Ferry34 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:49:
Heb je 1 pedal drive gereden want dat is echt aan te raden.
De BMW rijdt heerlijk, maar ik vind 64kwh voor dit geld best prijzig die best langzaam laadt.
De speakers zijn niet meer dan aardig.
De gordel voor de achterpassagier in t midden is dramatisch.
De Elroq kan je krijgen in 77kwh.
Ikzelf zou voor een xpeng G6 gaan want groter, 77kwh accu, serieus sneller laden door 800 volt, V2L, full options.
Zelfs wit interieur kun je kosteloos kiezen
€47.000
Een €50.000 BMW is helemaal kaal, geen HUD,
Ik heb m als taxi en rijdt heerlijk en foutloos al 118.000km. ik rijd er 9 uur per dag in en met een smile.
Echter nogmaals...voor wat je krijgt vind ik m heel duur...en ik vind de grill niet mooi.
1pedal heb ik idd gereden. De speakers zijn prima idd. Qua specs kijk ik niet zo nauw naar de laadsnelheid en range, de range is voor mij voldoende en ik kan elke dag thuis aan de paal en op werk op 1 van de 40 palen wel terecht.
De Elroq biedt idd best veel waar voor je geld in dit segment, vandaar ook mijn wens om die eens te testen. Ik heb wel meer emotie bij de BMW, dus dat weegt mee.
Xpeng, of anders gezegd, Chinese auto's zijn niet voor mij. Ik heb privé zoveel mogelijk apperatuur en systemen met ofwel open source, ofwel europese oplossingen opgezet, zou een beetje illusiebrekend zijn om dan in een Chinese auto te stappen ookal zien de specs er zo netjes uit.
Daarnaast heb ik gewoon een bepaald budget, heb ik nu amper echte luxe in mijn auto en zijn mijn wensen niet bepaald hoog. Mijn grootste wens is emotie, ik moet wat voelen voor de auto. De BMW met z'n mooie interieur wist dat iig los te maken, ben benieuwd of de Elroq Sportline dit ook kan, we shall see.