Ik heb de recorder, de beelden zijn genoeg om bij aanrijdingen te achterhalen wie er fout zat. Echter niet goed genoeg om de kentekens goed te kunnen lezen (bij een hit en run). Het overzetten van de beelden van de auto naar de telefoon duurt overigens ook extreem lang (in de nieuwe modellen kun je niet meer exporteren naar usb) en het kan alleen in de auto.Leezer14 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:46:
Hi Tweakers, vanmiddag ga ik mijn nieuwe BMW IX1 xDrive30 ophalen, en laat ik mijn Kia EV6 GT-Line na 4,5 jaar achter. Dus ik spring van het grote EV6 topic naar deze![]()
Zijn er goede ervaringen met de ConnectedDrive Drive Recorder functionaliteit? Ik de Kia had ik een dashcam, maar twijfel om deze terug te hangen.
Zou ook moeten werken bij inbraak. Zo gauw het alarm afgaat neemt die op en zou die het naar je telefoon moeten pushen (dan wel over het bmw netwerk). Niet getest :P
Enfin, ik vond de beelden goed genoeg. Het neemt automatisch op bij een (mogelijke) botsing of als je de parkingcamera knop 3 seconde in drukt. 30 seconde voor en 30 seconde na dat moment (dacht ik.. kan ook 40 seconde zijn)