD gaan icm 19" velgen. Ik schaf de auto particulier aan en wil de kosten binnen de perken houden.

Bij Tesla was het simpel, enige optie was de kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
Royz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:11:
Leuk zeg! Misschien ook leuk om centraal te registreren wanneer, wie en wat heeft besteld :) . Ook ik heb mijn Audi Q4 bestelling geannuleerd... Had feb 2022 besteld en zou pas mei 2023 komen, mja ik sla wel over dan.

***members only***
Goed plan om ook hier eens te monitoren wanneer de bestellingen geplaatst zijn, welke uitvoering, wanneer verwachte levertijd is en werkelijke levertijd…
Alleen geen idee hoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

MarcN schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:13:
[...]

Goed plan om ook hier eens te monitoren wanneer de bestellingen geplaatst zijn, welke uitvoering, wanneer verwachte levertijd is en werkelijke levertijd…
Alleen geen idee hoe
Zou dit werken of ben ik dan te naief?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 13:11
Ik ben vandaag in Uden wezen kijken, ik had een behoorlijke denkfout gemaakt en een proefrit met de iX gepland in de verwachting dat dat de iX1 was. Dat was wel schrikken toen ik met de sleutel in de hand naar de auto liep en zag dat hij groter was dan de iX3 :D. Helaas was er geen iX1 in de showroom beschikbaar maar wel een mooie X1.

Samen met de adviseur een mooie offerte opgesteld voor een iX1 en ben vandaag dus lekker op zoek naar videoreviews en nu valt toevallig net dit topic op.
Vorig jaar heb ik een Enyaq gehad en door wisseling van beroep begint het uitzoeken van de auto weer opnieuw. Dit topic ga ik in ieder geval met veel interesse volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Gisteren een proefrit gemaakt, echt heel fijne auto. Later op de dag de XC40 gereden en ik vond het op meerdere vlakken een groot verschil. Terwijl de XC40 steeds erg goed uit de reviews kwam.

Leasen jullie allemaal zakelijk? Of ook privé aankoop of private lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

diederikd schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:55:
Gisteren een proefrit gemaakt, echt heel fijne auto. Later op de dag de XC40 gereden en ik vond het op meerdere vlakken een groot verschil. Terwijl de XC40 steeds erg goed uit de reviews kwam.

Ik zakelijk lease. Kan je meer uitwijden over de grootste verschillen? Ik heb de iX1 toen besteld zonder er ooit in te hebben gereden... en met mij wel meer denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Royz schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:03:
[...]

Ik zakelijk lease. Kan je meer uitwijden over de grootste verschillen? Ik heb de iX1 toen besteld zonder er ooit in te hebben gereden... en met mij wel meer denk ik.
Paar dingen die voor de iX1 spreken:
- veel fijnere stoelen (M sport)
- meer hoofdruimte (197cm)
- beter zicht / voelt ruimer voorin
- mooiere display, meer responsief systeem en geen Android Auto (viel me tegen!)
- techniek dat beter werkt (360camera, AR, HUD)
- minder plastic / krasoppervlak (viel me ook tegen bij de Volvo)

De configuratie die ik heb opgesteld kwam uit op 66k. Dat vind ik nog wel fors, dus ben er nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
Royz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:07:
[...]

Ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
diederikd schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:55:

Voor mij een zakelijke aankoop.

Bij bestelling stond de nieuwe X1 in de showroom, dus had de auto wel geheel gezien, maar nog niet electrisch mee gereden. Ben wel benieuwd naar rij-eigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-05 21:22
Lager schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:34:
Veel mensen kiezen voor het M-pack hier, wat was bij jullie de overweging deze te prefereren boven de X-line uitvoering?
Ik heb zelf uiteindelijk toch voor X-line gekozen. Ik vond het M-pack icm de meerprijs tov X-line niet zoveel toevoegen anders dan de optie van de lekkere Alcantara stoelen. Maar heb lang getwijfeld tussen X-line in Sanremo Green of M-pack in Portimao Blue.
Het M-pakket is de enige manier die ik heb gevonden om de wielkasten meegespoten te krijgen in de carosseriekleur...

Ik heb eerder een afkeer van SUV / cross-over vormgeving, maar moet overstappen op EV (zakelijke lease) en daar is helaas nog niet heel veel anders verkrijgbaar (heb nu nog een C 200d break). Om de iX1 iets minder doelloze terreinwagen-designelementen mee te geven heb ik het M pakket dus maar aangevinkt.. Iteraties met de leasemaatschappij zijn nog gaande, hopelijk hoef ik het niet weer te schrappen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
[...]

Ik heb de lijst bijgewerkt met mijn gegevens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
pyther schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:54:
[...]

Het M-pakket is de enige manier die ik heb gevonden om de wielkasten meegespoten te krijgen in de carosseriekleur...

Ik heb eerder een afkeer van SUV / cross-over vormgeving, maar moet overstappen op EV (zakelijke lease) en daar is helaas nog niet heel veel anders verkrijgbaar (heb nu nog een C 200d break). Om de iX1 iets minder doelloze terreinwagen-designelementen mee te geven heb ik het M pakket dus maar aangevinkt.. Iteraties met de leasemaatschappij zijn nog gaande, hopelijk hoef ik het niet weer te schrappen :)
Ik heb ook gekozen voor de SanRemo groene kleur met alles in hoogglans zwart met bijkomend voordeel dat de wielkast randen ook niet zo opvallen. Ze zijn gelukkig niet van cheap ongespoten plastic voor de "echte off/road look".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killengage
  • Laatst online: 19-05 16:10
Ik heb ook de iX1 besteld op 06-06-2022. Productie was eerst week 50 en aflever week 52. Is nu verplaatst naar productie week 1 en aflever week 2 2023. Hopelijk blijft het zo. Ik snap niet helemaal hoe bestellingen en productie soms verlopen bij BMW. Zo ken ik bijvoorbeeld iemand die heeft een iX1 eind juli besteld en hij krijgt zijn iX1 23 december 2022. M.a.w. er zit niet echt een volgorde in. Misschien ligt het aan de optie pakketten. Die van mij is full option (mineral weiss, M-sport, 20 inch velgen). Ik heb de googlesheet bijgewerkt.

Ik heb mijn VIN gekregen van BMW en kan de auto nu zien. Helaas zie ik nog geen status.

[ Voor 12% gewijzigd door Killengage op 21-12-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Als het lease is kan het ook zo zijn dat de auto pas geleverd mag worden bij einde contract oude leaseauto. Dan hoeft zo'n auto ook niet gebouwd te worden in de eerste productie weken en wordt deze later ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
En het ligt er ook aan of de dealer al productieplaatsen had gereserveerd, maar nog geen concrete bestellingen hiervoor had ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
Jaa ben ook benieuwd hoe de levertijden zijn! Mijne was voor de levering oorspronkelijk week 2 geplanned. Is nu naar week 5. Op 02-08-2022 besteld. Hoop dat het niet later wordt. Heeft iemand meer ervaring met het nakomen van levertijden bij BMW? Moet mijn huidige lease auto ook laten overnemen en wil de periode zonder auto zo kort mogelijk houden 🙂

[ Voor 3% gewijzigd door byob11 op 21-12-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GStar
  • Laatst online: 15-05 09:42
Heb de mijne ook toegevoegd. Bij nieuwe info zal ik de leverdatum bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killengage
Ik had zelfs een productieplaats gekocht voor 250 euro aanbetaling. Zou volgens bmw een "gegarandeerde" productieplaats zijn. Ik denk dat het ook te maken heeft met de gekozen pakketten/opties. Hoe meer pakketten/opties hoe langer het duurt denk ik ? Ik ben benieuwd wanneer ik hem krijg. I.p.v. week 51 2022 naar week 2 2023 is ook niet zo lang, maar voel me gewoon een klein kind....:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Maurice1972 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:43:
[...]

Ik heb de lijst bijgewerkt met mijn gegevens
Aangezien jij de TS bent, heb je tijd om een mooie openingspost maken met o.a. deze link erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:15
[...]

Ook ik heb de lijst bijgewerkt met mijn bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
Ik heb morgen een testrit in een Mustang Mach-e gepland, tenzij deze spectaculair goed rijdt wil ik erna mijn bestelling definitief maken.

Als ik het lijstje zie zijn er maar weining die alarm klasse 3 hebben aangevinkt, de dealer heeft dit in mijn offertes wel standaard aangevinkt.

Waarom hebben jullie niet voor deze optie gekozen? Bij het verzekeren speelt dit (volgens mij) wel mee met de maandelijkse kosten.

[ Voor 0% gewijzigd door whipcheck op 23-12-2022 11:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
whipcheck schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:35:
Als ik het lijstje zie zijn er maar weining die alarm klasse 3 hebben aangevinkt, de dealer heeft dit in mijn offertes wel standaard aangevinkt.

Waarom hebben jullie niet voor deze optie gekozen? Bij het verzekeren speelt dit (volgens mij) wel mee met de maandelijkse kosten.
Volgens de wagenparkbeheerder was het bij mij niet nodig om een alarm aan te vinken. Hij had dit nog specifiek nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ook bij mij was dit niet verplicht. Er is ook geen advies gegeven vanuit de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killengage
Ik had het niet in de sheet gezet omdat ik dacht dat het wel (standaard) verplicht zou zijn voor de meeste verzekeringen (vanaf 50.000). Ik heb iig wel alarm klasse 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Bij mij zei de dealer, beter doe je het wel want als het achteraf moet loop je met 2 kastjes aan je sleutelbos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
Royz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:09:
Bij mij zei de dealer, beter doe je het wel want als het achteraf moet loop je met 2 kastjes aan je sleutelbos.
Dat was voor mij inderdaad de reden om het na te laten vragen. Maar alarm bleek niet verplicht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
Duidelijk, ik koop de auto particulier en zal de auto zelf moeten verzekeren. Dit is een van de vragen die je moet beantwoorden bij het afsluiten van de (all risk) verzekering.

Weer een extra vinkje bij de opties😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
De mijne is afgelopen week ook besteld in onderstaande uitvoering.

Helaas is de levering pas half oktober ...

kleur carrosserie : Space Silber Metallic
kleur bekleding : Vernasca Mokka

Optie(s) : - M Sportpakket (S0337)
- Innovation Pack (S07EW)
- Bekleding Leder ‚Vernasca' Mokka met decoratief stiksel Schwarz (JATOMAMY)
- Comfort Pack (S07LG)
- Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel (S03AC)
- Metallic lak (JATOmeta)
- 19 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 871 M) in Midnight Grau. (S01EK)
- Driving Assistant Plus (S05AT)
- Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) (S0302)
- Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit (S0420)
- Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
- M dakdraagsysteem hoogglans Shadow Line (S03MC)
- M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang (S07M9)
- Verwarmbaar stuurwiel
- Interieurlijst Hexacube donker (S04LP)
- BMW Live Cockpit Professional (S06U3)
- Zonder exterieur design details (S03DE)
- Voorbereiding stuurwielrand verwarmd (S09QR)
- Harman Kardon Surround Sound System (S0674)
- Grootlichtassistent (S05AC)
- Draadloos oplaadstation (S06NX)
- Dashboard Luxury (S04NW)
- BMW Head-Up Display (S0610)
- M Hoogglans Shadow Line (S0760)
- Sportstoelen voor bestuurder en voorpassagier (S0481)
- Standaard onderstel (S0225)
- Parking Assistant Plus (S05DN)
- Automatisch dimmende binnenspiegel en buitenspiegel aan Bestuurderszijde (S0430)
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel (S045A)
- Adaptieve LED verlichting (S0552)
- Laadsnoer Mennekes
- Actieve bestuurdersstoel (S0451)
- M Hemelbekleiding in Anthrazit (S0775)
- Voorbereiding Driving Assistant Professional (S09QV)
- Voorbereiding elektrisch verwarmde voorstoelen (S09QT)
- Comfort Access (S0322)
- Space Silber Metallic (P0C67)
- Automatisch dimmende binnenspiegel (S0431)
- M Sportstuurwiel met leder bekleed (S0710)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 13:11
Edl70 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:50:
De mijne is afgelopen week ook besteld in onderstaande uitvoering.

Helaas is de levering pas half oktober ...
:O
Dat is vervelend om te lezen.. dat is een flink verschil met juni wat ik vorige week hoorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob11
Ik heb onlangs een status update gekregen van de dealer. De levering ligt op schema, auto staat op de 'band'. Ivm de feestdagen is de productie in week 3. Week 4 wordt hij afgeleverd bij de dealer. Vooralsnog geen vertraging. Hoop dat dit een indicatie is dat de rest van de bestellingen ook op schema liggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

byob11 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:12:
Ik heb onlangs een status update gekregen van de dealer. De levering ligt op schema, auto staat op de 'band'. Ivm de feestdagen is de productie in week 3. Week 4 wordt hij afgeleverd bij de dealer. Vooralsnog geen vertraging. Hoop dat dit een indicatie is dat de rest van de bestellingen ook op schema liggen!
Goed nieuws, want ik lees steeds wisselende verhalen mbt status updates. We zitten nu iig in het jaar dat het allemaal gaat gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
Hennie-M schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:46:
[...]

Dat is vervelend om te lezen.. dat is een flink verschil met juni wat ik vorige week hoorde.
Het lijkt erop dat het best wel eens kan verschillen per dealer wanneer de auto verwacht wordt. Mijn order was definitief op 23 november 2022, met een verwachtte levertijd in de week van 10 augustus 2023. Ik heb in de tussentijd geen updates meer gehad van de dealer met betrekking tot de levertijd. Dus ik vermoed dat dit nog steeds 10 augustus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Bij mij is de levertijd van ‘verwacht’ wk 52-2022 ong een maand geleden opgeschoven naar wk5-2023, dit was toen de productie daadwerkelijk gepland was. En afgelopen week werd de leverweek nogmaals opgeschoven, nu naar wk 6-2023.

Laten we hopen dat het daar bij blijft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanleeu74
  • Laatst online: 24-05 19:46
Bij mij is nu ook laatste status productie week 51-2022 (VIN is bekend) en levering week 6 2023, dit was levering week 3 dus bij mij ook opgeschoven. (besteld 03-08-2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killengage
Mijn iX1 had dus 21-12-2022 de productiedatum. Vanwege de feestdagen was het niet mogelijk om de auto in 2022 nog te transporteren naar NL. Vandaag te horen gekregen dat auto "klaar is voor transport". Naar alle waarschijnlijkheid komt deze eind van deze week binnen en heb ik m dus volgende week (week 2) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
Killengage schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:12:
Mijn iX1 had dus 21-12-2022 de productiedatum. Vanwege de feestdagen was het niet mogelijk om de auto in 2022 nog te transporteren naar NL. Vandaag te horen gekregen dat auto "klaar is voor transport". Naar alle waarschijnlijkheid komt deze eind van deze week binnen en heb ik m dus volgende week (week 2) :)
Mijn dealer benoemde dit ook. Er staat blijkbaar een hele batch aan iX1's klaar om getransporteerd te worden naar NL maar vanwege de feestdagen en een tekort aan chauffeurs was dit niet mogelijk. Hoop dat je hem snel in ontvangst mag nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killengage
byob11 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Mijn dealer benoemde dit ook. Er staat blijkbaar een hele batch aan iX1's klaar om getransporteerd te worden naar NL maar vanwege de feestdagen en een tekort aan chauffeurs was dit niet mogelijk. Hoop dat je hem snel in ontvangst mag nemen!
Dan hoop ik dat die van jou ook snel binnen is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killengage
[...]

Misschien een idee om geleverde auto's groen te maken ? Helaas kan ik mijn "veld" niet aanpassen. Productiedatum is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Killengage schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Misschien een idee om geleverde auto's groen te maken ? Helaas kan ik mijn "veld" niet aanpassen. Productiedatum is gewijzigd.
Yes, verwerkt! Thanks voor het testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal1503
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-03-2023
Die van mij is begin september besteld en wordt verwacht in april.

Storm Bay, Msport

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kennyone
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-04-2023
Hi allen,

Heb de mijne 12 November 2022 besteld en de verwachte leverdatum is ergens April. Zal zo de Excel aanvullen met mijn gegevens. Was wel benieuwd of iemand iets weet over de "Boost" paddle. De Xline heeft deze paddle niet en ik vroeg me af hoe je de volle 230kw gedurende de 10sec dan kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik heb nergens vernomen dat het boost paddle op de xline ontbreekt. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook onwaarschijnlijk dat dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kennyone
Ik zag namelijk specifiek bij de m-sport stuur dat de boost paddle aanwezig is tov. het standaard stuur in de configurator. Zag ook op de foto's niet de paddle op het standaard stuur.
Zou idd raar zijn dat ze de 230kw in de specs zetten, maar dan niet beschikbaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
Kennyone schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:25:
Ik zag namelijk specifiek bij de m-sport stuur dat de boost paddle aanwezig is tov. het standaard stuur in de configurator. Zag ook op de foto's niet de paddle op het standaard stuur.
Zou idd raar zijn dat ze de 230kw in de specs zetten, maar dan niet beschikbaar maken.
Ik heb het zojuist even gecheckt of hij ontbreekt in de configurator op de BMW website. Echter daar zie ik op alle uitvoeringen de "boostpaddle" zitten aan de linkerzijde achter het stuur in de 3D weergave. Dus ik denk dat er iets niet klopt met de fotos? Zou anders inderdaad erg vreemd zijn om niet de volledige 230kw te kunnen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
Denk ook dat we er gewoon van kunnen uitgaan dat het op elke uitvoering erop zit. Zou inderdaad heel gek zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik kan vooralsnog geen verschil vinden. Wellicht handig, heb een owners manual linkje op dropbox, daar kan je oa zoeken op de boost functie. Dacht eigenlijk dat ik die van dit forum had, maar blijkbaar is die hier nog niet gedeeld. Kan je je alvast voorbereiden (of niet!) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kennyone
Superhandig, Thanks Royz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edl70
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2024
Hennie-M schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:46:
[...]

Ja, dat zei de dealer vorige week ook tegen mij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
Net bericht gekregen vanuit de leasemaatschappij. Levering is toch verschoven naar week 6. Weekje vertraging dus. Opzich geen drama 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hensley60
  • Laatst online: 23:15
Hallo allemaal,

Misschien wel interessant als je straks YouTube of Netflix kan kijken in de auto tijdens het laden.

https://www.bmwblog.com/2023/01/04/bmw-x1-idrive-9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-05 09:08

DJR

Hensley60 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:50:
Hallo allemaal,

Misschien wel interessant als je straks YouTube of Netflix kan kijken in de auto tijdens het laden.

https://www.bmwblog.com/2023/01/04/bmw-x1-idrive-9/
Let op, dit gaat over de X1, niet de iX1 (want die heeft geen iDrive)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frml
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-05 22:29
DJR schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Let op, dit gaat over de X1, niet de iX1 (want die heeft geen iDrive)
Vergis je je niet met de iDrive knop (die de nieuwe X1 ook niet heeft trouwens)? De iX1 heeft volgens mij dezelfde software als de X1 (BMW OS 8.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hensley60
  • Laatst online: 23:15
Volgens mij hebben zowel de X1 en de IX1 hetzelfde en idd geen iDrive. Het gaat hier juist voor de huidige modellen zonder controler.

https://www.autoweek.nl/a...-idrive-op-android-basis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
Mijn iX1 staat inmiddels al 5 weken bij de dealer. Onderdeel wat vervangen moest worden is ook kapot dus kan nogmaals 2 tot 3 weken wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
XENTiC schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:40:
Mijn iX1 staat inmiddels al 5 weken bij de dealer. Onderdeel wat vervangen moest worden is ook kapot dus kan nogmaals 2 tot 3 weken wachten. :(
auch... ik hoop dan dat het geen structureel issue is met dat onderdeel en gwn bad luck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ai dat is echt balen. Ben je één van de eerste berijders van de iX1 in NL, heb je alle kinderziektes te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
Was het probleem een structureel probleem wat ontdekt is of domme pech..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
MarcN schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:07:
[...]

Was het probleem een structureel probleem wat ontdekt is of domme pech..??
Iets met Combined Charging System (CCS/CCU) dus weet niet. Heb wel twee terugroepacties zie ik maar weet niet wat deze inhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcN
Vanmorgen 1e keer gereden in de Ix1. Rijdt echt lekker. Blij dat ik geswitched ben van Q4 naar de iX1!

Productie staat nu gepland in week 6… nog paar weken geduld dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Kennyone schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:43:
Hi allen,

Heb de mijne 12 November 2022 besteld en de verwachte leverdatum is ergens April. Zal zo de Excel aanvullen met mijn gegevens. Was wel benieuwd of iemand iets weet over de "Boost" paddle. De Xline heeft deze paddle niet en ik vroeg me af hoe je de volle 230kw gedurende de 10sec dan kan benutten.
Heb je hier al antwoord op? Als ik kijk bij het M sportstuurwiel als accessoire lijkt het er toch op dat de boost alleen bij M-sportsturen zit.
Bij het M Sportpakket zijn de schakelpaddles in zwart uitgevoerd. Het exemplaar links is bovendien voorzien van het opschrift ‘BOOST’ voor het rijprogramma Sport Boost.
Is de Launch edition nu afgelopen? Ik had mijn auto bewaard, maar die kan ik niet meer openen omdat er wat wijzigingen zijn geweest in de configurator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kennyone
Hoi Royz,

op de 3d video's staat de paddle wel afgebeeld als ik de X-line met gewone stuur neem. Dus ik ga er maar gewoon van uit dat die erop zit. Hoe willen ze anders die 230KW waarmee ze adverteren naar boven laten komen🤔.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcN
[b]Royz schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:20:
Is de Launch edition nu afgelopen? Ik had mijn auto bewaard, maar die kan ik niet meer openen omdat er wat wijzigingen zijn geweest in de configurator.
Zoals mijn dealer vanmorgen zei is de Launch-editie niet meer verkrijgbaar, mede omdat er al veel iX1’s zijn besteld. De bekendheid is er dus, dus is de launch-actie niet meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

MarcN schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:35:
[...]

Zoals mijn dealer vanmorgen zei is de Launch-editie niet meer verkrijgbaar, mede omdat er al veel iX1’s zijn besteld. De bekendheid is er dus, dus is de launch-actie niet meer nodig
En wat hield de Launch edition precies in? Een korting van 1500e oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Launch was niks meer dan 2000€ korting volgens de dealer. Geen extra opties of iets dergelijks. Echter zie ik niet echt een prijsverschil in de configurator. Enige is dat er geen launch edition meer achter staat. Kijk ik naar de prijs van mijn configuratie is die hetzelfde gebleven.

Mijn (lease) iX1 is besteld begin oktober met verwachte levering medio april.
Alpinwit met M pakket en nog wat losse opties; oa premium pack en comfort pakket.
Pagina: 1 2 ... 66 Laatste