Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 12:46
Robicide schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:21:
[...]

Wat raar, ik heb die packs allebei niet op mijn ~feb 2025 bestelde (en juli geleverde) iX1(alleen comfort en travel packs) maar mijn rechterbuitenspiegel kantelt wel omlaag als ik 'm in z'n achteruit zet.

Foutje van de fabriek in mijn voordeel?
Tot mijn verbazing heb ik dit ook. Ook besteld in juli 2025 (levering december).

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:31
jim_dhondt schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:27:
[...]

Combinatie van gordel losdoen en deur openen zorgt ervoor dat hij uitschakeld, om te voorkomen dat je jezelf zou omverrijden. Dus twee opties (op eigen verantwoordelijkheid) : voor het uitstappen je gordel achter je rug vastmaken of een gordel verlenger gebruiken zodat de auto denkt dat je altijd je gordel aan hebt (wordt bv gedaan door taxichauffeurs om te voorkomen dat de auto zich uitzet en op slot doet terwijl je passagiers instappen en jij bezig bent met de koffers in te laden).
Ik ben taxichauffeur en ik gebruik een metalen BMW gordelverlenger AliExpress.

Ja ik stap ongeveer 40 keer per dienst uit de auto en moest dan de auto weer aanzetten en alle hulpmiddelen uit helemaal simpel werd ik ervan.

Dus mijn auto gaat door deze gordel verlengde niet uit als ik uitstap ideaal.
Ik kan hem zelfs op slot zetten en bijvoorbeeld de airco laten draaien als ik naar het toilet ga ofzo. Bij het op slot zetten begint hij dan twee keer te toeteren om te waarschuwen dat hij nog aanstaat en de spiegels blijven naar buiten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 15-08-2026 11:59 ]

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Ferry34 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:35:
[...]

Ja ik stap ongeveer 40 keer per dienst uit de auto en moet dan de auto weer aanzetten en alle hulpmiddelen uit helemaal simpel werd ik ervan.

Dus mijn auto gaat niet uit als ik uitstap ideaal.
Ik kan hem zelfs op slot zetten en bijvoorbeeld de airco laten draaien en de hele auto als ik naar het toilet ga ofzo. Bij het op slot zetten begint hij dan twee keer te toeteren en de spiegels blijven naar buiten staan.
Dat 2x toeteren heb ik een paar keer gehad terwijl ik de auto gewoon start. Geen idee waar dat voor is, maar is wel irritant en omstanders begrijpen het niet.

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:11
Ferry34 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:35:
[...]

Ja ik stap ongeveer 40 keer per dienst uit de auto en moest dan de auto weer aanzetten en alle hulpmiddelen uit helemaal simpel werd ik ervan.

(...)
In jouw geval begrijp ik wel dat je een meer praktische oplossing gebruikt.

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-09 16:22
Plots heb ik met mijn BMW X1 U11 xDrive30e PHEV last van een vreemd, licht bonkend/tikkend geluid tijdens het elektrisch rijden.

Het geluid doet zich heel specifiek voor:
  • Alleen wanneer de wagen elektrisch rijdt
  • Alleen wanneer ik het gaspedaal bedien
  • Zodra ik het gaspedaal loslaat, verdwijnt het geluid
  • Wanneer de benzinemotor actief is, is er geen geluid, gaspedaal maakt dan niet uit
Het lijkt dus rechtstreeks gerelateerd aan de elektrische aandrijving en het leveren van vermogen.

Voorlopig probeer ik zoveel mogelijk met laadtoestand behouden te rijden, zodat de benzinemotor gebruikt wordt en het geluid niet optreedt.
Volgende week heb ik een afspraak bij de BMW-garage voor diagnose en herstel.

Maar ik was alvast benieuwd: heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt? En zo ja, wat bleek uiteindelijk de oorzaak te zijn?

• PeterCC
querex schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:24:
Plots heb ik met mijn BMW X1 U11 xDrive30e PHEV last van een vreemd, licht bonkend/tikkend geluid tijdens het elektrisch rijden.

• Wanneer de benzinemotor actief is, is er geen geluid, gaspedaal maakt dan niet uit
Het lijkt dus rechtstreeks gerelateerd aan de elektrische aandrijving en het leveren van vermogen.

Voorlopig probeer ik zoveel mogelijk met laadtoestand behouden te rijden, zodat de benzinemotor gebruikt wordt en het geluid niet optreedt.

Maar ik was alvast benieuwd: heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt? En zo ja, wat bleek uiteindelijk de oorzaak te zijn?
Ik heb een iX1, geen PHEV.

Niet voorgehad, maar lijkt wel een koppeling te zijn in een aandrijfas die speling heeft gekregen.

Hoor je het geluid ook als je aan stabiele snelheid rijdt? Maw waarbij de motor niet trekt.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 23:37

Mr.Joker schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:08:
Voor de X1 25e rijders een vraag:

Ik heb vanaf het begin altijd een elektrisch vermogen gehad van 60-65%. In februari is er een defect in mijn elektromotor geconstateerd van een bonkend geluid en een gereduceerd vermogen waarbij deze in maart vervangen is. Vanaf het moment van reparatie is het vermogen in 99% van de tijd 50%. Dit zorgt ervoor dat ik vaak bij inhaal manoeuvres of bij cruise control helling omhoog de benzine motor moet bij schakelen. Ik kon in het verleden eigenlijk volledig elektrisch rijden, zonder inschakeling van de benzinemotor.

De dealer heeft na een tweede keer kijken geconstateerd dat er niks verkeerd geprogrammeerd is, maar dat de nieuwe autosoftware die geïnstalleerd is na de nieuwe elektromotor (nieuwe elektromotor had nieuwere software, dus beiden moesten geüpdatet worden voor een match) hoogstwaarschijnlijk ervoor heeft gezorgd dat het vermogen gereduceerd is door BMW.

Mijn vraag aan de 25e bezitters, is jullie vermogen ook 50% of is dat gewoon hetzelfde gebleven vanaf aanschaf? 60-65%? Ik kan me niet voorstellen dat BMW maar eenzijdig de rij-eigenschappen van de auto zomaar negatief kunnen wijzigen?
Bouwjaar 2023.

Zie foto's dashboard voor en na reparatie:
[Afbeelding][Afbeelding]
Eerste helft van mijn bericht is alleen relevant :P, tweede deel over gereduceerd vermogen heb ik later opgelost in het topic. Lang verhaal kort, hoogstwaarschijnlijk is het de elektromotor die defect is. Ik had exact dezelfde klachten die jij beschrijft.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Joker op 20-08-2026 20:19 ]

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 08:32

Volgens je omschrijving komt het geluid overeen met wat ik voor heb gehad met mijn 330e (RWD, BJ 2022). Bij mij zijn toen het differentieel en de beide assen vervangen moeten worden (ik stond wel in panne langs de snelweg, auto reed niet meer 😂). Al had ik het wel altijd bij accelereren, zowel als ik elektrisch en benzine reed..

Geeft BMW bij xDrive niet “voorrang” aan de achteras? Dat zou misschien nog kunnen verklaren waarom je het enkel hoort als je op batterij rijdt. De elektromotor zit op de vooras als ik mij niet vergis.

Of ik zit er compleet naast en het is hetzelfde als wat @Mr.Joker heeft gehad met zijn X1. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-10 09:22
Ik heb mij er nog niet eerder aan lopen ergeren, maar het kraken van het onderstel wordt steeds erger. Vooral als ik wegrijd vanaf een parkeerplaats of ik ga parkeren. Bij het stoppen van de wagen komen er allemaal vervelende geluiden vanaf het onderstel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:31
Maurice1972 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:07:
Ik heb mij er nog niet eerder aan lopen ergeren, maar het kraken van het onderstel wordt steeds erger. Vooral als ik wegrijd vanaf een parkeerplaats of ik ga parkeren. Bij het stoppen van de wagen komen er allemaal vervelende geluiden vanaf het onderstel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik had dit ook op mijn C40 en Etron. Misschien is dit iets wat veel electrische auto's hebben?. Misschien omdat auto's zwaarder zijn en stiller hoor je dit makkelijker?. Heb dit alleen vanuit stilstaand wegrijden net of die door zijn electrisch parkeer rem heen moet

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Wie weet of heeft ervaring met het overdragen van een later aangeschafte DA Plus of DA Professional? Gaat dat op Hoofdaccount van BMWID als het überhaupt al kan.

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:04
Odeklontje schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:16:
Wie weet of heeft ervaring met het overdragen van een later aangeschafte DA Plus of DA Professional? Gaat dat op Hoofdaccount van BMWID als het überhaupt al kan.
vgm betaal je in je account voor een specifieke auto.

• Maurice1972
hopiconjo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:16:
[...]

Ik had dit ook op mijn C40 en Etron. Misschien is dit iets wat veel electrische auto's hebben?. Misschien omdat auto's zwaarder zijn en stiller hoor je dit makkelijker?. Heb dit alleen vanuit stilstaand wegrijden net of die door zijn electrisch parkeer rem heen moet
Ik kan geen inschatting maken van de geluiden op de C40 en Etron, maar als ik mijn collega's hoor parkeren met hun EV's (Tesla, Mercedes, Porche en Audi) hoor ik die geluiden niet.

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 09:07
Maurice1972 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:05:
[...]

Ik kan geen inschatting maken van de geluiden op de C40 en Etron, maar als ik mijn collega's hoor parkeren met hun EV's (Tesla, Mercedes, Porche en Audi) hoor ik die geluiden niet.
Nou, bij Tesla model 3 is dit anders een berucht probleem, en zijn er héél veel draagarmen aan de voorkant vervangen, al dan niet onder garantie.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
Is het niet de auto-hold die de remmen aantrekt of loslaat? Als je dan al iets beweegd kan het gaan kraken. Mijn vorige auto (volvo v40) had daar meer last van dan de ix1.

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
ptheborg schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:46:
[...]

vgm betaal je in je account voor een specifieke auto.
Dus met een ander account (BMWID) met andere hoofdgebruiker vervalt de upgrade?

• PeterCC
Wat al die iX1'en hebben is dat gekreun van de remmen als je heel langzaam manoeuvreert wanneer je je rempedaal lost maar nog niet helemaal lost. Is het dat wat je hoort?

• Tijgertje
Heb die rare geluiden bij het wegrijden al sinds dag 1 eigenlijk (iX1 uit december). Niet echt storend, maar hoort het heel duidelijk.

• PeterCC
Die kreunende geluiden komen van de remmen, niet van de ophanging. Zou ermee te maken hebben dat je de remmen in de praktijk nauwelijks gebruikt. Klinkt niet zo overtuigend, vind ik.

Het is blijkbaar iets kenmerkend voor de iX1. Ik erger mij er al lang niet meer aan (mijn iX1 is van januari 2024 en ik heb er al ruim 80.000km mee gereden).

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 23:37
bibi2205 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:08:
[...]

Volgens je omschrijving komt het geluid overeen met wat ik voor heb gehad met mijn 330e (RWD, BJ 2022). Bij mij zijn toen het differentieel en de beide assen vervangen moeten worden (ik stond wel in panne langs de snelweg, auto reed niet meer 😂). Al had ik het wel altijd bij accelereren, zowel als ik elektrisch en benzine reed..

Geeft BMW bij xDrive niet “voorrang” aan de achteras? Dat zou misschien nog kunnen verklaren waarom je het enkel hoort als je op batterij rijdt. De elektromotor zit op de vooras als ik mij niet vergis.

Of ik zit er compleet naast en het is hetzelfde als wat @Mr.Joker heeft gehad met zijn X1. :)
Bij de hybride varianten zit de elektromotor op de achteras.

• Maurice1972
PeterCC schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:54:
[...]

Wat al die iX1'en hebben is dat gekreun van de remmen als je heel langzaam manoeuvreert wanneer je je rempedaal lost maar nog niet helemaal lost. Is het dat wat je hoort?
Ja.

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
Afgelopen week een grote afspraak gehad bij de dealer.
Eerder op dit forum gemelde trillingen rond de 100 bleven. Aangezien ik niet een echt brave burger ben werk ik daar wel op heen met andere snelheden.
Er kwam een steeds harder ratel geluid bij het weer op pakken van de koppeling na het uitrollen/regenereren naar een rotonde toe bijv. Na een paar keer melden en bevestigen dat er niets te merken was... was er eindelijk een monteur die met me mee ging rijden.
Gelukkig had deze wel goede oren. En zag wanneer het geluid kwam. Hij merkte ook de hobbelpaard functie van de auto.

Na een beurt.. nieuwe achterbumper delen ivm fransman op motor die kusje gegeven had en een nieuwe voorruit staat er nu weer een afspraak. Ze gaan de aandrijflijn vervangen na +/- 55000 km. En ook het bestuurderstoel frame.. de stoel zit los.

Ik hoop dat na vervanging de trillingen ook weg zijn...

Verder erg tevreden over de auto. En veel mensen merken op dat het een ruime auto is voor een 1 serie.

Op naar nog meer leuke ritjes en vakanties met de Bimmer.

[ Voor 3% gewijzigd door pliesie op 24-08-2026 11:18 ]

• querex
Mr.Joker schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:17:
Eerste helft van mijn bericht is alleen relevant :P, tweede deel over gereduceerd vermogen heb ik later opgelost in het topic. Lang verhaal kort, hoogstwaarschijnlijk is het de elektromotor die defect is. Ik had exact dezelfde klachten die jij beschrijft.
Klinkt inderdaad exact hetzelfde als mijn probleem!
Bedankt voor het delen.
Gelukkig is het een lease wagen met een onderhoudscontract 8) klinkt niet als het goedkoopste onderdeel haha.

Auto is momenteel binnen in de garage, ik zal nadien ook hier terugkoppelen wat er aan de hand was en wat er vervangen is (en dat het gelukkig opgelost is O-) )

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
pliesie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:17:
Afgelopen week een grote afspraak gehad bij de dealer.
Eerder op dit forum gemelde trillingen rond de 100 bleven. Aangezien ik niet een echt brave burger ben werk ik daar wel op heen met andere snelheden.
Er kwam een steeds harder ratel geluid bij het weer op pakken van de koppeling na het uitrollen/regenereren naar een rotonde toe bijv. Na een paar keer melden en bevestigen dat er niets te merken was... was er eindelijk een monteur die met me mee ging rijden.
Gelukkig had deze wel goede oren. En zag wanneer het geluid kwam. Hij merkte ook de hobbelpaard functie van de auto.

Na een beurt.. nieuwe achterbumper delen ivm fransman op motor die kusje gegeven had en een nieuwe voorruit staat er nu weer een afspraak. Ze gaan de aandrijflijn vervangen na +/- 55000 km. En ook het bestuurderstoel frame.. de stoel zit los.

Ik hoop dat na vervanging de trillingen ook weg zijn...

Verder erg tevreden over de auto. En veel mensen merken op dat het een ruime auto is voor een 1 serie.

Op naar nog meer leuke ritjes en vakanties met de Bimmer.
Grappig, ik vermoed dat ik dezelfde problemen heb als jij met mijn iX1 xDrive30 uit 2023 met inmiddels 75k km op de teller:

1. Trillingen rond de 100 km p/u.
2. Stoel voelt alsof hij beweegt bij optrekken en remmen.

Misschien ook maar eens een afspraakje maken met de dealer. Heb nog Premium Selection garantie.

• Wekke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-10 12:45
Bij mij heeft de navigatie nog steeds een spraakgebrek…heeft het nog steeds over strat, lan,…ipv straat, laan…nog mensen die hier last van hebben/hadden en een oplossing weten?

• pliesie
Wekke schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:06:
Bij mij heeft de navigatie nog steeds een spraakgebrek…heeft het nog steeds over strat, lan,…ipv straat, laan…nog mensen die hier last van hebben/hadden en een oplossing weten?
same here..
Kinderen spreken inmiddels ook de AI BMW taal.

• hopiconjo
offtopiq: ik snap nooit zo de voordelen van spraak bij navigatie; vind het zo irritant dat ik dit altijd mute. Ik zou zelf ook niet kunnen navigeren op stem; ik moet echt naar scherm/dash even kijken

• SunnieNL
Wekke schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:06:
Eerder gemeld, die zou in Juli/Augustus in de update worden verwerkt. Die ligt nu waarschijnlijk bij de dealer en gaat ergens in september OTA naar de auto's. Maar dat is informatie van een paar maand geleden.

Ik zag trouwens bij mij wel iets wat ik nog niet eerder had opgemerkt. Bij het navigeren staat nu continue in beeld wat de verwachte accu status bij aankomst is. Eerder stond daar vrijwel zeker alleen de nog te rijden tijd en km's.

[ Voor 19% gewijzigd door SunnieNL op 24-08-2026 16:53 ]

• SunnieNL
hopiconjo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:30:
offtopiq: ik snap nooit zo de voordelen van spraak bij navigatie; vind het zo irritant dat ik dit altijd mute. Ik zou zelf ook niet kunnen navigeren op stem; ik moet echt naar scherm/dash even kijken
Haha, ik navigeer bijna volledig op de stem en kijk bijna nooit naar de schermen. Hooguit op het einde als je in een woonwijk ofzo rijdt en moet zien welke afslag het exact is. Maar zelfs dat hoeft met het headsup display nauwelijks nog en heb ik genoeg aan het pijltje met hoeveel meter nog.

• GilbertvH
  • Laatst online: 06-10 14:27
SunnieNL schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:49:
[...]

Ik zag trouwens bij mij wel iets wat ik nog niet eerder had opgemerkt. Bij het navigeren staat nu continue in beeld wat de verwachte accu status bij aankomst is. Eerder stond daar vrijwel zeker alleen de nog te rijden tijd en km's.
Dat was mij ook al opgevallen! Ziet er wel netjes uit

• pliesie
Weet iemand of je bij het ontvangen van een nieuwe aandrijflijn bij een 2024 ix1 u11 dan gelijk de 2026 versie gaat krijgen? Dus iets efficienter?

• Prh
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:04

Prh

Wouter_S schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:53:
[...]

Embleem aan de zijkant is ook wegbezuinigd - maar te koop op AliExpress als je wilt
Ja daar staan ze ook wel op idd. Wel grappig nu ik daar naar kijk weet je dus dat er een linker en rechter logo is.

Links  51145A4DDC6

Rechts  51145A56E49

M moet achter aan staan en de streepjes naar voren. Dat is bij de rechterkant vanuit de fabriek dus niet zo. Bij geen 1 model?

[ Voor 29% gewijzigd door Prh op 25-08-2026 15:22 ]

• PeterCC
hopiconjo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:30:
Ik ben het met je eens. Ik heb die spraak ook altijd uitstaan. Effe snelle blik op het scherm is voor mij meer dan genoeg. Ik hoef al dat gezeur niet.

Maar meningen verschillen. Mijn vrouw werkt altijd met de spraak, en vindt dat de aanwijzingen heel goed zijn omdat de auto zegt: "nu links (of rechts of wat dan ook) afslaan". Het is die "nu" die het voor haar doet.

• Prh

Prh

De dakdragers van een oudere f31 passen blijkbaar ook nog 13 jaar later.

• SunnieNL
Ik heb een nieuwe update klaar staan. Alleen stap ik de komende dagen niet in de auto. Benieuwd of de stem eindelijk wordt opgelost.

Waarschuwing in de release notes is dat je je radio favorieten kan kwijtraken (geen verbinding in scherm bij selecteren).

Andere update had ik al opgemerkt in de Navi vorige week. Dus die loopt blijkbaar via een ander update kanaal. Bij grote laadplekken krijg je nu een exact overzicht welke aansluitingen er vrij zijn.

• pliesie
SunnieNL schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 12:42:
Ik heb een nieuwe update klaar staan. Alleen stap ik de komende dagen niet in de auto. Benieuwd of de stem eindelijk wordt opgelost.

Waarschuwing in de release notes is dat je je radio favorieten kan kwijtraken (geen verbinding in scherm bij selecteren).

Andere update had ik al opgemerkt in de Navi vorige week. Dus die loopt blijkbaar via een ander update kanaal. Bij grote laadplekken krijg je nu een exact overzicht welke aansluitingen er vrij zijn.
Stem lijkt nog hetzelfde. Moet nog even goed luisteren of bepaalde klanken beter zijn geworden dat heb ik nog niet gedaan in de korte rit met nav die ik had...

• hopiconjo
pliesie schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:26:
[...]

Stem lijkt nog hetzelfde. Moet nog even goed luisteren of bepaalde klanken beter zijn geworden dat heb ik nog niet gedaan in de korte rit met nav die ik had...
maar die stemmen aanpassing stond toch ook niet in release notes? ik heb ze niet gezien maar kan ook verkeerd gekeken hebben

• SunnieNL
hopiconjo schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:03:
[...]

maar die stemmen aanpassing stond toch ook niet in release notes? ik heb ze niet gezien maar kan ook verkeerd gekeken hebben
Die zou ik ook scharen onder andere bugfixes, zoals het onderin staat. Het is iets wat eerder wel goed werkte en belofte was dat het in de juli release zou zitten (die in september ota zou komen)

• hopiconjo
SunnieNL schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

Die zou ik ook scharen onder andere bugfixes, zoals het onderin staat. Het is iets wat eerder wel goed werkte en belofte was dat het in de juli release zou zitten (die in september ota zou komen)
Ik zou verwachten dat dit echt genoemd wordt aangezien dit een groot probleem is voor veel mensen. Bugfixes schaar ik onder minor issues. Als ik deze topiq lees en FB komt dit probleem echt vaak voor en best al lang. Maar hopelijk wordt het idd gefixed

[ Voor 3% gewijzigd door hopiconjo op 31-08-2026 15:02 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:28
[...]

Mijn ervaring m.b.t. de navigatie stem. Vanmorgen de stem even aangezet, ik rij normaal met de stem uit, maar het is nu beter dan voor de update. Voor mijn gevoel nog niet 100%. Waterweg is nu gewoon Waterweg. De A28 is nu wel A28, maar nog niet zoals een jaar terug. Er zit een dubbele klank in lijkt het. Tenminste als je goed erop let hoor je iets. Maar het is een stuk beter geworden.

Het nieuwe menu zodra je op de temperatuur klikt, werkt goed. Je kan daar vandaan direct de snelheid bepalen en voor de stoel de massage functie en verwarming aanzetten.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:37
Ik ben wel blij met deze update, maar blijf het irritant vinden dat hij nog steeds nu en dan de instelling van de helderheid van het instrumentarium in donkere omstandigheden blijft vergeten.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 12:06
youtube music wordt in deze update met een native app ondersteund, blij mee

• GilbertvH
  • Laatst online: 06-10 14:27
Ik vind de toevoeging van de AC functionaliteit en massagefunctie aan het startscherm geweldig. Voorheen drukte je alleen maar op het stoeltje om de stoelverwarming aan te zetten, maar nu is de massagefunctie ook direct beschikbaar en die gebruik ik regelmatig (en mijn zoontje ook)

• Tijgertje
GilbertvH schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:11:
Ik vind de toevoeging van de AC functionaliteit en massagefunctie aan het startscherm geweldig. Voorheen drukte je alleen maar op het stoeltje om de stoelverwarming aan te zetten, maar nu is de massagefunctie ook direct beschikbaar en die gebruik ik regelmatig (en mijn zoontje ook)
Phoah daar zat ik al een tijdje op te wachten, iedere keer opnieuw aanzetten na 20m haha. _/-\o_

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:18
ribbe82 schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:53:
Ik zie de topics een beetje over winterbanden gaan, hier mijn dikke tip:

Mijn originele zomer conti's zijn na 27kkm zo goed als versleten, en ik ben nogal fan van all-season banden vanwege het niet hoeven wisselen/opslaan/etc..

Na wat verzamelde tips en zoekwerk ism mijn garagist (banden is het enige wat ik niet bij de dealer doe) zijn we op het volgende uitgekomen:
Vredestein Quatrac Pro EV. https://www.vredestein.nl...ucts/1962-QUATRAC-PRO-EV/

Ze zijn afgelopen vrijdag gemonteerd, en meteen wat een verschil!
De auto was al stil, maar nu is er helemaal geen rolgeluid meer. Rijd enorm soepel, toch goede grip (vandaag met veel regen gereden) spanning rondom 2.7bar.
Economische eigenschappen nog even te bezien, maar ik zie nog geen gek hoog verbruik ofzo.
En het onderwerp wat hier nogal ter tafel kwam: trilling in het stuur tussen 100-110km/h (ik had er minimaal last van) = verdwenen.

Ik kan er niet anders dan blij mee zijn :D
[Afbeelding]
Ik heb inmiddels bijna 40.000km gereden op deze banden, en op dit moment zit er qua profiel op de voorbanden nog 3 - 3,5mm, op de achterbanden rond de 5mm.
Ik vind dit een best knappe prestatie en de banden zijn dus aardig slijtvast. In elk geval hebben ze het veel beter gedaan dan de banden af fabriek.

Daarnaast heb ik de auto laten uitlijnen toen deze banden net waren gemonteerd, maar daar zat bijna niks in. Maandelijks de druk controleren en op 2.7bar zetten.
Resultaat: al 40.000km trillingsvrij, zuinig en als op een vliegend tapijt gereden.

Deze gaan er weer onder!

• pliesie
[...]

HIerbij.. De Stem kent de nederlandsche taal nog niet goed. sefffen in plaats van Zeven. etc..

• SunnieNL
pliesie schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:49:
[...]

HIerbij.. De Stem kent de nederlandsche taal nog niet goed. sefffen in plaats van Zeven. etc..
Owh, hij spreekt mijn dialect :)

• Ferry34
Bij het uitzetten lane assist hoef je niet meer te bevestigen.
De 3 puntjes bij temperatuur waarna je de fan harder zachter kan zetten is leuk, maar kon ook via t fan knopje... alleen hoef je de nieuwe niet meer terug uit t menu.

Waar ik lang op zit te wachten is een instelling waarbij de auto standaard in B staat...hoe moeilijk kan dit zijn?

Wel top.
Na 2 jaar en 132.000km geen enkele degradatie te bespeuren van de range...maar dat had ik ook niet verwacht hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOSV2S6iK5IwusYmI6_SrcplBOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15gFDdmnbNCl6eRGFAzErDg1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Ferry34 op 04-09-2026 03:57 ]

• stijnec1
het valt me op dat als ik AC laadt, de auto eerst op ongeveer 9kw laadt, en later pas de volledige 11kw haalt. Is hier een oplossing voor?

• pliesie
stijnec1 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:19:
het valt me op dat als ik AC laadt, de auto eerst op ongeveer 9kw laadt, en later pas de volledige 11kw haalt. Is hier een oplossing voor?
Bij AC-laden is 11 kW meestal 3-fase × 16 A. Als de auto in het begin rond 9 kW zit en later naar 11 kW gaat, kan dat bijvoorbeeld komen door:
  • Accutemperatuur – de auto beperkt het laadvermogen zolang de accu te koud of te warm is.
  • Laadstrategie van de auto – sommige auto's starten bewust lager en verhogen daarna.
  • Load balancing in de laadpaal – als je huis op dat moment andere zware verbruikers heeft, kan de laadpaal tijdelijk minder stroom geven.
  • Netspanning – bij bijvoorbeeld 220–230 V × 3 × 13 A kom je rond 9 kW uit; bij 3 × 16 A rond 11 kW.
  • Laadpaal-instellingen – sommige laadboxen hebben een dynamische stroomlimiet of configuratie die het maximale amperage tijdelijk beperkt.
  • BMS/SoC – afhankelijk van het laadpercentage kan de auto het laadvermogen aanpassen.

• Prh

Prh

Nou hij start bij mij altijd wel op 11kw. Heb nu alleen het probleem dat de laadpaal constant stopt met laden. Behoorlijk irritant dus ik heb de meldingen in de app al uitgezet.

• Ferry34
Waarom stopt de laadpaal steeds met laden?

Misschien moet je de BMW ff op lagere laadvermogen zetten zoals 8kw?

Oh ja...ik had gruwelijk last van verblind worden door koplampen van auto's achter me?
Heb ik voor €3 van AliExpress een anti glare gekocht die je op de achteruitkijkspiegel plakt....tadaaa het werkt!

Dat had ik toch echt nooit verwacht 😎

[ Voor 52% gewijzigd door Ferry34 op 08-09-2026 23:16 ]

• Prh

Prh

Ferry34 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 23:13:
Waarom stopt de laadpaal steeds met laden?

Misschien moet je de BMW ff op lagere laadvermogen zetten zoals 8kw?

Oh ja...ik had gruwelijk last van verblind worden door koplampen van auto's achter me?
Heb ik voor €3 van AliExpress een anti glare gekocht die je op de achteruitkijkspiegel plakt....tadaaa het werkt!

Dat had ik toch echt nooit verwacht 😎
Ja daar zijn ze dus nog niet achter. Heb nu al een nieuwe laadpaal maar nog steeds hetzelfde probleem. Met lager vermogen werkt het wel goed.

• Tijgertje
Prh schreef op woensdag 9 september 2026 @ 06:04:
[...]

Ja daar zijn ze dus nog niet achter. Heb nu al een nieuwe laadpaal maar nog steeds hetzelfde probleem. Met lager vermogen werkt het wel goed.
Heb je een loadbalancer erbij toevallig?

• Prh

Prh

Ja en ik denk dat die te gevoelig is, als zoiets kan. Dus dan stopt die er helemaal mee ipv 1 fase minder.

Soms werkt dat echter ook weer wel.

straks eens proberen als ik die spoelen er tussen uit haal wat het effect is.

• Tijgertje
Prh schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:29:
Ja en ik denk dat die te gevoelig is, als zoiets kan. Dus dan stopt die er helemaal mee ipv 1 fase minder.

Soms werkt dat echter ook weer wel.

straks eens proberen als ik die spoelen er tussen uit haal wat het effect is.
Ik laat zo goed als altijd op laag vermogen om zo veel mogelijk uit de panelen en de accu te trekken. Soms moet ik ff turbo laden omdat die helemaal leeg is en dan gaat die regelmatig stoppen en starten. Al helemaal als er zware apparaten in huis gaan draaien, dus dat moet dan die loadbalancer zijn die stoort (en z'n functie goed doet dus). Daar gaat de BMW niet helemaal lekker op vermoed ik.

• PeterCC
Ik laad hier thuis altijd op aan 4kW, het minimum dat ik kan instellen, kwestie van het capaciteitstarief onder controle te houden.

Bij laden op 4kW is de laadsessie steeds zo vlak als een biljart op 4kW tot de 100% (het ingestelde laaddoel) bereikt is.

• Prh

Prh

Getest zonder loadbalancing en prima vlakke curve op 11kw zonder dat er iets uit klapt in de meterkast.

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:04
Met de laatste update heeft onze iX1 nog steeds een "sprakgebrek". Ik had de hoop dat het gefixt zou worden. Maar ja, wat kun je verwachten van een auto die maar 63k heeft gekost....

• Ferry34
Ik had deze week iets irritants....

Ik ging zitten voor mn 9 uur shift taxi....zie ik onderweg naar mn eerste rit mn telefoon accu op rood....9% .
Vergeten op te laden, mn kabeltje erin eruit usbc...niks.

Probleem want ik heb mn tomtom nodig op mn telefoon voor adressen files afsluitingen weten wanneer ik klant kan bellen.
Andere kabel...niks.
Apart...hij doet het een halve seconde en bam uit

Ik heb dat 2 x eerder gehad maar dat was verholpen na uitzetten auto
..auto gestopt uitstappen, auto uitzetten afsluiten instappen aanzetten...niks.
12 volt sigaretten gepakt...niks (kon mooi zien dat die t maar ff deed
%@#€|&!

Snel mn 2 ritten gereden.
Daarna systeem reset...niks 😡

Telefoon op dimmen gezet en na weer 2 ritten snel langs de action voor een snelle lader...sta ik daar in de winkel 5 minuten met mn telefoon in stopcontact.
Gelukkig 20%

Daarmee Red ik t wel tot mn pauze.
Ineens 4 uur later...gaat die zomaar weer laden.

Dag daarna geen probleem meer gehad.

• querex
Mr.Joker schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:17:
bibi2205 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:08:
Inmiddels heel wat weken verder, meerder garage bezoeken voor "onderzoek".
Volgende week maandag gaan ze de elektro motor van mijn X1 xDrive30e PHEV vervangen.

Hopelijk is het daarna opgelost 8)7 dan zou het hetzelfde probleem als @Mr.Joker geweest zijn _/-\o_
Ik post na herstel ook nog even een update * fingers crossed *

• Prh

Prh

Lane assist is soms behoorlijk irritant. Dan raak je de lijn en stuur je zelf terug maar blijft die wel 20sec doorpiepen.

knipperlicht of baan wisselen helpt dan niet.

• hopiconjo
Prh schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:31:
Lane assist is soms behoorlijk irritant. Dan raak je de lijn en stuur je zelf terug maar blijft die wel 20sec doorpiepen.

knipperlicht of baan wisselen helpt dan niet.
Lane Assist is een draak van systeem in Nederland met spitsstroken. Doordat je continue over in/uitvoeg strepen gaat krijg je elke keer correctie stuur; ondanks ik de trilling stuur op minimaal heb gezet. Je zou het kunnen oplossen om dan maar continue links te rijden ;)

• RonnyH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-10 15:25
Mijn lane assist doet net hetzelfde en dit is inderdaad behoorlijk irritant. Het gepiep duurt onnodig lang, soms wel tot 20x achter elkaar en ook ik krijg dit niet geannuleerd. Er zit ook geen regelmaat in, de ene rit gebeurt het niet de volgende rit begint hij vrij vlug te piepen. De wegen in België zijn, zoals gekend, niet de allerbeste en soms zijn de baanvakken zo smal dat je wel kort of net over de lijnen moet rijden.

Om er tijdelijk vanaf te geraken zet ik, tijdens de rit, de lane assist uit. Bij de volgende rit echter is deze echter weer actief.

• pliesie
RonnyH schreef op woensdag 16 september 2026 @ 07:12:
Mijn lane assist doet net hetzelfde en dit is inderdaad behoorlijk irritant. Het gepiep duurt onnodig lang, soms wel tot 20x achter elkaar en ook ik krijg dit niet geannuleerd. Er zit ook geen regelmaat in, de ene rit gebeurt het niet de volgende rit begint hij vrij vlug te piepen. De wegen in België zijn, zoals gekend, niet de allerbeste en soms zijn de baanvakken zo smal dat je wel kort of net over de lijnen moet rijden.

Om er tijdelijk vanaf te geraken zet ik, tijdens de rit, de lane assist uit. Bij de volgende rit echter is deze echter weer actief.
Wanneer je er definitief van af wil geraken kan een specialist dmv secure coding dit uitschakelen. En volgens mij ook de optie aan zetten dat je het definitief uit of aan kan zetten in een menu. Er zijn diverse bedrijven die NCD 2.0 kunnen coderen inmiddels.

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 12:46
Ferry34 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 03:50:
…

Waar ik lang op zit te wachten is een instelling waarbij de auto standaard in B staat...hoe moeilijk kan dit zijn?
Volgens mij gaat dat in 1 handeling bij aanzetten van Drive: 2 korte klikjes achter elkaar

• Benny1978
  • Laatst online: 29-09 19:48
Weet iemand hoeveel het onderhoud bij een ix1 kost en wat ze precies doen?

• pliesie
Benny1978 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:43:
Mijn IX1 gaat via de lease dus geen idee. Maar ik heb prive nog een Mini EV. Dat komt op hetzelfde neer.. Ze kijken naar de meldingen van de auto en doen een aantal standaard zaken. Afhankelijk van de keuze die je maakt.
Prijs hangt af van de dingen die je afspreekt.
Gewoon even bellen met een dealer en je weet het.

• jim_dhondt
  • Laatst online: 05-10 16:31
Benny1978 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:43:
Wat er bij mij opstond na 2 jaar:

BMW service standard scope - BMW vehicle inspection service - service microfilter- Small material & environment - Check levels - the brake fluid - windscreen washer fluid -the keybattery

prijs (BE) : 268,61 ex BTW

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 09:07
jim_dhondt schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:20:
[...]

BMW service standard scope - BMW vehicle inspection service - service microfilter- Small material & environment - Check levels - the brake fluid - windscreen washer fluid -the keybattery

Ik doe het voor de helft ;)

• PeterCC
jim_dhondt schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:20:
[...]

Mijn iX1 is ook een lease dus zie ik de factuur niet maar wat je daar beschrijft zal wel kloppen. De remvloeistof vervangen is een zekerheid want die moet om de 2 jaar vervangen worden.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-10 10:47
Triest eigenlijk, ruiterrwisservloeistof en de batterij van sleutel checken |:(, dat kost je al 75,-.

Met gestrekt been.

• PeterCC
Voor de goedkoop moet je niet in een garage zijn, maar je moet er wel maar eens om de 2 jaar zijn.

• Prh

Prh

Nou 4000km verder en de temperatuur instelling werkt niet meer.

Hele onderste rij op scherm werkt niet, voor de helft of heel traag.

Verwarming kan ik iig niet meer instellen.

volumeknop al 40sec ingehouden maar geen verschil.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
RonnyH schreef op woensdag 16 september 2026 @ 07:12:

Wat helpt is dan even een stuur beweging te maken, dan stopt het.

Maar irritant is het zeker.

• PeterCC
@ Prh: Ik zou zeggen: dealer opzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door PeterCC op 24-09-2026 20:16 ]

• stijnec1
Sinds de laatste update staan mijn contacten met eerst de achternaam, dan de voornaam in de contacten lijst van de auto. Kan nergens vinden waar dit aan te passen, wie kan me helpen?

• Prh

Prh

PeterCC schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:15:
@ Prh: Ik zou zeggen: dealer opzoeken.
Ja afspraak was gemaakt maar weer geannuleerd. nog geprobeerd om de zekering eruit te halen en toen werkte het weer.

• PeterCC
Prh schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:28:
[...]

Ja afspraak was gemaakt maar weer geannuleerd. nog geprobeerd om de zekering eruit te halen en toen werkte het weer.
Heb je die zekering er effectief uitgehaald en dan weer terug geplaatst?

De software van de iX1 is niet direct zijn sterkste punt.
Gisteren onderweg het bericht dat mijn telefoon zich te veraf bevond en buiten bereik was, terwijl ik die gewoon op zak had, met de bluetooth aan.

Thuis aangekomen de telefoon terug willen koppelen met de auto. Lukte niet.

Wellicht moet ik de telefoon weer verwijderen uit de BMW en dan opnieuw installeren.

Zal ik morgen proberen.

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 12:46
stijnec1 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:52:
Sinds de laatste update staan mijn contacten met eerst de achternaam, dan de voornaam in de contacten lijst van de auto. Kan nergens vinden waar dit aan te passen, wie kan me helpen?
Je vinger iets langer op een van je contactpersonen houden dan popt er een venster op waar je de sorteer volgorde weer op Voornaam kan zetten en de weergave volgorde op voornaam achternaam

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-10 13:32
Sinds vanochtend merk ik ineens dat mijn stuur tikt. Wanneer hij centraal/recht staat, en ik naar links of rechts beweeg, voel en hoor ik een tik. Geen idee of dit kwaad kan, maar het is mij niet eerder opgevallen. xDrive30, 40k km gereden. Herkent iemand dit?

• jim_dhondt
  • Laatst online: 05-10 16:31
Leezer14 schreef op maandag 28 september 2026 @ 09:27:
Sinds vanochtend merk ik ineens dat mijn stuur tikt. Wanneer hij centraal/recht staat, en ik naar links of rechts beweeg, voel en hoor ik een tik. Geen idee of dit kwaad kan, maar het is mij niet eerder opgevallen. xDrive30, 40k km gereden. Herkent iemand dit?
Heb exact hetzelfde sinds vorige update (mogelijks unrelated). Ik moet nog een nazicht inplannen bij de garage om het na te laten kijken.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:36

Royz

Kleurenblind!!

Ja ik had dit, het was exact op hetzelfde punt elke keer. Ik moest een nieuw stuurhuis.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• pliesie
Sinds afgelopen donderdag morgen is mijn IX1 edrive20 met 50k km bij de dealer om de aandrijflijn te vervangen. IVM trillingen en inmiddels ook een ratel bij het aangrijp punt.
Het zou 2 dagen werk zijn. Inmiddels zijn ze al iets langer bezig.

Laten we hopen dat al het goede wat langer tijd nodig heeft.
Ik ben heel benieuwd of mijn IX1 eindelijk zonder hobbeltjes zal gaan rijden...

• JP1980
Ik heb zo af en toe dat mijn hele media onderweg een soort soft reset krijgt. Gaat alles uit, wordt scherm zwart en start dan in een minuut opnieuw op. Dat gebeurde incidenteel. Tot daar en toe. Maar vanavond in 1 rit van 40 minuten gebeurde dit 3x. Dat loopt wat de spuitgaten uit. Iemand die dit ook heeft en een idee wat dit veroorzaakt?

[ Voor 12% gewijzigd door JP1980 op 28-09-2026 20:19 ]

• Damsluijs
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:02
pliesie schreef op maandag 28 september 2026 @ 19:57:
Sinds afgelopen donderdag morgen is mijn IX1 edrive20 met 50k km bij de dealer om de aandrijflijn te vervangen. IVM trillingen en inmiddels ook een ratel bij het aangrijp punt.
Het zou 2 dagen werk zijn. Inmiddels zijn ze al iets langer bezig.

Laten we hopen dat al het goede wat langer tijd nodig heeft.
Ik ben heel benieuwd of mijn IX1 eindelijk zonder hobbeltjes zal gaan rijden...
Hoe lang heeft dit zich voorgedaan? Welke acties zijn er aan vooraf gegaan? Mijn iX1 e20 heeft ook last van trillingen die door een slechte band zouden komen. Wordt binnenkort vervangen.

• pliesie
Damsluijs schreef op maandag 28 september 2026 @ 20:51:
[...]

Hoe lang heeft dit zich voorgedaan? Welke acties zijn er aan vooraf gegaan? Mijn iX1 e20 heeft ook last van trillingen die door een slechte band zouden komen. Wordt binnenkort vervangen.
In mijn geval heb ik de trillingen al vanaf begin wegrijden showroom.
Meerdere banden sets gehad. Road Force uitbalanceren etc etc..
Uiteindelijk kwam de ratel er bij. Welke steeds harder ging klinken.

Natuurlijk kan het best zijn dat jou trilling puur door een band kan komen. Vraag ze dan eens of ze het road force kunnen uitbalanceren. Dat kan ook al een goed verschil geven.

Ik hoop dat ze met een goede oplossing komen voor je probleem.

• Damsluijs
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:02
pliesie schreef op maandag 28 september 2026 @ 20:57:
[...]

In mijn geval heb ik de trillingen al vanaf begin wegrijden showroom.
Meerdere banden sets gehad. Road Force uitbalanceren etc etc..
Uiteindelijk kwam de ratel er bij. Welke steeds harder ging klinken.

Natuurlijk kan het best zijn dat jou trilling puur door een band kan komen. Vraag ze dan eens of ze het road force kunnen uitbalanceren. Dat kan ook al een goed verschil geven.

Ik hoop dat ze met een goede oplossing komen voor je probleem.
De band gaat vervangen worden op basis van de road force balancering :-( .

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37
JP1980 schreef op maandag 28 september 2026 @ 20:18:
Ik heb zo af en toe dat mijn hele media onderweg een soort soft reset krijgt. Gaat alles uit, wordt scherm zwart en start dan in een minuut opnieuw op. Dat gebeurde incidenteel. Tot daar en toe. Maar vanavond in 1 rit van 40 minuten gebeurde dit 3x. Dat loopt wat de spuitgaten uit. Iemand die dit ook heeft en een idee wat dit veroorzaakt?
Dat heb ik ook inderdaad met mijn 2023 iX1.

Ik heb het idee dat het icm Android Auto is. Gebruik je ook Android?

Soms na de herstart werkt de Bluetooth verbinding niet meer, dan moet ik 'm handmatig resetten door de draaiknop heel lang ingedrukt te houden.

• JP1980
Jimster schreef op maandag 28 september 2026 @ 21:19:
[...]

Dat heb ik ook inderdaad met mijn 2023 iX1.

Ik heb het idee dat het icm Android Auto is. Gebruik je ook Android?

Soms na de herstart werkt de Bluetooth verbinding niet meer, dan moet ik 'm handmatig resetten door de draaiknop heel lang ingedrukt te houden.
Ik gebruik inderdaad android auto vrijwel altijd voor navigatie. Ook zelfde jaartal, wellicht het oude OS een beetje brak.

• Prh

Prh

PeterCC schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:52:
[...]

Heb je die zekering er effectief uitgehaald en dan weer terug geplaatst?

De software van de iX1 is niet direct zijn sterkste punt.
Gisteren onderweg het bericht dat mijn telefoon zich te veraf bevond en buiten bereik was, terwijl ik die gewoon op zak had, met de bluetooth aan.

Thuis aangekomen de telefoon terug willen koppelen met de auto. Lukte niet.

Wellicht moet ik de telefoon weer verwijderen uit de BMW en dan opnieuw installeren.

Zal ik morgen proberen.
Ja was gelijk de eerste zekering links boven. Die eruit en weer erin. Duurde opstarten ook wat langer.

• Prh

Prh

*

[ Voor 100% gewijzigd door Prh op 30-09-2026 10:19 ]

• PeterCC
Prh schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:24:
[...]

Ja was gelijk de eerste zekering links boven. Die eruit en weer erin. Duurde opstarten ook wat langer.
Dat werkt dus blijkbaar als een soort super resetknop. Om te onthouden.

• PeterCC
Ik herken het. Heb het ook, wel alleen als de wagen lang in de zon, in de hitte gestaan heeft. Anders niet.

Ik voel een heel licht tikje, ik hoor niets, en als ik enkele km gereden heb is het weg. Ik merk niets aan het stuurgedrag. Ik laat het zo.

Ik zal er wel iets van melden wanneer hij over 2 jaar binnen moet voor een onderhoud.

• Al3xand3R360
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:53
Hallo allemaal, ik ben in afwachting van een nieuwe iX1.. Eind november moet hij geleverd worden :)

Vraagje hier.. Onthoudt een iX1 de laatst gebruikte stand, bijv. Sport, Comfort of Eco-pro, voor de volgende rit? Of wordt die stand na elke rit altijd automatisch terug naar Eco-pro gezet?

Hetzelfde geldt voor de snelheidswaarschuwing (het geluid erbij iig). Ik heb begrepen dat die bij iDrive 9 altijd aanstaat en dat je die na elke keer de auto te starten handmatig uit moet zetten? Klopt dat en weet iemand of dit met tools als Bimmercode wel definitief uit te schakelen is?

• JP1980
Al3xand3R360 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:36:
Vraagje hier.. Onthoudt een iX1 de laatst gebruikte stand, bijv. Sport, Comfort of Eco-pro, voor de volgende rit? Of wordt die stand na elke rit altijd automatisch terug naar Eco-pro gezet?
Nee dat kan volgens mij niet standaard.
Hetzelfde geldt voor de snelheidswaarschuwing (het geluid erbij iig). Ik heb begrepen dat die bij iDrive 9 altijd aanstaat en dat je die na elke keer de auto te starten handmatig uit moet zetten? Klopt dat en weet iemand of dit met tools als Bimmercode wel definitief uit te schakelen is?
Is EU regelgeving sinds Juli 2024. Uitzetten mag niet meer automatisch. Dus dit heb je voortaan op elke nieuwe auto. Je kan hem snel uitzetten door 3 seconden op de 'set' knop te drukken op het stuur.

[ Voor 5% gewijzigd door JP1980 op 05-10-2026 15:53 ]

• ptheborg
Bij mijn iX1 kan ik weldegelijk instellen in welke modus hij standaard moet opstarten, personal of eco bijv. Ik heb begrepen dat met een hybride je niet eco kunt kiezen als opstart modus maar dus wel met fully electric.
Hallo allemaal, ik ben in afwachting van een nieuwe iX1.. Eind november moet hij geleverd worden :)

• SunnieNL
ptheborg schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:42:
Bij mijn iX1 kan ik weldegelijk instellen in welke modus hij standaard moet opstarten, personal of eco bijv. Ik heb begrepen dat met een hybride je niet eco kunt kiezen als opstart modus maar dus wel met fully electric.

[...]
Er zit natuurlijk wel een verschil met instellen van de modus waarin hij standaard start, of onthouden waar hij in stond toen je eruit stapte (wat gevraagd werd)

• ptheborg
Goed punt.
SunnieNL schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:08:
[...]

Er zit natuurlijk wel een verschil met instellen van de modus waarin hij standaard start, of onthouden waar hij in stond toen je eruit stapte (wat gevraagd werd)

• PeterCC

(...)
Bij mijn iX1 is dat Sport, Personal of Eco, en hij start de volgende keer op in de laatst gebruikte stand.

Bij mij staat hij altijd in Personal. Sport is me een beetje te heftig en Eco is me te loom.
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste