Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste
Acties:

  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
JP1980 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:35:
[...]


Je hebt 3 modes. Die kan je wijzigen met de mode knop, links op het stuur.
Op je dashboard geeft hij dan aan welke mode actief is.
Druk op mode tot je 'Assisted Drive' ziet.

Hij onthoud je laatste stand voor de volgende keer.
Ah helder! tot op heden deze knop nooit nodig gehad dus helemaal niet aan gedacht. Morgen maar eens echt gaan testen dan

  • Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-06 13:18
GilbertvH schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:13:
[...]

De helderheid naar maximaal zetten dan kan je het nog zien (hier ook gepolariseerde zonnebril)
Met het zonnige weer, waar ik niet over ga klagen, zie ik de head up display sowieso niet meer, met of zonder zonnebril en helderheid op maximaal. Vond dit bij de MINI toch fijner, ondanks dat daar een schermpje bij omhoog kwam :X

  • PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-06 21:29
hellboy123 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:30:
(...) Volgens BMW zou er ook een lane keep functie in moeten zitten en zouden er lampjes op mijn stuur moeten gaan branden.

[...]


Het op de rijstrook houden doet hij dus niet, als ik het stuur loslaat en over een streep rijd krijg ik gewoon de standaard trilling in het stuur van de lane keep warning. Mis ik ergens een instelling?
Ik heb gewoon een standaarduitvoering, geen Driving assist, niks, en bij mij werkt die lane keep wel.
Dus niet alleen trillen maar ook echt bijsturen.
Die functie staat altijd aan bij opstart en is bij wijlen uiterst storend.
Voor korte ritten laat ik het aanstaan, maar voor langere ritten is dat betweterig gewring zo storend en gaat het uit.

  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
PeterCC schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:31:
[...]

Ik heb gewoon een standaarduitvoering, geen Driving assist, niks, en bij mij werkt die lane keep wel.
Dus niet alleen trillen maar ook echt bijsturen.
Die functie staat altijd aan bij opstart en is bij wijlen uiterst storend.
Voor korte ritten laat ik het aanstaan, maar voor langere ritten is dat betweterig gewring zo storend en gaat het uit.
Dat is een ander systeem. Die stuurt pas bij als je over de lijnen heen gaat. Assisted drive houd de auto constant precies binnen de lijnen en hoef je alleen het stuur maar vast te houden maar niet zelf te sturen. Super relaxt op langere ritten.

  • Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:17
JP1980 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 13:16:
[...]

Assisted drive houd de auto constant precies binnen de lijnen en hoef je alleen het stuur maar vast te houden maar niet zelf te sturen. Super relaxt op langere ritten.
Hoe bevalt dat systeem bij BMW? Nu in Frankrijk en heb dit heel erg zitten missen haha. Over een half jaar gaat deze uit de lease dus langzaam naar een opvolger aan het kijken. Een iX1 mét rijhulpsystemen staat nog wel op de lijst, maar zoek wel iets waarbij dit fijn werkt. Binnenkort maar eens een proefrit plannen.

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Southern Sun schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:47:
[...]

Hoe bevalt dat systeem bij BMW? Nu in Frankrijk en heb dit heel erg zitten missen haha. Over een half jaar gaat deze uit de lease dus langzaam naar een opvolger aan het kijken. Een iX1 mét rijhulpsystemen staat nog wel op de lijst, maar zoek wel iets waarbij dit fijn werkt. Binnenkort maar eens een proefrit plannen.
Ik heb mijn ix1 met DA Pro nu 4 dagen en dit is een verademing met wat ik bij mijn Volvo V60 was gewend met pilot assist. Veel minder overrulen (de volvo hield bijna 2 auto's afstand in de kleinste afstand), richting aangeven en de auto veranderd vanzelf van baan zonder dat je iets hoeft te. Doen. Erg cool dat hij ook vrijwel altijd weet op welke baan ik rij en mij ruim van te voren met kleine tikjes in het stuur en een visuele waarschuwing aangeeft dat ik op een andere baan moet zijn (met Navi aan). Hij blijft ook veel mooier tussen 2 lijntjes. Als een auto de neiging heeft mijn baan op te komen laat die dat ook direct in de DA visualisatie zien door de baan ernaast te tonen met die auto.
De volvo reed al relaxed met de systemen aan, met dit is helemaal lekker rijden. Bij mij staat DA standaard aan ipv de standaard cruise control, terwijl dat bij de volvo andersom was omdat die systemen binnen de bebouwde kom echt ramp waren. De ix1 heeft mij nog niet in het hek naast de weg willen rijden op de dijk :)

Het zelfstandig inparkeren is een ander verhaal. Maar dat komt mogelijk omdat ik niet in de gaten had dat die heel vroeg in rood komt als je een obstakel nadert. Wilde hem in de garage laten inparkeren, maar dat heb ik onderbroken omdat die bijna de paal ramde tussen de parkeer plaatsen. Achteraf stond ik op een halve meter van de muur toen die rood piepte toen ik hem er zelf handmatig in reed. Bij de volvo was dat 15cm :) Daar ben ik nu wel aan gewend, dus mogelijk had ik nog heel veel ruimte toen ik dacht dat die hem in de paal wilde boren :p ff uitzoek of ik hem met de rem iets langzamer kan laten parkeren zodat ik beter kan checken waar we zijn. Want hij bewoog naar mijn idee heel hard door die procedure heen :)

  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
Southern Sun schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:47:
[...]

Hoe bevalt dat systeem bij BMW? Nu in Frankrijk en heb dit heel erg zitten missen haha. Over een half jaar gaat deze uit de lease dus langzaam naar een opvolger aan het kijken. Een iX1 mét rijhulpsystemen staat nog wel op de lijst, maar zoek wel iets waarbij dit fijn werkt. Binnenkort maar eens een proefrit plannen.
Ik zou het niet willen missen. Maar heb verder geen referentiekaders. 1 ding vind ik iets minder het systeem houd echt heel rigide het midden aan. Dat is minder fijn als je een vrachtwagen inhaalt dan houd ik persoonlijk liever wat afstand. Ik begreep dat er automerken zijn die dat weer beter doen. Het is wel vooral een Nederlands probleem, in Duitsland zijn de snelwegen wat breder en vond ik het niet zo storend.

Onlangs reed ik met een collega mee met FSD van Tesla. Dat is uiteraard wel next level.

  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
SunnieNL schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:01:
[...]

Ik heb mijn ix1 met DA Pro nu 4 dagen en dit is een verademing met wat ik bij mijn Volvo V60 was gewend met pilot assist. Veel minder overrulen (de volvo hield bijna 2 auto's afstand in de kleinste afstand), richting aangeven en de auto veranderd vanzelf van baan zonder dat je iets hoeft te. Doen. Erg cool dat hij ook vrijwel altijd weet op welke baan ik rij en mij ruim van te voren met kleine tikjes in het stuur en een visuele waarschuwing aangeeft dat ik op een andere baan moet zijn (met Navi aan). Hij blijft ook veel mooier tussen 2 lijntjes. Als een auto de neiging heeft mijn baan op te komen laat die dat ook direct in de DA visualisatie zien door de baan ernaast te tonen met die auto.
Ik heb de plus en ik heb geen visualisatie, en ook geen tikje aan het stuur. Dat zal dan heel specifiek pro zijn.

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Heb een aantal mooie ritten erop zitten, maar vandaag was vreemd. Ik rij gewoon op assist op de snelweg. Lekker cruisen en opeens toet toet toet en op dat moment haalde ook een auto in. Dus ik dacht: waarom toeter Jij?
Wat kms verder weer, en daarna wordt ik weer ingehaald. Zelfde claxon geluid en had het idee dat het mijn auto was.
Stuk of 10km later, niemand om mij heen en weer toet toet.

Wat kan dat veroorzaken? Dacht mogelijk los contact, maar in alle gevallen gaat het om vrij nieuw asfalt zonder bulten.
Telefoon stond netjes in de oplader. Wel ook de auto sleutel in mijn broek. Maar kun je toeteren met de autosleutel?

  • Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 06:54
SunnieNL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:27:
Heb een aantal mooie ritten erop zitten, maar vandaag was vreemd. Ik rij gewoon op assist op de snelweg. Lekker cruisen en opeens toet toet toet en op dat moment haalde ook een auto in. Dus ik dacht: waarom toeter Jij?
Wat kms verder weer, en daarna wordt ik weer ingehaald. Zelfde claxon geluid en had het idee dat het mijn auto was.
Stuk of 10km later, niemand om mij heen en weer toet toet.

Wat kan dat veroorzaken? Dacht mogelijk los contact, maar in alle gevallen gaat het om vrij nieuw asfalt zonder bulten.
Telefoon stond netjes in de oplader. Wel ook de auto sleutel in mijn broek. Maar kun je toeteren met de autosleutel?
Sleutel kan dat niet naar mijn weten. Even rond gezocht op internet, de combinatie apple watch + digitale sleutel heeft het in het verleden bij meerdere mensen doen veroorzaken. Heb jij die combi toevallig ook?

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Tijgertje schreef op zondag 3 mei 2026 @ 11:38:
[...]


Sleutel kan dat niet naar mijn weten. Even rond gezocht op internet, de combinatie apple watch + digitale sleutel heeft het in het verleden bij meerdere mensen doen veroorzaken. Heb jij die combi toevallig ook?
Dat had ik idd ook gezien. Maar ik gebruik android.

  • pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 22:07
SunnieNL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:27:
Heb een aantal mooie ritten erop zitten, maar vandaag was vreemd. Ik rij gewoon op assist op de snelweg. Lekker cruisen en opeens toet toet toet en op dat moment haalde ook een auto in. Dus ik dacht: waarom toeter Jij?
Wat kms verder weer, en daarna wordt ik weer ingehaald. Zelfde claxon geluid en had het idee dat het mijn auto was.
Stuk of 10km later, niemand om mij heen en weer toet toet.

Wat kan dat veroorzaken? Dacht mogelijk los contact, maar in alle gevallen gaat het om vrij nieuw asfalt zonder bulten.
Telefoon stond netjes in de oplader. Wel ook de auto sleutel in mijn broek. Maar kun je toeteren met de autosleutel?
Kon het niet laten...
Heb je de tuuterturk in de kofferbak?
....
Sorry :P

  • pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 14:15
pliesie schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:41:
[...]

Kon het niet laten...
Heb je de tuuterturk in de kofferbak?
....
Sorry :P
ik denk eerder de tuuter smurf haha (sorry voor deze off topic)

  • Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-06 13:18
Southern Sun schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:47:
[...]

Hoe bevalt dat systeem bij BMW? Nu in Frankrijk en heb dit heel erg zitten missen haha. Over een half jaar gaat deze uit de lease dus langzaam naar een opvolger aan het kijken. Een iX1 mét rijhulpsystemen staat nog wel op de lijst, maar zoek wel iets waarbij dit fijn werkt. Binnenkort maar eens een proefrit plannen.
Wat @JP1980 zegt ben ik volledig mee eens;
Ik zou het niet willen missen. Maar heb verder geen referentiekaders. 1 ding vind ik iets minder het systeem houd echt heel rigide het midden aan. Dat is minder fijn als je een vrachtwagen inhaalt dan houd ik persoonlijk liever wat afstand.

Soms merkt het stuur alleen niet dat je hem vast hebt en dan gaat de BMW piepen dat ik het stuur vast moet houden. Niet storend, maar dan denk je wel "Ik heb hem vast zeikerd" :X


@JP1980 Ik heb de plus en ik heb geen visualisatie, en ook geen tikje aan het stuur. Dat zal dan heel specifiek pro zijn.

Dit klopt, zit in het pro pakket. De plus kan niet van rijbaan wisselen en heeft het dus ook niet nodig.
Vond ik persoonlijk te duur voor wat je krijgt en heb dus ook de plus versie en niet de pro.

  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
Hebben jullie nog een mooie oplossing gevonden voor de ruimte tussen de hoedeplank en de leuning achterbank? Mijn oplossing is om de rugleuning in de meest " achterover liggende" stand te zetten zodat de kier weg is, maar iedereen die achterin instapt klaagt dan meteen dat de bank te ver naar achteren ligt. Dus staat de leuning weer wat rechterop met die lelijke kier ertussen.

  • Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-06 23:27
Ik heb de kier maar geaccepteerd. Bank moet altijd een paar tikjes rechter op staan bij mij ivm de rolstoel van mijn vrouw die achterin moet.

Je kan altijd kijken of je er een wig tussen laat maken en die dan met leer laten bekleden oid?

  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
in de zomervakantie wil ik een laadabonnement afsluiten bij Tesla voor het laden onderweg. Helaas laat de BMW navigatie geen beschikbaarheid zien bij Tesla, heeft iemand een idee hoe ik de beschikbaarheid kan zien op het scherm in de auto?

  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
Mr.Joker schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:08:
Voor de X1 25e rijders een vraag:

Ik heb vanaf het begin altijd een elektrisch vermogen gehad van 60-65%. In februari is er een defect in mijn elektromotor geconstateerd van een bonkend geluid en een gereduceerd vermogen waarbij deze in maart vervangen is. Vanaf het moment van reparatie is het vermogen in 99% van de tijd 50%. Dit zorgt ervoor dat ik vaak bij inhaal manoeuvres of bij cruise control helling omhoog de benzine motor moet bij schakelen. Ik kon in het verleden eigenlijk volledig elektrisch rijden, zonder inschakeling van de benzinemotor.

De dealer heeft na een tweede keer kijken geconstateerd dat er niks verkeerd geprogrammeerd is, maar dat de nieuwe autosoftware die geïnstalleerd is na de nieuwe elektromotor (nieuwe elektromotor had nieuwere software, dus beiden moesten geüpdatet worden voor een match) hoogstwaarschijnlijk ervoor heeft gezorgd dat het vermogen gereduceerd is door BMW.

Mijn vraag aan de 25e bezitters, is jullie vermogen ook 50% of is dat gewoon hetzelfde gebleven vanaf aanschaf? 60-65%? Ik kan me niet voorstellen dat BMW maar eenzijdig de rij-eigenschappen van de auto zomaar negatief kunnen wijzigen?
Bouwjaar 2023.

Zie foto's dashboard voor en na reparatie:
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat mij vandaag op viel: Vandaag gebruikte ik de ingebouwde navigatie, dan gaat de auto automatisch van volledig elektrisch af en toen viel de grens bij mij ook terug naar 50%. Zonder deze functie staat hij bij mij gewoon op ongeveer 65%

  • Nesterion
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-06 07:41
stijnec1 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:07:
in de zomervakantie wil ik een laadabonnement afsluiten bij Tesla voor het laden onderweg. Helaas laat de BMW navigatie geen beschikbaarheid zien bij Tesla, heeft iemand een idee hoe ik de beschikbaarheid kan zien op het scherm in de auto?
Via de myBMW app kun je onder het menu "Laden -> Meer... -> Geprefereerde laadstationexploitanten (Diensten)" aangeven welke laadstations je voorkeur hebben, hier staat ook Tesla en Tesla Supercharger in opgenomen. Standaard staan deze geconfigureerd op de laadstations die gunstig uitkomen onder de abonnementen van de BMW Charging laadpas. Als het goed is moet je navigatie je nu automatisch langs deze laders sturen bij het instellen van een route waarbij een of meerdere laadstops nodig zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Nesterion op 11-05-2026 22:06 ]


  • Nesterion
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-06 07:41
SunnieNL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:27:
Heb een aantal mooie ritten erop zitten, maar vandaag was vreemd. Ik rij gewoon op assist op de snelweg. Lekker cruisen en opeens toet toet toet en op dat moment haalde ook een auto in. Dus ik dacht: waarom toeter Jij?
Wat kms verder weer, en daarna wordt ik weer ingehaald. Zelfde claxon geluid en had het idee dat het mijn auto was.
Stuk of 10km later, niemand om mij heen en weer toet toet.

Wat kan dat veroorzaken? Dacht mogelijk los contact, maar in alle gevallen gaat het om vrij nieuw asfalt zonder bulten.
Telefoon stond netjes in de oplader. Wel ook de auto sleutel in mijn broek. Maar kun je toeteren met de autosleutel?
Kan het zijn dat je de diamant knop op je sleutel indrukt tijdens het rijden? Je kunt via je een van de apps in het infotainment systeem het gedrag van de knop instellen en misschien zit hier de toeter tussen?

  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
Nesterion schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:05:
[...]

Via de myBMW app kun je onder het menu "Laden -> Meer... -> Geprefereerde laadstationexploitanten (Diensten)" aangeven welke laadstations je voorkeur hebben, hier staat ook Tesla en Tesla Supercharger in opgenomen. Standaard staan deze geconfigureerd op de laadstations die gunstig uitkomen onder de abonnementen van de BMW Charging laadpas. Als het goed is moet je navigatie je nu automatisch langs deze laders sturen bij het instellen van een route waarbij een of meerdere laadstops nodig zijn.
dank je maar dat is niet wat ik bedoelde. Naast het feit dat de navigatie inderdaad vaak je geprefereerde exploitanten negeert, ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het beschikbare aantal laadpalen te zien bij een Tesla oplaadpunt. De standaard BMW navigatie toont alleen het totaal aantal aanwezige punten, maar niet de beschikbaarheid

  • hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 11:32
stijnec1 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:26:
[...]

dank je maar dat is niet wat ik bedoelde. Naast het feit dat de navigatie inderdaad vaak je geprefereerde exploitanten negeert, ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het beschikbare aantal laadpalen te zien bij een Tesla oplaadpunt. De standaard BMW navigatie toont alleen het totaal aantal aanwezige punten, maar niet de beschikbaarheid
Heb nooit opgelet bij Tesla maar bij mij laat hij op BMW navigatie zien of een (snel) lader bezet is dmv gele/rood/blauw bolletje. Geel is deeltelijk bezet (dus wel plaats), blauw alles vrij en rood alles bezet. Ik heb niet getest in details welke specifiek paal vrij/bezet is. ik kan niet zien hoeveel palen vrij zijn. Kan me voorstellen als er 20 bezet zijn en 1 is vrij dat die alsnog geel bolletje laat zien

[ Voor 8% gewijzigd door hopiconjo op 12-05-2026 09:54 ]


  • Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:28
hellboy123 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:41:
[...]

Wat mij vandaag op viel: Vandaag gebruikte ik de ingebouwde navigatie, dan gaat de auto automatisch van volledig elektrisch af en toen viel de grens bij mij ook terug naar 50%. Zonder deze functie staat hij bij mij gewoon op ongeveer 65%
Had het probleem al gevonden. Na de software update vanuit de dealer na elektromotor vervanging waren de instellingen gewijzigd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G_vLgtrlKr_iWYlNTxATepTNjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4aqiVKiItIl0rztzTcw9xVD.jpg?f=fotoalbum_large

Die stond uitgevinkt. Frappant dat de dealer er zelf niet mee kwam en aan kwam lopen met een kulverhaal dat de nieuwe software andere parameters had waardoor het elektrovermogen 50% was 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCS_XDuBbzBvChDlKosaMLk8X0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LQN7c941b8EMbIRNl9qn7Aqt.jpg?f=user_large

  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:39
hopiconjo schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:53:
[...]

Heb nooit opgelet bij Tesla maar bij mij laat hij op BMW navigatie zien of een (snel) lader bezet is dmv gele/rood/blauw bolletje. Geel is deeltelijk bezet (dus wel plaats), blauw alles vrij en rood alles bezet. Ik heb niet getest in details welke specifiek paal vrij/bezet is. ik kan niet zien hoeveel palen vrij zijn. Kan me voorstellen als er 20 bezet zijn en 1 is vrij dat die alsnog geel bolletje laat zien
dat klopt maar zoals gezegd werkt dat niet bij Tesla, daar blijft het bolletje altijd grijs

  • Hansing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-05 10:15
stijnec1 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:06:
[...]

dat klopt maar zoals gezegd werkt dat niet bij Tesla, daar blijft het bolletje altijd grijs
Hoeveel laadpalen bezet zijn bij Tesla zie je in de Tesla app zelf. Overigens hoef je voor het gebruik maken van de Tesla laadpalen geen abonnement (mag wel) af te sluiten Alleen een account aanmaken en betaalgegevens koppelen in de Tesla app is voldoende.

  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
Gisteren mijn eerste onderhoud laten doen op 113.000 km maar ik weet helaas niet wat het is gekost of wat ze gedaan hebben

  • PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-06 21:29
Hansing schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:17:
[...]

Hoeveel laadpalen bezet zijn bij Tesla zie je in de Tesla app zelf. Overigens hoef je voor het gebruik maken van de Tesla laadpalen geen abonnement (mag wel) af te sluiten Alleen een account aanmaken en betaalgegevens koppelen in de Tesla app is voldoende.
Of je kan op je telefoon een andere app of site raadplegen, vb Chargemap, en daar instellen dat je alleen de Tesla Superchargers wil zien. Dan zie je momentaan hoeveel palen er zijn en hoeveel er vrij zijn.

  • Prh
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-06 14:07

Prh

Hier ook de Ix1 besteld.

m sport edition, trekhaak en toen was het lease budget op 😂

Space silber metallic met aluminium shadow interieur lijsten.

Wel jammer dat die de standaard led lampen heeft maar ach is ook een luxe probleem.

verwachting 3 maand levertijd.

zelf nog wel de zwarte grill bestellen van het oude type. Als het goed is deze: https://www.schmiedmann.nl/nl/product/2026234-nieuw?product=51-13-5-A0B-B86

  • pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 22:07
Prh schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:26:
Hier ook de Ix1 besteld.

m sport edition, trekhaak en toen was het lease budget op 😂

Space silber metallic met aluminium shadow interieur lijsten.

Wel jammer dat die de standaard led lampen heeft maar ach is ook een luxe probleem.

verwachting 3 maand levertijd.

zelf nog wel de zwarte grill bestellen van het oude type. Als het goed is deze: https://www.schmiedmann.nl/nl/product/2026234-nieuw?product=51-13-5-A0B-B86
Welkom bij de club van arme mannen BMW's :P...
Tip voor je grill. Als je de Radar aan de voorkant hebt (vierkante vakje) en je standaard radar cover/klepje/vierkanteding past niet bij de nieuwe styling dan moet je even goed op letten dat je ook hier een juist onderdeel voor besteld.
Er kan dan een sensor (uit mijn hoofd een parkeer sensor) in zitten welke aan de cover vast zit en niet los te halen is.

  • PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-06 21:29
pliesie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:24:
[...]

Welkom bij de club van arme mannen BMW's :P...
(...)
Ik heb ook een standaard iX1 xdrive30 en die rijdt even goed als een variant met alle toeters en bellen.

  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
Wat me al een tijdje opvalt: In het linkerscherm worden bij mij de navigatie-instructies vanuit Carplay niet meer weergegeven. Daarmee bedoel ik het kleine rechthoekje met daarin bijvoorbeeld afrit over zoveel meter van Google Maps of Waze. Bij het navigeren met Waze kan ik links wel gewoon de kaart weergeven (wordt tijd dat google maps dat een keer gaat ondersteunen...) Is dit bij jullie ook?

Ook zoek ik nog naar een kleine prullenbak ofzo voor papiertjes / parkeerkaartjes. Bij een skoda van een collega zag ik dat hij mooie prullenbakjes heeft die in de deurvakken passen. Hebben jullie ook al zoiets voor de X1 gevonden? Als ik snel rondzoek kom ik alleen van die generieke chinese rommel tegen

[ Voor 28% gewijzigd door hellboy123 op 21-05-2026 21:25 ]


  • Tijnio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-06 10:37
hellboy123 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:19:
Wat me al een tijdje opvalt: In het linkerscherm worden bij mij de navigatie-instructies vanuit Carplay niet meer weergegeven. Daarmee bedoel ik het kleine rechthoekje met daarin bijvoorbeeld afrit over zoveel meter van Google Maps of Waze. Bij het navigeren met Waze kan ik links wel gewoon de kaart weergeven (wordt tijd dat google maps dat een keer gaat ondersteunen...) Is dit bij jullie ook?

Ook zoek ik nog naar een kleine prullenbak ofzo voor papiertjes / parkeerkaartjes. Bij een skoda van een collega zag ik dat hij mooie prullenbakjes heeft die in de deurvakken passen. Hebben jullie ook al zoiets voor de X1 gevonden? Als ik snel rondzoek kom ik alleen van die generieke chinese rommel tegen
Ik heb die navigatie-instructies wanneer ik met Waze rij inderdaad ook niet. Een aankomsttijd in het linkerscherm zou ook wel van toegevoegde waarde zijn.

Andere vraag: de dealer heeft mij verteld dat wanneer je met de BMW-navigatie rijdt, de auto anticipeert op bijvoorbeeld een aankomende rotonde. Doet de auto dit ook wanneer je navigeert met Waze?

  • Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38
Tijnio schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:21:
[...]
Andere vraag: de dealer heeft mij verteld dat wanneer je met de BMW-navigatie rijdt, de auto anticipeert op bijvoorbeeld een aankomende rotonde. Doet de auto dit ook wanneer je navigeert met Waze?
Met assisted drive doet ie dat volgens mij altijd op basis van de eigen BMW navigatie + radar, ik rij ook met waze en voor bochten bijv. remt ie ook nog steeds af, rotondes weet ik eigenlijk niet zo goed, nooit zo op gelet.

Float like a butterfly, sting like a bee.


  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
Tijnio schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:21:
[...]

Ik heb die navigatie-instructies wanneer ik met Waze rij inderdaad ook niet. Een aankomsttijd in het linkerscherm zou ook wel van toegevoegde waarde zijn.

Andere vraag: de dealer heeft mij verteld dat wanneer je met de BMW-navigatie rijdt, de auto anticipeert op bijvoorbeeld een aankomende rotonde. Doet de auto dit ook wanneer je navigeert met Waze?
Ja maar als je met de BMW navigatie werkt dan gaat het wat verder. Dan wordt ook rekening gehouden met waar je naar toe wil. Daar kwam ik op de harde manier achter toen ik eens de afslag miste van de snelweg en de BMW vond het wel nodig hard af te remmen omdat hij er vanuit ging dat je de afrit neemt.

  • brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45
Ik ben weer een wieldop kwijt van mijn 866 velgen. Bij BMW kosten die 33 euro per stuk. Weet iemand of er after market te vinden zijn? Of zijn er gewoon andere modellen, want 33 euro voor een wieldop is er wel over.

  • pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 22:07
Tijnio schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:21:
[...]

Ik heb die navigatie-instructies wanneer ik met Waze rij inderdaad ook niet. Een aankomsttijd in het linkerscherm zou ook wel van toegevoegde waarde zijn.

Andere vraag: de dealer heeft mij verteld dat wanneer je met de BMW-navigatie rijdt, de auto anticipeert op bijvoorbeeld een aankomende rotonde. Doet de auto dit ook wanneer je navigeert met Waze?
Hij stuurt zelfs de rotonde rond als je hem laat gaan.
Van de rotonde af gaan heb ik nog niet getest. BMW zijn manier gaat me te langzaam.

  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
pliesie schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:53:
[...]

Hij stuurt zelfs de rotonde rond als je hem laat gaan.
Van de rotonde af gaan heb ik nog niet getest. BMW zijn manier gaat me te langzaam.
Haha dat is mijn ervaring ook, als je het systeem zijn gang laat gaan dan rijdt je echt als een "oude van dagen". Al vroeg van het gas af voor een rotonde, erg rustig de rotonde op. De snelheid op de rotonde zelf vind ik dan wel weer redelijk. Maar sowieso vindt ik het hele systeem van adaptive cruise control met of zonder lanse assist het "net niet". Ik heb er nu 1 maand voor betaald maar ga het weer opzeggen. Er zijn te veel momenten waarvan ik niet snap wat het systeem doet en het is mij te voorzichtig. Dit brengt bij mij dus geen rust, maar juist irritatie omdat ik steeds in moet grijpen. Dan doe ik het liever gewoon weer zelf.

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Heb daar weinig last van, maar dat komt misschien omdat ik het systeem van volvo gewend was. Ik zet standaard 400m voor de rotonde DA Pro uit en na de rotonde weer aan. Zelfde bij verkeerslichten. Op rechte stukken schakel ik het systeem wel in.

Heb ook weinig problemen met de lane assist. Tor nu toe doet die het beter dan de volvo, die mij op een 60km zonder middelijn altijd in het midden van de weg positioneerde.

  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
pliesie schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:53:
[...]

Hij stuurt zelfs de rotonde rond als je hem laat gaan.
Van de rotonde af gaan heb ik nog niet getest. BMW zijn manier gaat me te langzaam.
er is een instelling waar je kan aangeven hoe snel bochten genomen worden. staat bij mij op langzaam (is standaard denk ik). ik gebruik het verder nooit maar kwam die instelling laatst tegen.

  • r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:46
pliesie schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:53:
[...]

Hij stuurt zelfs de rotonde rond als je hem laat gaan.
Van de rotonde af gaan heb ik nog niet getest. BMW zijn manier gaat me te langzaam.
Van de rotonde afgaan vind ik dan weer te snel (is wel een iX3 dus geen idee of het daar anders is).

Maar er zijn andere dingen die me storen (en gevaarlijk zijn) aan de ACC. Als een wagen voor mij naar een ander rijvak gaat dan versnelt de auto (logisch) echter als er dan iets verder een auto stilstaat aan een rood licht (en aan het icoon te zien weet hij dat er een auto is) dan verminderd hij geen snelheid (zou ik hem dus laten doen zou hij er gewoon op inrijden). ACC is dus vaak te traag om te anticiperen op auto's die redelijk snel stoppen of stilstaan.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc


  • brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45
Ik heb DA Plus:

- sinds de laatste 8 maanden heb ik snel last van Radar die faalt bij regenweer.

- aanrijden achter stilstaand verkeer (stoplicht), DA plus ziet bijna nooit de stilstaande auto’s bij ACC (+lane assist). Daarstraks: hij ziet een donker grijze hatchback, komt rustig aanrijden, ziet hem plots niet meer en geeft weer gas. Het niet meer zien gebeurt op een afstand van 2-3M.

DA plus heeft vooral problemen met witte bestelbussen.

Iemand hier nog meer problemen dan voor 7-8 maanden geleden?

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik had de auto 7-8 maanden geleden nog niet, en herken het op zich niet. Nou heb ik wel DA Pro. Wel heb ik gemerkt dat het moment van ingrijpen verschilt afhankelijk van de instelling hoeveel afstand hij moet bewaren van andere auto's. Als je die heel kort zet, grijpt DA heel laat in, ook als je een verkeerslicht nadert.

Kwam er vandaag achter dat de sensoren blijkbaar ook niet werken als je een muur te dicht nadert aan de zijkant :( Bij uitrijden parkeergarage nu met de spiegel langs de muur geschraapt. Gelukkig klapte hij in en zit er alleen een spoortje op het uitstekend zwarte kunststof deel. Wat dat betreft verbaasde mij dat, omdat normaal de sensoren aan alle kanten afgaan op het moment dat ik door een hek moet of door de slagbomen moet.

[ Voor 12% gewijzigd door SunnieNL op 27-05-2026 09:25 ]


  • doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:42
Is er iemand die toevallig weet tot wanneer de Pure edition verkocht blijft worden? ik mag over een maand of 2 een keer een nieuwe auto kiezen en vind deze versie wel echt interessant, ik kan alleen nergens zo gauw vinden of dit nog wel leverbaar is tegen de tijd dat ik mag bestellen.

  • Hansing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-05 10:15
De eerste serie pure editions zijn geleverd vanaf Nov 2023 t/m Mrt 2026. De huidige pure edition wordt geleverd sinds Mrt 2026 tot heden. Bron: Autoweek. Dus het lijkt mij dat de huidige pure edition voorlopig nog wel leverbaar blijft.

  • ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 08:37
SunnieNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:24:
Kwam er vandaag achter dat de sensoren blijkbaar ook niet werken als je een muur te dicht nadert aan de zijkant :( Bij uitrijden parkeergarage nu met de spiegel langs de muur geschraapt. Gelukkig klapte hij in en zit er alleen een spoortje op het uitstekend zwarte kunststof deel. Wat dat betreft verbaasde mij dat, omdat normaal de sensoren aan alle kanten afgaan op het moment dat ik door een hek moet of door de slagbomen moet.
Ik moet zeggen dat ik in dat soort situaties (ik heb zelf eigen parkeerplek in parkeergarage dus deal er dagelijks mee) de parkeercamera's moet activeren voordat ik de poort in of uitrijd. Dan heb ik 360 graden sensoren plus camera's. (DA Pro + PA Pro)
Anders niet en gaat er niks af voor zover ik weet.

  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
De sensoren aan de voorkant reageren inderdaad erg laat, je zit al ergens tegenaan (denk ik) voordat er een piep afgaat. Zelf merk ik het in parkeergarages als ik vooruit een vak inrij waar dan schuin voor het parkeervak een kolom staat. Het werkt dan het beste als je in dat soort situaties zelf met de knop het scherm van de parkeersensoren / camera's activeert.

[ Voor 34% gewijzigd door hellboy123 op 27-05-2026 21:55 ]


  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
Volgens mij is er weer een update geweest van het systeem, vandaag zag ik weer navigatie instructies van google maps via carplay op mijn linker scherm. Daarnaast heb ik het voor elkaar gekregen om de kaart van google maps op het linker scherm te krijgen!

Standaard werkt dit niet en krijg je de melding dat navigatie via carplay gebruikt wordt.
  1. Start Waze en ga navigeren (ik weet niet zeker of het daadwerkelijk nodig is om een route in te stellen)
  2. stop navigatie via waze
  3. Start google maps en voila, de kaart wordt weergegeven en als je een route in hebt gesteld werkt dit ook goed!
Laten we hopen dat dit voorbereidingen zijn voor een volledige uitrol van deze functie

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Best leuke score zo op 100% na een maandje rijden met de auto. Hebben de gigantisch files op de A27 van de afgelopen dagen toch nog iets van nut.

Zal vanavond wel anders gecalculeerd worden als ik met 130 de hele route doe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM89TquOwgGul56R4V5TUZp5LB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOUFzFkeFxrAww12wYB0kPbq.jpg?f=fotoalbum_large

  • PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-06 21:29
hellboy123 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:12:
Volgens mij is er weer een update geweest van het systeem, (...)
Er is een update geweest in de loop van de voorbije week.

Dat systeem werkt uiteindelijk niet al te best. "mijn ritten" is er de ene dag wel en de andere dag niet, mijn telefoon was er een tijdje geleden uitgegooid, opnieuw moeten koppelen.

  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUenW_PtiQl8_96H7P6Y0Q8DMyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcTqlA10Rx3T6STthSEcflyu.jpg?f=fotoalbum_large

😎

  • Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 06:54
100% is bij mij rond de 400km. Ben ik de enige met een zware rechter voet? 😂

  • woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 16:52

woutur

Klauwtjes uit!

Tijgertje schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:14:
100% is bij mij rond de 400km. Ben ik de enige met een zware rechter voet? 😂
Grappenmaker. Ik heb de 350 nog nooit gehaald. Ik heb ooit eens in een maand 15,9 kW/100km gereden. Maar dat was over 95 km totaal.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.


  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
De 500 km haal ik vaak wel op vakantie. Opvallend genoeg in de bergen. Door de lage gemiddelde snelheid is hij superefficient. Hoef je niet eens overdreven netjes voor te rijden is wel leuk het 'gas' er op na de haarspeldbocht bij een klim.

Kom net terug uit Spanje. 2 dagen voor onze terugrit van 1600 km werd het toch even spannend. Storing aan het hoogvoltagesysteem. In eerste instantie leek er niks aan de hand. Had nog vol vermogen. Trok met gemak naar de 160. Laden ging. Ook de snellader getest die ging nog netjes tot 120kw. Dus er leek niks aan de hand tot bij het hotel waar bleek dat de BMS de auto beveiligd had tot maximaal 50% accucapaciteit en hij niet verder wou laden. Leek erop dat we op die manier terug naar Nederland moesten van snellader naar snellader elke keer 10 minuten laden.

Gelukkig verdween de storing nog voor vertrek. Vandaag in de garage laten controleren, en ze beweren dat een softwareupdate dit probleem heeft verholpen. Hopen we dan maar.

Mocht iemand ooit dezelfde storing zien, besef je in 1e instantie lijkt er niks aan de hand maar de auto begrenst zichzelf tot 50% accugebruik. De foutmelding is hier niet duidelijk over.

  • pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 14:15
ik vind remote 3d view niet meer in de app...

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik had eigenlijk verwacht dat deze update er fabrieksaf of in ieder geval bij de dealer voor uitlevering in de laatste week van april, al opgezet zou zijn.

Of is deze net pas released? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF8yyZtmbDGiUuibOq8hMRqL--k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0q3ubZuZk1F5Uftpw9Hc316B.jpg?f=fotoalbum_large

  • hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 11:32
SunnieNL schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:02:
Ik had eigenlijk verwacht dat deze update er fabrieksaf of in ieder geval bij de dealer voor uitlevering in de laatste week van april, al opgezet zou zijn.

Of is deze net pas released? [Afbeelding]
deze week

  • Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:47
SunnieNL schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:02:
Ik had eigenlijk verwacht dat deze update er fabrieksaf of in ieder geval bij de dealer voor uitlevering in de laatste week van april, al opgezet zou zijn.

Of is deze net pas released? [Afbeelding]
Ik heb deze update op 16 april al ontvangen. Is dus al even beschikbaar. Je zou verwachten dat de dealer dit allemaal voor aflevering in orde maakt.
pinotgrigio1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:33:
ik vind remote 3d view niet meer in de app...
Staat bij mij onder het menu "Bediening". Dit is sinds een update van de app veranderd.


Ik was mijn iX1 een paar dagen kwijt vanwege een defect van de massage/lendensteun. Inmiddels weer terug en blij toe. Een 2 serie gran coupe rijdt prima, maar wat is het weer laag en toch wat krapper voor het gevoel. Dan is de hoge zit toch wel erg prettig.

[ Voor 12% gewijzigd door Pannekoek81 op 03-06-2026 09:49 ]


  • hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 11:32
Pannekoek81 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:47:
[...]

Ik heb deze update op 16 april al ontvangen. Is dus al even beschikbaar. Je zou verwachten dat de dealer dit allemaal voor aflevering in orde maakt.
ok mijn fout. ik dacht pas deze week aangezien ik op forum Bimmerpost zie dat heleboel hem pas onlangs hebben gekregen

  • pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 14:15
Pannekoek81 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:47:
[...]

Ik heb deze update op 16 april al ontvangen. Is dus al even beschikbaar. Je zou verwachten dat de dealer dit allemaal voor aflevering in orde maakt.


[...]

Staat bij mij onder het menu "Bediening". Dit is sinds een update van de app veranderd.


Ik was mijn iX1 een paar dagen kwijt vanwege een defect van de massage/lendensteun. Inmiddels weer terug en blij toe. Een 2 serie gran coupe rijdt prima, maar wat is het weer laag en toch wat krapper voor het gevoel. Dan is de hoge zit toch wel erg prettig.
dank inderdaad onder menu bediening, had waarschijnlijk troebel zicht van wat wijntjes😅😅

  • vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 14:48
Ik heb sinds een update mijn opstartscherm weer hier op staan. Ik wil dit weer aanpassen naar mijn vorige opmaak maar kan nergens meer vinden waar ik dat kan doen. Zeker 90 minuten bezig geweest maar ik moet er overheen kijken. Het middendeel wil ik weer mijn actuele snelheid zien. rechtsonder enkel de batterijstatus is voor mij genoeg. Heel groot in de midden is onzin naar mijn mening. Waar kan ik dit ook alweer aanpassen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhoLj4SIowtfQDlSG6m1va5kBzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmkOUwMhNIUhdWEKqWArhMD9.jpg?f=fotoalbum_large

  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
vankleef schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:18:
Ik heb sinds een update mijn opstartscherm weer hier op staan. Ik wil dit weer aanpassen naar mijn vorige opmaak maar kan nergens meer vinden waar ik dat kan doen. Zeker 90 minuten bezig geweest maar ik moet er overheen kijken. Het middendeel wil ik weer mijn actuele snelheid zien. rechtsonder enkel de batterijstatus is voor mij genoeg. Heel groot in de midden is onzin naar mijn mening. Waar kan ik dit ook alweer aanpassen?[Afbeelding]
Rechts op je stuur is een scrolwieltje daarmee kan je door de verschillende layouts 'browsen'.

  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
JP1980 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:27:
[...]

Rechts op je stuur is een scrolwieltje daarmee kan je door de verschillende layouts 'browsen'.
Wel eerst even op het knopje links daarvan klikken (tandwiel tussen <>) ;)

  • vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 14:48
thanks mannen. Zal dan zomaar kunnen dat mijn dikke vingers zelf alles overhoop gegooid hebben

  • GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-06 15:47
vankleef schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:40:
thanks mannen. Zal dan zomaar kunnen dat mijn dikke vingers zelf alles overhoop gegooid hebben
Ook niet vergeten om het profiel 'Personal' te kiezen, zodat je meer opties hebt voor je dashboard

  • Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38
Tijgertje schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:14:
100% is bij mij rond de 400km. Ben ik de enige met een zware rechter voet? 😂
Nee hoor hier hetzelfde 100% in de zomer is ergens tussen 400-425, ik rij niet overdreven hard, maar wel veel snelweg. Daarnaast rij ik niet met eco max range modus of dat soort onzin :P gewoon rijden met dat ding!

Float like a butterfly, sting like a bee.


  • SAABcabrio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-06 23:55
Martinusz schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:55:
[...]

Nee hoor hier hetzelfde 100% in de zomer is ergens tussen 400-425, ik rij niet overdreven hard, maar wel veel snelweg. Daarnaast rij ik niet met eco max range modus of dat soort onzin :P gewoon rijden met dat ding!
Het maakt wel verschil of je een iX1 eDrive20 of xDrive30 hebt. De eDrive20 is volgens mij iets zuiniger, dus daarmee kom je verder.

Zelf heb ik de xDrive30 en soms word ik positief verrast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5aPWj8AgbmqFpWt9ng3eJQEK9Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N5oq1bCad50vsQ3zAlNP46s6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door SAABcabrio op 04-06-2026 15:46 ]


  • Recalcitrant
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-06 17:17
brecht_vb schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:07:
Ik heb DA Plus:

- sinds de laatste 8 maanden heb ik snel last van Radar die faalt bij regenweer.

- aanrijden achter stilstaand verkeer (stoplicht), DA plus ziet bijna nooit de stilstaande auto’s bij ACC (+lane assist). Daarstraks: hij ziet een donker grijze hatchback, komt rustig aanrijden, ziet hem plots niet meer en geeft weer gas. Het niet meer zien gebeurt op een afstand van 2-3M.

DA plus heeft vooral problemen met witte bestelbussen.

Iemand hier nog meer problemen dan voor 7-8 maanden geleden?
Ik heb inderdaad ook sinds een dergelijke periode het idee dat in ieder geval bij regenval alles snel uitschakelt. Eerder nooit last van gehad. Soms ook zelfs bij motregen.

  • doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:42
dit weekend eens kennis gemaakt met de IX1, tevens mijn eerste keer elektrisch rijden. Eerste indrukken zijn heel positief, het betrof een pure edition model, maar qua luxe en opties vond ik het meer dan dikke prima.

Rijgevoel was goed, comfortabeler dan mijn huidige 2024 Captur voorloopauto, maar in de bochten ook een stuk strakker. Het verschil in gewicht viel amper te merken. De IX1 is ook een stukje groter, maar dat merk je tijdens het rijden niet, alleen als je die kofferbak opent.

Adaptive cruise control heb ik nu nog niet, ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, maar die van de IX1 werkte tijdens de proefrit heel goed. Niet echt iets op aan te merken.

Het algehele rijden met een elektrische auto was voor mij nieuw, maar wat is deze auto stil... Ik heb weleens in andere auto's meegereden, bijvoorbeeld een 2021 model 3, maar die vond ik noemenswaardig minder stil. Tijdens de proefrit even de radio uitgezet, op een klinkerweg gedraaid en... stilte. Daarna een provinciale weg op gereden, door het afwezig zijn van motorgeluid en omgevingsgeluid door de isolatie, reed ik maar zo 100. Je hebt gewoon niet door dat je al zo hard rijdt in die auto.

Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal zelf ervaren met rijden, maar mijn eerste indruk is wel heel positief. Het interieur is goed afgewerkt, het voelt allemaal alsof het klopt (knopjes!) en het rijden was ook fijn. Dit weekend maar eens een VAG uit hetzelfde segment rijden (hoogstwaarschijnlijk een Elroq sportline), kijken hoe verschillend die ervaring is, maar ik verwacht eigenlijk al wel dat de IX1 een enorm grote kans maakt om op mijn oprit te komen.

  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
Heb je 1 pedal drive gereden want dat is echt aan te raden.

De BMW rijdt heerlijk, maar ik vind 64kwh voor dit geld best prijzig die best langzaam laadt.
De speakers zijn niet meer dan aardig.
De gordel voor de achterpassagier in t midden is dramatisch.


De Elroq kan je krijgen in 77kwh.

Ikzelf zou voor een xpeng G6 gaan want groter, 77kwh accu, serieus sneller laden door 800 volt, V2L, full options.
Zelfs wit interieur kun je kosteloos kiezen
€47.000
Een €50.000 BMW is helemaal kaal, geen HUD,

Ik heb m als taxi en rijdt heerlijk en foutloos al 118.000km. ik rijd er 9 uur per dag in en met een smile.
Echter nogmaals...voor wat je krijgt vind ik m heel duur...en ik vind de grill niet mooi.

  • Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:17
Ferry34 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:49:
Ikzelf zou voor een xpeng G6 gaan want groter, 77kwh accu, serieus sneller laden door 800 volt, V2L, full options.
Zelfs wit interieur kun je kosteloos kiezen
€47.000
Een €50.000 BMW is helemaal kaal, geen HUD,
Zeker eerst proefrit maken. Toevallig gisteren in een G6 proefgereden en vond ‘m juist een beetje tegenvallen. Snap wel heel goed dat je er voor kiest hoor, veel opties voor het geld. Maar vond zelf de stoel niet echt ideaal met 190m en de besturing erg afstandelijk. Ook geen fan van de software, het klikte gewoon niet. Ging overigens daarna even in de P7+ zitten. Die voelde 2 klassen hoger, erg verrassend, maar minder mooi exterieur (wat mij betreft).

De iX1 bevalt hier nog prima eigenlijk (los van het gemis van ACC), maar moet op zoek naar een opvolger dit najaar en wil toch iets anders. Merk nu wel dat de Chinese merken geen alternatief voor mij bieden in rij ervaring en verfijning van systemen als ACC na diverse proefritten.

  • doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:42
Ferry34 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:49:
Heb je 1 pedal drive gereden want dat is echt aan te raden.

De BMW rijdt heerlijk, maar ik vind 64kwh voor dit geld best prijzig die best langzaam laadt.
De speakers zijn niet meer dan aardig.
De gordel voor de achterpassagier in t midden is dramatisch.


De Elroq kan je krijgen in 77kwh.

Ikzelf zou voor een xpeng G6 gaan want groter, 77kwh accu, serieus sneller laden door 800 volt, V2L, full options.
Zelfs wit interieur kun je kosteloos kiezen
€47.000
Een €50.000 BMW is helemaal kaal, geen HUD,

Ik heb m als taxi en rijdt heerlijk en foutloos al 118.000km. ik rijd er 9 uur per dag in en met een smile.
Echter nogmaals...voor wat je krijgt vind ik m heel duur...en ik vind de grill niet mooi.
1pedal heb ik idd gereden. De speakers zijn prima idd. Qua specs kijk ik niet zo nauw naar de laadsnelheid en range, de range is voor mij voldoende en ik kan elke dag thuis aan de paal en op werk op 1 van de 40 palen wel terecht.

De Elroq biedt idd best veel waar voor je geld in dit segment, vandaar ook mijn wens om die eens te testen. Ik heb wel meer emotie bij de BMW, dus dat weegt mee.

Xpeng, of anders gezegd, Chinese auto's zijn niet voor mij. Ik heb privé zoveel mogelijk apperatuur en systemen met ofwel open source, ofwel europese oplossingen opgezet, zou een beetje illusiebrekend zijn om dan in een Chinese auto te stappen ookal zien de specs er zo netjes uit.

Daarnaast heb ik gewoon een bepaald budget, heb ik nu amper echte luxe in mijn auto en zijn mijn wensen niet bepaald hoog. Mijn grootste wens is emotie, ik moet wat voelen voor de auto. De BMW met z'n mooie interieur wist dat iig los te maken, ben benieuwd of de Elroq Sportline dit ook kan, we shall see.

  • MartinL1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-06 15:37
MartinL1984 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:42:
[...]


Weer een update. Inmiddels is met de apparatuur van BMW vastgesteld dat de pieptoon uit de motor komt. Om dit te verhelpen was het advies om een bepaalde olie bij te vullen in de motor. dat is gedaan maar gaf geen goed resultaat. Dus weer terug naar BMW en ze zijn er nu, eindelijk... na bijna 12 maanden, over uit dat de motor gewisseld moet worden. Die is inmiddels besteld en wordt half mei ingebouwd. Ze gaven aan dat dit 100% het euvel zou moeten gaan verhelpen dus ik ben zeer benieuwd of het ook daadwerkelijk zo is... na 12 maanden gezeik geloof ik het pas als het ook echt verholpen is :+

Ik heb mijn auto nu weer terug, nadat de iX2 verkocht was en ik tijdelijk in een kanon mocht rondrijden... (i4 edrive40... dat ding is eng snel) en dat het bijvullen van de olie niet gewerkt heeft is wel duidelijk... de pieptoon is nu nog harder en langer (tot hogere snelheid) aanwezig.... gelukkig komende weken niet al te veel reizen en half mei een andere motor :X
update, eind mei is de motor uitgebouwd en is er een nieuwe motor ingezet. De pieptoon is eindelijk weg... kostte maar 13 maanden, werd door Hedin afgedaan als "producteigenschap" maar Ekris heeft gelukkig wel fatsoenlijk onderzoek gedaan, issue vastgesteld en het ook daadwerkelijk opgelost. _/-\o_ Heel blij mee... 100 op de ACC is toch wel een stuk relaxter rijden dan 120 of harder ;)

  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
MartinL1984 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:29:
[...]

update, eind mei is de motor uitgebouwd en is er een nieuwe motor ingezet. De pieptoon is eindelijk weg... kostte maar 13 maanden, werd door Hedin afgedaan als "producteigenschap" maar Ekris heeft gelukkig wel fatsoenlijk onderzoek gedaan, issue vastgesteld en het ook daadwerkelijk opgelost. _/-\o_ Heel blij mee... 100 op de ACC is toch wel een stuk relaxter rijden dan 120 of harder ;)
Fijn dat het is opgelost. Hele opluchting. De voorste motor neem ik aan?

Hedin beweert dat ze die bij mij ook hebben vervangen maar ik heb altijd getwijfeld of dit echt is gebeurd. Ze zijn heel erg gesloten altijd ondanks doorvragen. Op z'n zachts gezegd niet mijn beste ervaring wat betreft auto dealership en garage. Behalve dat wel een fijne auto. Ik laat het er bij zitten, over een jaar zoeken we een nieuwe uit en ik ervaar het nu minder als vroeger.

  • MartinL1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-06 15:37
JP1980 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:28:
[...]

Fijn dat het is opgelost. Hele opluchting. De voorste motor neem ik aan?

Hedin beweert dat ze die bij mij ook hebben vervangen maar ik heb altijd getwijfeld of dit echt is gebeurd. Ze zijn heel erg gesloten altijd ondanks doorvragen. Op z'n zachts gezegd niet mijn beste ervaring wat betreft auto dealership en garage. Behalve dat wel een fijne auto. Ik laat het er bij zitten, over een jaar zoeken we een nieuwe uit en ik ervaar het nu minder als vroeger.
ik heb de edrive 20 dus maar 1 motor. en ja... die dealers... ik zal er geen dealer bashing van maken maar de verkooppraatjes zijn beter dan de service na aankoop. Zowel bij beide genoemde dealers.

En nog maar een jaartje is te overzien als je het al 2 of 3 jaar volhoudt... sterkte en ben wel benieuwd wat je toekomstige keuze gaat worden. Ik moet zelf nog 2 jaar en 11 maanden en de ontwikkelingen gaan keihard... maar zal geen BMW meer zijn voor mij.

  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
MartinL1984 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:26:
[...]

ik heb de edrive 20 dus maar 1 motor. en ja... die dealers... ik zal er geen dealer bashing van maken maar de verkooppraatjes zijn beter dan de service na aankoop. Zowel bij beide genoemde dealers.

En nog maar een jaartje is te overzien als je het al 2 of 3 jaar volhoudt... sterkte en ben wel benieuwd wat je toekomstige keuze gaat worden. Ik moet zelf nog 2 jaar en 11 maanden en de ontwikkelingen gaan keihard... maar zal geen BMW meer zijn voor mij.
tja verder is het wel een fijne auto, en als de ix1 een beetje wordt zoals de ix3 dan is dat erg verleidelijk. keyless entry en driving assistant werkt ook erg goed.

Ben 2 meter lang en de keus voor een auto is meestal daar erg op gebaseerd. Helaas hebben de meeste EV's een hogere vloer, en deze ix1 had dat niet en dat is eigenlijk het grootste aankoopargument geweest. Maar de volgende x1 wordt waarschijnlijk alleen geleverd met een elektrische aandrijflijn dus ik ben benieuwd of het comfort als lang persoon blijft.

  • Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:17
Gisteren nog een verrassing op CarPlay dat ik ineens Google Maps met kaart op het dashboard scherm had staan. Vandaag weer een verrassing dat mijn werk telefoon (iPhone 15) niet wil verbinden, ook niet na opnieuw pairen. Geen idee waar het aan ligt, maar is toch een terugkerende irritatie want volgens mij is dit nu derde keer in een paar maanden. Vorige keer lukte het ook niet met de privé telefoon (14 pro).

  • PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-06 21:29
Southern Sun schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:16:
Gisteren nog een verrassing op CarPlay dat ik ineens Google Maps met kaart op het dashboard scherm had staan. Vandaag weer een verrassing dat mijn werk telefoon (iPhone 15) niet wil verbinden, ook niet na opnieuw pairen. Geen idee waar het aan ligt, maar is toch een terugkerende irritatie want volgens mij is dit nu derde keer in een paar maanden. Vorige keer lukte het ook niet met de privé telefoon (14 pro).
Op korte tijd had hij 2 keer mijn telefoon eruit gegooid. Er was zogezegd geen enkel toestel verbonden met de auto terwijl ik mijn huidige telefoon al een jaar geleden heb verbonden.

Telkens opnieuw verbonden en nu sinds een week of twee werkt het weer helemaal normaal.

Die software lijkt me niet helemaal uitontwikkeld.

  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
doebbalapoent11 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:24:
[...]

1pedal heb ik idd gereden. De speakers zijn prima idd. Qua specs kijk ik niet zo nauw naar de laadsnelheid en range, de range is voor mij voldoende en ik kan elke dag thuis aan de paal en op werk op 1 van de 40 palen wel terecht.

De Elroq biedt idd best veel waar voor je geld in dit segment, vandaar ook mijn wens om die eens te testen. Ik heb wel meer emotie bij de BMW, dus dat weegt mee.

Xpeng, of anders gezegd, Chinese auto's zijn niet voor mij. Ik heb privé zoveel mogelijk apperatuur en systemen met ofwel open source, ofwel europese oplossingen opgezet, zou een beetje illusiebrekend zijn om dan in een Chinese auto te stappen ookal zien de specs er zo netjes uit.

Daarnaast heb ik gewoon een bepaald budget, heb ik nu amper echte luxe in mijn auto en zijn mijn wensen niet bepaald hoog. Mijn grootste wens is emotie, ik moet wat voelen voor de auto. De BMW met z'n mooie interieur wist dat iig los te maken, ben benieuwd of de Elroq Sportline dit ook kan, we shall see.
Helemaal goed hoor 😎

De BMW iX1 is ook de beste auto waarin ik ooit heb gereden.
Echter mn werkgever heeft de meest kale uitvoering dus geen keyless entry, geen geventileerde of verwarmde stoelen en dan kijk ik reviews van zo'n Xpeng G6 of zelfs Leapmotor en die hebben 15 dingen die er bij mij niet opzitten.

Ga je de BMW aankleden met al die opties, dan heb je dat verschil niet meer 🙂

Ik vraag me wel af of er een verbeterde versie komt als ix3 Neue klasse.

Goed dat je hebt proefgereden!

  • Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:37
Ik heb sinds een week of 2 ook regelmatig issues met mijn android en Android Auto.

Met gestrekt been.


  • gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 14:33
Op dit moment ben ik bezig met uitzoeken nieuwe lease auto. Ik rijd nu een VW ID4 en ben ook erg geinteresseerd in de BMW IX1. Echter, waar ik niet uitkom en heel vaag omschreven vind zijn de verschillende opties rondom driving assistance. In mijn huidige ID4 heb ik Travel Assist. Dit is een combinatie van ACC en actief binnen de lijnen sturen. Praktisch gezien hoef ik daardoor op de snelweg niks te doen en rijd de auto zichzelf.

Welk pakket moet ik nu nemen om dit bij de IX1 te bereiken? Heb ik dan voldoende aan driving assistance plus of heb ik de pro nodig? Ik hink een beetje op twee gedachte nu en kom er achter dat in de BMW iX1 eDrive20 Pure Edition het niet mogelijk is om driving assistance pro te nemen. Ik zal dan naar een duurdere uitvoering moeten, waardoor ik weer met leasebudgetten in de knel kom en ook een vrij hoge bijtelling krijg.. Wie kan dit verduidelijken?

  • Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:37
gomaster schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:50:
Op dit moment ben ik bezig met uitzoeken nieuwe lease auto. Ik rijd nu een VW ID4 en ben ook erg geinteresseerd in de BMW IX1. Echter, waar ik niet uitkom en heel vaag omschreven vind zijn de verschillende opties rondom driving assistance. In mijn huidige ID4 heb ik Travel Assist. Dit is een combinatie van ACC en actief binnen de lijnen sturen. Praktisch gezien hoef ik daardoor op de snelweg niks te doen en rijd de auto zichzelf.

Welk pakket moet ik nu nemen om dit bij de IX1 te bereiken? Heb ik dan voldoende aan driving assistance plus of heb ik de pro nodig? Ik hink een beetje op twee gedachte nu en kom er achter dat in de BMW iX1 eDrive20 Pure Edition het niet mogelijk is om driving assistance pro te nemen. Ik zal dan naar een duurdere uitvoering moeten, waardoor ik weer met leasebudgetten in de knel kom en ook een vrij hoge bijtelling krijg.. Wie kan dit verduidelijken?
Volgens mij komt deze vraag elke 2 maanden wel langs.

Met gestrekt been.


  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
gomaster schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:50:
Op dit moment ben ik bezig met uitzoeken nieuwe lease auto. Ik rijd nu een VW ID4 en ben ook erg geinteresseerd in de BMW IX1. Echter, waar ik niet uitkom en heel vaag omschreven vind zijn de verschillende opties rondom driving assistance. In mijn huidige ID4 heb ik Travel Assist. Dit is een combinatie van ACC en actief binnen de lijnen sturen. Praktisch gezien hoef ik daardoor op de snelweg niks te doen en rijd de auto zichzelf.

Welk pakket moet ik nu nemen om dit bij de IX1 te bereiken? Heb ik dan voldoende aan driving assistance plus of heb ik de pro nodig? Ik hink een beetje op twee gedachte nu en kom er achter dat in de BMW iX1 eDrive20 Pure Edition het niet mogelijk is om driving assistance pro te nemen. Ik zal dan naar een duurdere uitvoering moeten, waardoor ik weer met leasebudgetten in de knel kom en ook een vrij hoge bijtelling krijg.. Wie kan dit verduidelijken?
De plus doet al actief sturen tussen de lijnen en afstand houden. Vrij goed zelf moet ik zeggen (ik kwam van skoda en de bmw is hierin stukken beter). Maar let op, bij de plus krijg je niet automatisch de basis. Dus je hebt dan geen dode hoek lampjes in de spiegels. Bij de pro zit dat er wel weer bij. Enige nadeel t.o.v. skoda is dat cruise control en actief sturen gecombineerd is. Je kunt ze niet afzonderlijk activeren. De skoda bleef altijd netjes binnen de lijnen.

Weet niet de alle verschillen met de pro maar als je alleen je ID4 wilt benaderen zit je met plus + basis driving assistance goed. Op de snelweg wissel je van strook door richting aan te geven en een klein rukje aan het stuur en dan trekt hij hem zelf wel weer recht op de andere rijbaan.

  • Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:39
En in de file gaat plus niet vanzelf weer rijden, professional doet dit wel.

  • Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 16:31
Artbij schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:28:
Ik heb sinds een week of 2 ook regelmatig issues met mijn android en Android Auto.
Bij mij heeft telefoon ontkoppelen, bluetooth ontkoppelen etc. Daarna de cache van Android Auto app op mijn telefoon geleegd. Daarna alles weer gekoppeld en nu geen problemen meer gehad.

Merge wuurd 't beter


  • woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 16:52

woutur

Klauwtjes uit!

JP1980 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:48:
[...]

Enige nadeel t.o.v. skoda is dat cruise control en actief sturen gecombineerd is. Je kunt ze niet afzonderlijk activeren.
Er staat me bij dat je dit met de Mode knop kan aanpassen? En anders wellicht via het scherm. Maar pin me er niet op vast. Ben vandaag op de fiets dus ik kan het niet snel controleren :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.


  • Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38
Ping83 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:50:
En in de file gaat plus niet vanzelf weer rijden, professional doet dit wel.
Dat ligt eraan hoe lang je stil staat :) weet niet precies wat de grens is, maar als je nog niet te lang stilstaat gaat ie wel zelf weer rijden, ben je die grens voorbij moet je het pedaal even aanraken.

Bij professional gaat ie dan altijd weer rijden ongeacht hoelang je al stil staat?

Float like a butterfly, sting like a bee.


  • JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26
woutur schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:22:
[...]

Er staat me bij dat je dit met de Mode knop kan aanpassen? En anders wellicht via het scherm. Maar pin me er niet op vast. Ben vandaag op de fiets dus ik kan het niet snel controleren :)
Ik ben inderdaad niet helemaal duidelijk.

Je kunt wel ACC afzonderlijk aanzetten. Maar zelf sturen kan je alleen aanzetten gecombineerd met ACC.

[ Voor 3% gewijzigd door JP1980 op 17-06-2026 11:37 ]


  • Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:39
Martinusz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:15:
[...]

Bij professional gaat ie dan altijd weer rijden ongeacht hoelang je al stil staat?
Inderdaad, hij gaat altijd rijden. Ook krijg je er extra hardware bij, daarom kun je achteraf niet upgraden. Wat mij opvalt met Professional is dat je in de file ook handsfree kunt rijden tot 15 km/u daarna moet je zelf weer sturen. Ik weet niet of dat in Plus ook zo is.

  • Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:47
Ping83 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:50:
En in de file gaat plus niet vanzelf weer rijden, professional doet dit wel.
Plus gaat binnen een bepaalde korte tijd ook vanzelf weer rijden. Ervaar het dagelijks en werkt zeer prettig.
Ping83 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:21:
[...]

Inderdaad, hij gaat altijd rijden. Ook krijg je er extra hardware bij, daarom kun je achteraf niet upgraden. Wat mij opvalt met Professional is dat je in de file ook handsfree kunt rijden tot 15 km/u daarna moet je zelf weer sturen. Ik weet niet of dat in Plus ook zo is.
Ook bij Plus werkt dit.

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38
Martinusz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:15:
[...]

Dat ligt eraan hoe lang je stil staat :) weet niet precies wat de grens is, maar als je nog niet te lang stilstaat gaat ie wel zelf weer rijden, ben je die grens voorbij moet je het pedaal even aanraken.

Bij professional gaat ie dan altijd weer rijden ongeacht hoelang je al stil staat?
Ja, tenzij je te lang wegkijkt van de weg, dan schakelt hij uit. Maar dat meldt die dan ook op het scherm. Hij doet in de file <10km/u ook niet meer de controle of je de handen wel op het stuur hebt. Dat is volgens mij ook alleen bij DA Pro
edit:
spuit 11 ... volgende keer eerst ff de rest lezen :P

[ Voor 6% gewijzigd door SunnieNL op 17-06-2026 16:31 ]


  • jim_dhondt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:02
Is er iemand anders met dit probleem : Momenteel komt er bij elke rit twee of drie keer een pop up met : betaling parking mislukt en dan kan je het wel aanduiden op het scherm en gaat de melding gewoon dicht.

Recent: had BMW charging die ik heb stopgezet (1 jaar lang korting van het abbo zodat er geen maandelijke kost was). Voor de rest staat de functie voor parkeer betalen niet aan (ook nooit aangezet en gebruikt) en nergens betalingsgegevens gekoppeld.

  • media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 15:20
jim_dhondt schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:35:
Is er iemand anders met dit probleem : Momenteel komt er bij elke rit twee of drie keer een pop up met : betaling parking mislukt en dan kan je het wel aanduiden op het scherm en gaat de melding gewoon dicht.

Recent: had BMW charging die ik heb stopgezet (1 jaar lang korting van het abbo zodat er geen maandelijke kost was). Voor de rest staat de functie voor parkeer betalen niet aan (ook nooit aangezet en gebruikt) en nergens betalingsgegevens gekoppeld.
Hier heb ik ook last van, maar zelf nooit eerder een BMW charging abonnement gehad.

  • Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

jim_dhondt schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:35:
Is er iemand anders met dit probleem : Momenteel komt er bij elke rit twee of drie keer een pop up met : betaling parking mislukt en dan kan je het wel aanduiden op het scherm en gaat de melding gewoon dicht.

Recent: had BMW charging die ik heb stopgezet (1 jaar lang korting van het abbo zodat er geen maandelijke kost was). Voor de rest staat de functie voor parkeer betalen niet aan (ook nooit aangezet en gebruikt) en nergens betalingsgegevens gekoppeld.
Had ik ook. Ik heb in het menu van die parkeer-functie 'meldingen' uitgeschakeld en krijg het nu niet meer. (Het heet allicht anders, maar om maar aan te geven dat je de meldingen uit kunt zetten.)

[ Voor 6% gewijzigd door Ugchel op 22-06-2026 16:12 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke


  • Yepitsme
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 25-06 14:01
Heb even gezocht of deze vraag al eerder was gesteld, maar niets gevonden. Dus komt ie:

Heerlijk die stand klimaat regeling nu. Maar ik ruik een behoorlijk chemische (geen schimmel) lucht op het moment dat ik in de voorgekoelde auto stap. Als ik de standklimaatregeling niet gebruik maar gewoon in een hete auto stap en ga rijden heb ik er geen last van…. Iemand met dezelfde observatie?

  • Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:17
Yepitsme schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:44:
Iemand met dezelfde observatie?
Nee geen last van. Vind wel de ventilatie lastig in te stellen, gaat vaak of te hard of te zacht, maar geen gekke luchtjes na klimatiseren.

Naast periodieke CarPlay perikelen vandaag ineens een zwart scherm met BMW logo. Reset werkte niet, hopelijk doet ie het weer bij de volgende rit. Begint zo langzamerhand toch wel een beetje vervelend te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 24-06-2026 17:41 ]


  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
Southern Sun schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:41:
[...]

Nee geen last van. Vind wel de ventilatie lastig in te stellen, gaat vaak of te hard of te zacht, maar geen gekke luchtjes na klimatiseren.

Naast periodieke CarPlay perikelen vandaag ineens een zwart scherm met BMW logo. Reset werkte niet, hopelijk doet ie het weer bij de volgende rit. Begint zo langzamerhand toch wel een beetje vervelend te worden.
Hier ook geen rare lucht.

De airco blijft wel lastig te regelen en te richten inderdaad en wat ik vooral vervelend vindt is dat ik de luchtstroom niet op mijn gezicht kan richten (even lekker als je uit de sportschool komt) en ook de luchtstroom bij de benen is bijna niet voelbaar, ook niet als ik handmatig alleen de luchtstroom naar beneden instel.

Dit gecombineerd met een zwarte auto met zwarte stoelen zorgt er voor mij voor dat ik toch met een vochtige rug / zitvlak uitstap. De volgende keer toch maar een model met stoelventilatie uitkiezen ;)

  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
https://gocar.be/nl/auton...erder%20beperkt%20blijven.

Jaaaa
Eind 2027 vernieuwde iX1 neue klasse met 800 volt en een mooie grill
Achterwiel aandrijving!

En dat vette panorama idrive met dat lage scherm over de gehele breedte van de voorruit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUwZvsFB328pQWldP39vmNLRUqg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/bt5KQEz8pR9RRDS4RDZgPV7V.webp?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 25-06-2026 16:14 ]


  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
hellboy123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:58:
[...]

Hier ook geen rare lucht.

De airco blijft wel lastig te regelen en te richten inderdaad en wat ik vooral vervelend vindt is dat ik de luchtstroom niet op mijn gezicht kan richten (even lekker als je uit de sportschool komt) en ook de luchtstroom bij de benen is bijna niet voelbaar, ook niet als ik handmatig alleen de luchtstroom naar beneden instel.

Dit gecombineerd met een zwarte auto met zwarte stoelen zorgt er voor mij voor dat ik toch met een vochtige rug / zitvlak uitstap. De volgende keer toch maar een model met stoelventilatie uitkiezen ;)
Hoe zet jij je airco aan?

In het begin deed ik het verkeerd ...ik drukte op ventilator in scherm...zette airco aan en zette de fan op stand 1 of 2...ging redelijk.

Later kwam ik erachter dat je "auto" kan indrukken...het scherm is dan ook iets anders, maar hij koelt dan veel kouder...verschil is fors.

  • hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 18:59
Ferry34 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:20:
[...]


Hoe zet jij je airco aan?

In het begin deed ik het verkeerd ...ik drukte op ventilator in scherm...zette airco aan en zette de fan op stand 1 of 2...ging redelijk.

Later kwam ik erachter dat je "auto" kan indrukken...het scherm is dan ook iets anders, maar hij koelt dan veel kouder...verschil is fors.
Voor mij zit het probleem juist in de auto-stand, dan wordt de koude lucht alleen door de openingen op het dashboard gestuurd. Met mijn zitpositie blaast dit dus alleen maar tegen mijn armen / handen en de rest van mijn lichaam krijgt vrij weinig koude lucht. Ik heb de uitstroomopening links van het stuur maar helemaal naar beneden gezet, dan voel ik nog iets van koeling op mijn torso/onderlichaam

  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
Ik voel inderdaad geen briesje ofzo maar het wordt serieus fris op 21 graden en fan op zwak
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste