Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste
Acties:

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
Leezer14 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:46:
Hi Tweakers, vanmiddag ga ik mijn nieuwe BMW IX1 xDrive30 ophalen, en laat ik mijn Kia EV6 GT-Line na 4,5 jaar achter. Dus ik spring van het grote EV6 topic naar deze :)

Zijn er goede ervaringen met de ConnectedDrive Drive Recorder functionaliteit? Ik de Kia had ik een dashcam, maar twijfel om deze terug te hangen.
Ik heb de recorder, de beelden zijn genoeg om bij aanrijdingen te achterhalen wie er fout zat. Echter niet goed genoeg om de kentekens goed te kunnen lezen (bij een hit en run). Het overzetten van de beelden van de auto naar de telefoon duurt overigens ook extreem lang (in de nieuwe modellen kun je niet meer exporteren naar usb) en het kan alleen in de auto.

Zou ook moeten werken bij inbraak. Zo gauw het alarm afgaat neemt die op en zou die het naar je telefoon moeten pushen (dan wel over het bmw netwerk). Niet getest :P

Enfin, ik vond de beelden goed genoeg. Het neemt automatisch op bij een (mogelijke) botsing of als je de parkingcamera knop 3 seconde in drukt. 30 seconde voor en 30 seconde na dat moment (dacht ik.. kan ook 40 seconde zijn)

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:30
r2504 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:08:
Je kan de recorder normaal een maand gratis uitproberen dacht ik.
Wat de andere tweaker Sunny meldt klopt, hij neemt enkel op bij een aanrijding OF als je 3 seconden de parkeerknop in drukt maar in een gevaarlijke situatie (net geen aanrijding) denk je aan andere dingen, thans ik.

Ik heb dus een separate dash cam voor en achter laten installeren. De officiële van BMW advanced car eye 3.0 pro. Die neemt continu altijd alles op, voor en achter. Helaas dus niet 360 graden / zijkanten.

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:05
Ik heb overigens veel positieve verhalen gelezen over deze:

https://www.amazon.nl/Fitcamx-Dashcam-Compatibel-Accessoires-Recording/dp/B0C7VLMX6G

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:46
Wekke schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 00:19:
[...]

Ik deed dat vroeger ook…en op de bestemming kwam het vrouwtje aan met hoofdpijn, doodmoe…niets daarvan met hoe we nu, in eerste instantie noodgedwongen, op reis gaan…ze wil echt niet terug naar het vroegere ritme…zelf kom ik ook veel fitter aan….en wat is nu een uur op duizend kilometer?
Precies zo is het.

Het enige is dat je de nav niet kan instellen zodat ie alleen laadplaatsen selecteert waar ook iets meer is dan een laadpaal.

Zo kwamen we op de voorbije reis terecht bij laadpalen zonder dat er daar verder iets van service was. Ook terechtgekomen op een soort bedrijventerrein, een paar 100m verwijderd van de autoweg. Massa's laadpalen, een berg Tesla palen en nog zoveel meer palen, maar niets, niets voor de rest. Plasje maken? Onmogelijk.

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21
PeterCC schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:45:
[...]

Precies zo is het.

Het enige is dat je de nav niet kan instellen zodat ie alleen laadplaatsen selecteert waar ook iets meer is dan een laadpaal.

Zo kwamen we op de voorbije reis terecht bij laadpalen zonder dat er daar verder iets van service was. Ook terechtgekomen op een soort bedrijventerrein, een paar 100m verwijderd van de autoweg. Massa's laadpalen, een berg Tesla palen en nog zoveel meer palen, maar niets, niets voor de rest. Plasje maken? Onmogelijk.
Dat is ook mijn grootste irritatiepunt. In OS9 kan je iets makkelijker alternatieve laadstops instellen. Met oudere wagens zoals die ik heb is er maar 1 manier naar mijn idee en dat is een beetje spelen met de instelling bij welk laadpercentage je wilt stoppen. Die veranderen we tot we een stop zien met faciliteiten. Is erg bewerkelijk. Zou eigenlijk gewoon willen kunnen instellen dat je alleen wilt laden bij laadpalen met faciliteiten.

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:25
PeterCC schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:45:
[...]

Precies zo is het.

Eens. Ik probeer dat in beeld te krijgen met Google maps, of via apps zoals van Electra waarin je kunt filteren op: toilet / koffie / hotel / supermarkt en/of restaurant. En voor de Tels superchargers zijn er apps waar je de voorzieningen in de buurt kan checken
Pagina: 1 ... 77 78 Laatste