Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste
Acties:

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 18:40
Ik heb de kier maar geaccepteerd. Bank moet altijd een paar tikjes rechter op staan bij mij ivm de rolstoel van mijn vrouw die achterin moet.

Je kan altijd kijken of je er een wig tussen laat maken en die dan met leer laten bekleden oid?

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
in de zomervakantie wil ik een laadabonnement afsluiten bij Tesla voor het laden onderweg. Helaas laat de BMW navigatie geen beschikbaarheid zien bij Tesla, heeft iemand een idee hoe ik de beschikbaarheid kan zien op het scherm in de auto?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 18:43
Mr.Joker schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:08:
Voor de X1 25e rijders een vraag:

Ik heb vanaf het begin altijd een elektrisch vermogen gehad van 60-65%. In februari is er een defect in mijn elektromotor geconstateerd van een bonkend geluid en een gereduceerd vermogen waarbij deze in maart vervangen is. Vanaf het moment van reparatie is het vermogen in 99% van de tijd 50%. Dit zorgt ervoor dat ik vaak bij inhaal manoeuvres of bij cruise control helling omhoog de benzine motor moet bij schakelen. Ik kon in het verleden eigenlijk volledig elektrisch rijden, zonder inschakeling van de benzinemotor.

De dealer heeft na een tweede keer kijken geconstateerd dat er niks verkeerd geprogrammeerd is, maar dat de nieuwe autosoftware die geïnstalleerd is na de nieuwe elektromotor (nieuwe elektromotor had nieuwere software, dus beiden moesten geüpdatet worden voor een match) hoogstwaarschijnlijk ervoor heeft gezorgd dat het vermogen gereduceerd is door BMW.

Mijn vraag aan de 25e bezitters, is jullie vermogen ook 50% of is dat gewoon hetzelfde gebleven vanaf aanschaf? 60-65%? Ik kan me niet voorstellen dat BMW maar eenzijdig de rij-eigenschappen van de auto zomaar negatief kunnen wijzigen?
Bouwjaar 2023.

Zie foto's dashboard voor en na reparatie:
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat mij vandaag op viel: Vandaag gebruikte ik de ingebouwde navigatie, dan gaat de auto automatisch van volledig elektrisch af en toen viel de grens bij mij ook terug naar 50%. Zonder deze functie staat hij bij mij gewoon op ongeveer 65%

• Nesterion
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-05 15:03
stijnec1 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:07:
in de zomervakantie wil ik een laadabonnement afsluiten bij Tesla voor het laden onderweg. Helaas laat de BMW navigatie geen beschikbaarheid zien bij Tesla, heeft iemand een idee hoe ik de beschikbaarheid kan zien op het scherm in de auto?
Via de myBMW app kun je onder het menu "Laden -> Meer... -> Geprefereerde laadstationexploitanten (Diensten)" aangeven welke laadstations je voorkeur hebben, hier staat ook Tesla en Tesla Supercharger in opgenomen. Standaard staan deze geconfigureerd op de laadstations die gunstig uitkomen onder de abonnementen van de BMW Charging laadpas. Als het goed is moet je navigatie je nu automatisch langs deze laders sturen bij het instellen van een route waarbij een of meerdere laadstops nodig zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Nesterion op 11-05-2026 22:06 ]

• Nesterion
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-05 15:03
SunnieNL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:27:
Heb een aantal mooie ritten erop zitten, maar vandaag was vreemd. Ik rij gewoon op assist op de snelweg. Lekker cruisen en opeens toet toet toet en op dat moment haalde ook een auto in. Dus ik dacht: waarom toeter Jij?
Wat kms verder weer, en daarna wordt ik weer ingehaald. Zelfde claxon geluid en had het idee dat het mijn auto was.
Stuk of 10km later, niemand om mij heen en weer toet toet.

Wat kan dat veroorzaken? Dacht mogelijk los contact, maar in alle gevallen gaat het om vrij nieuw asfalt zonder bulten.
Telefoon stond netjes in de oplader. Wel ook de auto sleutel in mijn broek. Maar kun je toeteren met de autosleutel?
Kan het zijn dat je de diamant knop op je sleutel indrukt tijdens het rijden? Je kunt via je een van de apps in het infotainment systeem het gedrag van de knop instellen en misschien zit hier de toeter tussen?

• stijnec1
Nesterion schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:05:
[...]

Via de myBMW app kun je onder het menu "Laden -> Meer... -> Geprefereerde laadstationexploitanten (Diensten)" aangeven welke laadstations je voorkeur hebben, hier staat ook Tesla en Tesla Supercharger in opgenomen. Standaard staan deze geconfigureerd op de laadstations die gunstig uitkomen onder de abonnementen van de BMW Charging laadpas. Als het goed is moet je navigatie je nu automatisch langs deze laders sturen bij het instellen van een route waarbij een of meerdere laadstops nodig zijn.
dank je maar dat is niet wat ik bedoelde. Naast het feit dat de navigatie inderdaad vaak je geprefereerde exploitanten negeert, ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het beschikbare aantal laadpalen te zien bij een Tesla oplaadpunt. De standaard BMW navigatie toont alleen het totaal aantal aanwezige punten, maar niet de beschikbaarheid

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:20
stijnec1 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:26:
[...]

dank je maar dat is niet wat ik bedoelde. Naast het feit dat de navigatie inderdaad vaak je geprefereerde exploitanten negeert, ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het beschikbare aantal laadpalen te zien bij een Tesla oplaadpunt. De standaard BMW navigatie toont alleen het totaal aantal aanwezige punten, maar niet de beschikbaarheid
Heb nooit opgelet bij Tesla maar bij mij laat hij op BMW navigatie zien of een (snel) lader bezet is dmv gele/rood/blauw bolletje. Geel is deeltelijk bezet (dus wel plaats), blauw alles vrij en rood alles bezet. Ik heb niet getest in details welke specifiek paal vrij/bezet is. ik kan niet zien hoeveel palen vrij zijn. Kan me voorstellen als er 20 bezet zijn en 1 is vrij dat die alsnog geel bolletje laat zien

[ Voor 8% gewijzigd door hopiconjo op 12-05-2026 09:54 ]

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:37
hellboy123 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:41:
[...]

Wat mij vandaag op viel: Vandaag gebruikte ik de ingebouwde navigatie, dan gaat de auto automatisch van volledig elektrisch af en toen viel de grens bij mij ook terug naar 50%. Zonder deze functie staat hij bij mij gewoon op ongeveer 65%
Had het probleem al gevonden. Na de software update vanuit de dealer na elektromotor vervanging waren de instellingen gewijzigd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G_vLgtrlKr_iWYlNTxATepTNjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4aqiVKiItIl0rztzTcw9xVD.jpg?f=fotoalbum_large

Die stond uitgevinkt. Frappant dat de dealer er zelf niet mee kwam en aan kwam lopen met een kulverhaal dat de nieuwe software andere parameters had waardoor het elektrovermogen 50% was 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCS_XDuBbzBvChDlKosaMLk8X0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LQN7c941b8EMbIRNl9qn7Aqt.jpg?f=user_large

• stijnec1
hopiconjo schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:53:
[...]

Heb nooit opgelet bij Tesla maar bij mij laat hij op BMW navigatie zien of een (snel) lader bezet is dmv gele/rood/blauw bolletje. Geel is deeltelijk bezet (dus wel plaats), blauw alles vrij en rood alles bezet. Ik heb niet getest in details welke specifiek paal vrij/bezet is. ik kan niet zien hoeveel palen vrij zijn. Kan me voorstellen als er 20 bezet zijn en 1 is vrij dat die alsnog geel bolletje laat zien
dat klopt maar zoals gezegd werkt dat niet bij Tesla, daar blijft het bolletje altijd grijs

• Hansing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-05 10:15
stijnec1 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:06:
[...]

dat klopt maar zoals gezegd werkt dat niet bij Tesla, daar blijft het bolletje altijd grijs
Hoeveel laadpalen bezet zijn bij Tesla zie je in de Tesla app zelf. Overigens hoef je voor het gebruik maken van de Tesla laadpalen geen abonnement (mag wel) af te sluiten Alleen een account aanmaken en betaalgegevens koppelen in de Tesla app is voldoende.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 18:32
Gisteren mijn eerste onderhoud laten doen op 113.000 km maar ik weet helaas niet wat het is gekost of wat ze gedaan hebben

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:41
Hansing schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:17:
[...]

Hoeveel laadpalen bezet zijn bij Tesla zie je in de Tesla app zelf. Overigens hoef je voor het gebruik maken van de Tesla laadpalen geen abonnement (mag wel) af te sluiten Alleen een account aanmaken en betaalgegevens koppelen in de Tesla app is voldoende.
Of je kan op je telefoon een andere app of site raadplegen, vb Chargemap, en daar instellen dat je alleen de Tesla Superchargers wil zien. Dan zie je momentaan hoeveel palen er zijn en hoeveel er vrij zijn.

• Prh
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:47

Prh

Hier ook de Ix1 besteld.

m sport edition, trekhaak en toen was het lease budget op 😂

Space silber metallic met aluminium shadow interieur lijsten.

Wel jammer dat die de standaard led lampen heeft maar ach is ook een luxe probleem.

verwachting 3 maand levertijd.

zelf nog wel de zwarte grill bestellen van het oude type. Als het goed is deze: https://www.schmiedmann.nl/nl/product/2026234-nieuw?product=51-13-5-A0B-B86

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:59
Prh schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:26:
Hier ook de Ix1 besteld.

m sport edition, trekhaak en toen was het lease budget op 😂

Space silber metallic met aluminium shadow interieur lijsten.

Wel jammer dat die de standaard led lampen heeft maar ach is ook een luxe probleem.

verwachting 3 maand levertijd.

zelf nog wel de zwarte grill bestellen van het oude type. Als het goed is deze: https://www.schmiedmann.nl/nl/product/2026234-nieuw?product=51-13-5-A0B-B86
Welkom bij de club van arme mannen BMW's :P...
Tip voor je grill. Als je de Radar aan de voorkant hebt (vierkante vakje) en je standaard radar cover/klepje/vierkanteding past niet bij de nieuwe styling dan moet je even goed op letten dat je ook hier een juist onderdeel voor besteld.
Er kan dan een sensor (uit mijn hoofd een parkeer sensor) in zitten welke aan de cover vast zit en niet los te halen is.

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:41
pliesie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:24:
[...]

Welkom bij de club van arme mannen BMW's :P...
(...)
Ik heb ook een standaard iX1 xdrive30 en die rijdt even goed als een variant met alle toeters en bellen.

• hellboy123
Wat me al een tijdje opvalt: In het linkerscherm worden bij mij de navigatie-instructies vanuit Carplay niet meer weergegeven. Daarmee bedoel ik het kleine rechthoekje met daarin bijvoorbeeld afrit over zoveel meter van Google Maps of Waze. Bij het navigeren met Waze kan ik links wel gewoon de kaart weergeven (wordt tijd dat google maps dat een keer gaat ondersteunen...) Is dit bij jullie ook?

Ook zoek ik nog naar een kleine prullenbak ofzo voor papiertjes / parkeerkaartjes. Bij een skoda van een collega zag ik dat hij mooie prullenbakjes heeft die in de deurvakken passen. Hebben jullie ook al zoiets voor de X1 gevonden? Als ik snel rondzoek kom ik alleen van die generieke chinese rommel tegen

[ Voor 28% gewijzigd door hellboy123 op 21-05-2026 21:25 ]

• Tijnio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:32
hellboy123 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:19:
Wat me al een tijdje opvalt: In het linkerscherm worden bij mij de navigatie-instructies vanuit Carplay niet meer weergegeven. Daarmee bedoel ik het kleine rechthoekje met daarin bijvoorbeeld afrit over zoveel meter van Google Maps of Waze. Bij het navigeren met Waze kan ik links wel gewoon de kaart weergeven (wordt tijd dat google maps dat een keer gaat ondersteunen...) Is dit bij jullie ook?

Ook zoek ik nog naar een kleine prullenbak ofzo voor papiertjes / parkeerkaartjes. Bij een skoda van een collega zag ik dat hij mooie prullenbakjes heeft die in de deurvakken passen. Hebben jullie ook al zoiets voor de X1 gevonden? Als ik snel rondzoek kom ik alleen van die generieke chinese rommel tegen
Ik heb die navigatie-instructies wanneer ik met Waze rij inderdaad ook niet. Een aankomsttijd in het linkerscherm zou ook wel van toegevoegde waarde zijn.

Andere vraag: de dealer heeft mij verteld dat wanneer je met de BMW-navigatie rijdt, de auto anticipeert op bijvoorbeeld een aankomende rotonde. Doet de auto dit ook wanneer je navigeert met Waze?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:35
Tijnio schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:21:
[...]
Andere vraag: de dealer heeft mij verteld dat wanneer je met de BMW-navigatie rijdt, de auto anticipeert op bijvoorbeeld een aankomende rotonde. Doet de auto dit ook wanneer je navigeert met Waze?
Met assisted drive doet ie dat volgens mij altijd op basis van de eigen BMW navigatie + radar, ik rij ook met waze en voor bochten bijv. remt ie ook nog steeds af, rotondes weet ik eigenlijk niet zo goed, nooit zo op gelet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:16
[...]

Ik heb die navigatie-instructies wanneer ik met Waze rij inderdaad ook niet. Een aankomsttijd in het linkerscherm zou ook wel van toegevoegde waarde zijn.

Ja maar als je met de BMW navigatie werkt dan gaat het wat verder. Dan wordt ook rekening gehouden met waar je naar toe wil. Daar kwam ik op de harde manier achter toen ik eens de afslag miste van de snelweg en de BMW vond het wel nodig hard af te remmen omdat hij er vanuit ging dat je de afrit neemt.

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:03
Ik ben weer een wieldop kwijt van mijn 866 velgen. Bij BMW kosten die 33 euro per stuk. Weet iemand of er after market te vinden zijn? Of zijn er gewoon andere modellen, want 33 euro voor een wieldop is er wel over.

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:59
[...]

Hij stuurt zelfs de rotonde rond als je hem laat gaan.
Van de rotonde af gaan heb ik nog niet getest. BMW zijn manier gaat me te langzaam.

• hellboy123
pliesie schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:53:
[...]

Van de rotonde af gaan heb ik nog niet getest. BMW zijn manier gaat me te langzaam.
Haha dat is mijn ervaring ook, als je het systeem zijn gang laat gaan dan rijdt je echt als een "oude van dagen". Al vroeg van het gas af voor een rotonde, erg rustig de rotonde op. De snelheid op de rotonde zelf vind ik dan wel weer redelijk. Maar sowieso vindt ik het hele systeem van adaptive cruise control met of zonder lanse assist het "net niet". Ik heb er nu 1 maand voor betaald maar ga het weer opzeggen. Er zijn te veel momenten waarvan ik niet snap wat het systeem doet en het is mij te voorzichtig. Dit brengt bij mij dus geen rust, maar juist irritatie omdat ik steeds in moet grijpen. Dan doe ik het liever gewoon weer zelf.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30
Heb daar weinig last van, maar dat komt misschien omdat ik het systeem van volvo gewend was. Ik zet standaard 400m voor de rotonde DA Pro uit en na de rotonde weer aan. Zelfde bij verkeerslichten. Op rechte stukken schakel ik het systeem wel in.

Heb ook weinig problemen met de lane assist. Tor nu toe doet die het beter dan de volvo, die mij op een 60km zonder middelijn altijd in het midden van de weg positioneerde.

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:16
[...]

er is een instelling waar je kan aangeven hoe snel bochten genomen worden. staat bij mij op langzaam (is standaard denk ik). ik gebruik het verder nooit maar kwam die instelling laatst tegen.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
[...]

Van de rotonde afgaan vind ik dan weer te snel (is wel een iX3 dus geen idee of het daar anders is).

Maar er zijn andere dingen die me storen (en gevaarlijk zijn) aan de ACC. Als een wagen voor mij naar een ander rijvak gaat dan versnelt de auto (logisch) echter als er dan iets verder een auto stilstaat aan een rood licht (en aan het icoon te zien weet hij dat er een auto is) dan verminderd hij geen snelheid (zou ik hem dus laten doen zou hij er gewoon op inrijden). ACC is dus vaak te traag om te anticiperen op auto's die redelijk snel stoppen of stilstaan.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:03
Ik heb DA Plus:

- sinds de laatste 8 maanden heb ik snel last van Radar die faalt bij regenweer.

- aanrijden achter stilstaand verkeer (stoplicht), DA plus ziet bijna nooit de stilstaande auto’s bij ACC (+lane assist). Daarstraks: hij ziet een donker grijze hatchback, komt rustig aanrijden, ziet hem plots niet meer en geeft weer gas. Het niet meer zien gebeurt op een afstand van 2-3M.

DA plus heeft vooral problemen met witte bestelbussen.

Iemand hier nog meer problemen dan voor 7-8 maanden geleden?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30
Ik had de auto 7-8 maanden geleden nog niet, en herken het op zich niet. Nou heb ik wel DA Pro. Wel heb ik gemerkt dat het moment van ingrijpen verschilt afhankelijk van de instelling hoeveel afstand hij moet bewaren van andere auto's. Als je die heel kort zet, grijpt DA heel laat in, ook als je een verkeerslicht nadert.

Kwam er vandaag achter dat de sensoren blijkbaar ook niet werken als je een muur te dicht nadert aan de zijkant :( Bij uitrijden parkeergarage nu met de spiegel langs de muur geschraapt. Gelukkig klapte hij in en zit er alleen een spoortje op het uitstekend zwarte kunststof deel. Wat dat betreft verbaasde mij dat, omdat normaal de sensoren aan alle kanten afgaan op het moment dat ik door een hek moet of door de slagbomen moet.

[ Voor 12% gewijzigd door SunnieNL op 27-05-2026 09:25 ]

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:36
Is er iemand die toevallig weet tot wanneer de Pure edition verkocht blijft worden? ik mag over een maand of 2 een keer een nieuwe auto kiezen en vind deze versie wel echt interessant, ik kan alleen nergens zo gauw vinden of dit nog wel leverbaar is tegen de tijd dat ik mag bestellen.

• Hansing
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-05 10:15
De eerste serie pure editions zijn geleverd vanaf Nov 2023 t/m Mrt 2026. De huidige pure edition wordt geleverd sinds Mrt 2026 tot heden. Bron: Autoweek. Dus het lijkt mij dat de huidige pure edition voorlopig nog wel leverbaar blijft.

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 11:59
SunnieNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:24:
Kwam er vandaag achter dat de sensoren blijkbaar ook niet werken als je een muur te dicht nadert aan de zijkant :( Bij uitrijden parkeergarage nu met de spiegel langs de muur geschraapt. Gelukkig klapte hij in en zit er alleen een spoortje op het uitstekend zwarte kunststof deel. Wat dat betreft verbaasde mij dat, omdat normaal de sensoren aan alle kanten afgaan op het moment dat ik door een hek moet of door de slagbomen moet.
Ik moet zeggen dat ik in dat soort situaties (ik heb zelf eigen parkeerplek in parkeergarage dus deal er dagelijks mee) de parkeercamera's moet activeren voordat ik de poort in of uitrijd. Dan heb ik 360 graden sensoren plus camera's. (DA Pro + PA Pro)
Anders niet en gaat er niks af voor zover ik weet.

• hellboy123
De sensoren aan de voorkant reageren inderdaad erg laat, je zit al ergens tegenaan (denk ik) voordat er een piep afgaat. Zelf merk ik het in parkeergarages als ik vooruit een vak inrij waar dan schuin voor het parkeervak een kolom staat. Het werkt dan het beste als je in dat soort situaties zelf met de knop het scherm van de parkeersensoren / camera's activeert.

[ Voor 34% gewijzigd door hellboy123 op 27-05-2026 21:55 ]

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste