Moet toch echt kunnen in versie 9 (mits alle updates zijn geïnstalleerd).jsimane schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:56:
Ik heb versie 9 , is van april 2024 en daar kan het ook niet.
Hierbij de “handleiding” :
Ik start iedere dag in efficiënt Hij is van juni 2024
Misschien moet je wel ingelogd zijn met je BMW ID maar dat weet ik niet zeker
Herkent iemand dit?
Ik herken het niet op zich (zeker niet van de ix1), maar heb wel eens slechte homokineten gehad in een vorige auto die in de bochten voor vooral herrie zorgden (en misschien ook wel voor ‘plopjes’, maar dat was een auto die van zichzelf al voldoende plopte dus misschien viel dat gewoon niet oppyther schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:54:
Sinds een paar maanden, en ik heb het idee dat het langzaam erger wordt, voel ik zachte 'plopjes' in het stuur, wanneer ik daaraan draai. Ik kan niet precies duiden wanneer het wel of niet gebeurt; in ieder geval, wel vaak. Het lijkt niet van de rijsnelheid afhankelijk. Het is vrij subtiel, maar anderen voelen het ook in mijn auto.
Herkent iemand dit?
Voel je het bij een bepaalde stuuruitslag en dan met name in bochten links óf rechts? Zou er sowieso mee naar de dealer gaan overigens…
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Ik rij zo’n 45.000 km per jaar en herken dit ook, echter maar op 1 plek waar ik af en toe voor mijn werk moet zijn. Het voelt een beetje of het stuur heel lichtjes wil corrigeren terwijl ik lane assist uit heb staan. De enige plek waar ik dit merk is in Den Haag op de Utrechtsebaan/A12 langs het Malieveld in de richting van Utrecht. Het gaat om slechts enkele tientallen meters. Het heeft niets met sturen te maken, want ik rijd daar gewoon rechtdoor. Inmiddels 116.000 km gereden met de iX1 en het wordt ook niet erger.pyther schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:54:
Sinds een paar maanden, en ik heb het idee dat het langzaam erger wordt, voel ik zachte 'plopjes' in het stuur, wanneer ik daaraan draai. Ik kan niet precies duiden wanneer het wel of niet gebeurt; in ieder geval, wel vaak. Het lijkt niet van de rijsnelheid afhankelijk. Het is vrij subtiel, maar anderen voelen het ook in mijn auto.
Herkent iemand dit?
Heb ik ook, stuur-as was niet meer lekker, iets met de lagers enzo, gaat a.s. maandag gefixed worden, gelukkig viel dit nog binnen de garantie. Merk je ook dat er teveel/meer speling in het stuur zit?pyther schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:54:
Herkent iemand dit?
Ik merk dit nu ook. Heb het aangegeven bij de dealer. Kon het al niet thuisbrengen maar zo te zien zijn er meer mensen met dit probleem. Ik voel het ook niet altijd dus ben benieuwd of zij het euvel vindenfuqua schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:50:
[...]
Heb ik ook, stuur-as was niet meer lekker, iets met de lagers enzo, gaat a.s. maandag gefixed worden, gelukkig viel dit nog binnen de garantie. Merk je ook dat er teveel/meer speling in het stuur zit?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik zal eens een tijdje gaan rijden met een stuk ducttape over de camera van de lane assist, eens kijken of dat iets beïnvloedt.
[ Voor 5% gewijzigd door pyther op 07-11-2025 12:50 ]
@pyther bij mij zit er te veel speling in, als je het stuur draait hoor je het plop/thunk geluid in de range van de speling. Jouwn probleem klinkt wel anders, bij mij hoor je het geluid ook als de auto uitstaat. maar wel vreemd dat het bij jou op specifieke plekken is, kan het zijn dat de auto iets denkt te zien en wil bijsturen?
en over specifieke plekken gesproken, ik rij regelmatig een vaste route in duitsland en op 2 plekken op mijn route gaat mijn auto radio ineens wat harder.
Ikzelf heb t snelladen zeer zelden nodig maar toevallig had mn BMW iX1 niet geladen (ik heb m op tijdvenster staan) en dit was de 2de keer dat die t niet had gedaan.
Ik heb m als taxi en kon voor mn eerste rit 6 minuten aan de lader hangen....80kw terwijl ik m voor t eerst handmatig had laten opwarmen. Later nog een keertje 8 minuten en toen kon ik m later in mn 30 minuten lunchpauze laden en dan is die natuurlijk vol.
80kw is gewoon niet goed terwijl die op 165km actieradius stond.
Verder hoef ik tijdens mn dienst nooit te laden, maar op zelke momenten denk ik wel...kom op zeg.
Nou was mn vorige taxi een Kia E Soul en die deed maar 55kw dus ik ben niet ontevreden, maar sommigen hebben hier een versie van €65.000 en dan is dit gewoon matig.
Een Xpeng G6 van €50.000 doet 250kw en volgend model 450kw.
mijn ix1 heeft dat ook, heb het aangekaart bij BMW maar schijnt normaal te zijn, ik denk dat het te maken heeft met een type remblock wat ze gebruiken.hellboy123 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:37:
Piepen de remmen van jullie x1 phev ook zo? Bij mij piepen ze altijd net voordat ik stil kom te staan en even kort bij het weer optrekken. Dit (naast wat andere punten) doet bij mij aardig afbreuk aan het premium gevoel van de auto...
Het zou ermee te maken hebben dat in full EV's je bij normaal rijden nauwelijks je remmen gebruikt,
Precies dit heb ik inderdaad ook, als ik wil kan ik bij langzaam rijden optrekken etc de hele dag dat kreunen / knarsen opwekkenPeterCC schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:36:
Bij mijn iX1 piepen de remmen niet maar geven ze een kreunend geluid. Ik kan ermee spelen in fileverkeer of bij maneuvreren: lichtjes de remmen wat lossen en het geluid is zo op te roepen.
Het zou ermee te maken hebben dat in full EV's je bij normaal rijden nauwelijks je remmen gebruikt,
Eerst op het werk men 2de sleutel moeten gaan halen op men Iphone terug in te stellen als digitale sleutel.
Maar nu werkt het aanraken van de handgreep niet meer om de auto te openen. Ik moet effectief de Iphone tegen de handgreep houden.
Ook moet de gsm effectief in de houder zitten om te kunnen starten .
Dit was met mijn Iphone 11 allemaal geen probleem
De iPhone 16e heeft geen ultra wideband chip. De iPhone 11 heeft deze wel. Vandaar dat het ontgrendelen van de auto bij benadering niet werkt.Geert Mo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:28:
Dit weekend een nieuwe Iphone (16E) in gebruik genomen en alleen nog maar gesukkel.
Eerst op het werk men 2de sleutel moeten gaan halen op men Iphone terug in te stellen als digitale sleutel.
Maar nu werkt het aanraken van de handgreep niet meer om de auto te openen. Ik moet effectief de Iphone tegen de handgreep houden.
Ook moet de gsm effectief in de houder zitten om te kunnen starten .
Dit was met mijn Iphone 11 allemaal geen probleem
https://support.apple.com/nl-nl/109512
:strip_exif()/f/image/5QrEOPWWG5xoAFFPj6C5cePB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de app (iOS) al volledig afgesloten en ook al eens afgemeld en terug aangemeld. Ook heb ik in de wagen de volume knop al 30 seconde lang ingehouden zodat het entertainment systeem een reboot krijgt. Heeft allemaal niet geholpen.
Voor de rest krijg ik wel netjes alle data binnen van de wagen. Iemand hier nog een idee, of toch best de garage even bellen?
Dat is wel heel triestig nieuws want was zo gemakkelijkRH1992 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:44:
[...]
De iPhone 16e heeft geen ultra wideband chip. De iPhone 11 heeft deze wel. Vandaar dat het ontgrendelen van de auto bij benadering niet werkt.
Tijdens het vergelijken van de 16E en een 15 ook helemaal nergens tegengekomen
Ik ervaar persoonlijk niet meer speling in het stuur, maar heb bij het draaien naar links dat het lijkt alsof iets op een bepaald punt in stuurkolom ergens langs schuurt, een soort wrijvend geluid. Het stuurt klemt niet. Ook vibreert/ trilt het stuur zelfs in stilstand in de B/D stand, dat is wel erg frustrerend (ook met airco etc uit). Op hoge snelheden ook veel last van trillen van maar dat zouden ook de banden kunnen zijn. Ik heb over 2 weken een afspraak bij de dealer en banden worden laten elders gewisseld.fuqua schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:50:
[...]
Heb ik ook, stuur-as was niet meer lekker, iets met de lagers enzo, gaat a.s. maandag gefixed worden, gelukkig viel dit nog binnen de garantie. Merk je ook dat er teveel/meer speling in het stuur zit?
Nu de stoelverwarming weer eens aan gaat zorgt stand 2 al voor een soort AliExpress elektra rook geur, dus dat durf ik ook nog niet helemaal aan.
Een andere zeer irritant probleem dat ik eigenlijk al sinds levering heb, in bepaalde rijrichtingen icm wind komt er wind langs de deurrubber op een bepaalde manier. Deze gaat dan soort van zachtjes wapperen, waardoor je een tikkend geluid krijgt alsof je zachtjes bubbeltjeswrap indrukt. Precies ter hoogte van mijn linkeroor. Ben al twee keer langs geweest, rubbers vervangen en ingevet, maar blijft af en toe terugkomen. De laatste monteur heeft de ruimte tussen de deur en deurrubber op een bepaalde manier wat opgevuld, maar met temperatuurschommelingen zomer tov herfst lijkt het toch weer terug te komen.
Verder nog steeds een top auto!
[ Voor 27% gewijzigd door Recalcitrant op 12-11-2025 11:10 ]
Ook al gehad, maar was toen maar tijdelijk. Was omdat de auto dacht dat hij niet volledig op slot was denk ik. Dus uitstappen, auto op slot doen. Koffer openen en knop van de koffer gebruikt (slotje). Dus auto dicht en op slot. Volgende morgen wou het niet werken. Met het sleutelknopje toen open gedaan en opnieuw op slot gedaan met de sleutelknop van de sleutel zelf. Toen werkte het ineens weer wel. Zag toen ook wel in de app bij status dat de app aangaf dat de koffer nog open was, terwijl dit zeker niet was .Yoki1985 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:46:
Mijn iX1 is vorige week op onderhoud geweest in de garage. Nu merk ik dat sindsdien het klimatieseren op afstand via de app niet meer werkt, ik ik krijg de volgende foutmelding te zien:
[Afbeelding]
Ik heb de app (iOS) al volledig afgesloten en ook al eens afgemeld en terug aangemeld. Ook heb ik in de wagen de volume knop al 30 seconde lang ingehouden zodat het entertainment systeem een reboot krijgt. Heeft allemaal niet geholpen.
Voor de rest krijg ik wel netjes alle data binnen van de wagen. Iemand hier nog een idee, of toch best de garage even bellen?
De mijne is vandaag ook op onderhoud geweest, eerste onderhoud na 2 jaar.Yoki1985 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:46:
Mijn iX1 is vorige week op onderhoud geweest in de garage. Nu merk ik dat sindsdien het klimatieseren op afstand via de app niet meer werkt, ik ik krijg de volgende foutmelding te zien:
(...)
Nu zonet getest of klimatiseren op afstand nog werkt. En het werkt zonder problemen.
De auto staat hier thuis in de garage met de deuren niet op slot.
Ik zou gewoon direct terug langs de dealer gaan.
Is een “bekend” probleem, ook bij de iX2, Mat Watson vindt het op een gans lijkenpinotgrigio1 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:33:
[...]
Precies dit heb ik inderdaad ook, als ik wil kan ik bij langzaam rijden optrekken etc de hele dag dat kreunen / knarsen opwekken
YouTube: New BMW X2 - the TRUTH!
Scroll naar 17:00
Hahahaha precies dat inderdaad!royverdegem schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:14:
[...]
Is een “bekend” probleem, ook bij de iX2, Mat Watson vindt het op een gans lijken![]()
Zoiets is het. Je kan je er aan storen, maar heel zinvol lijkt me dat niet want je kan er toch niets aan veranderen.Robicide schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:28:
Dat is ook wel inherent aan automaat rijden. Mijn vorige auto was een Kia phev, die had het ook, en de stokoude automaat van mijn vrouw ook. Volgens mij duwt de motor 'm gewoon zeg maar door de rem heen, heel lichtjes, waardoor hij gaat schrapen.
Grappig, nu ik het geluid op filmpje hoor herken ik het; kennelijk ben ik of eraan gewend of het stoort me nietroyverdegem schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:14:
[...]
Is een “bekend” probleem, ook bij de iX2, Mat Watson vindt het op een gans lijken![]()
Hahaha, dit herken ik ook! Ik heb het alleen nooit als storend ervaren...hopiconjo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:29:
[...]
Grappig, nu ik het geluid op filmpje hoor herken ik het; kennelijk ben ik of eraan gewend of het stoort me niet
Laatst bij de winterbanden wissel nagevraagd en de iX1 staat nu in Born en wordt pas naar de dealer gebracht vlak voor de aflevering. Ze hebben te weinig opslag ruimte om hem nu al te laten komen en de kans op schade is ook groter bij de dealer als op het depot.royverdegem schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:21:
[...]
Dan zal hij toch al klaar zijn? Productietijd is 1 a 2 dagen. Die van mij wordt nog in oktober geproduceerd, dus dat zal met de chips ook wel goedkomen. Levering december is vanwege contract huidige lease Enyaq.
Waar heb je de VIN code vandaan?
Beide metingen kunnen onnauwkeurig zijn. Kan makkelijk een paar tienden verschillen. Ook varieert de bandenspanning bij wisselende temperatuur. Als je de banden vult als ze warm zijn zal de druk minderen als ze afkoelen en andersom. 2.5/2.6 bar is prima als de aanbeveling 2.3 bar is. 1.8 was aan de lage kant.hopiconjo schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:49:
Vraagje bandenspanning. Ik kreeg de melding in de app dat bandenspanning van alle 4 de banden te laag is (1.8 bar). Ik naar benzine station en gevuld naar 2.3 baar (aanbevolen bandenspanning in de app). Nadat ik deze had gevuld gaf de app aan dat banden nu 2.5/2.6 bar zijn terwijl ik ze heb opgepompt tot 2,3 bar. Zit er een afwijking in de app? Want de automaat bij benzinestation zei dat er een spanning was van 1.6 bar (app gaf 1.8 aan) voordat ik ze ging vullen
Volgens mij zijn de bandenspanningsmeters bij tankstations meestal niet geijkt, waardoor je sowieso al rekening moet houden met een afwijking. Daarnaast geeft een meting vlak na het oppompen nooit een nauwkeurig beeld: je moet even rijden zodat de banden op temperatuur komen en de druk zich stabiliseert. De BMW-app laat bovendien de door de fabrikant aanbevolen bandenspanning zien, wat handig is om mee te vergelijken.hopiconjo schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:49:
Vraagje bandenspanning. Ik kreeg de melding in de app dat bandenspanning van alle 4 de banden te laag is (1.8 bar). Ik naar benzine station en gevuld naar 2.3 baar (aanbevolen bandenspanning in de app). Nadat ik deze had gevuld gaf de app aan dat banden nu 2.5/2.6 bar zijn terwijl ik ze heb opgepompt tot 2,3 bar. Zit er een afwijking in de app? Want de automaat bij benzinestation zei dat er een spanning was van 1.6 bar (app gaf 1.8 aan) voordat ik ze ging vullen
Ik rij ongeveer 80–90% van de tijd alleen, dus dan hoeft de bandenspanning niet op het hogere niveau te staan dat wordt aanbevolen voor maximale belading. Op dit moment rijd ik echter nog met de spanning die hoort bij een volledig beladen auto.
In hoeverre de interne meetsensoren van BMW (de RDC/TPMS-sensoren) zelf een afwijking hebben, weet ik niet precies. Normaal gesproken zit daar een kleine tolerantie op — meestal enkele tienden van een bar — omdat ze de druk voornamelijk relatief meten (vergelijking met het vorige niveau) en niet als een professioneel, geijkt meetsysteem. Het zou wel interessant zijn om eens te testen hoeveel de sensoren afwijken vergeleken met een betrouwbare, gekalibreerde meter.
Een week met men autosleutel op zak gelopen en me er een week aan lopen ergeren.RH1992 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:44:
[...]
De iPhone 16e heeft geen ultra wideband chip. De iPhone 11 heeft deze wel. Vandaar dat het ontgrendelen van de auto bij benadering niet werkt.
Het is misschien onozel maar als je het zo gewoon bent is het een gemis.
Iphone 16E terug aan mene baas gegeven en de 16 laten bestellen
Met gestrekt been.
woop woop...
mini se en ix1 connected drive in de aanbieding hope so..
misschien stuur en stoelverwarming in de aanbieding?
NB:
Ik dacht dat dit niet achteraf mogelijk was via de store.fuqua schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:41:
[...]
misschien stuur en stoelverwarming in de aanbieding?![]()
Melden bij de dealer.Frij5fd schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:25:
Heeft iemand een idee hoe het jutteren van de iX1 aan een laadpaal verholpen kan worden, op het moment dat gepland laden aan staat? Ik wil na 23 uur laden, maar als de auto rond 18 uur aangesloten wordt, gaat deze enkele paar minuten even laden en stopt dan met de melding dat het laden om 23 uur hervat wordt. Onze Ecotap laadpaal kan er niet mee omgaan en gaat op gegeven moment rood knipperen. Na met de laadpas de laadsessie te stoppen, stopt ook het rood knipperen. Na met de laadpas weer een sessie te starten begint het jutteren weer. NB: dit is een thuis-laadpaal met een rfid lezer die een laadpas vereist (voor verrekenen gebruikte stroom met werkgever).
NB:
Dit is bekend en ze zouden het opgelost hebben in een software update.
Licht aan de productiedatum van de ix1. Voor de eerste auto's zat dit er altijd ingebouwd en was het software activatie. Tegenwoordig is het bij het niet selecteren van de optie niet inbegrepen (hardware matig).Pannekoek81 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:37:
[...]
Ik dacht dat dit niet achteraf mogelijk was via de store.
Is het echt een fout?pliesie schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:10:
[...]
Melden bij de dealer.
Dit is bekend en ze zouden het opgelost hebben in een software update.
Een collega beschrijft net hetzelfde met zijn iX3, al spreekt hij eerder van enkele seconden dan van minuten, en beschouwt dat als normaal. Zijn laadpaal heeft er ook geen probleem mee.
Het feit dat de laadpaal er niet mee om kan gaan is een probleem van de laadpaal.PeterCC schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:37:
[...]
Is het echt een fout?
Een collega beschrijft net hetzelfde met zijn iX3, al spreekt hij eerder van enkele seconden dan van minuten, en beschouwt dat als normaal. Zijn laadpaal heeft er ook geen probleem mee.
Dat de auto om de zoveel tijd toch even gaat laden klopt niet omdat je duidelijk een planning er in hebt staan.
Dus ja... net hoe je het bekijkt.
Inmiddels geweest en guess what... stuurkolom moet vervangen wordenRoyz schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:47:
[...]
Ik merk dit nu ook. Heb het aangegeven bij de dealer. Kon het al niet thuisbrengen maar zo te zien zijn er meer mensen met dit probleem. Ik voel het ook niet altijd dus ben benieuwd of zij het euvel vinden
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ding moet buiten de aangegeven periode gewoon niet gaan laden, zo simpel is het.pliesie schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:43:
[...]
Het feit dat de laadpaal er niet mee om kan gaan is een probleem van de laadpaal.
Dat de auto om de zoveel tijd toch even gaat laden klopt niet omdat je duidelijk een planning er in hebt staan.
Dus ja... net hoe je het bekijkt.
Met gestrekt been.
welcome to the club.Royz schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:25:
[...]
Inmiddels geweest en guess what... stuurkolom moet vervangen worden
Is het bij jou al gebeurd? Hoe lang duurt het?fuqua schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:10:
[...]
welcome to the club.schandalig eigenlijk dat zo een duur merk problemen heeft met het stuurkolom.
bij mij was het de stuuras, duurde een dag, ze moesten wel eerst alle materiaal bestellen dus na de 1e controle weer nieuwe afspraak moeten maken voor wanneer het gefixed zou worden. dat was dan weer een paar weken later.Royz schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:17:
[...]
Is het bij jou al gebeurd? Hoe lang duurt het?
Deed mijn PHEV ook voortdurend, ik heb er zelf een slimme stekker tussengezet.Artbij schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:17:
[...]
Ding moet buiten de aangegeven periode gewoon niet gaan laden, zo simpel is het.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Voor een laadpaal met een 3 fasen aansluiting en gekoppeld aan een backoffice gaat dat helaas niet op.Th1x4nG schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:05:
[...]
Deed mijn PHEV ook voortdurend, ik heb er zelf een slimme stekker tussengezet.
Dan moeten we met technisch lego nog een automatische rfid pas aanbied armpje bouwen oid.. Wel een leuke uitdaging.
edit: lijkt weer te werken
[ Voor 13% gewijzigd door stijnec1 op 28-11-2025 16:28 ]
Voor de bedrijfswagen, een iX1, heb ik thuis een laadpaal, van Shell-Recharge, en een laadkaart, ook van Shell-Recharge, terugbetaling van thuisladen, ook door Shell-Recharge. Zo was het en dat verliep allemaal prima.
Dan vanaf augustus dit jaar gebeurt de terugbetaling niet meer door Shell-Recharge maar door 50five. Nadeel: je moet een maand langer wachten op de terugbetaling.
Dan in oktober de melding gekregen dat de Shell-Recharge laadkaart vervangen wordt door een laadkaart van Ayvens, het vroegere Leaseplan. De oude kaart vervalt op 3 november en de nieuwe ging ergens toekomen tussen 3 november en 15 november. Maar geen nood want als je toch moet laden voordat de nieuwe kaart er is dan kan je die kost gewoon inbrengen en wordt dat terugbetaald.
Mijn nieuwe kaart kwam toe op 6 november en ik heb die tijd kunnen overbruggen zonder te moeten laden.
Maar nu kan ik niet meer thuisladen. Aan openbare laadpalen werkt die kaart prima maar bij mijn laadpaal thuis wordt de kaart geweigerd.
Ik heb mijn accounts erop nagekeken, en in de account bij Ayvens staat gewoon de verkeerde laadpaal. Mijn huidige laadpaal is mijn tweede. De eerste was defect en werd vervangen. Die eerste laadpaal staat in mijn Ayvens account. Mijn laadkaart is dus gekoppeld aan die oude paal die er al lang niet meer is. En ik kan daar niets aan wijzigen.
Het probleem aangemeld bij Ayvens en bij Shell-Recharge. Met nul comma nul respons, nada, niente, niks service. Bel Shell-Recharge en je wordt van keuzemenu naar keuzemenu gestuurd met een hoop rommel ertussenin om uiteindelijk bedankt te worden voor de contactname en te worden buitengewerkt.
Bel Ayvens, en dan kom je ook in zo een keuzemenu terecht. Kies je daar voor "probleem met laadpaal" dan kom je terecht bij Shell-Recharge. Om horendol van te worden.
Dan bij mijn werkgever een ticket ingelegd. Wel respons. Het probleem zou nu de voorbije vrijdag opgelost moeten zijn. Niks dus. Laden gaat nog steeds niet en die verkeerde laadpaal staat nog steeds in mijn account.
Dit is echt niet normaal. Ondertussen zit ik nu al 4 weken te sukkelen met een probleem dat volgens mij enkel een administratieve aanpassing vereist om het op te lossen.
Zijn er hier nog mensen met een gelijkaardig probleem?
Als techneut waar tweakers groot mee is geworden.. snel je paal omzetten naar een andere back-office. Dan ben je van het gezeur met Shell nieuwe eigenaren af. En heb je alles in eigen hand.PeterCC schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:30:
Effe een frustratie ventileren:
Voor de bedrijfswagen, een iX1, heb ik thuis een laadpaal, van Shell-Recharge, en een laadkaart, ook van Shell-Recharge, terugbetaling van thuisladen, ook door Shell-Recharge. Zo was het en dat verliep allemaal prima.
Dan vanaf augustus dit jaar gebeurt de terugbetaling niet meer door Shell-Recharge maar door 50five. Nadeel: je moet een maand langer wachten op de terugbetaling.
Dan in oktober de melding gekregen dat de Shell-Recharge laadkaart vervangen wordt door een laadkaart van Ayvens, het vroegere Leaseplan. De oude kaart vervalt op 3 november en de nieuwe ging ergens toekomen tussen 3 november en 15 november. Maar geen nood want als je toch moet laden voordat de nieuwe kaart er is dan kan je die kost gewoon inbrengen en wordt dat terugbetaald.
Mijn nieuwe kaart kwam toe op 6 november en ik heb die tijd kunnen overbruggen zonder te moeten laden.
Maar nu kan ik niet meer thuisladen. Aan openbare laadpalen werkt die kaart prima maar bij mijn laadpaal thuis wordt de kaart geweigerd.
Ik heb mijn accounts erop nagekeken, en in de account bij Ayvens staat gewoon de verkeerde laadpaal. Mijn huidige laadpaal is mijn tweede. De eerste was defect en werd vervangen. Die eerste laadpaal staat in mijn Ayvens account. Mijn laadkaart is dus gekoppeld aan die oude paal die er al lang niet meer is. En ik kan daar niets aan wijzigen.
Het probleem aangemeld bij Ayvens en bij Shell-Recharge. Met nul comma nul respons, nada, niente, niks service. Bel Shell-Recharge en je wordt van keuzemenu naar keuzemenu gestuurd met een hoop rommel ertussenin om uiteindelijk bedankt te worden voor de contactname en te worden buitengewerkt.
Bel Ayvens, en dan kom je ook in zo een keuzemenu terecht. Kies je daar voor "probleem met laadpaal" dan kom je terecht bij Shell-Recharge. Om horendol van te worden.
Dan bij mijn werkgever een ticket ingelegd. Wel respons. Het probleem zou nu de voorbije vrijdag opgelost moeten zijn. Niks dus. Laden gaat nog steeds niet en die verkeerde laadpaal staat nog steeds in mijn account.
Dit is echt niet normaal. Ondertussen zit ik nu al 4 weken te sukkelen met een probleem dat volgens mij enkel een administratieve aanpassing vereist om het op te lossen.
Voor het omzetten van de paal zijn vast wel andere artikelen te vinden op dit forum.
Bij ons bedrijf hebben we alle laadpalen van Shell eruit gegooid, puur vanwege geen ondersteuning.PeterCC schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:30:
Met gestrekt been.
Ah ja, die club ja.PeterCC schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:30:
Ja, die zijn er genoeg:PeterCC schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:30:
Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform
Bedankt voor de link.Robicide schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:12:
[...]
Ja, die zijn er genoeg:
Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform
Ik vermoedde al dat het een knoeiboel is.
In mijn vorige auto was het met 19/20 graden (zonder stoelverwarming) gewoon lekker warm in het interieur.
Owja, en wanneer gaat de verwarming van de zijspiegels aan? Bij mijn vorige auto was dit geschakeld aan de achterruit verwarming, maar dat lijkt bij de x1 niet het geval te zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door hellboy123 op 06-12-2025 00:16 ]
Ik heb hetzelfde. Hij is niet echt confotabel warm. Maar dat komt misschien ook omdat ik de blower op de 1 of 2 na zachtste stand heb staan. Een stand hoger maakt meteen veel meer herrie.hellboy123 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 00:15:
wat vinden jullie van de verwarming van de auto? Ik heb de phev en mijn ervaring is dat het tegenvalt. Als ik een lange rit maak en ik zit gewoon met een overhemd in de auto, dan moet ik de stoelverwarming aanzetten met de temperatuur op 21 graden om het een beetje behaaglijk te hebben. Het gekke is dat de lucht uit de uitstroomopeningen nog vrij koud is waardoor ik dus wel koude vingers krijg als ik deze richting het stuur heb gericht. Ik krijg al snel de neiging om mijn jas weer aan te trekken.
In mijn vorige auto was het met 19/20 graden (zonder stoelverwarming) gewoon lekker warm in het interieur.
Owja, en wanneer gaat de verwarming van de zijspiegels aan? Bij mijn vorige auto was dit geschakeld aan de achterruit verwarming, maar dat lijkt bij de x1 niet het geval te zijn?
Met gestrekt been.
Vanaf dat ik hem heb, vorig jaar januari, staat de verwarming op 22°C en op automatisch. Ik kom daar niet aan.
Daar had ik hem ook op staan, maar dat vond ik te warm, ik werd op langere ritten helemaal duf. Dus ik heb hem op 21°C gezet. Het enige is dat de airco best wel herrie maakt, het is vaak het enige wat ik hoor als ik zonder radio of muziek rij. Ik heb hem al op de laagste stand gezet.PeterCC schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:37:
Ik ben best tevreden met de verwarming en de koeling. Ik heb een iX1.
Vanaf dat ik hem heb, vorig jaar januari, staat de verwarming op 22°C en op automatisch. Ik kom daar niet aan.
@HeleBoel het duf worden bij 22°C komt mij ook bekend voor, met dan nog steeds het gekke dat de lucht uit de uitstoomopeningen in het dashboard weer vrij koud is. Ik zal er maar aan moeten wennen dat ik een extra laagje aan moet trekken als ik langere tijd in de auto zit
[ Voor 8% gewijzigd door hellboy123 op 07-12-2025 11:09 ]
Ik heb m meestal op 22 links 21 rechts staan, airco uit.
Ik zit 9 uur per dag in de BMW, zonder jas aan.
Na een testrit met de volvo ex40, cupra tavascan, BMW ix1 en Kia EV6 ging het tussen de volvo en bmw. Beiden eigenlijk optie af (geen M Line). Lease prijzen waren echter vrijwel gelijk en dan had ik bij de bmw toch iets meer luxe.
Levertijd weet ik nog niet, maar vermoed dat ze mij sowieso laten wachten tot maart.
Dit is de config zoals besteld:
Ix1 eDrive 20
Alpineweis
18" LM sterspaak
Verwarmd stuur
Iconicsounds
Raamomlijsting M zwart hoogglans shadowline
Innovation pack
Driving assistant pro
Parking assistant pro
Comfort pack
Travel pack
Rest is standaard, incl luxe kentekenplaten
Wordt met opladen wel een ding. De vve is er deels uit in de garage, maar de prijs om mee te doen is veel te hoog. Heb daar niet 10k voor over die ze vragen (speciaal systeem dat rekening houdt met alle auto's en hoe laat ze weer weg moeten om perfect te balanceren. Gaat om nogal wat parkeerplekken als iedereen een paal zou willen) . De openbare laadpalen zitten wat verder weg buiten de parkeervergunningzone (500m lopen). Degenen in de openbare garage zijn bijna altijd kapot of bezet. Maar lopen is goed voor de stappenteller. In ergste geval kan ik laden bij het snellaadplein net voor ik de stad inrij of bij vd Valk bij de Tesla snelladers. Beiden zo'n 5km van mijn huis in de gorkumse binnenstad. Werkgever heeft dat al goedgekeurd. De keuze om voor elektrisch te gaan komt omdat mijn werkgever vanaf 2028 alleen EV gaat toestaan, dit is door de OR bedongen toen ze eigenlijk de lease auto's helemaal wilden afschaffen. Ik wil dat punt gewoon al voor zijn en als OR lid het goede voorbeeld geven. EV krijgt daarnaast 100 euro meer lease budget.
In maart wel gelijk de vuurdoop. Van gorinchem naar Arnhem en daarna naar schevingen en 's avonds terug. Dat wordt dus ergens een tussenstop plannen. Maar dat zien we rond die tijd wel. Normaal rij ik niet zo veel op 1 dag. Hij moest 2 dagen op en neer naar Amsterdam kunnen van mij op 1 lading en dat is makkelijk haalbaar naar mijn idee.
Proefrit was interessant.. Ik had een ix1 zonder adaptive cruise control gekregen, en dat hadden ze niet aangegeven. Vroeg me tijdens rijden af wanneer die zou stoppen met dichter naar de voorligger rijden
Enfin, nu afwachten tot de levering.
Dus ze willen eerst de lease auto afschaffen, maar uiteindelijk maar 100 euro erbij gedaan om elektrisch te leasen? Dat is een verhaal met vreemde wendingen.SunnieNL schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:28:
"toen ze eigenlijk de lease auto's helemaal wilden afschaffen"
Los daarvan denk ik niet dat een werkgever een dergelijke significante secundaire arbeidsvoorwaarde zomaar kan schrappen.
Beetje off-topic hier. Maar nee, die 100 euro extra zat al in de lease policy omdat volledig elektrisch vaak wat duurdere auto's zijn. Het zomaar schrappen was ook inderdaad niet wettelijk mogelijk. Daarom heeft de OR ook ingegrepen. Gaat ook maar om 1/10 van de medewerkers in NL die dit nog hebben vanuit verleden, de rest zit op mobiliteitsbudget daar waar de functie het toelaat, maar dat dekt natuurlijk alleen zakelijke km's. OR heeft als alternatief volledig elektrisch vanaf 2028 bedongen voor de mensen met lease auto in contract, met oog op toekomstige regels en voordeel werkgever. Dat zorgt toch voor het bewegen naar zero emissie (doel werkgever) en dat de lease auto's behouden konden worden zonder naar de rechtbank te gaan.JP1980 schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:42:
[...]
Dus ze willen eerst de lease auto afschaffen, maar uiteindelijk maar 100 euro erbij gedaan om elektrisch te leasen? Dat is een verhaal met vreemde wendingen.
Los daarvan denk ik niet dat een werkgever een dergelijke significante secundaire arbeidsvoorwaarde zomaar kan schrappen.
M.a.w. ik krijg soms, bijv. in file of drukte wél het symbool van de collision warning maar geen geluid of verdere ingreep ofzo.
Dit had ik voorheen niet (wel de ingreep als het nodig was).?
[ Voor 4% gewijzigd door Sincere1983 op 08-12-2025 14:25 ]
Nope, geen last vanSincere1983 schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:24:
Zijn er hier meer mensen bij wie de melding van de collision warning tegenwoordig 'stil' in het display verschijnt?
M.a.w. ik krijg soms, bijv. in file of drukte wél het symbool van de collision warning maar geen geluid of verdere ingreep ofzo.
Hierbij ook nog even de bijbehorende foto:Sincere1983 schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:24:
Zijn er hier meer mensen bij wie de melding van de collision warning tegenwoordig 'stil' in het display verschijnt?
Met gestrekt been.
Hij geeft zelf aan: "M.a.w. ik krijg soms, bijv. in file of drukte wél het symbool van de collision warning maar geen geluid of verdere ingreep ofzo". Dus niks suggereert a-social coureur.Artbij schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:07:
Yup, als je die melding regelmatig ziet ben je een a-sociale coureur.
Waar ik wel benieuwd naar ben of dit altijd weergegeven wordt of alleen bij bepaalde setting of scerm layout. Ik rij vaak genoeg in file maar heb nooit gezien en/of opgemerkt. Moet even mijn setting nakijken want volgens mij heb ik die frontcollision op laag of geen gezet
Laten we het er op houden dat ik wel een doorrijder ben, maar geen fervent bumperklever.hopiconjo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:24:
[...]
Hij geeft zelf aan: "M.a.w. ik krijg soms, bijv. in file of drukte wél het symbool van de collision warning maar geen geluid of verdere ingreep ofzo". Dus niks suggereert a-social coureur.
Waar ik wel benieuwd naar ben of dit altijd weergegeven wordt of alleen bij bepaalde setting of scerm layout. Ik rij vaak genoeg in file maar heb nooit gezien en/of opgemerkt. Moet even mijn setting nakijken want volgens mij heb ik die frontcollision op laag of geen gezet
Ik was al even aan het testen of het inderdaad een soort bumperkleefmelding was, en er lijkt wel een verband in te zitten.
Het gekke is dat het niet heel consistent optreed en nog opvallender is dat ik het pas sinds vrij recent heb (+/- 1,5-2 weken) en ik heb niet in die periode een update gehad zover ik weet.
Ik heb de eerste maanden geen thuispaal gehad. Als je niet thuis kan laden blijft een EV toch wel behelpen.SunnieNL schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:28:
(...)
Wordt met opladen wel een ding. De vve is er deels uit in de garage, maar de prijs om mee te doen is veel te hoog. Heb daar niet 10k voor over die ze vragen (speciaal systeem dat rekening houdt met alle auto's en hoe laat ze weer weg moeten om perfect te balanceren. Gaat om nogal wat parkeerplekken als iedereen een paal zou willen) . De openbare laadpalen zitten wat verder weg buiten de parkeervergunningzone (500m lopen). Degenen in de openbare garage zijn bijna altijd kapot of bezet. Maar lopen is goed voor de stappenteller. In ergste geval kan ik laden bij het snellaadplein net voor ik de stad inrij of bij vd Valk bij de Tesla snelladers. Beiden zo'n 5km van mijn huis in de gorkumse binnenstad. Werkgever heeft dat al goedgekeurd.
(...)
In maart wel gelijk de vuurdoop. Van gorinchem naar Arnhem en daarna naar schevingen en 's avonds terug. Dat wordt dus ergens een tussenstop plannen. Maar dat zien we rond die tijd wel. Normaal rij ik niet zo veel op 1 dag. Hij moest 2 dagen op en neer naar Amsterdam kunnen van mij op 1 lading en dat is makkelijk haalbaar naar mijn idee.
(...)
Ik zit nu alweer een maand zonder de mogelijkheid om thuis te laden omdat mijn nieuwe laadkaart de thuispaal niet herkend. Vervelend probleem dat maar blijft aanslepen.
Aan de andere kant zal je ervaren dat lange trajecten eigenlijk helemaal geen probleem zijn.
De BMW NAV plant je traject met de laadstop of meerdere laadstops indien nodig erbij. Gewoon de aanwijzingen volgen en dan gaat dat allemaal heel vlot. Ik hoop dat je via je werkgever wel een laadkaart meekrijgt die ruim aanvaard wordt.
Trouwens dat traject dat je beschrijft zou je vlot op 1 lading moeten kunnen doen.
Bij de V60 die ik nu heb, zit een laadpas van Eneco. Heb daar nog geen problemen mee gehad. Buiten NL is het op eigen kosten en declareren. Heb collega's ook niet gehoord over mogelijke problemen met de laaspassen.PeterCC schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:31:
[...]
Ik heb de eerste maanden geen thuispaal gehad. Als je niet thuis kan laden blijft een EV toch wel behelpen.
Ik zit nu alweer een maand zonder de mogelijkheid om thuis te laden omdat mijn nieuwe laadkaart de thuispaal niet herkend. Vervelend probleem dat maar blijft aanslepen.
Aan de andere kant zal je ervaren dat lange trajecten eigenlijk helemaal geen probleem zijn.
De BMW NAV plant je traject met de laadstop of meerdere laadstops indien nodig erbij. Gewoon de aanwijzingen volgen en dan gaat dat allemaal heel vlot. Ik hoop dat je via je werkgever wel een laadkaart meekrijgt die ruim aanvaard wordt.
Trouwens dat traject dat je beschrijft zou je vlot op 1 lading moeten kunnen doen.
Traject gorinchem - Arnhem - Scheveningen is 201km. Die zelfde route moet ook terug. En in Scheveningen bij de grote garage heb ik nog nooit kunnen laden. Zal rond die tijd wel kijken wat die aangeeft en een tussenstop plannen.
De openbare laadpalen bij het gemeentehuis zijn vrijwel altijd vrij in de avond. Dus daar laden mag niet echt een probleem zijn verwacht ik.
Enfin, ik ga het zien. Mocht het echt heel problematisch worden kan ik altijd nog overwegen wel aan te sluiten bij het vve systeem.
Vooralsnog moet ik geduld hebben voor de levering
Dat hangt er toch er vanaf waar je woont. Ik kan niet thuis laden, maar heb 4 laadpalen (8 connecties) binnen 2 minuten lopen, waarvan 2 op 50mtr. Daarnaast nog eens 4 palen binnen 5 minuten.PeterCC schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:31:
[...]
Ik heb de eerste maanden geen thuispaal gehad. Als je niet thuis kan laden blijft een EV toch wel behelpen.
Daarentegen woont een collega in een dorpje, met 1 laadpaal voor het hele dorp
Dan is het noodzakelijk een thuis-laadpaal te hebben.
We willen liefst een jong gebruikte. De iX1 is niet degene die bovenaan haar lijstje staat, maar BMW vind ze wel heel fijn rijden.
Is het verschil tussen een eDrive20 en een xDrive30 groot? Ik zie op de 2e hands markt veel gelijkwaardige prijzen en KM standen.
De range is niet zo bepalend. Komende van een 33kWh batterij met 180km in de zomer is beide al een grote stap vooruit.
Power maakt haar ook niks uit, maar mijn gedachte is dat een AWD toch fijner is in de winter als het glad is.
Ik heb er een paar voor deur staan, maar voor het gemak toch een laten plaatsen in de tuin. Ziet toch regelmatig een paar aso's de auto's 's ochtends neer zetten en de volgende dag pas ophalen, terwijl die al na een paar uur klaar is.royverdegem schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:46:
[...]
Dat hangt er toch er vanaf waar je woont. Ik kan niet thuis laden, maar heb 4 laadpalen (8 connecties) binnen 2 minuten lopen, waarvan 2 op 50mtr. Daarnaast nog eens 4 palen binnen 5 minuten.
Daarentegen woont een collega in een dorpje, met 1 laadpaal voor het hele dorp
Dan is het noodzakelijk een thuis-laadpaal te hebben.
On-topic, volgende week vrijdag kan ik eindelijk de iX1 ophalen, ben benieuwd.
Persoonlijk zou ik niet voor een AWD gaan als het puur voor de gladheid van de winter is. Er zit best een fors prijsverschil in de 20 en 30.kx22 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:48:
De BMW i3 van mijn vrouw is bijna ten einde (afgeschreven/kapot). We zijn momenteel aan het rondkijken wat voor haar een goede auto zou zijn.
We willen liefst een jong gebruikte. De iX1 is niet degene die bovenaan haar lijstje staat, maar BMW vind ze wel heel fijn rijden.
Is het verschil tussen een eDrive20 en een xDrive30 groot? Ik zie op de 2e hands markt veel gelijkwaardige prijzen en KM standen.
De range is niet zo bepalend. Komende van een 33kWh batterij met 180km in de zomer is beide al een grote stap vooruit.
Power maakt haar ook niks uit, maar mijn gedachte is dat een AWD toch fijner is in de winter als het glad is.
Alvast veel plezier met de onthulling en uiteraard veel veilige km's!Tijgertje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:48:
On-topic, volgende week vrijdag kan ik eindelijk de iX1 ophalen, ben benieuwd.
Kon je samenstelling niet zo snel terug vinden, welke is het geworden?
Geen enkel probleem met de Nexperia perikelen he?
Mijne heb ik reeds gezien bij de dealer, maar moet helaas nog 2 weekjes wachten.
Bedankt, heb 'm inderdaad nog niet gepost. Vooralsnog geen problemen met Nexperia gelukkig, meerdere keren contact gehad met de dealer de afgelopen weken en hieruit kwam dit probleem niet naar voren.Tijntjuh.eu schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:51:
[...]
Alvast veel plezier met de onthulling en uiteraard veel veilige km's!
Kon je samenstelling niet zo snel terug vinden, welke is het geworden?
Geen enkel probleem met de Nexperia perikelen he?![]()
Mijne heb ik reeds gezien bij de dealer, maar moet helaas nog 2 weekjes wachten.
Configuratie;
iX1 eDrive20
M Sport Edition
Cape York Green Metallic (vind dit een mooie kleur en zie 'm niet vaak rijden)
18 Inch M velgen (Styling 838 M)
M Alcantara/Veganza-combinatie Schwarz/Blau bekleding
Aluminium Interieurlijsten
Premium Pack
Comfort Pack
Extra getint glas achter
Laadpaal 11kW voor thuis.
Wilde eigenlijk ook nog het heads-up display, maar zat al de max leaseprijs helaas.
Precies die kleur heb ik ook. Het is een prachtige kleur en je ziet het inderdaad niet veel. Daar heb je een goede keuze gemaakt.Tijgertje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:44:
[...]
Configuratie;
Helaas heel erg uniek is hij niet, zie hem toch best vaak misschien omdat ik er op let. maar idd een mooie kleur (heb hem zelf ookHeleBoel schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:59:
[...]
Precies die kleur heb ik ook. Het is een prachtige kleur en je ziet het inderdaad niet veel. Daar heb je een goede keuze gemaakt.
https://www.ekris.nl/bmw/acties/bmw-individual
Is je Connected drive nog actief?stijnec1 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:34:
zie sinds gisteren in de navigatie geen groene, gele of rode bolletjes meer bij de laadpalen, die aangeven hoeveel plek er vrij is bij de laadpaal. Als ik laadpalen zoek, zie ik nog wel de beschikbaarheid. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Een edrive20 heeft ook al 200pk dus al meer dan voldoende.kx22 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:48:
De BMW i3 van mijn vrouw is bijna ten einde (afgeschreven/kapot). We zijn momenteel aan het rondkijken wat voor haar een goede auto zou zijn.
Als power niet zo belangrijk is en de tweedehandsprijzen van edrive20 en xdrive30 dicht bij elkaar liggen zou ik me daar niets van aantrekken bij een eventuele keuze.
Kilometerstand is ook al niet van belang. Die dingen gaan meerdere 100.000'en km mee.
Als je een geschikte kandidaat vindt dan zou ik er zeker wel mee gaan rijden. Om na te gaan dat er geen bijgeluiden zijn en geen trillingen. Er zijn hier op het forum mensen die daar last van ondervinden met hun iX1.
De koplampafstelling is een automatisch systeem. Je kan nagaan of dat nog werkt. Als je de wagen start met een muur voor je dan zou je moeten zien dat de lampen aangaan, dan naar beneden gaan en terug naar boven tot de correcte stand.
Zeker een hele mooie kleur, had deze kleur in eerste instantie ook in gedachten om te nemen. Tot ik bij de dealer de M Portimao Blau zag staan en daar meteen weg van wasTijgertje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:44:
Zie de Cape York Green veelvuldig rijden, maar het verveelt nooit. Persoonlijk vind ik een kleurtje leuker als al dat zwart/grijs/wit. Gelukkig ook maar dat we allemaal wat anders leuk/mooi vinden, anders zou het maar een saaie bende worden
Komt het misschien door de high beam assist?stijnec1 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 19:51:
Heb vandaag een update gedaan van de software en mijn banden laten vervangen door winterbanden. Nu zijn de koplampen verkeerd afgesteld lijkt het, al mijn tegenliggers knipperen omdat ze verblind worden. Heb al gekeken of ik de stand van de koplampen kan aanpassen maar kan ik nergens vinden, wie heeft een oplossing? Ga morgen sowieso langs de dealer want dit is echt gevaarlijk
bij dealer langs geweest, lijkt door software update te komen, ik was niet de eerste met dit probleem volgens de dealer. in een kwartiertje weer opgelostBaris schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:15:
[...]
Komt het misschien door de high beam assist?
Geen idee hoe het weer geactiveerd kan worden, maar ik heb er ook last van na de 2025.11 update.stijnec1 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:34:
zie sinds gisteren in de navigatie geen groene, gele of rode bolletjes meer bij de laadpalen, die aangeven hoeveel plek er vrij is bij de laadpaal. Als ik laadpalen zoek, zie ik nog wel de beschikbaarheid. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
edit
Vandaag werkte spontaan de beschikbaarheid weer.
[ Voor 5% gewijzigd door RConsole op 13-12-2025 23:55 ]