PeterCC schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:30:
Effe een frustratie ventileren:
Voor de bedrijfswagen, een iX1, heb ik thuis een laadpaal, van Shell-Recharge, en een laadkaart, ook van Shell-Recharge, terugbetaling van thuisladen, ook door Shell-Recharge. Zo was het en dat verliep allemaal prima.
Dan vanaf augustus dit jaar gebeurt de terugbetaling niet meer door Shell-Recharge maar door 50five. Nadeel: je moet een maand langer wachten op de terugbetaling.
Dan in oktober de melding gekregen dat de Shell-Recharge laadkaart vervangen wordt door een laadkaart van Ayvens, het vroegere Leaseplan. De oude kaart vervalt op 3 november en de nieuwe ging ergens toekomen tussen 3 november en 15 november. Maar geen nood want als je toch moet laden voordat de nieuwe kaart er is dan kan je die kost gewoon inbrengen en wordt dat terugbetaald.
Mijn nieuwe kaart kwam toe op 6 november en ik heb die tijd kunnen overbruggen zonder te moeten laden.
Maar nu kan ik niet meer thuisladen. Aan openbare laadpalen werkt die kaart prima maar bij mijn laadpaal thuis wordt de kaart geweigerd.
Ik heb mijn accounts erop nagekeken, en in de account bij Ayvens staat gewoon de verkeerde laadpaal. Mijn huidige laadpaal is mijn tweede. De eerste was defect en werd vervangen. Die eerste laadpaal staat in mijn Ayvens account. Mijn laadkaart is dus gekoppeld aan die oude paal die er al lang niet meer is. En ik kan daar niets aan wijzigen.
Het probleem aangemeld bij Ayvens en bij Shell-Recharge. Met nul comma nul respons, nada, niente, niks service. Bel Shell-Recharge en je wordt van keuzemenu naar keuzemenu gestuurd met een hoop rommel ertussenin om uiteindelijk bedankt te worden voor de contactname en te worden buitengewerkt.
Bel Ayvens, en dan kom je ook in zo een keuzemenu terecht. Kies je daar voor "probleem met laadpaal" dan kom je terecht bij Shell-Recharge. Om horendol van te worden.
Dan bij mijn werkgever een ticket ingelegd. Wel respons. Het probleem zou nu de voorbije vrijdag opgelost moeten zijn. Niks dus. Laden gaat nog steeds niet en die verkeerde laadpaal staat nog steeds in mijn account.
Dit is echt niet normaal. Ondertussen zit ik nu al 4 weken te sukkelen met een probleem dat volgens mij enkel een administratieve aanpassing vereist om het op te lossen.
Zijn er hier nog mensen met een gelijkaardig probleem?