Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste
Acties:

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:24
Elektrisch op vakantie is nu eenmaal behelpen.

Met gestrekt been.

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 17:07
Artbij schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 20:53:
Het is een mindset. Lijkt wel alsof vakantie een racewedstrijd is geworden. Onlangs 1600km op een dag gereden en om de 2 uur even koffie, broodje, plassen en eventueel een powernapje is imho erg relaxt.

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-07 23:01
Sinds enkele dagen krijg ik onderstaand bericht als ik mijn klimatisatie wil starten. Ik heb onbeperkt online services dus die kunnen niet verlopen zijn. Ik heb ook al een soft reset (30 sec de volume knop inhouden) geprobeerd.

Iemand die dit probleem ook heeft? Of mss een oplossing heeft?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRUuTduOBan4XfQiweDIjpfvtWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QrEOPWWG5xoAFFPj6C5cePB.jpg?f=fotoalbum_large

• TGK1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:30
Ik ondervind sinds 1 juli problemen met het laden binnen "tijdvenster". Nu al de derde achter elkaar dat het laden niet wordt gestart op de gewenste tijd. Hiervoor nooit geen problemen mee gehad.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• Erwin-NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 11:15
Yoki1985 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:08:
Sinds enkele dagen krijg ik onderstaand bericht als ik mijn klimatisatie wil starten. Ik heb onbeperkt online services dus die kunnen niet verlopen zijn. Ik heb ook al een soft reset (30 sec de volume knop inhouden) geprobeerd.

Iemand die dit probleem ook heeft? Of mss een oplossing heeft?[Afbeelding]
Ik heb de auto opnieuw opgestart gister na meerdere malen dezelfde melding ontvangen te hebben. Voor mij heeft dit het probleem opgelost.

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-07 22:45
HeleBoel schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:01:
[...]

.... Het was voor mij de eerste keer dat ik met een elektrische auto zo ver gereden heb en het viel me alleszins mee. Ik heb 2 keer gehad dat mijn laadpas (MTC) niet geaccepteerd werd; 1 keer in Italië bij een laadpaal van "Plenitude on the Road" en 1 keer in Zwitserland met AET (ten zuiden van de Gothardtunnel)....
Met de app EU laadpas kun je zien welke laadpunten met de MTC-pas werken. Geen fijne app, maar wij gebruikten deze dit voorjaar op reis om de voorstellen van de BMW-navigatie te checken

• 2fast4younow
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
TGK1985 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:14:
Ik ondervind sinds 1 juli problemen met het laden binnen "tijdvenster". Nu al de derde achter elkaar dat het laden niet wordt gestart op de gewenste tijd. Hiervoor nooit geen problemen mee gehad.

Ik heb dit ook 2x gehad.

Beide keren was bij een restlading onder de 10%, auto negeert dan tijdvenster en gaat direct laden om weer boven de 10% te komen, vervolgens zet die tijdvenster op een dag later en word er dus niet geladen tenzij je auto of kabel ontgrendeld en weer vergrendeld

• TGK1985
laatste keer was de restlading 45%, de andere 2 keren boven de 15%. veel lager ben ik nog niet geweest.

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:37
[...]

Ik heb 2 keer gehad dat mijn laadpas (MTC) niet geaccepteerd werd; 1 keer in Italië bij een laadpaal van "Plenitude on the Road" en 1 keer in Zwitserland met AET (ten zuiden van de Gothardtunnel).
Wij hebben ook de MTC laaddruppels, alleen onder de naam MoveMove. Je hebt hiervoor een app om te controleren waar de druppel geaccepteerd wordt, alleen lukt het me nooit om van de voren te controleren waar je kan laden/tanken etc. Hiervoor moet ik echt in de land zelf zijn voordat deze zichtbaar worden. Vind het dus niet echt een geweldige app, maar het is beter als niets als je in het land zelf bent.

Heb nog geen app gevonden welke universeel is waarbij je kan aangeven welke passen/druppels (in mijn geval de MoveMove pas/druppel) je hebt en waar je dan kan tanken/laden met vooraf ook in het buitenland controle.

• Artbij
JP1980 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:10:
[...]

Het is een mindset. Lijkt wel alsof vakantie een racewedstrijd is geworden. Onlangs 1600km op een dag gereden en om de 2 uur even koffie, broodje, plassen en eventueel een powernapje is imho erg relaxt.
Dat is pas gevaarlijk. Of het nu elektrisch is of niet....

Met gestrekt been.

• Yoki1985
Erwin-NL schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:16:
[...]

Ik heb de auto opnieuw opgestart gister na meerdere malen dezelfde melding ontvangen te hebben. Voor mij heeft dit het probleem opgelost.
Wat bedoel je precies met "opnieuw opgestart"? geen idee hoe ik dat moet doen.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07 01:00
TGK1985 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:14:

Ik heb t 2 x gehad in 1,5 jaar.

Gaat die wel ff laden in t begin voordat hij m op pauze zet?

• TGK1985
zekers doe ie dat, ca. 1 a 2 minuten op laden voordat hij in pauze stand gaat.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 15:34
Ik kreeg vandaag bij het laden op een publieke paal, na afkoppeling ineens een melding op mijn telefoon en op het dashboard dat ze plug&charge automatisch hadden ingeschakeld. De laadbeurt was nog wel bij MTC geregistreerd.

Erg irritant, heb ook geen idee waarom dat ineens gebeurd. Ik heb een BMW charge card voor de zekerheid (als de MTC van werk niet werkt), maar het is niet de bedoeling dat die die automatisch gebruikt. Heb het nu weer uitgeschakeld, maar het is wat vervelend dat dit door BMW ineens wordt ingeschakeld nadat het 2 maanden uit stond.

[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 08-07-2026 14:14 ]

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:32
SunnieNL schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:12:
Ik kreeg vandaag bij het laden op een publieke paal, na afkoppeling ineens een melding op mijn telefoon en op het dashboard dat ze plug&charge automatisch hadden ingeschakeld. De laadbeurt was nog wel bij MTC geregistreerd.

Erg irritant, heb ook geen idee waarom dat ineens gebeurd. Ik heb een BMW charge card voor de zekerheid (als de MTC van werk niet werkt), maar het is niet de bedoeling dat die die automatisch gebruikt. Heb het nu weer uitgeschakeld, maar het is wat vervelend dat dit door BMW ineens wordt ingeschakeld nadat het 2 maanden uit stond.
had hetzelfde vorige week, heel vervelend inderdaad

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:46
Dat had ik ook verwacht maar in de praktijk is het eigenlijk helemaal geen probleem. Met de iX1 nu al 2 keer op vakantie geweest naar Italië, en daar ook nog flink wat kilometers gemaakt. Tot nu 2 keer dat we onze beurt moesten afwachten en dat was 2 keer mijn eigen fout. Had ik kunnen vermijden.

Om de 2 a 3hr bijladen gedurende 15 - 20min. Dat zijn gezonde rustpauzes op lange afstand.

• PeterCC
[...]

Dat kan ik beamen. Afgelopen maand ben ik naar Italië geweest, en met 125 km/u op de autostrada was het bereik tussen de 350 en 400 km bij 100% lading.

(...)Het enige nadeel van de BMW navigatie vind ik dat die geen rekening houdt met rustpauzes; als de accu bij vertrek 100% is dan is de eerste laadstop soms pas na 3,5 uur, dat vind ik te lang.
Je kan altijd vroeger stoppen en bijladen. De BMW NAV past de route nadien gewoon aan.

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:01
PeterCC schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:26:
[...]

Je kan altijd vroeger stoppen en bijladen. De BMW NAV past de route nadien gewoon aan.
Daar heb je gelijk in, maar dan moet je handmatig de accu voorbereiden enzo, en daar moet je maar net erg in hebben. Wij zijn wel een keer eerder gestopt, maar zonder de accu bij te laden.

• stijnec1
je kan bij de laad instellingen aangeven wat het % accu minimaal moet zijn bij het laadpunt, als je dit % hoger zet zal de navigatie eerder een stop inplannen

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-07 19:56
Yoki1985 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:46:
[...]

Wat bedoel je precies met "opnieuw opgestart"? geen idee hoe ik dat moet doen.
Ik gok dat hiermee bedoeld wordt dat je 30 seconden de volumeknop in de auto indrukt, waarna er een reset plaatsvindt.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:07
Onzin. Je moet alleen met een vakantie-mindset op vakantie gaan, niet met die gejaagde Hollandse ik-moet-vooraan-rijden instelling. Mijn vakantie begint zodra ik de straat uit rijd, en vakantie vieren is voor mij relaxed toeren. Daarbij houdt de blaas van mijn vrouw het nog altijd minder lang vol dan de accu van mijn iX1, dus gewoon ff aan de snellader knallen en dan toiletbezoekje doen is voldoende om overal zorgeloos te komen.

Wel balen: dinsdagavond een klein steentje op 5mm van de rand van de voorruit gekregen. Meteen een barst ;w gelukkig had de ruitenboer nog plek vandaag.

• Artbij
Robicide schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:57:
[...]

Onzin. Je moet alleen met een vakantie-mindset op vakantie gaan, niet met die gejaagde Hollandse ik-moet-vooraan-rijden instelling. Mijn vakantie begint zodra ik de straat uit rijd, en vakantie vieren is voor mij relaxed toeren. Daarbij houdt de blaas van mijn vrouw het nog altijd minder lang vol dan de accu van mijn iX1, dus gewoon ff aan de snellader knallen en dan toiletbezoekje doen is voldoende om overal zorgeloos te komen.

Wel balen: dinsdagavond een klein steentje op 5mm van de rand van de voorruit gekregen. Meteen een barst ;w gelukkig had de ruitenboer nog plek vandaag.
Als de blaas van jouw vrouw zo klein is zou ik even langs de huisarts. Klinkt niet gezond.

Beetje duitse autobahn zonder oponthoudt en je staat elke 1,5 uur een half uur aan de lader.

En verbazingwekkend hoeveel elektrische rijders graag vakantie vieren op de route de soleil en Autobahn. "De vakantie begint als ik aansluit in de file op de A2, sta te wachten voor een tolpoortje of in de eindeloze stau sta". Hoor je echt alleen van mensen die net doen of elektrisch rijden geen minpunten kent.

Met gestrekt been.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:07
Artbij schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:04:
[...]

Als de blaas van jouw vrouw zo klein is zou ik even langs de huisarts. Klinkt niet gezond.

Beetje duitse autobahn zonder oponthoudt en je staat elke 1,5 uur een half uur aan de lader.

En verbazingwekkend hoeveel elektrische rijders graag vakantie vieren op de route de soleil en Autobahn. "De vakantie begint als ik aansluit in de file op de A2, sta te wachten voor een tolpoortje of in de eindeloze stau sta". Hoor je echt alleen van mensen die net doen of elektrisch rijden geen minpunten kent.
Elke anderhalf tot twee uur een plaspauze nodig hebben is niks ongezonds aan als je gewoon voldoende water drinkt.

En ik ga niet in de schoolvakanties dus ik sta vrijwel niet in de file, maar ik vind er ook weinig ontspannend aan om met 180 over de weg te blazen. Dus de auto staat elke anderhalf tot twee uur een kwartiertje aan de snellader terwijl wij onze gezonde pauze houden. Zoals ook wordt aanbevolen om scherp te blijven.

• Elbietjes
  • Laatst online: 26-07 12:01
Hallo allemaal!

Vandaag kreeg ik het heugelijke nieuws om een 'nieuwe' poolauto te mogen kiezen. Nou stond daar een afgetrapte Kia EV6 (2023 met 120 k op te teller) of deze gloednieuwe BMW als keuze in. Nou heb ik verondersteld dat er via fleetmanagement niks bekend is over wat voor opties er op deze auto zitten. Ik weet alleen de catalogusprijs en het kenteken. Is er te traceren wat voor opties er op deze auto zitten? Ik ben vooral gevoelig voor luxe interieur en comfort opties. Ik hoop adaptieve cruise control te krijgen en dat er meer dan twee front speakers op zitten.

De velgen verklappen dat het om een 'pure edition' gaat? De auto is van september 2025 met een catalogusprijs van 54.363 euro. Draadloos opladen en luxe lederen stoelen zijn mij in ieder geval opgevallen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PB23OZC3vH7sYpw11yft7JAmQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EccVfTLMA8aXyYodTQD5kizH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfADnU8EkdVEFleHaI1veDU1i8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HCduOG4COvReBduOIZxY9qm.jpg?f=fotoalbum_large

• JP1980
Elbietjes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:45:
Hallo allemaal!

Vandaag kreeg ik het heugelijke nieuws om een 'nieuwe' poolauto te mogen kiezen. Nou stond daar een afgetrapte Kia EV6 (2023 met 120 k op te teller) of deze gloednieuwe BMW als keuze in. Nou heb ik verondersteld dat er via fleetmanagement niks bekend is over wat voor opties er op deze auto zitten. Ik weet alleen de catalogusprijs en het kenteken. Is er te traceren wat voor opties er op deze auto zitten? Ik ben vooral gevoelig voor luxe interieur en comfort opties. Ik hoop adaptieve cruise control te krijgen en dat er meer dan twee front speakers op zitten.

De velgen verklappen dat het om een 'pure edition' gaat? De auto is van september 2025 met een catalogusprijs van 54.363 euro. Draadloos opladen en luxe lederen stoelen zijn mij in ieder geval opgevallen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat aan de foto te zien is dat je niet de HK speakers hebt. Ook de stoelen zijn niet elektrisch bedienbaar. Ik vrees dat deze is geconfigureerd door iemand met een strikt budget, niet iemand die blindelings wat opties aanvinkt.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 18:34
Spotify via Carplay klinkt inmiddels een stuk beter. In het menu van de auto kwam ik de connected drive store tegen met in totaal 20 updates, waaronder ook voor carplay (automatisch updaten stond aan...). Nadat alles was geupdate klonk het geluid ineens een stuk beter. Volume van de muziek is nu ook een stuk harder. Waar ik eerst het volume op 70-75 procent moest zetten is nu 50% voldoende voor een goed volume.

• PeterCC
(...)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het ziet eruit als een standaard iX1 edrive20, met de basisvelgen en met lederen zetels als optie, en met een trekhaak wat wel van pas kan komen.

Ik heb ook een standaard iX1 met lederen zetels als optie, maar dan een xdrive30. Ik mis er niets op. Heel tevreden mee.

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-07 19:16
Hallo allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Catalogusprijs: € 54363.

Ik zou maar die EV6 ook maar even bekijken als je ermee op vakantie wilt. 120.000km hoeft niet afgetrapt te zijn. De EV6 laadt 2x zo snel op dan de iX1, range ruim 100km meer. En meestal afgeladen met opties.

Ik heb proefgereden in de EV6: de iX1 ziet er leuk uit, is een BMW, hogere auto, maar de EV6 rijdt beter (RWD), meer knoppen en is de betere EV. Als de iX1 neuklasse in 2027 de specs krijgt van de EV6 uit 2021, dan hangt de BMW-dealer de vlag uit om het te vieren.

• Yoki1985
GilbertvH schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:18:
[...]

Ik gok dat hiermee bedoeld wordt dat je 30 seconden de volumeknop in de auto indrukt, waarna er een reset plaatsvindt.
Dit had ik idd al gedaan maar heeft niet geholpen. Heb ondertussen contact opgenomen met de service dienst en zij hebben bevestigd dat er een probleem was met de verbinding met mijn wagen maar dat ze eraan werkte. Ondertussen werkt het ook weer terug!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52
Hallo allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je het VIN nummer kan achterhalen dan kan je alle opties zien die af fabriek zijn geleverd

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:28
Hallo allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
5000 euro aan opties ongeveer

Trekhaak 1067 euro

Veganza bekleding 915 euro

Dan zal waarschijnlijk de 7EW innovation pack er op zitten van 2995 euro.

Zie prijslijst https://www.bmw.nl/content/dam/bmw/marketNL/bmw_nl/specials/pricelists-brochures/pdf/x1/X-BMW-X1-(U11)-prijslijst-07-2025.pdf

@TinusH777 De EV6 zou ook de 58kWh versie kunnen zijn.

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-07 16:29
Hallo allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Pure Edition is pas geleverd vanaf oktober 2025. En werd standaard al met de 18 inch velg geleverd.
Daarnaast is een Pure edition standaard goedkoper, die krijg je niet veel duurder dan 50k. Dit lijkt een normale iX1 met een kleur en misschien nog een premium pakket.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:10
Hallo allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je niet meer foto's toevallig? De hoeken waarop de foto's genomen zijn kun je precies niet zien of er bepaalde pakketten aanwezig zijn.

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-07 09:39
vraag niet alleen naar het kenteken, maar ook naar de VIN. Met VIN decoders kun je achterhalen welke opties er allemaal opzitten

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:32
TinusH777 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:36:
[...]

Catalogusprijs: € 54363.

Ik zou maar die EV6 ook maar even bekijken als je ermee op vakantie wilt. 120.000km hoeft niet afgetrapt te zijn. De EV6 laadt 2x zo snel op dan de iX1, range ruim 100km meer. En meestal afgeladen met opties.

Ik heb proefgereden in de EV6: de iX1 ziet er leuk uit, is een BMW, hogere auto, maar de EV6 rijdt beter (RWD), meer knoppen en is de betere EV. Als de iX1 neuklasse in 2027 de specs krijgt van de EV6 uit 2021, dan hangt de BMW-dealer de vlag uit om het te vieren.
volgens de ANWB koerslijst zou dit de auto zijn maar zoals gezegd via de VIN kun je precies alle opties zien.

BMW IX1 64.8KWH EV 150KW EV EDRIVE 20 ESSENTIAL EDITION AUT

Kenteken

JFJ-83-B

Bouwjaar

September 2025

Catalogusprijs

€ 44.999

Optiebedrag

€ 9.364

Nieuwprijs

€ 54.363

• Elbietjes
  • Laatst online: 26-07 12:01
Ik heb inmiddels de BMW verkozen voor de Kia. Vandaag opgehaald en man, wat een luxe, mooie en fijne auto.

Ben enorm blij dat ik de BMW heb gekozen!

De opties zijn:
  • Cape York Green metallic
  • Comfort Access (keyless)
  • Stoelverwarming voor
  • Verwarmd stuurwiel
  • Parking Assistant Plus (360° camera)
  • Draadloos opladen voor telefoon
  • Volledig lederen bekleding
  • Trekhaak (inklapbaar)

• PeterCC
Elbietjes schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:50:
Ik heb inmiddels de BMW verkozen voor de Kia. Vandaag opgehaald en man, wat een luxe, mooie en fijne auto.

Ben enorm blij dat ik de BMW heb gekozen!

(...)
Welkom bij de club.

• stijnec1
de laatste update van de kaart van de navigatie van mijn ix1 dateert van februari dit jaar. Met het vakantieseizoen in aantocht zou een update fijn zijn. In mijn beleving kreeg ik voorheen om de 2-3 maanden een OTA update, maar nu dus al vijf maanden niet meer. Kan de kaart ook handmatig worden geupdate?

• JP1980
stijnec1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:01:
de laatste update van de kaart van de navigatie van mijn ix1 dateert van februari dit jaar. Met het vakantieseizoen in aantocht zou een update fijn zijn. In mijn beleving kreeg ik voorheen om de 2-3 maanden een OTA update, maar nu dus al vijf maanden niet meer. Kan de kaart ook handmatig worden geupdate?
Je krijgt alleen je thuisregio via de OTA. De rest van Europa moet je met een USB bijwerken: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_FullMapUpdate_nl

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd dubbel post

[ Voor 95% gewijzigd door ptheborg op 16-07-2026 10:09 ]

• ptheborg
JP1980 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:31:
[...]

Je krijgt alleen je thuisregio via de OTA. De rest van Europa moet je met een USB bijwerken: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_FullMapUpdate_nl
In de nieuwere iX1 versies U11 2025 en nieuwer zijn de front data usb poorten wegbezuinigd en charging only. Je wordt denk ik soort van verplicht digital premium connected drive abonnement te nemen.

Je kunt trouwens wel dataport usb retrofitten.

“You can check your ports: if a port only has a lightning bolt icon, it charges only. If it has both the lightning bolt and a USB 'trident' icon, it supports data transfer.”

“If your BMW has BMW Digital Premium (available on Operating System 9), your navigation maps update automatically over the air. You do not need to use a USB stick.”

[ Voor 11% gewijzigd door ptheborg op 16-07-2026 10:15 ]

• JP1980
ptheborg schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:08:
[...]

In de nieuwere iX1 versies U11 2025 en nieuwer zijn de front data usb poorten wegbezuinigd en charging only. Je wordt denk ik soort van verplicht digital premium connected drive abonnement te nemen.

“You can check your ports: if a port only has a lightning bolt icon, it charges only. If it has both the lightning bolt and a USB 'trident' icon, it supports data transfer.”
Oh dat wist ik niet. Treurig dat geen data ondersteunen hardware matig is dat nauwelijks een besparing. Lijkt er inderdaad op dat ze je willen betalen voor abonnementen.

• hopiconjo
JP1980 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:18:
[...]

Oh dat wist ik niet. Treurig dat geen data ondersteunen hardware matig is dat nauwelijks een besparing. Lijkt er inderdaad op dat ze je willen betalen voor abonnementen.
Is steeds meer het verdienmodel. Alle opties aanwezig maar alleen via abonnementen activeren

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 11:08
Digital Premium kun je meestal een maand gratis proberen. Misschien is dat voldoende om de kaarten te updaten voordat je het abonnement weer stopzet :)

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• stijnec1
[...]

als ik deze link open krijg ik De dienst is niet beschikbaar voor de momenteel geselecteerde auto.

Digital premium heb ik

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:32
[...]

In de modellen 2025 gaat de update ook via OTA en niet meer via USB, was hier ook door verrast toen ik van 2023 model X1 naar 2025 model X1 ging
De app om kaarten te downloaden zal ook de melding geven dat de functie voor downloaden niet beschikbaar is.

• JP1980
stijnec1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:27:
[...]

als ik deze link open krijg ik De dienst is niet beschikbaar voor de momenteel geselecteerde auto.

Digital premium heb ik
zie reacties van anderen die mij een beetje corrigeren.

• stijnec1
dan vraag ik mij af of anderen wel een kaart update hebben ontvangen sinds midden februari?

• JP1980
stijnec1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:07:
dan vraag ik mij af of anderen wel een kaart update hebben ontvangen sinds midden februari?
als ik de BMW downloadmanger start dan krijg ik voor mijn model wel een nieuwe update 2026-2. De update 2026-1 had ik 26 april gedownload dus de nieuwste moet van na 26 april zijn.

Nu heb ik wel een oude OS dus misschien bieden ze voor jou auto andere bestanden aan (al kan ik mij dat moeilijk voorstellen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_2Xi998DHLsr_A9JGBjJO6fbEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kbt7aOk9usdVZjxqtDtov2sw.png?f=fotoalbum_large

• Polestar
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Yoki1985 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:08:

Iemand die dit probleem ook heeft? Of mss een oplossing heeft?[Afbeelding]
Ik had dit recent ook met mijn iX1. Je moet de volumetoets ca 60-70 seconden ingedrukt houden om ook de telematicamodule opnieuw op te starten. Nadien werkte het weer bij mij.

Na 30 seconden indrukken hoor je een geluidje en herstart het systeem. Als je de volumeknop dan ingedrukt blijft houden, hoor je ca 30 seconden later opnieuw dat geluidje en herstart het systeem opnieuw. Dan mag je loslaten.

• Tijnio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:51
hellboy123 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:04:
Spotify via Carplay klinkt inmiddels een stuk beter. In het menu van de auto kwam ik de connected drive store tegen met in totaal 20 updates, waaronder ook voor carplay (automatisch updaten stond aan...). Nadat alles was geupdate klonk het geluid ineens een stuk beter. Volume van de muziek is nu ook een stuk harder. Waar ik eerst het volume op 70-75 procent moest zetten is nu 50% voldoende voor een goed volume.
Welke versie van Carplay heb je nu? Ik heb nog steeds dat het volume op 70-75% moet staan, maar er staat geen update klaar.

• Yepitsme
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20-07 11:35
ptheborg schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:08:
[...]

In de nieuwere iX1 versies U11 2025 en nieuwer zijn de front data usb poorten wegbezuinigd en charging only.

Trigger! :*)

Ik zou graag iets meer willen weten over dat retrofitten... Hiermee neem ik even aan dat je bedoelt dat je de charge-only USB naar data kan (laten) fitten?

• ptheborg
Yepitsme schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:35:
[...]

Trigger! :*)

Ik zou graag iets meer willen weten over dat retrofitten... Hiermee neem ik even aan dat je bedoelt dat je de charge-only USB naar data kan (laten) fitten?
Zie hier iemand die dit heeft laten doen, “no coding needed” zegt hij. Part numbers ook vermeld.

Link

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 15:34
ptheborg schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:45:
[...]

Zie hier iemand die dit heeft laten doen, “no coding needed” zegt hij. Part numbers ook vermeld.

Link
Snap op zich ook wel dat er niets veranderd hoeft te worden aan het OS. Dat is gewoon android en die weet wel hoe die moet omgaan met usb devices. Zonder datasignalen ziet de headunit domweg niet dat er wat is aangesloten op de usb poort. Op de een of andere manier denkt BMW gewoon kosten te besparen door in de kabel tussen headunit en poort de data kabels te verwijderen. Ik denk dat de totale kosten besparing echter minimaal is.

Eventueel zijn ze misschien achter een manier gekomen om via de usb-poort een aanval uit te voeren op het OS en gooien ze het nu onder het kopje beveiliging.

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 22:28
SunnieNL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:31:
[...]

Snap op zich ook wel dat er niets veranderd hoeft te worden aan het OS. Dat is gewoon android en die weet wel hoe die moet omgaan met usb devices. Zonder datasignalen ziet de headunit domweg niet dat er wat is aangesloten op de usb poort. Op de een of andere manier denkt BMW gewoon kosten te besparen door in de kabel tussen headunit en poort de data kabels te verwijderen. Ik denk dat de totale kosten besparing echter minimaal is.

Eventueel zijn ze misschien achter een manier gekomen om via de usb-poort een aanval uit te voeren op het OS en gooien ze het nu onder het kopje beveiliging.
Alle kleine beetjes helpen.. zo zijn o.a. de instaplijsten en zelfs het lampje in het dashboardkastje door bezuinigingen gesneuveld

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 18:34
Tijnio schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:03:
[...]

Welke versie van Carplay heb je nu? Ik heb nog steeds dat het volume op 70-75% moet staan, maar er staat geen update klaar.
9.10.0 staat er nu op

• ptheborg
SunnieNL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:31:
[...]

Dan snap je ook wel dat bij sommige retrofits wel degelijk coding nodig is.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:25
Meer mensen last van dat je niet in de app de laadbegrenzing kunt aanpassen? Ik kan maar de instellingen, ik kan dan iets aanpassen maar de knop “overnemen in mijn BMW” is dan niet beschikbaar (uitgegrijsd)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:17
Martinusz schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:52:
Meer mensen last van dat je niet in de app de laadbegrenzing kunt aanpassen? Ik kan maar de instellingen, ik kan dan iets aanpassen maar de knop “overnemen in mijn BMW” is dan niet beschikbaar (uitgegrijsd)
Werkt bij mij gewoon.

Er is een menu zonder knop. Na het aanpassen van de slider gaat het vanzelf naar de auto. En succesvol.

En er is een menu met knop waar je meer kan doen dan alleen de slider zoals de laadsnelheid. De knop om te verzenden werkt daarna.

App versie 6.7.1

[ Voor 25% gewijzigd door Pannekoek81 op 21-07-2026 20:58 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:25
Pannekoek81 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:39:
[...]

Werkt bij mij gewoon.

Er is een menu zonder knop. Na het aanpassen van de slider gaat het vanzelf naar de auto. En succesvol.

En er is een menu met knop waar je meer kan doen dan alleen de slider zoals de laadsnelheid. De knop om te verzenden werkt daarna.

App versie 6.7.1
Het was iets stom, blijkbaar had ik perongeluk het schuifje voor klimatiseren voor vertrek aangetikt in dat scherm, maar dan moet je ook een schema opgeven voordat de knop Overnemen in BMW het doet. Vinkje uit was dus gewoon de oplossing 8)7

Float like a butterfly, sting like a bee.

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 19:05
[...]

Dat kan ik beamen. Afgelopen maand ben ik naar Italië geweest, en met 125 km/u op de autostrada was het bereik tussen de 350 en 400 km bij 100% lading.

Het was voor mij de eerste keer dat ik met een elektrische auto zo ver gereden heb en het viel me alleszins mee. Ik heb 2 keer gehad dat mijn laadpas (MTC) niet geaccepteerd werd; 1 keer in Italië bij een laadpaal van "Plenitude on the Road" en 1 keer in Zwitserland met AET (ten zuiden van de Gothardtunnel). De BMW navigatie geeft de laadpunten goed aan, en ik heb ook gebruik gemaakt van A Better Route Planner (ABRP) en ChargeMap om te kijken of er laadpalen in de buurt waren. Het enige nadeel van de BMW navigatie vind ik dat die geen rekening houdt met rustpauzes; als de accu bij vertrek 100% is dan is de eerste laadstop soms pas na 3,5 uur, dat vind ik te lang.
Tip om je rij tijd te verkorten bij instellingen laden in de navigatie het percentage van aankomst bij laadpunt wat verhogen. Dan gaat hij eerder. Daar speel ik zelf wel eens wat mee. Of ik zoek gewoon een laadpaal over 200km en voeg die toe aan de rit. Dan gaat alles ook prima.

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-07 23:35
Maurice1972 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:25:
[...]

Ik wist niet dat ik alarm op de wagen had totdat ik wat ging halen bij het tankstation en mijn zoontje in de auto bleef zitten. Had de deur wel op slot gedaan. Binnen in het tankstation hoorde ik een alarm meerdere keren afgaan, maar had niet het idee dat het mijn wagen was totdat ik terug liep naar de wagen.

ik kreeg geen melding op mijn app.
Ik krijg wel een melding op de app als er nog mensen in de auto zitten en ik even snel naar de winkel ren, dan gaat steevast het alarm af. Hoe lossen jullie dit op? Telefoon en sleutel achterlaten in de auto werkt helaas niet.

• ptheborg
Hakuna_Matata schreef op zondag 26 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Ik krijg wel een melding op de app als er nog mensen in de auto zitten en ik even snel naar de winkel ren, dan gaat steevast het alarm af. Hoe lossen jullie dit op? Telefoon en sleutel achterlaten in de auto werkt helaas niet.
Je kunt bij uitstappen eenmalig het alarm uitzetten dat het niet reageert op bewegingen in de cabine. Moet je opletten bij deuropenen, dan staat de keuze op het scherm

• RobSig
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:10
Ik heb per ongeluk mijn ritten in de mybmw app verwijdert....... Ik krijg het niet voor elkaar mijn ritten weer in beeld te krijgen.
Iemand tips?

A+++, 155m2 VVW, Tigchel Finoven met WW, Eco 250i thermodynamische WP boiler, 10,5 kWp zonnepanelen, SigenStor 10 TP, BAT 27kWh. BMW iX1 67kWh.

• PeterCC
Een reis van 8 dagen achter de rug met de iX1. Naar Italië, Regio Friuli-Venezia-Giulia, gebied tussen Udine - Trieste - Treviso - Gorizia met nog een uitstap naar de grotten van Postojna en het kasteel van Predjama in Slovenië.

Deze regio in Italië is weinig populair bij landgenoten, zo lijkt het. Niet één Belgische nummerplaat gezien (buiten de onze natuurlijk) en slechts een handvol Nederlandse.

Ter lering als je naar daar zou gaan: Het aantal snelladers is er zeer beperkt. Spot je er één dan laden, niet denken "straks kom ik er nog wel één tegen". Zo stonden wij bijna droog na ons bezoek aan Trieste. De nav van de auto stuurde me eerst naar een niet bestaande snellader en dan naar één die ergens binnenin een gebouw leek te staan, onbereikbaar. Uiteindelijk met nog 5% lading er toch één gevonden, ergens ver buiten de stad, op het terrein van een universiteit of onderzoekscentrum, niet goed kunnen zien wat het was want pikdonker. Heel erg opgelucht dat de paal het deed, want anders was het met 16km resterende autonomie onmogelijk geweest om nog een andere te bereiken.

Volgens onze gastheer komt dat door de nabijheid van Slovenië waar de brandstof een heel stuk goedkoper is dan in Italië. Hij sprak van 1,6€/l voor diesel tegen 2,1€/l in Italië. Iedereen in dat zuidelijke deel van de regio tankt daar goedkoop en het aantal EV's is er heel beperkt. Dus geen vraag naar laadpalen.

De BMW deed het allemaal heel erg prima, behalve dat de nav om de 2 dagen, zoiets, niet wilde opstarten, bleef hangen in het opstarten, waardoor de 30 sec reset truc nodig was. In totaal een 3600km afgelegd. De nav is wel nogal aan de veilige kant. Meestal kom je met iets tussen 70 en 100km resterende autonomie bij het volgende laadpunt aan. Zo kom je op 6 laadsessies voor 1250km. Ik begrijp de redenering wel. Gaat het op het aangegeven laadpunt mis, geen paal beschikbaar of stuk, dan is er nog genoeg ruimte om een volgende te vinden.

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:40
PeterCC schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:46:
Een reis van 8 dagen achter de rug met de iX1. Naar Italië, Regio Friuli-Venezia-Giulia, gebied tussen Udine - Trieste - Treviso - Gorizia met nog een uitstap naar de grotten van Postojna en het kasteel van Predjama in Slovenië.

Deze regio in Italië is weinig populair bij landgenoten, zo lijkt het. Niet één Belgische nummerplaat gezien (buiten de onze natuurlijk) en slechts een handvol Nederlandse.

Ter lering als je naar daar zou gaan: Het aantal snelladers is er zeer beperkt. Spot je er één dan laden, niet denken "straks kom ik er nog wel één tegen". Zo stonden wij bijna droog na ons bezoek aan Trieste. De nav van de auto stuurde me eerst naar een niet bestaande snellader en dan naar één die ergens binnenin een gebouw leek te staan, onbereikbaar. Uiteindelijk met nog 5% lading er toch één gevonden, ergens ver buiten de stad, op het terrein van een universiteit of onderzoekscentrum, niet goed kunnen zien wat het was want pikdonker. Heel erg opgelucht dat de paal het deed, want anders was het met 16km resterende autonomie onmogelijk geweest om nog een andere te bereiken.

Volgens onze gastheer komt dat door de nabijheid van Slovenië waar de brandstof een heel stuk goedkoper is dan in Italië. Hij sprak van 1,6€/l voor diesel tegen 2,1€/l in Italië. Iedereen in dat zuidelijke deel van de regio tankt daar goedkoop en het aantal EV's is er heel beperkt. Dus geen vraag naar laadpalen.

De BMW deed het allemaal heel erg prima, behalve dat de nav om de 2 dagen, zoiets, niet wilde opstarten, bleef hangen in het opstarten, waardoor de 30 sec reset truc nodig was. In totaal een 3600km afgelegd. De nav is wel nogal aan de veilige kant. Meestal kom je met iets tussen 70 en 100km resterende autonomie bij het volgende laadpunt aan. Zo kom je op 6 laadsessies voor 1250km. Ik begrijp de redenering wel. Gaat het op het aangegeven laadpunt mis, geen paal beschikbaar of stuk, dan is er nog genoeg ruimte om een volgende te vinden.
Volgens mij kun je precies instellen hoeveel km resterend je aan kunt komen toch?

• hopiconjo
pinotgrigio1 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:40:
[...]

Volgens mij kun je precies instellen hoeveel km resterend je aan kunt komen toch?
percentage; afzonderlijk voor tussenstop en aankomst
Pagina: 1 ... 76 77 Laatste