Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 6 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Mijn iX1 productie is op 28-2 start echter vandaag bericht van de dealer gehad dat de auto stilstaat in de productie omdat er een onderdeel niet voorradig is. Het is niet duidelijk welk onderdeel en hoelang dit gaat duren.

Zijn er meer mensen waarvan de auto nu vaststaat in de productie ? Het lijkt mij dat dit dan bij meerdere auto's in de productie een tijdelijk stop geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtd
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-06-2023

Gtd

Mijn iX1 besteld juni 2022.
Aangekomen bij dealer 10/01/23.
Defecte lader. Nu 2 maand later staat hij daar nog steeds.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbHjCdLhGaQsvMRKXTKvymK-CRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCSlwcGpsBQ4qLoymwKq4bt6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMXxy3O7haz2T9yQcHXNTXN93fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bV1g4KzucdOEmwuHs3taw6nX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04 19:52
ik begrijp dat mensen die leasen daar minder kritisch over zullen zijn, zij hebben niet te dealen met restwaarde, ik koop mijn wagen altijd van mijn eigen centjes en dan vind ik het wel klote als ik over drie jaar moet
Daar heb ik ook een oplossing voor, als ik een wagen aankoop dan rijd ik ermee tot die het niet meer doet. Dan is restwaarde ook geen probleem. ;)

Wat betreft de 80 vs. 100%. Wat ik ervan begrijp is dat universeel 80% beter is voor de levensduur van de accu, maar als je de 100% even nodig hebt, dat je die best timed naar je vertrek zodat de hij zo kort mogelijk op 100% staat. Laden naar 100% en hem dan een dag laten staan is dus wat je niet zou mogen doen. Vandaar dat die 80 een goeie default is.

Op een doordeweekse dag gebruiken we typisch 30% van de accu en ik mik op dit moment van te laden als ik onder de 55% ga, wat maakt dat hij altijd binnen de 20/80 norm zit die je accu het meest deugd doet. Binnen die range zou de totale energie (som van alle laadbeurten) over de levensdeur van de accu redelijk vlak zijn. Vroeger laden geeft meer cycli maar minder energie en later laden geeft meer energie maar minder cycli.

Maar al die dingen zijn natuurlijk proberen op basis van we allemaal kunnen vinden op het WWW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
Ik heb in het ID.3/ID.4 en het Enyaq topic exact dezelfde discussies wekelijks voorbij zien komen en daar was altijd ongeveer dezelfde conclusie: Doe wat je goed voelt. Ik hoop niet dat we in dit topic ook 2x1000 pagina's met vragen over laadstatus gaan krijgen.

En over mijn persoonlijke mening, ik laade mijn Enyaq altijd standaard tot 80% tenzij ik wist dat ik de volgende dag een lange rit zou hebben. Ik heb over een jaar geen verschil gemerkt in de range omdat de boordcomputer daar toch te wispelturig over was.

Wat overigens wel cool was uit het Enyaq (en eigenlijk alle andere VAG topics) was het delen van de ODBEleven ervaringen. Dus ik ben benieuwd wie er in dit topic zich ook gaat wagen aan het tweaken van de software dmv de ODB dongle.
Ik heb deze kleur ook gekozen zonder hem in het echt gezien te hebben. Maar wat een gave kleur :)
Wel enorm balen van je problemen. Hopelijk snel opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Hennie-M op 09-03-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:08

Royz

Kleurenblind!!

Kalloewase schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:17:
Mijn iX1 productie is op 28-2 start echter vandaag bericht van de dealer gehad dat de auto stilstaat in de productie omdat er een onderdeel niet voorradig is. Het is niet duidelijk welk onderdeel en hoelang dit gaat duren.

Zijn er meer mensen waarvan de auto nu vaststaat in de productie ? Het lijkt mij dat dit dan bij meerdere auto's in de productie een tijdelijk stop geeft.
Zelfde, productie 25-02...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
FYI, ik heb net update 11/2022.64 binnen gekregen en die zou het luidspreker probleem ook moeten aanpakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-waeWC7FLGBgv9bVu6LUyVp9Jc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kpO7sHb045IKO6wDzmTuLaqg.png?f=user_large

Ik moest eigenlijk nog langs gaan bij de dealer, dus dat is mogelijk/waarschijnlijk niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 09:44
Op de website van IX1 staat ook iets onduidelijk (voor mij)

Thuis opladen voor 100km bereik => 07h 41-- standaardlaadkabel of Flexible Fast Charger (2,3kW) aan huishoudelijk stopcontact.

Maar dan bij de info van diezelfde regel staat "Indien nodig kunt u uw wagen aan een huishoudelijk stopcontact opladen. Het gaat om een AC-laadprocedure voor 0-100 %"

Is het nu 07h41 min voor 0-100% of voor 100 km bereik? Vrij groot verschil toch....

Ik zal thuis maar 1 kunnen opladen met 1 fase laadpaal dus maximum 3,7kW dacht ik. Om hem dan van 0 tot 100% te laden aan 07h41 per 100 km dan is hij meer dan 20 uur bezig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmtdRvyhCP20xVyqWhmpTUmOgOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hjIzbqdnhLoOLYDcInHwRj7t.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG5PeaJ7Rt0ZqE9dJtxuC8kAdfs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zTjwoX557Ku7Uqqw9NzBVYij.png?f=user_large

https://www.bmw.be/nl/top...romobility/bmw-laden.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tokker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Roki schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:10:

Ik zal thuis maar 1 kunnen opladen met 1 fase laadpaal dus maximum 3,7kW dacht ik.
1 fase wil niet meteen zeggen 3.7kw... het hangt ervan af hoeveel Ampere die ene fase heeft

1 x 16 A 3,7 kW
1 x 25 A 5,8 kW
1 x 30 A 6,9 kW

(uw thuisaansluiting kan nog zwaarder... maar dat kost ook natuurlijk... dan is wisselen naar 3fase beter als dat mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
De iX1 kan gaat maar tot 16A (ook monofase), tenzij je de optie 22kW lader neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
tokker schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:25:
De iX1 kan gaat maar tot 16A (ook monofase), tenzij je de optie 22kW lader neemt.
de 1-phase 32A (7.4 kW) staat ook in je link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:57
Roki schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:10:
Ik zal thuis maar 1 kunnen opladen met 1 fase laadpaal dus maximum 3,7kW dacht ik. Om hem dan van 0 tot 100% te laden aan 07h41 per 100 km dan is hij meer dan 20 uur bezig?
Dat zal goed kunnen. Wij hebben ook een 1 fase lader en toen ik mijn Polestar woensdagavond wegzette met 2% had hij ook bijna 24 uur nodig om vol te raken.

Best irritant, zeker in ons geval met 2 EV’s.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
jasonv schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:26:
[...]

de 1-phase 32A (7.4 kW) staat ook in je link?
Die staat er idd in zonder dat kruisje bij, maar ik weet niet meer van waar ik het gehaald heb, maar dat is wel wat ik gevonden had: Dat je de 22kW lader nodig had om monofase 32A te laden. Houd veel steek natuurlijk want eigenlijk gebruikt hij gewoon dezelfde lader maar op één fase en voor meer ampères heb je al eens andere hardware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Mogelijks kwam het van dit generiek artikel over 5th gen e-drive
https://insideevs.com/new...th-generation-drivetrain/
On-board chargers: The new Combined Charging Unit (CCU) varies from 3.7 kW (single-phase), through 11 kW (three-phase / 3.7 kW per phase) up to 22 kW (three-phase / 7.3 kW per phase).
Maar ik weet het dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huyjo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Zijn er nog mensen die de levertermijn van hun X1 PHEV xdrive30e zien verschuiven? Besteld op 2 augustus via Leaseplan België, oorspronkelijke leverdatum april 2023 (ook die datum van dealer gekregen). Vandaag gepolst bij dealer: oktober 2023 wordt de auto pas verwacht, zonder reden waarom. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
tokker schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:25:
De 22kW lader krijg je standaard bij de IX1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8ezFn7NnkuL9WBMpRTRrEjHhqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zFNEFWbYpDjaua8j0NCb5YAt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokker
Dat zou dan héél fijn zijn voor wie em nog moet bestellen, want de iX1 die ze in januari in mijn handen geduwd hebben heeft alvast maar 11kW en bijgevoegde kabel mag maar 16A dragen (wel 16A op papier en 20A geprint op de connector).

Maar als ik er zo over denk, lijkt mij wat je daar toont de specs van de kabel, niet meer dan dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Nou de dealer belde net...eindelijk lijkt mijn iX1 te zijn gemaakt na 4,5 maand...monteur gaat dit weekend nog wat test ritjes maken en het opladen testen. Als het goed is aankomende maandag de auto terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:54
Roki schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:01:
[...]

De 22kW lader krijg je standaard bij de IX1
[Afbeelding]
De kabel die tot 22KW kan laden krijg je er standaard bij, de specifieke lader in de auto is een optie (S04U6) twv €960. Standaard is tot 11KW.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gtd
  • Laatst online: 29-06-2023

Gtd

Idem hier 😀, ik kan maandag de wagen afhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XENTiC
Gtd schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:49:
Idem hier 😀, ik kan maandag de wagen afhalen.
Wellicht gewacht op hetzelfde onderdeel :)
Bij was nog wel een software update nodig om te auto aan de praat te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kennyone
  • Laatst online: 21-04-2023
twinnies schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:12:
Kleine vraag voor mensen die ook een elektrisch verstelbare bestuurder stoel met geheugen functie hebben: klopt het dat de stoel niet in één keer van geheugenstand 1 naar geheugenstand 2 kan?
Zowel bij rijden (daar staat iets over genoemd in de handleiding dat dit na korte tijd onderbroken wordt), maar ook bij stilstand, portier open of dicht ik moet meerdere malen op de knop (1 of 2) drukken om uiteindelijk in de ingestelde positie te komen. De knop ingedrukt houden helpt ook niet.
Hoi, bij mij gaat die met 1 druk van geheugenstand 1 naar geheugenstand 2. Dus niks meerdere malen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loe711
  • Laatst online: 09-05-2023
Hennie-M schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:00:
Ik heb in het ID.3/ID.4 en het Enyaq topic exact dezelfde discussies wekelijks voorbij zien komen en daar was altijd ongeveer dezelfde conclusie: Doe wat je goed voelt. Ik hoop niet dat we in dit topic ook 2x1000 pagina's met vragen over laadstatus gaan krijgen.

En over mijn persoonlijke mening, ik laade mijn Enyaq altijd standaard tot 80% tenzij ik wist dat ik de volgende dag een lange rit zou hebben. Ik heb over een jaar geen verschil gemerkt in de range omdat de boordcomputer daar toch te wispelturig over was.

Wat overigens wel cool was uit het Enyaq (en eigenlijk alle andere VAG topics) was het delen van de ODBEleven ervaringen. Dus ik ben benieuwd wie er in dit topic zich ook gaat wagen aan het tweaken van de software dmv de ODB dongle.

[...]

Ik heb deze kleur ook gekozen zonder hem in het echt gezien te hebben. Maar wat een gave kleur :)
Wel enorm balen van je problemen. Hopelijk snel opgelost.
lgewoon opladen tot 100% ! Software matig is dit afgebakend/ begrensd. Alleen een snellader is zo zwaar dat hij door de begrenzing schiet. Vandaar de suggestie on te laden tot 100%. Denk maar aan het gebruik van druppel laders in het verleden. Die zijn uitstekend voor het behoud van de kwaliteit van de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nu_Even_Niet
  • Laatst online: 09-08-2024
Ola. Iemand wellicht een digitale Nederlandse gebruikershandleiding van de iX1 om te delen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
Volgens mij is er een paar pagina's terug een handleiding in dit topic geplaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Royz schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:58:
Ik kan vooralsnog geen verschil vinden. Wellicht handig, heb een owners manual linkje op dropbox, daar kan je oa zoeken op de boost functie. Dacht eigenlijk dat ik die van dit forum had, maar blijkbaar is die hier nog niet gedeeld. Kan je je alvast voorbereiden (of niet!) ;)
Ja, deze is in het Engels. Dit soort dingen zouden handig zijn voor in de TS, maar ja...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 11:52

tim-w

TiPisch...

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
XENTiC schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:37:
Nou de dealer belde net...eindelijk lijkt mijn iX1 te zijn gemaakt na 4,5 maand...monteur gaat dit weekend nog wat test ritjes maken en het opladen testen. Als het goed is aankomende maandag de auto terug.
Wat?? Nu pas gemaakt?
Heb je écht 4,5 mnd moeten wachten voordat ie gemaakt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Loe711 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:38:
[...]

lgewoon opladen tot 100% ! Software matig is dit afgebakend/ begrensd. Alleen een snellader is zo zwaar dat hij door de begrenzing schiet. Vandaar de suggestie on te laden tot 100%. Denk maar aan het gebruik van druppel laders in het verleden. Die zijn uitstekend voor het behoud van de kwaliteit van de accu
Ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat dat zo één van die adviezen is die gestoeld is op wijsheid rond pre Li-batterij technologie.

Ik denk dat we allemaal de accu in onze eerste mobieltjes véél pijn gedaan hebben met dat soort adviezen. Een andere was altijd zo ver mogelijk opgebruiken om in laadcycli te sparen. Wat voor een Li-batterij net heel erg pijnlijk zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokker
Een Li-batterij is het gelukkigste op 50%

Je kan een zo'n batterij maanden tot jaren op een droge frisse plaats bewaren en ze zal die lading aanhouden.

Dat is ook de reden dat meeste consumer battery devices met een halfgeladen batterij verkocht worden, omdat ze zo goed bewaren in transport of stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
MarcN schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:38:
[...]

Wat?? Nu pas gemaakt?
Heb je écht 4,5 mnd moeten wachten voordat ie gemaakt was?
Jep, auto staat al sinds 2 december bij de dealer (had hem net een week).
Onderdeel wat vervangen moest worden (CCU/CCS) was binnen 3 weken geleverd. Echter werkte het geleverde onderdeel niet.

Nu 4 maanden later is het (nieuwe) onderdeel eindelijk geleverd en lijkt alles weer te werken en hoop ik de auto vandaag weer op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenDM
  • Laatst online: 13-03-2023
Ik heb ergens gelezen dat bv 19inch velgen de actieradius naar beneden zou brengen. Klopt dit ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-05 08:33

MaxDlius

Buiten De Zone

StevenDM schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:58:
Ik heb ergens gelezen dat bv 19inch velgen de actieradius naar beneden zou brengen. Klopt dit ?
Een kleinere wiel betekent ook kleinere banden en dat resulteert in een betere actieradius omdat er minder energie nodig is om de auto in beweging te brengen. Een kleiner wiel met een dikkere zijwand is ook voordelig omdat het een lagere rolweerstand heeft. En kleinere wielen wegen doorgaans ook gewoon minder ;)

Het heeft dus zeker en vast een impact op het rijbereik, maar het zou nog steeds maar om een paar percenten gaan.

De configurator past het rijbereik ook telkens aan volgens de selectie van bepaalde opties en onderdelen (incl. de wielen). Dus daar kan je ook al een idee krijgen van hoe zwaar dit zou kunnen doorwegen.

Ik ben zelf voor de 17 inch aerovelgen gegaan, omdat ik andere opties belangrijker acht en ergens een keuze heb moeten maken. En dat extra rijbereik is mooi meegenomen. Ik vind ook dat het feit dat het gesloten aero-velgen zijn, het de auto meer een EV-gevoel geeft.

[ Voor 30% gewijzigd door MaxDlius op 13-03-2023 14:09 ]

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• rvanleeu74
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-05 00:37
2 weken geleden geleverd heerlijke auto kan niet anders zeggenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHNkp8u6fLxoBhqdajEfzujkomQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLcX4zY6kMWRhbB9g7T4VdCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Wat betreft de voetgangerwaarschuwing speaker terugroep.
Ik heb vrijdag de OTA update 11/2022.64 toegepast en vandaag zie ik dat de recall DB hetvolgende zegt
Er zijn geen open veiligheidsgerelateerde terugroepacties of technische verbeteringen aan dit voertuig
Het zou hiermee dus moeten afgerond zijn. Ik moest er normaal komende vrijdag voor naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3rt
  • Laatst online: 22-01 17:20
StevenDM schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:58:
https://www.anwb.nl/exper...s-ev-tussen-19-en-20-wiel

Grotere velgen geven meer weerstand, de vermindering van de actieradius vind ik wel substancieel. Hyundai geeft 30 km verschil tussen 19 en 20 inch.
Ook leasemaatschappijen geven 10% vermindering van de actieradius aan bij velgen groter dan 18 inch.
https://thatslease.nl/de-feiten-over-elektrisch-rijden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostGrave
  • Laatst online: 26-06-2024
Vraag aan ix1 rijders, zit er onder de 'motorkap' ook opbergruimte voor bijvoorbeeld de oplaadkabel. En heeft iemand hier een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Geen frunk officieel.

Onder de vloerplaat van de koffer zijn er uitsparingen die rond-om-rond achtermotor zitten. Die dienen voor laadkabel, krik, etc.

Er is een handvatje zodat het achterste derde van de vloerplaat makkelijk open kan, als er niets op staat natuurlijk.

Alternatief is er een zijvak met een netje in de koffer waar de laadkabel ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

En voor de iX3 is er een onofficiële bak die je zelf kan inbouwen voor dit doel. Voor zover ik heb gehoord heeft de iX1 daar te weinig ruimte voor in het vooronder.

Maar houd er ook rekening mee dat het openen (en sluiten) van de motorkap ook niet echt bedacht is op regelmatig gebruik.

de i3 heeft een knopje op de sleutel waarmee je de voorklep kan openen maar in de iX3 en de iX1 moet dat met de hendel (2x) in de voetenruimte van de bestuurder. Niet echt praktisch dus.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
Het valt echt op bij hoe weinig fabrikanten er een Frunk is. Ik weet niet hoe het bij Stellantis zit maar alle VAG auto's (er zijn altijd uitzonderingen) lijken het niet te hebben. Terwijl ze wel vanaf de start van het platform helemaal elektrisch zijn. (ID.x/Enyaq/etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Heeft er mogelijk mee te maken dat ze ervoor kiezen om hun elektromotoren vrij groot te maken en vrij hoog in te bouwen. En dan is er nog wel wat andere machinerie die ze vooraan kwijt geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostGrave
  • Laatst online: 26-06-2024
Oke duidelijk. Ik zag namelijk bij de Volvo xc40 dat deze in de frunk een handig opbergvak heeft voor de kabels. Vroeg mij af of de IX1 dit ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Mhaha, collega heeft de c40 en klaagt over hetzelfde. Frunk is er wel, maar gebruik is niet zo praktisch wegens hendels die daar niet voor dienen. Wss goed voor als je op reis gaat en je koffer wil vol laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

En de laadklep zit achter.
Dat vind ik bij mijn i3 dus ook lastig van de frunk. Want je loopt steeds om je auto heen, laadkabel ligt voor, klepje zit achter...

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
Heeft iemand toevallig ervaring met het hebben van 2 telefoons (werk en privé gescheiden) en hoe de iX1 daarmee omgaat met connectie? Kunnen die beide geconnecteerd zijn of moet je ze dan wisselen?
Mijn huidige wagen kan enkel eentje verbonden zijn en moet ik wisselen als ik de andere telefoon wil gebruiken voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Dat werkt goed eigenlijk.

Zowel mijn vrouw als mijn telefoon zijn gekoppeld en hij toont ze ook beide als gekoppeld als we er samen in zitten. Nu moet ik toegeven dat we niet zo dikwijls bellen, dus hoe goed dat gedeelte werkt met telefoon kan ik niet zeggen.

Ik heb wel de indruk dat de "koppeling" het beste werkt met de telefoon die ook met android auto verbonden is, maar kan zijn door mijn eigen focus op bvb Spotify. Maw, het is de android auto gekoppelede telefoon die Spotify geluid streamed en daarvan kan er maar eentje tegelijk.

De switch tussen beide is wel vrij eenvoudig, telofoon -> toestellen -> en dan AAuto icoontje tappen en bevestigen dat je de andere wilt vervangen.

Die heb ik dikwijls nodig, want je kan wel een prioriteit instellen tussen de telefoons, maar als hij eentje sneller ziet dan de andere wint de eerste toch. (zoals al eens eerder aangehaald, maken dat je ingelogd bent op de app, want die lijkt AAuto koppeling te assisteren)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Gisteren hebben we onze iX1 opgehaald. *O* Wat een beauty! B-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tmgm2u3qYSQJtnWA86CZiOfHI4I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NitaK71TYOD4eXmxAINN0Q2C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_UNwfCMmhH4o6dAE72N3IsDEB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UL6NwZiS3zxtZcQA75vTBTU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP9LPgSaZqOm00cSO1MbHesRuR4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loqoHiklzmXCacSclB1YLAy7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qI2Q96ynrMdkJV4tgOeuFKPboyQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbF29GgbOe3mhK3P4hYzuls3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ef9iE9kHKIy4rPbFg0NtNq66k_I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpsUPP5iynauN1gucnZjIjLS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gtzazw4vWxRKPk6AHqtHhn0T464=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnBnVHNDiXQnHG0JVhgNCuTj.jpg?f=fotoalbum_tile

Zometeen ga ik een aanhangertje ophalen, en de ondersteunde aanhanger-achteruitrijfunctie testen ;)

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Heeft iemand de Parkmobile/Easypark app al aan de praat gekregen in de auto?

De app op mijn telefoon kan niet koppelen met BMW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsH5ZqstMi-37TJTm1znLun0-lg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zyqbj0avsNQALaiONtJu8YyA.png?f=fotoalbum_large

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

tim-w schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:19:
Heeft iemand de Parkmobile/Easypark app al aan de praat gekregen in de auto?

De app op mijn telefoon kan niet koppelen met BMW

[Afbeelding]
Ik heb de bmw helpdesk gebeld. Parkmobile werkt 'voorlopig' niet meer sinds het Easypark is geworden. Jammer.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-05 18:28
rvanleeu74 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:38:
2 weken geleden geleverd heerlijke auto kan niet anders zeggen[Afbeelding]
Erg fraai zo, wat is dit voor een uitvoering?
Meestal zie ik chroom en blauwe accenten op de iX1

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stien
Dat is het shadowline pakket

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Kenny73 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Erg fraai zo, wat is dit voor een uitvoering?
Meestal zie ik chroom en blauwe accenten op de iX1
Als je de "7M9Uitbreiding BMW Individual hoogglans Shadow Line." neemt dan wordt het chroom en blauw zwart aan de buitenkant.

Overigens goed nieuws hier, productie stond even stil (prod datum 2023-02-23) maar inmiddels op de hoogte gebracht dat de auto in Born staat en dus het volgende afleverstation de dealer is. Wel grappig om te zien, zowel in de BMW app als bij bimmercode krijg ik nu ook foto's te zien :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Nieuwe video van onze favoriete Zweed! Deze keer worden de verschillen tussen Personal en Efficient Mode toegelicht :)

YouTube: BMW iX1 review of efficient mode - how much different does it make f...

Samengevat (fully loaded met 20" wielen, panoramisch dak etc. en bij een temperatuur van 0-3°. Op een rit met combinatie stad/autosnelweg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGKABrWmaTn-u0u4vkNp3SHSMhg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pt33FlczQkfkOQmoQK41ECKz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Laatst online: 05-05 18:59
MaxDlius schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:35:
Nieuwe video van onze favoriete Zweed! Deze keer worden de verschillen tussen Personal en Efficient Mode toegelicht :)

YouTube: BMW iX1 review of efficient mode - how much different does it make f...

Samengevat (fully loaded met 20" wielen, panoramisch dak etc. en bij een temperatuur van 0-3°. Op een rit met combinatie stad/autosnelweg):
[Afbeelding]
Even rekenen, dat is bij gemiddelde snelheid van 68km/h. Interessant, maar ben toch meer nieuwsgierig naar praktijk op lange stukken snelweg met veel hogere gemiddelde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

JP1980 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:32:
[...]

Even rekenen, dat is bij gemiddelde snelheid van 68km/h. Interessant, maar ben toch meer nieuwsgierig naar praktijk op lange stukken snelweg met veel hogere gemiddelde snelheden.
Ik heb gisteren ca160km gereden van Gouda naar de Achterhoek. Dat is grotendeels snelweg, deels provinciaal. Ik heb me aan de max snelheid gehouden dus 100km/h (103 op de teller O-) ) op de snelweg ('t was overdag). Airco aan en verwarming op 20°C. Dit was in personal mode en verbruikscijfer komt uit mn hoofd heel erg overeen met de cijfers die in het filmpje genoemd worden, iets meer dan 19kWh/100km.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
tim-w schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:13:
[...]

Ik heb gisteren ca160km gereden van Gouda naar de Achterhoek. Dat is grotendeels snelweg, deels provinciaal. Ik heb me aan de max snelheid gehouden dus 100km/h (103 op de teller O-) ) op de snelweg ('t was overdag). Airco aan en verwarming op 20°C. Dit was in personal mode en verbruikscijfer komt uit mn hoofd heel erg overeen met de cijfers die in het filmpje genoemd worden, iets meer dan 19kWh/100km.
Netjes nog wel. Minder optrekken wellicht, en hogere buitentemperatuur zorg voor ongeveer dezelfde efficiëntie t.o.v. het verhaal van die zweed. Gisteren nog teruggereden uit Oostenrijk. Gewoon nog met m'n benzineauto maar ben alvast aan het nadenken over hoe de reis zal vergaan als deze elektrisch is. Of het dan waard is om zo af en toe de 150 aan te tikken of dat je gewoon <130 aan moet houden. Het lijkt er op dat de snellaadmogelijkheden in Duitsland vandaag de dag toereikend zijn. Dat zijn zo een beetje de grootste extremen die ik ga rijden met de auto. De ritten in Nederland zullen vrijwel altijd in range zijn en dan is verbruik minder interessant al is het wel een leuke sport om zuinig te rijden, kan mij voorstellen dat de gaspedaal even indrukken soms ook leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Nu moet ik zeggen dat ik 2000km verder, met 50/50 kort en bochtig + middelang met veel een goeie 90 op de meter en een kwart een goeie 120 op de meter, nog steeds uitmiddel 21.7 kWh / 100 km.

Op de snelweg aan die goeie 120, zie hem dansen tussen 20 en 25 kwh /100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
nu 1664km gereden, gemiddelde van 19,9kWh/100km

de wat langere ritjes afgelopen week (cruisecontrole op 110):
amsterdam op en neer: 325 km - 18,1kWh/100km
rotterdam heenweg met file: 138 km - 19,4 kWh/100km
rotterdam terug zonder file: 142 km - 16,9 kWh/100km
rotterdam (met 3 personen in de auto) - 269 km 19,9kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Nu zie ik net dat het gezakt is naar 21.4, het warmere weer zal er voor iets tussenzitten.

Ik ga em nog eens resetten voor een lentemeting ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GStar
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-04 14:42
JP1980 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Netjes nog wel. Minder optrekken wellicht, en hogere buitentemperatuur zorg voor ongeveer dezelfde efficiëntie t.o.v. het verhaal van die zweed. Gisteren nog teruggereden uit Oostenrijk. Gewoon nog met m'n benzineauto maar ben alvast aan het nadenken over hoe de reis zal vergaan als deze elektrisch is. Of het dan waard is om zo af en toe de 150 aan te tikken of dat je gewoon <130 aan moet houden. Het lijkt er op dat de snellaadmogelijkheden in Duitsland vandaag de dag toereikend zijn. Dat zijn zo een beetje de grootste extremen die ik ga rijden met de auto. De ritten in Nederland zullen vrijwel altijd in range zijn en dan is verbruik minder interessant al is het wel een leuke sport om zuinig te rijden, kan mij voorstellen dat de gaspedaal even indrukken soms ook leuk is.
Check daarvoor even deze video (sowieso een van de betere vlog-series over de iX1)
YouTube: BMW iX1 - Berlin Roadtrip / Laden, Reichweite und Fahrzeiten mit 2 v...

[ Voor 27% gewijzigd door GStar op 20-03-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
GStar schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:14:
[...]

Check daarvoor even deze video (sowieso een van de betere vlog-series over de iX1)
YouTube: BMW iX1 - Berlin Roadtrip / Laden, Reichweite und Fahrzeiten mit 2 v...
Dank je ik voeg hem toe aan mijn te kijken video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:46
Afgelopen weekend ook de ix1 opgehaald. Terug naar huis was ong 120 km, dat gereden met een gemiddelde van 16,8 kw/h en gisteren naar utrecht heen met ong 17 kw/h en terug was zelfs maar 15,9 kw/h, enkele reis ong 90 km.

Voornamelijk 105 op de snelweg, met 18”.

Verder wel de 1e vastloper van het idrive systeem gehad. Stond gewoon muurvast, touchscreen bevroren ect. Na 5 min op slot werkte het ineens weer, maar een manuele herstart kom ik op geen enkele manier triggeren.

Verder ben ik nog even benieuwd naar de ervaring van anderen mbt de ‘my modes’ functionaliteit. Er zijn 5 modi beschikbaar waarvan ik alleen bij ‘sport’ wat zaken aan kan passen. De rest is alleen maar ‘als startmodus’ te kiezen, iets wat zelfs bij efficiënt niet mogelijk is.

Daarnaast heb ik het iconic sounds niet als optie genomen, maar dat is tegenwoordig ook default? Ik kan het in de auto niet terugvinden maar ook achteraf aanschaffen via de my bmw app is niet mogelijk? Staat iig niet in de lijst van te kopen opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
TFDev schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:55:
...
Daarnaast heb ik het iconic sounds niet als optie genomen, maar dat is tegenwoordig ook default? Ik kan het in de auto niet terugvinden maar ook achteraf aanschaffen via de my bmw app is niet mogelijk? Staat iig niet in de lijst van te kopen opties?
Ja, sinds de prijslijsten uit 2023 staat deze als standaard uitrusting op de iX1 :)

Overigens zie ik nu dat er al een Juni 2023 prijslijst op de BMW site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Behalve niet terugvinden en niet kunnen aanschaffen, hoor je het ook niet terug? Volgens mij als je in Sport rijdt zou je wel redelijk wat moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Wat moeten die iconic sounds dan doen?

Is het dezelfde hum, maar gewoon luider of begint hij te grommen als een ICE?

Het laatste lijkt me wat eigenaardig want ik denk dat in de States Tesla teruggefloten is op daar al te gek mee doen: 1 hum en geen spielerei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

tokker schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:49:
Wat moeten die iconic sounds dan doen?

Is het dezelfde hum, maar gewoon luider of begint hij te grommen als een ICE?

Het laatste lijkt me wat eigenaardig want ik denk dat in de States Tesla teruggefloten is op daar al te gek mee doen: 1 hum en geen spielerei.
Hier kan je het eea horen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
BMW IconicSounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Mhaha, doet me denken aan
https://www.carexpert.com...-for-evs-with-fake-clutch

Om de relatiebreuk met ICE te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Royz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:05:
[...]

Behalve niet terugvinden en niet kunnen aanschaffen, hoor je het ook niet terug? Volgens mij als je in Sport rijdt zou je wel redelijk wat moeten horen.
Ik hoorde het in die van mij ook niet. Volgens mij zit het er niet op.
Mijn vrouw heeft de auto mee tot woendagavond, ik zal dan nog eens checken of ik het ergens kan aanzetten. Maar de optie ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Vind dat overigens niet erg want had het bewust niet aangevinkt op de optielijst.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
hharolds schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:49:
[...]

Ja, sinds de prijslijsten uit 2023 staat deze als standaard uitrusting op de iX1 :)

Overigens zie ik nu dat er al een Juni 2023 prijslijst op de BMW site staat.
Waar kan je deze van 2023 en die van Juni 2023 vinden? Ik zie enkel IX staan
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:15
Roki schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Waar kan je deze van 2023 en die van Juni 2023 vinden? Ik zie enkel IX staan
Bedankt
De prijslijst voor de iX1 staat onder die van de X1. Is een van de motoriseringen die ze in de X1 prijslijst hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasonv
in belgie zie ik de versie van 3/23 en daar staat iconic nog als optioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Nog een 'probleem' met de iX1 waarvoor jullie misschien nog tips hebben:
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Fairphone 4 en die heeft dus geen draadloos laden. Ik heb zo'n USB-C QI ontvanger gekocht en dat werkt goed (ook met de iX1), maar dat betekent wel dat we niet gelijktijdig in de auto de telefoon kunnen opladen. Ik heb zo'n IKEA opladertje gekocht, maar die is een beetje hoog en daar valt de telefoon dus tijdens het rijden misschien af.

BMW heeft dit ding en dat is op zich wel leuk/handig maar die prijs houd me tegen.

Hebben jullie een wireless oplaadstation toegevoegd (als 2e)? Iemand tips?

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
De iX1 heeft toch 2 USB-C charge poorten voor de achter passagiers, misschien kun je met een kabel met voldoende lengte die gebruiken en kun je beide laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
tim-w schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:27:
Nog een 'probleem' met de iX1 waarvoor jullie misschien nog tips hebben:
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Fairphone 4 en die heeft dus geen draadloos laden. Ik heb zo'n USB-C QI ontvanger gekocht en dat werkt goed (ook met de iX1), maar dat betekent wel dat we niet gelijktijdig in de auto de telefoon kunnen opladen. Ik heb zo'n IKEA opladertje gekocht, maar die is een beetje hoog en daar valt de telefoon dus tijdens het rijden misschien af.

BMW heeft dit ding en dat is op zich wel leuk/handig maar die prijs houd me tegen.

Hebben jullie een wireless oplaadstation toegevoegd (als 2e)? Iemand tips?
als ik dat even van een andere invalshoek bekijk... die Wireless Charging Receiver kan maar 1 ampere aan... een telefoon kan tegenwoordig veel meer aan... en zal op een uurtje volgeladen zijn... (terwijl je nu waarschijnlijk die continu wireless oplaad)

dus ofwel is het makkelijk dat je niets moet insteken, maar die moet lang opladen
ofwel is het makkelijk dat die maar heel kort moet insteken.. maar je moet het kabeltje erin steken?

ps.. die ikea-lader kan ook maar 5w leveren.. (mijn gsm kan bvb 25w aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ja dat klopt wel. Maar je zal begrijpen dat nu we deze auto hebben ik de telefoon ook graag wil opladen in het daarvoor bestemde vakje. Mijn vrouw ook.
Daarom staat op de nachtkasjes een QI lader en hebben we die adapter ingeplugd in de telefoon. Maar dat betekent dus dat de usb-c poort altijd bezet is. Dus ik ben op zoek naar een extra qi-lader voor in de auto (voor een redelijke prijs) that's all.

Ik denk dat het zoiets moet worden

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:50
Oei 5W wireless charging is wel betroevend traag 🙈
Ik ben nu een Xiaomi 20W wireless car charger gewoon 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokker
Kabel met haakse connector ben ik zeer tevreden mee om hem in het rekje te zetten.
(geen wireless charging op de telefoon en vind dat ook weinig meerwaarde, dus die staat gewoon uit)

https://www.amazon.nl/dp/B08FY1S99B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
jasonv schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:57:
in belgie zie ik de versie van 3/23 en daar staat iconic nog als optioneel
Ik heb het even nagevraagd bij mijn dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kennyone
  • Laatst online: 21-04-2023
Afgelopen weekend ook de ix1 opgehaald. Terug naar huis was ong 120 km, dat gereden met een gemiddelde van 16,8 kw/h en gisteren naar utrecht heen met ong 17 kw/h en terug was zelfs maar 15,9 kw/h, enkele reis ong 90 km.

Voornamelijk 105 op de snelweg, met 18”.

Verder wel de 1e vastloper van het idrive systeem gehad. Stond gewoon muurvast, touchscreen bevroren ect. Na 5 min op slot werkte het ineens weer, maar een manuele herstart kom ik op geen enkele manier triggeren.

Verder ben ik nog even benieuwd naar de ervaring van anderen mbt de ‘my modes’ functionaliteit. Er zijn 5 modi beschikbaar waarvan ik alleen bij ‘sport’ wat zaken aan kan passen. De rest is alleen maar ‘als startmodus’ te kiezen, iets wat zelfs bij efficiënt niet mogelijk is.

Hier ook 1 keer een freeze gehad. Opende de deuren en het scherm hing op de BMW tekst. Uitgestapt alles op slot en paar minuutjes later was alles weer ok.
De iconic sounds staat er nu standaard in als je hem besteld, maar voor degene die hem ervoor hadden besteld was dit nog een optie. Ook niet aangevinkt toen omdat ik het maar een raar geluid vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Zojuist reactie vanuit de dealer op mijn vraag over Iconic Sounds
Mijn auto staat nu op de productieband en de optie: 4V1 ofwel Iconic Sounds is ingebouwd op mijn iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Stien schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:07:
Zojuist reactie vanuit de dealer op mijn vraag over Iconic Sounds
Mijn auto staat nu op de productieband en de optie: 4V1 ofwel Iconic Sounds is ingebouwd op mijn iX1.
Bij mij staat 4V1 er niet los in bij bimmercode/mdecoder, dus ben benieuwd wat ik uiteindelijk krijg. Niet vooraf besteld in in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik had het ook niet besteld. Onbewust overigens, wat ik was er heilig van overtuigd dat dit standaard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckystrike
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik heb mijn BMW iX1 in december besteld bij Ekris. Verwachting is levering eind juni 2023. Bij het samenstellen van de auto behoorde Iconic Sounds nog tot de betaalde opties. Ik vond het 't bedrag niet waard, dus niet voor gekozen. Toen ik vorige maand wilde checken wat de prijzen deden na het verdwijnen van de Launch Edition, ben ik m uit interesse nogmaals gaan samenstellen. Toen zag ik dat Iconic Sounds tot de standaard behoorde.

Ik heb Ekris gemaild en vroeg hoe dit kon. De Launch Edition zou niet afwijken van de reguliere editie is mij verteld. Toen Ekris mij een overzicht stuurde van de opties, bleek Iconic Sounds toch toegevoegd (kosteloos). Het lijkt er dus op dat dit op een bepaald moment toch is toegevoegd bij reeds bestelde wagens. Vanaf welk moment dit wel/niet is toegevoegd, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik vind het dan ook echt een standaard optie op een dergelijke klasse auto.
Laten we wel wezen het is een setje met geluidsbestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben benieuwd naar de mensen die de auto reeds hebben ontvangen en dit pakket niet hebben besteld. Kan iemand dit verifieren?

Als ik naar mijn eigen auto kijk, die is klaar. Pakket niet besteld maar ik zie hem ook niet in de optielijst zoals mdecoder/bimmercode hem geeft. Bij anderen staat dit pakket er wel extra bij op deze websites, dus ik vraag me sterk af of het er bij mij bij zit eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Royz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:08:
Ik ben benieuwd naar de mensen die de auto reeds hebben ontvangen en dit pakket niet hebben besteld. Kan iemand dit verifieren?

Als ik naar mijn eigen auto kijk, die is klaar. Pakket niet besteld maar ik zie hem ook niet in de optielijst zoals mdecoder/bimmercode hem geeft. Bij anderen staat dit pakket er wel extra bij op deze websites, dus ik vraag me sterk af of het er bij mij bij zit eerlijk gezegd.
Ik heb mn ix1 in februari in ontvangst genomen. Ik kan bevestigen dat ik de iconic sounds niet heb. Ook niet in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appiegoes
  • Laatst online: 29-12-2024
Luckystrike schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:35:
Ik heb mijn BMW iX1 in december besteld bij Ekris. Verwachting is levering eind juni 2023. Bij het samenstellen van de auto behoorde Iconic Sounds nog tot de betaalde opties. Ik vond het 't bedrag niet waard, dus niet voor gekozen. Toen ik vorige maand wilde checken wat de prijzen deden na het verdwijnen van de Launch Edition, ben ik m uit interesse nogmaals gaan samenstellen. Toen zag ik dat Iconic Sounds tot de standaard behoorde.

Ik heb Ekris gemaild en vroeg hoe dit kon. De Launch Edition zou niet afwijken van de reguliere editie is mij verteld. Toen Ekris mij een overzicht stuurde van de opties, bleek Iconic Sounds toch toegevoegd (kosteloos). Het lijkt er dus op dat dit op een bepaald moment toch is toegevoegd bij reeds bestelde wagens. Vanaf welk moment dit wel/niet is toegevoegd, durf ik niet te zeggen.
Dat is grappig, ik heb hem ook zonder besteld, vond het ook gen toegevoegde waarde hebben. ben benieuwd. ps: ik heb hem ook bij Ekris besteld eind november en oerdatum staat op half augustus. Wel bijzonder die leverdatums. zal wel aan de leasemaatschappij liggen. hoe meer uitgeknepen de prijs hoe langer wachten. :-)) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

byob11 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:27:
[...]

Ik heb mn ix1 in februari in ontvangst genomen. Ik kan bevestigen dat ik de iconic sounds niet heb. Ook niet in de store.
Same here

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
Hebben jullie ook last van de zetelverwarming die niet werkt als de centrale verwarming op automatisch staat?
Je kan de verwarming niet manueel aanzetten volgens swede365 in zijn YouTube filmpje vanaf min 34. https://www.youtube.com/watch?v=pHmzyQezfT8&t=770s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokker
Nu gebruik ik die niet dikwijls door de preheat, die ook de zetel pre-heat blijbkaar.
Maar de paar keer dat ik ze aangezet heb had ik daar geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Nog een paar foto's gevonden van een exemplaar met 17" velgen in Cape York Green :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6iHcMkZ5j22Nc_zMeu93z7dhnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yf05R6sZUuVoxd5KxIYUhMP8.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKceeug6tHgbQ3vtPM7JUvrU-ss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A4GlrtKUIgtQZjH5eTjMn7mD.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqWDmAtPzLMZz-WOrps52LblOVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VIb8NZdPVEbms1GEEqktYTmq.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5w6FVgdaObXx-vn3CT8N-3-omw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IYmPi702TN83Vaf8anBj2MAa.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roki
Leuke kleur die Cape York Green maar die 17'' velgen spreken mij echt niet aan.
Een deel zwart spuiten of afplakken zou voor mij een optie zijn :-) , is meteen een gigantisch verschil qua looks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YH4sX5RKp81qqBU0COp0cEpoSjE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YFyLwJooX78l7GjsiHbYc8QE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stien
Dit is natuurlijk een strategie van BMW.
Designwise wil elke koper andere velgen en dus meer upsell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Roki schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:50:
Leuke kleur die Cape York Green maar die 17'' velgen spreken mij echt niet aan.
Een deel zwart spuiten of afplakken zou voor mij een optie zijn :-) , is meteen een gigantisch verschil qua looks

[Afbeelding]
Misschien kan je het aero-gedeelte er wel afhalen (net als bij de Model Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

MaxDlius schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Misschien kan je het aero-gedeelte er wel afhalen (net als bij de Model Y)
In dit filmpje is op 0:26-0:28 te zien dat ze er wel af kunnen komen... (Zie linker voorwiel)
Dus wellicht kan je ze er idd zelf afklikken.

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
tim-w schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:41:
[...]

In dit filmpje is op 0:26-0:28 te zien dat ze er wel af kunnen komen... (Zie linker voorwiel)
Dus wellicht kan je ze er idd zelf afklikken.
In dit filmpje zitten de 18" Aerodynamic (Styling 866) Bicolor wielen erop. Op de foto's van de 17 inch wielen hierboven is het wel 1 geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
Niet iedereen z'n smaak die 17" maar het maakt hem wel onderscheidend van alle eenheidswurst op de weg. Bedankt voor de foto's, het exterieur is precies zoals ik hem krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
Idd, ze vallen op.

Ik heb alvast weinig verdriet over de standaard velgen. Ik kan ook een aantal technische argumenten voor die 17" velgen verzinnen (e.g. wss aerodynamischer en schijven hebben zo veel ventilatie niet nodig door de motorem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:05

DJR

Zou iemand een “honest review” kunnen geven van de heads-up display als optie voor de iX1? Is het de meerprijs waard? Ik twijfel nog of ik deze aankruis als optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roki
DJR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:57:
Zou iemand een “honest review” kunnen geven van de heads-up display als optie voor de iX1? Is het de meerprijs waard? Ik twijfel nog of ik deze aankruis als optie.
Ik heb er overdag een half uurtje mee gereden in de testwagen en ik kon er op die tijd niet aan wennen. Vraag me niet waarom maar ik had het gevoel dat het mijn zicht op de baan belemmerde. Wat belachelijk is, ik weet het :P
Korte rit is wel niet echt representatief maar ik heb voor mezelf daar wel beslist dat die optie geen must is.
Pagina: 1 ... 6 ... 66 Laatste