Het grote BMW (i)X1 topic

Pagina: 1 ... 5 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:20
Royz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Als je je VIN nr hebt kun je ook op websites zoals https://bimmer.work/ kijken naar meer informatie, zoals de opties die je hebt genomen. Ook leuk :)
Dank, deze had ik nog niet gevonden. Als ik mn VIN gebruik zie ik dat ik naast de gekozen Driving Assistant Plus (5AT) ook Driving Assistance (5AS) krijg terwijl ik die laatste niet had gekozen...ben benieuwd of het dan ook werkt, of dat het hardwarematig erin zit, maar dat het softwarematig niet actief is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert Mo
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:21
Gisteren via de werkgever ook de IX1 mogen bestellen :)

Was eigenlijk overtuigd van de Volvo C40 maar na een last minute testrit zaterdag toch terug gekozen voor BMW.

BMW IX1 M sportpakket
Cape York Green metallic
Premium pack
Travel pack
Driving assistant pack
Driving assistant pack plus
M shadow line hoogglanzend
Verwarmd stuur en voorzetels
Sensatec geperforeerd zwart

Vermoedelijke levering November maar ik lees hier zowel enorme meevallers als tegenvallers ivm levertijd.
Aftellen maar!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hankied
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02 18:03
Gisteren opgehaald! En hij was lekker voorverwarmd vanmorgen.

Foto is zojuist gemaakt in de ochtendzon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9MFf2ysGkzDadnZcWnmvC7ru5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Twcbi8bEa9EUZaqnl0qz2Hza.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3xlo9bTUw_O6V5mR1AbWoDzSqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvjVJXIk87JBGtECH4i5Z8ou.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loe711
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05-2023
Vandaag met mijn dealer Ekris contact gehad. In november besteld. Prognose was levering april, maar wordt nu mei/juni! Dealer vindt dit meevallen😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1972
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 10:57
Hankied schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een hele brute bak. Ik durfde die kleur niet aan, maar als ik dit zo zie krijg ik wel een beetje spijt. Maar Storm bay grey is ook mooi. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 01:08

Royz

Kleurenblind!!

rvanleeu74 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:07:
Auto eindelijk binnen bij de dealer! besteld 2 augustus productie week 51 week 6 bij de dealer geleverd. 24 februari aflevering gepland
Hoe bevalt de auto? Heb je wat fotos kunnen maken? :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 09:50
Hankied schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:56:
Beast >:) die kleur en die velgen :9~ :9~ :9~
Vele veilige km's gewenst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 11:52

tim-w

TiPisch...

Nice, mijn aflevering is bevestigd in week 11! *O*

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:16
En na alle uitstel berichten aan mijn kant ook positief nieuws te melden, aflevering 18 maart.

Alpin wit, m pakket, premium pack, zwarte dakdragers en shadowline extended. Voor de rest std opties ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 07-05 12:31
Zot van deze IX1 , helaas past een Bmw Ix1 niet in mijn budget door de laadpaal dus voor mij is het afwachten voor een iets goedkopere versie. Hopelijk komt dit jaar nog de voorwiel aangedreven versie

… en kost die iets minder zodat er een optie bij kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lager
Roki schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:52:
Zot van deze IX1 , helaas past een Bmw Ix1 niet in mijn budget door de laadpaal dus voor mij is het afwachten voor een iets goedkopere versie. Hopelijk komt dit jaar nog de voorwiel aangedreven versie

… en kost die iets minder zodat er een optie bij kan.
Kun je de laadpaal ook uit je budget halen? Bij ons is dat mogelijk omdat lang niet iedereen een paal nodig heeft (eerder al EV gereden) of een paal kwijt kan aan de openbare weg. Paal koste €1.400,- plus nog een installatie pakket van €1.200,-. Kan makkelijk een stuk goedkoper dus ik regel de paal lekker privé waardoor ik net wat meer ruimte had voor relevante opties op de iX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roki
  • Laatst online: 07-05 12:31
Lager schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Kun je de laadpaal ook uit je budget halen? Bij ons is dat mogelijk omdat lang niet iedereen een paal nodig heeft (eerder al EV gereden) of een paal kwijt kan aan de openbare weg. Paal koste €1.400,- plus nog een installatie pakket van €1.200,-. Kan makkelijk een stuk goedkoper dus ik regel de paal lekker privé waardoor ik net wat meer ruimte had voor relevante opties op de iX1.
Ga ik me eens over informeren. Bedankt!
Morgen wel eens testen met de Polestar, meer opties standaard en betere prijs maar niet zo knap en kleinere koffer wat toch belangrijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door Roki op 01-03-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appiegoes
  • Laatst online: 29-12-2024
Aangezien ik ook voor de IX1 gegaan ben, en lekker aan het wachten ben kon het geen kwaad om eens even lekker rond te kijken of er wat ervaringen waren, en kwam ik dit grote BMW Ix1 topic tegen. Interssant om er ervaringen van anderen te lezen die ook aan het wachten zijn, en de wagen besteld hebben zonder in proef te hebben gereden, en niet alles even duidelijk was bij de dealers wat je nou eigenlijk bestelde. Best bijzonder eigenlijk want het zijn toch beste bedragen waar je over praat en waar de meeste van ons toch wel een poosje in rond moeten blijven rijden, tot er weer wat anders in beeld komt.

Ik heb hem eind november besteld en heb een bevestiging gekregen dat hij 16-08 wordt afgeleverd.

Heb gekozen voor de standaard zwarte uitvoering met de standaard velgen. met als extra opties Travelpack. Premiumpack. Verwarmd stuur en stoelen, Sportstoelen. Driving assistent plus.

Ben wel een tijd aan het twijfelen geweest voor de velgen (budget technisch wel een dingetje) maar zag op dit forum een exemplaar, en het viel me toch niet helemaal tegen.

zijn er op dit forum nog meer, die hem besteld hebben en rond augustus geleverd krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-01 09:51
Besteld eind december en productie is gepland voor eind april.
Zwarte kleur. M Sportpakket en premium pack. 18 inch M velgen. Zwarte nieren. Getinte ruiten achteraan.
Voorbije weekend een testrit gemaakt (nog steeds tevreden van mijn keuze :P ) en nu wacht ik af vol spanning.

Visueel zal hij er als volgt uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBvg8GpSXtNw4Rzu5PgJOJBFqr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwolwwjzqV9Wik2UOECkAoCD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFZDUWmNCd3wdsbi8MIQNcQ8xi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHbf81egmaENqWc5OOTujfGX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kio2v4Z95BKx4ArujzJUemPNnLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rDgqQdkEhZxswhCdKFEOplFX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgdJiuC8aPY3mdNh57dd2KjPHLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycxpYvcPmCt4eBMhWYW8cYEL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Is er eigenlijk een reden voor al die verschillen in levertijden?

Sommige bestellen in December en productie is voorzien in April, anderen bestellen in November en productie is voorzien in Augustus.

Hangt dat puur af van de samengestelde wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-05 09:46
heeft iedere ix1 een warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
krijg vandaag inruilvoorstel en ik zie allerlei listigheden in de configuratie, is een bestaande nieuwe ix1 in groen, veel voorzieningen zijn voorbereid ipv daadwerkelijk gekozen terwijl de dealer aangeeft dat de ix1 alleopties heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
'Voorbereid' impliceert dat je deze opties 'aan' kan zetten tegen betaling (abonnement)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcN
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-08-2024
Geert Mo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:42:

Sommige bestellen in December en productie is voorzien in April, anderen bestellen in November en productie is voorzien in Augustus.

Voornamelijk afhankelijk van de gereserveerde productieplaatsen vs. de daadwerkelijk verkochte auto’s per dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
klopt, das wel wat misleidend als men in de mail aangeeft dat ie bomvol is en voorzien van alle opties. niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hugo1529 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:36:
klopt, das wel wat misleidend als men in de mail aangeeft dat ie bomvol is en voorzien van alle opties. niet dus.
Hij is voorzien van de opties, maar die hoeven niet geactiveerd te zijn. Slimme verkooptruc want hij liegt niet :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
MarcN schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:19:
Voornamelijk afhankelijk van de gereserveerde productieplaatsen vs. de daadwerkelijk verkochte auto’s per dealer
Interessant, dus een dealer die vele auto's verkoopt, krijgt ook eerder slots voor zijn productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appiegoes
  • Laatst online: 29-12-2024
icecreammm schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 01:30:
Besteld eind december en productie is gepland voor eind april.
Zwarte kleur. M Sportpakket en premium pack. 18 inch M velgen. Zwarte nieren. Getinte ruiten achteraan.
Voorbije weekend een testrit gemaakt (nog steeds tevreden van mijn keuze :P ) en nu wacht ik af vol spanning.

Visueel zal hij er als volgt uit zien:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is toch wel bijzonder, dus het heeft met de dealer te maken wat hij aan plekken heeft gereserveerd. Ik heb hem besteld bij Ekris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ev3rt
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-01 17:20
Een onbedoelde praktijktest:
YouTube: Het leven van een berger! #20
Met de bouwkwaliteit van de IX1 is in ieder geval niks mis, de Aygo die er achterop geklapt is, kan naar de schroothoop, de (zichtbare) schade aan de BMW valt erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-05 19:36

MaxDlius

Buiten De Zone

Geert Mo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:42:

Ik denk dat er tussen BE en NL ook nog wat verschillen zijn (wat mogelijks ook de verschillen qua levertermijnen hier kunnen verklaren). In België hebben ze bijvoorbeeld duidelijk prioriteit gegeven aan de ix1 boven de X1 waarvoor je minstens dubbel zo lang mag wachten.

Ik heb mijn exemplaar op 3 februari besteld en hij wordt momenteel op 30 juni verwacht. Voor een PHEV X1 had ik nog tot april 2024 mogen wachten...

[ Voor 4% gewijzigd door MaxDlius op 02-03-2023 17:46 ]

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:59
Ev3rt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:15:
Met de bouwkwaliteit van de IX1 is in ieder geval niks mis, de Aygo die er achterop geklapt is, kan naar de schroothoop, de (zichtbare) schade aan de BMW valt erg mee.
De voorkant van de auto is ook ontwikkeld om de klap op te vangen, je mag hopen dat de (i)x1 er ook zo uit ziet indien de impact van voren is dan is je crash in ieder geval nog een beetje gedempt.

Maar leuk om te zien, eerste keer dat ik de kleur zie die ik heb besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
MaxDlius schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:45:
Ik denk dat er tussen BE en NL ook nog wat verschillen zijn (wat mogelijks ook de verschillen qua levertermijnen hier kunnen verklaren). In België hebben ze bijvoorbeeld duidelijk prioriteit gegeven aan de ix1 boven de X1 waarvoor je minstens dubbel zo lang mag wachten.

Ik heb mijn exemplaar op 3 februari besteld en hij wordt momenteel op 30 juni verwacht. Voor een PHEV X1 had ik nog tot april 2024 mogen wachten...
Confirmed
PHEV X1 xDrive 30e begin Juni 2022 besteld
Met bestelling haalden ze maart / april 2023 als lever periode aan
Tot heden nog altijd geen nieuws / niets te zien in de planning 8)7

iX1's zie je wel regelmatig van de camion rollen voor de garage...
Mijn geduld wordt op de proef gesteld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
  • Laatst online: 17-04 19:52
JP1980 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:03:
[...]

De voorkant van de auto is ook ontwikkeld om de klap op te vangen, je mag hopen dat de (i)x1 er ook zo uit ziet indien de impact van voren is dan is je crash in ieder geval nog een beetje gedempt.

Maar leuk om te zien, eerste keer dat ik de kleur zie die ik heb besteld. :)
Dat zal zeker zijn, maar 700 kg, vs 2.1 ton, lijkt mij dat er weinig van de kinetische energie omgezet is in beweging van de 2e, dus die kreukelzone heeft de volle laag gehad.

Vooral opmerkelijk hoeveel slechter remmen op kleine auto's zijn. Ik spreek uit ervaring dat je hopeloos verloren bent als een auto met treffelijke remmen voor je die dicht slaat. Eigenlijk zouden zo'n slechte remmen gewoon verboden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Laatst online: 21-03-2024
Ev3rt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:15:
aah.. dat slepen met die gele blokjes eronder... brrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

jasonv schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:43:
[...]

aah.. dat slepen met die gele blokjes eronder... brrrr
Ja verschrikkelijk inderdaad. De handleiding (p.133/134) geeft aan dat er best wel een optie is om hem in de N te krijgen:
Parkeervergrendeling elektronisch
ontgrendelen

Algemeen
De parkeervergrendeling elektronisch ontgrendelen, bijv. om het voertuig bij een defect uit de
gevarenzone te manoeuvreren.

Na het ontgrendelen van de transmissievergrendeling het voertuig tegen wegrollen beveiligen, bijvoorbeeld met een wielblok.

Keuzehendelstand N inschakelen
1. Start-/stopknop drie keer indrukken zonder
op de rem te trappen.
2. Rempedaal intrappen.
3. Binnen 30 seconden de keuzehendel in
stand N drukken.
Een desbetreffende Check-Control-melding
wordt weergegeven.
Stand N wordt op de keuzehendel getoond.
4. De auto uit de gevarenzone manoeuvreren
en vervolgens tegen wegrollen beveiligen.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
tokker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:06:
[...]

Dat zal zeker zijn, maar 700 kg, vs 2.1 ton, lijkt mij dat er weinig van de kinetische energie omgezet is in beweging van de 2e, dus die kreukelzone heeft de volle laag gehad.

Vooral opmerkelijk hoeveel slechter remmen op kleine auto's zijn. Ik spreek uit ervaring dat je hopeloos verloren bent als een auto met treffelijke remmen voor je die dicht slaat. Eigenlijk zouden zo'n slechte remmen gewoon verboden moeten zijn.
Zeker waar als het object waar je tegen botst lichter is en het geen frontaaltje is. Laten we hopen dat het nooit gaat gebeuren en dat wij als bestuurder of de veiligheidssystem tijdig ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huwiee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 11:58
querex schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Confirmed
PHEV X1 begin Juni 2022 besteld
Met bestelling haalden ze maart / april 2023 als lever periode aan
Tot heden nog altijd geen nieuws / niets te zien in de planning 8)7

iX1's zie je wel regelmatig van de camion rollen voor de garage...
Mijn geduld wordt op de proef gesteld >:)
Pfff en ik dacht dat in augustus bestellen van een PHEV het ook nog zou meevallen en binnenkort ik wel iets zou horen ... Ook niets hier dus (25e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
huwiee schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Pfff en ik dacht dat in augustus bestellen van een PHEV het ook nog zou meevallen en binnenkort ik wel iets zou horen ... Ook niets hier dus (25e)
op autoforum is er iemand die eind mei had besteld en die heeft de wagen 3 weken geleden ontvangen (30e)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

MaxDlius schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:18:
De vermoedelijke leveringsdatum van mijn exemplaar werd net bekend gemaakt: 30/06
Bestelling dateert van 03/02, dus dat valt eigenlijk heel erg goed mee :) Hopelijk ook met iDrive 9 dan.
Net update gekregen hier dat wagen al in april in productie zou gaan en in mei geleverd zou worden 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
MaxDlius schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:48:
[...]

Net update gekregen hier dat wagen al in april in productie zou gaan en in mei geleverd zou worden 😍
Dat zou wel heel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 14:44
Hebben de gelukkigen onder ons met een ix1 p de oprit al kunnen bevestigen dat ze idrive 8 of 9 hebben?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MarcN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9BECFIxFchSD5hs7a1yQrq3apY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U68wpAGfZNquvloJPaNKQ4Bf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/US7yyJ8_gNMflg-t8RZlWQ4wyHY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6TNhIfahLNNBfnZfWSKQYqS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kQYaFBNPTLdN_vEh7Mnh-OzqXI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L54A02fg5qBcDbGXjIWu8uPG.jpg?f=fotoalbum_tile

Vanmorgen opgehaald!!! The black beast!!
Oktober besteld, levertijd half april…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
MarcN schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:54:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Gefeliciteerd! Echt heel dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-01 09:51
Voor degenen die zich afvragen of je de opties nog kan wijzigen nadat de wagen besteld is ... :
Vandaag e-mail gehad van BMW met volgend bericht:

"Gefeliciteerd met de bestelling van uw nieuwe iX1 xDrive30 in onze concessie. We zijn er zeker van dat dit innovatieve model u veel rijplezier zal bezorgen.
De configuratie van uw BMW kan op dit moment nog aangepast worden. Daarom heb ik de tijd genomen om deze voor u nog even te analyseren.
...
Als bijkomende service bieden we u de mogelijkheid om deze opties nu nog toe te voegen. Zo bent u er zeker van dat uw nieuwe iX1 xDrive30 volledig aansluit bij uw persoonlijke wensen. Aangezien uw wagen binnenkort naar de volgende productiefase gaat, blijft dit verkoopsaanbod 5 dagen geldig vanaf datum van dit schrijven.
..."

Men doet in de e-mail een voorstel om zetelverwarming en panoramisch dak toe te voegen (aan normale prijs), dus mogelijks kunnen enkel deze opties nog toegevoegd worden.
Normaal is de productie voorzien voor eind april en levering in mei. Ik ben benieuwd of dit wat vervroegd is ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xzUJNmWlHd4HCtPGRfdogijEoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6t9mj3J4mQp4n0PXXOsBuYsU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoslet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04 19:24
MarcN schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:54:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nice. Mooi zo helemaal in het zwart ook.
1 vraagje, iX1 staat nog wel op achterzijde maar xDrive 30 aan rechterzijde niet. Had je de optie "levering zonder type aanduiding" aangevinkt?

Heb ergens gelezen dat BMW de modelnaam iX1 er wel op laat staan. En als dat zo is heb ik thuis nog wat te doen nadat de auto geleverd is :) (vind zelf elke vorm van type/model achterop niet mooi dus dat haal ik er vanaf indien het er toch op zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

technoslet schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:57:
[...]

1 vraagje, iX1 staat nog wel op achterzijde maar xDrive 30 aan rechterzijde niet. Had je de optie "levering zonder type aanduiding" aangevinkt?

Heb ergens gelezen dat BMW de modelnaam iX1 er wel op laat staan. En als dat zo is heb ik thuis nog wat te doen nadat de auto geleverd is :) (vind zelf elke vorm van type/model achterop niet mooi dus dat haal ik er vanaf indien het er toch op zit)
Scherp! Ik heb daar zelf ook een hekel aan en dacht dat deze optie de modelnaam ook weg zou halen. Als ik iig kijk naar de ingevulde sheet had hij deze optie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertLint
  • Laatst online: 01-05 20:06
Blijkbaar mag in Duitsland de aanduiding dat het om een EV model gaat niet worden weggelaten zodat brandweer dit makkelijk kan herkennen. Mijn dealer gaf aan dat zij dit zelf weghalen voor wie de optie zonder type aanduiding kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

GeertLint schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:49:
Blijkbaar mag in Duitsland de aanduiding dat het om een EV model gaat niet worden weggelaten zodat brandweer dit makkelijk kan herkennen. Mijn dealer gaf aan dat zij dit zelf weghalen voor wie de optie zonder type aanduiding kiest.
Nummerborden van EV's hebben in Duitsland een E op het eind...

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcN
technoslet schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:57:
[...]

Die optie heb ik inderdaad aangevinkt.
De dealer gaat de letters er nog zelf afhalen, want ik was in de veronderstelling dat alles eraf zou zijn. Wat de configurator ook aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenDM
  • Laatst online: 13-03-2023
Beste forum leden , ik kan / mag een nieuwe wagen selecteren van mijn werkgever. Er kan zowel een goed uitgeruste IX1 als een I4 in. En dat is dus het dilema :-). Persoonlijk i4 35 mooier een ix1 praktischer. Iemand tips qua range ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Ligt er natuurlijk ook aan wat je er allemaal mee wilt gaan rijden. Rijdt je veel of weinig. Ga je vaak op pad voor lange ritten naar buitenland miss dat range dan echt een topic is. Heb je de mogelijkheid thuis te laden, scheelt ook weer. Die i4 35 heeft maar een WLTP range verschil van 40km tov de iX1, is niet echt een mega verschil.

Ik heb net een weekje een Tesla Model 3 gereden met de kleine batterij maar daar kom je in Nld prima mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenDM
Lager schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:55:
Ligt er natuurlijk ook aan wat je er allemaal mee wilt gaan rijden. Rijdt je veel of weinig. Ga je vaak op pad voor lange ritten naar buitenland miss dat range dan echt een topic is. Heb je de mogelijkheid thuis te laden, scheelt ook weer. Die i4 35 heeft maar een WLTP range verschil van 40km tov de iX1, is niet echt een mega verschil.

Ik heb net een weekje een Tesla Model 3 gereden met de kleine batterij maar daar kom je in Nld prima mee uit de voeten.
De Tesla Model 3 is ook een optie , zeker gezien hun eigen snellaadnetwerk. In principe is de range voor zowel ix1 als i4 voldoende voor dagelijks gebruik. Ze zijden allebei super goed natuurlijk. Estetisch vind ik de i4 iets mooier , alhoewel het geen straf is om met een ix1 te rijden :-). Of zelfs Tesla M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 13:38
StevenDM schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:40:
[...]

De Tesla Model 3 is ook een optie , zeker gezien hun eigen snellaadnetwerk. In principe is de range voor zowel ix1 als i4 voldoende voor dagelijks gebruik. Ze zijden allebei super goed natuurlijk. Estetisch vind ik de i4 iets mooier , alhoewel het geen straf is om met een ix1 te rijden :-). Of zelfs Tesla M3
Voor je een Tesla besteld omwille van het laadnetwerk wel even navragen of je er wel mag/kan laden.
Wij kunnen en mogen niet laden bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ik heb in beide (proef) gereden, de i4 en iX1. De i4 rijdt wel meer als een BMW. Maar ik moest na onze i3 wel wennen aan de lage zit. Qua ruimte doet de iX1 het beter. Maar vanwege rijgedrag zou ik toch echt eerst even een proefrit maken als ik jou was.

Ik heb ook nog proefgereden in een Volvo XC 40. Destijds hadden die voorwielaandrijving en dat voelde je verschrikkelijk in het stuur. Voor mij toen een no-go, maar inmiddels hebben ze dat platform aangepast naar achterwielaandrijving... Misschien ook interessant? Ik vind de Google integratie daar wel echt briljant. De enige spraakassistent die je gewoon 99 van de 100 keer wel verstaat. Dat doet de BMW niet slecht, maar echt niet zo goed.

De Tesla, maar dat is smaak, vind ik gewoon niet mooi en ziet er nu (van buiten) alweer gedateerd uit (vind ik van de Y én de 3). Maar qua range koop je wel de beste als je Tesla koopt, als ik de reviews moet geloven. Voor mij was ook belangrijk dat de iX1 in Europa geproduceerd wordt. En ik wil Musk niet steunen, geen fan van hem en van hoe hij met medewerkers omgaat. Laatst nog gelezen wat er gebeurt als ze een vakbond proberen op te richten. Drama. Maargoed dat is allemaal persoonlijk.

T.o.v. de i4 vind ik het feit dat je veel sensatec keuze hebt in de iX1 een groot voordeel, gewoon vanuit principe bezien wil ik liever geen leer. Daar doet de Volvo het trouwens nog beter, want het stuur van de iX1 is wel van leer.

But Seriously...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

YouTube: BMW iX1 rijtest: elektrische instap-SUV van BMW ;)

Leuke review, ietwat ongeïnteresseerd gepresenteerd

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Ook hier momenteel een i3s roadstyle edition en enorm aan het dubben en twijfelen, we zijn in onderhandeling over zowel een ix1 als een i4 zonder ooit te hebben gereden.
Nu bevalt de i3 nog zo ontzettend goed dat we het maar lastig vinden afscheid te nemen maar we zouden op zich wel graag wat meer range hebben, dat is de enige reden maar gezien het feit dat we in drie jaar slechts 2 x elders hebben geladen niet heel erg dringend dus. Het is meer het idee van beperking dan dat het echt zo is.

Maar, i4 of ix1 wat te kiezen!?
En wat zijn autos duur geworden! Nondeknetter ik krijg best mooi geld terug voor de i3 maar moet vervolgens nog minimaal 43k meebrengen en aangezien ik niet lease en niet leen is dat best een klap geld.
79 k voor een i4 van 8 maanden oud, nieuwwaarde 84k
73 k voor een nieuwe ix1
Zeg het maar, we hebben een flinke hond, gaat dat makkelijk in de i4? I3 is wat dat betreft zo praktisch, ix1 weet ik ook niet of die ruim genoeg zal zijn, zal wel groter zijn dan i3 maar toch, de i3 is zo makkelijk qua alles.
Ben best gek ermee merk ik haha
Maar ja, om de drie jaar omsteken. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Hugo1529 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:59:
Ook hier momenteel een i3s roadstyle edition en enorm aan het dubben en twijfelen, we zijn in onderhandeling over zowel een ix1 als een i4 zonder ooit te hebben gereden.
[..]
Hier hetzelfde wat betreft de i3. Gewoon een heel bijzondere auto met goede rijeigenschappen, alleen iets te weinig range en misschien iets te klein...

Heb je een iX3 overwogen? Die gaan 2e hands onder de 70 weg, vaak fully loaded en met decent range en ook geen slechte reviews...

But Seriously...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo1529
Hebben we, maar os8 lijkt toch meer modern, en toch ook wel wat logger dan de ix1. Ikzelf ben absoluut meer fan van de i4 maar mijn vriendin neigt meer naar de ix1 en vindt de ix3 dus te log.
Wat een luxe probleem haha maar toch.
Krijg er ronduit stress van.
Er staat 1 ix1 te koop en dat is het dan, de rest moet je maanden op wadhten, i4 staan er meerdere.
Ix3 staan er voldoende te koop, kan ook een argument zijn.
Ok, nu ben ik al zover dat ik over drie types twijfel dat schiet lekker op haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Hugo1529 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:19:

Sorry 8)

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote Karel
  • Laatst online: 03-01-2024
Dit voegt niets toe

[ Voor 95% gewijzigd door Standeman op 08-03-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-05 12:00
huwiee schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Ik heb in augustus besteld en mijn dealer (BE markt wel) bevestigde mij enkele weken geleden dat hij normaalgezien eind mei bij hen klaar staat :) (25e)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazinga4U
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:15
Hugo1529 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:19:
Hebben we, maar os8 lijkt toch meer modern, en toch ook wel wat logger dan de ix1. Ikzelf ben absoluut meer fan van de i4 maar mijn vriendin neigt meer naar de ix1 en vindt de ix3 dus te log.
Wat een luxe probleem haha maar toch.
Krijg er ronduit stress van.
Er staat 1 ix1 te koop en dat is het dan, de rest moet je maanden op wadhten, i4 staan er meerdere.
Ix3 staan er voldoende te koop, kan ook een argument zijn.
Ik had begrepen van mijn dealer dat de buiten maten van de iX3 en iX1 niet enorm verschillen. Naar mijn idee oogt de iX3 ook groter, maar schijnbaar valt dat allemaal mee. Wellicht handig om mee te nemen in je afweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
https://www.carsized.com/...2-suv-vs-bmw-x3-2021-suv/

20cm langer en een paar cm breder (kofferruimte is gelijkaardig, dus ik vermoed dat het verschil zitruimte zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:16
jasonv schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:11:
https://www.carsized.com/...2-suv-vs-bmw-x3-2021-suv/

20cm langer en een paar cm breder (kofferruimte is gelijkaardig, dus ik vermoed dat het verschil zitruimte zal zijn)
Ha, ik was net te laat. Was precies hetzelfde aan het opzoeken :D Ik vind het nog al een behoorlijk verschil dan.

Ja, de iX1 zal nieuw zijn, maar ik zou serieus een iX3 overwegen ipv een iX1 als ik de keuze had. Helaas ben ik beperkt tot wat mogelijk is binnen mijn leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 12:12
De binnenruimte vond ik ook behoorlijk vergelijkbaar tussen de iX1 en de iX3, heb toevallig een (achterwaards) kinderstoeltje in beide gepast... en die paste ironisch genoeg beter in de iX1 dan de iX3. Waarbij ik met 1,90m ook nog een ruime zit had voorin in beide.

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo1529
Moeilijk! Net ook nog bericht dat ik nog wat meer korting krijg op demo i4 full options. Nondeknetter. K weet het ff niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1980
F-Tim schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:42:
De binnenruimte vond ik ook behoorlijk vergelijkbaar tussen de iX1 en de iX3, heb toevallig een (achterwaards) kinderstoeltje in beide gepast... en die paste ironisch genoeg beter in de iX1 dan de iX3. Waarbij ik met 1,90m ook nog een ruime zit had voorin in beide.
Ik ben 2 meter, en de keus is op de iX1 gevallen primair omdat deze opmerkelijk ruim zit voorin. Bij de meeste elektrische SUV auto's heb ik het gevoel dat je nog steeds in de auto moet liggen omdat de stoel dicht op de vloer zit (door het batterij pack?). Zit graag lekker recht op. De iX3 had ook genoeg ruimte maar had geen zin in eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Hugo1529 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:00:
Moeilijk! Net ook nog bericht dat ik nog wat meer korting krijg op demo i4 full options. Nondeknetter. K weet het ff niet.
Haha luxeprobleem hoor ;) maar je kan het ook zo bekijken: van een i4 ga je geen spijt krijgen 8) van die andere 2 ook niet vermoed ik

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Hehe, heb ik een mooie deal op de i4, ga ik voor de vorm even naar een dealer met mijn vriendin om te lten checken wat er dan op de oprit zou komen te staan, vindt ze hem spuuglelijk!
Een grote en lompe bak was het volgens mij wat ik hoorde.
Nou jaaaaa zeg, de mooiste auto die er is toch!
Niet dat er meteen een stop op komt maar ja je moet wel een beetje rekening houden met elkaar.
Dus ik moet haar nog zien te overtuigen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo1529
Overigens, vond ze de ix1 wel heel erg vet. Die mocht het wat haar betreft duidelijk wel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokker
  • Laatst online: 17-04 19:52
Nu kan ik zeggen dat ik tussen de huidige iX3 en de iX1 niet zou twijfelen.

De iX3 is idd iets groter, maar dat heeft maar 1 voordeel en voor rest nadelen. Het voordeel is meer ruimte waar je typisch weinig mee doet, maar in ruil krijg je moeilijker parkeren, meer drag en meer gewicht. Je hebt dus even veel bereik ook al is de batterij groter.

Daar tegenover staat dat de huidige iX3, maar 1 motor heeft met minder vermogen dan de 2 samen van de iX1 en bovendien achterwiel aandrijving (het is eigenlijk de plugin hybrid zonder verbrandingsmotor).

Nu heb ik een aantal ervaringen met zware auto's (gewicht) en achterwiel aandrijving. Zowel mijn vader zaliger, die, waar de sneeuw niet geruimd was, gewoon naar de kant van de baan gleed. Of toen ik zelf met een klein FWD stadswagentje de brug op reed langs een BMW 3 voor mij, die na de 3e poging even veel achteruit als vooruit ging. (nu wil ik wel aannemen dat een de tractiecontrole op een elektrische motor de RWD handelbaarder maakt, maar niet zo veel kans om dat te testen :P )

Ik ben deze morgen met de iX1 (AWD) door de sneeuwslush gereden en het was me een plezier. Toegegeven, ik had geen bruggen onderweg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

9.0 dus pas vanaf november op de X1...😑
Hoe zit het dan met de modellen die daarvoor geproduceerd worden? Krijgen die ook een update naar 8.5 of blijven die op 8.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Die zullen dan wel naar 8.5 gaan op termijn, maar ja dat is slechts een aanname omdat de dealer er ook nog maar erg weinig over weet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
Hoe zit het bij de ‘bezitters’ met de range!?

Ik kom op 301km bij 100% opladen met deze temperatuur. Normaal laad ik naar maximaal 80% omdat dit beter voor de accu’s schijnt te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Hankied op 08-03-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
cape york green metallic, daar ga ik zaterdag naar kijken voor eventuele aankoop,
ik krijg geen kijk op die kleur. de ene keer denk ik wauw. de andere keer denk ik, hmmm niet zo mannelijke kleur ofzo??
gister in echhie gezien maar wel in showroom onder verlichting, dat was echt mooi. zaterdag nog buiten dus en dan beslissen.
blijft spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
ik laad altijd 100% met de i3, er is toch al een buffer door bmw ingebouwd. het schijnt op zich niet slecht te zijn mits je hem dan vervolgens niet bv een week zo laat staan maar wel die 100% ff los rijdt.
hebben ze me meermaals zo verteld bij bmw
mijn i3 na 3 jaar nog geen hele % verlies dus schijnt wel te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hankied schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:51:
Hoe zit het bij de ‘bezitters’ met de range!?

Ik kom op 301km bij 100% opladen met deze temperatuur. Normaal laad ik naar maximaal 80% omdat dit beter voor de accu’s schijnt te zijn.
Valt mij mee, hoeveel rest zit er dan nog in de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
moet ik thuis in papiertjes opzoeken. ik kijk iedere 3 maanden even, in het verborgen menu en vergelijk het met de dag van aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Hugo1529 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:29:
ik laad altijd 100% met de i3, er is toch al een buffer door bmw ingebouwd. het schijnt op zich niet slecht te zijn mits je hem dan vervolgens niet bv een week zo laat staan maar wel die 100% ff los rijdt.
hebben ze me meermaals zo verteld bij bmw
mijn i3 na 3 jaar nog geen hele % verlies dus schijnt wel te kloppen
Ik heb ook een i3 en daar zie je inderdaad dat 100% in feite geen 100% is. Met preconditioneren kan je nog extra % in je accu laden. Dat merk je dan tijdens het rijden ook omdat het afremmen op de motor iets minder agressief is (want accu is écht vol dus daar kan geen remenergie naartoe). En ik merk het omdat hij tijdens 't rijden dan veel langer 100% blijft aangeven. En inderdaad, als je hebt ge pre-conditioneert moet je 'm niet stil laten staan. Maar ik laad hem regelmatig vol en gebruik hem dan ook wel eens een paar dagen niet. Ik heb geen cijfers maar zeker niet de indruk dat de accu nu na 52k kilometer erg is gedegradeerd.

Hoe dat bij de iX1 zit weet ik niet, maar vanwege het advies om maar tot 80% te laden heb ik het vermoeden dat die er iets anders mee omgaat (dat 100% ook echt 100% is). Nog maar een ruime week totdat ik het mag gaan ervaren ;)

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Mo
Hugo1529 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:08:
cape york green metallic, daar ga ik zaterdag naar kijken voor eventuele aankoop,
ik krijg geen kijk op die kleur. de ene keer denk ik wauw. de andere keer denk ik, hmmm niet zo mannelijke kleur ofzo??
gister in echhie gezien maar wel in showroom onder verlichting, dat was echt mooi. zaterdag nog buiten dus en dan beslissen.
blijft spannend.
Heb ook even getwijfeld tussen Cape York Green Metallic en Zwart.
Uiteindelijk toch voor de eerste gegaan.

27/2 besteld.
Eerst zei de dealer November, nu zou het Oktober zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
In showroom was het een echt mooie kleur, ik hoop buiten ook. Ben beetje bang dat het er turquoise uit komt. En dat zou ik niet willen. Het moet wel qua kleur jaren ok blijven, wat dat betreft vind ik deze kleur wel echt een spannende keuze.
Ik ga het zien zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Ook bij de ix1 is toch sprake van een bruto en netto opgave van de accu. Dus dat duidt al op een buffer.
Die 300 km, die ik iets hoger vermeld zie, is dat een gemiddeld qua soort km, stad en snelweg of hoe moet ik dat zien, vind het nog niet zo denderend. Is maar 50 km meer dan ik haal met mijn i3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankied
Gemiddeld, maar iets meer stad dan snelweg km’s

[ Voor 5% gewijzigd door Hankied op 08-03-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killengage
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-03 15:37
Ik heb mijn iX1 nu 2 maanden. Zit nu op 3600 km en hij geeft bij 100 % accu een range van 344 km aan. Mix is ongeveer 40% stad en 60 km snelweg. Ik vind het bereik echt wel meevallen. Voor mij was het met name mijn mindset omzetten. Jaren gewend om vol te tanken zodra auto aangaf nog maar 150 km range te hebben. In het begin was dit best wel wennen voor mij. Ik rij soms wat langere ritten (400 km) en ging vaak zodra iX1 aangaf nog maar 100 km range te hebben meteen 20-30 min. aan een snel lader hangen. Nu kijk ik wat ik nodig heb om weer thuis te komen en laad de auto dan weer thuis vol (is ook goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Ik moet vanavond beslissen of dat ik zaterdag ga rijden voor koop ix1.
Wat me tegen houdt zijn twijfel over kleur maar dat kan ik ter plaatse nog beoordelen en de range, krijg ik voldoende range bij tov mijn i3 om dat “iets beperkende gevoel” te weg te werken dat ik nu heb.
In de praktijk hebben we nog niet 1 x krap gezeten met normaal dagelijks gebruik dus, maar het is meer het gevoel dat we niet altijd, ieder moment, overal heen kunnen rijden wannneer zich bv een calamiteit voordoet, bv een familielid dat hulp nodig heeft in buitenland, duitsland of zo.
Dus is de combinatie van 100 km meer range maar met name de verbeterde mogelijkheid om mbv de navigatie vd bmw laders goed te plannen voldoende om me een gevoel van zekerheid te geven dat ik nu wat mis. Het gevoel dat ik ken van bv mijn 3 serie touring en nu dus niet echt heb.
Zeker als ik hier dan toch ook lees dat advies bmw zou zijn max 80% laden, dan schiet ik voor dat gevoel van zekerheid dus niets op want dan heb ik netto met de i3 meer range. Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Heeft de ix1 ook een harde schijf zoals bijna alle bmws dat hebben waar ik al mijn muziek op kwijt kan? Vind ik niets van. Vroegah moest je dan navi professional nemen. Of die schijf nu nog ingebouwd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ben vooral benieuwd naar de range prestaties met enig tempo (dat wil zeggen 130-150 waar het mag, maar gemiddeld 110-120) op de autobahn in winterse omstandigheden naar een Oostenrijks wintersport oord. Loont het überhaupt om 150 te rijden, of raak je de tijdwinst dan al kwijt aan het laden?

@Hugo1529
Voor wat het waard is, ik vind het de mooiste kleur maar eerlijk gezegd nog nooit in het echt gezien. Dus wel spannend. Frozen vind ik eigenlijk wel mooier maar de meerprijs niet waard. Bovendien mag er wel wat meer kleur op de weg vind ik, ik vind zwart, wit, en grijs altijd een wat veilige keuze. Om mensen niet tegen de schenen te schoppen noem ik het maar niet saai ;). Dus heb ik er ook maar 1 in cape york green kleur besteld. Maar het is waar het is wel een kleur die misschien iets meer onderhevig is aan persoonlijke smaak maar het is jouw auto en dan moet vooral jij hem mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinnies
  • Laatst online: 16-05-2023
Kleine vraag voor mensen die ook een elektrisch verstelbare bestuurder stoel met geheugen functie hebben: klopt het dat de stoel niet in één keer van geheugenstand 1 naar geheugenstand 2 kan?
Zowel bij rijden (daar staat iets over genoemd in de handleiding dat dit na korte tijd onderbroken wordt), maar ook bij stilstand, portier open of dicht ik moet meerdere malen op de knop (1 of 2) drukken om uiteindelijk in de ingestelde positie te komen. De knop ingedrukt houden helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Zo, er letterleijk een nachtje over geslapen en besloten zaterdag niet naar de ix1 te gaan kijken.

1 telkens weer lees ik, ook hier weer, dat advies bmw is om ix1 tot max 80% te laden thuis, ix1 kent slechts een kleine buffer van bruto naar netto accu dus het zou best kunnen kloppen. Dat houdt dus in dat ik daarmee 14 km meer range krijg tov mijn huidige i3 die ik gewoon 100% kan laden vanwege een grote buffer van 10%

2 en dit is de belangrijkste, ergens aan het begin van dit topic wordt middels screenshots toch echt aangetoond dat os9 zometeen alleen op nieuw geproduceerde autos komt. Dat houdt dan ik dat ik 1 van de zeer weinige linux gebaseerde zou bezitten. In het geval dat het Android erg slecht zou worden is dat een voordeel maar daar ga ik vooralsnog niet van uit en dan zie ik in gedachte over een tijdje de verkoop advertenties al omschrijven dat de betreffende ix1 er zeker niet een betreft met het oude linux maar met het betere Android.

Dus, die gok ga ik even niet nemen, ik ga de dealer wel vertellen dat hem niet correct vind, ik heb hem gevraagd of Android zometeen nog op die van mij kon worden gezet, hij deed of ie dat niet wist, hij wil immers graag die ix1 aan me kwijt, en je maakt me niet wijs dat bmw medewerkers dit niet weten, ik wist dit gisteravond nog niet, ik las het hier en onderzocht het en 10 minuten later wist ik het. En als ik het weet moeten zij het zeker weten.

Lang verhaal kort,
Helaas geen ix1 nu, wellicht over een half jaar nieuwe poging, is de hysterie er een beetje vanaf en is android de norm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hankied
@JP1980 heb hem bij 51% bijgeladen naar 100%

@Hugo1529 Mijn auto heeft pas 244 km gelopen nu, heb 1 keer bijgeladen tot 80% en gisteren naar 100%, dus die 301km zegt me nu nog niet zo veel.

Wat betreft het Linux verhaal tov Android:

OS8 werkt perfect, dus verwacht niet dat Android OS9 je in een andere wereld brengt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hankied op 09-03-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coyote Karel
  • Laatst online: 03-01-2024
Hugo1529 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:39:
Zo, er letterleijk een nachtje over geslapen en besloten zaterdag niet naar de ix1 te gaan kijken.

1 telkens weer lees ik, ook hier weer, dat advies bmw is om ix1 tot max 80% te laden thuis, ix1 kent slechts een kleine buffer van bruto naar netto accu dus het zou best kunnen kloppen. Dat houdt dus in dat ik daarmee 14 km meer range krijg tov mijn huidige i3 die ik gewoon 100% kan laden vanwege een grote buffer van 10%

2 en dit is de belangrijkste, ergens aan het begin van dit topic wordt middels screenshots toch echt aangetoond dat os9 zometeen alleen op nieuw geproduceerde autos komt. Dat houdt dan ik dat ik 1 van de zeer weinige linux gebaseerde zou bezitten. In het geval dat het Android erg slecht zou worden is dat een voordeel maar daar ga ik vooralsnog niet van uit en dan zie ik in gedachte over een tijdje de verkoop advertenties al omschrijven dat de betreffende ix1 er zeker niet een betreft met het oude linux maar met het betere Android.

Dus, die gok ga ik even niet nemen, ik ga de dealer wel vertellen dat hem niet correct vind, ik heb hem gevraagd of Android zometeen nog op die van mij kon worden gezet, hij deed of ie dat niet wist, hij wil immers graag die ix1 aan me kwijt, en je maakt me niet wijs dat bmw medewerkers dit niet weten, ik wist dit gisteravond nog niet, ik las het hier en onderzocht het en 10 minuten later wist ik het. En als ik het weet moeten zij het zeker weten.

Lang verhaal kort,
Helaas geen ix1 nu, wellicht over een half jaar nieuwe poging, is de hysterie er een beetje vanaf en is android de norm.
OS9 komt pas in november, lees ik gisteren, in tegenstelling tot eerdere berichten. Duitsers blijken wel degelijk humor te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Android draait sowieso hoe dan ook op Linux, dus zo heel veel verschillen zullen er wel niet zijn. Ik vermoed dat idrive 9.0 vooral een nog betere Android Auto ondersteuning gaat bieden en het mogelijk gaat maken om meer apps te kunnen gebruiken. Maar het is niet dat het ineens een Android Automotive systeem gaat worden gelijk bij Volvo en Polestar met een geïntegreerde google maps.

Updaten naar 8.5 met wat meerdere knoppen onderaan het scherm en ik denk dat je amper het verschil gaat zien tov 9.0.

Wat die range cijfers betreffen, de huidige weersomstandigheden zijn absoluut niet representatief. Daarnaast zal de configuratie ook voor verschillen zorgen onderling (grootte van de wielen, panoramisch dak, trekhaak, verwarmingstabd etc...). Ik hoop alleszins op een range en efficiency test van Björn 😊

[ Voor 23% gewijzigd door MaxDlius op 09-03-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
ik begrijp dat mensen die leasen daar minder kritisch over zullen zijn, zij hebben niet te dealen met restwaarde, ik koop mijn wagen altijd van mijn eigen centjes en dan vind ik het wel klote als ik over drie jaar moet constateren dat er dan sprake is van de goede en de minder goede versies die dan navenant minder gevraagd en waar zullen zijn.
nee dan even de rem erop en over een paar maanden een nieuwe poging.

dus wie nog een ix1 zoekt die per direct beschikbaar is, hagelnieuw en 100% bomvol, cape york green.
ik weet er 1 te staan die je dus kunt kopen. nu even, hij gaat anders ingezet worden als demo maar staat nu dus nog zonder platen bij de dealer. vlgs mij ongeveer de enige in heel nl die je nu nieuw zo mee kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
https://www.bmwblog.com/2023/01/04/bmw-x1-idrive-9/

lees hier toch echt heel iets anders, niks linux meer, 100% android.
daar ga ik mijn goede geld nu even niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDlius

MaxDlius

Buiten De Zone

Hugo1529 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:00:
https://www.bmwblog.com/2023/01/04/bmw-x1-idrive-9/

lees hier toch echt heel iets anders, niks linux meer, 100% android.
daar ga ik mijn goede geld nu even niet aan wagen.
"However, both iDrive 8.5 and iDrive 9 will look identical and have the same user interface. The only differences between the two will be functionality, as iDrive 8.5 will lack some of the features that are available on iDrive 9. For instance, iDrive 9 will get an app store, while iDrive 8.5 won’t."

Het blijft vaag over wat er dan buiten die app store nog zoal zou kunnen verschillen...Als het enkel om die app store zou gaan, betwijfel ik of het echt iets zou uithalen wat de restwaarde betreft. Je zou zelf kunnen stellen dat voor Cape York Green mogelijks zelf een grotere impact zou hebben op de restwaarde...

Maar als privé-koper begrijp ik zeker jouw zorgen en dan loont het misschien wel nog even af te wachten. En al helemaal zeker als je voorlopig nog tevreden blijkt met jouw i3 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
das een feit, die gekke i3 maakt ons nog iedere dag blij.
en om dan 73duizend euro neer te leggen en er niet zeker van te zijn wat dit doet in de toekomst vinden wij wat eng.
voor het zelfde geld blijkt idrive 9 bagger en zijn juist deze met idrive 8 the king maar zoals gezegd ik moet best een paar weken werken voor 73.000 euro
ben dus wel blij met dit forum want daar vond ik dit.en het blijft koffiedik kijken
maar voor mij is ook die 80% laden max best een dingetje,. om dan 15km meer range over te houden vind ik ook niet die 73.000 waard.
dus nee, nu even niet maar het is een prachtige wagen. en dat blijft zo, dus over een half jaar hang ik hier weer. iedereen heel veel plezier met die mooie ix1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenDM
Heeft er per toeval eentje in portimao blue ? Zoals hier eerder boven al reeds gemeld , vind ik moeilijk de juiste kleur aan een schappelijke prijs. ( Tenzij zwart of grijs :) ). Ik heb er zo nog geen in het echt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Collega zijn X1 xdrive30e met M sport en portimao blue is gisteren geleverd (België).
Deze was eind Mei 2022 besteld.
Dus goed nieuws dat de hybride X1 in België ook stilaan op gang komen.

Hij werkt deze week van thuis uit, maar zal komende week wel even een foto maken 😁

Ik moet zelf nog geduldig afwachten voor mijn X1 xdrive30e 😅 2de week van Juni 2022 besteld, nog geen nieuws momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hugo1529 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:57:
ik begrijp dat mensen die leasen daar minder kritisch over zullen zijn, zij hebben niet te dealen met restwaarde
Verwachte restwaarde bepaalt mede de leaseprijs dus je zult eerder zien dat een auto met een slechte restwaarde niet binnen bereik is van leasebudget. Dus het heeft wel enigszins invloed. Leasemaatschappijen willen er ook aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
JP1980 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:26:
[...]

Verwachte restwaarde bepaalt mede de leaseprijs dus je zult eerder zien dat een auto met een slechte restwaarde niet binnen bereik is van leasebudget. Dus het heeft wel enigszins invloed. Leasemaatschappijen willen er ook aan verdienen.
Eens, relevante opties zoals panorama dak, trekhaak de juiste bekleding en uiteraard een courante kleur zijn zeer restwaarde bepalend in de lease. En dus bepalend voor het budget. Nu een OS 8 en later dit jaar miss een OS 9 waarvan eigenlijk niets duidelijk is nu geen factor van belang voor de leasemij, dat is in dit stadium meer iets voor de auto (nerds/liefhebbers/vul in) zoals wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
dealer geeft aan dat het 80% laden verhaal onzin is. de melding in de auto slaat op snelladen. en niet op thuis laden, zo komen er toch verkeerde verhalen in de wereld,
hij mialt me dat zojuist, hij is teleurgesteld dat ik door info vanaf een forum besluit niet te komen. misschien heeft ie een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hugo1529 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:14:
dealer geeft aan dat het 80% laden verhaal onzin is. de melding in de auto slaat op snelladen. en niet op thuis laden, zo komen er toch verkeerde verhalen in de wereld,
hij mialt me dat zojuist, hij is teleurgesteld dat ik door info vanaf een forum besluit niet te komen. misschien heeft ie een punt.
Snelladen naar 100% is vooral slecht omdat de laatste 20% onevenredig langzaam gaat. Voor incidentele lange ritten zou ik gewoon ondanks alles gewoon 100% laden. Maar ik zou de verkoper niet op z'n blauwe ogen geloven als hij claimt dat 100% laden niet slecht is. Sommige bronnen zeggen ook dat een batterij constant op 100% houden slecht is. De verkoper heeft natuurlijk wel een incentive om wat veel mensen een zwak punt van EV's (range) een beetje rooskleuriger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lager
Ach zou om die zogenaamde teleurstelling van de dealer niet een seconde slechter slapen. Hij heeft een courante EV direct beschikbaar, die is ie zo kwijt, hij heeft een heel lijstje van gegadigden in zijn CRM systeem staan.
Je hoeft niet vandaag een auto te kopen, je hebt al een prettige i3, dus je hebt alle tijd je te verdiepen in de techniek en ervaringen van anderen, is ook je goed recht als consument. Als je nog paar maanden wacht dan kun je nog steeds een iX1 kopen maar dan zonder de eerste kinderziektes en is het miss een meer weloverwogen keuze. En range cijfers die worden gegenereerd in een wat meer gemiddeld weertype zijn dan ook beter beschikbaar.
En die fora hebben bestaansrecht omdat de ronkende marketingtaal bepaald niet het hele verhaal verteld en de dealer ook lang niet alles kan vertellen omdat ze de auto ook nog maar net in de showroom hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Ik heb de handleiding er even op nageslagen.

Pagina 341:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMPwSMVGikgoLd8xhZ23YT-R57g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uimI1CpPTbki8Lb83gHI25jb.png?f=fotoalbum_large

En de verwezen pagina 338:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBqguEZ6spkKt6ewWipI4o1XWgQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A1MfX3P3I82h7Kdp8ffVndWD.png?f=user_large

Het hangt er dus vanaf hoe je het leest. Deels heeft de verkoper dus sowieso wel gelijk.
Ik heb de iX1 ook privé gekocht, heb nu ook een i3 (120Ah) en verwacht ook écht wel meer range. Zeker omdat wij altijd rustig rijden in de i3 en van plan zijn dat in de iX1 ook te doen.

Misschien toch eens een proefrit gaan maken? Misschien mag je hem wel wat langer meenemen. Dan kan je zelf naar het verbruik kijken. Gelukkig is dat makkelijk uit te rekenen, leg gewoon het gemiddeld verbruik naast de totale batterijcapaciteit. Weet je meteen of je voldoende hebt aan 80%.

Ik denk overigens dat met bovenstaand advies, én de ervaring met de i3 (en de minimale degradatie die ik heb ervaren), dat ik hem in zal stellen op 90% of 95%. Ik laad meestal AC en dan verwacht ik eigenlijk geen accu problemen.

Suc6

But Seriously...

Pagina: 1 ... 5 ... 66 Laatste